Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakkenquote:Motorophanging geheim Ferrari F10
door Erwin (Peterselieman) op 10-02-2010 @ 11:17
Het geheim van de nieuwe Ferrari F10 lijkt te zitten in de ophanging van de motor. Door het blok aan de voorzijde 3,5 graden lager te hangen dan de achterzijde wordt ruimte gewonnen voor de dubbele diffuser. Hiermee volgt het team de Arrows A2 uit 1979 die dit ook een gekantelde motor had.
"De Ferrari heeft een erg interessante mechanische oplossing, het merendeel ervan zit onder het bodywork," zei technisch directeur Aldo Costa. Opvallend is dat Ferrari er niet mee reed in de eerste test in Valencia waar de bolide al de snelste was. De nieuwe oplossing moet nog enkele extra tienden op gaan leveren. Het nadeel van de oplossing is dat het zwaartepunt van de auto aan de achterzijde omhoog komt, waardoor de auto moeilijker te besturen is.
Ontwerper Nikolas Tombazis geeft het belang van de vinding toe. "De diffuser is cruciaal. Om de prestaties te maximaliseren hebben de de achterzijde opnieuw aangepakt en verschillende onderdelen beter geïntegreerd. Bij de F10 is diffuser veel groter en efficiënter dan in de vorige seizoenen."
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe autoquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:30 schreef svenistheman het volgende:
Ziet er niet goed uit voor Red Bull, nu al technisch probleem?
Webber zorgt voor rode vlag
12:20 - Mark Webber zorgt voor de eerste rode vlag van de dag. De Red Bull Racing-coureur is stil komen te staan in de derde sectie van het circuit.
Kan ook zonder logo's hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:19 schreef nils7 het volgende:
Moehahha de RB6 is dus de Toro Rosso
Wat ik allang dacht!
Voor in de OP straks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar dan is het toch wel wat lekkerder om gewoon zoals Ferrari en McLaren niks aan het handje te hebben qua technische problemen het eerste uur;)quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe auto![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:21.031 +0.104 39 pit 3. N. Hülkenberg Williams FW32 1:22.243 +1.316 55 pit 4. F. Alonso Ferrari F10 1:22.895 +1.968 32 pit 5. K. Kobayashi Sauber C29 1:23.287 +2.360 24 pit 6. J. Button McLaren MP4-25 1:24.947 +4.020 34 pit 7. V. Liuzzi Force India VJM-03 1:24.968 +4.041 29 pit 8. V. Petrov Renault R30 1:25.440 +4.513 9 pit 9. M. Webber Red Bull Racing RB6 1:26.502 +5.575 47 pit |
Met een hele testinstallatie op z'n auto gemonteerd zag ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
en JB vaart rustig zijn rondjes
of nog beter, een self-destruct knopjequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Een scherpe fotograaf zal toch wel een foto gemaakt hebben toen hij net stilstond en nog niet was uitgestapt?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Maar de Arrows A2 was veel toffer:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
Geeft niks hoor
Overigens van FOK!Sport:
[b]
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken
de mooiste helm van het jaar is voor Vettel dusquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:32 schreef vosss het volgende:
Die helm van Vettel is gewoon een blikje Red Bull
[ afbeelding ]Geniaal
=edit=
Hier meer foto's:
http://formule1.nl/fotoalbums.php?pid=29&sei=35&fid=547&foto=214990&offset=0
Er zit zelfs een lipje op aan de bovenkant om het blijke te openen
Wat dan? Ik zie het niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zie nu eigenlijk pas net dat Ferrari het design voor de spiegels heeft aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |