dat ventje van 25 die daar rondloopt, die is pas triest!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:10 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ja maar met 34 is het wel een beetje triest
Heb ik dat goed onthouden. Hopen dat we hem over een aantal jaar ook daadwerkelijk in de Formule 1 mogen verwelkomen.quote:
geen geluidquote:
Ziet er toch een stuk beter uit zonder die ING kleurenquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Krijg er een beetje een Jordan gevoel bij, ik vind hem er overigens wel beter uitzien maar mis toch wel een klein beetje het blauw.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024quote:Formula 1 technical chiefs have officially agreed to ban double diffusers from the start of next year, AUTOSPORT can reveal.
A move to cut aerodynamic downforce was discussed with the FIA in Thursday's meeting of F1 think-tank the Technical Working Group, where agreement was necessary if the changes were to be implemented in future regulations.
Sources have confirmed to AUTOSPORT that a vote approved the tweaks to aerodynamics - with a tidying up of the controversial diffuser rules effectively outlawing double diffusers from the start of next season.
It is understood that the teams approved a requirement that the diffuser surface must be continuous on its inboard section from the start of 2011. This prevents the use of the controversial 'slots' that were key to making the double diffuser work.
The matter still needs to get approval from the Formula 1 Commission and the FIA's World Sport Council before being put in the 2011 technical regulations, but this is believed to be a formality if the TWG has already voted in favour.
Double diffusers caused huge controversy at the start of 2009 when the design concept used by Brawn GP, Williams and Toyota was protested by rival outfits. The complaints to stewards fell on deaf ears, however - meaning the matter eventually went to the FIA International Court of Appeal.
The ICA ruled that the diffusers were wholly legal - which forced a number of teams on the grid to revamp their cars to make the most of the advantage provided by double diffusers.
A move to outlaw them now has come about because teams have made such progress in increasing downforce that this season cars are expected to be producing more than at the end of 2008 - when teams were asked to reduce downforce with a dramatic change to the regulations.
Sources have told AUTOSPORT that the aerodynamic changes for 2011 will increase lap times by around two seconds.
Although the diffuser ban goes some way to arresting some of the progress made by teams since the end of 2008, there remain calls for a more thorough rethink.
Red Bull Racing team principal Christian Horner, whose team had to integrate a double diffuser onto its car in the middle of last season, believes that changes should go beyond simple rule tweaks.
"I think the most important thing is to set clear objectives - as to what do the governing body and the promoters want F1 to be," he told AUTOSPORT last weekend. "What do they want the F1 cars to be able to do?
"Then rather than cherry picking at bits and pieces, we can look at the package as a whole to encourage more overtaking, and to enable the cars to follow more closely.
"I think looking at components in isolation is often quite dangerous, so I think it is important that the overall objective is clearly defined and then worked on by the various technical groups."
The TWG also approved a regulation tweak to impose a maximum height for the chassis, for safety reasons.
wat hij zegt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind m eerlijk gezegd te geel
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:08 schreef Tarado het volgende:
Double diffusers banned from 2011
By Jonathan Noble Friday, January 22nd 2010, 11:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/81024
Men in Blackquote:De bolide van Virgin Racing wordt geheel zwart. Dat heeft Lucas di Grassi gezegd op de website van het Braziliaanse Globo.
De inmiddels vertrokken teambaas Alex Tai repte onlangs nog van een overwegend rode wagen. Kennelijk heeft zijn opvolger John Booth anders besloten.
Di Grassi sprak met Globo over zijn nieuwe helmdesign en verraadde tegelijkertijd de livery van de bolide. "De onderste helft van mijn helm krijgt grijze en zwarte kleuren, wat past bij de auto. Die wordt helemaal zwart, mooi en een zeer leuk ontwerp".
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer, ik had liever kleinere vleugels gezien omdat ik denk dat dat meer effect heeft. Niet het verbieden van de dubbele diffuser. Downforce is het probleem niet. Wat wel het probleem is, is de invloed van turbulentie op de aerodynamica (vleugels), waardoor downforce afneemt en dus het kunnen slipstreamen in de bochten. Zonder dubbele diffuser wordt dat dus nog moeilijker.
hoe lelijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
Heel veel zelfs.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
heeft een diffuser geen invloed op de turbulentie?
neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Te vet!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:19 schreef bodylotion het volgende:
mock up van een Renault livery
[ afbeelding ]
je hebt er niks aan verder...
zwart is geen kleurquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Kijk bv de A1GP auto van Nieuw Zeeland:
[ afbeelding ]
Dat is toch machtig mooi
Ik hoop dat de Virgin ook echt helemaal zwart gaat worden zoals Di Grassi zegt en dan met zo weinig mogelijk ponsoren erop
Neequote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef vosss het volgende:
Ben ik de enige die zwart de mooiste kleur vind?
Gaan we bijdehand doen?quote:
quote:Presentatie McLaren live via internet
De presentatie van de McLaren MP4-25 is vrijdag 29 januari live te volgen via de website van de Britse renstal. Ook de persconferentie met Lewis Hamilton en Jenson Button is te bekijken via internet.
De launch van de nieuwe bolide vindt plaats in het hoofdkantoor van sponsor Vodafone in het Britse Newbury. De presentatie begint om 12.00 uur Nederlandse tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |