Autosport.comquote:Jerez weather a worry for F1 teams
By Jonathan Noble Friday, February 5th 2010, 09:45 GMT
Red Bull Racing faces an anxious wait ahead of its new car debut in Jerez next week with early forecasts suggesting the second pre-season F1 test could be hit by rain.
The Milton Keynes-based team chose to skip the first F1 test at Valencia earlier this week to give itself more development time for the new RB6 car - which many believe will be a strong contender for the world championship this year.
The team was confident that the remaining 12 days of testing scheduled before the first race would be plenty for it to get the most out of the RB6.
However, early weather forecasts for Jerez suggest that rain could blight some, if not all, of the four day test - which could severely limit useful track time.
If Jerez is a wash-out that would leave Red Bull Racing with only two more scheduled tests - at Jerez the following week and Barcelona at the end of this month - to get its car fully sorted prior to Bahrain.
Virgin Racing and Force India are the other teams that have scheduled next week's Jerez test to be the first outing with their new car.
Ik neem aan dat het gewoon een soort "Jansen" is, maar dan in Japan.quote:The name is Japanese: Kobayashi (小林) means "small grove" and is a common family name
quote:NobleF1
Check out @bsenna multitasking - riding a bike and playing MW2 at the same time. Brilliant. http://www.twitvid.com/667F5
In ieder geval niet de vader. Kamui's vader is eigenaar van een sushi restaurant.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:14 schreef vosss het volgende:
Even een vraagje voor de kenners onder ons.
Tetsuro Kobayashi, technisch manager van Bridgestone..... is dat de vader van / familie van Kamui?
Als er een familie relatie zou zijn had dat de pers dat wel gemeld denk ikquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In ieder geval niet de vader. Kamui's vader is eigenaar van een sushi restaurant.
Toen stond die eigenaar (wie ook alweer?) nog huilend op de pitsmuur omdat ze buiten de 107% vielen geloof ikquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
In 1997 waren er ook twee of drie nieuwe teams. Lola, Stewart en Prost (voorheen Ligier). Stewart haalde toen nog een tweede plaats pakte in Monte Carloquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
life was ook een dramaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
Rosset reed daar toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:39 schreef kepler het volgende:
[..]
Toen stond die eigenaar (wie ook alweer?) nog huilend op de pitsmuur omdat ze buiten de 107% vielen geloof ik
Was het bij Lola dat ze de stickers van zijn naam in de verkeerde volgorde opplakten zodat er eigenlijk tosser stond?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:58 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/MasterCard_Lola
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Was het bij Lola dat ze de stickers van zijn naam in de verkeerde volgorde opplakten zodat er eigenlijk tosser stond?
Life!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:50 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
life was ook een drama
14 gp's en 14x DNQ
Dat is nu een uniek verzamelaarsobject, stond (en reed) vorig jaar nog op Goodwood Festival of Speed.quote:... in the second of his two races the car coasted to a halt after 400 yards with the mechanics on strike revealing they never put oil in the engine. In came Bruno Giacomelli, an Italian veteran who had last raced in Formula 1 in 1983. Not surprisingly, things did not improve. The car did not get faster, in fact it never managed to run more than three or four laps before exploding. At 1990 San Marino Grand Prix Giacomelli was even noted for saying that he was scared he might be struck from behind as his car was so slow...
Die foto herinner ik me ook nog wel jaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:18 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.
Ja, dat heb ik gewikied
Ik kan me wel een foto herinneren van Benetton uit 1996. Toen stond er op de achtervleugel Benteton in plaats van Benetton.
gpupdate.netquote:Campos wil problemen volgende week oplossen
06 februari 2010
Adrián Campos verwacht maandag de financiële problemen van zijn team te kunnen oplossen. De Spanjaard bevestigt de problemen die het team heeft, maar ontkent verder dat Dallara, dat de auto's bouwt voor Campos, het contract met het Spaanse team heeft ontbonden.
"We werken hard om alles op maandag opgelost te hebben en we werken ook hard om er bij de eerste race in Bahrein bij te zijn", vertelde Campos aan de BBC. Hij wilde niet bevestigen of hij in zee zal gaan met A1GP-baas Tony Teixeira. "Het probleem is dat de besprekingen vertrouwelijk zijn."
Geruchten dat Dallara, dat de auto's voor Campos bouwt, het hele Formule 1-project heeft overgedragen aan Stefan GP, doet de teambaas af als onzin. "Dallara kan dat niet eens, want wij hebben een contract met ze", zei hij, al liet hij ook weten dat het klopte dat niet elke rekening aan het Italiaanse bedrijf is betaald. "Soms betalen we op tijd, maar soms hebben we het geld gewoon niet. Dat probleem proberen we op te lossen."
1 2 3 4 5 | ~ 22 Pedro Diniz Arrows-Yamaha 1:35.972 +6.603 23 Vincenzo Sospiri Lola-Ford 1:40.972 +11.603 24 Ricardo Rosset Lola-Ford 1:42.086 +12.717 |
Virgin is ook ontworpen zonder windtunnelquote:Op zondag 7 februari 2010 12:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Kwalificatie tijden van de Grand-Prix van Australië 1997:
[ code verwijderd ]
![]()
Maar wat wil je ook met een chassis dat ontworpen is zonder ooit een windtunnel gezien te hebben.![]()
Zo erg zal het in 2010 wel niet zijn.
En wat de te denken van Juan Pablo Montoya, volgens mij was het de GP van Hongarije 2002, waar boven zijn pitbox het hele weekeinde "Monotoya" heeft gestaanquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:18 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Dat was bij Tyrrell. Toe was zijn scooter het slachtoffer.
Ja, dat heb ik gewikied
Ik kan me wel een foto herinneren van Benetton uit 1996. Toen stond er op de achtervleugel Benteton in plaats van Benetton.
Op Racing-underground.com. Moet je wel een account voor hebben, als je een invite nodig hebt zeg je het maarquote:Op zondag 7 februari 2010 14:52 schreef bodylotion het volgende:
Weet iemand of de GP2 Asia sprintrace ook ergens te downloaden is?
PMquote:Op zondag 7 februari 2010 16:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
Op Racing-underground.com. Moet je wel een account voor hebben, als je een invite nodig hebt zeg je het maar
zijn er foto's van beide ?quote:Op zondag 7 februari 2010 13:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
En wat de te denken van Juan Pablo Montoya, volgens mij was het de GP van Hongarije 2002, waar boven zijn pitbox het hele weekeinde "Monotoya" heeft gestaan
Thanks!quote:Op zondag 7 februari 2010 23:57 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Handig linkje om alle races van 2010 in je agenda te importeren:
http://f1calendar.com/
Of een nog uitgebreidere, inclusief testdagen en launches (Google Calendar only):
http://www.f1fanatic.co.u(...)and-google-calendar/
Dit was de schuld van Mastercard die al een jaar eerder de F1 in wilde dan Lola voor ogen had. Daardoor was de wagen nog niet uitontwikkeld en had nog geen windtunnel gezien. En dus werd het een falikante mislukking.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:05 schreef Mr_Moon het volgende:
Met al de verhalen rond Campos, USF1 en StefanGP vraag ik me af wat het minst succesvolle team was...
In '97 had je het Lola Mastercard Team dat aan 1 race heeft deelgenomen maar zich niet qualificeerde.
[ afbeelding ]
Krijgen we dit jaar weer van dat soort taferelen?
quote:Vitaly Petrov’s Formula 1 dream today hangs in the balance after his father admitted that the loan he had personally secured to pay the first instalment of his son’s ¤15 million deal to race for the Renault F1 team in 2010, had been put on hold.
Speaking to the Russian media, Alexander Petrovic has revealed that despite approaching 500 of Russia’s largest companies for support, his son’s management have come up empty handed. Indeed, it is Petrov’s father himself who has promised to pay the first instalment of ¤7.5 million to Renault (securing the money against his own property), after the team agreed to hand Petrov his F1 debut on the proviso that half the seat’s ¤15 million value be paid at the beginning of March 2010, with the remaining ¤7.5 million to be paid in July 2010.
...
“Thank God, at the last moment my friend – the Chairman of the Board of Directors of one of the St. Petersburg banks – did not refuse to issue a credit for ¤7.5 million. To do this, I had to lay the property.”
Alexander however has admitted that, as of yet, he has still not received the loan and that if the money fails to arrive before March 1, his son may lose his Formula 1 drive.
Lijkt mij ook geen investering inderdaad. Of hij hoopt alsnog sponsoren binnen te halen voor dit seizoen....quote:Op maandag 8 februari 2010 13:25 schreef Atreidez het volgende:
Zet die man nou alles op alles om die zoon te laten rijden, zelfs als het m 7,5milj. kost (is toch geen investering).
Was al een keer een special over op Fok! Sport.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:27 schreef hermanf het volgende:
Hier nog meer teams die net als MasterCard Lola weinig succes hadden: http://www.f1rejects.com/teams/index.html Dit is bijvoorbeeld een mooi verhaal: http://www.f1rejects.com/teams/andreamoda/profile.html
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...quote:Op maandag 8 februari 2010 13:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Lijkt mij ook geen investering inderdaad. Of hij hoopt alsnog sponsoren binnen te halen voor dit seizoen....
Dat zal ongetwijfeld een groot succes worden...quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...![]()
Laat ik het dan herformuleren; is er een fok F1 manager werkend voor 12 maart 2010?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het seizoen is nog niet begonnen
laten we hopen van nietquote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...
quote:Op maandag 8 februari 2010 15:11 schreef LeXX het volgende:
[..]
Wat een failure... hopelijk kan Renault zonder dat geld, en gooit alsnog Ho Pin Tung in die kar...
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:32 schreef LeXX het volgende:
Ach, misschien zal Tung nog wel kunnen verrassen, al is het alleen maar om die Chinezen wat meer F1 minded te krijgen, dat zal Bernie vast aanspreken
helaas al tijdje niet meer bij de div. teams.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:52 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Helaas wel. Het zou toch eens om puur talent gaan
Hmm, die twee andere foto's vertekennen nogal lijtk het wel. Op deze lijkt hij helemaal niet zo rank en de sidepods niet zo laag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:01 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Door dat groen op de neus lijkt ie heel kort
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:07 schreef vosss het volgende:
Hmzzz, ik lees net dat JV contact heeft gehad met Renault en graag de plek van Petrov over wilt nemen mocht dat niet doorgaan.
Dat zou helemaal mooi zijn, dan hebben we 5 wereldkampioenen in 1 seizoen rijden!
Is dat eerder wel eens voorgekomen of zou dat ook een unicum zijn?
Johquote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:27 schreef vosss het volgende:
Nee sukkels, ik heb het over die andere JV natuurlijk![]()
Autosport.comquote:Jerez test's full driver line-up
By Pablo Elizalde Tuesday, February 9th 2010, 10:44 GMT
Formula 1 teams will kick off its second test of the 2010 pre-season at the Jerez circuit tomorrow.
Three outfits who missed the first test at Valencia - Red Bull, Force India and Virgin Racing - will join their rivals in Spain this week.
Below is the provisional line-up for the Jerez test.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12Team Feb 10 Feb 11 Feb 12 Feb 13
Mercedes GP Rosberg Schumacher Rosberg Schumacher
Red Bull Webber Webber Vettel Vettel
Mclaren Button Button Hamilton Hamilton
Ferrari Alonso Alonso Massa Massa
BMW Sauber Kobayashi Kobayashi de la Rosa de la Rosa
Williams Hulkenberg Hulkenberg Barrichello Barrichello
Renault Petrov Petrov Kubica Kubica
Force India Liuzzi Liuzzi Sutil Sutil
Toro Rosso Buemi Buemi Alguersuari Alguersuari
Virgin Racing Glock Glock di Grassi di Grassi
Ik vind het wel wat hebben. Later in de week worden de tijden (meestal) steeds sneller, dus kun je beide rijders nu beter vergelijken dan bij de andere teams.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:41 schreef sanger het volgende:
Onlogische rijders setup van Mercedes GP....
Lotus onthult de wagen toch pas de 12e?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef Disavowed het volgende:
Zijn er al foto's van Lotus' shakedown?
Klopt, maar de shakedown staat gepland voor vandaag.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:48 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Lotus onthult de wagen toch pas de 12e?
nopequote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef Disavowed het volgende:
Zijn er al foto's van Lotus' shakedown?
Dat klopt, maar je kunt als rijder nooit je data van dag 1 vergelijken en verbeteringen testen op dag 2. Je komt niet echt in een flow...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben. Later in de week worden de tijden (meestal) steeds sneller, dus kun je beide rijders nu beter vergelijken dan bij de andere teams.
Ben ik ook erg benieuwd naarquote:En ik ben benieuwd wat Virgin doet. Als enige nieuwe team aanwezig bij deze testen. (Had Lotus ook al verwacht, maar blijkbaar zijn die nog niet zo ver).
Nee toch? Dacht een andere dag en ik geloof dat ze het in 't geheim zouden doen....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klopt, maar de shakedown staat gepland voor vandaag.
Iddquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
En ik ben benieuwd wat Virgin doet. Als enige nieuwe team aanwezig bij deze testen. (Had Lotus ook al verwacht, maar blijkbaar zijn die nog niet zo ver).
Ziet eruit alsof hij van 5 seizoenen geleden is.......quote:
OMG DIE IS VET!quote:
waar heb je dat gelezen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:07 schreef vosss het volgende:
Hmzzz, ik lees net dat JV contact heeft gehad met Renault en graag de plek van Petrov over wilt nemen mocht dat niet doorgaan.
Dat zou helemaal mooi zijn, dan hebben we 5 wereldkampioenen in 1 seizoen rijden!
Is dat eerder wel eens voorgekomen of zou dat ook een unicum zijn?
British Racing Greenquote:
Dat dacht ik eerste ook totdat ik 'm vergeleek met de Jaguar van een paar jaar terugquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
British Racing Green.
Is die voorvleugel niet wat hoog van de grond? Of ligt dat aan mij.
Dat is in mijn ogen geen BRG. Eerder een moderne versie ervan.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:58 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerste ook totdat ik 'm vergeleek met de Jaguar van een paar jaar terug
[ afbeelding ]
Is net iets ''metallicer'' dan het groen van de Lotus, al zal de kwaliteit van die spy-shot ook niet echt meehelpen om het goed te kunnen zien
Hier:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:45 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
waar heb je dat gelezen?![]()
dat zou meesterlijk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |