Socios | woensdag 9 juni 2010 @ 16:16 | |
Welkom in alweer deel 233 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ====================================================================================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ====================================================================================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. ====================================================================================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon VSM-Rit Apeldoorn - Beekbergen - Greavy SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland - greavy Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash >> Materieel Informatie Er is veel materieel in de omloop. Hiervoor zijn enkele bestanden gemaakt, met informatie. Hierin is onder andere te vinden welk materieel nog in de omloop is, maar ook informatie over het terzijde gesteld materieel. Plan T - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) ) DM'90 / Buffel - (Laatste update: 11-05-2010 (Excel 2003-2007 compatibel) ) ====================================================================================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Ascendancy | woensdag 9 juni 2010 @ 16:16 | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 16:16 | |
![]() | ||
dennistd | woensdag 9 juni 2010 @ 16:19 | |
Ik heb gewoon op de volg topic-knop geklikt | ||
Ascendancy | woensdag 9 juni 2010 @ 16:22 | |
quote:En toen dacht je, dan post ik alsnog iets onzinnigs? ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 9 juni 2010 @ 16:22 | |
quote:Je zit nog met de Cargo's die er tussendoor fietsen. En in sjoelbak Den Bosch weten ze niet hoe ze alles goed af moeten handelen, dus ik voorspel toch dat er vertragingen gaan ontstaan. quote: Klopt, maar je zit met erg korte opvolgtijden op sommige stukken. Het zou misschien net moeten kunnen, maar dat betekent dat er weinig ruimte is om er extra treinen/LM's of Cargo's tussendoor te fietsen | ||
Socios | woensdag 9 juni 2010 @ 16:24 | |
quote:Dat krijg je straks dus, hè. Als tvp´s serieus stelselmatig verwijderd gaan worden, komen er allemaal onzinnige posts die ergens op zouden moeten lijken. Dit komt de kwaliteit van een topic helemaal niet ten goede. Tvp´s lees je gewoon overheen in tegen stelling tot allerlei langere verkapte tvp´s. Tvp´s en FOK!silverlayout ftw. ![]() | ||
Peter | woensdag 9 juni 2010 @ 16:27 | |
quote:Dan gaan topics dus langer mee ![]() Die Lijn in Zuid-Afrika, is die trouwens nu optijd af gekomen? | ||
Dr_Flash | woensdag 9 juni 2010 @ 16:39 | |
Vanochtend in de IC Schiphol-Nijmegen: SGMm. ![]() En ik gebruik MyAT toch niet dus dit is geen TVP. Maar als iemand vindt van wel, ook best ![]() | ||
dennistd | woensdag 9 juni 2010 @ 16:46 | |
Nee hoor, dit toont alleen maar aan dat de RIS in SGMm inderdaad alle treinen kan tonen ![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 17:04 | |
quote:Ja, die is intussen in bedrijf. Tenminste, het eerste stuk, zoals gepland. (Dankzij jouw herinnering kon ik meteen even een kaartje op Wikipedia bijwerken. ![]() | ||
V2 | woensdag 9 juni 2010 @ 17:06 | |
quote:Mooi zeg ![]() ![]() | ||
dennistd | woensdag 9 juni 2010 @ 17:08 | |
quote: Ik neem aan dat ze alleen NS-treinnummers herkent Wel ben ik benieuwd of ze ook Zwolle-Kampen, Zwolle-Nijverdal West en Nijverdal-Enschede kent ![]() | ||
JustinK | woensdag 9 juni 2010 @ 17:10 | |
nietszeggende tvp | ||
Peterselieman | woensdag 9 juni 2010 @ 17:32 | |
quote: Alleen de stations op het hoofdnet. Het enige station dat aan de voorwaarden voldoet is Grou-Jirnsum. Geen idee hoe dat uitgesproken wordt. Zal vast wel eens in een ICMm komen te zitten waarin het automatisch omgeroepen wordt | ||
James1988 | woensdag 9 juni 2010 @ 17:56 | |
Wat betekent "OH" eigenlijk op de zijkant van een goederenwagon? (Ik zit in de 1900 richting Venlo en rij net voorbij de Kijfhoek waar een trein met OH'tjes rijdt). Wat is het? | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 9 juni 2010 @ 17:57 | |
Over het tegelijk vertrekken vanuit Zl over de nieuwe IJsselbrug: dat is alleen goed te doen als het spoor is ingericht als dubbel-enkelspoor, niet bij beveiligd links. Ik weet zo uit mijn hoofd niet wat de situatie nu is, of wordt. | ||
Duvel | woensdag 9 juni 2010 @ 18:04 | |
quote:Je bedoelt dat je de beide sporen in één richting gebruikt? Dat zal in de normale exploitatie niet gebeuren lijkt me. En wordt niet elk stuk nieuw spoor voorzien van dubbel enkelspoorbeveiliging? | ||
dennistd | woensdag 9 juni 2010 @ 18:42 | |
Ten zuiden van Zwolle is het op dit moment beveiligd links (als ik sporenplan goed interpreteer). | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 9 juni 2010 @ 20:22 | |
quote:Over twee sporen tegelijk in dezelfde richting vertrekken kan prima hoor. Ga maar eens op Eindhoven kijken in de richting van Acht. Okee, dat is viersporig, maar als er een aansluiting verderop ligt en er is geen tegentrein in aantocht, zie ik geen bezwaren. Optimaal gebruik van je capaciteit zeg maar. Ik weet zo niet of dubbel-enkel tegenwoordig de standaard is bij nieuwe baanvakken. | ||
Ireyon | woensdag 9 juni 2010 @ 20:24 | |
quote:In Tilburg heb je ook de stoptrein en IC richting Tilburg-West/Roosendaal die tegelijk beide sporen in dezelfde richting bezetten. | ||
Duvel | woensdag 9 juni 2010 @ 20:28 | |
quote:Natuurlijk is het optimaal gebruik, maar je zult verderop toch weer naar rechterspoor moeten, en dat gaat meestal niet op baanvaksnelheid, zodat je een hoop tijd verliest. quote:Ik meende van wel, maar weet het ook niet zeker... | ||
Duvel | woensdag 9 juni 2010 @ 20:29 | |
quote:Klopt, maar de stoptrein loopt in Tilburg West uit om te keren. Toch? | ||
Ireyon | woensdag 9 juni 2010 @ 20:53 | |
quote:Inderdaad.. maar da's toch nog een goede anderhalve/twee kilometer tweesporig, van Station Zwolle tot die nieuwe brug is toch ook niet zo ver? 'k Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk helemaal kwijt ben waar 't over gaat dus ik lul maar wat ![]() | ||
Crientj | woensdag 9 juni 2010 @ 21:04 | |
![]() SPOILER | ||
JustinK | woensdag 9 juni 2010 @ 21:42 | |
quote: ![]() SPOILER | ||
Duvel | woensdag 9 juni 2010 @ 21:49 | |
Bedenk *hier* posts voor het Fok treinentopic.![]() | ||
Fixers | woensdag 9 juni 2010 @ 22:18 | |
Moet je met een maandnetkaart voor fyra wél een toeslag kopen? Op nshispeed staat wel iets over jaarkaart houders die toeslagvrij de fyra in mogen. Op NS.nl staat: quote:Fyra is een binnenlandse trein, dus volgens deze uitleg zou ik er toeslagvrij mee mogen reizen. | ||
Ireyon | woensdag 9 juni 2010 @ 22:21 | |
quote:Ja, dat mag je ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 9 juni 2010 @ 22:23 | |
Daar was een tijdje geleden toch gedoe over? Dat het wel mocht en dat NS dat eigenlijk ook wel toegaf aan een paar klagers, maar "mondje dicht, anders gaat het niet door", waarna toen het hek van de dam was ![]() | ||
V2 | woensdag 9 juni 2010 @ 22:28 | |
Je kunt online een gratis toeslagkaartje kopen, dan mag het, geloof ik. | ||
bork | donderdag 10 juni 2010 @ 00:06 | |
![]() | ||
James1988 | donderdag 10 juni 2010 @ 08:59 | |
quote: quote:Bron: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/gratis-met-fyra Ofwel: ik denk dus niet dat een maandnetabonnement telt. | ||
ReisT | donderdag 10 juni 2010 @ 10:09 | |
quote:Dat is maar voor een heel klein stukje tot net na het eerste viaduct vanaf station Tilburg gezien, verder is het tot Tilburg West driesporig. ![]() | ||
Fixers | donderdag 10 juni 2010 @ 10:41 | |
quote:Stom! Toeslag moeten kopen is bij mij niet "onbeperkt". ![]() | ||
greavy | donderdag 10 juni 2010 @ 12:07 | |
Nah, dat is het zeker niet. Maar Faalfyra is een ander product als de normale IC......Als maandabo houder moet je volgens mij ook voor de ICE toeslag kopen | ||
ReisT | donderdag 10 juni 2010 @ 13:17 | |
ICE is toch echt toeslagvrij met een maandabonnement. Alleen Fyra dus niet. Bij de Fyra was het eigenlijk de bedoeling dat iedereen toeslag moet betalen. NS was alleen even vergeten de voorwaarden van jaarabonnementen aan te passen, op zo'n kaart staat namelijk vermeld op dat die geldig is in alle treinen behalve Thalys, dus daarom mogen ze geen toeslag vragen. Voor maandkaarten gaat dat niet op. | ||
greavy | donderdag 10 juni 2010 @ 13:53 | |
Je hebt helemaal gelijk. Even niet goed bij stil gestaan. Maar dat geldt dus niet bij de maandabonnementen bij FYRA, kan ik hier uit begrijpen? | ||
Peterselieman | donderdag 10 juni 2010 @ 16:28 | |
Ze hebben weer wat nieuws bedacht. Op alle stations van Nederland hangen nu nog borden van de NS, maar in de komende weken gaan de regionale vervoerders eigen borden ophangen op de stations die niet meer door de NS bediend worden. Vandaag was Harlingen Haven de eerste. | ||
Ireyon | donderdag 10 juni 2010 @ 16:41 | |
quote:Dan moeten ze die voorwaarden van een maandabonnement fatsoenlijk formuleren. Elke binnenlandse trein is gewoon elke trein binnen Nederland, en daar hoort Fyra ook bij. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 16:48 | |
quote:Op de site van de Leeuwarder Courant staat een filmpje. Maar ik had er wel meer van verwacht hoor, toch op z'n minst dat ook de stationsnaambordjes in Arriva-huisstijl zouden worden, net zoals men in Engeland doet. | ||
ReisT | donderdag 10 juni 2010 @ 17:02 | |
quote:Die voorwaarden voor abonnementen zijn allang aangepast. Er staat nu niet meer dat een maandkaart in alle binnenlandse treinen geldig is. Er staat alleen nog maar dat je hier moet kijken waar je kaart geldig is. En daar staat dus dat je voor de Fyra toeslag moet betalen. De truc met jaarkaarten is dat je er ook nog één kan hebben van vóór deze nieuwe voorwaarden. | ||
ReisT | donderdag 10 juni 2010 @ 17:04 | |
quote:Komende jaren zul je bedoelen. Syntus heeft tenminste geen zin om voor nog maar 2 jaar nieuwe borden op te hangen in de Achterhoek, daar blijven de NS-logo's dus nog zeker tot eind 2012. | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 17:08 | |
Leuk hoor zo een rood-wit bordje op Harlingen Haven, maar zet er dan wel de juiste vervoerder, DEUTSCHE BAHN, op. ![]() ![]() | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 17:56 | |
quote:Ga weg, fossiel. | ||
brandsrus | donderdag 10 juni 2010 @ 18:06 | |
Op Camminghaburen is de NS-logo ook al verdwenen inmiddels, zal ook wel wat aangepast worden aan de Arriva- huisstijl denk ik ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 10 juni 2010 @ 19:20 | |
Socios is een fossie-hiel, socios is een fossie-hiel, na na nana na ![]() ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 19:34 | |
'Alstublieft, namens NS Hispeed bieden wij u deze waardebon aan.'![]() Warme drank + appelcaramelcake, als dank voor het invullen van die enquete. Yaay. | ||
Dr_Flash | donderdag 10 juni 2010 @ 19:36 | |
quote:Hodvr. Dat doen ze alleen bij leuke meisjes ![]() ![]() | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 19:49 | |
quote: quote: ![]() ![]() | ||
James1988 | donderdag 10 juni 2010 @ 20:24 | |
quote:Ik heb ook zoiets gehad ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 20:27 | |
quote:Dan had je die enquete in moeten vullen ![]() | ||
James1988 | donderdag 10 juni 2010 @ 20:29 | |
Enquête van NS Hispeed over de Beneluxtrein. En meteen een aanmelding voor servicemails. | ||
Ireyon | donderdag 10 juni 2010 @ 20:32 | |
quote:Ik heb 'm ook, ben ik nu een leuk meisje ![]() | ||
Ascendancy | donderdag 10 juni 2010 @ 20:37 | |
quote:Waarom houd je ze niet aan als ze allemaal lesbisch zijn. Je had een heel orgy kunen hebben!!! | ||
MetalMike | donderdag 10 juni 2010 @ 20:39 | |
quote:Geen 15 euro kortingscode voor Bol.com erbij? Die vond ik misschien nog wel prettiger dan de koffie+cake ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 10 juni 2010 @ 20:48 | |
quote:Alle stations worden beheerd door ProRail, dus ProRail-logo's zouden logisch zijn. Of gewoon neutrale borden, zonder merken, da's nog veel beter. | ||
greavy | donderdag 10 juni 2010 @ 20:51 | |
quote:Vorig jaar is er bij een kabinetsbesluit al besloten dat een concessielijn waarbij de NS niet meer de dienst uitvoert het toegestaan is om de huisstijl van de vervoerder te gebruiken. En dat vinden sommige vervoerders redelijk prijzig, om alles aan te passen. Veolia noemt het een voordeel dat het NS-logo te zien is, want dan weet iedereen waar het treinstation is. De kaartautomaten moeten volgens mij nog wel van NS blijven. De vertrekstaten volgens mij ook. quote:Heb ik ook, door een enquete in te vullen over de HiSpeed treinen, twee a drie weken terug. quote:Die zat er ook bij, als je de brief leest. Daarin staat de kortingscode voor Bol.com. | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 20:54 | |
quote:De blauw-witte borden met het NS logo erop voldoen uitstekend. Bekendheid van 100% bij het publiek. Iedereen herkent daarmee een station. ![]() | ||
James1988 | donderdag 10 juni 2010 @ 20:55 | |
En juist de kaartautomaten en vertrekstaten zouden van ProRail moeten zijn. Maargoed, met de komst van de OV-chipkaart zullen de kaartautomaten er na verloop van tijd wel uitgaan... ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 10 juni 2010 @ 20:58 | |
kaartautomaten verdwijnen niet, want het blijven oplaadpunten voor dat misbaksel | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 21:00 | |
quote:Dan zou je eigenlijk dat logo naar ProRail moeten overdragen, net als in Engeland met het BR-logo is gedaan. Jumbo zet ook niet Albert Heijn op z'n supermarkten omdat "iedereen daaraan een supermarkt herkent". [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 21:00:47 ] | ||
James1988 | donderdag 10 juni 2010 @ 21:09 | |
Het logo van British Rail is niet overgedragen aan de infrastructuurbeheerder, maar aan de associatie waarin alle train operating companies samenwerken. Overigens is de marketingnaam tegenwoordig 'National Rail', maar het logo met de dubbele pijlen is gebleven:![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:10 | |
Kortingscode voor bol? Waar dan? Mijn brief.. quote: | ||
The_Wireless_Guy | donderdag 10 juni 2010 @ 21:10 | |
quote:Ik dacht dat dat onder NS Stations valt, wat tegenwoordig onderdeel is van NS Poort. Zie ook deze wiki link | ||
Yreal | donderdag 10 juni 2010 @ 21:13 | |
quote:en 15 euro bol.com tegoed ![]() ![]() | ||
Ireyon | donderdag 10 juni 2010 @ 21:13 | |
quote:Bij mij staat er iets bij van Uit uw registratie blijkt dat u regelmatig met ons reist.. blablabla. bedankt hier ¤15,- kortingsbon voor Bol.com. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 21:15 | |
quote:O ja. Network Rail, National Rail, lijkt ook zo op elkaar hè. ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:15 | |
Niet eerlijk ![]() ![]() Verdomme. Ik wil ook 15 euro bol.com tegoed ;{ Kan ik een nieuwe cd kopen die ik al heel lang wil. | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 21:15 | |
quote:Klopt, stations worden beheerd door NSP. Spoorstaven en perrons en zo zijn van ProRail. | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 21:16 | |
quote:Ff doorwerken in de AH to go. ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:17 | |
quote:Salaris is al gestort, maar tis leuker om een cd voor 5 te halen ipv 20 neer te moeten leggen. | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:17 | |
OH. En komt er nou nog eens iemand langs als ik aan het werk ben? ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 10 juni 2010 @ 21:19 | |
quote: Ik kom er wel zo nu en dan, maar ben altijd bij die grote geweest. Was voor mij het snelste op weg naar het perron ![]() Even een bvo'tje halen | ||
MetalMike | donderdag 10 juni 2010 @ 21:20 | |
quote:Neem aan dat het een persoonlijke code is (hij is behoorlijk lang), dus ik heb hem toch maar even geblurred. ![]() Misschien heb ik een beetje overdreven hoe vaak ik naar Brussel reis en maakt mij dat een 'vaste reiziger'? ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:20 | |
quote:De kleine is al een tijdje dicht, ik werk tegenwoordig bij de grote. ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 21:21 | |
quote: ![]() ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 10 juni 2010 @ 21:24 | |
quote: Ik weets. Ik kom alleen niet dagelijks in Utrecht, dus heb je nog niet kunnen spotten ![]() | ||
greavy | donderdag 10 juni 2010 @ 21:25 | |
quote:Ik kom er regelmatig Zaterdagochtend rond 6.40 's ochtends nogal eens ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 21:33 | |
Nu ik die brief van Hispeed over de IC Brussel en de vertragingen enzo lees, vraag ik mij ineens het volgende af: Als je vanaf Luik de trein naar Maastricht neemt, en je mist dan de aansluiting op de IC richting Amsterdam, heb je dan recht op geld terug bij vertraging? Of telt de gemiste overstap dan niet als 30 minuten omdat de trein uit Luik niet van NS is? | ||
Ireyon | donderdag 10 juni 2010 @ 21:37 | |
quote:Als je vanaf Antwerpen naar Roosendaal reist om daar over te stappen richting Breda / Bergen op Zoom, dan krijg je ook niet je geld terug bij vertraging. Dus bij een échte Belgische trein lijkt me dat al helemaal niet het geval. | ||
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 21:47 | |
quote:Hmmm. Ja. Nu je het zegt, ik geloof dat ik het eens heb opgezocht toen ik regelmatig Zwolle-Nijmegen-Venlo-Duitsland moest doen. Twee aansluitingen die allebei echt als roulette waren met die Maaslopers. Dus je kon gokken: 50% kans op een snelle verbinding en 50% kans op een uur wachten in Venlo? Of 50% kans op een half uur wachten in Nijmegen en 50% kans op een half uur wachten in Venlo? Meestal koos ik voor die eerste optie, en dat werd dus regelmatig een uur vertraging. Maar geld terug? Ho maar! Ze mogen daar van mij wel eens wat betere afspraken over maken, over een integrale GtbV-regeling voor alle concessies gezamenlijk. Edit: Ireyon, ik heb jou trouwens niet opzettelijk iets laten opzoeken/schrijven wat ik al wist hoor. Doordat het toen over een aansluiting privémaatschappij - ex-staatsbedrijf ging, had ik er eventjes niet aan gedacht dat hetzelfde ook wel eens zou kunnen gelden voor een aansluiting tussen twee (ex-)staatsbedrijven. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2010 22:19:46 ] | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 22:16 | |
quote:Ik heb er vanmorgen nog twee chocoladecroissants gekocht. Waar was jij? | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 22:19 | |
quote:Op school. ![]() | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 22:21 | |
quote:Ja, daar hebben we niks aan natuurlijk. | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 22:29 | |
quote:Ja hey, mijn flutopleiding moet wel gedaan worden. Maandagmiddag / woensdagmiddag. Dan ben ik dr. ;o | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 22:29 | |
quote:Wat studeer je? | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 22:30 | |
Ja, met maar twee middagen werken duurt het nog eeuwen voor je die cd kunt kopen. Maar misschien een keer tot ziens. ![]() | ||
Duvel | donderdag 10 juni 2010 @ 22:30 | |
quote:Jij paleontologie zo te zien? ![]() | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 22:31 | |
quote:*WIjst naar profiel. Grafisch Lyceum Utrecht, Interactieve Vormgeving. | ||
Crientj | donderdag 10 juni 2010 @ 22:32 | |
quote:Tja, ik heb een 12 uren contract, maar meer dan 8 uur plannen ze mij niet in. ![]() | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 22:34 | |
quote: ![]() ![]() | ||
Peter | donderdag 10 juni 2010 @ 23:02 | |
quote:Zolang ze je wel 12 uur betalen geen probleem toch? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 10 juni 2010 @ 23:03 | |
Soos weet je wat een coproliet is? ![]() | ||
Socios | donderdag 10 juni 2010 @ 23:05 | |
quote:Nu wel. ![]() Maar ik bestudeer liever de geschiedenis van treinen etc. ![]() | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 00:17 | |
Maak je beroep er van, Treingeschiedenisonderzoeker (of realiseer dat beroep ^^) | ||
Brembo | vrijdag 11 juni 2010 @ 00:20 | |
quote:Andere vervoer naar NS toe is alleen op het NS-traject. NS naar andere vervoerder is inclusief de aansluiting, dus als je op zondagavond van Zwolle naar Harlingen haven wilt en hebt een uur vertraging en mist daardoor de aansluiting heb je er recht op. Andersom van Harlingen Haven naar Zwolle door een fout van Arriva weer niet, want NS reed op tijd ![]() Dat soort dingen moet door Prorail worden geregeld. Zelfde als de Stationstak van de NS, erg lucaratief maar eigenlijk verkapte staatsinkomsten. Kaartautomaten liggen ook bij NS Reizigers, mag ook wel bij Prorail ondergebracht worden. Zeker nu Arriva in het noorden eigen automaten heeft staan (die het niet doen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 11 juni 2010 @ 00:42 | |
quote:Oh ik kan nog wel wat vertellen over mijn betovergrootvader Albert Hokkeling hoor, die rond 1900 stationschef was in Oosthuizen en later Enkhuizen. | ||
busfoto.nl | vrijdag 11 juni 2010 @ 01:51 | |
quote:Ken je Pim? Huisgenootje van mij, werkt er ook. | ||
Crientj | vrijdag 11 juni 2010 @ 07:55 | |
quote:Achternaam? Dr werken zoveel mensen daar; dus de naam alleen zo zegt mij even niets. | ||
Guppy | vrijdag 11 juni 2010 @ 08:11 | |
Goedemorgen ![]() Ik ga morgen naar Schiphol treinen ![]() | ||
Nina-Sanders | vrijdag 11 juni 2010 @ 08:28 | |
quote:Veel plezier... (leuk topic trouwens ![]() | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 08:56 | |
Nina erbij. | ||
Yreal | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07 | |
quote: ![]() | ||
dennistd | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:23 | |
quote:Maar in dat geval heb je op Zwolle-Leeuwarden die vertraging opgelopen van een uur. Stel dat je in Leeuwarden je reis had onderbroken had je dus ook +60 gehad. Anders is het als je bij NS +10 oploopt waardoor je aansluitende trein van een andere vervoerder al weg is. In dat geval heb je geen recht op geld terug, ondanks het feit dat je vaak +30 of +60 daardoor oploopt. | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:38 | |
Jup. In Leeuwarden is er volgens mij een 'Wachtregeling' van toepassing, voor de overstap NS -> Arriva en Arriva -> NS. Meende hooguit iets van 3 of 4 minuten. In Amersfoort geldt er volgens mij een wachtregeling van 5 minuten voor de treinen van de NoordOost.. De trein richting Deventer moet wachten op de trein richting Groningen/Leeuwarden, maar ook andersom. In de andere richting is hetzelfde van toepassing. Dit was meende ik 5 minuten. De regels hiervoor staan volgens mij in het GOR geschreven (Generieke Operationele Regeling Orderacceptatie en Bijsturing) en het TAD (Trein Afhandelingsdocument) [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 11-06-2010 10:44:18 ] | ||
ReisT | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:42 | |
Waarom zouden ze daar ineens wel een wachtregeling hebben en bij andere cross-platforms ineens weer niet? Over het algemeen is de regel dat NS-treinen niet wachten. Zeker geen 5 minuten.quote:Hoezo, je krijg toch altijd geld terug als je 30 min of meer vertraging hebt en dit de schuld is van NS? Ook als je reis deels met NS en deels met een andere vervoerder krijg je geld terug (maar alleen voor het NS-traject natuurlijk..) | ||
Ascendancy | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:48 | |
De 1900 wacht vaak genoeg op Dordrecht op de Arriva trein uit Geldermalsen. De 1900 moet om .59 weg. Maar vaak komt de arriva pas om .58 aan in de spits,(door de eigenwijsheid van mensen die allemaal in het voorste stel willen terwijl je in de achterste soms nog kan zitten ![]() De 1900 wacht dan vaak tot iedereen is ingestapt. En dat duurt wel eens tot .03. De Arriva trein wacht echter niet als de 1900 richting Venlo te laat is. | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:48 | |
Er zijn gevallen waarbij een aansluiting overgenomen worden, bij een minieme vertraging. Dit allemaal staat geschreven in het TAD (Trein Afhandelingsdocument) waar een treindienstleider over beschikt. De NS wacht wel degelijk op aansluitingen, want de NS bepaalt dat niet. De ProRail heeft dit vastgelegd dat er gewacht dient te worden, en zolang krijgt een trein geen sein om te vertrekken ![]() Er zijn locaties waar niet gewacht kan/mag worden, omdat dan een te groot deel van de dienstregeling vastloopt. Dan gebeurt het weer niet. Crossplatform is bijvoorbeeld Amersfoort ook. Daar wordt tot 4 of 5 minuten gewacht. De vertraging wordt er meestal weer uitgereden, omdat het een ruime DRGL is quote:Vond ik zojuist op OHIH Edit: Staat ook in het WRT vermeld, Wachttijden Reizigerstreinen. | ||
dennistd | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:52 | |
quote: In Amersfoort is er nou juist geen officiële regeling, daar ben je afhankelijk van treinpersoneel dat het groene sein tegen de regels in negeert. | ||
dennistd | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:53 | |
quote: Nee, je krijgt geld terug als je die vertraging hebt opgelopen bij de NS. En NS zegt doodleuk: bij ons heb je maar 10 minuten vertraging opgelopen. Letterlijk uit de voorwaarden: quote: | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 10:57 | |
quote:Dan gebeurt dat daar wel vermoffelijk vaak, tegen de regels in, en zeggen NS/Prorail personeel verkeerde informatie ![]() Mij is verteld dat ze MOETEN wachten, omdat er een aansluitgarantie is tot 4 of 5 minuten, volgens het WRT ![]() En het gebeurt er wel erg vaak, dat er gewacht word.. | ||
dennistd | vrijdag 11 juni 2010 @ 11:00 | |
Ik heb even gegoogled voor je: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=262221#p262221 | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 11:02 | |
quote:Je hebt helemaal gelijk, maar alsnog is het te gek voor woorden. Gierige mensen bij de Prorail ![]() Gelukkig heb je goede machinisten/HC's er tussen ![]() | ||
dennistd | vrijdag 11 juni 2010 @ 11:04 | |
Het probleem is dat als je de IC => Schiphol vertraagt, je ook die IC => Amsterdam vertraagt, die vervolgens weer een andere trein vertraagt, enzovoorts | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:05 | |
quote:Nee... Alleen bij de laatste aansluitende treinen laat op de avond wordt gewacht op de Intercity uit de randstad. | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:18 | |
Oh, ik dacht daar juist wél gewacht werd. Zal ik wel in de war zijn met de NoordNed treinen, die toen altijd nog best lang wachtten. | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:20 | |
quote:Gelukkig rijdt Deutsche Bahn er nu. ![]() Was zojuist te Harlingen. Mooi om te zien hoe twee keer twee aan elkaar gekoppelde GTW´s elkaar kruisen op dat station. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 11 juni 2010 @ 12:24 | |
quote: Mja, dat was in den beginne toen er nog met 3 setjes gereden werd. Dat was niet echt vertragingsgevoelig. Tegenwoordig rijden ze met 2 stellen (uitgezonderd Oerol-periode) en dan is meer dan 2 minuten wachten uitgesloten. | ||
ReisT | vrijdag 11 juni 2010 @ 13:19 | |
quote:Die zin loopt niet erg lekker, drie keer lezen en ik snap nog niet wat ze nou precies bedoelen. Ik kan er dus niet goed uit opmaken of het er nou om gaat of de NS-trein 30 minuten later op het bestemmingsstation arriveert, of dat ik (de reiziger) een half uur te laat arriveer op mijn bestemmingsstation? ![]() Stel, ik volg het reisadvies van de reisplanner voor Zwolle-Harlingen, de NS-trein die ik neem op basis van dit reisadvies is te laat, daardoor kom ik een half uur te laat op het bestemmingsstation. | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 13:22 | |
Het gaat hier enkel om de NS-treinen. Als de NS-trein een 15 minuten te laat in Leeuwarden is, waardoor je bijvoorbeeld een halfuur later in Harlingen bent, vergoedt de NS niet. Het gaat enkel om het deeltraject waarop de NS rijdt. Ben je een half uur te laat in Leeuwarden, krijg je wél vergoeding van de NS, omdat het over het NS-traject geldt. | ||
Tochjo | vrijdag 11 juni 2010 @ 14:29 | |
Gemiddeld eens per een of twee maanden mis ik een aansluiting van NS op een andere vervoerder (door vertragingen van de NS van 10 tot 15 minuten), wat leidt tot een totale vertraging van minstens 30 minuten. Daarvoor dien ik al vijf jaar vertragingsformulieren in en de NS heeft tot op heden al mijn claims nog gehonoreerd. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 juni 2010 @ 17:41 | |
In Leeuwarden is een WRT van toepassing, zowel van Arriva naar NS als andersom. En die moet de hele dag worden toegepast. | ||
Peterselieman | vrijdag 11 juni 2010 @ 17:46 | |
Enige uitzondering is de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen die overal buiten valt. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:22 | |
quote:En ook die mogen we laten wachten, mocht dat nuttig zijn. Maar goede aansluitingen heeft die trein natuurlijk normaal niet. | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:24 | |
quote:Wel binnen Deutsche Bahn zelf. Harlingen/ Sneek - Groningen met prachtige aansluiting op de Sneltrein te Leeuwarden. | ||
Duvel | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:31 | |
quote:Het grapje is nu wel weer leuk geweest. | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:34 | |
quote:"Arriva" deelde vandaag strandballen uit op station Leeuwarden. Ik zeg "Er moet Deutsche Bahn opstaan". Keken ze me schaapachtig aan: "Dolce & Gabbana?", ik " ![]() Toen was ik er wel klaar mee en ben ik in de trein gestapt. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:35 | |
quote:Ze vroegen nog niet naar je Ausweis dus. | ||
Peterselieman | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:39 | |
quote: Ach ja, Socios wil graag Duits spreken ![]() | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:41 | |
quote:Schaffner erbij. ![]() | ||
JustinK | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:53 | |
Nicht offnen befor der zug halt ![]() | ||
Yreal | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55 | |
quote:De verraaier ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55 | |
quote:Treinkaartjes ![]() Reis toch gewoon op saldo met de OV-Chipkaart! | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 juni 2010 @ 18:55 | |
quote: | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:06 | |
quote: ![]() quote: ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:20 | |
Harlingen afsteken en weglaten drijven. Ontstaat er ruimte voor station Franeker Haven. En dat moet met de normale dienstregeling dan geen probleem meer vormen. Vertragingen zijn dan bijna niet meer aan de orde op het traject. | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:28 | |
Ik dacht meer aan rechtstreekse sneltreinen Leeuwarden - Harlingen. In de dienstregeling past dat net. Vandaag ook zowel op Dronrijp als Harlingen gekruisd met andere treinen. | ||
Yreal | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:33 | |
Harlingen ![]() | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:34 | |
quote:Zoetermeer ![]() | ||
bork | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:38 | |
Fles, je mag weer de baan op , vandaag bordjes Heerlen Woonboulevard gezien, het station was nog niet echt af zo als ik het kon beoordelen. | ||
fotostarter | vrijdag 11 juni 2010 @ 19:49 | |
quote:Cool! Ook foto's van die vliegkisten maken toch? ![]() | ||
Yreal | vrijdag 11 juni 2010 @ 20:21 | |
quote:Ligt tenminste niet in een hoekje van friesland ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 juni 2010 @ 20:26 | |
quote:Reden er vroegâh niet rechtstreekse treinen van Duitsland naar Harlingen? | ||
Dr_Flash | vrijdag 11 juni 2010 @ 20:30 | |
quote:Ja overmorgen gaat het open, ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor heb. Kom dan meteen langs Maarheeze trouwens ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 11 juni 2010 @ 20:36 | |
quote:Ja ![]() | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 20:40 | |
quote:Klopt ja, vanuit Emmerich. ![]() En in 2007 nog van korte duur uit Leer. | ||
greavy | vrijdag 11 juni 2010 @ 22:57 | |
quote:Niet spotten met Friesland ![]() Friesland is gewoon beter dan de rest ![]() En de Noordelijke Nevenlijnen vind ik alsnog mooie lijntjes, waar ik met plezier kom ![]() Heuvellandlijn is ook mooi, ja. | ||
Yreal | vrijdag 11 juni 2010 @ 23:07 | |
quote:dude ![]() | ||
Socios | vrijdag 11 juni 2010 @ 23:26 | |
Haha ![]() | ||
Ascendancy | zaterdag 12 juni 2010 @ 00:42 | |
quote:En toch hebben jullie ook maar een matig kutstationnetje met alleen stoptreinen ![]() Doe mij de Deutsche Bahn dan maar ![]() | ||
Fixers | zaterdag 12 juni 2010 @ 07:54 | |
Hoppa Hoppa Fryslan Boppa! Ofzoiets? Is er eigenlijk al iets bekend wanneer maandabonnementen op de chip kunnen? Scheelt weer met losse plastic mapjes in de portemonnee. | ||
DABAMaster | zaterdag 12 juni 2010 @ 08:26 | |
Sinds kort (iig voor mij) zie ik nieuwe treinen op het traject R'dam-Gouda rijden. Lijkt een beetje op een combo Lightrail - Sprinter (nieuwe). Iemand enig idee wat voor trein dit is?![]() Die dus, de SprinterLightTrain ![]() | ||
Duvel | zaterdag 12 juni 2010 @ 08:51 | |
Het is wat je zegt: de SLT. Vervanger van Mat'64. | ||
Zug-Chef | zaterdag 12 juni 2010 @ 15:28 | |
![]() Het nieuwe stoptrein materieel van NSR maakt nog wat testritten, alvorens het per 13 juni veelvuldig in de actieve dienst ingezet zal gaan worden. De 2431 en een soortgenoot passeren kort voor Hilversum. Donderdag 3 juni 2010 ![]() Sinds begin 2010 rijdt Captrain in plaats van DB Schenker de houtafvaltreinen tussen Roosendaal en Beeskow (D). Gelukkig wordt er volgens een redelijk betrouwbare dienstregeling gereden, zodat er met niet al te veel moeite in de zomertijd enkele plaatjes mogelijk zijn van de beladen trein richting Oost-Duitsland. Op vrijdagavond 4 juni 2010 is de nog enige van Veolia stickers voorziene 189 094 met trein 48523 bestaande uit rode Eanos'n onderweg naar Bad Bentheim om aldaar de grens over te gaan. Nadat de trein door het station van ´s Hertogenbosch is gekomen passeert de trein de brug over de Maas ter hoogte van Hedel. Vrijdag 4 juni 2010 | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:32 | |
Beste treinkenners, Iemand enig idee wat er gebeurd rondom station Bergen op Zoom, zeg maar traject Roosendaal-Vlissingen? Ik zie hier veel meer IC's langkomen dan normaal. Op de NS site bij actuele vertrektijden staan een hoop extra treinen. Maar geen idee waarvoor dat is? | ||
Peterselieman | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:47 | |
ROFL: http://www.flickr.com/photos/10678580@N06/4693490296/ | ||
Duvel | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:07 | |
quote:WTF! | ||
Socios | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:14 | |
quote:Fantastisch ![]() | ||
dennistd | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:29 | |
quote: Er zijn werkzaamheden in België waardoor de Benelux niet rijdt, er rijdt nu 2x per uur een IC van Amsterdam naar Vlissingen die 1x per uur als stoptrein op Roosendaal-Vlissingen rijdt. | ||
Ireyon | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:34 | |
quote:Maar dat zouden dan toch net zoveel treinen langs BoZ zijn als normaal? Hij zegt dat-ie er meer ziet rijden.. | ||
dennistd | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:48 | |
quote: Hij heeft het over meer IC's, dat klopt wel dus aangezien de stoptrein vandaag ook intercity heet. Al die extra treinen in de Actuele Vertrektijden op de NS-site is een fout in het systeem die vaker voorkomt met zoiets, ze vertrekken namelijk alleemaal op dezelfde tijd ![]() | ||
Duvel | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:33 | |
Treinen in Perú en Bolivia, deel 1 Op 22 mei ging ik voor het eerst met de trein in Perú, op weg naar Machi Picchu en wel met PeruRail. Begin dit jaar is er nogal het een en ander overstroomd, waarbij de spoorlijn tussen Cusco en Aguas Calientes (aka Machu Picchu Pueblo) zwaar beschadigd raakte. Er is inmiddels veel hersteld, er zit alleen nog een gat in het spoor tussen Ollantaytambo en Piscacucho. Precies op Ollanta zouden wij op de trein stappen, maar dat werd dus de bus tot Piscacucho. Hier een plaatje van Ollantaytambo, op de achtergrond de bekende Inca-ruïnes in dit dorp. Het station is voor de brug naar links. ![]() Om de bussen te kunnen huisvesten, was een tijdelijk station gemaakt in Ollanta. Het stationsnaambord was ook verplaatst, hier een foto. En een foto van het tijdelijke station. ![]() ![]() Het echte station van Ollantaytambo lag even verderop, als de boel het weer doet, stap je hier op de trein. ![]() ![]() Er stond hier nog wel wat materieel! Gelukkig! ![]() ![]() ![]() Verderop nog een werktreintje met wat werklui. ![]() Er is ook nog concurrentie op dit stuk, het station van INCA RAIL stond aan de overkant van de straat. ![]() Op station Ollantaytambo wachtten wij geduldig onze bus af, die ons naar Piscacucho bracht. Wat wij daar zagen, dat komt in deel 2. ![]() | ||
Hojdhopper | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:20 | |
quote:Met IC bedoelde ik eigenlijk die VIRM treinen. Ik kon ook niet lezen wat er op stond (waar ze heen gingen). Ik zag ze eigenlijk ook alleen maar uit Vlissingen komen, richting Roosendaal, andersom leek normaal te gaan. | ||
Crientj | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:30 | |
En waarom ligt Utrecht nu plat. ;o | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:31 | |
quote:Er zijn opeens een hele hoop wissels die niet meer doen wat ze moeten doen. Ik gok op een probleempje in de beveiligingsapparatuur ofzo. | ||
Socios | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:32 | |
Aankomende nacht rijdt er een nachttrein tussen Harlingen Haven en Leeuwarden. Vertrek 0.45u. ![]() | ||
Ofyles2 | zaterdag 12 juni 2010 @ 22:47 | |
quote:McKinsey heeft zijn werk goed gedaan... ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 12 juni 2010 @ 23:15 | |
quote:Oh, wat schattig, een probleempje ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 12 juni 2010 @ 23:43 | |
quote:Oerol ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 12 juni 2010 @ 23:44 | |
![]() Door een defect aan de ACTS 1621 kon trein 50067 vanmiddag niet uit Leeuwarden vertrekken. Rangeerlok 7107 kon de trein niet alleen trekken, dus moest de hulp in worden geroepen van de tijdelijk bij ACTS in dienst zijnde 189 991. De kanarie gele Tweety reed tot een paar weken geleden nog tussen München en Italië met reizigerstreinen, vandaag bracht de lok dus een bezoek aan de stad van de Achmeatoren (te zien op de achtergrond), Leeuwarden. Rond kwart voor 8 's avonds vertrok de 189 991 dan eindelijk met de 7107 in opzending en trein 50168 uit Leeuwarden naar de Amsterdamse Houtrakpolder. Zaterdag 12 juni 2010 | ||
Socios | zaterdag 12 juni 2010 @ 23:51 | |
quote:Ik ga zo even kijken op het station. ![]() | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 01:07 | |
quote:Zojuist GTW 10312 gezien als extra trein van Harlingen Haven (vertrek 0.45u) naar Leeuwarden. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 10:33 | |
En? Was 't druk? ![]() | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 10:41 | |
quote:Ja, met feestvierende bierlui. ![]() | ||
JustinK | zondag 13 juni 2010 @ 10:46 | |
quote:Lekker feest gevierd? ![]() | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 10:50 | |
quote:Ik ging speciaal weg om die trein te spotten. ![]() | ||
JustinK | zondag 13 juni 2010 @ 10:50 | |
quote:Heb je 'm nog wel gespot? ![]() | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 10:56 | |
quote:Ja. ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 13 juni 2010 @ 11:17 | |
Ik heb gister lekker 290,3 kilometer in een Plan V gereisd ![]() Als het klopt zit er nu in de 5100, 16000 en 6000 SLT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 11:53 | |
quote:Tot wanneer en op welk traject is het nog mogelijk om met Mat ´64 te reizen? (In verband met planning van een afscheidsrit) | ||
Peterselieman | zondag 13 juni 2010 @ 11:54 | |
quote: Vandaag volgens Somda nog weinig sletjes gezien daar | ||
Irritatie100 | zondag 13 juni 2010 @ 11:59 | |
Ik was gisteren in Amersfoort voor 1 of ander festival en moest dus 's avonds terug naar Rotterdam. Was om 22.45 op het station in Amf om de IC van 22.54 te nemen. Bij aankomst echter het bord met de wisselstroring. Volgens het omroepbericht moest je via Schiphol naar Rtd gaan. Wij dus de trein naar Schiphol in. Nog voor vertrek wordt er omgeroepen: dames en heren, op het spoor hiernaast komt binnen de IC naar Rtd, deze rijdt gewoon door tot Rtd! Dus wij: mooi! En die trein ingegaan. Vervolgens een kwartier stil gestaan om Amf (het was inmiddels kwart over 11) en toen kregen we de mededeling dat hij niet verder mocht van de treindienstleider, maar dat op het spoor ernaast de stoptrein naar Utrecht binnenkwam. Wij dachten dan maar daarheen en vanaf daar in Rtd zien te komen, dus wij die stoptrein in. Die ging redelijk op tijd weg en we waren om 23.45 in Utrecht. Daar stond op die digitale CTA'tjes in die infostands dat er om 00.17 een trein naar Rotterdam zou rijden. Wij dus naar dat spoor en erop wachten. Omstreeks middernacht kwam de omroep dat je gratis koffie of thee kon halen bij de Kiosk, dus wij als Hollanders meteen daarheen. Toen zagen we echter dat op het centrale bord in de hal er geen enkele trein stond aangegeven, op de IC naar Eindhoven/Den Bosch na. Wij dus naar een NS-medewerker gegaan: ja, wat nu, er staat geen enkele trein! Antwoord: neem de stoptrein naar Gouda, vanaf daar gaat alles gewoon goed. Verder weten we het ook niet. Wij dus naar die stoptrein, maar daar mochten we niet meer instappen omdat ie te vol was ![]() Vervolgens maar weer naar de hal gegaan, toen zagen we dat de sprinter naar Heerhugowaard van 00.17 WEL zou gaan rijden. Wij maar onze schouders opgehaald en daarmee meegegaan naar Amsterdam Centraal. Je zat op Utrecht in onzekerheid of en waarheen er treinen zouden rijden, ook de NS-medewerkers wisten van niks. Wij dus naar Amsterdam in de veronderstelling dat we daar niet meer in het storingsgebied zouden zitten en we een gewone IC naar Rotterdam konden nemen. Uiteindelijk om 1.09 aangekomen in Amsterdam. Nachttrein naar Rotterdam zou om 1.45 gaan, maar jawel, die had een half uur vertraging en kwam om 2.15 pas opdagen. Vervolgens doodmoe ergens gaan zitten en om 3.15 in Rotterdam aangekomen, waar ik nog 5 euro moest betalen voor de nachtbus terug naar Vlaardingen (terwijl ik in een normaal geval gewoon met de Sprinter kon gaan ![]() ![]() ![]() Samenvatting: 22.45 in Amersfoort op het station zijn en 3.15 in Rtd aankomen.... | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 12:00 | |
Terechte klacht. | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 12:06 | |
quote: SPOILER: Alle trein met minimaal 1x per week mat'64Of het treinserieoverzicht op spoornieuws.nl: http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries Deze heb ik gisteravond geüpdatet met het wijzigingsblad van vandaag. Het materieel wordt alleen genoemd als er minimaal 10% van de treinen in die serie met dat materieel rijdt. Dat komt dus neer op:
[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 13-06-2010 12:15:53 ] | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 12:19 | |
't Loopt wel hard terug nu. ![]() | ||
Irritatie100 | zondag 13 juni 2010 @ 12:20 | |
quote:Goed punt, ik ga hem openen in KLB | ||
Fixers | zondag 13 juni 2010 @ 12:21 | |
quote:Volgens mij had je op kosten van de NS een taxi naar vlaardingen kunnen nemen. | ||
Socios | zondag 13 juni 2010 @ 12:21 | |
Bedankt Dennis. Weet je ook tot wanneer we nog in originele ICM-IV kunnen reizen? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 13 juni 2010 @ 12:22 | |
Ik heet dan wel geen Dennis, maar het zal tot medio 2011 zijn ongeveer. Ik meen dat in september de hele ombouw dan afgerond moet zijn. Dan ook vangt men aan met het DD-AR/DDZ | ||
Irritatie100 | zondag 13 juni 2010 @ 12:25 | |
quote:Serieus? ![]() Echter had ik m'n fiets op het station in Vlaardingen staan en was die 5 euro het enige wat ik nog in m'n zak had omdat ik op dat festival teveel bier op had ![]() ![]() | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 12:26 | |
quote: Ik lees in het verhaal van greavy over Haarlem: Verwachting is dat ze medio 2011 beginnen met DD-AR naar DDZ om te bouwen, met een zeer minieme overloop van het ICM revisie proces. | ||
IntercityAPT | zondag 13 juni 2010 @ 12:48 | |
Gisteren zag ik bij aankomst in Rotterdam een SGMm en een ICM gekreukeld tegen elkaar aan staan. Wat is er gebeurd? | ||
JustinK | zondag 13 juni 2010 @ 12:49 | |
quote:Pics? | ||
IntercityAPT | zondag 13 juni 2010 @ 12:58 | |
quote:http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=13268&p=286002 Laat maar, is al een maandje terug. Morgen kom ik er weer langs, als ze er dan nog staan zal ik wat foto's nemen. Toch altijd wel interessant, dat soort incidentjes. Ik ben benieuwd wat er achteraf met de machinist is gebeurd ![]() | ||
JDude | zondag 13 juni 2010 @ 13:03 | |
quote:Je was sneller geweest als je in Amersfoort een fiets had | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 13:12 | |
quote: Die aanrijding was volgens mij tussen twee plan V's Edit: Op de Rails meldt dat de V's 855 en 454 op 4 mei in Haarlem zijn aangekomen met als oorzaak 'botsschade Rotterdam' | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 13:14 | |
Doe eens foto's dan! | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 14:07 | |
Gisteren een rondje door het land gemaakt in het kader van het tweejarig bestaan van OVinNederland.nl, was leuk ![]() Het rupsje van Zwolle naar Kampen ![]() De Belbus ![]() ![]() ![]() ICMm 4070 rijdt Beilen binnen om ons terug te brengen naar Amersfoort ![]() De Protos van Amersfoort naar Ede-Wageningen ![]() Sneltremmetje in Nieuwegein Batau-Noord ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 13 juni 2010 @ 14:12 | |
quote:leuk1 maar ergens had ik in Amerika toch meer een stoere diesellok dan zo'n simpel wadlopertje verwacht ![]() | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 14:13 | |
quote:Dit was pas deel 1! ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 14:18 | |
quote:Zeker leuk ![]() ![]() Al had er bij zoveel plaatsnamengeweld toch wel een overzichtskaartje van het land bij gekund ![]() | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 14:30 | |
quote:Zit wat in inderdaad. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 15:09 | |
En nou nog ff de route intekenen baas ![]() | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 15:13 | |
Da's deel 2, er is hier nog geen route, alleen station Ollanta. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 15:27 | |
Oh ja. Nou, ik wacht wel ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 15:38 | |
Eerst nog even de route van mijn rondje van gisteren ![]() ![]() ![]() | ||
ReisT | zondag 13 juni 2010 @ 16:07 | |
De Beneluxdienst is dit weekend gedegradeerd tot binnenlandse Belgische trein, daar hoort vanzelfsprekend ook een aangepaste materieelinzet bij... ![]() ![]() | ||
KapiteinT | zondag 13 juni 2010 @ 16:15 | |
En een reisje naar Brussel duurt ook opeens een uur langer. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 16:16 | |
Noem het maar degraderen ![]() ![]() | ||
KapiteinT | zondag 13 juni 2010 @ 16:23 | |
Maar wel 8 bakken met banken voor 1,5 en 2,5 persoon. Heb nooit begrepen wat daar het nut van is... ![]() | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 16:31 | |
quote: Het nut daarvan is dat er buiten de spits een ruime 2-1 opstelling is, maar in de spits een krappe 3-2. Zo had Veolia het ook moeten doen, maar die heeft gewoon altijd een krappe 3-2 opstelling omdat het stoelen ipv van banken zijn, en je dus niet middenop kunt zitten. | ||
Zyron | zondag 13 juni 2010 @ 17:15 | |
Leuk rondje gisteren Fles, ik woon in Emmen en m'n vriendin in Nieuwegein-Zuid dus ik weet enigszins wat je hebt meegemaakt, haha. | ||
greavy | zondag 13 juni 2010 @ 17:16 | |
quote:Jij liegt ![]() 4 van de 6 omlopen werden met SLT gereden vandaag, zelf gezien ![]() Solo-V'tje 911 werd er als trein 5151 in Dordrecht uitgetrapt, en trein 5146 werd gegarandeerd door SLT-VI 2612 wat een behoorlijke overload was. Hierdoor rijden nu 5/6 omlopen met SLT. Solo-V 478 was ook actief, maar schijnt ook eruit getrapt te worden vandaag en vervangen te worden door SLT. | ||
greavy | zondag 13 juni 2010 @ 17:18 | |
quote:Wegens werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe én tussen Roosendaal en Essen rijdt de benelux niet ![]() Daardoor rijdt de (69)2100 vandaag met 6 bakken VIRM, wat nogal normaal is. Maar de trein zat knetter vol. Gister zat er in de (69)2100 ook een setje met 2x ICMm-III. Ook knetter vol ![]() Vandaag zit er zelf een setje van 4x Plan V in. Hoezo, we hebben V'tjes over nu de 5100 met SLT rijdt ![]() | ||
KapiteinT | zondag 13 juni 2010 @ 17:57 | |
quote:Conclusie: vanaf morgen worden alle omlopen met SLT gereden? | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 17:58 | |
quote:Kun je anders even proberen normaal te doen of zo? Dank je. | ||
KapiteinT | zondag 13 juni 2010 @ 17:59 | |
quote:Nee, want Peterselieman liegt. ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 18:02 | |
quote:Die belbus naar Beilen is echt een winner joh ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 13 juni 2010 @ 18:06 | |
quote:Jup. Alle 6 de omlopen worden dan met SLT gereden. Op zaterdag staat één omloop gepland met mDDM/DD-AR | ||
ziggyziggyziggy | zondag 13 juni 2010 @ 19:16 | |
Dat die foto "fout" zou zijn, is wel heeeel erg vergezocht. | ||
Zyron | zondag 13 juni 2010 @ 19:59 | |
Hm, ik moest in elk geval 3x kijken voor ik het zag. Belbusjes zijn wel tof, al zie ik ze niet zo vaak. Nog even schaamteloos mijn reiservaring van gisteren kopiëren: Op Amf was het nog een zootje na twaalven. Wij kwamen vanuit Rotterdam (via Schiphol). Vertrek daarvan ri Asn/Lw zou 0:07 zijn. Op spoor 1 stond toen nog een IC die naar Rtd (geen idee hoe laat) en op spoor 2 eentje naar Shl, die van 23:54 (vertrokken met +20 ong). Op de CTA van spoor 1 stond toen de IC naar Es van 0:07 aangekondigd met +30, het gevaarte bestond uit twee stellen. Zo rond 0:25 werd maar eens besloten dat dan het achterste deel (gezien ín de richting van Ut) maar terug moest ri. Es, en het voorste deel alsnog op doortocht moest naar Rtd. Zowaar vertrokken wij dan ook om 0:40 ri Es, overal gestopt. Toen wij wegreden, stond de IC naar Asn/Lw er nog steeds (van 0:07). Er werd gewacht nog op een aansluiting, er werd rond 0:40 nog wat ICM binnengenomen op sp2, ik dénk uit Ut maar ik heb werkelijk geen idee meer. De 0:07 trein is in elk geval als stoptrein gaan rijden op de rest van het traject. Aankomst in Asn is heel laat geweest in elk geval.. | ||
trainfreak | zondag 13 juni 2010 @ 20:04 | |
Gisteren reed er een stoomtrein van Antwerpen naar Oostende. Omdat de stoomloc met schouw vooraan moest staan werd deze van de trein gehaald in Gent, naar Kortrijk gezonden om te draaien en van daar naar Oostende. De avondrit reed met de stoomloc slechts tot Gent. In het filmpje zien we dieselloc 5404 de trein naar Oostende slepen, een uurtje later kwam de 29.013 door richting Kortrijk. 's Avonds reed de 5404 vanaf Gent met de trein terug naar Antwerpen waar we hem zien passeren in Beervelde (L59), de stoomloc passeerde een uurtje later in Schellebelle (L50), richting Schaarbeek | ||
Peterselieman | zondag 13 juni 2010 @ 20:08 | |
quote: Mja, liegen is een groot woord, want de 5100 was niet volledig SLT eerder op de dag. De 6000, 13600 en 16000 was ook nog niet volledig vrij van DD-AR en Plan V | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 20:09 | |
Ook een leuke dag gehad gisteren zo te zien TF? ![]() | ||
Crientj | zondag 13 juni 2010 @ 20:11 | |
quote:Noof! ![]() | ||
trainfreak | zondag 13 juni 2010 @ 20:12 | |
quote:Qua treinen wel ja, het (onvoorziene) vertrek van de 29 maakte veel goed! De trams waren ook wel leuk, maar daar heb ik geen verstand van ![]() | ||
Duvel | zondag 13 juni 2010 @ 20:37 | |
quote:Een bordje met "gas rechtsaf" in Westerbork is best dubieus. | ||
bork | zondag 13 juni 2010 @ 20:46 | |
quote:Strikt genomen niet, vernietingskampen lagen in voornamelijk in Polen maar kosher is het niet. | ||
Dr_Flash | zondag 13 juni 2010 @ 20:49 | |
De associatie dringt zich niettemin vrij nadrukkelijk op. | ||
ziggyziggyziggy | zondag 13 juni 2010 @ 21:02 | |
Tja, er zijn vast meer voormalige kampplaatsen met een LPG-voorziening. Zo bijzonder vind ik dat zeventig jaar na dato niet. | ||
Zyron | zondag 13 juni 2010 @ 21:04 | |
quote:Hoi! ![]() | ||
Peter | zondag 13 juni 2010 @ 21:30 | |
![]() | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 22:03 | |
Weg hier met die Vuvuzela | ||
James1988 | zondag 13 juni 2010 @ 22:04 | |
Geen DD-AR en geen Mat '64 meer in de 13600 (stoptrein Breda - Den Bosch)? Wat rijdt er dan, SGMm? | ||
Peterselieman | zondag 13 juni 2010 @ 22:09 | |
quote: Volgens mij wel ja | ||
dennistd | zondag 13 juni 2010 @ 22:28 | |
quote: Op http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries staan alle treinseries met materieel. | ||
greavy | zondag 13 juni 2010 @ 23:13 | |
quote:Er rijdt nu SGMm gemengd met mDDM. Voor het WBL 13 Juni met Materieel inzet : http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010-4/mat.txt Daar kan je het treinnummer opzoeken, en vind je het materieel. Meer informatie (oude WBL's dit jaar, splitsen/combineren etc) is hier: http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2010.htm Op http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/uitleg.htm is een uitleg te vinden. En voor afkortingen en dergelijke vind ik Somda handig, omdat het duidelijk & uitgebreid is, en je daar gelijk de DRGL kan opzoeken etc. [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 13-06-2010 23:31:30 ] | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2010 @ 12:12 | |
Vanochtend een machinist gehad die weet hoe het hoort. Om 9:04 met +5 uit Leeuwarden vertrekken en precies 32 minuten later in Groningen de deuren opengooien. Veel sneller dan dit kan het door de infrastructurele beperkingen niet. In de dienstregeling staan er enkele minuten meer voor ![]() | ||
Ascendancy | maandag 14 juni 2010 @ 12:16 | |
quote:Is dat niet gewoon wat de TDL toelaat? Ik neem aan dat machinisten met vertraging die nog in te halen is altijd vol gas gaan. Misschien was het ziggy wel. ![]() Ik vind overigens dat op de schermen van de SLT vandaag Nederland-Denemarken moet staan. In ieder geval de stand. | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2010 @ 12:22 | |
quote: Mja, de TRDL kan weinig doen op dat traject. Als de machinist tegen het maximaal toegestane aan gaat zitten dan kunnen er minuten goed gemaakt gaan worden. Wel zijn er regels dat als een trein x minuten vertraagd is deze onderweg te maken kan gaan krijgen met verlegde kruisingen. | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 14:40 | |
Vandaag is er een fik geweest in een rijtuig van de SHM, die als verloren kan worden bescouwd ![]() ![]() Rijtuig NTM BC 87 na de brand Brand op terrein Museumstoomtram In de vroege ochtend van maandag 14 juni 2010 heeft brand gewoed op het emplacement van de Museumstoomtram te Hoorn. Daarbij is rijtuig BC 87, afkomstig van de Nederlandsche Tramweg-Maatschappij, zwaar beschadigd. Onderzocht wordt of het rijtuig, dat nog gerestaureerd moest worden, nog daadwerkelijk kan worden gerestaureerd. De politie is bezig met een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Het rijtuig maakt deel uit van het Noord-Hollandse Bellotramstel. ![]() ![]() | ||
Ascendancy | maandag 14 juni 2010 @ 14:42 | |
Ga eens voetbal kijken, over een uur gaat het weer over treinen | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 14:46 | |
Voetbal vind ik niet zo interessant. Treinen zijn interessanter. Ik kijk over een half uur wel naar de uitslag. | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2010 @ 14:54 | |
quote: Zonde zeg ... | ||
Dr_Flash | maandag 14 juni 2010 @ 14:58 | |
quote:Mooi klote ![]() ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 14 juni 2010 @ 15:34 | |
die hoeft niet meer opgeknapt te worden ![]() | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 16:00 | |
![]() Dit was het rijtuigje voor de brand bij de SHM | ||
ziggyziggyziggy | maandag 14 juni 2010 @ 18:09 | |
quote:Ik was het niet, ik heb late dienst vandaag. Maar in principe rijdt de mcn de vertraging er zelf uit, daar kunnen wij niet zoveel aan doen. Hoogstens een stop/door op door zetten, zodat de mcn met hoog groen zijn halte kan naderen. | ||
citywok | maandag 14 juni 2010 @ 18:48 | |
quote:Ga eens standaard doen dan ![]() ![]() | ||
Mr.Cooper | maandag 14 juni 2010 @ 19:00 | |
Autisten Topic. ![]() | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 19:00 | |
quote:Jij houdt er dus wel van om 3-4 minuten voor Jan met de korte achternaam voor een gesloten overweg te staan? | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 19:01 | |
quote:Nuttige bijdrage ![]() | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 19:01 | |
I lolled. | ||
Acinonyx | maandag 14 juni 2010 @ 19:11 | |
Ik zat vorige week in de trein, en toen kwam er een andere trein tegemoet. Toen ik in dat conducteurs-hokje keek zag ik dat die vent daar uitgebreidt aan het schatgraven was in zijn neus, mijn beeld van conducteurs wat doe je | ||
So_Surreal_Baby | maandag 14 juni 2010 @ 19:12 | |
quote:Hou je bek meneer Koper, ik had vroeger een elektrische Lego trein die ik expres ging laten ontsporen, echt tovfv was dat ![]() ![]() ![]() | ||
Mr.Cooper | maandag 14 juni 2010 @ 19:13 | |
Gingen die mensen toen dood ensow? Whahah. ![]() | ||
So_Surreal_Baby | maandag 14 juni 2010 @ 19:14 | |
quote:Ja, ik legde toen die poppetje op de rails sensow ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
ziggyziggyziggy | maandag 14 juni 2010 @ 19:16 | |
quote:Dat dus. | ||
Mr.Cooper | maandag 14 juni 2010 @ 19:17 | |
quote: ![]() ![]() ![]() Ah fet gaaf. kheb dat nooit gekunt omdat ik alleen speelde met boomtakke omdat me ouders blut ware ![]() | ||
RubenK | maandag 14 juni 2010 @ 19:18 | |
Wat doet al dat sgmm hier op de stoptrein utrecht c - breda v.v. ![]() | ||
So_Surreal_Baby | maandag 14 juni 2010 @ 19:21 | |
quote:Wat is sgmm ? | ||
Ascendancy | maandag 14 juni 2010 @ 19:22 | |
quote:Hoezo is de overweg langer dicht als je sneller rijdt dan? | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 19:31 | |
quote: Het ging over sneller het station binnen komen rijden. Dat kan niet omdat het sein voor de overweg rood blijft, en pas als de trein een bepaalde tijd stil heeft gestaan gaat de overweg sluiten en gaat vervolgens het sein op groen. Wanneer het sein meteen op groen gezet zou worden (in dit geval dus de 'door'-schakeling), dan sluit de overweg al op het moment dat de trein de aankondigingssectie betreedt, en zit deze dus al dicht terwijl de trein nog niet eens bij het perron is. | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 19:48 | |
quote:Gemoderniseerd StadsGewestelijk Materieel | ||
Dr_Flash | maandag 14 juni 2010 @ 19:48 | |
Kut, ik mis wat ![]() | ||
James1988 | maandag 14 juni 2010 @ 19:50 | |
quote:Neen. Sinds het wijzigingsblad van 13 juni is al het Mat '64 verdwenen uit de 13600. | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 20:05 | |
Er was ook al weer een SLT kapot:quote: | ||
V2 | maandag 14 juni 2010 @ 20:25 | |
Er gaan wekelijks wel een paar SLTs kapot, niks bijzonders ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 14 juni 2010 @ 20:42 | |
Is er al een soort notoir zwaktepunt bij die SLT bekend? Of is het steeds weer iets anders? ![]() | ||
Ascendancy | maandag 14 juni 2010 @ 20:46 | |
quote:Het is gewoon een kale oncomfortabele kuttrein. Ik zou er ook best 1 willen slopen. | ||
Stefanovic83 | maandag 14 juni 2010 @ 20:51 | |
ICE ![]() Mijn volgende vakantie vertrek ik mooi vanaf Frankfurt! Nu mocht ik maar tot Dusseldorf ![]() | ||
bork | maandag 14 juni 2010 @ 20:54 | |
Ik heb iets postitiefs te melden over de SLT, aankomen en vertrekken op bijv. Utrecht Overvecht is deze trein een stuk stiller dan een Mat'64, nu ben je op Overvecht daar niet super meegeholpen omdat daar per uur een stuk of 8 koplopers langsdenderen op hoge snelheid ![]() | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2010 @ 20:57 | |
Koplopers hebben best veel lawaai. Als het rustig is kan ik bij mijn ouders er vaak wel eentje horen als ik op de slaapkamer uit het raam hang en dan is het spoor toch ook hemelsbreed op 4 kilometer afstand van me. (zitten door de landerijen weinig huizen tussen, dat wel ![]() | ||
bork | maandag 14 juni 2010 @ 21:10 | |
quote:Ik op iets meer dan 1 kilometer en hoor ze bijna nooit, eigenlijk alleen bij harde noordwestenwind, ik hoor wel elke stoomfluit in de omtrek maar ben dan te laat ![]() | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 21:42 | |
quote:Ik heb wel wat gelezen over een storing waardoor de treeplank uitschuift, die dan mogelijk het perron gaat raken wat dus betekent dat de trein maar moet blijven staan totdat het opgelost is. Ik weet niet of dat een vaker voorkomende storing is, maar dit was er een tijdje terug aan de hand op Rotterdam-Gouda. | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 23:13 | |
En daarom dat SLET nog niet rijdt tussen Breukelen en Rhenen ![]() Het is - en blijft - gewoon een baggerproduct. De V'tjes werken veel beter,, minder storingen ![]() | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 23:20 | |
quote:Dat ze daar nog niet rijden is gewoon omdat er nog niet genoeg zijn voor alle series. | ||
Ascendancy | maandag 14 juni 2010 @ 23:23 | |
Ik vraag me af hoe deze SLETjes reageren op sneeuw. VIRM en ICM zijn er niet echt betrouwbaar mee. En plan V reed toen tenminste gewoon. In de 1900 bijvoorbeeld als IC met 4x V ![]() | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 23:25 | |
quote:Ook, maar het was allang de planning om daar SLT te laten rijden. Tussen Utrecht en Rhenen waren bij stations problemen met de treeplanken die uit/inschuiven. quote:Ik verwacht slecht, want ze zijn zo hypermodern met allemaal elektronische snufjes.. Nee, De V'tjes reden gewoon. Hierbij zal wel weer iets fout gaan met de Elektronica. ![]() | ||
dennistd | maandag 14 juni 2010 @ 23:27 | |
Afgelopen winter zijn ze uit voorzorg aan de kant gezet volgens mij ![]() Men zag de krantenkoppen al voor zich: Zelfs nieuwste NS-treinen niet winterbestendig NS leert niets van eerder gemaakte fouten | ||
Yreal | maandag 14 juni 2010 @ 23:27 | |
maar dat gebitch met electronica geld met alles. Hoe minder rotzooi erin zit, hoe minder kapot kan ![]() | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 23:29 | |
Wat Yreal zegt. Treinen van vroeger kunnen meer hebben en zijn gewoon stabieler, robuuster en gaan langer mee. | ||
Peterselieman | maandag 14 juni 2010 @ 23:36 | |
quote: Was het niet omdat enkele perrons niet lang genoeg waren voor 2x SLT-VI? Daar moet op gewacht worden voordat ze de 7400, 17400, en 14700 standaard gaan bevolken volgens mij. | ||
Yreal | maandag 14 juni 2010 @ 23:41 | |
quote:Brommers, auto's, motoren, Treinen... Geld voor alles ![]() | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 23:42 | |
quote:Ook voor televisies en veel andere electronica. ![]() | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 23:46 | |
quote:Dat ook. Maar niet alleen. Er waren stations waarbij er een treeplank uitgeschoven werd, hiermee in aanraking kwam met het perron. Dat is tevens een kenmerkend iets voor stations die in een bocht liggen. Het waren meerdere problemen bij stations. Enkele stations worden variërend qua lengte verlengd. En zo blijven de problemen zich opstapelen ![]() | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 23:47 | |
quote:Ja, waar is de tijd dat je gewoon een paar treden moest klimmen om van het lage perron de trein in te komen. | ||
Ireyon | maandag 14 juni 2010 @ 23:48 | |
quote:Mwah 't is niet alsof je voor die ervaring ver over de grens moet reizen ![]() | ||
Socios | maandag 14 juni 2010 @ 23:49 | |
quote:Wehehe, dat is ook weer waar ja. | ||
greavy | maandag 14 juni 2010 @ 23:51 | |
quote:Ja, dat moet terug komen ![]() Dat gelijkvloerse instap is misschien wel handig, maar een rolstoel had vandaag in Dordrecht toch echt een loopbrug nodig om in de trein te komen. Ze kwam met haar voorwiel anders tussen het perron en traptrede te zitten. Vandaag een HC die vond dat SLT behoorlijk klote is, vooral als je er een tijdje in zit "ding dong Dames en heren, het volgende station is X", en dat continu "Ding dong. Het volgende station is Y, deze stoptrein zal doorrijden naar Z en nog stoppen te I, J, K, L et cetera. Hier kunt u overstappen op de treinen naar ...." Bij een langer stationnement (bijv. de 5100 die uit Roosendaal komt en in Dordrecht halteert), krijg je weer de omroep "goedemiddag dames en heren, welkom in de stoptrein naar A,B,C,D,E,F,G et cetera" | ||
#ANONIEM | maandag 14 juni 2010 @ 23:54 | |
quote:Als je daarvan houdt moet je echt eens naar de Balkan gaan. Bulgarije bijvoorbeeld. Daar hebben ze nog echte treinen. ![]() Alhoewel ze zelfs daar intussen in bepaalde sneltreinen wagons hebben met airco en ramen die niet open kunnen. | ||
Yreal | maandag 14 juni 2010 @ 23:55 | |
quote:doe dan ook niet roosendaal -> zwijndrecht in de stopper ![]() ![]() | ||
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:00 | |
quote:Precies. Knappe tv die nog stuk kan gaan als er geen electronica in zit ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:01 | |
quote:Ik deed het regelmatig op en neer pendelen met de stopper, toen er nog Mat'64 in zat. Maar die HC moest Den Haag CS - Roosendaal - Den Haag CS. Dan ben je blij dat je eindelijk van het SLET af bent. | ||
Yreal | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:03 | |
quote:Whehehe , die zal knap gaar zijn ![]() overigens lijkt machinist zijn me heerlijk, in de ic's tenminsten. Je stapt 's ochtends in, je kart op en neer naar Groningen en je gaat weer naar huis. ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:07 | |
Zo 'simpel' zijn de diensten ook niet altijd.![]() Foto © Mikos @ OHIH, machinist Joop @ OHIH Waar er een P staat is passagieren, en hoeft degene zelf niet te rijden dus. Hij reist mee om verderop zijn dienst weer op te pakken. | ||
Ireyon | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:07 | |
Ik ga komende zomer naar Budapest interrailen ![]() | ||
Ascendancy | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:09 | |
quote:Ach, dat valt ook wel weer mee. Ik hoor het in de GTW niet eens meer. En me eraan storen doe ik al helemaal niet. Lekker krantje lezen of mp3 op en je hebt er echt geen last van. | ||
greavy | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:09 | |
Nice Ireyon. Veel succes. Veel uren nodig om in Budapest te komen? Voll ![]() Edit: Toch niet ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:10 | |
![]() |