abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:40:23 #276
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76899337
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:21 schreef Apostrof het volgende:

[..]

* pc-fr34 is stoned.
pi_76901360
dat biogarde geen merk yoghurt is
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:47:24 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_76901381
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:46 schreef gers het volgende:
dat biogarde geen merk is geen yoghurt is
Nee, het is een forum-admin
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_76901696
Dat Nederlandse zangers/-essen gewoon niet orgineel zijn en dat er minimaal 1 zin moet rijmen in een liedje
pi_76908907
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:46 schreef gers het volgende:
dat biogarde geen merk yoghurt is
quote:
Biogarde is een zuivelproduct waarbij tijdens de bereiding gebruikgemaakt is van rechtsdraaiend melkzuur producerende bacteriën. Deze zorgen ervoor dat de smaak en de structuur afwijken van die van bijvoorbeeld ‘gewone’ yoghurt.

Overigens mag de benaming Biogarde (zonder de toevoeging yoghurt) alleen gebruikt worden als het desbetreffende product met een speciale Zwitserse cultuur gemaakt is.
  zondag 17 januari 2010 @ 02:57:06 #281
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_76913867
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:21 schreef Apostrof het volgende:

[..]

* pc-fr34 is stoned.
hij had zeker niet alle flesjes in het kratje
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  zondag 17 januari 2010 @ 20:49:30 #282
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_76938251
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 04:40 schreef Daniel.Skoffa het volgende:
Duurde bij mij tot mijn 10e voordat ik door kreeg dat wanneer een speler een gele of rode kaart kreeg in een wedstrijd hij hem niet echt "kreeg" en ook niet mee naar huis mocht nemen.
Je bent niet de enige...
Ik vroeg me er zelfs altijd nog bij af waar 'n voetballer z'n kaart zolang liet, want stel toch dat hij tijdens de wedstrijd uit z'n zak zou vallen of zo

En ik dacht dat 'n schot in eigen doel niet telde (want dat telde op school met gym ook nooit).
  maandag 18 januari 2010 @ 19:41:36 #283
152195 Foxio
Zeker wel
pi_76979996
Net viel me weer ene te binnen: Vroeger dacht ik bij tekenfilms altijd dat als iemand 'De sleutel van de stad' kreeg dat dit een sleutel was die op elk slot van elke deur of wat dan ook van deze stad paste.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76985062
ik d8 altijd dat het woord 'besteklade' geen 'bestek lade' was, maar een 'beste klade'.
dude, waarom lees je dit :|
pi_76985563
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:16 schreef neurd het volgende:
ik d8 altijd dat het woord 'bestek-lade' geen 'bestek lade' was, maar een 'beste klade'.
Volgens mij moet er altijd verplicht een streepje of spatie tussen, dus het is ook niet 100% jouw schuld
Patat Friet
pi_76985669
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Volgens mij moet er altijd verplicht een streepje of spatie tussen, dus het is ook niet 100% jouw schuld
Eh, nee.
pi_76985860
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

pi_76986212
Mijn browser telde hem ook al niet goed, maar Word zo te zien wel. Dus jullie hebben gelijk.

Het is wel niet echt super duidelijk zonder streepjes, daar blijf ik bij. Af en toe zijn de Nederlandse spellingsregels ook totaal niet consequent wat zo'n dingen betreft....
Patat Friet
pi_76986269
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef ganzenherder het volgende:
Mijn browser telde hem ook al niet goed, maar Word zo te zien wel. Dus jullie hebben gelijk.

Het is wel niet echt super duidelijk zonder streepjes, daar blijf ik bij.
Ik zou niet afgaan op je browser of Word, maar dat is een andere zaak.
pi_76986453
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:36 schreef ganzenherder het volgende:

Het is wel niet echt super duidelijk zonder streepjes, daar blijf ik bij. Af en toe zijn de Nederlandse spellingsregels ook totaal niet consequent wat zo'n dingen betreft....
Zulke.

Verbindingsstreepje moet alleen als er klinkers botsen oid dacht ik. Zoals bij auto-ongeluk. Autoongeluk staat zo gek. Bommelding heeft toch ook geen streepje?
pi_76986664
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:40 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Zulke.

Verbindingsstreepje moet alleen als er klinkers botsen oid dacht ik. Zoals bij auto-ongeluk. Autoongeluk staat zo gek. Bommelding heeft toch ook geen streepje?
Klopt, of combinaties van merknamen en woorden en zo. Een streepje tussen bommelding *bom-melding* of massagebed *massa-gebed/massage-bed* heeft wel de voorkeur, het is alleen niet verplicht.
pi_76986881
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:40 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Zulke.

Ik meen me te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten en verwarring te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.
Patat Friet
pi_76986971
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Ik dacht te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.
Ja, dat klopt op zich wel, zie ook mijn vorige bericht. Koppelstreepjes mag je altijd ter verduidelijking gebruiken, los van elkaar schrijven is echter wel uit den boze.
pi_76987147
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:44 schreef Dastan het volgende:

[..]

Klopt, of combinaties van merknamen en woorden en zo. Een streepje tussen bommelding *bom-melding* of massagebed *massa-gebed/massage-bed* heeft wel de voorkeur, het is alleen niet verplicht.
Ik vind het lelijk.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:47 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat koppeltekens ook konden dienen om voor de hand liggende fouten en verwarring te voorkomen. Ook zonder klinkers. En ik zou bom-melding dus ook mét streepje schrijven.
Kan er niets over vinden. Overal staat iets soortgelijks als dit:
http://www.braint.nl/taalgids/theorie/theorie_193.html

Edit:
quote:
Daarnaast geven de spellingregels de taalgebruiker ook de vrijheid om een koppelteken te zetten als de structuur van de samenstelling onoverzichtelijk is. Een streepje maakt bijvoorbeeld het verschil in betekenis tussen basiswoorden-boek en basis-woordenboek duidelijk. Een koppelteken wordt echter niet aangeraden bij elke lange samenstelling, maar alleen waar het de leesbaarheid ten goede komt.
Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/356

[ Bericht 7% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 18-01-2010 21:54:24 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 21:53:11 #295
202014 JJH
Knetter. O+
pi_76987184
Ik kom er net dankzij het ESF subforum achter dat het kleine cafe aan de haven van vader abraham een internationaal succes was.
quote:
Als tekstdichter-componist-producer breekt Pierre Kartner in 1976 internationaal door met Het Kleine Café Aan De Haven. Dit lied wordt in 1976 in Nederland een hit in zijn eigen uitvoering. Daarna zetten talloze buitenlandse artiesten het op hun repertoire. Een kleine opsomming: België (Eddy Wally, Louis Neefs, Samson en Gert), Duitsland (Bernd Clüver, Freddie Quin, Heino, James Last, Klaus Wunderlich, Marianne Rosenberg, Peter Alexander, Tony Marshall), Frankrijk (Joe Dassin, Mireille Mathieu), Griekenland (Demis Roussos, Nana Mouskouri), Ierland (Davey Arthur and The Fureys), Japan (Malando), Oostenrijk, Polen, Scandinavië (Bobbysocks), Tsjechië (Zpiva Jaromir), Engeland (Engelbert Humperdinck, The Barron Knights), de Verenigde Staten (Audrey Landers - uit tv-serie Dallas, Carl Anderson - uit tv-serie Hill Street Blues en Hervé Village, de dwerg uit tv-serie Fantasy Island) en Zuid-Afrika.

pi_76987315
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:52 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Ik vind het lelijk.
[..]

Kan er niets over vinden. Overal staat iets soortgelijks als dit:
http://www.braint.nl/taalgids/theorie/theorie_193.html

Edit:
[..]

Bron: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/356
Ik meen dat ik het in de Schrijfwijzer van J. Renkema heb gelezen.

Ik ben het trouwens met je eens, hoor. Ik vind het ook lelijk. Zo veel mogelijk vermijden.
pi_76992008
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:49 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ja, dat klopt op zich wel, zie ook mijn vorige bericht. Koppelstreepjes mag je altijd ter verduidelijking gebruiken, los van elkaar schrijven is echter wel uit den boze.
Wat een grote onzin wordt hier uitgekraamd zeg, met dit als hoogtepunt.

Koppelstreepjes (hier wordt het koppelteken bedoeld neem ik aan?) mag je altijd ter verduidelijking gebruiken? Absoluut niet. Alleen wanneer woorden verkeerd uitgesproken kunnen worden doordat er twee (al dan niet dezelfde) klinkers achter elkaar gebruikt worden. Dus inderdaad woorden als auto-ongeluk.

Verder mag het koppelteken gebruikt worden wanneer er een dubbele functie bedoeld wordt, zoals Minister-President, of Kolonel-Luitenant.
pi_76992118
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Frank92 het volgende:
Idd, nu doet iedereen het al met spaties ( ) en dan krijgen we straks teksten als toen je net begon met lezen zeker Als het 3 lettergrepen of meer zijn doen we streepjes, anders is het te moeilijk...
pi_76992189
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Frank92 het volgende:

[..]

Koppelstreepjes (hier wordt het koppelteken bedoeld neem ik aan?) mag je altijd ter verduidelijking gebruiken? Absoluut niet. Alleen wanneer woorden verkeerd uitgesproken kunnen worden doordat er twee (al dan niet dezelfde) klinkers achter elkaar gebruikt worden. Dus inderdaad woorden als auto-ongeluk.

Verder mag het koppelteken gebruikt worden wanneer er een dubbele functie bedoeld wordt, zoals Minister-President, of Kolonel-Luitenant.
Nee, hoor. Neem bijvoorbeeld weer het woord massagebed. Hoe weet jij dan of ik massage-bed of massa-gebed bedoel?
pi_76992260
Of bom-melding. Daar mag gewoon een streepje tussen. Dat bevordert alleen maar het lezen en dat is waar het uiteindelijk om gaat. Streepjes tussen besteklade is gewoon niet nodig, omdat je dat niet zo snel als iets anders interpreteert.

Lees anders de Schrijfwijzer er even op na, daar staat het uitgebreid in.

[ Bericht 30% gewijzigd door Dastan op 18-01-2010 23:31:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')