Volgens mij niet hoor. Je hebt in een dienst van meer dan ... uur (weet niet precies hoeveel) recht op 45 minuten pauze. Die zitten wel bij de tijd van de dienst in, maar worden niet uitbetaald.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 11:10 schreef rub3n het volgende:
Als pauze's bij je dienst zijn geschreven krijg je die uitbetaald.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Vandaag brak toch echt effe m'n klomp zeg.Ik moet op mijn buslichtingrit ook naar een depot om daar een hoop posttassen e.d. op te halen. Dat depot is een gehuurd stalletje van een verblijf voor verstandelijk gehandicapten. Normaliter is die staldeur altijd open, maar vandaag was 'ie afgesloten (omdat er iemand op vakantie is van dat bedrijf) dus moest ik naar binnen op de sleutel te gaan vragen. Eenmaal binnen kwam ik meteen in een soort zaaltje waar een hele groep verstandelijk gehandicapten bij elkaar zat, waar 2 begeleidsters bij zaten. Een van die 2 begeleidsters was zo'n vrolijk, opgewekt en al wat ouder (zo rond de 30) type en ging meteen de sleutel voor mij zoeken. De ander was een stuk jonger (zo rond de 20 schat ik) en een beetje raar, die zei niks en keek een beetje star voor zich uit. Had een vrij arrogante uitstraling ook. Een van de verstandelijk gehandicapten, een vrij oud vrouwtje, was nogal spraakzaam en praatte de hele tijd met me; vroeg me of 'postbode' leuk werk was en zo. Ik een en ander uitgelegd en verteld dat ik het wel naar m'n zin had.
Vraagt dat vrouwtje opeens met een grappige ondertoon aan die begeleidster of 'postbode' niks voor haar was. Begint dat mens opeens tegen de hele groep te preken dat ze niet voor niets een afgeronde medische opleiding heeft, en dat zij door haar diploma vrijgesteld is van 'zulk dom werk' .Er viel een doodse stilte, en zelfs een paar van die gehandicapten keken me met zo'n verbaasde blik aan van "wtf, wat zegt ZIJ nou weer?", alsof ze vaker zo'n dingen zegt.
Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn.
oeioei, dat is wel ernstig ja, met die aangetekende bewijzen. Toen ik er pas werkte, had ik een keer een auto meegekregen, en ik had ook aangetekenden... kwam ik terug, was de deur dicht, en ik had geen code.. ik helemaal in de stress hahaha... Was op een zaterdag. Toen ben ik op maandag voor dag en dauw naar TNT gereden en was niemand boos gelukkigquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:51 schreef Dionysiou het volgende:
Haha, bij ons heeft iemand op de maandag een dikke bundel post kwijt gemaakt van 2 straten (die aan elkaar zaten).
TC helemaal boos joh en er kwam een kwaliteits inspecteur en diegene moest een verklaring afleggen en dat rapport word weer doorgestuurd maar waarschijnlijk word ie ontslagen, hij was net 1 week uit z'n proefperiode en had de aangetekende bewijzen van maandag vandaag aan mij gegeven omdat ie ze vergeten was, dus ik de TC bellen hij zegt; nu is ie helemaal weg denk ik.
Dit is trouwens de 2e keer dat ie hier heeft gewerkt, 3 jaar geleden ging ie weg.
Na 3:10 uur werken heb je recht op 10 minuten koffiepauze, vanaf 5:20 uur werken wordt er 0:45 uur lunchpauze van je werktijd afgetrokken, dus moet je de pauzes ook altijd in je uren opnemen en na 7:40 uur werken heb je nog eens recht op 10 minuten koffiepauze.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:07 schreef tntster het volgende:
Je krijgt 10 minuten betaald van de baas als je een dienst hebt die minimaal 3 uur en 50 minuten duurt (weet het niet exact maar rond die koers)
Maar bij ons gebeurt het vaak zat dat er pauzes afgeschreven worden die niet gehouden zijn etc
Sterktequote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:10 schreef sbientje het volgende:
Keihard op mijn bek gegaan bah.. Vinger doet zeer en een dikke plek op mijn knie
Dan zou je in feite hetzelfde zeggen als dat mensquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb maar niks er op gezegd. Niet lang daarna kwam de andere, leuke begeleidster me de sleutel brengen en nam ik afscheid. Ik heb dat mormel maar niet gezegd dat dit voor mij maar een vakantiebaantje is en dat ik normaal ook werk 'op niveau' doe. Maar toch, dan sta je wel effe perplex zeg, hoe arrogant en asociaal sommige lui kunnen zijn.
wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvatquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Zaterdag krijgen we wéér die rot C1000 foldertjes die we afgelopen zaterdag ook al hadden.Fijn, dan moet ik weer 3 wijken lopen.
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef lbeew het volgende:
[..]
wij hebben ook al enkele weken lang elke zaterdag kruidvat
ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.
Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Die C1000 foldertjes hebben wij ook elk weekend. Alleen hebben die sinds vorige week zaterdag i.p.v. een vierkant formaat opeens een rechthoekig formaat met de 'naad' aan de korte kant.
Afgelopen zaterdag hadden wij de poiesz en zo'n NS - foldertje, scheen ook een vrij irritant foldertje te wezen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig een stevige folder er bij, alleen moeten ze dan de C1000 er wel goed tussen vouwen.
Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:09 schreef lbeew het volgende:
het aantal hah is niet zo erg, meestal het formaat wat het erg maakt.
zoals gamma+ah+karwei vorige week kan prima heb je niet zoveel moeite mee. maar als je dan aparte vormen krijgt als rondjes of driehoeken dan word je na een tijd wel gek ja ;d
Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:29 schreef Cerbie het volgende:
Vandaag een even bundel van straat A en oneven bundel van straat B compleet door elkaar gekregen. Dus ik alles van B uit A gehaald, kom ik aan het eind van mijn wijk bij B aan blijkt daar nog een stuk van A in te zitten.
Kon ik weer terug
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:55 schreef rub3n het volgende:
[..]
Breng je toevallig een "53P" weg? Haha, dan ben ik de schuldige..
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerriequote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is wel irritant ja, maar als ik maar 1 zo'n folder heb is het prima te doen.
Maar je hebt combinaties gehad inderdaad waar je echt simpel van werd, groot boekje met een dun flut ding en dan nog een klein kaartje erbij, hoe verzinnen ze het af en toe.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van ziggo. Echt een nachtmerrie
Whaha, was het niet een cirkel bij Domino's? (pizza)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:45 schreef lbeew het volgende:
[..]
Wij hadden dat een keer op dezelfde dag. Een driehoek van domino's pizza en een cirkel van casema. Echt een nachtmerrie
Ik zie dit bericht nu alquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je kunt wel merken dat xxiessiexx op vakantie is, het is hier meteen een stuk stiller inderdaad
Ja zonder die C1000 HAH heb jij natuurlijk ruimte zat in je posttassen voor die twee meisjes.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb ze gezien ja, dat is echt helemaal niets...
gelukkig heeft mijn wijk geen c1000 HAH
Overigens, die 2 meisjes die vermist waren in Breda, dat is in mijn zaterdagwijk![]()
HA HAquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:22 schreef Viper86 het volgende:
Ik kreeg vanochtend ook alweer een sms'je van m'n tc of ik al wist wat morgen m'n dienst was.Wrijf het er maar lekker in dat ik weer moet werken na een vrije week.
![]()
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:17 schreef xxiessiexx het volgende:
Zo te zien is er extreem weinig post?
Ik werd net door m'n postbode plus gebeld. Bleek dus dat ik voor morgen vrij had gevraagd (vergeten) en of ik al terug was van vakantie want anders had hij morgen een megaprobleem
Morgen weer ouderwets vroeg beginnen(6:35
) en een aantal wijken voorbereiden en één wegbrengen. Hopelijk heb ik geen schaduw
Hoezo? Lopen ze minder makkelijk weg dan de wijken die je eigenlijk had moeten doen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:49 schreef sbientje het volgende:
Ik heb wijken geruild met een postbezorgster voor morgen maar ik heb alweer spijt dat ik daarmee heb ingestemd haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |