Tuurlijk de oude oude layout.quote:
quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
netjesquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
Windkracht 10, aardbeving van 8.3 en er lag ijs op de baan met daar overheen een laag waterquote:Op donderdag 14 januari 2010 20:20 schreef Party_P het volgende:
Dat is niet slecht, zoveel heeft hij ook weer niet gereden en wat waren de weersomstandigheden toen Kobayashi reed? Zou me niks verbazen als het toen een stuk warmer was.
Was in oktober 2008.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:24 schreef vosss het volgende:
Dat was volgens mij in augustus of oktober
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:35 schreef vosss het volgende:
Ik was even aan het denken waar ik mijn 60.000ste post zou gaan maken.
Ik zet hem maar hier neer, want dit is eik zo een beetje de enige plek op Fok waar ik regelmatig te vinden ben zónder te baggeren![]()
Dus, dit is hem dan, nummertje 60.000
[ afbeelding ]
Zijn online resultaten zijn beter dan zijn echte resultaten. Volgens Wikipedia heeft hij maar twee overwinningen behaald in zijn carriere in 2003 en 2007. Zijn overwinningen online daarentegen ....quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Hij is niet de eerste de beste hoor
[..]
Hij heeft alleen bijna nooit sponsorgeld gehad.
quote:iRacing.com will build a virtual version of the 2009 AT&T Williams FW31 and make it available to members of its internet-based global motorsport simulation service. The announcement at the Autosport International show was made jointly by Williams F1 and iRacing.com Motorsport Simulation, LLC.
“Our members range from full-time professional racing drivers to fans who may never sit in a racing car in the physical world,” said Divina Galica, MBE, iRacing’s director of client relations. Galica, a former world-class racer in cars and on skis, where she represented Britain in the Olympics on four occasions, noted that “for $12.95 (US) and less than $8.00 per month, anyone virtually anywhere in the world will be able to take the controls of a contemporary grand prix car, test its performance and race against other drivers. We’re excited by the prospect of producing an exact digital duplicate of the AT&T Williams FW31 and very pleased to be able to make the announcement here in the UK, the home of Williams F1 and to the secondlargest national contingent of iRacers.”
quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Windkracht 10, aardbeving van 8.3 en er lag ijs op de baan met daar overheen een laag water
Oh ja, de auto liep maar op 3 cilinders
Oftwel vandaag word de bekenmaking van Fisichella bij Sauber verwacht, nadat hij gisteren een goed gesprek met Peter Sauber heeft gehad.quote:(Vertaald uit Frans met online vertaler)
..
On his blog, Antonio Lobato indicates that the Roman pilot met, with his agent, Peter Sauber yesterday for a discussion. All this is well passed according to the Spanish journalist. Confirming thus obtained the news on the Roman pilot since a moment already.
An announcement is awaited in the day.
www.f1fanatic.co.ukquote:Red Bull designer and top F1 aerodynamicist Adrian Newey believes the proposed ban on double diffusers in 2011 won’t make it easier for F1 cars to overtake.
Speaking at the Watkins Lecture at Autosport International he said:
I don’t think [double diffusers] affected the overtaking. It gave us more downforce and made the cars about a second a lap quicker. That doesn’t change whether the car’s going to overtake or not, there’s no difference in the aerodynamic wake which is what affects the ability of the car behind to overtake.
Adrian Newey
He said F1 should not slip back into the practice of introducing piecemeal changes to the regulations as it had during the “narrow track” era of 1998-2008:
The regulations we had for 2009 were the subject of a lot of research by the Overtaking Working Group. It’s questionable whether they worked or not, but the process, I think, was correct.
What’s now happening is we’ve gone back to these piecemeal modifications – banning double diffusers or getting rid of barge boards. For me, it’s very frustrating that it’s not being thought out. [It needs] a clear goal and proper research.
So often in Formula 1, things are changed with very little research.
Adrian Newey
He echoed the view of Sam Michaels and Paddy Lowe that the role of circuit design needs to be looked at.
Newey has similar concerns about the ban on refuelling during races:
I think the ban on refuelling is another example of that where… maybe it will be good for the racing, but it was not thought out. Some people thought “we could save a £100,000 here by cutting the cost of flying the refuelling rigs around the world. But if that destroys the spectacle and the racing becomes more boring as a result of that and people start turning their televisions off, then that wasn’t £100,000 well saved.
Adrian Newey
quote:Mercedes GP reveals car launch date
The Mercedes GP team will unveil its new Formula 1 car on 25th January, the German squad revealed on Friday.
The launch will take place at the car maker's museum in Stuttgart.
The car will then run for the first time at the Valencia circuit on 1st February, when this year's pre-season testing will kick off officially.
Mercedes will race under its own name during the 2010 season after taking over the Brawn GP team last year. Michael Schumacher and Nico Rosberg will drive the 'Silver Arrows' this year.
quote:Force India to skip first test too
Force India will join Red Bull Racing in missing the first of the pre-season Formula 1 tests that takes place at Valencia next month.
The Silverstone-based outfit will not run its new car, the VJM3, until the Jerez test that begins on February 10.
Driver Adrian Sutil told the official Formula 1 website that the team had decided to delay the introduction of its car so it could have more time to develop it - a tactic similar to the one adopted by Red Bull Racing.
"The whole team is hard at work developing the best car possible and it looks very, very promising right now," explained Sutil.
"For sure the new rules are a big challenge for everybody, so to make a clear statement about how good we have been in interpreting those new regulations we will have to wait until the first test in Jerez, where I will drive the VJM3 for the first time."
quote:Massa blij met Alonso als teamgenoot
Ferrari-rijder Felipe Massa heeft laten weten erg goed op te kunnen schieten met zijn nieuwe teamgenoot Fernando Alonso. "Ik heb nu al meer met Fernando gesproken dan de afgelopen jaar drie jaar met Kimi", aldus de 28-jarige Braziliaan.
"Het gaat erg goed tussen ons", zei Massa tijdens het jaarlijkse ski-uitje van Ferrari tegen het Britse Autosport. "We hebben al met elkaar gesproken over de auto en wat we moeten doen om de wagen competitief te maken. Ik heb zelfs al meer met Fernando gesproken dan in drie jaar met Kimi. Dat was ook niet zo moeilijk met Kimi, want dat is gewoon geen grote prater. Ik denk dat Fernando en ik zeer goed met elkaar zullen samenwerken."
"Een goede samenwerking is ook wel nodig, anders zal het voor ons allebei niet positief uitpakken", vervolgde hij. "Fernando en ik weten wat ons te doen staat. We realiseren ons dat een goede samenwerking tot een betere prestaties op de baan zal leiden."
Kwestie van interpreteren. Ik lees het zo:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:35 schreef Googolplexian het volgende:
"Een goede samenwerking is ook wel nodig, anders zal het voor ons allebei niet positief uitpakken"
Geen goede samenwerking leidt dus tot slechte resultaten voor beiden?
Da's eigenlijk hetzelfde als zeggen dat Kimi Ferrari in de penarie heeft gebracht, in deze strekking.
Zo lees ik het ook ... maar vlak ervoor lees ik dat Massa en Kimi elkaar nagenoeg niet spraken wat ik opvat als een slechte samenwerking. De opmerkingen zo vlak na elkaar lijken op een steek naar Kimi. Ik bedoel ... Massa spreekt duidelijk uit ervaring, zegt íe zelf.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Kwestie van interpreteren. Ik lees het zo:
Als we samenwerken helpen we elkaar, en het team, verder. Werken we niet samen zit deze vooruitgang er dus niet in.
Ah zo. Tja, een steek naar Kimi? Communiceren en samenwerken komt van twee kanten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zo lees ik het ook ... maar vlak ervoor lees ik dat Massa en Kimi elkaar nagenoeg niet spraken wat ik opvat als een slechte samenwerking. De opmerkingen zo vlak na elkaar lijken op een steek naar Kimi. Ik bedoel ... Massa spreekt duidelijk uit ervaring, zegt íe zelf.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80895quote:Felipe Massa says he is already enjoying a great relationship with new Ferrari team-mate Fernando Alonso.
The Brazilian dismissed suggestions that there would be tension between the duo and said the atmosphere was more cordial than it had been when he was paired with Kimi Raikkonen.
"Things have started extremely well," Massa said. "We've already started to speak a lot about the car and what to do to have a competitive car.
"I've spoken more to Fernando now than in three years with Kimi. Perhaps this was not difficult because Kimi of course did not like to speak much, but I also worked extremely well with Kimi, even without speaking. So it was fine. I think we can have a very good relationship and we can work extremely well together."
Massa said both drivers recognised that it was in Ferrari's interest for them to work in harmony.
"I think we need to work well together otherwise it will not be positive for either of us or for the team," he said. "We are in a very important team, we know what we have to do, and we know if we work well together on the professional side we can have a better car on the track.
"I really don't think there will be a fire, and we can work well together. We can develop a great car.
"On the track definitely I want to be in front and he wants to be in front, but that's the sport. I'm pretty motivated that we can do well together and do a good job."
Alonso and Massa had disagreements after on-track incidents in Spain and Germany in 2007, and last autumn Massa had to clarify comments in which he appeared to suggest that Alonso had prior knowledge of the Singapore 2008 'crashgate' plot. But Massa insisted all such spats were now behind them.
"As for the problems, we have discussed it," he said. "You've all seen what happened in 2007 when we spoke in Germany. I gave my compliments to him for the race and he said I had done something not honest, but it was not true so I just talked to him about it and then he said he was sorry, and that was it.
"It's like when you go and talk to your mother and then everything goes on as normal once you've said you're sorry. Personally I have no problems, there are no strange feelings or opinions about Fernando."
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:02 schreef Tarado het volgende:
In het origineel klinkt het wat genuanceerder allemaal
Alonso relationship already good - Massa
By Dieter Rencken and Matt Beer Friday, January 15th 2010, 09:15 GMT
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80895
Maar is dat meteen een steek terwijl algemeen bekend is dat Kimi niet zo loslippig is?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Maar toch ... refereert 'ie naar Kimi zodra hij het heeft over communicatie en samenwerking. En verder niet.
Ze hebben Kimi niet voor niets een oprotpremie gegeven lijkt mequote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Maar toch ... refereert 'ie naar Kimi zodra hij het heeft over communicatie en samenwerking. En verder niet.
http://www.jamesallenonf1.comquote:There will be no re-tuning of the engines competing in Formula 1 this season, after extensive discussions on ways of equalising engines drew a blank.
The Mercedes, Ferrari and Renault engines will all be as they were in 2009. The V8 engines in use in F1 at the moment are all frozen in specification, with no performance developments allowed. However manufacturers are allowed to request changes in the interests of reliability.
In that process, some changes were made which definitely improved performance, so by the end of 2008 there was quite a difference in performance between the best and worst performing engines.
The FIA ruled that Renault, which had been left behind, would be allowed to retune its engine to bring it up to the level of the others.
This season the same thing happened again. According to analysis we ran on this site in November, the spread of engine power from the best to the worst engines this year was around 2.5%. This means that, if the Mercedes is believed to have had 755hp, the least powerful engine was 18hp down, which is worth just under 3/10ths of a second per lap.
This time the FIA proposed that if the teams were unhappy then they should sort it out themselves, but it could only be on the basis of the best engine being detuned. Mercedes were very unhappy with this and there was some scepticism about the whether the Renault was as down on power as it was being suggested, especially as Red Bull won six races. After extensive discussions got nowhere, the FIA is believed to have ruled that the engines will stay as they are with no re-tuning.
It is worth remembering that “equivalence” isn’t actully required in the rules, just no performance development. So getting exactly equal engines is not something the FIA has to be seen to pursue.
Red Bull were keen on a move to Mercedes power for 2010, but met with resistance from McLaren and Brawn and also from powerful voices within Red Bull itself. So they will remain with Renault. But this is no bad thing; it is worth remembering that they won the last three races of last season, so the engine clearly wasn’t struggling.
And perhaps more important, performance isn’t going to be the holy grail in races this season; fuel efficiency is, due to the new rule outlawing refuelling. The Renault is the most fuel efficient engine in the field, so the Red Bull team can budget for a smaller fuel tank, which improves weight distribution and aerodynamics and they will carry a lighter fuel load at the start of the race. Every 3 kilos of fuel they carry less than their rivals will help them by a tenth of a second per lap. That could be decisive this year.
Adrian Newey said today that McLaren and Brawn blocked RBR from having the Mercedes engines. The team also evaluated Cosworth. But I have a feeling that they will do just fine with the Renault this year.
This story has been written in response to a number of questions posted on the site by readers wanting to know what’s going on with equalising engines. Thanks to them for suggesting it.
Dat ookquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze hebben Kimi niet voor niets een oprotpremie gegeven lijkt me
Terwijl de rest het moet doen met een 'engine-freeze' kan Cosworth mooi de motor van 2006 doorontwikkelen en afstemmen op de refuelling-ban. Voordeeltje voor hun.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:15 schreef Tarado het volgende:
NO “EQUALISING” OF ENGINES FOR 2010
Posted on | January 16, 2010 | by James Allen | No Comments
[..]
http://www.jamesallenonf1.com
http://www.planet-f1.com/story/0,18954,3213_5863501,00.htmlquote:Mercedes GP are set to have two major events in the build-up to pre-season testing, opting to revealing their 2010 livery ahead of the unveiling of their new car.
Having purchased a majority stake in the Brawn GP team at the end of last season, Mercedes will run the Championship winning outfit under their own brand name this season, naming the team 'Mercedes GP.'
Pulling off the shock of the season already in December last year, Mercedes GP announced that they had signed seven-time World Champion Michael Schumacher as Nico Rosberg's 2010 team-mate.
The two Germans will make their first official public appearance with the team when they launch the new 2010 livery at Mercedes's museum in Stuttgart on January 25th.
However, the livery will be displayed on the 2009 Championship-winning Brawn GP001 as the German carmaker will only unveil their 2010 challenger on the first day of pre-season testing.
The team confirmed on Friday that the new car will only be shown to the world on February 1st at the Valencia circuit ahead of testing.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/80941quote:Jenson Button has revealed that he will drive a McLaren for the first time at Valencia on February 3, the last of the three-day test.
Pedro de la Rosa will give the MP4-25 its maiden run on the opening day of the test on February 1, with Lewis Hamilton taking over the following day.
"I am testing on Februrary 3," Button said in an interview on the AUTOSPORT International stage on Sunday. "The first day is Pedro, then Lewis, and myself on the third day.
"I am looking forward to it. It's going to be the strangest day because it's going to be one of the most important days in F1 in 2010, when we see where people stand, which cars are quick and which are competitive."
De la Rosa's involvement in the test suggests that he will continue as a McLaren test driver in 2010, despite recent speculation linking with the Sauber team.
Ze moeten toch ook gewoon met dezelfde ECU racen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Terwijl de rest het moet doen met een 'engine-freeze' kan Cosworth mooi de motor van 2006 doorontwikkelen en afstemmen op de refuelling-ban. Voordeeltje voor hun.
Cosworth heeft toch wat extra vrijheid gekregen?quote:Op zondag 17 januari 2010 13:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ze moeten toch ook gewoon met dezelfde ECU racen?
Geen idee ... daarom vroeg ik hetquote:Op zondag 17 januari 2010 13:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Cosworth heeft toch wat extra vrijheid gekregen?
de andere teams rijden met dezelfde motoren uit 2006 (met kleine aanpassingen). Cosworth had in 2006 ook aleen motor, maar toch mogen ze voor 2010 een nieuwe bouwen.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
Cosworth moet idd rekening houden met de ECU van McLaren. Voor de rest hadden ze idd de vrijheid om een competitieve motor neer te zetten. Daar hebben ze relatief weinig tijd voor gehad, dus imo hebben ze niet de tijd gekregen om een voorsprong op de andere motorleveranciers te creëren.
Klopt - al is Williams in 2006 maar één keer uitgevallen met een kapotte motor.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
mja, het is wel zo dat de andere fabrikanten op het gebied van betrouwbaarheid en levensduur grote stappen hebben gezet, terwijl de ontwikkeling van Cosworth enkele jaren stil heeft gelegen. Dat is een achterstand die weggewerkt moet worden.
quote:Brawn: "Schumacher gaat wereldkampioen worden"
18 januari 2010
Ross Brawn lag als teambaas van BrawnGP aan de basis van de wereldtitel van Jenson Button in 2009. De Britse tacticus heeft ook voor het komende seizoen hooggespannen verwachtingen. Volgens Brawn kroont de teruggekeerde Michael Schumacher zich dit jaar direct tot wereldkampioen.
Brawn en Schumacher hebben elkaar sinds kort weer gevonden bij Mercedes. Als de Engelsman door het Duitse magazine Bild wordt gevraagd op wie hij zijn geld zou zetten voor het kampioenschap, is Brawn duidelijk: "Ik zou mijn geld dit jaar absoluut op Schumacher zetten."
"Ik verwacht niet dat hij meteen de eerste races zal winnen. Hij zal moeten wennen aan de auto en de nieuwe coureurs in de Formule 1. Maar het zal niet lang duren voordat we Schumacher op zijn best zullen zien. Hij kan zich erg goed aanpassen aan de omstandigheden en leert dingen erg snel", aldus Brawn.
Elke teambaas roept dat zijn auto de beste is natuurlijkquote:Op maandag 18 januari 2010 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ross Brawn is in ieder geval overtuigd van een goede auto anders zou hij dat niet zeggen...
Ja daar heb je gelijk in maar ik neem Brawn wel wat serieuzer dan bijvoorbeeld Mallyaquote:Op maandag 18 januari 2010 14:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Elke teambaas roept dat zijn auto de beste is natuurlijk
f1.fanatic.co.ukquote:Jaime Alguersuari is likely keep his seat at Toro Rosso according to Red Bull’s Helmut Marko.
Marko told Italian site 422race.com: “It will be Alguersuari. We must still resolve some contractual details, but our choice will be him.”
He denied reports the team was considering replacing Alguersuari with Mirko Bortolotti or taking Bruno Senna from Campos.
Dropping Alguersuari when the Spanish driver made only eight starts for the team in 2009 after very little testing would not make a lot of sense.
Toro Rosso have already confirmed Sebastien Buemi will remain with the team this year.
But with Giancarlo Fisichella tipped to take the second seat at Sauber, Nick Heidfeld’s options are looking increasingly limited.
Er is geen enkel team dat met ongelijke auto's begint, het is aan hem om te bewijzen dat hij beter is, dat hebben Irvine en Barichello op een incidentje na nooit laten zien.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Waffle het volgende:
Rosberg wordt wel goed naar de achtergrond gedrukt daar zeg.. Ik hoop niet dat hij een Irvine/Barrichello gevalletje wordt..
Het bericht is wat eenzijdig, dit hoort er namelijk ook nog bij:quote:Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Waffle het volgende:
Rosberg wordt wel goed naar de achtergrond gedrukt daar zeg.. Ik hoop niet dat hij een Irvine/Barrichello gevalletje wordt..
http://www.bild.de/BILD/sport/motorsport/f...ross-brawn.htmlquote:BILD: In dieser Saison fahren vier Weltmeister: Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Jenson Button und Schumi. Wer von ihnen holt 2010 den Titel?
Brawn: „Wenn ich auf einen von ihnen wetten müsste, sage ich klipp und klar: Michael wird Weltmeister.“
BILD: Und Nico Rosberg?
Brawn: „Sie haben mir ja nur die Weltmeister zur Auswahl gelassen. Nico hat auch das Zeug zum Titel, keine Frage. Er hat das Talent und die Ernsthaftigkeit, ein großer Fahrer zu sein.“
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |