quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Sorry, brackets om F1 vergeten, woord topic ook vergeten... Ik ga wel zelf alvast in de hoek staan
Niet meer nodigquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:17 schreef Atreidez het volgende:
Sorry, brackets om F1 vergeten, woord topic ook vergeten... Ik ga wel zelf alvast in de hoek staan
Ik denk eik ook niet dattie zn helmdesign verder aanpast zodat de kleuren matchen bij die van Mercedesquote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
er zit al wel een Stern op de helm van Schumi
Sato en talent? Sato kon bij BAR bij lange na niet tippen aan Button.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, Sato of Heidfeld? Voor je gevoel zou je Heidfeld zeggen. Maar ik ben toch benieuwd hoe goed Sato het nu zou kunnen doen. De man heeft talent, dat heeft hij in de F3 bewezen, waar alleen Hamilton een beter record heeft. Verder is hij pr-technisch veel interessanter dan de Heidfeld. Het is een Japanner, en de Japanse interesse is commercieel interessant, en het Renaultconcern is natuurlijk voor een flink deel Japans gezien het belang dat Renault in Nissan heeft. Buiten dat is Sato ook gewoon een leukere vent dan de duffe Heidfeld.
Maar of hij het in de auto ook beter doet? Ik zou niet weten of en zo ja wat hij in de Super Aguri geleerd heeft dat hem beter mischien maakt dan eerst. Tijdens de tests voor 2009 voor STR was hij wel de snelste. Heidfeld is gewoon een degelijke en goede coureur. Verder heeft hij misschien ook wat meer routine in zich doordat hij vorig seizoen ook gereden heeft. En dat pr ook niet alles is, is Doornbos het bewijs van. Al kwam hij anders dan Sato ook alleen maar in de F1 door zaken die weinig met zijn racetalent te maken hadden.
Gaat Schumacher zijn helmdesign nog aanpassen eigenlijk??quote:
Ik wil er ook een!quote:
Dat wil ik ook wel weten!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gaat Schumacher zijn helmdesign nog aanpassen eigenlijk??
FIArrariquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten!
Maar wel een beetje apart dat hij wel in een gp2 wagen rond mag rijden!
Tevens tvp
Dat hoop ik ook, ze hebben wel het voordeel tov andere motor leveranciers dat ze nog aanpassingen kunnen doen tot de eerste GP in Bahrein.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben benieuwd of ze die cosworth genoeg hebben kunnen verbeteren, toch wel prettig als hij behalve krachtig nu ook betrouwbaar is......
in 2006 één DNF vanwege de motor:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik ben benieuwd of ze die cosworth genoeg hebben kunnen verbeteren, toch wel prettig als hij behalve krachtig nu ook betrouwbaar is......
quote:Sam Michael:
[..]
Now the limit is 18,000rpm so you have a very robust basis for an engine. Those were a couple of areas that we thought were quite strong. If you look a back to 2006, it was one of our most unreliable years, but one of the things that was clear to us internally was that there was only one DNF from an engine failure.
[..]
Officieel helpt hij met de ontwikkeling van de GP2 wagen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten!
Maar wel een beetje apart dat hij wel in een gp2 wagen rond mag rijden!
Tevens tvp
Het zou mij in ieder geval niks verbazen. De rode kleur van zijn helm heeft hij geadopteerd in zijn Ferrari tijd, volgens mij is het ook 'Ferrari' rood?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Gaat Schumacher zijn helmdesign nog aanpassen eigenlijk??
Al hebben ze ook heel wat achterstand opgelopen en hadden ze zeker niet de beste motor op het moment dat ze de F1 verlieten. Het zou erg grappig zijn wanneer de motor zo krachtig is dat de nieuwe teams meteen meedoen in de (sub)top.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, ze hebben wel het voordeel tov andere motor leveranciers dat ze nog aanpassingen kunnen doen tot de eerste GP in Bahrein.
Vreemd, ik zou zweren dat het een wanhopige motor was. Webber reed toen nog bij williams en reed op een mooie positie in monaco toen hij moest opgeven. En dat was niet de enige keer.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in 2006 één DNF vanwege de motor:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80041
[..]
Deze danquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het zou mij in ieder geval niks verbazen. De rode kleur van zijn helm heeft hij geadopteerd in zijn Ferrari tijd, volgens mij is het ook 'Ferrari' rood?
Mercedes zal ongetwijfeld met een grijs kleurige bolide op grid verschijnen. Dus de rode details van zijn helm zullen wel zilver metallic achtig gaan worden. De basis van zijn helm zal hij niet veranderen denk ik, dat is al hetzelfde sinds het begin van zijn carriere.
[ afbeelding ]
1998
[ afbeelding ]
2010?
Anyway, op autosport.com loopt er een heel topic over.
quote:
quote:Piquet zet raceloopbaan voort in NASCAR
12 januari 2010
Nelson Piquet keert voorlopig niet terug in de Formule 1. De Braziliaan heeft ervoor gekozen om zijn raceloopbaan voort te zetten in de Amerikaanse NASCAR-klasse. Zo heeft de voormalig Renault-coureur dinsdag laten weten op zijn website.
quote:The word on the street in banking circles is that the Virgin Racing team principal Alex Tai has been removed from office with immediate effect by the team’s board of directors.
..
Our spies say that the job will be taken by Manor Racing’s Graeme Lowden, who was previously the Director of Racing
..
Lowden was the primary force behind the move to F1 and knows a fair bit about motorsport. Compared to Tai, an airline pilot with no racing experience, Lowden seems a much more sensible choice for the team. We expect there to be confirmation of the news soon, along with news that Lloyds Bank is heavily involved in the team.
MOET HEBBEN!!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:44 schreef vosss het volgende:
Nu we toch plaatjes aan het posten zijn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die wil ik hebben!!
quote:Schumacher's test hampered by rain
Michael Schumacher's return to action in the GP2 development test at Jerez in Spain was cut short by bad weather on Tuesday.
The seven-time champion, who is making a Formula 1 comeback this year with Mercedes GP, managed to complete 52 laps on the first day of the scheduled three-day run before poor weather forced him to bring running to a premature halt.
Despite the weather, Schumacher was pleased to have got at least a little experience under his belt in the test aimed at acclimatising him back to F1 speeds - and also providing GP2 with some feedback on its car.
"The day today was good especially because after a long time I could drive again in a car that came almost close to a current Formula 1. Despite the weather not being what we all would have liked all my senses were nevertheless on full alert - this alone was worth it," he said.
"I felt comfortable out on the track from the very beginning, and naturally I'd like to thank our Team and the GP2 series very much for the opportunity to drive."
GP2 Series Technical director Didier Perrin, who is overseeing the test as part of the development programme for 2011, added: "It is unfortunate that the weather conditions were far from optimal today.
"Still, Michael could get a good first taste of our car and has already managed to analyse the performance and behaviour of current car. Tomorrow, we hope for better weather and a dryer track which should allow us to move along with our programme and start working together on set up solutions for 2011."
quote:A1GP-races Assen definitief van de baan
12 januari 2010
De A1GP-races in Assen gaan definitief niet door. Dit heeft het TT Circuit bevestigd. Het kampioenschap voor landenteams verkeert al een poosje in grote financiële problemen en de afgelasting leek slechts een kwestie van tijd. Er is al een vervanger gevonden voor de A1GP: de Superleague Formula komt nu op 15 en 16 mei naar Assen.
De Superleague Formula is een raceklasse voor voetbalclubs, waaraan onder anderen PSV, Liverpool, Tottenham Hotspur, AC Milan en Sevilla meedoen. In deze serie, die in 2008 is opgericht, reden de afgelopen twee seizoenen de nodige Nederlanders mee, waaronder Robert Doornbos, Yelmer Buurman, Ho-Pin Tung en Carlo van Dam. Het TT Circuit laat weten trots te zijn dat dit kampioenschap voor Assen heeft gekozen.
Nu begrijp ik dat Spyker ook nog mee doet, die hebben natuurlijk $2,- gebodenquote:Op woensdag 13 januari 2010 08:18 schreef Googolplexian het volgende:
Bernie Ecclestone could buy Saab from GM for $1
quote:All 20 living Formula One world champions will be present at March's 2010 season opener in Bahrain. The event will be part of the sport's 60th anniversary celebrations.
"This will be a truly special occasion, especially for all those who love F1 and who have been following the sport for many years," said the circuit manager Martin Whitaker.
Among the 20 champions are Alain Prost, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Alan Jones, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Jack Brabham and John Surtees, while many of the cars they drove will be on display.
"This promises to be something spectacular," Whitaker said.
Het ding gaat Ferrari 281 heten. Van 28-1, 28 januariquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:28 schreef Trystar het volgende:
Ferrari's 2010 car launch will take place on January 28 in Maranello, the team has just confirmed
Al dus Jon Noble via Twitter.
Misschien wel 2(.4) liter, 8 cylinder Formule 1quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:02 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het ding gaat Ferrari 281 heten. Van 28-1, 28 januari
quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:20 schreef sasquatsch het volgende:
Campos gered?
Volgens de Spaanse krant Dario AS zou Tony Texeira een belang nemen in Campos, ter waarde van ca 3 a 4 miljoen euro. Meer nieuws zou later vandaag bekend worden gemaakt
Heb ik ze zo compleet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:53 schreef Tarado het volgende:
All living Formula One champions to appear at season opener in Bahrain
Die ene waarna die SLR naar vernoemd is, althans ik neem aan dat ie ook WK is geweest en volgens mij leeft ie nog!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:37 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Heb ik ze zo compleet?
jack brabham
john surtees
jacky stewart
emerson fittipaldi
niki lauda
mario andretti
jody scheckter
alan jones
nelson piquet
keke rosberg
alain prost
nigel mansell
damon hill
jacques villeneuve
mika hakkinen
kimi raikkonen
------------------
michael schumacher
fernando alonso
lewis hamilton
jenson button
quote:Stirling Moss wordt dan ook wel de beste autocoureur genoemd die nooit het formule 1-wereldkampioenschap won.
281 is, naar mijn idee, niks meer dan het chassisnummer. Raikkonen en Fisichella reden in de VAE respectievelijk met de 279 en 280.quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:02 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Het ding gaat Ferrari 281 heten. Van 28-1, 28 januari
quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
Bernie Ecclestone heeft weer wat nieuws bedacht om de actie in de Formule 1 te vergroten. Hij wil toestaan dat coureurs het circuit af kunnen gaan snijden.
Ecclestone: "Afsnijden in F1 toestaan"
Ik ook nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:40 schreef bodylotion het volgende:
Ik ga er niet eens op reageren...
quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
Ik kwam deze Wirth-less strip tegen bij PatroniseF1
[ afbeelding ]
bij mij wel, probeer het eens via f1racing.nlquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:33 schreef kepler het volgende:
Doet bij meer mensen de website GPupdate.nl het niet meer?
Het is de laatste dagen al slecht bereikbaarquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
bij mij wel, probeer het eens via f1racing.nl
hey, nou ook niet meer bij mij, toen ik het net uitprobeerde werkte het nog gewoon![]()
Je hebt eik maar 1 site nodig voor al het F1 nieuws:quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is de laatste dagen al slecht bereikbaar
Het is toch wel de site waar ik het meeste op kijk
Mja, wij staan bij het Engelstalige gedeeltequote:Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hebt eik maar 1 site nodig voor al het F1 nieuws:
http://newsnow.co.uk/h/Sp(...)utch%7C%7CNederlands
Hey, das handigquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hebt eik maar 1 site nodig voor al het F1 nieuws:
http://newsnow.co.uk/h/Sp(...)utch%7C%7CNederlands
Wie wij? Foksport bedoel je of wat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, wij staan bij het Engelstalige gedeelte
Dat dusquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Wie wij? Foksport bedoel je of wat?
De Nederlandse site is vaak later met het nieuws dan het engelstalige deel. Vandaar dat ik dus allebei bekijk (+ IRL deel), naast de RSS feeds die ik lees (alleen zijn die nog trager)quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hebt eik maar 1 site nodig voor al het F1 nieuws:
http://newsnow.co.uk/h/Sp(...)utch%7C%7CNederlands
Volgens mij mag iedereen rijden als je 8 miljoen mee neemtquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Glijdt_licht het volgende:
Iemand waar ik wel online mee race, die irl in de LMS rijdt heeft aanbiedingen van F1 teams gekregen.
http://www.gamers-crib.com/forum/showpost.php?p=102212&postcount=17
Hij is niet de eerste de beste hoorquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:32 schreef kepler het volgende:
[..]
Volgens mij mag iedereen rijden als je 8 miljoen mee neemt
Hij heeft alleen bijna nooit sponsorgeld gehad.quote:In late 2003, Fernando made a good impression to Mercedes-Benz in a private test of the German manufacturer in the Portuguese circuit of Estoril. On December 11th 2003, Mercedes-Benz had organized a Formula 3 test among its official client teams of Formula 3 Euroseries. Only six drivers were selected to take part in the test: Fernando Rees, Robert Kubica, Jamie Green, Bruno Spengler, Alexandre Premat and Adrian Sutil.[1] In the test day, Fernando topped the time sheets driving the ASM Mercedes-Benz car.
ik vind het wel een heel beperkt rijtje waar je uit kunt kiezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:48 schreef franklop het volgende:
[Tournament] FOK!sportmoment van het jaar - Auto/motorsport
stemmen jullie ook even mee
checkquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:48 schreef franklop het volgende:
[Tournament] FOK!sportmoment van het jaar - Auto/motorsport
stemmen jullie ook even mee
Wilden eerst autosport en F1 apart doen,maar kwamen niet tot zo heel veel momentenquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:53 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind het wel een heel beperkt rijtje waar je uit kunt kiezen
ik vind het vreemd dat de verbanning van flavio en symonds er niet in staat, en webbers eerste overwinning bijv.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Wilden eerst autosport en F1 apart doen,maar kwamen niet tot zo heel veel momenten
Zo 1,2,3 wist ik ook niet veel meer te bedenken zelf
Dat dus. Dat was toch wel HET moment van de F1 van afgelopen jaar lijkt me.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind het vreemd dat de verbanning van flavio en symonds er niet in staat, en webbers eerste overwinning bijv.
de 'gates' stonden er allemaal eerst in, maar besloten ze eruit te laten omdat het nou niet echt een sportmoment is.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik vind het vreemd dat de verbanning van flavio en symonds er niet in staat, en webbers eerste overwinning bijv.
Nouja, ik vind eik van wel. Maargoed, maakt niet uitquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:59 schreef franklop het volgende:
[..]
de 'gates' stonden er allemaal eerst in, maar besloten ze eruit te laten omdat het nou niet echt een sportmoment is.
een sportmoment hoeft natuurlijk niet altijd op de baan te gebeurenquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:59 schreef franklop het volgende:
[..]
de 'gates' stonden er allemaal eerst in, maar besloten ze eruit te laten omdat het nou niet echt een sportmoment is.
Die van webber is wel vergeten:(
Tuurlijk de oude oude layout.quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
netjesquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
Windkracht 10, aardbeving van 8.3 en er lag ijs op de baan met daar overheen een laag waterquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:20 schreef Party_P het volgende:
Dat is niet slecht, zoveel heeft hij ook weer niet gereden en wat waren de weersomstandigheden toen Kobayashi reed? Zou me niks verbazen als het toen een stuk warmer was.
Was in oktober 2008.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:24 schreef vosss het volgende:
Dat was volgens mij in augustus of oktober
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
Zijn online resultaten zijn beter dan zijn echte resultaten. Volgens Wikipedia heeft hij maar twee overwinningen behaald in zijn carriere in 2003 en 2007. Zijn overwinningen online daarentegen ....quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hij is niet de eerste de beste hoor
[..]
Hij heeft alleen bijna nooit sponsorgeld gehad.
quote:iRacing.com will build a virtual version of the 2009 AT&T Williams FW31 and make it available to members of its internet-based global motorsport simulation service. The announcement at the Autosport International show was made jointly by Williams F1 and iRacing.com Motorsport Simulation, LLC.
“Our members range from full-time professional racing drivers to fans who may never sit in a racing car in the physical world,” said Divina Galica, MBE, iRacing’s director of client relations. Galica, a former world-class racer in cars and on skis, where she represented Britain in the Olympics on four occasions, noted that “for $12.95 (US) and less than $8.00 per month, anyone virtually anywhere in the world will be able to take the controls of a contemporary grand prix car, test its performance and race against other drivers. We’re excited by the prospect of producing an exact digital duplicate of the AT&T Williams FW31 and very pleased to be able to make the announcement here in the UK, the home of Williams F1 and to the secondlargest national contingent of iRacers.”
quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Windkracht 10, aardbeving van 8.3 en er lag ijs op de baan met daar overheen een laag water
Oh ja, de auto liep maar op 3 cilinders
Oftwel vandaag word de bekenmaking van Fisichella bij Sauber verwacht, nadat hij gisteren een goed gesprek met Peter Sauber heeft gehad.quote:(Vertaald uit Frans met online vertaler)
..
On his blog, Antonio Lobato indicates that the Roman pilot met, with his agent, Peter Sauber yesterday for a discussion. All this is well passed according to the Spanish journalist. Confirming thus obtained the news on the Roman pilot since a moment already.
An announcement is awaited in the day.
www.f1fanatic.co.ukquote:Red Bull designer and top F1 aerodynamicist Adrian Newey believes the proposed ban on double diffusers in 2011 won’t make it easier for F1 cars to overtake.
Speaking at the Watkins Lecture at Autosport International he said:
I don’t think [double diffusers] affected the overtaking. It gave us more downforce and made the cars about a second a lap quicker. That doesn’t change whether the car’s going to overtake or not, there’s no difference in the aerodynamic wake which is what affects the ability of the car behind to overtake.
Adrian Newey
He said F1 should not slip back into the practice of introducing piecemeal changes to the regulations as it had during the “narrow track” era of 1998-2008:
The regulations we had for 2009 were the subject of a lot of research by the Overtaking Working Group. It’s questionable whether they worked or not, but the process, I think, was correct.
What’s now happening is we’ve gone back to these piecemeal modifications – banning double diffusers or getting rid of barge boards. For me, it’s very frustrating that it’s not being thought out. [It needs] a clear goal and proper research.
So often in Formula 1, things are changed with very little research.
Adrian Newey
He echoed the view of Sam Michaels and Paddy Lowe that the role of circuit design needs to be looked at.
Newey has similar concerns about the ban on refuelling during races:
I think the ban on refuelling is another example of that where… maybe it will be good for the racing, but it was not thought out. Some people thought “we could save a £100,000 here by cutting the cost of flying the refuelling rigs around the world. But if that destroys the spectacle and the racing becomes more boring as a result of that and people start turning their televisions off, then that wasn’t £100,000 well saved.
Adrian Newey
quote:Mercedes GP reveals car launch date
The Mercedes GP team will unveil its new Formula 1 car on 25th January, the German squad revealed on Friday.
The launch will take place at the car maker's museum in Stuttgart.
The car will then run for the first time at the Valencia circuit on 1st February, when this year's pre-season testing will kick off officially.
Mercedes will race under its own name during the 2010 season after taking over the Brawn GP team last year. Michael Schumacher and Nico Rosberg will drive the 'Silver Arrows' this year.
quote:Force India to skip first test too
Force India will join Red Bull Racing in missing the first of the pre-season Formula 1 tests that takes place at Valencia next month.
The Silverstone-based outfit will not run its new car, the VJM3, until the Jerez test that begins on February 10.
Driver Adrian Sutil told the official Formula 1 website that the team had decided to delay the introduction of its car so it could have more time to develop it - a tactic similar to the one adopted by Red Bull Racing.
"The whole team is hard at work developing the best car possible and it looks very, very promising right now," explained Sutil.
"For sure the new rules are a big challenge for everybody, so to make a clear statement about how good we have been in interpreting those new regulations we will have to wait until the first test in Jerez, where I will drive the VJM3 for the first time."
quote:Massa blij met Alonso als teamgenoot
Ferrari-rijder Felipe Massa heeft laten weten erg goed op te kunnen schieten met zijn nieuwe teamgenoot Fernando Alonso. "Ik heb nu al meer met Fernando gesproken dan de afgelopen jaar drie jaar met Kimi", aldus de 28-jarige Braziliaan.
"Het gaat erg goed tussen ons", zei Massa tijdens het jaarlijkse ski-uitje van Ferrari tegen het Britse Autosport. "We hebben al met elkaar gesproken over de auto en wat we moeten doen om de wagen competitief te maken. Ik heb zelfs al meer met Fernando gesproken dan in drie jaar met Kimi. Dat was ook niet zo moeilijk met Kimi, want dat is gewoon geen grote prater. Ik denk dat Fernando en ik zeer goed met elkaar zullen samenwerken."
"Een goede samenwerking is ook wel nodig, anders zal het voor ons allebei niet positief uitpakken", vervolgde hij. "Fernando en ik weten wat ons te doen staat. We realiseren ons dat een goede samenwerking tot een betere prestaties op de baan zal leiden."
Kwestie van interpreteren. Ik lees het zo:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:35 schreef Googolplexian het volgende:
"Een goede samenwerking is ook wel nodig, anders zal het voor ons allebei niet positief uitpakken"
Geen goede samenwerking leidt dus tot slechte resultaten voor beiden?
Da's eigenlijk hetzelfde als zeggen dat Kimi Ferrari in de penarie heeft gebracht, in deze strekking.
Zo lees ik het ook ... maar vlak ervoor lees ik dat Massa en Kimi elkaar nagenoeg niet spraken wat ik opvat als een slechte samenwerking. De opmerkingen zo vlak na elkaar lijken op een steek naar Kimi. Ik bedoel ... Massa spreekt duidelijk uit ervaring, zegt íe zelf.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Kwestie van interpreteren. Ik lees het zo:
Als we samenwerken helpen we elkaar, en het team, verder. Werken we niet samen zit deze vooruitgang er dus niet in.
Ah zo. Tja, een steek naar Kimi? Communiceren en samenwerken komt van twee kanten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook ... maar vlak ervoor lees ik dat Massa en Kimi elkaar nagenoeg niet spraken wat ik opvat als een slechte samenwerking. De opmerkingen zo vlak na elkaar lijken op een steek naar Kimi. Ik bedoel ... Massa spreekt duidelijk uit ervaring, zegt íe zelf.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80895quote:Felipe Massa says he is already enjoying a great relationship with new Ferrari team-mate Fernando Alonso.
The Brazilian dismissed suggestions that there would be tension between the duo and said the atmosphere was more cordial than it had been when he was paired with Kimi Raikkonen.
"Things have started extremely well," Massa said. "We've already started to speak a lot about the car and what to do to have a competitive car.
"I've spoken more to Fernando now than in three years with Kimi. Perhaps this was not difficult because Kimi of course did not like to speak much, but I also worked extremely well with Kimi, even without speaking. So it was fine. I think we can have a very good relationship and we can work extremely well together."
Massa said both drivers recognised that it was in Ferrari's interest for them to work in harmony.
"I think we need to work well together otherwise it will not be positive for either of us or for the team," he said. "We are in a very important team, we know what we have to do, and we know if we work well together on the professional side we can have a better car on the track.
"I really don't think there will be a fire, and we can work well together. We can develop a great car.
"On the track definitely I want to be in front and he wants to be in front, but that's the sport. I'm pretty motivated that we can do well together and do a good job."
Alonso and Massa had disagreements after on-track incidents in Spain and Germany in 2007, and last autumn Massa had to clarify comments in which he appeared to suggest that Alonso had prior knowledge of the Singapore 2008 'crashgate' plot. But Massa insisted all such spats were now behind them.
"As for the problems, we have discussed it," he said. "You've all seen what happened in 2007 when we spoke in Germany. I gave my compliments to him for the race and he said I had done something not honest, but it was not true so I just talked to him about it and then he said he was sorry, and that was it.
"It's like when you go and talk to your mother and then everything goes on as normal once you've said you're sorry. Personally I have no problems, there are no strange feelings or opinions about Fernando."
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:02 schreef Tarado het volgende:
In het origineel klinkt het wat genuanceerder allemaal
Alonso relationship already good - Massa
By Dieter Rencken and Matt Beer Friday, January 15th 2010, 09:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80895
Maar is dat meteen een steek terwijl algemeen bekend is dat Kimi niet zo loslippig is?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Maar toch ... refereert 'ie naar Kimi zodra hij het heeft over communicatie en samenwerking. En verder niet.
Ze hebben Kimi niet voor niets een oprotpremie gegeven lijkt mequote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Maar toch ... refereert 'ie naar Kimi zodra hij het heeft over communicatie en samenwerking. En verder niet.
http://www.jamesallenonf1.comquote:There will be no re-tuning of the engines competing in Formula 1 this season, after extensive discussions on ways of equalising engines drew a blank.
The Mercedes, Ferrari and Renault engines will all be as they were in 2009. The V8 engines in use in F1 at the moment are all frozen in specification, with no performance developments allowed. However manufacturers are allowed to request changes in the interests of reliability.
In that process, some changes were made which definitely improved performance, so by the end of 2008 there was quite a difference in performance between the best and worst performing engines.
The FIA ruled that Renault, which had been left behind, would be allowed to retune its engine to bring it up to the level of the others.
This season the same thing happened again. According to analysis we ran on this site in November, the spread of engine power from the best to the worst engines this year was around 2.5%. This means that, if the Mercedes is believed to have had 755hp, the least powerful engine was 18hp down, which is worth just under 3/10ths of a second per lap.
This time the FIA proposed that if the teams were unhappy then they should sort it out themselves, but it could only be on the basis of the best engine being detuned. Mercedes were very unhappy with this and there was some scepticism about the whether the Renault was as down on power as it was being suggested, especially as Red Bull won six races. After extensive discussions got nowhere, the FIA is believed to have ruled that the engines will stay as they are with no re-tuning.
It is worth remembering that “equivalence” isn’t actully required in the rules, just no performance development. So getting exactly equal engines is not something the FIA has to be seen to pursue.
Red Bull were keen on a move to Mercedes power for 2010, but met with resistance from McLaren and Brawn and also from powerful voices within Red Bull itself. So they will remain with Renault. But this is no bad thing; it is worth remembering that they won the last three races of last season, so the engine clearly wasn’t struggling.
And perhaps more important, performance isn’t going to be the holy grail in races this season; fuel efficiency is, due to the new rule outlawing refuelling. The Renault is the most fuel efficient engine in the field, so the Red Bull team can budget for a smaller fuel tank, which improves weight distribution and aerodynamics and they will carry a lighter fuel load at the start of the race. Every 3 kilos of fuel they carry less than their rivals will help them by a tenth of a second per lap. That could be decisive this year.
Adrian Newey said today that McLaren and Brawn blocked RBR from having the Mercedes engines. The team also evaluated Cosworth. But I have a feeling that they will do just fine with the Renault this year.
This story has been written in response to a number of questions posted on the site by readers wanting to know what’s going on with equalising engines. Thanks to them for suggesting it.
Dat ookquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben Kimi niet voor niets een oprotpremie gegeven lijkt me
Terwijl de rest het moet doen met een 'engine-freeze' kan Cosworth mooi de motor van 2006 doorontwikkelen en afstemmen op de refuelling-ban. Voordeeltje voor hun.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:15 schreef Tarado het volgende:
NO “EQUALISING” OF ENGINES FOR 2010
Posted on | January 16, 2010 | by James Allen | No Comments
[..]
http://www.jamesallenonf1.com
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5863501,00.htmlquote:Mercedes GP are set to have two major events in the build-up to pre-season testing, opting to revealing their 2010 livery ahead of the unveiling of their new car.
Having purchased a majority stake in the Brawn GP team at the end of last season, Mercedes will run the Championship winning outfit under their own brand name this season, naming the team 'Mercedes GP.'
Pulling off the shock of the season already in December last year, Mercedes GP announced that they had signed seven-time World Champion Michael Schumacher as Nico Rosberg's 2010 team-mate.
The two Germans will make their first official public appearance with the team when they launch the new 2010 livery at Mercedes's museum in Stuttgart on January 25th.
However, the livery will be displayed on the 2009 Championship-winning Brawn GP001 as the German carmaker will only unveil their 2010 challenger on the first day of pre-season testing.
The team confirmed on Friday that the new car will only be shown to the world on February 1st at the Valencia circuit ahead of testing.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80941quote:Jenson Button has revealed that he will drive a McLaren for the first time at Valencia on February 3, the last of the three-day test.
Pedro de la Rosa will give the MP4-25 its maiden run on the opening day of the test on February 1, with Lewis Hamilton taking over the following day.
"I am testing on Februrary 3," Button said in an interview on the AUTOSPORT International stage on Sunday. "The first day is Pedro, then Lewis, and myself on the third day.
"I am looking forward to it. It's going to be the strangest day because it's going to be one of the most important days in F1 in 2010, when we see where people stand, which cars are quick and which are competitive."
De la Rosa's involvement in the test suggests that he will continue as a McLaren test driver in 2010, despite recent speculation linking with the Sauber team.
Ze moeten toch ook gewoon met dezelfde ECU racen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Terwijl de rest het moet doen met een 'engine-freeze' kan Cosworth mooi de motor van 2006 doorontwikkelen en afstemmen op de refuelling-ban. Voordeeltje voor hun.
Cosworth heeft toch wat extra vrijheid gekregen?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook gewoon met dezelfde ECU racen?
Geen idee ... daarom vroeg ik hetquote:Op zondag 17 januari 2010 13:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Cosworth heeft toch wat extra vrijheid gekregen?
de andere teams rijden met dezelfde motoren uit 2006 (met kleine aanpassingen). Cosworth had in 2006 ook aleen motor, maar toch mogen ze voor 2010 een nieuwe bouwen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Cosworth moet idd rekening houden met de ECU van McLaren. Voor de rest hadden ze idd de vrijheid om een competitieve motor neer te zetten. Daar hebben ze relatief weinig tijd voor gehad, dus imo hebben ze niet de tijd gekregen om een voorsprong op de andere motorleveranciers te creëren.
Klopt - al is Williams in 2006 maar één keer uitgevallen met een kapotte motor.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het is wel zo dat de andere fabrikanten op het gebied van betrouwbaarheid en levensduur grote stappen hebben gezet, terwijl de ontwikkeling van Cosworth enkele jaren stil heeft gelegen. Dat is een achterstand die weggewerkt moet worden.
quote:Brawn: "Schumacher gaat wereldkampioen worden"
18 januari 2010
Ross Brawn lag als teambaas van BrawnGP aan de basis van de wereldtitel van Jenson Button in 2009. De Britse tacticus heeft ook voor het komende seizoen hooggespannen verwachtingen. Volgens Brawn kroont de teruggekeerde Michael Schumacher zich dit jaar direct tot wereldkampioen.
Brawn en Schumacher hebben elkaar sinds kort weer gevonden bij Mercedes. Als de Engelsman door het Duitse magazine Bild wordt gevraagd op wie hij zijn geld zou zetten voor het kampioenschap, is Brawn duidelijk: "Ik zou mijn geld dit jaar absoluut op Schumacher zetten."
"Ik verwacht niet dat hij meteen de eerste races zal winnen. Hij zal moeten wennen aan de auto en de nieuwe coureurs in de Formule 1. Maar het zal niet lang duren voordat we Schumacher op zijn best zullen zien. Hij kan zich erg goed aanpassen aan de omstandigheden en leert dingen erg snel", aldus Brawn.
Elke teambaas roept dat zijn auto de beste is natuurlijkquote:Op maandag 18 januari 2010 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ross Brawn is in ieder geval overtuigd van een goede auto anders zou hij dat niet zeggen...
Ja daar heb je gelijk in maar ik neem Brawn wel wat serieuzer dan bijvoorbeeld Mallyaquote:Op maandag 18 januari 2010 14:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Elke teambaas roept dat zijn auto de beste is natuurlijk
f1.fanatic.co.ukquote:Jaime Alguersuari is likely keep his seat at Toro Rosso according to Red Bull’s Helmut Marko.
Marko told Italian site 422race.com: “It will be Alguersuari. We must still resolve some contractual details, but our choice will be him.”
He denied reports the team was considering replacing Alguersuari with Mirko Bortolotti or taking Bruno Senna from Campos.
Dropping Alguersuari when the Spanish driver made only eight starts for the team in 2009 after very little testing would not make a lot of sense.
Toro Rosso have already confirmed Sebastien Buemi will remain with the team this year.
But with Giancarlo Fisichella tipped to take the second seat at Sauber, Nick Heidfeld’s options are looking increasingly limited.
Er is geen enkel team dat met ongelijke auto's begint, het is aan hem om te bewijzen dat hij beter is, dat hebben Irvine en Barichello op een incidentje na nooit laten zien.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Waffle het volgende:
Rosberg wordt wel goed naar de achtergrond gedrukt daar zeg.. Ik hoop niet dat hij een Irvine/Barrichello gevalletje wordt..
Het bericht is wat eenzijdig, dit hoort er namelijk ook nog bij:quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Waffle het volgende:
Rosberg wordt wel goed naar de achtergrond gedrukt daar zeg.. Ik hoop niet dat hij een Irvine/Barrichello gevalletje wordt..
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/f...ross-brawn.htmlquote:BILD: In dieser Saison fahren vier Weltmeister: Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Jenson Button und Schumi. Wer von ihnen holt 2010 den Titel?
Brawn: „Wenn ich auf einen von ihnen wetten müsste, sage ich klipp und klar: Michael wird Weltmeister.“
BILD: Und Nico Rosberg?
Brawn: „Sie haben mir ja nur die Weltmeister zur Auswahl gelassen. Nico hat auch das Zeug zum Titel, keine Frage. Er hat das Talent und die Ernsthaftigkeit, ein großer Fahrer zu sein.“
quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Tarado het volgende:
Alguersuari set to keep Toro Rosso seat
18 January 2010 by Keith Collantine
[..]
f1.fanatic.co.uk
ja idd, voegt weinig toe vind ik...quote:
Gewoon bij 35 verplicht met pensioenquote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef 4-elements het volgende:
Over kleurloze rijders gesproken: Fisichella op weg naar Sauber. Ik snap dat mannen als Fisichella en Trulli ervaren zijn, maar ze voegen wat mij betreft weinig meer toe. Stuur ze naar de Le Mans Series of zo, laat ze daar spelen.
quote:Op maandag 18 januari 2010 19:48 schreef 4-elements het volgende:
Over kleurloze rijders gesproken: Fisichella op weg naar Sauber. Ik snap dat mannen als Fisichella en Trulli ervaren zijn, maar ze voegen wat mij betreft weinig meer toe. Stuur ze naar de Le Mans Series of zo, laat ze daar spelen.
Vroeger deed de Indycars veel aan opvang van uitgerangeerde F1-coureurs. Denk maar aan Gugelmin, Blundell, Zanardi, Wilson, Johansson, Boesel, etc. Tegenwoordig zijn ze vooral te vinden in de Le Mans Series.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:09 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wat dat betreft is er eigenlijk geen formule klasse voor de senioren en andere rijders die het om welke reden dan ook net niet hebben gered. Je hebt de F1 en dan heel lang niks meer.
Albers, Alesi en Häkkinen natuurlijk allang niet meer hequote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef Sinister-D- het volgende:
DTM doet het anders ook niet slecht met Albers (alweer), Alesi, Hakkinen en Walfje Schoenmaker.
quote:Op maandag 18 januari 2010 20:48 schreef Sinister-D- het volgende:
DTM doet het anders ook niet slecht met Albers (alweer), Alesi, Hakkinen en Walfje Schoenmaker.
Ja, lichamelijk is het een stuk zwaarder. Maar dat zou geen probleem mogen zijn voor een 40+er in top conditie.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:08 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dat is geen formule klasse. Waarom is de leeftijd van de coureurs in de WTCC eigenlijk veel hoger t.o.v. de F1? Is de F1 zoveel zwaarder?
Riepen ze een paar weken geleden ook al!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:33 schreef Tarado het volgende:
Pedro de la Rosa 2e rijder Sauber
http://twitter.com/LeeMcKenzieF1
Het is nu officieelquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Riepen ze een paar weken geleden ook al!
Sorry maar die heeft niks meer op de grid te zoeken
ik had echt verwacht dat ze weer met Heidfeld in zee zouden gaan. PdlR brengt hoogstwaarschijnlijk meer geld met zich mee...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:33 schreef Tarado het volgende:
Pedro de la Rosa 2e rijder Sauber
http://twitter.com/LeeMcKenzieF1
Ja PdlR heeft sponsors en Heidfeld niet, die schijnt overigens wel kans te maken bij Renaultquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:07 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik had echt verwacht dat ze weer met Heidfeld in zee zouden gaan. PdlR brengt hoogstwaarschijnlijk meer geld met zich mee...
Ik ook! De La Rosa is niet bang om iemand in te halen op een riskante manier. Daar hou ik wel van.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:38 schreef Atreidez het volgende:
Zal Kubica leuk vindenDe La Rosa bij Sauber vind ik persoonlijk dan wel weer cool
Ik zie liever Pedro dan een Heidfeld, maargoed, dat zal wel weer aan mij liggenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Riepen ze een paar weken geleden ook al!
Sorry maar die heeft niks meer op de grid te zoeken
Liever Pedro en Heidfeld dan Trulli en Rolex Ralf.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie liever Pedro dan een Heidfeld, maargoed, dat zal wel weer aan mij liggen
Sauber gaat veel kapotte wagens hebben met zowel een riskante Jap als een riskante Spanjaard in de autoquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:21 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Ik ook! De La Rosa is niet bang om iemand in te halen op een riskante manier. Daar hou ik wel van.
dus ik zeg COOL, kamikaze is back on trackquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Sauber gaat veel kapotte wagens hebben met zowel een riskante Jap als een riskante Spanjaard in de auto
Renaultquote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:51 schreef vosss het volgende:
Is er nog een stoeltje vrij voor die andere kamikazejap?
quote:Alonso gets first glimpse of new Ferrari
By Jonathan Noble Tuesday, January 19th 2010, 11:42 GMT
Fernando Alonso has had a first glimpse of his new Ferrari Formula 1 car, ahead of a seat fitting that is due to take place this week.
The Spaniard, whose first public appearance in Ferrari team gear took place at last week's ski camp at Madonna di Campiglio, has travelled to Maranello to make further progress ahead of the 2010 season.
Speaking to fans during a special chat event with Ferrari's official website, Alonso said about the car development: "It's almost ready.
"I'm here in Maranello today to prepare the seat and other things connected to the debut on the track. I think that the Ferrari will be competitive and I really hope to bring the drivers' title here to Maranello."
Ferrari is due to launch its new car in Maranello on January 28, ahead of its first proper run at the Valencia test the following week.
Trust zit tegenwoordig bij:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:22 schreef Big-Ern het volgende:
Wat is er overigens met Perridon en Trust gebeurt als sponsor in de racerij? Zijn ze er helemaal uitgestapt?
Weet ik, was ook maar gewoon om aan te geven dat ex F1 rijders ook die kant op trokken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 03:05 schreef Migue het volgende:
[..]
Albers, Alesi en Häkkinen natuurlijk allang niet meer heDavid Coulthard volgend jaar misschien wel, schijnt.
Le Mans serie werd ook genoemd en is er ook geenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:08 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dat is geen formule klasse. Waarom is de leeftijd van de coureurs in de WTCC eigenlijk veel hoger t.o.v. de F1? Is de F1 zoveel zwaarder?
quote:Soepelere geluidsregels voor Zandvoort en Assen
20 januari 2010
Een meerderheid van de Tweede Kamer staat achter een wetsvoorstel van minister Jacqueline Cramer om de geluidsregels voor de circuits in Zandvoort en Assen te versoepelen. Zo blijkt uit een debat dat dinsdag is gehouden.
Het wetsvoorstel houdt in dat de provincies Noord-Holland en Drenthe meer vrijheid krijgen om grote evenementen toe te staan binnen de toegestane twaalf geluidsdagen, waarop een circuit meer lawaai mag produceren dan volgens de normen is toegestaan. Het voorstel van Cramer wordt gesteund door het CDA, de PvdA, de VVD en de PVV. De partij van Geert Wilders hoopt zelfs op een terugkeer van de Formule 1. "Het is eeuwig zonde dat de Grand Prix van Nederland sinds 1985 niet meer is opgenomen in het wereldkampioenschap Formule 1", zei PVV'er Richard de Mos. GroenLinks bleek tegen een versoepeling van de regels. Ineke van Gent, die zelf in Assen is opgegroeid: "Ik gun de raceliefhebbers hun plezier, maar er zijn grenzen."
De Tweede Kamer zal op 26 januari over het wetsvoorstel stemmen.
Met wat kleine aanpassingen zou Assen wel geschikt zijn - alleen kan daar nooit met een F1 ingehaald wordenquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:44 schreef vosss het volgende:
Zeker jammer dat hier al zo lang geen F1 race meer is, maar geloof mij maar, die komt er ook nooit meer. Zandvoort is er niet meer geschikt voor en om dat helemaal aan te passen naar Bernie's wensen kost simpelweg teveel geld en dat zie ik Nederland er niet in pompen.
Is hij Aziaat ofzo? nummer 4 is in dat deel van de wereld een ongeluksgetalquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:28 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Schumacher nummer 3 van Rosberg wil hebben en liever neit met nummer 4 rijdt vanwege bijgeloof
WTFquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:28 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Schumacher nummer 3 van Rosberg wil hebben en liever neit met nummer 4 rijdt vanwege bijgeloof
quote:Michael Schumacher wil ander nummer
Bijgeloof in de Formule 1. Michael Schumacher wil graag racen met een oneven nummer, maar teamgenoot Nico Rosberg staat door Mereceds GP al ingeschreven onder nummer drie. Schumacher ziet graag dat hij en Rosberg ruilen van nummer.
"Ross (Brawn, red.) weet dat ik liever met een oneven getal rijd", zegt Schumacher in de Duitse boulevardkrant Bild. De Duitser behaalde al zijn zeven wereldtitels met een oneven startnummer: vijf keer met nummer 1, een keer met 3 en een keer met 5. Volgens Bild zal de FIA het verzoek van Schumacher honoreren.
Pech voor Rosberg, want een coureur met startnummer 4 won nog nooit de wereldtitel. Bovendien won een rijder met nummer 4 in de laatste tien jaar slechts vier Grands Prix.
666 lijkt me ook grappigquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:38 schreef Atreidez het volgende:
Wat een gezeik om een nummerEn als ze het m niet geven gaat ie natuurlijk roepen dat ie geen WK werdt omdat ie met nummer 4 reedt.
Geef m gewoon nummer 27, zou ik zeggen
bijgeloof komt veelvoudig voor in de F1quote:Op woensdag 20 januari 2010 12:28 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Schumacher nummer 3 van Rosberg wil hebben en liever neit met nummer 4 rijdt vanwege bijgeloof
Ja ok maar dit gaat heel ver.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:08 schreef bodylotion het volgende:
[..]
bijgeloof komt veelvoudig voor in de F1
sommige coureurs trekken ALTIJD eerst hun linker handschoen of rechter schoen aan. Heidfeld plakt altijd een mariabeeldje in de cockpit en zo zijn er nog wel een paar voorbeelden.
French: Romain Grossjeanquote:Kubica could start Renault testing alone
By Dieter Rencken and Matt Beer Wednesday, January 20th 2010, 11:01 GMT
Eric Boullier and Robert KubicaRenault team boss Eric Boullier says the squad might not sign its second driver before the first tests of its 2010 car at Valencia in early February.
[..]
Boullier confirmed that Nick Heidfeld, Kubica's former team-mate at BMW Sauber, was among the contenders.
[..]
"Nationality is completely open," he said. "It has been policy since many years that Renault and even our partner Total don't intervene with the sporting policy of the team.
"So it's completely up to the team to decide what is best for the team. The driver could be French, but he could be Russian, Chinese, German, Austrian or whatever you want."
He confirmed that a Russian driver was "definitely" a possibility, with GP2 title contender Vitaly Petrov known to be chasing 2010 F1 opportunities.
GT Academy 2010
IN amerika rijdt hij ook achteraanquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:18 schreef vosss het volgende:
En Doornbos antwoordde daarop dat áls hij 5 miljoen had, dat hij dan liever vooraan mee zou rijden in Amerika dan achteraan in de F1.
En daar kan ik me wel in vinden
Omdat ie geen 5 miljoen heeftquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
IN amerika rijdt hij ook achteraan
Maar krijgt hij nu wel hetzelfde materiaal en dezelfde ondersteuning als zijn teamgenoot.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
IN amerika rijdt hij ook achteraan
Die auto van NHL was echt wel goed. Servia deed er nog best leuke dingen mee na het vertrek van RD. Op ovals komt hij zwaar tekort en ik betwijfel of hij het ooit zal leren.quote:
Ik bespaar je de discussie die we een aantal jaar geleden hadden op dit topic. Ging toen over Albers versus Doornbos.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:30 schreef Big-Ern het volgende:
Waarom is Doornbos dan een huilie?
Dat heeft geen budgetaire redenen in de F1 zou dat wel zijn. In dat zelfde bericht geeft die namelijk div. redenen (o.a. zijn eigen onervarenheid in de IRL) waarom hij niet goed presteert.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In amerika rijdt hij ook achteraan
Dat lijkt me wel. Hij had (zeker na dat jaar met de races bij Red Bull) moeten doorpakken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:54 schreef Big-Ern het volgende:
Het komende seizoen is er op of eronder, lijkt me.
Wanneer heeft hij gereden dan, ik neem aan dat het Alonso is die achter het stuur zit?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:10 schreef Tarado het volgende:
Ferrari 2010 Santander livery op een F60
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft er in gereden voor een promotievideo voor Santander.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij gereden dan, ik neem aan dat het Alonso is die achter het stuur zit?
Foto's zijn nu al wegquote:
De teamkleding die ze droegen bij het Wroom event vond ik dan wel goed uitzien, maar de livery vind ik te overheersend witquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:49 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Foto's zijn nu al weg
edit: gevonden
ik vond al dat er zoveel wit op de jassen en petjes zat, vandaar dus
een witte Overtaking Work Group voorvleugel zou eigenlijk verboden moeten zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef sanger het volgende:
Een Ferrari met witten vleugels
Best wel mooi
Laatste 10 jaar zijn er volgens mij meer ferrari's geweest met witte vleugels als met rooie vleugels.. Wees blij dat de bargeboards niet meer mogen, anders hadden die ook wit geweestquote:Op woensdag 20 januari 2010 22:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Teveel wit.
Eh die bardgeboards zitten er gewoon op en idd die zijn wit!quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Laatste 10 jaar zijn er volgens mij meer ferrari's geweest met witte vleugels als met rooie vleugels.. Wees blij dat de bargeboards niet meer mogen, anders hadden die ook wit geweest
quote:
iddquote:Op donderdag 21 januari 2010 02:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]een Ferrari hoort rood te zijn
en Toyota is toch niet meer... dusquote:Op donderdag 21 januari 2010 06:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
idd
met witte vleugels
ik vind het mooier dan helemaal rood![]()
Wie weet heeft USF1 gewoon Rood/Witquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en Toyota is toch niet meer... dus
Die zullen ook wel blauw gebruiken en als het goed is rijden ze ver uit elkaar behalve als ze op een rondje gezet wordenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:21 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Wie weet heeft USF1 gewoon Rood/Wit
Oviedo blauw.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:18 schreef LeXX het volgende:
Mooi, die Ferrari! En dat Renault-blauw steekt lekker af tegen dat Ferrari-rood
je weet maar nooit. Blijven vreemde gasten daar in de US of Aquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zullen ook wel blauw gebruiken en als het goed is rijden ze ver uit elkaar behalve als ze op een rondje gezet worden
Ik gok wit met blauwe en rode elementen.. Net als het logo en de US vlag. Je zet geen US in je teamnaam als je ook niet van plan bent dat terug te laten komen in de looks van je auto, dacht ik zoquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:17 schreef Tarado het volgende:
Die zullen ook wel blauw gebruiken en als het goed is rijden ze ver uit elkaar behalve als ze op een rondje gezet worden
Renault is geelquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:18 schreef LeXX het volgende:
Mooi, die Ferrari! En dat Renault-blauw steekt lekker af tegen dat Ferrari-rood
Dat ze de vlag laten terugkomen snap ikquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik gok wit met blauwe en rode elementen.. Net als het logo en de US vlag. Je zet geen US in je teamnaam als je ook niet van plan bent dat terug te laten komen in de looks van je auto, dacht ik zo
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik gok wit met blauwe en rode elementen.. Net als het logo en de US vlag. Je zet geen US in je teamnaam als je ook niet van plan bent dat terug te laten komen in de looks van je auto, dacht ik zo
quote:Warning over current F1 trend
With F1 drivers Michael Schumacher, Rubens Barrichello and Pedro de la Rosa having a combined age that nearly matches that of Bernie Ecclestone, the old folk’s charity, Mind the Aged, has warned that measures need to be in place to look after senior drivers.
Spokesman Andrew Davies said that while it was good to see the elderly put to good use there has to be allowances for them.
Mr Davies said: “The F1 paddock is going to have to get used to having people around who cannot decide where to park, assuming they found their car keys in the first place, queues at the paddock turnstile while they fumble in a bag for their pass and the conversation on the drivers parade will switch from supermodels and yachts to the weather and how much more expensive everything is these days.”
Measures being considered include a stair lift up to the podium, fur-lined, zip-up Sparco race shoes and longer pit stops for drivers needing a nap during races.
Whehehe... zegt ook genoeg dat zo'n scheniel nog aan het roer staat!quote:
3 seconden, da's wel heel rap. Zeker in vergelijking met je eigen auto als je bij de Quickfit staat voor nieuwe bandenquote:Supersnelle pitstops in 2010: Williams doet het binnen drie seconden
Fouten maken tijdens het verwisselen van de banden bij een pitstop in de F1 kan rijders wel eens de zege gaan kosten. Waar er in voorgaande jaren altijd tijd was om een fout goed te maken, omdat er nog getankt moest worden, is dat in 2010 niet meer zo. Het verversen van het rubber is nu het enige onderdeel van een reguliere pitstop.
Alle teams zijn dan ook al druk aan het oefenen om dit zo snel mogelijk te doen, zo ook Williams. Claire Williams, woordvoerster van het team uit Grove, kon donderdag met enige trots melden dat de pitcrew na enige oefening wel erg snel was.
"Het is de jongens gelukt om alle banden binnen drie seconden te verwisselen", aldus Williams.
quickfitquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:13 schreef vosss het volgende:
[..]
3 seconden, da's wel heel rap. Zeker in vergelijking met je eigen auto als je bij de Quickfit staat voor nieuwe banden
Naam zegt me wel iets. Deed het dacht ik toch behoorlijk goed in de karting?quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:32 schreef Tarado het volgende:
McLaren signs 14-year-old Dutchman
21 January 2010
McLaren has begun a contract with its next racing protégé, 14-year-old Dutchman Nyck de Vries, who joins the company's young driver development programme and is managed by Anthony Hamilton, father and Manager of 2008 World Champion Lewis.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Naam zegt me wel iets. Deed het dacht ik toch behoorlijk goed in de karting?
quote:Karter Nick de Vries in juniorprogramma McLaren
21 januari 2010
Het team van McLaren heeft de jonge Nederlandse karter Nyck de Vries opgenomen in diens ontwikkelingsprogramma. Dat programma wordt geleid door Anthony Hamilton, de vader van Lewis en die ziet flink wat potentie in De Vries.
"Nick is een zeer veelbelovende jongeling", liet Hamilton weten. "Zijn vader Hendrik is een fantastische steun geweest in zijn loopbaan en is fundamenteel geweest in zijn opvoeding. Niet alleen tot een goede jonge coureur, maar ook tot een keurige jongeman. We denken dat we, met de juiste steun, zijn loopbaan tot het hoogste niveau kunnen brengen."
Ook Martin Whitmarsh was zeer te spreken over de jonge Sneker. "McLaren heeft een uitgebreide historie als het gaat om het begeleiden van jong talent, we geloven dat het onze verantwoordelijkheid ten overstaan van de racewereld is om jonge coureurs op te leiden en dat willen we dan ook graag doen."
De Vries zelf is zeer trots op de overeenkomst met Mclaren. "Mijn bezoek aan het McLaren Technology Centre was een fantastische ervaring en ik ben vereerd en dankbaar met de steun van McLaren. Hun voorzieningen zijn ongelooflijk en ik denk dat ze me zeer goed kunnen helpen met het verbeteren van mijn rijvaardigheid, mijn fitness en mijn ervaring."
Ja maar met 34 is het wel een beetje triestquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:54 schreef vosss het volgende:
Dat zou ik zelfs met mn 33 nog geweldig vinden
dat ventje van 25 die daar rondloopt, die is pas triest!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ja maar met 34 is het wel een beetje triest
Heb ik dat goed onthouden. Hopen dat we hem over een aantal jaar ook daadwerkelijk in de Formule 1 mogen verwelkomen.quote:
geen geluidquote:
Ziet er toch een stuk beter uit zonder die ING kleurenquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Krijg er een beetje een Jordan gevoel bij, ik vind hem er overigens wel beter uitzien maar mis toch wel een klein beetje het blauw.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024quote:Formula 1 technical chiefs have officially agreed to ban double diffusers from the start of next year, AUTOSPORT can reveal.
A move to cut aerodynamic downforce was discussed with the FIA in Thursday's meeting of F1 think-tank the Technical Working Group, where agreement was necessary if the changes were to be implemented in future regulations.
Sources have confirmed to AUTOSPORT that a vote approved the tweaks to aerodynamics - with a tidying up of the controversial diffuser rules effectively outlawing double diffusers from the start of next season.
It is understood that the teams approved a requirement that the diffuser surface must be continuous on its inboard section from the start of 2011. This prevents the use of the controversial 'slots' that were key to making the double diffuser work.
The matter still needs to get approval from the Formula 1 Commission and the FIA's World Sport Council before being put in the 2011 technical regulations, but this is believed to be a formality if the TWG has already voted in favour.
Double diffusers caused huge controversy at the start of 2009 when the design concept used by Brawn GP, Williams and Toyota was protested by rival outfits. The complaints to stewards fell on deaf ears, however - meaning the matter eventually went to the FIA International Court of Appeal.
The ICA ruled that the diffusers were wholly legal - which forced a number of teams on the grid to revamp their cars to make the most of the advantage provided by double diffusers.
A move to outlaw them now has come about because teams have made such progress in increasing downforce that this season cars are expected to be producing more than at the end of 2008 - when teams were asked to reduce downforce with a dramatic change to the regulations.
Sources have told AUTOSPORT that the aerodynamic changes for 2011 will increase lap times by around two seconds.
Although the diffuser ban goes some way to arresting some of the progress made by teams since the end of 2008, there remain calls for a more thorough rethink.
Red Bull Racing team principal Christian Horner, whose team had to integrate a double diffuser onto its car in the middle of last season, believes that changes should go beyond simple rule tweaks.
"I think the most important thing is to set clear objectives - as to what do the governing body and the promoters want F1 to be," he told AUTOSPORT last weekend. "What do they want the F1 cars to be able to do?
"Then rather than cherry picking at bits and pieces, we can look at the package as a whole to encourage more overtaking, and to enable the cars to follow more closely.
"I think looking at components in isolation is often quite dangerous, so I think it is important that the overall objective is clearly defined and then worked on by the various technical groups."
The TWG also approved a regulation tweak to impose a maximum height for the chassis, for safety reasons.
wat hij zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind m eerlijk gezegd te geel
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:08 schreef Tarado het volgende:
Double diffusers banned from 2011
By Jonathan Noble Friday, January 22nd 2010, 11:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024
Men in Blackquote:De bolide van Virgin Racing wordt geheel zwart. Dat heeft Lucas di Grassi gezegd op de website van het Braziliaanse Globo.
De inmiddels vertrokken teambaas Alex Tai repte onlangs nog van een overwegend rode wagen. Kennelijk heeft zijn opvolger John Booth anders besloten.
Di Grassi sprak met Globo over zijn nieuwe helmdesign en verraadde tegelijkertijd de livery van de bolide. "De onderste helft van mijn helm krijgt grijze en zwarte kleuren, wat past bij de auto. Die wordt helemaal zwart, mooi en een zeer leuk ontwerp".
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.
hoe lelijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Heel veel zelfs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?
neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Te vet!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
zwart is geen kleurquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Kijk bv de A1GP auto van Nieuw Zeeland:
[ afbeelding ]
Dat is toch machtig mooi
Ik hoop dat de Virgin ook echt helemaal zwart gaat worden zoals Di Grassi zegt en dan met zo weinig mogelijk ponsoren erop
Neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Gaan we bijdehand doen?quote:
quote:Presentatie McLaren live via internet
De presentatie van de McLaren MP4-25 is vrijdag 29 januari live te volgen via de website van de Britse renstal. Ook de persconferentie met Lewis Hamilton en Jenson Button is te bekijken via internet.
De launch van de nieuwe bolide vindt plaats in het hoofdkantoor van sponsor Vodafone in het Britse Newbury. De presentatie begint om 12.00 uur Nederlandse tijd.
f1fanatic.co.ukquote:Considering that he made his debut only halfway through 2009, at the Hungarian Grand Prix, with no prior testing, he did a good job, making steady progress throughout the second half of the year, with a mature approach considering he is still only nineteen years old.
This season, he will again face a steep learning curve, as all the circuits in the first part of the season will be new to him. Jaime’s appointment also confirms our team’s commitment to bringing on graduates of the Red Bull Young Driver Programme.
Een beetje de oude livery van begin jaren tachtig. Houden zo!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
erg mooiquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een beetje de oude livery van begin jaren tachtig. Houden zo!
geel heeft mijn voorkeur.. de jordansquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Men in Black
De mooieste kleur voor _elke_ auto en zeker voor een F1 auto
quote:Toro Rosso bevestigt Alguersuari voor 2010
22 januari 2010
Jaime Alguersuari is eindelijk bevestigd door Scuderia Toro Rosso. De 19-jarige Spanjaard riep al een poosje dat hij een contract voor 2010 had bij het team uit Faenza, maar een officiële bekendmaking liet op zich wachten.
Alguersuari maakte vorig jaar zijn Formule 1-debuut in Hongarije, als vervanger van Sebastien Bourdais. Met 19 jaar en 125 dagen was hij de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Dit jaar zal Alguersuari dus zijn eerste volledige seizoen in de Formule 1 rijden. Teambaas Franz Tost: "Jaime heeft het vorig jaar goed gedaan, rekening houdende met feit dat hij pas halverwege het seizoen instapte en hij daarvoor niet heeft kunnen testen. Ondanks dat hij nog maar negentien jaar is, pakt hij de zaken zeer volwassen aan. Dit seizoen zal hij opnieuw veel moeten leren, aangezien de circuits in het eerste deel van het seizoen nieuw voor hem zullen zijn."
Sebastien Buemi zal dit jaar wederom de teamgenoot zijn van Alguersuari.
eeeeeiiiiiiinnnnnndddddddeeeeeeeellllllliiiiiiiijjjjjjjkkkkkkkkkkkkk...............................quote:
quote:Lopez-US F1 announcement on Monday
Reuters reports that Jose Marie Lopez will be confirmed as the first of US F1’s two drivers on Monday.
The US F1 team confirmed via its Facebook page that a major announcement is planned for next week.
As mentioned here earlier, Lopez hasn’t raced a single seater car since 2006.
Lopez was dropped by Renault’s driver development programme in 2006. His connection to US F1 has been rumoured for several months, during which time he has probably been putting a sponsorship package in place.
Argentina has a great historical link with F1 thanks to the likes Juan Manuel Fangio and Carlos Reutemann. But there hasn’t been a Argentinian Grand Prix since 1998 and the last Argentinian driver to race in F1 was Gaston Mazzacane, who was dropped by the Prost team early in 2001.
Ik weet niet wat erger is: het feit dat races nu beslist gaan worden door fouten met het verwisselen van banden ipv tactiek met de benzinestops of het feit dat er al die jaren kennelijk amper werk gemaakt is van het snel verwisselen van banden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:13 schreef vosss het volgende:
[..]
3 seconden, da's wel heel rap. Zeker in vergelijking met je eigen auto als je bij de Quickfit staat voor nieuwe banden
quote:
ze hebben Richard Branson bereid gevonden zichzelf te laten painten. Onder het motto "nothing looks better than a virgin"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 05:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zou Virgin dan ook deze stijl dan bij de presentatie?:P
Pedro Diniz en Mika Salo
[ afbeelding ]
http://www.f1times.co.uk/(...)-on-monday-1642.htmlquote:USF1 will announce on Monday that it has signed Argentine driver Jose Maria Lopez for 2010.
The American team reached a deal with the 26-year-old touring car driver late last year, dependant on the finalisation of his sponsorship package believed to be worth around $8m.
"Everything has been agreed and the official announcement will be made on Monday," the former GP2 racer's spokesman Miguel Mattos told Reuters.
The news agency said USF1 sporting director Peter Windsor has been meeting with Lopez's sponsors in Buenos Aires in the past days.
It is believed the country's government will advertise Argentinian tourism on the USF1 car, and that the Top Race V6 series and the company Kwan will also sponsor the Charlotte based team.
quote:Nick Heidfeld will be the reserve driver for Mercedes GP in 2010, a report quoted his manager as saying on Friday.
Auto Bild claims the appointment of the 32-year-old grand prix veteran, who would complete an all-German lineup for the former Brawn team, will be announced officially in Stuttgart on Monday.
"Nick wants to concentrate fully on his job as test driver and support the regular drivers with his experience," Heidfeld's manager Andre Theuerzeit said.
"Nick had focused on having a (race) cockpit with the top teams, but their decisions were rather late. So we've gone for another opportunity," he added.
In a subsequent German news report, Theuerzeit denied that a contract has been signed.
Mercedes competition director Norbert Haug said late this week that the Brackley based team's deliberations about a reserve driver were "maturing" but "not finalised yet".
Heidfeld was recently linked with a move to Renault in 2010 but it is believed the newly Genii Capital-controlled team will instead appoint a pay driver.
Triest nieuwsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:16 schreef Tarado het volgende:
Heidfeld to be Mercedes reserve - Manager
23/01/2010
[..]
Doornbos had een aanbieding van zowel campos en usf1. Die had geen zin om achterin te rijden. Heidfeld lijkt me een kanshebber mits hij zin heeft om bij een van deze twee - waarschijnlijk hoi ik rij achteraan - teams te rijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
2 plaatsjes over dus..
McLaren: Jenson Button, Lewis Hamilton
Mercedes GP: Nico Rosberg, Michael Schumacher
Red Bull Racing: Sebastian Vettel, Mark Webber
Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
Williams: Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg
Renault: Robert Kubica, Vitaly Petrov
Force India: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
Toro Rosso: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
Lotus F1 Racing: Jarno Trulli, Heikki Kovalainen
Campos Meta 1: Bruno Senna, ?
USF1: Jose Maria Lopez, ?
Virgin Racing: Timo Glock, Lucas di Grassi
Sauber: Kamui Kobayashi, Pedro de la Rosa
Aangezien Petrov 15 miljoen euro meeneemt heeft hij die plek biJ Renault gewoon in z'n zak..
Zal Heidfeld nog een ride krijgen.
Zou wel erg triest zijn als hij geen team kan vindenHij is mss niet de beste, maar zeker wel qua capaciteiten top-10 waardig. Kep hem hoger zitten dan trulli of Kovalainen bv..
Voor 8 miljoen zit je zeker weten in een USF1 of Camposquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:
Nouja, wat je een aanbieding noemt. Ze hebben hem gevraagd of hij voor hun wilde rijden en meteen even 5 miljoen mee kon nemen.
Dat noem ik geen aanbieding
hmm, jammerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef Atreidez het volgende:
Ik verzamel zelf full seasons, en het is erg moeilijk om van oude seizoenen nederlandse rips te vinden... Dus verder als Murray Walker of John Watson kom ik hier ook niet
dankquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:26 schreef Atreidez het volgende:
Hmmm, het bleek nog erger, ik heb alleen een ESPN broadcastBen aan t uppen naar utube nu.. Over een uur heb je beeld, denk ik. Dus ik ga boodschappen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |