een terugtraprem is net zo praktisch als handremmen wmb, behalve als je zonder af te stappen bij de bussen kan haha, dan is handremmen veel handigerquote:Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?
Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.
Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
Ik ook niet, ik ga iig voor handrem, daar ben ik aan gewend denk ikquote:
Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:17 schreef Dionysiou het volgende:
Hoi,
Vraagje!
Ik ga mijn brommer weg doen en met de fiets mijn post doen (veel lekkerder, ook lichaamsbeweging!)
Krijg je korting van TNT als je een fiets koopt?
Sowieso word het een transporter fiets, wél nieuw.
Wil tot max. 400 EU besteden. Dus word vast een Puch of een Batavus ofzo.
Die staatsloterij fietsen van Union (UNISEX frame) zien er ook wel stevig uit, alleen terugtrap rem is dat wel praktisch?
Bestellen op de snor is heerlijk ja, maar ik gebruik hem ook 's ochtends voor de kranten. En daar maakt ie écht teveel geluid voor helaas..quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Is er geen collega die met je wil ruilen? Jouw brommer tegen zijn fiets? Na 10 jaar fietsen doe ik de bestelling nu op de snorfiets, en ik vind het een uitkomst!
Maar nu even ingaan op je vraag: Sowieso, ongeacht welke fiets je koopt, zou ik even informeren op je vestiging naar het Fietsenplan. Hiermee kun je een fiets kopen en de aanschafprijs wordt op je brutoloon ingehouden, dus dat betekent belastingvoordeel. Ook kun je er voor kiezen om je fiets te betalen met nog openstaande verlofuren. Ik heb diverse collega's die zo een fiets gekocht hebben.
Van tijd tot tijd zijn er ook acties waardoor je de speciale TNT-fiets van Union (de Union X-pression) met korting kunt bestellen bij de personeelsvereniging (de PVTNT). Dat is ongeveer dezelfde fiets als die Staatsloterijfiets, maar dan wat steviger uitgevoerd.
Terugtrap of versnellingen: versnellingen zijn erg handig voor wegfietsen bij het stoplicht of steile bruggetjes met volle tassen. Nadeel is dat het allemaal wat kwetsbaarder is dan bij een terugtraprem. Verder heeft een fiets met versnellingen eigenlijk altijd handremmen, en is het dus wat minder makkelijk om met een bundel in je hand te fietsen (bijv. op maandag) dan wanneer je een terugtraprem hebt.
Tja, maandagen gaan altijd anders, weinig post maar toch lang bezig zijn, herkenbaar...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:57 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag voor het eerst een maandag gedaan
Ja, het zijn straat x en straat y, ben je ongeveer drie kwartier mee bezig
(straatnamen, geen wijknamen).
Staat er een tas voor me klaar met drie bundels voor drie verschillende wijken, dat was wel iets meer dan 3 kwartier
Heb nog een geologger meegenomen die mijn pa had liggen, leuk om je eigen route in google earth terug te zien
auw! beterschap!quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:18 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds jaren weer eens mijn vinger tussen de deur gekregen. Ik gooide de autodeur dicht maar het bleek dus dat er nog een stukje vinger tussen zat, nu zit ik dus met een blauwe vinger.
Persoonlijk vind ik het heerlijk, postbode zijn.. Maarja, in de winter.. maar oké, we krijgen een mooi salaris!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 08:28 schreef rvarnhem het volgende:
Hee, ik heb een vraagje aan de mensen hier..
Ik zit na de vakantie zonder werk en ben op zoek naar iets voor op zaterdagmorgen en eventueel paar keer doordeweeks...
Nu had ik nog een vacature gezien voor zaterdagbezorger bij TNT in mijn dorp Boxtel...
Dus heb een beetje rondgekeken op internet en kwam bij dit forum uit en heb het eens een tijdje doorgelezen..
Raden jullie het baantje als zaterdagbezorger aan of niet, want zoals ik hier lees zijn jullie allemaal nog redelijk enthousiast om bij TNT te werken (op wat gemopper na)
Ik zag dat ik als zaterdagwerken aardig wat kon verdienen want heb namelijk 6,5 jaar bij c1000 gewerkt (ben nu 20) en bij TNT zou ik netto 70 cent meer verdienen dan de leidinggevende functie bij c1000...
Is het ook zo dat je als zaterdagbezorger kan worden gevraag om een keer doordeweeks in te vallen of iets? Want ben in het komende schooljaar enkele dagen vrij in de week dus zou ik nog wat extra kunnen werken eventueel (wel tegen het zaterdagsalaris natuurlijk)
Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik ga solliciteren voor dit baantje.. het lijkt me wel gewoon leuk, dit baantje dus daar zal het niet aan liggen... wil gewoon wat reacties.. misschien dat jullie me echt over kunnen halen om het te doen..
Nou, was een heel verhaal.. ik wacht de reacties wel af!
Groetjes Rene
Het is inderdaad leuk werk. Echter, zoals je misschien al in het nieuws gelezen hebt, worden alle kantoren in Nederland binnen 2 jaar gesloten. En dat is te merken op de werkvloer. Er zijn collega's bij die het langs zich heen laten gaan en die zien wel wat er in de toekomst gaat gebeuren. Maar er zijn ook veel collega's die telkens norser worden en kortaf reageren enzo, terwijl ze dat een tijd geleden een stuk minder deden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef rvarnhem het volgende:
haha dat tikt zeker lekker aan ja!
En ik al die tijd maar gedacht dat ik goed verdiende in de vertrouwde C1000...
Ik denk dat ik maar gewoon eens ga solliciteren en dan zie ik wel of het me bevalt..
Ik moet zeggen dat zo zaterdagsmorgens beetje fietsen en lopen ook wel gezond is voor me want sinds mn rijbewijs is het dramatisch hoeveel ik fiets of loop...
Ga zometeen zon aanmeldformulier versturen en dan hopen dat ik voor 20 augustus (ga ik op vakantie naar Dominicaanse) reactie heb en op gesprek mag komen..
He tis trouwens wel leuk om al die verhalen van jullie te volgen.. Zit hier op kantoor bij mn vakantiewerk en als ik ff niks te doen heb ofzo ga ik dat maar beetje lezen.. Vandaar dat ik nu eens dacht van: hee laat ik hun anders is wat vragen stellen..
In ieder geval nog bedankt voor de info!
gr rene
Oww.. ja vind via internet altijd beetje vaag maar heb het nu wel al gedaan en er stond dat ik binnen 5 werkdagen gebeld werd.. Dus ik wacht dat wel even rsutig af en dan kan ik alsnog even daarnaartoe gaan..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:57 schreef rub3n het volgende:
Ik heb in mijn kantoor juist meer het gevoel dat de meesten weten waar ze aan toe zijn:
Verder, ik wil je aanbevelen naar het TNT kantoor zelf te gaan, en niet via internet solliciteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |