abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84358774
Ik snap niks van het loonstrookje haha. Staat er nergens een uitleg of iets?

waar kan je bijv zien, "om hoeveel dagen het gaat" of hoeveel keer gelopen zoiets
pi_84360127
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:40 schreef Banaapies het volgende:

waar kan je bijv zien, "om hoeveel dagen het gaat" of hoeveel keer gelopen zoiets
Het loonstrookje is dan ook ongelooflijk ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik
pi_84360366
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Het loonstrookje is dan ook ongelooflijk ingewikkeld. Ik snap het nog steeds niet helemaal geloof ik
Ik heb toen ik pas begon een kopie met uitleg gehad van mijn opleidster maar zelfs toen kwamen we er nog niet helemaal uit
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:09:01 #204
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84362642
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik heb het ook opgegeven.
pi_84362693
Het loonstrookje is heel makkelijk hoor mensen
Noot noot.
pi_84362791
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:40 schreef Banaapies het volgende:

Bovenaan staat het tijdvak.
Noot noot.
pi_84372901
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:48 schreef rub3n het volgende:
Ik ga vanmiddag maar eens klagen met mijn loonstrookje (mijn vorige zeg maar). Ik ben 8 maart 21 geworden, maar krijg sindsdien nog gewoon loon van een 20 jarige (scheelt 1 euro ofzo, die correctie kan nog wel ff wat opleveren! )
Ik ben 7 maart 22 geworden en we doen ook nog eens allebei collectie werk. Toch leuk om even te weten.

Vandaag moest ik even het busje midden op de weg parkeren (grachten in Amsterdam daar moet je heel vaak wachten). Nog voordat ik helemaal gestopt was begon de auto achter me te toeteren. Vervolgens stap ik uit en beginnen ze mijn moeder uit te schelden (wat die er mee te maken heeft?). Echt een kansloze actie, ik was binnen 30 seconden alweer weg gereden. Van een collega had ik een tijdje terug gehoord dat een andere collega knock-out was geslagen tijdens het legen van de brievenbussen, ook omdat de achterligger kennelijk geen geduld had. Leuk werk af en toe.
Tok.
pi_84377098
Haha cool! Lijkt me wel een keer grappig om in een andere stad de buslichting te bekijken enzo. Ik heb 19 jaar in Enschede gewoond, lijkt me echt leuk om daar een keer de buslichting te doen haha.

Amsterdam lijkt me wel heftig, hoe lang duurt je route?
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:14:57 #209
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_84378161
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:54 schreef rub3n het volgende:
Haha cool! Lijkt me wel een keer grappig om in een andere stad de buslichting te bekijken enzo. Ik heb 19 jaar in Enschede gewoond, lijkt me echt leuk om daar een keer de buslichting te doen haha.

Amsterdam lijkt me wel heftig, hoe lang duurt je route?
Ja, lijk me ook zo ontzettend vet om een keer in een andere stad te buslichten. Om te zien hoe het daar werkt enzo, lijkt me eigenlijk best wel gaaf.
Nothing is what it seems
pi_84378335
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:14 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ja, lijk me ook zo ontzettend vet om een keer in een andere stad te buslichten. Om te zien hoe het daar werkt enzo, lijkt me eigenlijk best wel gaaf.
Inderdaad, als ik in een andere stad zou kunnen buslichten zou ik het meteen doen. In m'n eigen dorp is niet te gek gaaf genoeg
pi_84379848
Haha, mij lijkt het dan ook wel wat te hebben om over boerenweggetjes te scheuren en lekker van de natuur te genieten. Mijn route duurt helaas maar 3 uur en een kwartiertje ongeveer. Ik rij dus dwars door Amsterdam en dan voornamelijk over de grachten. Daar rijden heel veel fietsers die regelmatig geen voorrang verlenen dus het is in ieder geval heel goed oppassen. En dan zwijg ik dus nog even over de mensen die door rood licht rijden/lopen op de drukke kruispunten en dat zijn er aardig wat. Maar tot nog toe geen ongelukken gemaakt, dus even afkloppen maar...

Oh, bij het buslichten moet ik altijd de barcode scannen en de dag verzetten. Het zal bij jullie vast op dezelfde manier gaan.
Tok.
pi_84391299
TVP, ben collectiemedewerker en op zadag postbode (nog wel iig..).
Net 3 weken vakantie gehad, maandag weer beginnen.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:43:34 #213
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_84394131
Heb vandaag vrij.
Morgen moet ik m'n vaste dienst draaien en daarnaast nog anderhalve postbezorgerswijk bezorgen in een dorpje hier in de buurt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nothing is what it seems
  vrijdag 23 juli 2010 @ 12:45:03 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84394185
Ik hoef na vanmiddag, dinsdag pas weer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 13:33:20 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_84395880
die reclame van de Gamma vandaag

een vakantiekaart met objecten in de stijgers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_84395962
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
die reclame van de Gamma vandaag

een vakantiekaart met objecten in de stijgers.
Wij hadden er ook nog een kleine TNT kaart ofzo bij over of je postbezorger wil worden. Erg fijn
pi_84403857
Zo morgen nog een klein dienstje en dan zit de week er weer op.
Was weer eens een echte normale werkweek bij TNT

Dinsdag: autowijk moeten doen waar ik pas een keer opleiding voor gekregen had en dus nog niet geheel kende. Ik zou dinsdag nog een keer opleiding krijgen maar er was niemand voor beschikbaar. Dus toch maar de bestelling doen in de wijk waar toen ook de vierdaagse doorheen liep te banjeren. Nou dus ook geen sucses.

Woensdag; vrij

Donderdag: Toch maar weer opleiding voor de autowijk die in dinsdag ook had. Zodat ik hem verder op in de week nog vaker kon doen. Kom je terug op kantoor, krijg je te horen dat je toch maar weer van de autowiijk wordt afgehaald. Dus lekker voor Jan met de korte lul opleiding gehad, en waarschijnlijk ga ik de dienst ook verder niet doen.

Vandaag: 6.00 beginnen en gelijk was ik eigenlijk te veel. Later toch mezelf nuttig kunnen maken met het tellen van de antwoord nummers. De Rabobank had een actie en daaraan werd massaal mee gedaan. Ik had vandaag ook dik 3000 stuks. Toen samen met een collega mee op de depotrit en die dingen naar de Rabobank toe brengen. Ik kom daar aan de balie en zeg zo: Ik heb een kar vol met post voor jullie. Kerel achter de balie hoeveel is dat dan. Ik zeg ja ongeveer 7000 stuks. Hij ja rijd maar binnen. Dus wij met die kar post naar binnen. Rabomedewerker: uhm waar laat ik dat nu. Ik zeg: We laten die kar wel even hier staan en dan komen we dat volgende week wel weer ophalen. Hij ja das mooi. Mensen bij de Rabobank verwachtten niet dat er zo massaal op de actie zou worden gereageerd.

Toen nog ff twee wijken weg tikken. Die dingen van de gamma vielen wel mee in de bestelling konden mooi in de broekzak en kon ze zo pakken ideaal als je dan toch HAH moet bezorgen.
pi_84415473
Hmmm.. is de Sjopze folder met vakantie of zit ie er morgen weer 'toevallig' als HAH bij? :P

Wat betreft die Gamma kaartjes, vond hem best wel geniaal.
Zeker 10x gehad dat mensen zeiden: 'oh leuk een kaartje!' , ik lachen en doorlopen, zie ik ze even later denken van hmm... tis reclame, haha. :P Van mij mag de Gamma/Karwei elke week wel zo'n kaartje hebben met 'check de nieuwe folder op de website' :P Was HAH maar toch erg fijn om te bezorgen! :)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:07:24 #219
277849 Bloemhof
Hasselter
pi_84416198
Ik vond die Gamma kaartjes ook wel grappig, iemand zo van: "Groeten uit Holland? Ik ben toch in Holland :')" Morgen alleen nog werken en dan lekker twee weken vrij.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_84416376
Ik krijg de laatste dagen vaak pakketen erbij? Bijv. van bol.com, dat soort dingen.
Alleen vaak passen deze niet in de brievenbus, wel in dat standaard ding. Maar veel mensen hebben zo'n onhandig klein ding. Ik probeer nu al 2 dagen bij 2 huizen aan te bellen zodat ik het persoonlijk kan overhandigen maar zijn niet thuis.

Wat moet ik dan doen?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:16:37 #221
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_84416650
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:11 schreef Banaapies het volgende:
Ik krijg de laatste dagen vaak pakketen erbij? Bijv. van bol.com, dat soort dingen.
Alleen vaak passen deze niet in de brievenbus, wel in dat standaard ding. Maar veel mensen hebben zo'n onhandig klein ding. Ik probeer nu al 2 dagen bij 2 huizen aan te bellen zodat ik het persoonlijk kan overhandigen maar zijn niet thuis.

Wat moet ik dan doen?

Kennisgeving door de bus doen met daarop aangegeven dat ze het de volgende dag in het dichtsbijzijnde postkantoor op kunnen halen. Dit moet je direct bij de eerste mislukte bestelpoging doen.
Nothing is what it seems
pi_84417100
Dat is met zon kaartje die in het rode boekje zit neem ik aan?

en hoe krijg ik het bij het dichtstbijzijnde postkantoor? dat is niet in mijn woonplaats.
of bij depot?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juli 2010 @ 22:27:58 #223
Maffe Fries
pi_84417199
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Banaapies het volgende:

en hoe krijg ik het bij het dichtstbijzijnde postkantoor? dat is niet in mijn woonplaats.
of bij depot?

Ook geen servicepunt in de buurt?
pi_84417355
vraagje... mijn zusje heeft een aangetekende brief verstuurd, maar nu heeft ze de verkeerde postcode erop gezet :') dus nu kijkt ze op track & trace, ziet ze dat pas... denken jullie dat die brief nog aankomt? En hoeveel vertraging loopt ie op? :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_84417519
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:25 schreef Banaapies het volgende:

of bij depot?

Bij ons op het kantoor mag je het op het depot neerleggen. Dan gaat het 's avonds met de herstelpost mee. Het wordt dan de volgende dag samen met de depêche afgegeven op het desbetreffende postagentschap.
Wel ff de sticker van de kennisgeving er op plakken.
pi_84418356
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ook geen servicepunt in de buurt?

Servicepunt? Enige wat ik weet is het schuurtje waar ik me eerste tas(sen) ophaal. Het "depot". Maar dat is niet officieel van TNT, wat ik weet. Meer een soort 'doorgeefluik'.
pi_84418545
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:34 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Bij ons op het kantoor mag je het op het depot neerleggen. Dan gaat het 's avonds met de herstelpost mee. Het wordt dan de volgende dag samen met de depêche afgegeven op het desbetreffende postagentschap.
Wel ff de sticker van de kennisgeving er op plakken.

O oke, dan zal dat waarschijnlijk bij ons ook zo zijn. Ik heb wel eens post stukken zien liggen in "het blauwe bakje". Maar sticker? Dat is van dat 'papiertje' wat je bij het desbetreffende adres in de bus doet?
pi_84418929
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 22:56 schreef Banaapies het volgende:

[..]

O oke, dan zal dat waarschijnlijk bij ons ook zo zijn. Ik heb wel eens post stukken zien liggen in "het blauwe bakje". Maar sticker? Dat is van dat 'papiertje' wat je bij het desbetreffende adres in de bus doet?

Ja op dat papiertje zit een gekleurde sticker, waarop staat waar het pakketje heen moet ja.
pi_84419349
Banaapies, bel je postbodeplus of je teamcoach even, die kan je uitleggen waar je dat pakje heen kan brengen.
Ik vermoed dat je dat gewoon neer kan leggen waar je je post ophaalt.
Wat ontzettend slecht dat dit je niet is uitgelegd trouwens.

Sbientje, het komt meestal wel aan, maar met een paar dagen vertraging.
pi_84421711
Oke bedankt! Dan doe ik dat morgen ochtend wel even. :)
Ja heel raar, er is me sowieso heel weinig verteld.
Heb sinds indiensttreding al 5 keer m'n teamcoach gebeld omdat bepaalde dingen mij nog niet duidelijk waren.
Bijv. waarom er maandag ochtend geen post klaar stond.
Achja, dan maar veel vragen. ;)

edit:

ik zie nu ook een kaartje in boekje zitten:

Geachte ....

Vandaag ... trof ik u niet thuis aan.
Het betreft een zending die niet door de brievenbus kan, omdat uw brievenbus niet voldoet aan de standaard afmetingen.
De voor u bestemdezending is daarom afgegeven bij uw buren op huisnummer ....
Bij vragen kunt u contact opnemen met TNT Post Klantenservice

Met vriendelijke groeten,
.....

[ Bericht 31% gewijzigd door Banaapies op 24-07-2010 01:34:06 ]
pi_84427645
Ja dat moet je binnen gooien, mocht je het pakketje kwijt kunnen bij de buren.
Zodat ze weten waar je het afgegeven hebt ;-)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 06:45:04 #232
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_84427728
Fietsende postbode na 19 jaar op de bon

:') Die reacties: Net als iedereen lopen.

Soms heb je in 1 straat 2 poststukken, lekker relevant _O-
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 11:22:09 #233
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84430283
Dan had ik al de nodige boetes kunnen krijgen als men hier strikt de regels zou volgen. :D
pi_84436533
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 06:45 schreef Dionysiou het volgende:
Fietsende postbode na 19 jaar op de bon

:') Die reacties: Net als iedereen lopen.

Soms heb je in 1 straat 2 poststukken, lekker relevant _O-
Echt belachelijk, ik vind dat een postbode hier de regels aan z'n eccoschoen mag lappen hoor :{w
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 15:31:55 #235
Maffe Fries
pi_84437098
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 11:22 schreef Lastpost het volgende:
Dan had ik al de nodige boetes kunnen krijgen als men hier strikt de regels zou volgen. :D

ik ook hoor :P
pi_84439077
Zo, makkelijk dagje! Had nog een stukje opdeelwijk mee gekregen. Maandag en dinsdag ook werken. Maandag vier wijken (waaronder mijn eigen zaterdagwijken) en dinsdag een postbezorgerswijk :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:41:31 #237
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_84439242
En dan nog zo'n schijnheilige TNT-woordvoerster ook. Alsof ze bij het opstellen van de looptijden van wijken er daadwerkelijk vanuit gaan dat wij ons aan de regels houden. Dan zou je constant met de fiets (of de brommer) aan de hand moeten lopen, omdat je niet op de stoep mag fietsen, en hem van deur tot deur meenemen. Je mag nml je fiets ook niet uit het oog verliezen, dus rondjes lopen is eigenlijk verboden (tenzij je de helft van de tijd achteruit loopt). En bij een aangetekende voor een flat moet je dus met je fiets de lift in, of hem alle trappen opslepen als er geen lift is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_84439585
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan nog zo'n schijnheilige TNT-woordvoerster ook. Alsof ze bij het opstellen van de looptijden van wijken er daadwerkelijk vanuit gaan dat wij ons aan de regels houden. Dan zou je constant met de fiets (of de brommer) aan de hand moeten lopen, omdat je niet op de stoep mag fietsen, en hem van deur tot deur meenemen. Je mag nml je fiets ook niet uit het oog verliezen, dus rondjes lopen is eigenlijk verboden (tenzij je de helft van de tijd achteruit loopt). En bij een aangetekende voor een flat moet je dus met je fiets de lift in, of hem alle trappen opslepen als er geen lift is?
Doe jij dat niet dan? Altijd dik stunten in die flats met m'n brommert :7
Hier rijden ze vaak met brommers vol gas over de stoep, dat vind ik dan wel een beetje te ver gaan maar voor de rest vind ik dat die woordvoerster op had moeten komen voor zo'n trouwe postbezorgster.
pi_84439660
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
wij mogen de flat niet in met aangetekende, mensen moeten naar beneden komen :) jullie wel dus?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:02:49 #240
Bijdehand mannetje
pi_84440033
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:53 schreef sbientje het volgende:

[..]

wij mogen de flat niet in met aangetekende, mensen moeten naar beneden komen :) jullie wel dus?

Sterker nog: Bij gerechtelijke brieven is het verboden dat mensen naar beneden komen: je moet ze aan de voordeur vd woning uitreiken!
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_84440046
Wat een KUT dag.
Niet zo veel post nee. wel HAH.

Maar als je fiets er halverwege in een grote wijk mee ophoudt (achterband totaal kapot).... dan wordt 't lastig.
Toch maar de wijk afgemaakt onder het motto, kapotter dan dit kan de fiets toch niet meer... :P
Daarna moest ik nóg een wijk doen, dus maar naar huis gegaan, daar een 'reserve' fiets gepakt, maar die was ook zo goed als kapot, dus heb voor het eerst sinds ik bij TNT werk (en dat is alweer een aantal jaartjes!) een bundel in de posttas laten liggen. Zien ze maandag wel...

Want je raad het al, TNT helpt je niet als je een lekke band hebt, en zowel de TC als de PB+ zijn de komende 3 weken nog steeds met vakantie..... dus het is een groot zooitje bij ons! :( Veel sorteerfouten, heb de TC nog nooit gehoord over post blijven staan, maar nu is ie op vakantie, hoor ik ze ineens praten over post laten staan....

Zit er over te denken om er maar mee te stoppen bij TNT (zaterdagwerker, maar werk doordeweeks ook nog geregeld). Elke keer is de fiets wel weer kapot.... en maken kost elke keer toch zo'n 20 euro ofzo. En ja die fietsvergoeding..... heb ik niet genoeg aan... En als je dan je fiets kapot hebt, helpen ze je niet eens aan een reserve fiets of komen ze ff een wijkje weglopen voor je, nee die tijd is geweest bij de post. Het wordt elke dag alleen maar slechter..... :N

TNT verwacht alles van je, maar jij kan niks van TNT verwachten behalve het salaris.... :r
pi_84440281
En mócht ik willen stoppen bij TNT he, dan heb ik een maand opzegtermijn toch?
Wordt alleen lastig nu zowel de TC als de PB+ zijn nog 3 weken met vakantie.

Ik sta wel ingepland nog de komende vakantieweken, elke dag, maar in principe, het zou niet netjes zijn nee, kan ik toch gewoon zeggen: Ik werk alleen de komende 4 zaterdagen nog?? Ik heb zoveel verlofuren dat ik (puur op de zaterdagen gezien) tot en met de volgende zomer vrij kan hebben elke zaterdag.....
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:13:31 #243
Bijdehand mannetje
pi_84440450
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:51 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Doe jij dat niet dan? Altijd dik stunten in die flats met m'n brommert :7
Hier rijden ze vaak met brommers vol gas over de stoep, dat vind ik dan wel een beetje te ver gaan maar voor de rest vind ik dat die woordvoerster op had moeten komen voor zo'n trouwe postbezorgster.

Zou wat zijn: op m'n scooter de lift in, en dan volgas over de galerij rijden tot voor de voordeur van de geadresseerde. _O-

Natuurlijk overtreed ik de verkeersregels: dat doet iedere postbode. Bij mij in het dorp zijn heel veel eenrichtingswegen, en fietspaden waar je niet met je brommer op mag, maar kijk ik echt niet naar. Ik rij vrolijk met dik 50 over het fietspad (en dan word ik nog regelmatig met een noodgang ingehaald door opgeschoten pubers), en die helm hou ik ook echt niet constant op bij het agt rijden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 17:18:24 #244
Maffe Fries
pi_84440636
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sterker nog: Bij gerechtelijke brieven is het verboden dat mensen naar beneden komen: je moet ze aan de voordeur vd woning uitreiken!

Jup, anders kan iedere hapsnurk het bericht wel in ontvangst nemen
pi_84442494
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja die krijg ik ook niet mee haha, maar waarom is dat?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 18:46:21 #246
Maffe Fries
pi_84443711
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:11 schreef sbientje het volgende:

[..]

Ja die krijg ik ook niet mee haha, maar waarom is dat?

Gerechtelijke brieven moeten goed ingevuld worden. Bij het minste of geringste invulfoutje worden de mensen in de kooi al kwaad.

Op zaterdag heb je geen gerechtelijke brieven. Hoogstens eentje die naar een afhaalpunt gebracht moet worden.
pi_84444104
Als zaterdagbesteller heb ik die dingen nog nooit gezien, ook niet in de periode daarvoor als vakantiekracht. Zijn ze makkelijk te herkennen? Ik zie het nl wel gebeuren dat ze me er gewoon mee op pad sturen de komende vakantie als ik doordeweeks werk :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juli 2010 @ 19:00:16 #248
Maffe Fries
pi_84444177
Je ziet wel dat op de aangetekende brief een formulier geplakt is met veel invoervelden. Code van de aangetekende begint met 3sGRB.
pi_84444321
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:57 schreef Cerbie het volgende:
Als zaterdagbesteller heb ik die dingen nog nooit gezien, ook niet in de periode daarvoor als vakantiekracht. Zijn ze makkelijk te herkennen? Ik zie het nl wel gebeuren dat ze me er gewoon mee op pad sturen de komende vakantie als ik doordeweeks werk :P
Ze duwen het niet zomaar tussen je post :P Bij ons moest je altijd naar de postbode plus toegaan om de aangetekenden voor je wijk op te halen. Op zaterdag werden ze sowieso alleen door chauffeurs rondgebracht.
Nu hebben we ze al een paar maanden helemaal niet meer *O* *O* :D
pi_84446754
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gerechtelijke brieven moeten goed ingevuld worden. Bij het minste of geringste invulfoutje worden de mensen in de kooi al kwaad.

Op zaterdag heb je geen gerechtelijke brieven. Hoogstens eentje die naar een afhaalpunt gebracht moet worden.
dat heeft toch niets te maken met waar je ze invult? Naar mijn weten is de toegangsdeur van de flat de officiele voordeur en slaat het dus nergens op dat je naar boven moet. dat bedoelde ik eigenlijk :)
pi_84448563
Ik heb nog nooit iets gezien als een aangetekende brief, of een gerechtelijke?
ik ben zaterdagbesteller, maar loop nu in vakantie ook door de weeks.
(pas sinds een aantal werken moet ik erbij zeggen)
krijg ik die uberhaupt wel?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:22:28 #252
Bijdehand mannetje
pi_84448710
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:22 schreef sbientje het volgende:

[..]

dat heeft toch niets te maken met waar je ze invult? Naar mijn weten is de toegangsdeur van de flat de officiele voordeur en slaat het dus nergens op dat je naar boven moet. dat bedoelde ik eigenlijk :)
Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.
pi_84450229
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zei gerechtelijke brieven, ik bdoelde legitimatiezendingen. Die moeten aan de woningdeur worden uitgereikt, niet bij de toegangsdeur tot de flat.
legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..
  zaterdag 24 juli 2010 @ 22:36:06 #254
Bijdehand mannetje
pi_84451566
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:04 schreef sbientje het volgende:

[..]

legitimatiezendingen? zijn dat brieven waarvoor je je moet legitimeren? Want die krijg ik ook weleens mee en daarvoor mag ik niet de flat in..
Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!
pi_84453874
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 22:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Inderdaad. Vreemd, dat je daar de flat niet mee in mag, want er staat zelfs een uitgebreide uitreikinstructie op de envelop geprint: alleen uitreiken bij geopende woningdeur geadresseerde!
een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeur

overigens heb ik dat nog nooit zien staan op de envelop, zal volgende keer eens kijken :)
  zondag 25 juli 2010 @ 09:09:47 #256
Bijdehand mannetje
pi_84460080
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:36 schreef sbientje het volgende:

[..]

een flatvoordeur is imo ook gewoon een voordeur

overigens heb ik dat nog nooit zien staan op de envelop, zal volgende keer eens kijken :)
Ja, maar het moet echt de deur van de woning zijn. Dus van bijv nr 28.
pi_84466558
Ik ga nooit die flats helemaal in, want de rest van mijn aangetekenden zitten in mijn fietstas, wil ik nooit laten liggen en meeslepen is teveel gedoe.
pi_84467108
Aangetekende zendingen gaan hier altijd in de schoudertas, easy as that.
pi_84467154
ja, dat is leuk als je er maar 4 hebt, niet als je er 70 hebt.
pi_84467442
Ik heb niets gezegd.
nu, in de vakantie werk ik doordeweeks en zijn er eigenlijk nooit aangetekenden. Alleen op zaterdag heb ik ze meestal, en dan zijn het er helemaal géén, één of twee maximaal.
  zondag 25 juli 2010 @ 15:29:19 #261
Bijdehand mannetje
pi_84469200
quote:
Op zondag 25 juli 2010 14:27 schreef Troeta het volgende:
ja, dat is leuk als je er maar 4 hebt, niet als je er 70 hebt.
Als ik 70 aangetekenden heb doe ik ze in zo'n grijze binnentas. Als ik dan bijv. bij een flat naar boven moet of bij een bedrijf naar binnen kan ik zo de hele grijze tas uit m'n fietstas tillen en meenemen. Er is ooit eens een aangetekende gejat uit mijn fietstas en toen ben ik ruim een uur lang uitgehoord door de postale recherche (de zending was gericht aan een juwelier en de inhoud was ruim 1000 euro waard), dus vandaar dat ik nu overdreven voorzichtig met die dingen omga.
pi_84469970
Dat is ook een idee ja, maar ik ben niet zo fanatiek meer hoor sinds ze zo moeilijk doen over de tijd wat je ervoor krijgt.
Vooral legitimatiezendingen waar mensen zo moeilijk over doen. "maar we zijn al 40 jaar getrouwd, ik kan toch tekenen', of ID niet kunnen vinden en dat soort dingen en daar loop je dan voor naar boven..
pi_84497065
Ik heb de afgelopen weken ook weer geregeld mensen die onbegrip tonen voor legitimatiezendingen. En jij bent dan de boosdoener he..
pi_84498081
Ik doe dan niet moeilijk hoor. Als ze langer dan 1,5 minuut zeuren; vraag ik gewoon of ik "geweigerd" moet opschrijven. Dan is het gedaan met het zeuren.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 11:41:37 #265
Maffe Fries
pi_84498228
quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:00 schreef CihV het volgende:
Ik heb de afgelopen weken ook weer geregeld mensen die onbegrip tonen voor legitimatiezendingen. En jij bent dan de boosdoener he..
gewoon voet bij stuk houden. Het is niet voor niets dat het zo streng is.
pi_84509227
Zo, even vier wijken gedaan. Eentje duurde best lang, vrij grote wijk. De rest was zo klaar :) morgen weer!
pi_84512468
Deze week alleen woensdag en donderdag werken
pi_84513978
Als K&W-lurker en postbode moet ik toch eens iets vragen wat ik in de winter ben vergeten. :P

Hebben jullie ook zo'n godsgruwelijke hekel aan dit soort stoepjes:

schaamteloos geleend van TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !, sorry TM :P

Als het gevroren heeft kun je erop schaatsen, net als wanneer de tuin gesproeid is. Om nog maar te zwijgen over de killer-combo jaren-30-stoepje met jaren-30-grondbrievenbus
pi_84515032
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:33 schreef Cerbie het volgende:
Als K&W-lurker en postbode moet ik toch eens iets vragen wat ik in de winter ben vergeten. :P

Hebben jullie ook zo'n godsgruwelijke hekel aan dit soort stoepjes:

[ afbeelding ]
schaamteloos geleend van TM's jaren dertig woning#4, waar we een veranda gaan bouwen !, sorry TM :P

Als het gevroren heeft kun je erop schaatsen, net als wanneer de tuin gesproeid is. Om nog maar te zwijgen over de killer-combo jaren-30-stoepje met jaren-30-grondbrievenbus
Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad! :( Heb gelukkig maar één zo'n stoepje in m'n zaterdagwijken O-)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:02:19 #270
Maffe Fries
pi_84515072
Mja, heb zelf meer een hekel aan de lage brievenbussen
pi_84515205
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, heb zelf meer een hekel aan de lage brievenbussen
ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels :'(
pi_84515292
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik heb ook een hekel aan lage bussen, maar ook wel aan die opstapjes! Ik heb in het voorjaar mezelf ontzettend bezeerd omdat ik was vergeten dat ik er ook nog af moest stappen hahaha. Ging ongenadig hard onderuit en die mensen hadden ook nog grindtegels :'(
Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen? :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juli 2010 @ 19:11:01 #273
Maffe Fries
pi_84515520
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef sbientje het volgende:

[..]

Pijnlijk :{
pi_84515543
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:01 schreef Taneli het volgende:

[..]

Daar ben ik van de winter toen we voor het eerst sneeuw hadden bijna een keer door uitgegleden inderdaad! :( Heb gelukkig maar één zo'n stoepje in m'n zaterdagwijken O-)
Ik heb van de winter een aantal keer een wijk gelopen met ~50 huizen alleen maar van die stoepjes :'(

Lage brievenbussen zijn ook leuk als het van die kleine zijn. Vaak bel ik dan even aan als het niet in de bus past.

- :) Alstublieft, het pastte helaas niet in de brieven bus
- }:| We hebben een grote bus in de zijdeur van het huis

*mental note maakt om het de volgende keer direct retour - geen/volle brievenbus te sturen
pi_84515661
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:06 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Je bent zeker wel als harde bikkel door blijven lopen? :P
ja, maar ik had een gat in mijn broek hahaha, was echt een pijnlijke val :D Maar tuurlijk doorgebikkeld!
pi_84515735
Ook een mooie trouwens, ik ben begonnen als zomerhulp en kreeg toen regelmatig een paar extra straten bij 'mijn' wijk. Dus ik kom bij een onbekend huis, staat er zo'n grote losstaande brievenbus in de tuin.

*morrelt*
:{ De klep gaat niet open
*nog een keer probeert*
Loop ik naar de deur om aan te bellen, zit er gewoon een bus in de deur _O- Bleek dat die mensen het zo'n mooie brievenbus vonden dat ze hem dichtgelijmd in de tuin hadden gezet.
pi_84537578
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:15 schreef Cerbie het volgende:
Ook een mooie trouwens, ik ben begonnen als zomerhulp en kreeg toen regelmatig een paar extra straten bij 'mijn' wijk. Dus ik kom bij een onbekend huis, staat er zo'n grote losstaande brievenbus in de tuin.

*morrelt*
:{ De klep gaat niet open
*nog een keer probeert*
Loop ik naar de deur om aan te bellen, zit er gewoon een bus in de deur _O- Bleek dat die mensen het zo'n mooie brievenbus vonden dat ze hem dichtgelijmd in de tuin hadden gezet.
Loop je toevallig in Poeldijk? :')

Ik heb ook wel eens een hele tijd bij zo'n brievenbus staan klooien, die ook helemaal dichtgelijmd bleek te zitten en waar er een bus in de deur zat :')
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:30:16 #278
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84537620
Hier staat dus ook zo'n decoratiebus die dus naar de andere kant staat (opening naar de verkeerde kant), ik iedere keer moeite doen om via de andere zijde die post erin te krijgen en dat mens vroeg zich een tijdje later af waarom ze nooit post kreeg, zat dus allemaal in dat sier-geval. :')
pi_84543039
Pfff die huis aan huis is zwaar.. Heb twee wijken, ga nu maar eens beginnen :)
pi_84550608
1 wijk af, ga nu aan de tweede beginnen.. 3 tassen maar vooral huis aan huis..
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:59:52 #282
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84550809
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:55 schreef sbientje het volgende:
1 wijk af, ga nu aan de tweede beginnen.. 3 tassen maar vooral huis aan huis..
Same here, net 1 tas erin zitten en nu de laatste 2 waarvan ik vooral veel pakken HAH heb. :')
pi_84552879
Hmm Vreemd.
Ik moest bezorgen in een ander dorp; HAH: Gamma en NS.

Nu kom ik thuis in mijn eigen dorp en wijk, totaal geen HAH...
Terwijl wij altijd Gamma/Karwei krijgen....
Waarschijnlijk komt ie dus morgen in de andere wijken... wat daar het nut nou weer van is???
pi_84553947
Wel godver. Heeft er weer 1 of ander rottig kindje aan mn kar gezeten. Kom ik terug, zie hem niet staan, en ja hoor, staat een heel stuk verderop, tegen een auto aan! Natuurlijk niemand meer te zien :(. Kar kan iig echt niet uit zichzelf zover weg gerold zijn.... nu zag ik verder geen schade, maar had nog wel even aangebeld. Niemand thuis, dus nu twijfel ik over een briefje, maar zag zelf dus geen schade iig.
... Was een halve minuut tot een minuut weg, kan dat ding toch moeilijk continu bij me houden :{. Was ook niet de eerste keer, de vorige keer hadden kinderen hem midden op straat geduwd een heel stuk verder weg. -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84557155
Dat is toch de reden dat je een kar hebt? Zodat je hem gewoon relaxed mee kunt nemen?
pi_84557233
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel godver. Heeft er weer 1 of ander rottig kindje aan mn kar gezeten. Kom ik terug, zie hem niet staan, en ja hoor, staat een heel stuk verderop, tegen een auto aan! Natuurlijk niemand meer te zien :(. Kar kan iig echt niet uit zichzelf zover weg gerold zijn.... nu zag ik verder geen schade, maar had nog wel even aangebeld. Niemand thuis, dus nu twijfel ik over een briefje, maar zag zelf dus geen schade iig.
... Was een halve minuut tot een minuut weg, kan dat ding toch moeilijk continu bij me houden :{. Was ook niet de eerste keer, de vorige keer hadden kinderen hem midden op straat geduwd een heel stuk verder weg. -O-
heh wat stom! Waarom doen ze dt, niet echt leuk idd..

Er stond twee uur en drie kwartier voor mijn wijken en ik ben uiteindelijk drie uur bezig geweest, in wijken die ik niet goed ken. Dat valt dus wel mee :)

Hebben we donderdag hah?
pi_84557543
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:23 schreef rub3n het volgende:
Dat is toch de reden dat je een kar hebt? Zodat je hem gewoon relaxed mee kunt nemen?
Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heen ;). En het kost ook gewoon teveel tijd om steeds met die kar te kloten. Laat hem nooit echt lang ergens staan, en hij is altijd in de buurt, dat wel. Maar goed, mensen moeten er gewoon vanaf blijven.

Of er nog HAH is, geen idee. Hier hing altijd een planning op het depot, maar sinds 2 weken niet meer. Op een ander depot ook al maanden niet meer, dus betwijfel of ie nog terug komt :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84557615
Loop ik tijdens mijn laatste vande 3 bestelroutes een portiek op, ligt er een groot pakket ewoon voor de voordeur. Leuk dat ze met subcontractors geld besparen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb het pakketje maar weer mee terug genomen naar kantoor, (had geen kennisgevingen voor dat postcodegebied bij me) kan die morgen weer naar de pakketservice.
pi_84559505
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Niet overal hoor. In dit geval was het bij een klein zijstukje met iets van 4 huizen. De hele straat zit zo in elkaar, evenkant is 1 lang stuk, en oneven zit steeds met een paar huizen als zijstukje. Dan is het dus echt niet handig om die kar overal mee heen en weer te slepen.. moet je steeds de straat oversteken enzo met dat ding. En dat kan niet overal, omdat er auto's tussen geparkeerd staan. Dus ja, dan loop ik er zonder kar heen ;). En het kost ook gewoon teveel tijd om steeds met die kar te kloten. Laat hem nooit echt lang ergens staan, en hij is altijd in de buurt, dat wel. Maar goed, mensen moeten er gewoon vanaf blijven.

Of er nog HAH is, geen idee. Hier hing altijd een planning op het depot, maar sinds 2 weken niet meer. Op een ander depot ook al maanden niet meer, dus betwijfel of ie nog terug komt :{
ik heb zo'n kar voor op het winkelcentrum maar ik laat m ook vaak ergens staan... anders moet je m toch steeds weer zo wegzetten dat niemand er last van heeft (onmogelijke opgave op een winkelcentrum :D) enzo.. ik parkeer m altijd tegen een prullenbak ofzo :D
pi_84562020
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:35 schreef TokenW het volgende:
Loop ik tijdens mijn laatste vande 3 bestelroutes een portiek op, ligt er een groot pakket ewoon voor de voordeur. Leuk dat ze met subcontractors geld besparen, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb het pakketje maar weer mee terug genomen naar kantoor, (had geen kennisgevingen voor dat postcodegebied bij me) kan die morgen weer naar de pakketservice.
Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.
pi_84562242
misschien heeft iemand anders het er neer gelegd, bij ons leggen mensen ook weleens wat voor de deur (of hangen het in een tasje aan de deurknop)...
sommige mensen hier hebben wel heel veel eigen initiatief vind ik :@
pi_84562449
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:44 schreef rub3n het volgende:

[..]

Was het wel een TNT pakket? Misschien had die bewoner wel een afspraak met de bezorger of wat dan ook. Beetje brutaal om hem gewoon mee te nemen.
Pakketten mogen helemaal niet open en bloot op een portiek liggen (open portiek/trappenhuis). En wie laat nou bewust zijn pakket open en bloot op een portiek deponeren? Iedereen die het wil kan hem meenemen. Er zijn niet voor niets zoveel klachten over de pakketservice. En als er TNT Post op staat, dan komt het waarschijnlijk wel van TNT Post.
pi_84562652
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:49 schreef sbientje het volgende:

sommige mensen hier hebben wel heel veel eigen initiatief vind ik :@
Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraakt O-)
pi_84562785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:57 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik had de moeite niet eens genomen, pakketdienst is niet mijn werk dus ook niet mijn schuld als het pakket kwijtraakt O-)
ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoela ;)

nee maar, het is niet slim om zo'n pakket daar te leggen (overigens zeg je: het mag niet, van wie niet?) maar je weet verder niet wat er aan de hand is, waarom zou je het dan meenemen?
pi_84562803
worden jullie ook zo be-bedeld door straatschoffies die je stieken willen? :D
pi_84562966
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

ik ook niet, ik zou hoogstens ff aanbellen. Ga met zo'n pakket sjouwen, ammehoela ;)

nee maar, het is niet slim om zo'n pakket daar te leggen (overigens zeg je: het mag niet, van wie niet?) maar je weet verder niet wat er aan de hand is, waarom zou je het dan meenemen?
Dat pakket heb ik meegenomen omdat ik hetzelf niet prettig zou vinden als mijn post/pakketten voor de deur liggen en iedereen die dat wil ermee vandoor kan gaan.
pi_84562991
quote:
Heel erg. :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:06:59 #299
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84563027
quote:
Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk. _O-
pi_84563175
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:06 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Jup, hier hebben we er zelfs een regeling/rooster voor in m'n eigen woonwijk. _O-
hahah een rooster wie wanneer de stieken krijgt?
ik heb er vandaag weer wat weggegeven, zeg er altijd wel bij dat ik hoop dat ze ze wel in de prullenbak doen als ze ermee uitgespeeld zijn en niet zomaar alles de bosjes in schieten want dat is slecht voor het milieu 8) _O- Ja mevrouw, zeggen ze dan meestal :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:12:30 #301
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_84563245
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:10 schreef sbientje het volgende:

[..]

hahah een rooster wie wanneer de stieken krijgt?
Klopt ja en eindelijk hebben ze door dat er op maandag niets te halen valt. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')