Damn! Nooit bij stil gestaan, ik dacht ook altijd aan een secondewijzer omdat je binnen de tijd moet antwoorden enzo ...quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:07 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook zoiets met me maat gister.
We hadden het over per seconde wijzer.
Ik dacht dus steeds dat het over een secondewijzer ging, maar hij zei dus dat je per seconde wijzer werd.
Ik denk dus dat dit multi-interpretabel bedoeld wordt.
Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel (als in weten zij veel? maar ook meer van, ach, weten zij veel). En nog wel meer, lag daar vannacht aan te denkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:07 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook zoiets met me maat gister.
We hadden het over per seconde wijzer.
Ik dacht dus steeds dat het over een secondewijzer ging, maar hij zei dus dat je per seconde wijzer werd.
Ik denk dus dat dit multi-interpretabel bedoeld wordt.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel
Ik weet niet wat je met plaatstaal bedoelt, dus sorry als dat hetzelfde is als wat ik nu ga zeggen... maar "blik" is natuurlijk ook een ander woord voor auto. Dus auto op de weg.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Blik Op De Weg (vind ik echt briljant):
- plaatstaal op de weg
- kijk op de weg (gebiedende wijs)
- een blik (gerichte kijk) op de weg werpen
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..quote:Op zondag 27 december 2009 13:14 schreef staticdata het volgende:
"team" wordt ook wel gebruikt als afkorting voor: "Together Everyone Achieves More".
tot voor kort nooit bij stilgestaan
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:08 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teamquote:Een team (verwant aan het Nederlandse woord toom, een groep gezamenlijk werkende dieren)
Chique is bijvoeglijk naamwoord, dus ´het chique woord´ is een woord dat chic is. Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doenquote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat 'starring' in de aftiteling betekent dat de genoemde persoon een acteur/ise in de betreffende film is (iemand die in de spotlights staat, die straalt).
Ik dacht vroeger dat 'klas' het chique'e woord voor school was (dat je, om deftig voor te doen, "ik ga naar de klas" zei ipv "ik ga naar school"). (wat is het meervoud van chique? )
als je even verder zoekt kom je uit bij het oud engelse woord teman wat giving birth betekendquote:Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef Stevennn het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Team
Maar of het daar ook vandaan komt..
Ik wist wel dat dat moest, als kind al. Maar wij verstopen ons altijd achter auto's en dan gingen we op elkaar schieten.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:52 schreef -.- het volgende:
Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doen
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdagquote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
En ik heb heel lang gedacht dat het oud op nieuw was ipv oud&nieuw. Vond het al zo raar, het is immers nieuw op oud toch?
O zo. Ik dacht nieuw komt op oud. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 30 december 2009 21:30 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdag
Maar veel mensen zeggen idd wel oud op nieuw
Daar dacht ik ook meteen aan, aan de verdovende middelen welgezegd. Er is ook een woord dat tegenwoordig verkeerd wordt geinterperteerd, namelijk ondeugend. Men denkt meteen dat het iets met seks te maken heeft, maar het is echt letterlijk niet deugend, iets dat niet kan/mag. Het kan net zo goed zijn dat iemand een banaan in je uitlaat steekt.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Spuiten & Slikken
- drugs
- ejaculatie
watquote:Op donderdag 31 december 2009 08:21 schreef Brett-Anderson het volgende:
doe er nog gelijk een leuke achteraan, omdat hij leuk is niet omdat het zo lang duurde voor ik het begreep. Ik vroeg aan een Amerikaan of hij die dag wat met me wilde drinken, maar nee I can't because I have an interview. Dus ik denk cool, iemand komt hem met de camera en een microfoon vragen stellen, maar hoezo is dat niet leuk en hoezo moet je je nog even voorbereiden? Totdat ik me besefte.... sorry![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |