quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:27 schreef xxiessiexx het volgende:Ik was ook om 12:30 uur alweer klaar
Ik hoorde wel dat we geen brommers meer mogen gebruiken omdat we een fietsvergoeding krijgen ofzo. Dus ik helemaal van shiiiiiiit

Ik heb vrijwel nooit met post gefietst en helemaal geen goeie fiets. Maar hiephoi, ik kreeg gelukkig een brommer mee

Officieel mag dat inderdaad niet, net als het gebruik van een eigen auto. Dit is omdat je dan niet verzekerd bent via de TNT. En de verplichte WA-verzekering die je zelf als het goed is hebt afgesloten voor je motorrijtuig dekt over het algemeen alleen de aan derden toegebrachte schade bij particulier gebruik. Tenzij je zelf je verzekering hebt uitgebreid.
Bij ons komt ieder jaar wel een keer ter sprake dat je niet met de eigen auto mag bestellen, maar er wordt nooit tegen opgetreden. En over brommers is eigenlijk nog nooit gezegd dat het niet mag.
Genoeg bestellers die hun wijk met de auto wegbrengen bij ons, en zelfs een paar postbezorgers! Maar ze lokken het zelf uit met het opdoeken van al die kleine kantoren, waardoor er hier steeds meer mensen rondlopen wiens wijk (en woonplaats) tot 10 km van het kantoor afligt.
Ikzelf woon op ongeveer 6 km van het kantoor, maar als algemeen reserve word ik het hele VBG doorgeschopt. En ik heb weinig animo om na afloop van mijn bestelling nog even 3 kwartier naar huis te moeten fietsen. Overigens heb ik ook het idee dat mijn TC mij steeds die afgelegen wijken meegeeft omdat hij weet dat ik een brommer heb. En de aangetekenden krijg ik ook regelmatig mee, dat zijn er ook al gauw 50. Ik mag gelukkig wel mijn benzinebonnetjes declareren. Dus het word natuurlijk een beetje een lastig verhaal als hij mij nu ineens zou gaan verbieden met de brommer te gaan omdat de wijken die ik loop geen brommerwijken zijn. Nee, natuurlijk niet. Dat zijn meestal postbezorgerswijken, maar die mensen wonen vaak vlakbij hun wijk en hoeven niet eerst 7 km te rijden. En aangetekenden rijden is ook geen brommer- of autodienst, dat is niet eens een dienst meer! In de nieuwe diensten zijn de agt eruit gehaald, omdat ze naar pakketservice zouden gaan, maar dat wordt ook steeds maar uitgesteld.
Mocht hij me toch op enig moment gaan verbieden met de brommer te gaan, dan moet hij voor mij ook maar zo'n geile Piaggio Liberty regelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...