Doe eens ff niet zo allejezus interessant, kutnewbiequote:Op donderdag 24 december 2009 01:57 schreef donthate het volgende:
Gotje gotje gotje ik doe hierop een: Slotje
Die staat er toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:03 schreef Godtje het volgende:
Doe jij dan een normale OP als je zo nodig de nieuwe wil openen om een ander af te zeiken (overigens terecht)?
Dat wist ik nietquote:Op donderdag 24 december 2009 07:59 schreef Bart het volgende:
[..]- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café
Esso is een internationale merknaam van Exxon Mobil Corporation. De merknaam wordt uitgesproken als de letters S-O, en is afgeleid van de naam van de Standard Oil Company, de oliemaatschappij die in 1911 door de Amerikaanse regering werd opgebroken als resultaat van een antitrust proces. Exxon Mobil is een van de maatschappijen die uit het opbreken van Standard Oil is voortgekomenquote:Op donderdag 24 december 2009 07:59 schreef Bart het volgende:
[..]
- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Blijft een mooie idd!quote:Op donderdag 24 december 2009 08:33 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Esso is een internationale merknaam van Exxon Mobil Corporation. De merknaam wordt uitgesproken als de letters S-O, en is afgeleid van de naam van de Standard Oil Company, de oliemaatschappij die in 1911 door de Amerikaanse regering werd opgebroken als resultaat van een antitrust proces. Exxon Mobil is een van de maatschappijen die uit het opbreken van Standard Oil is voortgekomen
quote:Op donderdag 24 december 2009 11:58 schreef DaZeggiK het volgende:
Hoe fucked up de verlatingsangst van mijn vriendin eigenlijk echt is.
Jammer dat na 2,5 jaar en net samenwonen te moeten constateren.
Constant herinneren aan hoe lang je al samen bent en geen plannen hebt om dat te stoppen. Hoe vaker je zoiets zegt hoe eerder zij er naar jaren achterkomt dat je zoveel druk maken nergens voor nodig is. Het gebeurd of helemaal niet of wel, maar dan heeft van te voren er druk over maken nog geen nut IMO.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:58 schreef DaZeggiK het volgende:
Hoe fucked up de verlatingsangst van mijn vriendin eigenlijk echt is.
Jammer dat na 2,5 jaar en net samenwonen te moeten constateren.
de 5equote:Op woensdag 23 december 2009 16:05 schreef Lano het volgende:
[..]
4de van rechts in het rijtje van de quote en editknop
quote, edit, msnpoppetje, fobo. Hoe kom jij op 5?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:51 schreef powerlite het volgende:
[..]
de 5eik heb het ontdekt
(en tvp)
quickquote, quote, edit, msnpoppetje, fobo.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:52 schreef Lano het volgende:
[..]
quote, edit, msnpoppetje, fobo. Hoe kom jij op 5?
Als je de baggerlayout gebruikt: opties -> (Quick)Reply. Ik heb dat hele rijtje op JA staan.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:14 schreef Lano het volgende:
Zit quickquote alleen bij een abbo dan zeker, want die heb ik niet hoor? Niet in dat rijtje iig
Omdat dat een hoofdletter is :d werkt ook niet.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:24 schreef Lano het volgende:
Ah dat kan ook:P
dan nog even een vraagje wat ik al tijden niet snap... Hoe kan het dat als ik bv dubbele punt P intyp ik niet desmiley krijg? Terwijl ik het precies zo typ
![]()
Ideaal! Dan kun je ook meerdere mensen tegelijk quoten!quote:Op donderdag 24 december 2009 17:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
Als je de baggerlayout gebruikt: opties -> (Quick)Reply. Ik heb dat hele rijtje op JA staan.
Dat zat in de oude layout ook allang met fok!tools erinquote:Op donderdag 24 december 2009 19:05 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ideaal! Dan kun je ook meerdere mensen tegelijk quoten!
Dit wist ik dus niet.
Wist je dan ook dat als je in Turkije een broodje shoarma bestelt, ze geen flauw idee hebben wat dat is?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
Dat las ik dus gisteren, en in Griekenland heet het weer gyros. En ik maar denken dat dat allemaal andere dingen waren. Maar ja, ben dan ook vegetarier, is dat een goed excuus?quote:Op vrijdag 25 december 2009 08:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Wist je dan ook dat als je in Turkije een broodje shoarma bestelt, ze geen flauw idee hebben wat dat is?
Is dat wel zo? Kebab zit toch altijd aan een stok en bak je dan en snijd je het pas er af als het gaar is?Shoarma snijd je eerst en bak je daarna pas.quote:
Neequote:Op vrijdag 25 december 2009 12:00 schreef denkjedat het volgende:
dat verstandkies kom door de verre stand en niet door je verstand
quote:Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. In het Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds het meest gangbare woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.
De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk.
Bedoel je deze winkelquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:41 schreef Geerd het volgende:
Dat je de naam spirit (winkel) niet uitspreekt zoals het er staat maar als s-pri?
In dat geval zou het een 'disnep'-fout zijn!quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:57 schreef maok het volgende:
[..]
Bedoel je deze winkel
[ afbeelding ]
Of is er een winkel waarvan je de naam het zelfde uitpreekt?
spiritquote:Op vrijdag 25 december 2009 12:41 schreef Geerd het volgende:
Dat je de naam spirit (winkel) niet uitspreekt zoals het er staat maar als s-pri?
Arme E, zomaar genegeerd wordenquote:Op vrijdag 25 december 2009 13:37 schreef Geerd het volgende:
[..]
lol dacht dat er een i nog tussen stond
![]()
ja inderdaad, op de basisschool leerde je de s zo schrijvenquote:Op donderdag 24 december 2009 11:49 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat hier Fila staat en niet Fils.![]()
lolquote:Op zaterdag 26 december 2009 12:23 schreef Bonzai. het volgende:
Dat je Pall Mall als Pell Mell uitspreekt (wat eigenlijk ook logisch is).
Het klinkt logisch, maar volgens mij begrijpt de kassamiep het echt niet als ik om pell mell vraag. Heb zelf aardig wat tijd achter de kassa doorgebracht en heb nog nooit iemand om pell mell horen vragen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:23 schreef Bonzai. het volgende:
Is 'Pol Mol' niet logischer gezien de dubbele 'l'?quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:23 schreef Bonzai. het volgende:
quote:Op zondag 27 december 2009 03:21 schreef Judeljuud het volgende:
Ik: 'Raar eigenlijk dat er in onze oude woonplaats nooit een ijscoman langs kwam!'
Vader: 'Oh, hihi, die kwam wel, maar dan zei je moeder altijd dat het geluid van de hondenrenbanen verderop kwam...'
Kwam ik vorig jaar achter.
quote:Op zondag 27 december 2009 03:21 schreef Judeljuud het volgende:
Ik: 'Raar eigenlijk dat er in onze oude woonplaats nooit een ijscoman langs kwam!'
Vader: 'Oh, hihi, die kwam wel, maar dan zei je moeder altijd dat het geluid van de hondenrenbanen verderop kwam...'
Kwam ik vorig jaar achter.
quote:Op zondag 27 december 2009 13:36 schreef mja..tulek.. het volgende:
ik heb mijn leven lang gedacht: stom.. die nooduitgangen in het dak van de bus.. daar kun je toch nooooit bij...![]()
..vorig jaar kwam ik erachter dat die dienden voor als de bus op zijn kant ligt..![]()
![]()
![]()
...mja..de 50 al gepasseerd..![]()
Tie-wrapquote:Op zondag 27 december 2009 15:30 schreef gifkwal het volgende:
Ik zie trouwens wel vaak dat die hamertjes met taille-rips (zo spel je dat toch?) zijn vastgemaakt. Zeker tegen kwajongens/vandalisme, maar lekker handig in geval van nood.
Nu je het zegt!quote:Op zondag 27 december 2009 13:36 schreef mja..tulek.. het volgende:
ik heb mijn leven lang gedacht: stom.. die nooduitgangen in het dak van de bus.. daar kun je toch nooooit bij...![]()
..vorig jaar kwam ik erachter dat die dienden voor als de bus op zijn kant ligt..![]()
![]()
![]()
...mja..de 50 al gepasseerd..![]()
Haha, klinkt ook veel logischer. Nou ja, waar kan ik deze spellingsblunder beter maken dan in dit topic.quote:
Dat is zodat het hamertje blijf waar die hoort. Waar dus de ruit is die je dan in moet slaan in geval van nood. Handig als zo'n hamertje los zit en iedereen het mee ken nemen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:30 schreef gifkwal het volgende:
Ik zie trouwens wel vaak dat die hamertjes met taille-rips (zo spel je dat toch?) zijn vastgemaakt. Zeker tegen kwajongens/vandalisme, maar lekker handig in geval van nood.
Het is inderdaad handig als hij gewoon los was en dat degene die hem echt nodig heeft voldoende bewegingsvrijheid heeft om hem goed te gebruiken.quote:Op zondag 27 december 2009 16:30 schreef pc-fr34k het volgende:
Handig als zo'n hamertje los zit en iedereen het mee ken nemen.!
volgens mij is de kabel die er aan zit wel een paar meter langquote:Op zondag 27 december 2009 16:37 schreef Beavis het volgende:
[..]
Het is inderdaad handig als hij gewoon los was en dat degene die hem echt nodig heeft voldoende bewegingsvrijheid heeft om hem goed te gebruiken.
Een normaal mens laat hem ook waar hij is als hij hem niet nodig heeft. Triest dat dat ding vastgebonden moet worden.
Neemt niet weg dat het triest is dat hij vast moet zitten.quote:Op zondag 27 december 2009 16:41 schreef Meddo het volgende:
[..]
volgens mij is de kabel die er aan zit wel een paar meter lang
Zo kan hij ook niet misplaatst zijn. Of iets zou "moeten" of niet, betekent niet of dat je voorzorgsmaatregelen maar moet laten. Die zijn er voor de mensen/het geval dat.quote:Op zondag 27 december 2009 16:42 schreef Beavis het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het triest is dat hij vast moet zitten.
Nee, het is triest. Dat zie je maar aan alle gejatte plaatsnaamborden, verkeersborden etc.quote:Op zondag 27 december 2009 16:47 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Zo kan hij ook niet misplaatst zijn. Of iets zou "moeten" of niet, betekent niet of dat je voorzorgsmaatregelen maar moet laten. Die zijn er voor de mensen/het geval dat.
Je hebt helemaal gelijk. Daarom niet minder triest.quote:Op zondag 27 december 2009 17:12 schreef pc-fr34k het volgende:
Das toch van toepassing op alles waar beveiliging wordt toegepast om te anticiperen om mogelijk asociaal gedrag te voorkomen/in te dammen.
Er zouden geeneens wetten hoeven zijn die burgers dingen verbieden maar omdat niet iedereen hetzelfde denkt en doet en dezelfde moralen heeft...
Mwah das meer gewoon als op de hele post/discussie bedoelt en niet direct de inhoud. Dat heen en weer gedoe terwijl we beiden hetzelfde bedoelen maar dan met een andere invalshoek.quote:Op zondag 27 december 2009 17:14 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Daarom niet minder triest.
Dat jij er in je PI steeds om moet lachen begrijp ik niet.....
Mijn moeder vertelde me een paar maanden terug dat ze de hond, die ik als kleuter had, in had laten slapen. Ik dacht al die tijd (toch wel een jaar of 15 denk ik) dat hij uit ouderdom was overleden...quote:Op zondag 27 december 2009 15:19 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]!
Terugkijkend naar, wat je toen niet besefte, weet je echt hoe veel je eigenlijk belazerd en bedrogen bent als kind met zoethoudertjes en/of witte leugentjes waar je toch als je het niet(Of pas na jaaaaaren later )begrepen hebt een groot deel van je leven iets geloofd wat niet waar blijkt te zijn..
Klopt. Verstand/wijsheid is waarschijnlijk de fabel, verre stand is de juiste redenatie. Zo wordt het bij de meeste tandartsen en assistentes wel geleerd.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:51 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb het precies andersom geleerd. Dat van verstand, wijsheid zou juist een fabeltje zijn!?
Het komt echt van wijsheid, niet van de stand van de tand. Het wordt verkeerd geleerd; zoals met zoveel dingen. Als je het programme QI op de BBC wel eens kijkt sta je verbaasd van de hoeveelheid "leuke weetjes" die gewoon onzin zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 19:48 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt. Verstand/wijsheid is waarschijnlijk de fabel, verre stand is de juiste redenatie. Zo wordt het bij de meeste tandartsen en assistentes wel geleerd.
Waarom is het dan in het engels Wisdom teeth en niet Faraway teeth?quote:Op zondag 27 december 2009 19:48 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt. Verstand/wijsheid is waarschijnlijk de fabel, verre stand is de juiste redenatie. Zo wordt het bij de meeste tandartsen en assistentes wel geleerd.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Neophyte spreek je uit als Neofight.
Ik kwam er ergens dit jaar achter dat ze bij "Orgineel Amsterdams van Osdorp posse" zingen; "Ik wandel naar de whiskeybar en neem een Jan de Wandelaar" Daarmee bedoelen ze natuurlijk een Johnny Walker
quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:35 schreef Bollepluis het volgende:
Dat ik dacht dat je Neophyte uit moest spreken als neofiete.
grappig..hier in Nieuw Zeeland noemen we ze gewoon bij hun naam waarvoor ze gebruikt worden en heten ze cable tiesquote:
Hardcorequote:Op dinsdag 29 december 2009 21:52 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]. Nooit naar de teksten geluisterd?
! Neophyte hardcore do i have to say more? S
Hier ook, Kabelbindersquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
grappig..hier in Nieuw Zeeland noemen we ze gewoon bij hun naam waarvoor ze gebruikt worden en heten ze cable ties
Beeh! Stampeen!!quote:
Hoe spreek je het uit dan? Toys are us?quote:Op donderdag 24 december 2009 08:18 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
Dat wist ik niet![]()
Vroeger noemde ik Toys "R" us altijd Toys-Rus, want zo stond het geschreven
Damn! Nooit bij stil gestaan, ik dacht ook altijd aan een secondewijzer omdat je binnen de tijd moet antwoorden enzo ...quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:07 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook zoiets met me maat gister.
We hadden het over per seconde wijzer.
Ik dacht dus steeds dat het over een secondewijzer ging, maar hij zei dus dat je per seconde wijzer werd.
Ik denk dus dat dit multi-interpretabel bedoeld wordt.
Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel (als in weten zij veel? maar ook meer van, ach, weten zij veel). En nog wel meer, lag daar vannacht aan te denkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:07 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook zoiets met me maat gister.
We hadden het over per seconde wijzer.
Ik dacht dus steeds dat het over een secondewijzer ging, maar hij zei dus dat je per seconde wijzer werd.
Ik denk dus dat dit multi-interpretabel bedoeld wordt.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel
Ik weet niet wat je met plaatstaal bedoelt, dus sorry als dat hetzelfde is als wat ik nu ga zeggen... maar "blik" is natuurlijk ook een ander woord voor auto. Dus auto op de weg.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Blik Op De Weg (vind ik echt briljant):
- plaatstaal op de weg
- kijk op de weg (gebiedende wijs)
- een blik (gerichte kijk) op de weg werpen
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..quote:Op zondag 27 december 2009 13:14 schreef staticdata het volgende:
"team" wordt ook wel gebruikt als afkorting voor: "Together Everyone Achieves More".
tot voor kort nooit bij stilgestaan
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:08 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teamquote:Een team (verwant aan het Nederlandse woord toom, een groep gezamenlijk werkende dieren)
Chique is bijvoeglijk naamwoord, dus ´het chique woord´ is een woord dat chic is. Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doenquote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat 'starring' in de aftiteling betekent dat de genoemde persoon een acteur/ise in de betreffende film is (iemand die in de spotlights staat, die straalt).
Ik dacht vroeger dat 'klas' het chique'e woord voor school was (dat je, om deftig voor te doen, "ik ga naar de klas" zei ipv "ik ga naar school"). (wat is het meervoud van chique? )
als je even verder zoekt kom je uit bij het oud engelse woord teman wat giving birth betekendquote:Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef Stevennn het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Team
Maar of het daar ook vandaan komt..
Ik wist wel dat dat moest, als kind al. Maar wij verstopen ons altijd achter auto's en dan gingen we op elkaar schieten.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:52 schreef -.- het volgende:
Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doen
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdagquote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
En ik heb heel lang gedacht dat het oud op nieuw was ipv oud&nieuw. Vond het al zo raar, het is immers nieuw op oud toch?
O zo. Ik dacht nieuw komt op oud. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 30 december 2009 21:30 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdag
Maar veel mensen zeggen idd wel oud op nieuw
Daar dacht ik ook meteen aan, aan de verdovende middelen welgezegd. Er is ook een woord dat tegenwoordig verkeerd wordt geinterperteerd, namelijk ondeugend. Men denkt meteen dat het iets met seks te maken heeft, maar het is echt letterlijk niet deugend, iets dat niet kan/mag. Het kan net zo goed zijn dat iemand een banaan in je uitlaat steekt.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Spuiten & Slikken
- drugs
- ejaculatie
watquote:Op donderdag 31 december 2009 08:21 schreef Brett-Anderson het volgende:
doe er nog gelijk een leuke achteraan, omdat hij leuk is niet omdat het zo lang duurde voor ik het begreep. Ik vroeg aan een Amerikaan of hij die dag wat met me wilde drinken, maar nee I can't because I have an interview. Dus ik denk cool, iemand komt hem met de camera en een microfoon vragen stellen, maar hoezo is dat niet leuk en hoezo moet je je nog even voorbereiden? Totdat ik me besefte.... sorry![]()
![]()
Het is wel heel krom geschreven maar waar het op neerkomt is dat de amerikaan een sollicitatie gesprek had.quote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:15 schreef HugoChavez het volgende:
Zo kwam ik er recentelijk achter dat virus, niet een stam in Rusland was, maar iets dat de software op je pc aantast.
quote:Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:
O ja, weet er nog eentje.
Toen ik een jaar of acht was had ik een vakantievriendinnetje van tien. Wij gingen dingen tekenen voor mijn zusjes, en mijn ene zusje wilde een mannetje met een piemel. Dat vakantievriendinnetje had dat getekend, en toen wij onze tekeningen aan mijn vader lieten zien dacht hij dat ik die piemel had getekend. Hij vroeg: "Hoe weet jij zo goed hoe een piemel eruit ziet!??" (dat meisje had hem heel overtuigend getekend, inclusief voorhuid en aderen en eikel en alles). Ik bekende teleurgesteld dat ik die niet getekend had, maar mijn vriendinnetje... en was verdrietig dat mijn vader nu juist trots was op haar, in plaats van op mij...
Jaren later toen ik hier weer eens aan dacht viel het kwartje: Mijn vader was niet trots op de uitvoerige details van de getekende piemel, maar wou natuurlijk om heel andere redenen weten waarom het zo knap getekend was! Vraag me nu zelf ook af hoe dat meisje dat zo goed wist...Maar ja, misschien ging ze wel gewoon vaak met haar vader in bad of zo, kan natuurlijk ook.
Iew.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:
O ja, weet er nog eentje.
Toen ik een jaar of acht was had ik een vakantievriendinnetje van tien. Wij gingen dingen tekenen voor mijn zusjes, en mijn ene zusje wilde een mannetje met een piemel. Dat vakantievriendinnetje had dat getekend, en toen wij onze tekeningen aan mijn vader lieten zien dacht hij dat ik die piemel had getekend. Hij vroeg: "Hoe weet jij zo goed hoe een piemel eruit ziet!??" (dat meisje had hem heel overtuigend getekend, inclusief voorhuid en aderen en eikel en alles). Ik bekende teleurgesteld dat ik die niet getekend had, maar mijn vriendinnetje... en was verdrietig dat mijn vader nu juist trots was op haar, in plaats van op mij...
Jaren later toen ik hier weer eens aan dacht viel het kwartje: Mijn vader was niet trots op de uitvoerige details van de getekende piemel, maar wou natuurlijk om heel andere redenen weten waarom het zo knap getekend was! Vraag me nu zelf ook af hoe dat meisje dat zo goed wist...Maar ja, misschien ging ze wel gewoon vaak met haar vader in bad of zo, kan natuurlijk ook.
Waarom?quote:
Dit dus. En anders had ze toch vast weleens op tv oid wat kunnen zien. Dat een meisje wet hoe ene pik eruit ziet betekent niet dat ze er wat mee gedaan heeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Waarom?
Waarschijnlijk ging dat meisje inderdaad vaak met pappa in bad en zolang zij geen dikke boner had getekend is er niks aan de hand. Tenzij jij natuurlijk ook van zo'n bekrompen soort bent die het vies vind dat een klein meisje met pappa in bad gaat. In dat geval ben jij "Iew"
quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Cruise Control wil alleen maar zeggen dat je je voet van het gaspedaal kunt halen, de auto houdt dezelfde snelheid, sturen moet je!
Jij kwam hier achter na aanvaring met een boom?quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Ik heb lang gedacht dat een auto met Cruise Control zelf de weg zoekt...
alsof je zeg maar met je ogen dicht, handen los van het stuur, op de plaats van bestemming aankomt!
Cruise Control wil alleen maar zeggen dat je je voet van het gaspedaal kunt halen, de auto houdt dezelfde snelheid, sturen moet je!
Ik dacht dat ook, maar dan dat hij hem recht op de weg hield en gas blijft geven. Dus zeg maar om te cruisen over de snelweg. Kwam er pas zo rond m'n 18e achter toen een maatje het gebruikte.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Ik heb lang gedacht dat een auto met Cruise Control zelf de weg zoekt...
alsof je zeg maar met je ogen dicht, handen los van het stuur, op de plaats van bestemming aankomt!
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!quote:Op zondag 3 januari 2010 17:54 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dit dus. En anders had ze toch vast weleens op tv oid wat kunnen zien. Dat een meisje wet hoe ene pik eruit ziet betekent niet dat ze er wat mee gedaan heeft.
Ja lief hequote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!
Uhu dat zeker, alleen er 100% zeker van zijn dat dat meisje dan al seksueel actief was ben je dan ook niet. Had zij geen antwoord gegeven op de vraag hoe ze dat wist?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!
Maar dat heb ik dan ook nergens gesteld. Het is alleen wel iets wat je je af kan vragen en wat mijn vader dus ook deed (erger nog: mogelijk seksueel misbruik), maar voor hetzelfde geld is het inderdaad iets geheel onschuldigs. Maar goed, juist dat is wat ik pas jaren later begrepen heb, de reden waarom hij er naar vroeg. Dat meisje was er niet bij toen mijn vader het vroeg, kan me verder ook niet herinneren of hij het er nog met haar over heeft gehad of met haar ouders.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:24 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Uhu dat zeker, alleen er 100% zeker van zijn dat dat meisje dan al seksueel actief was ben je dan ook niet. Had zij geen antwoord gegeven op de vraag hoe ze dat wist?.
Haar vader heette niet toevallig Josef of zo en kwam ze uit Oostenrijk?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:38 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Maar dat heb ik dan ook nergens gesteld. Het is alleen wel iets wat je je af kan vragen en wat mijn vader dus ook deed (erger nog: mogelijk seksueel misbruik), maar voor hetzelfde geld is het inderdaad iets geheel onschuldigs. Maar goed, juist dat is wat ik pas jaren later begrepen heb, de reden waarom hij er naar vroeg. Dat meisje was er niet bij toen mijn vader het vroeg, kan me verder ook niet herinneren of hij het er nog met haar over heeft gehad of met haar ouders.
Whehe. Nee, hij heette Anton en ze kwamen van de Veluwe. Dat ik dat nog weet.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:02 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Haar vader heette niet toevallig Josef of zo en kwam ze uit Oostenrijk?
Wat dat heb ik ook gehad dacht dat die ene gewoon on steroids was en de ander zonder.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:38 schreef Stevennn het volgende:
Het verschil tussen
Robbie Williams en Robin Williams
Hmmm .... Veluwe. Dat belooft niet veel goeds.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:39 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Whehe. Nee, hij heette Anton en ze kwamen van de Veluwe. Dat ik dat nog weet.
Ligt eraan wat voor auto, en of je hittewerend glas hebt, en of je rijdt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef Lovechild het volgende:
Ik realiseerde me pas afgelopen zomer dat het ook mét een airco in de auto gewoon nog bloedheet is als de zon op het glas schijnt.
Oke, dat maakt dat ik me iets minder dom voelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:51 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor auto, en of je hittewerend glas hebt, en of je rijdt..
Totdat je daar achter kwam neukte je ook iedereen in d'r poepert?quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:19 schreef Handdoekje het volgende:
Ik dacht vroeger dat baby's uit de poepert kwamen.
Als 8 jarige was ik nog niet seksueel-actief.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Totdat je daar achter kwam neukte je ook iedereen in d'r poepert?
Ah, een laatbloeiertje.quote:Op woensdag 6 januari 2010 08:33 schreef Handdoekje het volgende:
[..]
Als 8 jarige was ik nog niet seksueel-actief.
quote:
Het lijkt ook zo op elkaar he.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:18 schreef Moelie het volgende:
Dat die gast van de Gammareclame van laatst eigenlijk gewoon zegt 'Die zijn van de Gamma' in plaats van 'Design van de Gamma'
quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:23 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het lijkt ook zo op elkaar he.(geen sarcasm)
Is het niet de bedoeling dat je het beide hoort? Net als bij een programma op Yorin. Volgensmij Cash & Carlo.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:18 schreef Moelie het volgende:
Dat die gast van de Gammareclame van laatst eigenlijk gewoon zegt 'Die zijn van de Gamma' in plaats van 'Design van de Gamma'
quote:Op donderdag 7 januari 2010 11:55 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je het beide hoort? Net als bij een programma op Yorin. Volgensmij Cash & Carlo.
You're in the game.
Yorin the game.
Waarschijnlijk wel, maar ik hoorde in eerste instantie dus alleen 'Design van de Gamma', kwam er pas later achter dat je dus twee dingen kunt horen.. vandaarquote:Op donderdag 7 januari 2010 11:55 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je het beide hoort?
nee hij zegt 'dat zeg ik, gamma'quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:18 schreef Moelie het volgende:
Deze reklamequote:
dat zeg ik, gammaquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:39 schreef maok het volgende:
[..]
Deze reklame
Al zie ik nu dat ze allebij de vormen allebij even duidelijk noemen, blijkbaar nooit opgelet
Ik zou het zeer zeker nog wat grappiger voor je maken. Ik heb m'n stukje 26 x teruggelezen en zie niet wat er te huilen valt.quote:
52 x verlorenquote:Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
[..]
Ik zou het zeer zeker nog wat grappiger voor je maken. Ik heb m'n stukje 26 x teruggelezen en zie niet wat er te huilen valt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Game_%28spel%29quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:33 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
[..]
Ik zou het zeer zeker nog wat grappiger voor je maken. Ik heb m'n stukje 26 x teruggelezen en zie niet wat er te huilen valt.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 23:39 schreef J0ttem het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Game_%28spel%29
Ik heb er heel wat gezien in de Ardennen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:49 schreef Gitarist het volgende:
Niet dat ik er ooit over nagedacht had, maar ik realiseer me naar aanleiding van dit nieuwsbericht op de Frontpage dat er ook skipistes in België zijn. Nooit bij stilgestaan
Ik vond dat 2e veel aannemelijkerquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:17 schreef Simba het volgende:
Dat "elfstedentocht" niet zomaar een naam is, maar een tocht die echt door elf steden gaat.
En Broadway de broodweg?quote:
Ik zag een dier in je plaatjequote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:12 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik heb er heel wat gezien in de Ardennen.
Gewoon een paar bomen kappen en paaltjes neerzetten et voila.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wall Street was iig vroeger de walstraat.quote:
ooohquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:47 schreef zomgmoz het volgende:
[ afbeelding ]
dat het BCC logo niet alleen een gezicht is, maar ook een stekker..
OMFGquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:53 schreef Judeljuud het volgende:
Ik vertelde net aan een vriendin dat als K's Choice zong 'if you're pubic hair 's on fire..' dat ik (16 toen) dacht dat het over het haar van het publiek ging. Ze moest lachen...waarna ze vroeg wat pubic hair dan wel betekende. 'Oh! Schaamhaar! Ik dacht dat dat shame hair heette in het Engels!'
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:15 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je komt er na jaren achter dus jij bent de faggot?
Ik moest ook even goed kijkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef Apostrof het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag eerst altijd een pijtlje en een mislukt puzzelstukje, maar sinds kort zie ik pas dat het eigenlijk de derde letter van het alfabet voorstelt.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:44 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik moest ook even goed kijken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:47 schreef zomgmoz het volgende:
[ afbeelding ]
dat het BCC logo niet alleen een gezicht is, maar ook een stekker..
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:44 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik zag een dier in je plaatjeOMG PiraniaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Dat had mijn broertje ookquote:Op zondag 10 januari 2010 22:50 schreef Pino112 het volgende:
Dat het 'je van het' is.
Ik dacht 'juf annet', omdat op de basisschool ook iemand zo heette
Was die juf heet?quote:
Ghe, nooit bij stilgestaan zelfs.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef Apostrof het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zag eerst altijd een pijtlje en een mislukt puzzelstukje, maar sinds kort zie ik pas dat het eigenlijk de derde letter van het alfabet voorstelt.
Normaal zeg ik het ook niet, maar deze was wel heel slechtquote:
Mooi is die hè?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:32 schreef Gwywen het volgende:
Ook nog maar recentelijk ontdekt: de herkomst van het woord paarlemoer. Die link legde ik pas nadat ik erachter kwam dat dat in het engels mother of pearl heet.
Scherp!quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Net als Harlem (die ga ik niet eens uitleggen) en Flushing (Vlissingen)
Paarlemoer? Ik dacht parelmoerquote:Op maandag 11 januari 2010 11:32 schreef Gwywen het volgende:
Ik dacht altijd dat dat carrefourlogo een pijl naar rechts was die aangaf dat dáár die supermarkt zat.![]()
Ook nog maar recentelijk ontdekt: de herkomst van het woord paarlemoer. Die link legde ik pas nadat ik erachter kwam dat dat in het engels mother of pearl heet.
En Yonkers verwijst naar het landgoed van Adriaen van der Donck (1618-1655), een bestuurder die door de lokale bevolking 'de jonkheer' genoemd werd.quote:
Echt?quote:
Helaas.quote:
quote:
Kan allebei.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:48 schreef Funkel het volgende:
[..]
Paarlemoer? Ik dacht parelmoerWeer wat geleerd
Mijn moeder zei altijd dat ik in bed nooit m'n sokken aan mocht houden, omdat ik dan nooit meer warme voeten zou krijgen. Toen ik ongeveer dertig was besloot ik dat ik dat als onzin af kon doenquote:Op zondag 27 december 2009 15:19 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]!
Terugkijkend naar, wat je toen niet besefte, weet je echt hoe veel je eigenlijk belazerd en bedrogen bent als kind met zoethoudertjes en/of witte leugentjes waar je toch als je het niet(Of pas na jaaaaaren later )begrepen hebt een groot deel van je leven iets geloofd wat niet waar blijkt te zijn..
[..]. Dat zijn idd pas jaaaaaren later dat je het begrepen hebt. Das trouwens ook voor als er brand is oid en de deuren niet open kunnen, naast zo'n hamertje een nooduitgang. Je kan er altijd wel makkelijk bij zeker via een stoel ken je zo op het dak en weg.
Verlicht me.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:46 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Kebab en Shoarma is wel degelijk verschillend.
quote:
quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:27 schreef maok het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Kebab zit toch altijd aan een stok en bak je dan en snijd je het pas er af als het gaar is?Shoarma snijd je eerst en bak je daarna pas.
Zou kebab soms stok betekenen? Döner betekent volgens mij iets van draaien.
bronquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:08 schreef ganzenherder het volgende:
Dat het poolshoogte is ipv polshoogte.
Dat de maan niet zomaar een waardeloos stuk rots is maar dat de hele aarde zoals wij die kennen naar de klote zou gaan als ie er niet meer zou zijn...
Weet je ook waar het vandaan komt?quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:08 schreef ganzenherder het volgende:
Dat het poolshoogte is ipv polshoogte.
Alles draait om een ciclus, we draaien in een baan maar net even iets anders. schrikkeldagen? Tijd? Ruimte? Dromen?quote:
Krijg nou tieten, wist ik heul niet;quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef Apostrof het volgende:
[ afbeelding ]
Zeevaartquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:58 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Weet je ook waar het vandaan komt?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:17 schreef LintuxCx het volgende:
Dat het getal 42 heel veel betekent!
23 ook. 23 is nu iig. "binnenkort"quote:
en dat voor een Feyenoord-fanquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:08 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
23 ook. 23 is nu iig. "binnenkort"
http://en.wikipedia.org/wiki/23_Enigma
symbolen hebben niet voor niks betekenis, alles stat symbool voor iets, of niets. Het is bedacht en wat hier is achtergelaten door het verleden kunnen we van leren, want er bestaat geen tijd en ruimte zonder dat je dat toegeeft.
Ik ben Rotterdammer en een bewoner van het heelal en alles en niets. Denk voor mezelf en stel anderen voor dat ook te doen, of niet. Dat is de keuze die je hebt in het leven, slaaf of vrij. Of dat nu als neger met katoen is of in de moderne vorm, politiek correct dus fuck de politiek.quote:
uhhh...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:48 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik ben Rotterdammer en een bewoner van het heelal en alles en niets. Denk voor mezelf en stel anderen voor dat ook te doen, of niet. Dat is de keuze die je hebt in het leven, slaaf of vrij. Of dat nu als neger met katoen is of in de moderne vorm, politiek correct dus fuck de politiek.
Dat klopt allebei ja.quote:
ik snapte nog niet dat order in dit geval volgorde betekende en dat het niet de opdracht van ene meneer appearance was om te gaan kijkenquote:You have been watching
(in order of appearance)
Goeiequote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:26 schreef hamkaastosti het volgende:
vroeger toen ik nog een klein mini hamkaastostitje was keek ik altijd allo allo
aan het eind stond daar altijd
[..]
ik snapte nog niet dat order in dit geval volgorde betekende en dat het niet de opdracht van ene meneer appearance was om te gaan kijken
Herkenbaar. Zo dacht ik toen ik 6 was en in de f1 zat en de bal heel hard zag rollen richting de zijlijn, ik pak m vast op, moet m toch zo ingooien. Handsquote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:40 schreef Daniel.Skoffa het volgende:
Duurde bij mij tot mijn 10e voordat ik door kreeg dat wanneer een speler een gele of rode kaart kreeg in een wedstrijd hij hem niet echt "kreeg" en ook niet mee naar huis mocht nemen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:19 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zo dacht ik toen ik 6 was en in de f1 zat en de bal heel hard zag rollen richting de zijlijn, ik pak m vast op, moet m toch zo ingooien. Hands
Go is geen afkorting. Het is gewoon go.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:16 schreef Unreal88 het volgende:
Ik vraag me wel af, betekent GO nou Get Out ? Of niet
Regels zijn er dus zijn ze er om gebroken te worden. Puur zijn, logica. Goed/slecht ken je niet, lekker stout denken! Blijven dromen, fantasie houden!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:02 schreef Onverlaatje het volgende:
Toen ik 6 was dacht ik pas dat je gescoord had als de bal het net geraakt had, anders niet.
ik dacht altijd dat het een doelpunt was als de keeper mooi was gevallenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:02 schreef Onverlaatje het volgende:
Toen ik 6 was dacht ik pas dat je gescoord had als de bal het net geraakt had, anders niet.
Wtf.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:08 schreef pc-fr34k het volgende:
Tikkie jij bent hem.
Pak me dan als je kan, ga ik alvast verstoppertje spelen ja. Zoek niet naar mij dan vind je mij wel.
* pc-fr34 is stoned.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:07 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Regels zijn er dus zijn ze er om gebroken te worden. Puur zijn, logica. Goed/slecht ken je niet, lekker stout denken! Blijven dromen, fantasie houden!
Kijk spomgebob aandchtig als volwassene, of sowieso kinder tekenfilms. Cliche dingen die je meeneemt, als kind nog niet kan verwerken maar het al wel kan snappen.
Nee, het is een forum-adminquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:46 schreef gers het volgende:
dat biogarde geen merk is geen yoghurt is
quote:
quote:Biogarde is een zuivelproduct waarbij tijdens de bereiding gebruikgemaakt is van rechtsdraaiend melkzuur producerende bacteriën. Deze zorgen ervoor dat de smaak en de structuur afwijken van die van bijvoorbeeld ‘gewone’ yoghurt.
Overigens mag de benaming Biogarde (zonder de toevoeging yoghurt) alleen gebruikt worden als het desbetreffende product met een speciale Zwitserse cultuur gemaakt is.
Je bent niet de enige...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:40 schreef Daniel.Skoffa het volgende:
Duurde bij mij tot mijn 10e voordat ik door kreeg dat wanneer een speler een gele of rode kaart kreeg in een wedstrijd hij hem niet echt "kreeg" en ook niet mee naar huis mocht nemen.
Volgens mij moet er altijd verplicht een streepje of spatie tussen, dus het is ook niet 100% jouw schuldquote:Op maandag 18 januari 2010 21:16 schreef neurd het volgende:
ik d8 altijd dat het woord 'bestek-lade' geen 'bestek lade' was, maar een 'beste klade'.
Eh, nee.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Volgens mij moet er altijd verplicht een streepje of spatie tussen, dus het is ook niet 100% jouw schuld
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Volgens mij moet er altijd verplicht een streepje of spatie tussen, dus het is ook niet 100% jouw schuld
Ik zou niet afgaan op je browser of Word, maar dat is een andere zaak.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef ganzenherder het volgende:
Mijn browser telde hem ook al niet goed, maar Word zo te zien wel. Dus jullie hebben gelijk.
Het is wel niet echt super duidelijk zonder streepjes, daar blijf ik bij.
Zulke.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef ganzenherder het volgende:
Mijn browser telde hem ook al niet goed, maar Word zo te zien wel. Dus jullie hebben gelijk.
Het is wel niet echt super duidelijk zonder streepjes, daar blijf ik bij.Af en toe zijn de Nederlandse spellingsregels ook totaal niet consequent wat zo'n dingen betreft....
Klopt, of combinaties van merknamen en woorden en zo. Een streepje tussen bommelding *bom-melding* of massagebed *massa-gebed/massage-bed* heeft wel de voorkeur, het is alleen niet verplicht.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:40 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Zulke.
Verbindingsstreepje moet alleen als er klinkers botsen oid dacht ik. Zoals bij auto-ongeluk. Autoongeluk staat zo gek. Bommelding heeft toch ook geen streepje?
Ik meen me te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten en verwarring te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:40 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Zulke.
Verbindingsstreepje moet alleen als er klinkers botsen oid dacht ik. Zoals bij auto-ongeluk. Autoongeluk staat zo gek. Bommelding heeft toch ook geen streepje?
Ja, dat klopt op zich wel, zie ook mijn vorige bericht. Koppelstreepjes mag je altijd ter verduidelijking gebruiken, los van elkaar schrijven is echter wel uit den boze.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ik dacht te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.
Ik vind het lelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:44 schreef Dastan het volgende:
[..]
Klopt, of combinaties van merknamen en woorden en zo. Een streepje tussen bommelding *bom-melding* of massagebed *massa-gebed/massage-bed* heeft wel de voorkeur, het is alleen niet verplicht.
Kan er niets over vinden. Overal staat iets soortgelijks als dit:quote:Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten en verwarring te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/356quote:Daarnaast geven de spellingregels de taalgebruiker ook de vrijheid om een koppelteken te zetten als de structuur van de samenstelling onoverzichtelijk is. Een streepje maakt bijvoorbeeld het verschil in betekenis tussen basiswoorden-boek en basis-woordenboek duidelijk. Een koppelteken wordt echter niet aangeraden bij elke lange samenstelling, maar alleen waar het de leesbaarheid ten goede komt.
quote:Als tekstdichter-componist-producer breekt Pierre Kartner in 1976 internationaal door met Het Kleine Café Aan De Haven. Dit lied wordt in 1976 in Nederland een hit in zijn eigen uitvoering. Daarna zetten talloze buitenlandse artiesten het op hun repertoire. Een kleine opsomming: België (Eddy Wally, Louis Neefs, Samson en Gert), Duitsland (Bernd Clüver, Freddie Quin, Heino, James Last, Klaus Wunderlich, Marianne Rosenberg, Peter Alexander, Tony Marshall), Frankrijk (Joe Dassin, Mireille Mathieu), Griekenland (Demis Roussos, Nana Mouskouri), Ierland (Davey Arthur and The Fureys), Japan (Malando), Oostenrijk, Polen, Scandinavië (Bobbysocks), Tsjechië (Zpiva Jaromir), Engeland (Engelbert Humperdinck, The Barron Knights), de Verenigde Staten (Audrey Landers - uit tv-serie Dallas, Carl Anderson - uit tv-serie Hill Street Blues en Hervé Village, de dwerg uit tv-serie Fantasy Island) en Zuid-Afrika.
Ik meen dat ik het in de Schrijfwijzer van J. Renkema heb gelezen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:52 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik vind het lelijk.
[..]
Kan er niets over vinden. Overal staat iets soortgelijks als dit:
http://www.braint.nl/taalgids/theorie/theorie_193.html
Edit:
[..]
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/356
Wat een grote onzin wordt hier uitgekraamd zeg, met dit als hoogtepunt.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:49 schreef Dastan het volgende:
[..]
Ja, dat klopt op zich wel, zie ook mijn vorige bericht. Koppelstreepjes mag je altijd ter verduidelijking gebruiken, los van elkaar schrijven is echter wel uit den boze.
Idd, nu doet iedereen het al met spaties (quote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Frank92 het volgende:
Wat een grote onzin wordt hier uitgekraamd zeg, met dit als hoogtepunt.
Nee, hoor. Neem bijvoorbeeld weer het woord massagebed. Hoe weet jij dan of ik massage-bed of massa-gebed bedoel?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Frank92 het volgende:
[..]
Wat een grote onzin wordt hier uitgekraamd zeg, met dit als hoogtepunt.
Koppelstreepjes (hier wordt het koppelteken bedoeld neem ik aan?) mag je altijd ter verduidelijking gebruiken? Absoluut niet. Alleen wanneer woorden verkeerd uitgesproken kunnen worden doordat er twee (al dan niet dezelfde) klinkers achter elkaar gebruikt worden. Dus inderdaad woorden als auto-ongeluk.
Verder mag het koppelteken gebruikt worden wanneer er een dubbele functie bedoeld wordt, zoals Minister-President, of Kolonel-Luitenant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |