Met andere woorden, Alonso vind pokeren leuk, maar wordt elke keer finaal ingemaakt door Kubica en Fisicoquote:Interview met Fernando Alonso
Op de dag van zijn officieel debuut achter het stuur van een Ferrari eenzitter, publiceerde de Italiaanse krant La Stampa het eerste exclusieve interview door Alberto Mattioli met Fernando Alonso in zijn gedaante van officiële Ferrari-piloot.
Het volledige interview leest u hier, met dank aan Ferrari zelf:
Mr. Alonso laten we beginnen bij het begin: wanneer zat je voor het eerst achter een stuur?
"Toen ik twee jaar oud was. In een kleine kart die mijn vader gebouwd had met de motor van een grasmaaier."
Je eerste race?
"Nog steeds in een kart, toen ik drie jaar was."
Natuurlijk won je...
"Laatste én gedubbeld, maar ik kreeg in elk geval wel een trofee."
Het snelste dat je ooit gereden hebt?
"In Monza een keer: 372 km/u."
Schrik?
"Respect, omdat snelheid gerespecteerd moet worden. Schrik, nooit."
Zelfs niet wanneer, een maand geleden, je een vliegtuigcrash had in Kenia samen met Briatore?
"Maar dat was geen crash. We raakten een gebouw met één van de vleugels. Ik hoorde een plof, maar dat het vliegtuig gecrasht was en in vlammen opging werd later verzonnen door de kranten."
Geloof je in God?
"Nee."
Bijgelovig?
"Ja"
Zoals? Altijd dezelfde sokken dragen of iets in die aard?
"Nee, ik speel met nummers. Zoals, wel, het nummer van de helm vermenigvuldigt met het nummer van de hotelkamer, gedeeld door de wagens op de startgrid. Het is belangrijk dat het resultaat 14 is."
Waarom?
"Omdat ik met nummer 14 mijn eerste wereldkampioenschap karting won."
Het belangrijkste talent van een piloot?
"Omgaan met druk, of nee: de druk."
Welke druk?
"Eerst en vooral die van de media"
En dan?
"Die van het team. Omdat je maar een klein radertje bent in een groot wiel van honderden mensen, wanneer je in de wagen kruipt en de lichten op groen springen moet je het gaspedaal indrukken."
In percentages, voor hoeveel telt de wagen mee en voor hoeveel de piloot?
"Laten we zeggen dat de wagen 70 procent is en de rijder 30? Maar als de wagens dezelfde zijn is het omgekeerd."
Waarom trekt een F1-piloot de massa aan?
"Omdat hij een sportman is, hij neemt telkens risico's. Zoals een torero."
Is het waar dat je een geweldige pokerspeler bent?
"Niet geweldig, maar ik hou ervan."
Met wie speel je?
"In Spanje met mijn vrienden en wanneer ik niet thuis ben op het internet."
En in de paddock?
"Met Kubica en Fisichella."
Wie is de vierde speler?
"We zoeken naar een vierde, waarschijnlijk een kip."
Wie wint meestal?
"Robert."
Wie kan het beste bluffen?
"Ook Robert."
Dus hij wint constant!
"Nee, want Fisico is ook heel goed."
Een andere passie van jou is imiteren. Is het waar dat je Aznar kan imiteren?
"Redelijk goed, maar ik imiteer eigenlijk iedereen."
De volgende?
"Jou, na het interview."
Imiteer je ook Montezemolo?
"Ik ben hem aan het bestuderen."
Ik geef je een paar namen en jij geeft me een definitie...
Koning Juan Carlos
"Fanatiek"
Fanatiek?
"Voor de sport, een meer enthousiaste fan dan hem heb ik niet."
Zapatero?
"Scherp"
Berlusconi?
"Innemend"
Felipe Massa?
"Snel"
Kimi Räikkönen?
"Getalenteerd"
Bernie Ecclestone?
"Slim"
Michael Schumacher?
"Harde werker"
Briatore?
"Voor mij, mijn vader qua sport"
Barack Obama?
"Ik ga over naar substantieven: hoop"
Enzo Ferrari?
"De legende"
Waarom is Ferrari een legende?
"Omdat Ferrari altijd om racen heeft gedraaid. Iedereen wil er één besturen. En sorry, als jij klein was, speelde je dan niet met auto's?"
Soms
'En welke kleur hadden ze?'
Rood
"Zie je wel?"
Je hebt al je hele leven overal in Europa doorgebracht: op 'normale' wegen, wie zijn daar de beste rijders?
"De Zwitsers: heel respectvol."
De slechtste?
"Spanjaarden en Italianen: geen discipline."
De laatste film die je hebt gezien?
"’Up in the Air’ met George Clooney: prachtig"
Het laatste boek dat je hebt gelezen?
"Ik ben geen echte lezer. Misschien de handleiding toen ik mijn vliegbrevet wilde halen."
Van de vijf boeken die over jou gepubliceerd zijn, vier in het Spaans en één in het Frans, welke raad je aan?
"Geen enkele. Ze zijn allemaal in een haast geschreven om geld te slaan uit het feit dat ik beroemd werd. Ik heb ze zelfs nog niet gelezen."
De mooiste dag in je leven?
"... moet nog komen, ik leef in de toekomst."
En in het verleden?
"Ik denk misschien het gevoel wanneer je je cadeau's voor kerstmis opendoet wanneer je zeven jaar oud bent, maar dat komt niet terug. Zelfs niet wanneer je het wereldkampioenschap wint."
Waarom maakte je je trouw met zangeres Raquel del Rosario pas twee maanden later bekend?
"Wel, moest ik daarvoor een persverklaring rondsturen? Ik heb het mijn vrienden verteld en ze waren er allemaal. Dan werd het bekend en ik zei: ja ik ben getrouwd. Maar mijn privéleven doet er niet toe."
Vond je het leuk om je stem in te spreken voor de film Cars?
"Ja, vooral omdat ik maar één zin moest zeggen."
Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Welke bijnaam verkies je: Magic Alonso of El Nano?
"El Nano. In Spanje was ik altijd de jongste en de kortste. En dan opeens Fernando, Nando, Nano."
In Italië betekent dit iets anders...
"Wel, nu ben ik helemaal volwassen en mooi, niet echt groot. Maar nu heb ik tenminste een kleinere teamgenoot!"
Waar zie je jezelf binnen tien jaar?
"Thuis, in mijn zetel."
Je haar kleuren zoals Schumacher, verweten worden door Briatore?
"Oh my God, ik denk niet dat dat echt belangrijk is, niet? Maar wanneer ik mijn vader zo bekijk, hij is helemaal grijs en het past hem wel. Dus..."
Vandaag is Schumacher niet echt populair onder de Ferraristi...
"Hij is een geweldige kampioen. Hij vertrok bij Ferrari voor ik aankwam. En laat het me nog eens zeggen, ik wil graag praten over de toekomst."
Zeg alsjeblieft iets aan de Ferrari-fans.
"Ik kan geen resultaten garanderen. We weten dat we altijd alles zullen geven. Er zal geen dag zijn wanneer ik niet aan het team zal denken."
Beloofd?
"Beloofd!"
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Brawn heeft toegegeven dat het team een beetje achter ligt
quote:Ross Brawn speaking to BBC's @sarahholt: "It's always very difficult to judge. On full tanks yesterday (Tuesday) we didn't look too bad but we're a little bit off on pace and (there are problems with) the handling and balance of the car which we can fix for (the next test in) Jerez. We know what the problem is.
"Of course the other teams will be progressing as well so we are reasonable, not as quick as Ferrari and Lewis looked quick yesterday. So it looks like we've got a bit of work to do."
quote:16:08 Michael Schumacher speaking to the media in 10 minutes. Looks like he finished his day early
Ik las iets heeeeel andersquote:Speel je graag in een film?
"Promofilms doe ik graag, morgen, wie weet."
Ik kijk tegenwoordig belgie, heerlijk om zonder reclame van de race te kunnen genieten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:24 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Nog een goede maand en dan beginnen ze weer!
Weet iemand al of RTL de rechten nu heeft gekregen??
Anders wordt het de BBC.
quote:15:03 @ClaireVWilliams: Our old Nico (Rosberg) stopped in our box by mistake yesterday - he must be missing us!
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:58 schreef Tarado het volgende:
Wonder what Alonso could do with a proper low fuel load. That 1m11.470 was definitely not ultra-light
http://twitter.com/eddstrawF1
1 2 3 4 5 6 7 | 2. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 +0.624 71 pit 3. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 +0.968 82 pit 4. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 +1.106 88 pit 5. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 +1.481 79 pit 6. V. Petrov Renault R30 1:13.097 +1.627 72 pit 7. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 +2.199 126 pit |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | 2. F. Massa Ferrari F10 1:11.722 3. K. Kobayashi Sauber C29 1:12.056 4. P. de la Rosa Sauber C29 1:12.094 5. L. Hamilton McLaren MP4-25 1:12.256 6. R. Kubica Renault R30 1:12.426 7. M. Schumacher Mercedes GP W01 1:12.438 8. J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:12.576 9. N. Rosberg Mercedes GP W01 1:12.899 10. J. Button McLaren MP4-25 1:12.951 11. V. Petrov Renault R30 1:13.097 12. R. Barrichello Williams FW32 1:13.377 13. N. Hülkenberg Williams FW32 1:13.669 14. G. Paffett McLaren MP4-25 1:13.846 15. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:13.849 |
Mja, de F60 was gewoon lastig te rijden. De F10 is een heel stuk makkelijker, dus daarom zal Alonso er veel minder moeite mee hebben dan Fisichella vorig jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:19 schreef k_man het volgende:
Kennelijk heeft Alonso totaal geen moeite met de Ferrari. Wat zegt dat over al dat gemiemel van Fisico vorig jaar, dat het zo lastig was om over te stappen in een andere auto?
Ik hoop het wel als Alonso fanquote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
meequote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:28 schreef svenistheman het volgende:
Ik durf hem wel aan nu al en kom terug op mijn eerdere voorspellingen.
WC 2010: F Alonso.
De beste coureur van het veld in de beste wagen.
Jullie mogen me na dit seizoen hier op terug komen of ik gelijk heb gehad;)
Volg dit spelletje nu al jaren maar iets in mij zegt dat de snelheid van de Ferrari gewoon waar is.
Alonso gaat zijn derde in de wacht slepen, neem dat maar van me aan!
Oneensquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het is en blijft een overschatte WDC.
Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
Renault: de Renault was o.a. dankzij het testwerk van Button snel. Daar had Alonso geen alleenrecht op.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Renault 2005 en 2006 was geen team naar zijn hand?
Oke!
En in 2008 was misschien door Piquet in Singapore maar hoe zit het in Japan dan?
Goezo!
En bij McLaren was het gewoon het simpele feit dat Lewis echt wel voorgetrokken!
We zullen het dit seizoen wel zien dan he!
Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/wasquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari.
Bij Mclaren heeft ie het zelf vergooit door een Britse rijder in een Brits team letterlijk tegen te werken. En aangezien dit evengoed niet werd gewaardeerd door de teamleiding heeft ie z'n eigen ruiten in gegooid. Maar hij reed wel tot de 1 of 2 na laatste race mee voor het WK.quote:Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.quote:Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
True, maar ik had het over 2006, waar de Ferrari in Suzuka plofte (de eerste keer in (volgens mij) meer dan 50 races) terwijl Schumacher op kop reed. Dat had wat duidelijker van mijn kant mogen zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Je praat alsof Schumacher de enigste andere rijder in het veld is/wasAlonso had genoeg tegenstand in 2005 van Kimi, en daar haalde die 't WK binnen. Net hetzelfde als in 2006, zeer goed begin van Renault, maar een evensterk 2de helft van Ferrari in het einde. En ga nu niet zeggen dat Alonso het WK gewonnen heeft door die ene engine blowup van Schumacher in Japan, want die had Alonso ook in Hongarije terwijl die als 1ste reed.
Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.quote:En met Trulli, loopt toch aardig gelijk met posities
[ afbeelding ]
Wat een kulargument. Senna was ook minder ervaren dan Prost in McLaren 1988, Schumacher was ook veel minder ervaren dan Piquet in 1991, Lewis was ook minder ervaren (maar dan is het ineens het voortrekargument?) in 2007.quote:+ dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
Er zijn natuurlijk meer races waar de snelste coureur in FP1-3 niet de snelste coureur in de kwalificatie en/of race is. En een pole zegt inmiddels ook niets meer als je 15 ronden eerder dan de rest naar binnen moet.quote:Het blijft natuurlijk gissen of ie in Singapore op de hoogste was van de crash, maar hij had al het hele weekend de snelste auto van het veld. En als zijn benzine pomp het niet had begeven tijdens de quali had ie op pole gestaan. En als je dan toch al de snelste wagen van het veld hebt kan 1+1 wel eens 2 worden.
Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen wasquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dit spreekt natuurlijk eerder voor, dan tegen, mijn punt. Trulli is geen WDC-materiaal.
[..]
Ze kicken Trulli niet voor niets voor het einde van het seizoenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:31 schreef Sinister-D- het volgende:
+ dat Alonso de minst ervaren van de 2 was, en er van Trulli verwacht mocht worden dat ie wel beter had mogen presteren dan Alonso, en niet stuivertje wisselen elke GP met de hogere klassering.
Had mijn quote alweer aangepastquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik had stiekem ge-edit terwijl je je bericht aan 't typen was![]()
't was dan ook pas Alonso's 2de seizoen![]()
Same herequote:Op woensdag 3 februari 2010 20:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Maar goed, laat seizoen 2010 maar beginnen: ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst zo enthousiast was
quote:
Ik vind Alonse een completere coureurquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef bodylotion het volgende:
op Schumacher na is Alonso echt de meest complete coureur van het veld
En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwensquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:33 schreef Burnie88 het volgende:
Respect voor de livery van Virgin! Echt prachtig.
Ook respect voor Ferrari. Ze zitten er super goed bij, zeker een teken. Was vorig jaar ook het geval bij Brawn / Red Bull. Alonso en Massa gaan domineren dit seizoen.
Dat is een van de mooiste in mijn ogenquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:39 schreef bodylotion het volgende:
[..]
En Sauber niet te vergeten. Wel een draak van een auto trouwens
Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oneens. De enige reden dat ie van Schumacher won was een lamme Ferrari. Van Lewis kon ie niet winnen in 2007 (een rookie!), en met Trulli had ie ook moeite in 2004.
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Het is en blijft een overschatte WDC.
Qua shape vind ik de sauber ook heel mooi, livery zal wel veranderen als ze nog een hoofdsponsor kunnen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:51 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat is een van de mooiste in mijn ogen.
Renault en Mercedes dingen mee voor de titel 'Lelijkste auto van 2010'. De livery van de Renault is daarentegen wel tof.
Je bedoelt overschat?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik vind hem ook ietwat onderschat. Het is zeker een goede coureur, maar feit is wel dat hij in 2007 idd gewoon verslagen werd door hamilton. Ferrari lijkt de zaken voorlopig heel goed voor mekaar te hebben en dan ben ik wel benieuwd wat massa kan brengen tov alonso.
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?quote:Op woensdag 3 februari 2010 19:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hij heeft nergens een team naar zijn hand kunnen zetten en de overwinningen in mindere auto's van 2008 en 2009 waren dankzij een valsspelende teamgenoot en een veel te driest start van Lewis in Japan 2008.
Ow je wilt ons vertellen dat een Villeneveu of een Hill of een Senna of een Mikka of een Prost etc etc nooit vals speelde?quote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?![]()
![]()
QFT, ik hoop dat Massa hem het stront voor zn ogen rijdt en dat Massa in Brazilie WC gaat worden. Voor mijn part door op de vijfde plek te eindigen en dan hoop ik eik dat Lewis P1 MOET finfishen om nog kans te maken en dat dan ook doet.quote:Het is een overschatte WDC. En een vreselijke jankbal
Overschat bedoelde ik jaquote:Op donderdag 4 februari 2010 00:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Je bedoelt overschat?
Hoe dan ook, het is slechts één test, maar toch: Alonso is nu al sneller dan Massa. Terwijl Massa twee dagen heeft gereden en Alonso eentje. En terwijl Alonso nieuw is bij Ferrari en Massa een oudgediende.
Een teamgenoot die bewust crasht is wel even wat anders hequote:Op donderdag 4 februari 2010 00:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een Schumacher fan die zich beklaagt over vals spelende coureurs?![]()
![]()
Tsja het was onmogelijk inhalen, dus of je gaat gewoon met de hele meute mee pitten of je probeert iets compleet anders. Flavio en dergelijke kunnen best tegen Alonso gezegd hebben van je weet dat er vaak Safety cars komen op stratencircuits en als je dan een vroege stop doet je daar veel profijt van kan hebben en de enige manier om fatsoenlijk punten te scoren.quote:Op donderdag 4 februari 2010 02:02 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Een teamgenoot die bewust crasht is wel even wat anders heEn ik weet 99% zeker dat hij op de hoogte was van deze actie. Anders zou hij nooit akkoord zijn gegaan om als 1 van de eersten naar binnen te gaan terwijl hij achteraan moest starten.
quote:Virgin Racing are ready to take their VR-01 to the track for the first time on Thursday.
The Dinnington-based outfit launched their car on Wednesday, and while the digital launch was not without its problems, the team are confident that their shakedown run at Silverstone will go smoothly having completed the necessary safety tests.
"We are delighted to have sailed through the sign-off of the VR-01's structural integrity in accordance with the FIA's crash testing requirements," said technical director Nick Wirth.
"We're all set for our initial shakedown before heading out to Jerez to begin three weeks of testing. Everyone is looking forward to finally seeing the VR-01 on track," he added.
The VR-01 was designed completely in the digital realm, using Computational Fluid Dynamics and without the assistance of a wind tunnel.
En daarnaast had Alonso een beroerde kwalificatie gereden en dan willen sommigen nog wel eens een risico nemen wat betreft strategie, zoals bijvoorbeeld een lichte auto, handig gezien mogelijke crashes op stratencircuits, wat dat betreft niet vreemd.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:23 schreef Waffle het volgende:
[..]
Tsja het was onmogelijk inhalen, dus of je gaat gewoon met de hele meute mee pitten of je probeert iets compleet anders. Flavio en dergelijke kunnen best tegen Alonso gezegd hebben van je weet dat er vaak Safety cars komen op stratencircuits en als je dan een vroege stop doet je daar veel profijt van kan hebben en de enige manier om fatsoenlijk punten te scoren.
Maar dergelijke dingen kunnen we alleen over roddelen, want ik denk niet dat Alonso de eerste 10 jaar hier het boekje over open doet.
quote:Bernie Ecclestone has once again stated his belief that USF1 and Campos will not make it to the season opening grand prix, and as a result is trying to ensure Stefan GP a place on the grid.
The ambitious Serbian outfit have signed a deal with Toyota to provide them with technical support, with rumours suggesting the deal also involves the use of Toyota's 2010 chassis and engine.
Backed by millionaire Zoran Stefanovic, the team appear to have also secured the support of F1 supremo Bernie Ecclestone.
"I do not believe in the involvement of USF1 and Campos," Ecclestone told Bild.
"Instead, I have good contact with Stefan GP and am trying to get the team a starting spot," he added.
Stefan GP's entry into the sport is reliant upon one of the other teams on the grid dropping out and with USF1 and Campos Meta both rumoured to be struggling to make it to the season's first race, the possibility of the team racing in Bahrain is edging closer to reality.
Germany's Auto Motor und Sport, and Finland's Turun Sanomat have both reported that the Campos team have run into financial difficulty. It has been suggested that having fallen behind in their payments to their car constructor Dallara, that the manufacturer may have sold the rights to Campos' car to Stefan GP.
Even if Stefan GP have acquired the rights to the Dallara-built car it is believed they have no intention of using it, preferring to remain with Toyota's model.
Should Stefan GP race in 2010, Ecclestone has backed Ralf Schumacher to pilot one of their cars.
"Ralf Schumacher would be the best driver for them, has experience and knows the team," said the 79-year-old.
Volgens mij beweerde ik dat helemaal niet?quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:32 schreef vosss het volgende:
Ow je wilt ons vertellen dat een Villeneveu of een Hill of een Senna of een Mikka of een Prost etc etc nooit vals speelde?
Qua auto kan dat wel zo zijn, maar het blijft een nieuw team voor hem en da's hoe dan ook wennen. Andere engineers, andere mores, etc. Massa weet dat allemaal al en kan zich volledig concentreren op rijden.quote:Op donderdag 4 februari 2010 01:55 schreef M.Melandri het volgende:
Dag 3 ligt er ook meer rubber op de baan heOverigens is de ferrari compleet verandert dus ik denk niet dat alonso zoveel last heeft van het feit dat hij net nieuw is bij ferrari.
Ik dacht dat Campos al verkocht was aan Teixeira, zodat de financiele problemen voorbij zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:29 schreef Tarado het volgende:
BERNIE BACKS STEFAN GP, UNDERMINES USF1 AND CAMPOS
Thursday 4th February 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5917155,00.html
Bernie heeft het niet zo op Teixeira omdat die met A1 nogal wat schulden heeft openstaan, die moet hij van Bernie eerst op/af lossen voordat hij aan F1 mag beginnenquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik dacht dat Campos al verkocht was aan Teixeira, zodat de financiele problemen voorbij zijn.
Daarbij hebben mogen de nieuwe teams drie races missen, dus zou pas bij de vierde GP een ander team op de grid kunnen staan. Of ze moeten al voor de start in Bahrein aangeven er niet bij te zijn voor de rest van het seizoen.
En Ralf als coureur... dan liever Heidfeld of Senna (als Campos het team is dat het niet haalt).
Als Alonso dit jaar WC wordt dan is de discussie ook gewoon klaarquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:30 schreef Tarado het volgende:
Zoals er Alonso haters zijn zijn er ook Schumacher haters , Hamilton haters etc. alle drie wereldkampioenen en alle drie op wat minder prettige trekjes betrapt, maar dat neemt niet weg dat deze drie de beste rijders zijn en ik ernaar uit kijk dat ze het op de baan gaan uitvechten samen met Vettel en als outsiders Massa, Button, Webber en wie weet Rosberg
Ik vertrouw het team ook voor geen meter. Zeker na al die verhalen over witwas-praktijken... Waar rook is is vuur zeggen ze altijdquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Jacques Villeneuve is ook nadrukkelijk in beeld bij Stefan GP
Ik blijf trouwens vinden dat er iets niet in de haak is met dit Servische team. Het is misschien een gekke gedachte, maar zou Bernie Ecclestone via een omweg misschien het team financieel steunen?
Presentquote:Hamilton haters
Button ook niej!quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De enige WK die je niet op slechte trekjes kan betrappen is Kimi![]()
![]()
![]()
En dat zeg ik uiteraard als neutrale derde![]()
Stefangp, louche al is het alleen al om de connectie met Bernie. Ook erg dom van campos dat ze het zo ver hebben laten komen. Wie weet kunnen ze alsnog het chassis kopen van dallara, bij Red Bull werd dat ook via een constructie gedaan waardoor het mogelijk was dat 2 teams met dezelfde auto rond reden.
We hebben het over echte wereldkampioenen, niet buttonquote:
De Button-haters zijn ook aanwezig zie ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 11:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
We hebben het over echte wereldkampioenen, niet button
Zowel Campos als USF1 verwachten nog steeds in Bahrein op de grid te staan.quote:Op donderdag 4 februari 2010 09:29 schreef Tarado het volgende:
BERNIE BACKS STEFAN GP, UNDERMINES USF1 AND CAMPOS
Thursday 4th February 2010
[..]
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5917155,00.html
quote:Although there have been rumours in recent days that Campos' deal with Italian racing car constructor Dallara was in jeopardy because F1 hopeful Stefan GP had reached an agreement with the company too, AUTOSPORT understands that the two projects are not related.
While Dallara is producing an entire car for Campos, the deal with Stefan GP is believed to revolve around the development and evolution of the Toyota 2010 chassis that the Serbian-based team has acquired.
Dat klinkt wel een stuk beter, ik vond het al een vreemde manier; het chassis van een concurrent kopen alleen om deze uit te schakelenquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zowel Campos als USF1 verwachten nog steeds in Bahrein op de grid te staan.
En de samenwerking van Stefan GP met Dallara zou niet gaan over het verkrigjen van de Campos chassis, maar over de ontwikkeling en evolutie van het Toyota chassis dat Stefan GP bezit.
[..]
Het seizoen is nog niet begonnenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er geen fok-f1-manager??
heheheh dn DJquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:11 schreef Tarado het volgende:
Jaime Alguersuari z,n laatse tweet![]()
LET´S GROOVE ON THE HOUSE!!! COME ON!!YEEEEEEEE HOPE YOU ENJOY IT!! HAVE FUN....JAJAJA
http://bit.ly/9bKv9Y
http://twitter.com/JAIMEALGUERSUAR
Zo ziet die auto er erg gaaf uit, maarja om hem nou alleen maar in helicopter view op de buis te brengen is ook weer zo watquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zit nog eens naar die virgin te kijken, maar heeft die branson nou zijn spaceship afgebeeld
op het bovenaanzicht of heb gewoonk te veel verbeelding![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cool. Ik wist niet dat de beste knaap plaatjes draaidequote:Op donderdag 4 februari 2010 16:11 schreef Tarado het volgende:
Jaime Alguersuari z,n laatse tweet![]()
LET´S GROOVE ON THE HOUSE!!! COME ON!!YEEEEEEEE HOPE YOU ENJOY IT!! HAVE FUN....JAJAJA
http://bit.ly/9bKv9Y
http://twitter.com/JAIMEALGUERSUAR
Als je dat rode vlak bedoeld in het midden van de wagen, ja dat lijkt erop, maar het zal wel toeval zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2010 20:10 schreef Schunckelstar het volgende:
ik zit nog eens naar die virgin te kijken, maar heeft die branson nou zijn spaceship afgebeeld
op het bovenaanzicht of heb gewoonk te veel verbeelding![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
DJ Jaimequote:Op donderdag 4 februari 2010 23:48 schreef vosss het volgende:
Cool. Ik wist niet dat de beste knaap plaatjes draaide
quote:Force India faces dissolution by the UK's Companies House, according to a report in the Daily Telegraph.
The newspaper said the Silverstone based team, reportedly in danger of not being able to race this season, has failed to lodge its mandatory financial accounts for 2008.
The due date was the end of last October, and on January 26 a notice of dissolution was sent to team directors Michiel Mol and Vijay Mallya.
"We have been discussing an extension to that filing deadline with Companies House because we needed more time to get the accounts in order," said Force India's new chief operating officer Otmar Szafnauer.
"On January 28 we got written confirmation of a deadline extension to February 25. If we don't make this the question is then what happens," he explained.
Szafnauer added that Force India, whose 2006 and 2007 accounts were reportedly also filed late, should be able to meet the new deadline.
A Companies House representative said: "If they do submit their accounts by February 25, there will be time for us to suspend the dissolution process.
"The ball is in their court. It (the dissolution) is only going to be suspended when the accounts are received. If we don't receive any accounts in the next three months we are going to strike the company off," the representative warned.
Ze hadden natuurlijk geen budget meer voor een goede accountantquote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
Force India misschien niet op de grid?
[..]
Autosport.comquote:Jerez weather a worry for F1 teams
By Jonathan Noble Friday, February 5th 2010, 09:45 GMT
Red Bull Racing faces an anxious wait ahead of its new car debut in Jerez next week with early forecasts suggesting the second pre-season F1 test could be hit by rain.
The Milton Keynes-based team chose to skip the first F1 test at Valencia earlier this week to give itself more development time for the new RB6 car - which many believe will be a strong contender for the world championship this year.
The team was confident that the remaining 12 days of testing scheduled before the first race would be plenty for it to get the most out of the RB6.
However, early weather forecasts for Jerez suggest that rain could blight some, if not all, of the four day test - which could severely limit useful track time.
If Jerez is a wash-out that would leave Red Bull Racing with only two more scheduled tests - at Jerez the following week and Barcelona at the end of this month - to get its car fully sorted prior to Bahrain.
Virgin Racing and Force India are the other teams that have scheduled next week's Jerez test to be the first outing with their new car.
Ik neem aan dat het gewoon een soort "Jansen" is, maar dan in Japan.quote:The name is Japanese: Kobayashi (小林) means "small grove" and is a common family name
quote:NobleF1
Check out @bsenna multitasking - riding a bike and playing MW2 at the same time. Brilliant. http://www.twitvid.com/667F5
In ieder geval niet de vader. Kamui's vader is eigenaar van een sushi restaurant.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:14 schreef vosss het volgende:
Even een vraagje voor de kenners onder ons.
Tetsuro Kobayashi, technisch manager van Bridgestone..... is dat de vader van / familie van Kamui?
Als er een familie relatie zou zijn had dat de pers dat wel gemeld denk ikquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval niet de vader. Kamui's vader is eigenaar van een sushi restaurant.
Toen stond die eigenaar (wie ook alweer?) nog huilend op de pitsmuur omdat ze buiten de 107% vielen geloof ikquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
In 1997 waren er ook twee of drie nieuwe teams. Lola, Stewart en Prost (voorheen Ligier). Stewart haalde toen nog een tweede plaats pakte in Monte Carloquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
life was ook een dramaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
Rosset reed daar toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Toen stond die eigenaar (wie ook alweer?) nog huilend op de pitsmuur omdat ze buiten de 107% vielen geloof ik
Was het bij Lola dat ze de stickers van zijn naam in de verkeerde volgorde opplakten zodat er eigenlijk tosser stond?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Was het bij Lola dat ze de stickers van zijn naam in de verkeerde volgorde opplakten zodat er eigenlijk tosser stond?
Life!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
life was ook een drama
14 gp's en 14x DNQ
Dat is nu een uniek verzamelaarsobject, stond (en reed) vorig jaar nog op Goodwood Festival of Speed.quote:... in the second of his two races the car coasted to a halt after 400 yards with the mechanics on strike revealing they never put oil in the engine. In came Bruno Giacomelli, an Italian veteran who had last raced in Formula 1 in 1983. Not surprisingly, things did not improve. The car did not get faster, in fact it never managed to run more than three or four laps before exploding. At 1990 San Marino Grand Prix Giacomelli was even noted for saying that he was scared he might be struck from behind as his car was so slow...
Die foto herinner ik me ook nog wel jaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:18 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.
Ja, dat heb ik gewikied
Ik kan me wel een foto herinneren van Benetton uit 1996. Toen stond er op de achtervleugel Benteton in plaats van Benetton.
gpupdate.netquote:Campos wil problemen volgende week oplossen
06 februari 2010
Adrián Campos verwacht maandag de financiële problemen van zijn team te kunnen oplossen. De Spanjaard bevestigt de problemen die het team heeft, maar ontkent verder dat Dallara, dat de auto's bouwt voor Campos, het contract met het Spaanse team heeft ontbonden.
"We werken hard om alles op maandag opgelost te hebben en we werken ook hard om er bij de eerste race in Bahrein bij te zijn", vertelde Campos aan de BBC. Hij wilde niet bevestigen of hij in zee zal gaan met A1GP-baas Tony Teixeira. "Het probleem is dat de besprekingen vertrouwelijk zijn."
Geruchten dat Dallara, dat de auto's voor Campos bouwt, het hele Formule 1-project heeft overgedragen aan Stefan GP, doet de teambaas af als onzin. "Dallara kan dat niet eens, want wij hebben een contract met ze", zei hij, al liet hij ook weten dat het klopte dat niet elke rekening aan het Italiaanse bedrijf is betaald. "Soms betalen we op tijd, maar soms hebben we het geld gewoon niet. Dat probleem proberen we op te lossen."
1 2 3 4 5 | ~ 22 Pedro Diniz Arrows-Yamaha 1:35.972 +6.603 23 Vincenzo Sospiri Lola-Ford 1:40.972 +11.603 24 Ricardo Rosset Lola-Ford 1:42.086 +12.717 |
Virgin is ook ontworpen zonder windtunnelquote:Op zondag 7 februari 2010 12:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kwalificatie tijden van de Grand-Prix van Australië 1997:
[ code verwijderd ]
![]()
Maar wat wil je ook met een chassis dat ontworpen is zonder ooit een windtunnel gezien te hebben.![]()
Zo erg zal het in 2010 wel niet zijn.
En wat de te denken van Juan Pablo Montoya, volgens mij was het de GP van Hongarije 2002, waar boven zijn pitbox het hele weekeinde "Monotoya" heeft gestaanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:18 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.
Ja, dat heb ik gewikied
Ik kan me wel een foto herinneren van Benetton uit 1996. Toen stond er op de achtervleugel Benteton in plaats van Benetton.
Op Racing-underground.com. Moet je wel een account voor hebben, als je een invite nodig hebt zeg je het maarquote:Op zondag 7 februari 2010 14:52 schreef bodylotion het volgende:
Weet iemand of de GP2 Asia sprintrace ook ergens te downloaden is?
PMquote:Op zondag 7 februari 2010 16:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
Op Racing-underground.com. Moet je wel een account voor hebben, als je een invite nodig hebt zeg je het maar
zijn er foto's van beide ?quote:Op zondag 7 februari 2010 13:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En wat de te denken van Juan Pablo Montoya, volgens mij was het de GP van Hongarije 2002, waar boven zijn pitbox het hele weekeinde "Monotoya" heeft gestaan
Thanks!quote:Op zondag 7 februari 2010 23:57 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Handig linkje om alle races van 2010 in je agenda te importeren:
http://f1calendar.com/
Of een nog uitgebreidere, inclusief testdagen en launches (Google Calendar only):
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-google-calendar/
Dit was de schuld van Mastercard die al een jaar eerder de F1 in wilde dan Lola voor ogen had. Daardoor was de wagen nog niet uitontwikkeld en had nog geen windtunnel gezien. En dus werd het een falikante mislukking.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
quote:Vitaly Petrov’s Formula 1 dream today hangs in the balance after his father admitted that the loan he had personally secured to pay the first instalment of his son’s ¤15 million deal to race for the Renault F1 team in 2010, had been put on hold.
Speaking to the Russian media, Alexander Petrovic has revealed that despite approaching 500 of Russia’s largest companies for support, his son’s management have come up empty handed. Indeed, it is Petrov’s father himself who has promised to pay the first instalment of ¤7.5 million to Renault (securing the money against his own property), after the team agreed to hand Petrov his F1 debut on the proviso that half the seat’s ¤15 million value be paid at the beginning of March 2010, with the remaining ¤7.5 million to be paid in July 2010.
...
“Thank God, at the last moment my friend – the Chairman of the Board of Directors of one of the St. Petersburg banks – did not refuse to issue a credit for ¤7.5 million. To do this, I had to lay the property.”
Alexander however has admitted that, as of yet, he has still not received the loan and that if the money fails to arrive before March 1, his son may lose his Formula 1 drive.
Lijkt mij ook geen investering inderdaad. Of hij hoopt alsnog sponsoren binnen te halen voor dit seizoen....quote:Op maandag 8 februari 2010 13:25 schreef Atreidez het volgende:
Zet die man nou alles op alles om die zoon te laten rijden, zelfs als het m 7,5milj. kost (is toch geen investering).
Was al een keer een special over op Fok! Sport.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:27 schreef hermanf het volgende:
Hier nog meer teams die net als MasterCard Lola weinig succes hadden: http://www.f1rejects.com/teams/index.html Dit is bijvoorbeeld een mooi verhaal: http://www.f1rejects.com/teams/andreamoda/profile.html
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...quote:Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Lijkt mij ook geen investering inderdaad. Of hij hoopt alsnog sponsoren binnen te halen voor dit seizoen....
Dat zal ongetwijfeld een groot succes worden...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...![]()
Laat ik het dan herformuleren; is er een fok F1 manager werkend voor 12 maart 2010?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het seizoen is nog niet begonnen
laten we hopen van nietquote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...
quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:32 schreef LeXX het volgende:
Ach, misschien zal Tung nog wel kunnen verrassen, al is het alleen maar om die Chinezen wat meer F1 minded te krijgen, dat zal Bernie vast aanspreken
helaas al tijdje niet meer bij de div. teams.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Helaas wel. Het zou toch eens om puur talent gaan
Hmm, die twee andere foto's vertekennen nogal lijtk het wel. Op deze lijkt hij helemaal niet zo rank en de sidepods niet zo laag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:01 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Door dat groen op de neus lijkt ie heel kort
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:07 schreef vosss het volgende:
Hmzzz, ik lees net dat JV contact heeft gehad met Renault en graag de plek van Petrov over wilt nemen mocht dat niet doorgaan.
Dat zou helemaal mooi zijn, dan hebben we 5 wereldkampioenen in 1 seizoen rijden!
Is dat eerder wel eens voorgekomen of zou dat ook een unicum zijn?
Johquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:27 schreef vosss het volgende:
Nee sukkels, ik heb het over die andere JV natuurlijk![]()
Autosport.comquote:Jerez test's full driver line-up
By Pablo Elizalde Tuesday, February 9th 2010, 10:44 GMT
Formula 1 teams will kick off its second test of the 2010 pre-season at the Jerez circuit tomorrow.
Three outfits who missed the first test at Valencia - Red Bull, Force India and Virgin Racing - will join their rivals in Spain this week.
Below is the provisional line-up for the Jerez test.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12Team Feb 10 Feb 11 Feb 12 Feb 13
Mercedes GP Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher
Red Bull Webber Webber Vettel Vettel
Mclaren Button Button Hamilton Hamilton
Ferrari Alonso Alonso Massa Massa
BMW Sauber Kobayashi Kobayashi de la Rosa de la Rosa
Williams Hulkenberg Hulkenberg Barrichello Barrichello
Renault Petrov Petrov Kubica Kubica
Force India Liuzzi Liuzzi Sutil Sutil
Toro Rosso Buemi Buemi Alguersuari Alguersuari
Virgin Racing Glock Glock di Grassi di Grassi
Ik vind het wel wat hebben. Later in de week worden de tijden (meestal) steeds sneller, dus kun je beide rijders nu beter vergelijken dan bij de andere teams.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:41 schreef sanger het volgende:
Onlogische rijders setup van Mercedes GP....
Lotus onthult de wagen toch pas de 12e?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef Disavowed het volgende:
Zijn er al foto's van Lotus' shakedown?
Klopt, maar de shakedown staat gepland voor vandaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:48 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Lotus onthult de wagen toch pas de 12e?
nopequote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef Disavowed het volgende:
Zijn er al foto's van Lotus' shakedown?
Dat klopt, maar je kunt als rijder nooit je data van dag 1 vergelijken en verbeteringen testen op dag 2. Je komt niet echt in een flow...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben. Later in de week worden de tijden (meestal) steeds sneller, dus kun je beide rijders nu beter vergelijken dan bij de andere teams.
Ben ik ook erg benieuwd naarquote:En ik ben benieuwd wat Virgin doet. Als enige nieuwe team aanwezig bij deze testen. (Had Lotus ook al verwacht, maar blijkbaar zijn die nog niet zo ver).
Nee toch? Dacht een andere dag en ik geloof dat ze het in 't geheim zouden doen....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klopt, maar de shakedown staat gepland voor vandaag.
Iddquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
En ik ben benieuwd wat Virgin doet. Als enige nieuwe team aanwezig bij deze testen. (Had Lotus ook al verwacht, maar blijkbaar zijn die nog niet zo ver).
Ziet eruit alsof hij van 5 seizoenen geleden is.......quote:
OMG DIE IS VET!quote:
waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:07 schreef vosss het volgende:
Hmzzz, ik lees net dat JV contact heeft gehad met Renault en graag de plek van Petrov over wilt nemen mocht dat niet doorgaan.
Dat zou helemaal mooi zijn, dan hebben we 5 wereldkampioenen in 1 seizoen rijden!
Is dat eerder wel eens voorgekomen of zou dat ook een unicum zijn?
British Racing Greenquote:
Dat dacht ik eerste ook totdat ik 'm vergeleek met de Jaguar van een paar jaar terugquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
British Racing Green.
Is die voorvleugel niet wat hoog van de grond? Of ligt dat aan mij.
Dat is in mijn ogen geen BRG. Eerder een moderne versie ervan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerste ook totdat ik 'm vergeleek met de Jaguar van een paar jaar terug
[ afbeelding ]
Is net iets ''metallicer'' dan het groen van de Lotus, al zal de kwaliteit van die spy-shot ook niet echt meehelpen om het goed te kunnen zien
Hier:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
waar heb je dat gelezen?![]()
dat zou meesterlijk zijn
Er is niet een vorm van British Racing Green. De eerste kleur was shamrock green, pas vanaf de jaren '20 kwamen de donkere tinten, die vervolgens British Racing Green genoemd werd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen geen BRG. Eerder een moderne versie ervan.
[ afbeelding ]
Zo hoort het. En het is goed om te zien, voor zover mogelijk, dat ze oude elementen hebben overgenomen.
Inderdaad vreemd maar dat zou te maken kunnen hebben met de slechte weersverwachting, het is om 17uur afgelopen maar misschien is dat ook een uur vervroegdquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef Trystar het volgende:
Begonnen ze dus al om 9 uur, ik dacht dat ze pas om 10 zouden beginnen.
Tot hoelaat duurt de test nu?
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 februari 2010 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is niet een vorm van British Racing Green. De eerste kleur was shamrock green, pas vanaf de jaren '20 kwamen de donkere tinten, die vervolgens British Racing Green genoemd werd.
Dit zouden de echte BRG kleuren zijn:
[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon op laagstaande zonquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:58 schreef LeXX het volgende:
[ afbeelding ]
Wat hebben ze gedaan met Webber en Vettel door ze er zo uit te laten zien!? Lijkt wel retro
Volgens mij zitten die gasten onder de make up ofzo (of ze hebben aan de banden zitten snuiven oid)
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Wow, en weer een erg gave livery !! Gave van deze RBR6 vind ik wel dat op de livery alles een beetje achterover leunt = leuk effect, ook als ze stil staan lijken ze nog vooruit te rijden !!
En Aerodynamisch ziet het inderdaad ook wel oké uit. Vooral die haviks-neus
Ehmz, niet echt:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:26 schreef kepler het volgende:
Verder inderdaad een mooie wagen, en als enige (?) die bobbels op de voorkant
Kimi die een glas drank af wijst? Het moet niet gekker wordenquote:
wtfquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz, niet echt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt niet echt op zitten letten geloof ik of wel?
Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakkenquote:Motorophanging geheim Ferrari F10
door Erwin (Peterselieman) op 10-02-2010 @ 11:17
Het geheim van de nieuwe Ferrari F10 lijkt te zitten in de ophanging van de motor. Door het blok aan de voorzijde 3,5 graden lager te hangen dan de achterzijde wordt ruimte gewonnen voor de dubbele diffuser. Hiermee volgt het team de Arrows A2 uit 1979 die dit ook een gekantelde motor had.
"De Ferrari heeft een erg interessante mechanische oplossing, het merendeel ervan zit onder het bodywork," zei technisch directeur Aldo Costa. Opvallend is dat Ferrari er niet mee reed in de eerste test in Valencia waar de bolide al de snelste was. De nieuwe oplossing moet nog enkele extra tienden op gaan leveren. Het nadeel van de oplossing is dat het zwaartepunt van de auto aan de achterzijde omhoog komt, waardoor de auto moeilijker te besturen is.
Ontwerper Nikolas Tombazis geeft het belang van de vinding toe. "De diffuser is cruciaal. Om de prestaties te maximaliseren hebben de de achterzijde opnieuw aangepakt en verschillende onderdelen beter geïntegreerd. Bij de F10 is diffuser veel groter en efficiënter dan in de vorige seizoenen."
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe autoquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:30 schreef svenistheman het volgende:
Ziet er niet goed uit voor Red Bull, nu al technisch probleem?
Webber zorgt voor rode vlag
12:20 - Mark Webber zorgt voor de eerste rode vlag van de dag. De Red Bull Racing-coureur is stil komen te staan in de derde sectie van het circuit.
Kan ook zonder logo's hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:19 schreef nils7 het volgende:
Moehahha de RB6 is dus de Toro Rosso
Wat ik allang dacht!
Voor in de OP straks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar dan is het toch wel wat lekkerder om gewoon zoals Ferrari en McLaren niks aan het handje te hebben qua technische problemen het eerste uur;)quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe auto![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:21.031 +0.104 39 pit 3. N. Hülkenberg Williams FW32 1:22.243 +1.316 55 pit 4. F. Alonso Ferrari F10 1:22.895 +1.968 32 pit 5. K. Kobayashi Sauber C29 1:23.287 +2.360 24 pit 6. J. Button McLaren MP4-25 1:24.947 +4.020 34 pit 7. V. Liuzzi Force India VJM-03 1:24.968 +4.041 29 pit 8. V. Petrov Renault R30 1:25.440 +4.513 9 pit 9. M. Webber Red Bull Racing RB6 1:26.502 +5.575 47 pit |
Met een hele testinstallatie op z'n auto gemonteerd zag ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
en JB vaart rustig zijn rondjes
of nog beter, een self-destruct knopjequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Een scherpe fotograaf zal toch wel een foto gemaakt hebben toen hij net stilstond en nog niet was uitgestapt?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Maar de Arrows A2 was veel toffer:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
Geeft niks hoor
Overigens van FOK!Sport:
[b]
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken
de mooiste helm van het jaar is voor Vettel dusquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:32 schreef vosss het volgende:
Die helm van Vettel is gewoon een blikje Red Bull
[ afbeelding ]Geniaal
=edit=
Hier meer foto's:
http://formule1.nl/fotoalbums.php?pid=29&sei=35&fid=547&foto=214990&offset=0
Er zit zelfs een lipje op aan de bovenkant om het blijke te openen
Wat dan? Ik zie het niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zie nu eigenlijk pas net dat Ferrari het design voor de spiegels heeft aangepast.
Daarboven is gewoon een rioolpijp als diffuserquote:
dit zegt niks. Halve dag zeikregen plus maar paar teams plus testdagen die nooit wat zeggen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef svenistheman het volgende:
Na vandaag weet ik het voor de volle 100%:
Alonso en Ferrari zal de beste combi zijn van seizoen 2010, en hij gaat zijn derde binnenhalen!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
Vergelijk de RB met de TR moehehehe...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RB hoefde helemaal niet eerder te testen dat deed TR wel voor ze!
wheheheh TR moest 'm zelf bouwen jaaa... wellicht dat ze DAT gedaan hebben maar het ontwerp is 1 op 1!
Als dat zo is vrees ik voor de snelheid want de TR was niet echt vooraan te vinden in Valencia (of ze testen totaal andere dingen) maar de Ferrari motor is wel snel (zie Ferrari en Sauber!)
Het is gewoon echt een kopietje ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
Vergelijk de RB met de TR moehehehe...
RB hoefde helemaal niet eerder te testen dat deed TR wel voor ze!
wheheheh TR moest 'm zelf bouwen jaaa... wellicht dat ze DAT gedaan hebben maar het ontwerp is 1 op 1!
Als dat zo is vrees ik voor de snelheid want de TR was niet echt vooraan te vinden in Valencia (of ze testen totaal andere dingen) maar de Ferrari motor is wel snel (zie Ferrari en Sauber!)
Ze hebben wel degelijk een eigen ontwerper, net zoals dat ze de auto zelf gebouwd hebben. Alleen de tekeningen komen ergens anders vandaan. Gewoon een cadeautje van RBR waar het per ongeluk bij zatquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon echt een kopietje ja.![]()
Heeft STR eigenlijk wel een eigen ontwerper? Die heeft dan waarschijnlijk een jaar lang vakantie mogen vieren.
Volgens mij is die V-neus wel iets anders. Die van de RBR6 lijkt iets stomper.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon echt een kopietje ja.![]()
Heeft STR eigenlijk wel een eigen ontwerper? Die heeft dan waarschijnlijk een jaar lang vakantie mogen vieren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Nico Rosberg Mercedes 1m20.927s 2. Sebastien Buemi Toro Rosso 1m21.031s +0.104 3. Nico Hulkenberg Williams 1m22.243s +1.316 4. Fernando Alonso Ferrari 1m22.895s +1.968 5. Kamui Kobayashi Sauber 1m23.787s +2.860 6. Jenson Button McLaren 1m24.947s +4.020 7. Vitantonio Liuzzi Force India 1m24.968s +4.041 8. Vitaly Petrov Renault 1m25.440s +4.513 9. Mark Webber Red Bull 1m26.502s +5.575 10. Timo Glock Virgin 1m38.734s +17.807 |
quote:Following recent reports on the interpretation of clauses in the Concorde Agreement concerning the concept of a Team's ‘participation’ in the FIA Formula One World Championship, the FIA wishes to make the following clarification:
From a sporting and regulatory point of view, each Team that has registered for the Championship is obliged to take part in every event of the season. Any failure to take part, even for just one Championship event, would constitute an infringement both of the Concorde Agreement and the FIA Regulations.
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
Vergelijk de RB met de TR moehehehe...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RB hoefde helemaal niet eerder te testen dat deed TR wel voor ze!
wheheheh TR moest 'm zelf bouwen jaaa... wellicht dat ze DAT gedaan hebben maar het ontwerp is 1 op 1!
Als dat zo is vrees ik voor de snelheid want de TR was niet echt vooraan te vinden in Valencia (of ze testen totaal andere dingen) maar de Ferrari motor is wel snel (zie Ferrari en Sauber!)
quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.
Die zijn echt niet net zo snel, ze zullen er op het oog misschien hetzelfde uitzien maar neem nou maar aan dat de RBR6 een betere auto is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.
Yup, en in 2009 hadden RBR en STR in de basis dezelfde wagen, maar het verschil in prestaties was toch vrij behoorlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zijn echt niet net zo snel, ze zullen er op het oog misschien hetzelfde uitzien maar neem nou maar aan dat de RBR6 een betere auto is.
ja, ik vind het ook maar vreemd eigenljk..ik heb een beetje het idee dat campos eigenlijk al onofficieel vervangen isquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:00 schreef Party_P het volgende:
dat met stefan GP vind ik maar vreemd.
En vervolgens zegt de FIA zelf:quote:"Tijdens de laatste bijeenkomst van de World Motor Sport Council is besloten dat een team drie races van het wereldkampioenschap mag missen. Dit hoeven niet drie races achter elkaar te zijn." zei Todt.
Schiet mij maar lek, maar ik kan die 2 totaal verschillende zaken niet rijmen met elkaar.quote:De FIA verklaart: "Naar aanleiding van de recente berichtgeving over de interpretatie van clausules met betrekking tot de deelname van teams willen we het een en ander verduidelijken."
"Vanuit sportief en reglementair oogpunt is elk team dat zich ingeschreven heeft voor het wereldkampioen verplicht om aan elk evenement van het seizoen deel te nemen. Elke gemiste Grand Prix zou een overtreding van de Concorde Agreement en de FIA-reglementen betekenen."
volgens mij is dat geen uitlaat maar een koelopening. pre-2009 hadden ze daar schoorstenen en schubben voor, maar da mag nie meer...quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Toffe wagen die RB6. Alleen jammer dat ze die camera weer zo ver naar voren op de neus hebben gezet![]()
En die enkele uitlaat pijp, hadden ze die vorig jaar ook al niet? Er was volgens mij nog een team, ben er alleen niet zeker van dat 't RBR was.
mooie zaak als het gered wordt!quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:57 schreef Tarado het volgende:
Volgens het Spaanse AS wordt Campos indirect gered door Volkswagen en zal wel aan de start verschijnen in Bahrein, vanaf 2011 zal het team van Volkswagen zijn.
http://www.as.com/motor/a(...)00211dasdaimot_1/Tes
Ik heb juist liever dat StefanGP. Ze worden ondersteund door Toyota en hebben de auto waar Toyota mee zou gaan rijden. Daar zit denk ik meer in dan een auto door Campos gebouwd. Maar ja ik zie USF1 ook de start niet halen, dus ik denk dat ze wel een kans nog maken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Joehoe, nieuwe fabrikant in de F1 en ik had het al eerder gehoopt, het is Volkswagen (VAG) !
Let's hope so ! Een heel stuk beter dat Campos het nu gaat redden (neem ik aan), dan dat vage Stefan GP. Ik had het ze graag gegunt en ik geloof dat die maffe Serviers gewoon met de roeiboot naar Bahrein toe komen en hun volgepropte container, maar het luchtje wat aan dit team zit is naar genoeg om toch voor Campos / Volkswagen te zijn
Stefan GP wil ik gewoon niet door hun arrogantie. Wij zijn er bij al hebben we geen startbewijs en weet ik wat voor praatjes wekken weerzin bij mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Joehoe, nieuwe fabrikant in de F1 en ik had het al eerder gehoopt, het is Volkswagen (VAG) !
Let's hope so ! Een heel stuk beter dat Campos het nu gaat redden (neem ik aan), dan dat vage Stefan GP. Ik had het ze graag gegunt en ik geloof dat die maffe Serviers gewoon met de roeiboot naar Bahrein toe komen en hun volgepropte container, maar het luchtje wat aan dit team zit is naar genoeg om toch voor Campos / Volkswagen te zijn
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyotaquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:19 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik heb juist liever dat StefanGP. Ze worden ondersteund door Toyota en hebben de auto waar Toyota mee zou gaan rijden. Daar zit denk ik meer in dan een auto door Campos gebouwd. Maar ja ik zie USF1 ook de start niet halen, dus ik denk dat ze wel een kans nog maken.
Niet financieel, maar wel technisch.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyota
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?quote:'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'
De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
Betaling
Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.
Team
Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
Geld
Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
Ze hebben alleen een samenwerkingsverband gesloten met Toyota Motorsportquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyota
Oh shit dat heb ik nooit gelezenquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ze hebben alleen een samenwerkingsverband gesloten met Toyota Motorsport
Dit is nou politiekquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:16 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
Volgend jaar Audi in de F1?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:57 schreef Tarado het volgende:
Volgens het Spaanse AS wordt Campos indirect gered door Volkswagen en zal wel aan de start verschijnen in Bahrein, vanaf 2011 zal het team van Volkswagen zijn.
http://www.as.com/motor/a(...)00211dasdaimot_1/Tes
Motorkap verloren?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Virgin Racing-auto valt uit elkaar
11:18 - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.
In elk geval niet met die liveryquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Volgend jaar Audi in de F1?![]()
[ afbeelding ]
Dat was Verstappen... die heeft de helft van de race zonder engine-cover gereden en ook uitgereden. Jos ging tijdens die race ook wel lekker... Was de GP van Hockenheim in 2000 geloof ik.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Motorkap verloren?
Dat is Berger of Alesi op Hockenheim ook eens overkomen. Ik meen me te herinneren dat ook de Arrows van De la Rosa in twee stukken brak. Volgens mij was dat ook op Hockenheim.
Ik kan helaas geen filmpje vinden.
Het was blijkbaar de voorvleugel.quote:
Kolles zit nu toch bij Virgin? Of vergis ik me heel erg?quote:Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was blijkbaar de voorvleugel.
[ afbeelding ]
Wat vreemd. Bijna geen aanpassing aan de banden en dan rijdt hij ze binnen 10 rondjes finaal op de sokken? Is die auto dan wel goed genoeg gebouwd, of rijdt hij er te ruw mee?quote:Nieuwe intermediates baren Kobayashi zorgen
De nieuwe intermediates waarmee de coureurs gisteren in Jerez voor het eerst aan de slag konden hielden het niet lang vol. De band sleet zeer snel, volgens het Finse Turun Sanomat daalde het tempo op de intermediates elke ronde noodgedwongen met 2, 3 seconden.
Kamui Kobayashi van Sauber uitte zijn zorgen. “Na tien ronden leek het wel alsof ik op slicks over een natte baan reed.” Bridgestone paste de intermediates en de regenbanden, op de smallere voorbanden na, niet ingrijpend aan voor 2010.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |