dat ventje van 25 die daar rondloopt, die is pas triest!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ja maar met 34 is het wel een beetje triest
Heb ik dat goed onthouden. Hopen dat we hem over een aantal jaar ook daadwerkelijk in de Formule 1 mogen verwelkomen.quote:
geen geluidquote:
Ziet er toch een stuk beter uit zonder die ING kleurenquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Krijg er een beetje een Jordan gevoel bij, ik vind hem er overigens wel beter uitzien maar mis toch wel een klein beetje het blauw.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024quote:Formula 1 technical chiefs have officially agreed to ban double diffusers from the start of next year, AUTOSPORT can reveal.
A move to cut aerodynamic downforce was discussed with the FIA in Thursday's meeting of F1 think-tank the Technical Working Group, where agreement was necessary if the changes were to be implemented in future regulations.
Sources have confirmed to AUTOSPORT that a vote approved the tweaks to aerodynamics - with a tidying up of the controversial diffuser rules effectively outlawing double diffusers from the start of next season.
It is understood that the teams approved a requirement that the diffuser surface must be continuous on its inboard section from the start of 2011. This prevents the use of the controversial 'slots' that were key to making the double diffuser work.
The matter still needs to get approval from the Formula 1 Commission and the FIA's World Sport Council before being put in the 2011 technical regulations, but this is believed to be a formality if the TWG has already voted in favour.
Double diffusers caused huge controversy at the start of 2009 when the design concept used by Brawn GP, Williams and Toyota was protested by rival outfits. The complaints to stewards fell on deaf ears, however - meaning the matter eventually went to the FIA International Court of Appeal.
The ICA ruled that the diffusers were wholly legal - which forced a number of teams on the grid to revamp their cars to make the most of the advantage provided by double diffusers.
A move to outlaw them now has come about because teams have made such progress in increasing downforce that this season cars are expected to be producing more than at the end of 2008 - when teams were asked to reduce downforce with a dramatic change to the regulations.
Sources have told AUTOSPORT that the aerodynamic changes for 2011 will increase lap times by around two seconds.
Although the diffuser ban goes some way to arresting some of the progress made by teams since the end of 2008, there remain calls for a more thorough rethink.
Red Bull Racing team principal Christian Horner, whose team had to integrate a double diffuser onto its car in the middle of last season, believes that changes should go beyond simple rule tweaks.
"I think the most important thing is to set clear objectives - as to what do the governing body and the promoters want F1 to be," he told AUTOSPORT last weekend. "What do they want the F1 cars to be able to do?
"Then rather than cherry picking at bits and pieces, we can look at the package as a whole to encourage more overtaking, and to enable the cars to follow more closely.
"I think looking at components in isolation is often quite dangerous, so I think it is important that the overall objective is clearly defined and then worked on by the various technical groups."
The TWG also approved a regulation tweak to impose a maximum height for the chassis, for safety reasons.
wat hij zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind m eerlijk gezegd te geel
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:08 schreef Tarado het volgende:
Double diffusers banned from 2011
By Jonathan Noble Friday, January 22nd 2010, 11:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024
Men in Blackquote:De bolide van Virgin Racing wordt geheel zwart. Dat heeft Lucas di Grassi gezegd op de website van het Braziliaanse Globo.
De inmiddels vertrokken teambaas Alex Tai repte onlangs nog van een overwegend rode wagen. Kennelijk heeft zijn opvolger John Booth anders besloten.
Di Grassi sprak met Globo over zijn nieuwe helmdesign en verraadde tegelijkertijd de livery van de bolide. "De onderste helft van mijn helm krijgt grijze en zwarte kleuren, wat past bij de auto. Die wordt helemaal zwart, mooi en een zeer leuk ontwerp".
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.
hoe lelijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Heel veel zelfs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?
neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Te vet!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
zwart is geen kleurquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Kijk bv de A1GP auto van Nieuw Zeeland:
[ afbeelding ]
Dat is toch machtig mooi
Ik hoop dat de Virgin ook echt helemaal zwart gaat worden zoals Di Grassi zegt en dan met zo weinig mogelijk ponsoren erop
Neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Gaan we bijdehand doen?quote:
quote:Presentatie McLaren live via internet
De presentatie van de McLaren MP4-25 is vrijdag 29 januari live te volgen via de website van de Britse renstal. Ook de persconferentie met Lewis Hamilton en Jenson Button is te bekijken via internet.
De launch van de nieuwe bolide vindt plaats in het hoofdkantoor van sponsor Vodafone in het Britse Newbury. De presentatie begint om 12.00 uur Nederlandse tijd.
f1fanatic.co.ukquote:Considering that he made his debut only halfway through 2009, at the Hungarian Grand Prix, with no prior testing, he did a good job, making steady progress throughout the second half of the year, with a mature approach considering he is still only nineteen years old.
This season, he will again face a steep learning curve, as all the circuits in the first part of the season will be new to him. Jaime’s appointment also confirms our team’s commitment to bringing on graduates of the Red Bull Young Driver Programme.
Een beetje de oude livery van begin jaren tachtig. Houden zo!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
erg mooiquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Een beetje de oude livery van begin jaren tachtig. Houden zo!
geel heeft mijn voorkeur.. de jordansquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Men in Black
De mooieste kleur voor _elke_ auto en zeker voor een F1 auto
quote:Toro Rosso bevestigt Alguersuari voor 2010
22 januari 2010
Jaime Alguersuari is eindelijk bevestigd door Scuderia Toro Rosso. De 19-jarige Spanjaard riep al een poosje dat hij een contract voor 2010 had bij het team uit Faenza, maar een officiële bekendmaking liet op zich wachten.
Alguersuari maakte vorig jaar zijn Formule 1-debuut in Hongarije, als vervanger van Sebastien Bourdais. Met 19 jaar en 125 dagen was hij de jongste Formule 1-coureur aller tijden. Dit jaar zal Alguersuari dus zijn eerste volledige seizoen in de Formule 1 rijden. Teambaas Franz Tost: "Jaime heeft het vorig jaar goed gedaan, rekening houdende met feit dat hij pas halverwege het seizoen instapte en hij daarvoor niet heeft kunnen testen. Ondanks dat hij nog maar negentien jaar is, pakt hij de zaken zeer volwassen aan. Dit seizoen zal hij opnieuw veel moeten leren, aangezien de circuits in het eerste deel van het seizoen nieuw voor hem zullen zijn."
Sebastien Buemi zal dit jaar wederom de teamgenoot zijn van Alguersuari.
eeeeeiiiiiiinnnnnndddddddeeeeeeeellllllliiiiiiiijjjjjjjkkkkkkkkkkkkk...............................quote:
quote:Lopez-US F1 announcement on Monday
Reuters reports that Jose Marie Lopez will be confirmed as the first of US F1’s two drivers on Monday.
The US F1 team confirmed via its Facebook page that a major announcement is planned for next week.
As mentioned here earlier, Lopez hasn’t raced a single seater car since 2006.
Lopez was dropped by Renault’s driver development programme in 2006. His connection to US F1 has been rumoured for several months, during which time he has probably been putting a sponsorship package in place.
Argentina has a great historical link with F1 thanks to the likes Juan Manuel Fangio and Carlos Reutemann. But there hasn’t been a Argentinian Grand Prix since 1998 and the last Argentinian driver to race in F1 was Gaston Mazzacane, who was dropped by the Prost team early in 2001.
Ik weet niet wat erger is: het feit dat races nu beslist gaan worden door fouten met het verwisselen van banden ipv tactiek met de benzinestops of het feit dat er al die jaren kennelijk amper werk gemaakt is van het snel verwisselen van banden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:13 schreef vosss het volgende:
[..]
3 seconden, da's wel heel rap. Zeker in vergelijking met je eigen auto als je bij de Quickfit staat voor nieuwe banden
quote:
ze hebben Richard Branson bereid gevonden zichzelf te laten painten. Onder het motto "nothing looks better than a virgin"quote:Op zaterdag 23 januari 2010 05:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Zou Virgin dan ook deze stijl dan bij de presentatie?:P
Pedro Diniz en Mika Salo
[ afbeelding ]
http://www.f1times.co.uk/(...)-on-monday-1642.htmlquote:USF1 will announce on Monday that it has signed Argentine driver Jose Maria Lopez for 2010.
The American team reached a deal with the 26-year-old touring car driver late last year, dependant on the finalisation of his sponsorship package believed to be worth around $8m.
"Everything has been agreed and the official announcement will be made on Monday," the former GP2 racer's spokesman Miguel Mattos told Reuters.
The news agency said USF1 sporting director Peter Windsor has been meeting with Lopez's sponsors in Buenos Aires in the past days.
It is believed the country's government will advertise Argentinian tourism on the USF1 car, and that the Top Race V6 series and the company Kwan will also sponsor the Charlotte based team.
quote:Nick Heidfeld will be the reserve driver for Mercedes GP in 2010, a report quoted his manager as saying on Friday.
Auto Bild claims the appointment of the 32-year-old grand prix veteran, who would complete an all-German lineup for the former Brawn team, will be announced officially in Stuttgart on Monday.
"Nick wants to concentrate fully on his job as test driver and support the regular drivers with his experience," Heidfeld's manager Andre Theuerzeit said.
"Nick had focused on having a (race) cockpit with the top teams, but their decisions were rather late. So we've gone for another opportunity," he added.
In a subsequent German news report, Theuerzeit denied that a contract has been signed.
Mercedes competition director Norbert Haug said late this week that the Brackley based team's deliberations about a reserve driver were "maturing" but "not finalised yet".
Heidfeld was recently linked with a move to Renault in 2010 but it is believed the newly Genii Capital-controlled team will instead appoint a pay driver.
Triest nieuwsquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:16 schreef Tarado het volgende:
Heidfeld to be Mercedes reserve - Manager
23/01/2010
[..]
Doornbos had een aanbieding van zowel campos en usf1. Die had geen zin om achterin te rijden. Heidfeld lijkt me een kanshebber mits hij zin heeft om bij een van deze twee - waarschijnlijk hoi ik rij achteraan - teams te rijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
2 plaatsjes over dus..
McLaren: Jenson Button, Lewis Hamilton
Mercedes GP: Nico Rosberg, Michael Schumacher
Red Bull Racing: Sebastian Vettel, Mark Webber
Ferrari: Felipe Massa, Fernando Alonso
Williams: Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg
Renault: Robert Kubica, Vitaly Petrov
Force India: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
Toro Rosso: Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari
Lotus F1 Racing: Jarno Trulli, Heikki Kovalainen
Campos Meta 1: Bruno Senna, ?
USF1: Jose Maria Lopez, ?
Virgin Racing: Timo Glock, Lucas di Grassi
Sauber: Kamui Kobayashi, Pedro de la Rosa
Aangezien Petrov 15 miljoen euro meeneemt heeft hij die plek biJ Renault gewoon in z'n zak..
Zal Heidfeld nog een ride krijgen.
Zou wel erg triest zijn als hij geen team kan vindenHij is mss niet de beste, maar zeker wel qua capaciteiten top-10 waardig. Kep hem hoger zitten dan trulli of Kovalainen bv..
Voor 8 miljoen zit je zeker weten in een USF1 of Camposquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:56 schreef vosss het volgende:
Nouja, wat je een aanbieding noemt. Ze hebben hem gevraagd of hij voor hun wilde rijden en meteen even 5 miljoen mee kon nemen.
Dat noem ik geen aanbieding
hmm, jammerquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:05 schreef Atreidez het volgende:
Ik verzamel zelf full seasons, en het is erg moeilijk om van oude seizoenen nederlandse rips te vinden... Dus verder als Murray Walker of John Watson kom ik hier ook niet
dankquote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:26 schreef Atreidez het volgende:
Hmmm, het bleek nog erger, ik heb alleen een ESPN broadcastBen aan t uppen naar utube nu.. Over een uur heb je beeld, denk ik. Dus ik ga boodschappen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |