Er is niet een vorm van British Racing Green. De eerste kleur was shamrock green, pas vanaf de jaren '20 kwamen de donkere tinten, die vervolgens British Racing Green genoemd werd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:42 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen geen BRG. Eerder een moderne versie ervan.
[ afbeelding ]
Zo hoort het. En het is goed om te zien, voor zover mogelijk, dat ze oude elementen hebben overgenomen.
Inderdaad vreemd maar dat zou te maken kunnen hebben met de slechte weersverwachting, het is om 17uur afgelopen maar misschien is dat ook een uur vervroegdquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:12 schreef Trystar het volgende:
Begonnen ze dus al om 9 uur, ik dacht dat ze pas om 10 zouden beginnen.
Tot hoelaat duurt de test nu?
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 februari 2010 09:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er is niet een vorm van British Racing Green. De eerste kleur was shamrock green, pas vanaf de jaren '20 kwamen de donkere tinten, die vervolgens British Racing Green genoemd werd.
Dit zouden de echte BRG kleuren zijn:
[ afbeelding ]
Lijkt me gewoon op laagstaande zonquote:Op woensdag 10 februari 2010 10:58 schreef LeXX het volgende:
[ afbeelding ]
Wat hebben ze gedaan met Webber en Vettel door ze er zo uit te laten zien!? Lijkt wel retro
Volgens mij zitten die gasten onder de make up ofzo (of ze hebben aan de banden zitten snuiven oid)
quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Wow, en weer een erg gave livery !! Gave van deze RBR6 vind ik wel dat op de livery alles een beetje achterover leunt = leuk effect, ook als ze stil staan lijken ze nog vooruit te rijden !!
En Aerodynamisch ziet het inderdaad ook wel oké uit. Vooral die haviks-neus
Ehmz, niet echt:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:26 schreef kepler het volgende:
Verder inderdaad een mooie wagen, en als enige (?) die bobbels op de voorkant
Kimi die een glas drank af wijst? Het moet niet gekker wordenquote:
wtfquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ehmz, niet echt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt niet echt op zitten letten geloof ik of wel?
Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakkenquote:Motorophanging geheim Ferrari F10
door Erwin (Peterselieman) op 10-02-2010 @ 11:17
Het geheim van de nieuwe Ferrari F10 lijkt te zitten in de ophanging van de motor. Door het blok aan de voorzijde 3,5 graden lager te hangen dan de achterzijde wordt ruimte gewonnen voor de dubbele diffuser. Hiermee volgt het team de Arrows A2 uit 1979 die dit ook een gekantelde motor had.
"De Ferrari heeft een erg interessante mechanische oplossing, het merendeel ervan zit onder het bodywork," zei technisch directeur Aldo Costa. Opvallend is dat Ferrari er niet mee reed in de eerste test in Valencia waar de bolide al de snelste was. De nieuwe oplossing moet nog enkele extra tienden op gaan leveren. Het nadeel van de oplossing is dat het zwaartepunt van de auto aan de achterzijde omhoog komt, waardoor de auto moeilijker te besturen is.
Ontwerper Nikolas Tombazis geeft het belang van de vinding toe. "De diffuser is cruciaal. Om de prestaties te maximaliseren hebben de de achterzijde opnieuw aangepakt en verschillende onderdelen beter geïntegreerd. Bij de F10 is diffuser veel groter en efficiënter dan in de vorige seizoenen."
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe autoquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:30 schreef svenistheman het volgende:
Ziet er niet goed uit voor Red Bull, nu al technisch probleem?
Webber zorgt voor rode vlag
12:20 - Mark Webber zorgt voor de eerste rode vlag van de dag. De Red Bull Racing-coureur is stil komen te staan in de derde sectie van het circuit.
Kan ook zonder logo's hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 12:19 schreef nils7 het volgende:
Moehahha de RB6 is dus de Toro Rosso
Wat ik allang dacht!
Voor in de OP straks:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, maar dan is het toch wel wat lekkerder om gewoon zoals Ferrari en McLaren niks aan het handje te hebben qua technische problemen het eerste uur;)quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:34 schreef bodylotion het volgende:
[..]
't zijn pas de eerste meters van de nieuwe auto![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 2. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:21.031 +0.104 39 pit 3. N. Hülkenberg Williams FW32 1:22.243 +1.316 55 pit 4. F. Alonso Ferrari F10 1:22.895 +1.968 32 pit 5. K. Kobayashi Sauber C29 1:23.287 +2.360 24 pit 6. J. Button McLaren MP4-25 1:24.947 +4.020 34 pit 7. V. Liuzzi Force India VJM-03 1:24.968 +4.041 29 pit 8. V. Petrov Renault R30 1:25.440 +4.513 9 pit 9. M. Webber Red Bull Racing RB6 1:26.502 +5.575 47 pit |
Met een hele testinstallatie op z'n auto gemonteerd zag ikquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
en JB vaart rustig zijn rondjes
of nog beter, een self-destruct knopjequote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Een scherpe fotograaf zal toch wel een foto gemaakt hebben toen hij net stilstond en nog niet was uitgestapt?quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Jezus wat kinderachtig.. Straks hebben ze onder hun overall nog speciale kleedjes die je op de diff kan plakken bij zich
Maar de Arrows A2 was veel toffer:quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
Geeft niks hoor
Overigens van FOK!Sport:
[b]
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken
de mooiste helm van het jaar is voor Vettel dusquote:Op woensdag 10 februari 2010 14:32 schreef vosss het volgende:
Die helm van Vettel is gewoon een blikje Red Bull
[ afbeelding ]Geniaal
=edit=
Hier meer foto's:
http://formule1.nl/fotoalbums.php?pid=29&sei=35&fid=547&foto=214990&offset=0
Er zit zelfs een lipje op aan de bovenkant om het blijke te openen
Wat dan? Ik zie het niet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zie nu eigenlijk pas net dat Ferrari het design voor de spiegels heeft aangepast.
Daarboven is gewoon een rioolpijp als diffuserquote:
dit zegt niks. Halve dag zeikregen plus maar paar teams plus testdagen die nooit wat zeggen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:42 schreef svenistheman het volgende:
Na vandaag weet ik het voor de volle 100%:
Alonso en Ferrari zal de beste combi zijn van seizoen 2010, en hij gaat zijn derde binnenhalen!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
Vergelijk de RB met de TR moehehehe...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RB hoefde helemaal niet eerder te testen dat deed TR wel voor ze!
wheheheh TR moest 'm zelf bouwen jaaa... wellicht dat ze DAT gedaan hebben maar het ontwerp is 1 op 1!
Als dat zo is vrees ik voor de snelheid want de TR was niet echt vooraan te vinden in Valencia (of ze testen totaal andere dingen) maar de Ferrari motor is wel snel (zie Ferrari en Sauber!)
Het is gewoon echt een kopietje ja.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
wheheheh TR moest 'm zelf bouwen jaaa... wellicht dat ze DAT gedaan hebben maar het ontwerp is 1 op 1!
Als dat zo is vrees ik voor de snelheid want de TR was niet echt vooraan te vinden in Valencia (of ze testen totaal andere dingen) maar de Ferrari motor is wel snel (zie Ferrari en Sauber!)
Ze hebben wel degelijk een eigen ontwerper, net zoals dat ze de auto zelf gebouwd hebben. Alleen de tekeningen komen ergens anders vandaan. Gewoon een cadeautje van RBR waar het per ongeluk bij zatquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon echt een kopietje ja.![]()
Heeft STR eigenlijk wel een eigen ontwerper? Die heeft dan waarschijnlijk een jaar lang vakantie mogen vieren.
Volgens mij is die V-neus wel iets anders. Die van de RBR6 lijkt iets stomper.quote:Op woensdag 10 februari 2010 17:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is gewoon echt een kopietje ja.![]()
Heeft STR eigenlijk wel een eigen ontwerper? Die heeft dan waarschijnlijk een jaar lang vakantie mogen vieren.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Nico Rosberg Mercedes 1m20.927s 2. Sebastien Buemi Toro Rosso 1m21.031s +0.104 3. Nico Hulkenberg Williams 1m22.243s +1.316 4. Fernando Alonso Ferrari 1m22.895s +1.968 5. Kamui Kobayashi Sauber 1m23.787s +2.860 6. Jenson Button McLaren 1m24.947s +4.020 7. Vitantonio Liuzzi Force India 1m24.968s +4.041 8. Vitaly Petrov Renault 1m25.440s +4.513 9. Mark Webber Red Bull 1m26.502s +5.575 10. Timo Glock Virgin 1m38.734s +17.807 |
quote:Following recent reports on the interpretation of clauses in the Concorde Agreement concerning the concept of a Team's ‘participation’ in the FIA Formula One World Championship, the FIA wishes to make the following clarification:
From a sporting and regulatory point of view, each Team that has registered for the Championship is obliged to take part in every event of the season. Any failure to take part, even for just one Championship event, would constitute an infringement both of the Concorde Agreement and the FIA Regulations.
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:18 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.
Die zijn echt niet net zo snel, ze zullen er op het oog misschien hetzelfde uitzien maar neem nou maar aan dat de RBR6 een betere auto is.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik verwacht veel van Buemi als de auto's van STR en RBR net zo snel zijn.
Yup, en in 2009 hadden RBR en STR in de basis dezelfde wagen, maar het verschil in prestaties was toch vrij behoorlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zijn echt niet net zo snel, ze zullen er op het oog misschien hetzelfde uitzien maar neem nou maar aan dat de RBR6 een betere auto is.
ja, ik vind het ook maar vreemd eigenljk..ik heb een beetje het idee dat campos eigenlijk al onofficieel vervangen isquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:00 schreef Party_P het volgende:
dat met stefan GP vind ik maar vreemd.
En vervolgens zegt de FIA zelf:quote:"Tijdens de laatste bijeenkomst van de World Motor Sport Council is besloten dat een team drie races van het wereldkampioenschap mag missen. Dit hoeven niet drie races achter elkaar te zijn." zei Todt.
Schiet mij maar lek, maar ik kan die 2 totaal verschillende zaken niet rijmen met elkaar.quote:De FIA verklaart: "Naar aanleiding van de recente berichtgeving over de interpretatie van clausules met betrekking tot de deelname van teams willen we het een en ander verduidelijken."
"Vanuit sportief en reglementair oogpunt is elk team dat zich ingeschreven heeft voor het wereldkampioen verplicht om aan elk evenement van het seizoen deel te nemen. Elke gemiste Grand Prix zou een overtreding van de Concorde Agreement en de FIA-reglementen betekenen."
volgens mij is dat geen uitlaat maar een koelopening. pre-2009 hadden ze daar schoorstenen en schubben voor, maar da mag nie meer...quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
Toffe wagen die RB6. Alleen jammer dat ze die camera weer zo ver naar voren op de neus hebben gezet![]()
En die enkele uitlaat pijp, hadden ze die vorig jaar ook al niet? Er was volgens mij nog een team, ben er alleen niet zeker van dat 't RBR was.
mooie zaak als het gered wordt!quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:57 schreef Tarado het volgende:
Volgens het Spaanse AS wordt Campos indirect gered door Volkswagen en zal wel aan de start verschijnen in Bahrein, vanaf 2011 zal het team van Volkswagen zijn.
http://www.as.com/motor/a(...)00211dasdaimot_1/Tes
Ik heb juist liever dat StefanGP. Ze worden ondersteund door Toyota en hebben de auto waar Toyota mee zou gaan rijden. Daar zit denk ik meer in dan een auto door Campos gebouwd. Maar ja ik zie USF1 ook de start niet halen, dus ik denk dat ze wel een kans nog maken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Joehoe, nieuwe fabrikant in de F1 en ik had het al eerder gehoopt, het is Volkswagen (VAG) !
Let's hope so ! Een heel stuk beter dat Campos het nu gaat redden (neem ik aan), dan dat vage Stefan GP. Ik had het ze graag gegunt en ik geloof dat die maffe Serviers gewoon met de roeiboot naar Bahrein toe komen en hun volgepropte container, maar het luchtje wat aan dit team zit is naar genoeg om toch voor Campos / Volkswagen te zijn
Stefan GP wil ik gewoon niet door hun arrogantie. Wij zijn er bij al hebben we geen startbewijs en weet ik wat voor praatjes wekken weerzin bij mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Joehoe, nieuwe fabrikant in de F1 en ik had het al eerder gehoopt, het is Volkswagen (VAG) !
Let's hope so ! Een heel stuk beter dat Campos het nu gaat redden (neem ik aan), dan dat vage Stefan GP. Ik had het ze graag gegunt en ik geloof dat die maffe Serviers gewoon met de roeiboot naar Bahrein toe komen en hun volgepropte container, maar het luchtje wat aan dit team zit is naar genoeg om toch voor Campos / Volkswagen te zijn
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyotaquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:19 schreef Waffle het volgende:
[..]
Ik heb juist liever dat StefanGP. Ze worden ondersteund door Toyota en hebben de auto waar Toyota mee zou gaan rijden. Daar zit denk ik meer in dan een auto door Campos gebouwd. Maar ja ik zie USF1 ook de start niet halen, dus ik denk dat ze wel een kans nog maken.
Niet financieel, maar wel technisch.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyota
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?quote:'Campos Meta wordt in 2011 Volkswagen'
De Spaanse sportkrant AS meldt donderdag dat Adrian Campos het Formule 1-team Campos Meta 1 heeft verlaten. Formule 1-baas Bernie Ecclestone en teampresident Jose Ramon Carabante van Campos Meta 1 nemen het team over, waarna ze in 2011 de renstal verkopen aan Volkswagen.
Betaling
Door de overname lijkt Campos Meta 1 verzekerd van deelname aan de eerste race van het seizoen in Bahrein. De betalingsachterstand van zes miljoen euro bij chassisbouwer Dallara is voldaan.
Team
Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
Geld
Campos Meta 1 werd geplaagd door financiële problemen. Een deal met A1GP-baas Tony Teixeira ketste af, waarna Ecclestone en Carabante de team redden van de ondergang.
Ze hebben alleen een samenwerkingsverband gesloten met Toyota Motorsportquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stefan GP wordt niet ondersteund door Toyota
Oh shit dat heb ik nooit gelezenquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Ze hebben alleen een samenwerkingsverband gesloten met Toyota Motorsport
Dit is nou politiekquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:16 schreef Gijsje het volgende:
[..]
Apart als dit waar is, dacht dat Bernie voorstander was van Stefan GP. Snap dan niet helemaal waarom hij dan Campos overneemt. Of kunnen we USF1 ook afschrijven en neemt Stefan GP die plaats in ?
Volgend jaar Audi in de F1?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:57 schreef Tarado het volgende:
Volgens het Spaanse AS wordt Campos indirect gered door Volkswagen en zal wel aan de start verschijnen in Bahrein, vanaf 2011 zal het team van Volkswagen zijn.
http://www.as.com/motor/a(...)00211dasdaimot_1/Tes
Motorkap verloren?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:53 schreef TJDoornbos het volgende:
Virgin Racing-auto valt uit elkaar
11:18 - De sessie is geneutraliseerd en de oorzaak daarvoor ligt bij het nieuwe Virgin Racing. De VR-01 verloor allemaal onderdelen van het bodywork in bocht 2 die eerst opgeruimd moeten worden.
In elk geval niet met die liveryquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Volgend jaar Audi in de F1?![]()
[ afbeelding ]
Dat was Verstappen... die heeft de helft van de race zonder engine-cover gereden en ook uitgereden. Jos ging tijdens die race ook wel lekker... Was de GP van Hockenheim in 2000 geloof ik.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:03 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Motorkap verloren?
Dat is Berger of Alesi op Hockenheim ook eens overkomen. Ik meen me te herinneren dat ook de Arrows van De la Rosa in twee stukken brak. Volgens mij was dat ook op Hockenheim.
Ik kan helaas geen filmpje vinden.
Het was blijkbaar de voorvleugel.quote:
Kolles zit nu toch bij Virgin? Of vergis ik me heel erg?quote:Colin Kolles wordt teambaas. De Duitse Roemeen stond eerder aan het hoofd van Midland F1, Spyker en Force India. Het contract van Bruno Senna wordt gerespecteerd. Het team, dat mogelijk nog van naam zal veranderen, moet nu nog op zoek naar een tweede coureur.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het was blijkbaar de voorvleugel.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |