abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85012980
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,

Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?

Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.

Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
een terugtraprem is net zo praktisch als handremmen wmb, behalve als je zonder af te stappen bij de bussen kan haha, dan is handremmen veel handiger
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_85013246
Er is een tijd terug nog een grote discussie geweest in deze reeks of dat een terugtraprem of een handrem beter is :P
pi_85013897
toen was ik er nog niet geloof ik :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:42:59 #154
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85014414
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:28 schreef sbientje het volgende:
toen was ik er nog niet geloof ik :D
Ik ook niet, ik ga iig voor handrem, daar ben ik aan gewend denk ik :P
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_85018794
Ik sta met een handrem sneller stil.
Noot noot.
pi_85019802
terugtraprem is lekker slippen hahaha... mijn postfiets heeft terugtraprem, k spring er altijd al af voordat ie stilstaat
pi_85027447
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,

Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?

Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.

Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!

Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.

Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.

Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 9 augustus 2010 @ 06:51:43 #158
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85037589
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!

Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.

Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.

Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
Bestellen op de snor is heerlijk ja, maar ik gebruik hem ook 's ochtends voor de kranten. En daar maakt ie écht teveel geluid voor helaas..
En om hem dan te houden voor die ene zaterdag dat ik normaliter bestel (nu dan 5 dagen per week vanwege vakantie) is het niet echt rendabel. Kan ik beter steeds 1 week een brommer lenen bij TNT.

Die TNT Fiets wou ik inderdaad ook bestellen, maar ik zie hem nergens te koop staan? :(
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_85052853
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan :')
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier :')

Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien :D
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_85060634
ik had vandaag 4 wijken. 1 wijk waren 2 bundels blijven liggen van zaterdag, dus dat was redelijk wat post, die andere wijken was heel weinig... waren 2 wijken bij die ik nog nooit gelopen had. Kon een straat niet vinden, en had ook mijn telefoon (met kaarten) niet bij me... du sdie moeten ze morgen maar weer meenemen haha, het was maar 1 brief en geen rouwkaart ofzo...

morgen tussen half 8 en 8 beginnen, huis aan huis zetten.. hoera -O-
pi_85060749
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:57 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan :')
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier :')

Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien :D
Tja, maandagen gaan altijd anders, weinig post maar toch lang bezig zijn, herkenbaar...

Ik mocht vandaag na een jaar niet op maandag gewerkt te hebben één blok van 6 wijken zelf voorbereiden en die ook weglopen + nog eens 2 wijken weglopen... slechts 3,5 uur over gedaan :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_85062732
Ik moet morgenvroeg een nieuwe, voor mij nog onbekende wijk lopen. Een behoorlijke, want er wordt normaliter 3,5 uren voor uitgeteld. Hoop dat ze een beetje op tijd zijn met de post zetten, want om 3 uur moet ik altijd beginnen met de buslichting. -O-
pi_85063978
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger. :')
Tok.
pi_85064337
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger. :')
auw! beterschap!
pi_85083240
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..

Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na ;) )
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...

Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk :) )

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..

Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!

Groetjes Rene

[ Bericht 0% gewijzigd door rvarnhem op 10-08-2010 10:43:14 ]
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:05:26 #166
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_85086480
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 08:28 schreef rvarnhem het volgende:
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..

Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na ;) )
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...

Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk :) )

Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..

Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!

Groetjes Rene
Persoonlijk vind ik het heerlijk, postbode zijn.. Maarja, in de winter.. maar oké, we krijgen een mooi salaris!
Verder de uren die je extra maakt naast je zaterdag zijn overuren. Die krijg je altijd de volgende maand pas uitbetaald. En uiteraard tegen het salaris dat is afgesproken (dus ben je zaterdagbesteller en ze vragen je doordeweeks te werken krijg je dat salaris). Bij ons is dit meestal alleen bestellen (bezorgen) omdat de vaste krachten sorteren.

Heb vorige maand 72 uren overgewerkt tegen het zaterdagbestellers salaris. Kijk dat tikt lekker aan als 17 jarig jochie. En heerlijk joh, even 3 uurtjes post doen op een dag! ^O^
Goed te pruimen.
pi_85087596
haha dat tikt zeker lekker aan ja!

En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...

Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..

He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..

In ieder geval nog bedankt voor de info!

gr rene
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:07:39 #168
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_85088566
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef rvarnhem het volgende:
haha dat tikt zeker lekker aan ja!

En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...

Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..

He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..

In ieder geval nog bedankt voor de info!

gr rene
Het is inderdaad leuk werk. Echter, zoals je misschien al in het nieuws gelezen hebt, worden alle kantoren in Nederland binnen 2 jaar gesloten. En dat is te merken op de werkvloer. Er zijn collega's bij die het langs zich heen laten gaan en die zien wel wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar er zijn ook veel collega's die telkens norser worden en kortaf reageren enzo, terwijl ze dat een tijd geleden een stuk minder deden.

Als je zaterdagwerker wordt kun je zoals bij dionysou bijvoorbeeld voornamelijk bestelwerk gaan doen, echter zijn er ook genoeg kantoren waar je om 6 uur begint met het voorsorteren van de post, allemaal wijken moet voorbereiden en dan pas de straat op gaat. Dat is helemaal afhankelijk van het kantoor waar je terecht komt en het beleid wat de betreffende teamcoach / planner / vbg - manager ter plaatse voert. In ieder geval bestaat er een kans dat je diensten krijgt waarmee je voor 3-4 uur 's middags niet klaar bent. ;)

Ikzelf ( ben zaterdagwerker ) heb tot nu toe heel veel extra gewerkt doordeweeks, uiteindelijk moest ik in vakantieperioden zelf aangeven of ik ook iets minder mocht werken. Werkweken van 50 tot 60 uur zijn best slopend als je veel fysiek werk moet doen zoals bij de post. :P

Maar ja, het verdient zeker goed. :)
Nothing is what it seems
pi_85089281
Ja dat zijn flinke weken ja.. Was ik zelf niet van plan om ZOveel te gaan werken in een vakantie.. Maar goed dat zie ik tegen die tijd nog wel eens..

Maar je zegt dat ze alles willen sluiten (heb ik idd gehoord) maar van waaruit wordt er dan post bezorgd? Of blijven die sorteercentra wel bestaan?

En een dienst tot 3 of 4 uur vind ik geen probleem (zijn alleen maar uren en uren = geld ^O^ )

Zoals bij TNT op de site staat, staat er dat je als zaterdagmedewerker altijd moet sorteren en dan pas bezorgen maar dat verschilt dus wel per kantoor dan? Maakt niet uit eigenlijk wat ik doe, als het maar voor dat salaris is :P

Heb wel al gelezen dat je een maand proeftijd hebt dus als het uiteindelijk toch echt helemaal niks waard is kan ik altijd nog opstappen natuurlijk.. Nou ben ik gelukkig niet zon heel moeilijk persoon O-)

Heb nu pauze dus ga mooi ff dat aanmeldformulier sturen etc..
pi_85092806
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:

Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
pi_85092987
rvanarnhem, als zaterdagbesteller kan het inderdaad zo zijn dat je bijvoorbeeld je eigen wijk moet voorbereiden, en daarna wegbrengen. In mijn geval doe ik alleen nog de bestelling.
Aan de ene kant is het jammer, want in uren ben ik er wel wat op achteruit gegaan, maar aan de andere kant is het ook wel fijn. Nu kan ik op een zelf gekozen moment langskomen om mijn wijk op te halen, in plaats van 8 uur paraat staan om te sorteren. Ik vind het minder erg dat ik qua uren achteruit ben gegaan, omdat ik dat gelukkig kan compenseren met een ander baantje. Juist de afwisseling van deze twee baantjes zorgt ervoor dat het interessant blijft :).
pi_85094815
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:

Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
Oww.. ja vind via internet altijd beetje vaag maar heb het nu wel al gedaan en er stond dat ik binnen 5 werkdagen gebeld werd.. Dus ik wacht dat wel even rsutig af en dan kan ik alsnog even daarnaartoe gaan..

Ja 2 baantjes is wel lekker afwisselend ja.. Alleen gelukkig heb ik deze vakantie flink wat geld verdiend en ga ik als het goed is binnen een jaar een keer afstuderen dus heb geen hoog salaris nodig eigenlijk.. het is meer dat ik dalijk werk om mn vaste lasten te dekken (auto, verzekering etc.) en om gewoon bezig te zijn aangezien ik ander NOOIT meer ergens kom haha :P
Maar zou het niet erg vinden om vroeg aanwezig te zijn want ben gewend om om 6 uur smorgens te beginnen op zaterdag.. Niet altijd even prettig maar dan heb ik verder nog iets aan mn zaterdag..

Nouja, ik wacht nog even af.. Heb ook al e-mailtje gekregen dat ik gebeld zal worden en bedankt oor het aanmelden blablablabla.. Lekker standaard is dat altijd..

Nogmaals bedankt voor de reacties ^O^ (heb ik ook nog iets te doen op mn vakantiewerk haha >:) )
pi_85096094
Houdt er wel rekening mee dat je als je op de zaterdag bezorgt, je elke week de folder van de C1000 moet bezorgen :')

En is het dit tegenwoordig een nieuwe trend onder postbezorgers: laten weten dat je per 1 september stopt maar meteen de volgende dag (ruim 3 weken te vroeg) al stopt zonder dat iemand dat weet.... Stonden we vandaag mooi met onderbezetting en een fikse wijk waar de postbezorger dus a la minute gestopt was.... 8)7
pi_85096370
Mag hopen voor je dat het geen trend is! :P
Maar dat is overal.. in de supermarkt komen ze gewoon niet opdagen ook al stoppen ze niet dus.. }:|

Ja elke week de C1000 folder... Heerlijk 8-) Kan ik mooi zien welke klote-aanbiedingen ik anders weer af had moeten vullen ;)
pi_85097154
Straks weer even 2 uurtjes buslichten/haalklanten! Ik vind het zo'n heerlijk moment van de dag. Ziet er een beetje als volgt uit dan:

16:10 - Ik fiets op mijn gemak naar de TNT vestiging (2-4 minuten)
16:15 - Ik pak mijn scanpen, rittenlijst, telefoon, buslichtingsleutel en automapje. Ondertussen pratend met jan en alleman.
16:20-16:25 - Stap in de auto en rijd (niet op mijn gemak) naar de eerste 2 klanten
16:35 - Terug bij TNT. Even paar laptops + stapeltje post afgeven bij Partijenpost.
16:40 - Even 4 buslichtingzakken, een steekwagentje en een blauw krat in de auto mikken.
16:42-16:55 - Beetje kloten. (tips: plak eens plakband tussen de 2 paaltjes bij de laaddeur, leuk joh als iemand daar tegenaan loopt haha)
16:55 - Rijdt naar nog 1 haalklant.
17:00 - Groet de zeer leuke en knappe receptioniste en begin 200 meter verder met een bus.
17:50 - Kom weer aan bij TNT.
18:05 - Klaar met uitpakken auto
18:05 - Spullen opruimen
18:10 - Aan de koffie met zijn allen! En vaak ga ik rond 19:00 ofzo weer keer naar huis. Haha

Chauffeur Collectie = HEERLIJK!

Zo dat moest ik ff kwijt haha. Het is jammer dat de vestiging hier in Kampen binnen nu en 1,5 jaar gaat opdoeken. Anders kon ik dit mooi de komende vier jaar naast mijn opleiding doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')