quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:30 schreef Lastpost het volgende:[..]
Ik heb zelfs astma, CVS, zonneallergie, hypoglycemie en graspollenallergie, lekkere combinatie voor dit werk maar oke.

Al mankeer ik nog wel meer hoor, maar die zijn niet relevant, zoals m'n aangeboren staar.
Bedankt voor je antwoord!
quote:
Blijf bewust dit werk doen zodat ik mezelf en m'n lijf verplicht om voldoende te bewegen, het is in dusdanige mate problematisch dat iemand anders m'n ontbijt en lunch moet maken en de wandeling met de hond moet doen in de middag als ik 2 wijken heb en ik tussen de ene en de andere wijk minstens een uur thuis moet zitten om enigszins op kracht te komen en soms wel 2 uur.
Herkenbaar. Ik doe gemiddeld 2-2 1/2 uur over mijn wijk. Peanuts voor veel mensen, maar fysiek gelijk aan een fulltime voor mij. Maar ik doe het bewust, want als je COPD hebt moet je in beweging blijven anders kakken je longen nog verder in (ooit 6 weken in het gips gelegen... Pffff, niet prettig voor de longetjes).
Dat betekent: energie verdelen, want die is beperkt bij ons. En keuzes maken. II heb gelukkig thuiszorg voor het zware werk, anders trok ik het niet. En als ik woensdagmiddag thuiskom na mijn wijk, heeft mijn oudste zoon, die dan vrij is, mijn lunch al klaar.
quote:
Qua medicatie probeer ik zoveel mogelijk in het doosje te houden, met dit weer moet ik wel m'n medicatie tegen de graspollen en de zonne allergie, maar gebruik ik zeker niet al m'n inhalators en luchtwegverwijderaars al heb ik ze wel altijd bij me onderweg.
Nu zit ik ook nog eens aan een middel voor huidontstekingen met als veel voorkomende klachten, vermoeidheid, spierpijn en een loom gevoel, laat ik dat nou standaard al hebben.
Luchtwegverwijders toch, ik hoop niet luchtwegverwijderaars
Het mag niet, maar mede vanwege mijn gezondheidsproblemen bezorg ik de post per auto. Het kost amper benzine maar zo kan ik onderweg enkele keren even rusten. Zoiets gaat moeilijk op de fiets
Ventolin en wat extra spul (o.a. pijnstillers voor als mijn chronisch ontstoken achillespees weer eens muit) heb ik altijd bij me. Ook extra drinken, zeker als het warm is. Qua allergie ben ik gelukkig over veel ellende heengegroeid.
Ik denk dat jij en ik hetzelfde denken. We kunnen wel achter de geraniums zitten janken, maar dit is een geweldige manier om actief te blijven, al is het soms met kunst- en vliegwerk. Ik heb er nog wat baantjes naast. Alles om uit de bijstand te blijven. Als ik daarin terecht kom krijg ik meteen sollicitatievrijstelling, maar dan ben ik mijn vrijheid en zelfstandigheid kwijt.
Ik heb genoeg opleiding, ervaring en kennis in huis, maar er zit geen baas te wachten op kortademige 45-plussers, die ook nog eens beperkt inzetbaar zijn omdat er twee autistische pubers rondstuiteren die de nodige begeleiding vergen.
Het TNT-werk betaalt schandalig slecht (volgens het nieuwe systeem), maar ze nemen wel alles en iedereen aan. Of, positief uitgelegd, ze geven iedereen de kans aan de slag te gaan
En eigenlijk is het helemaal geen beroerd werk (tenzij de sortering weer eens een grote zooi is, er een postzak ontbreekt terwijl ik die dag op tijd thuis moet zijn omdat er weer een kind naar de dokter moet of de HAH een beetje erg veel is). Ik ben in februari begonnen (ja, met de gladheid), elke dag is er wel wat anders te zien (ik geniet van de tuinen waar ik doorheen moet), mensen zijn meestal wel aardig tegen je, ik luister naar de radio terwijl ik bezig ben en tegelijkertijd werk ik aan mijn conditie.
Eén mythe wil ik meteen de wereld uitwerken: je valt er NIET van af...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)