Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel (als in weten zij veel? maar ook meer van, ach, weten zij veel). En nog wel meer, lag daar vannacht aan te denkenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:07 schreef Daywalk3r het volgende:
Ook zoiets met me maat gister.
We hadden het over per seconde wijzer.
Ik dacht dus steeds dat het over een secondewijzer ging, maar hij zei dus dat je per seconde wijzer werd.
Ik denk dus dat dit multi-interpretabel bedoeld wordt.
quote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
Net als De Wereld Draait Door en Weten Zij Veel
Ik weet niet wat je met plaatstaal bedoelt, dus sorry als dat hetzelfde is als wat ik nu ga zeggen... maar "blik" is natuurlijk ook een ander woord voor auto. Dus auto op de weg.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Blik Op De Weg (vind ik echt briljant):
- plaatstaal op de weg
- kijk op de weg (gebiedende wijs)
- een blik (gerichte kijk) op de weg werpen
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..quote:Op zondag 27 december 2009 13:14 schreef staticdata het volgende:
"team" wordt ook wel gebruikt als afkorting voor: "Together Everyone Achieves More".
tot voor kort nooit bij stilgestaan
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk ook maar een afkorting die erbij is gezocht door een teambuildende manager..
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:08 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Waar komt het woord 'team' dan vandaan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teamquote:Een team (verwant aan het Nederlandse woord toom, een groep gezamenlijk werkende dieren)
Chique is bijvoeglijk naamwoord, dus ´het chique woord´ is een woord dat chic is. Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doenquote:Op woensdag 30 december 2009 17:35 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat 'starring' in de aftiteling betekent dat de genoemde persoon een acteur/ise in de betreffende film is (iemand die in de spotlights staat, die straalt).
Ik dacht vroeger dat 'klas' het chique'e woord voor school was (dat je, om deftig voor te doen, "ik ga naar de klas" zei ipv "ik ga naar school"). (wat is het meervoud van chique? )
als je even verder zoekt kom je uit bij het oud engelse woord teman wat giving birth betekendquote:Op woensdag 30 december 2009 17:25 schreef Stevennn het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Team
Maar of het daar ook vandaan komt..
Ik wist wel dat dat moest, als kind al. Maar wij verstopen ons altijd achter auto's en dan gingen we op elkaar schieten.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:52 schreef -.- het volgende:
Mijn bijdrage: op romeinse kaarsen staat 'Niet in de hand houden, 6 meter afstand bewaren'; je moet romeinse kaarsen in een fles te zetten en ze dan pas afsteken, wat ik eigenlijk nooit iemand zie doen
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdagquote:Op woensdag 30 december 2009 13:48 schreef frame-saw het volgende:
En ik heb heel lang gedacht dat het oud op nieuw was ipv oud&nieuw. Vond het al zo raar, het is immers nieuw op oud toch?
O zo. Ik dacht nieuw komt op oud. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 30 december 2009 21:30 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, als in 'maandag op dinsdag' zeg maar, in de nacht van maandag op dinsdag.. Ah nouja, nu dus donderdag op vrijdag
Maar veel mensen zeggen idd wel oud op nieuw
Daar dacht ik ook meteen aan, aan de verdovende middelen welgezegd. Er is ook een woord dat tegenwoordig verkeerd wordt geinterperteerd, namelijk ondeugend. Men denkt meteen dat het iets met seks te maken heeft, maar het is echt letterlijk niet deugend, iets dat niet kan/mag. Het kan net zo goed zijn dat iemand een banaan in je uitlaat steekt.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:28 schreef Sequencial het volgende:
[..]Spuiten & Slikken
- drugs
- ejaculatie
watquote:Op donderdag 31 december 2009 08:21 schreef Brett-Anderson het volgende:
doe er nog gelijk een leuke achteraan, omdat hij leuk is niet omdat het zo lang duurde voor ik het begreep. Ik vroeg aan een Amerikaan of hij die dag wat met me wilde drinken, maar nee I can't because I have an interview. Dus ik denk cool, iemand komt hem met de camera en een microfoon vragen stellen, maar hoezo is dat niet leuk en hoezo moet je je nog even voorbereiden? Totdat ik me besefte.... sorry![]()
![]()
Het is wel heel krom geschreven maar waar het op neerkomt is dat de amerikaan een sollicitatie gesprek had.quote:
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:15 schreef HugoChavez het volgende:
Zo kwam ik er recentelijk achter dat virus, niet een stam in Rusland was, maar iets dat de software op je pc aantast.
quote:Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:
O ja, weet er nog eentje.
Toen ik een jaar of acht was had ik een vakantievriendinnetje van tien. Wij gingen dingen tekenen voor mijn zusjes, en mijn ene zusje wilde een mannetje met een piemel. Dat vakantievriendinnetje had dat getekend, en toen wij onze tekeningen aan mijn vader lieten zien dacht hij dat ik die piemel had getekend. Hij vroeg: "Hoe weet jij zo goed hoe een piemel eruit ziet!??" (dat meisje had hem heel overtuigend getekend, inclusief voorhuid en aderen en eikel en alles). Ik bekende teleurgesteld dat ik die niet getekend had, maar mijn vriendinnetje... en was verdrietig dat mijn vader nu juist trots was op haar, in plaats van op mij...
Jaren later toen ik hier weer eens aan dacht viel het kwartje: Mijn vader was niet trots op de uitvoerige details van de getekende piemel, maar wou natuurlijk om heel andere redenen weten waarom het zo knap getekend was! Vraag me nu zelf ook af hoe dat meisje dat zo goed wist...Maar ja, misschien ging ze wel gewoon vaak met haar vader in bad of zo, kan natuurlijk ook.
Iew.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:41 schreef gifkwal het volgende:
O ja, weet er nog eentje.
Toen ik een jaar of acht was had ik een vakantievriendinnetje van tien. Wij gingen dingen tekenen voor mijn zusjes, en mijn ene zusje wilde een mannetje met een piemel. Dat vakantievriendinnetje had dat getekend, en toen wij onze tekeningen aan mijn vader lieten zien dacht hij dat ik die piemel had getekend. Hij vroeg: "Hoe weet jij zo goed hoe een piemel eruit ziet!??" (dat meisje had hem heel overtuigend getekend, inclusief voorhuid en aderen en eikel en alles). Ik bekende teleurgesteld dat ik die niet getekend had, maar mijn vriendinnetje... en was verdrietig dat mijn vader nu juist trots was op haar, in plaats van op mij...
Jaren later toen ik hier weer eens aan dacht viel het kwartje: Mijn vader was niet trots op de uitvoerige details van de getekende piemel, maar wou natuurlijk om heel andere redenen weten waarom het zo knap getekend was! Vraag me nu zelf ook af hoe dat meisje dat zo goed wist...Maar ja, misschien ging ze wel gewoon vaak met haar vader in bad of zo, kan natuurlijk ook.
Waarom?quote:
Dit dus. En anders had ze toch vast weleens op tv oid wat kunnen zien. Dat een meisje wet hoe ene pik eruit ziet betekent niet dat ze er wat mee gedaan heeft.quote:Op zondag 3 januari 2010 17:38 schreef Beavis het volgende:
[..]
Waarom?
Waarschijnlijk ging dat meisje inderdaad vaak met pappa in bad en zolang zij geen dikke boner had getekend is er niks aan de hand. Tenzij jij natuurlijk ook van zo'n bekrompen soort bent die het vies vind dat een klein meisje met pappa in bad gaat. In dat geval ben jij "Iew"
quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Cruise Control wil alleen maar zeggen dat je je voet van het gaspedaal kunt halen, de auto houdt dezelfde snelheid, sturen moet je!
Jij kwam hier achter na aanvaring met een boom?quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Ik heb lang gedacht dat een auto met Cruise Control zelf de weg zoekt...
alsof je zeg maar met je ogen dicht, handen los van het stuur, op de plaats van bestemming aankomt!
Cruise Control wil alleen maar zeggen dat je je voet van het gaspedaal kunt halen, de auto houdt dezelfde snelheid, sturen moet je!
Ik dacht dat ook, maar dan dat hij hem recht op de weg hield en gas blijft geven. Dus zeg maar om te cruisen over de snelweg. Kwam er pas zo rond m'n 18e achter toen een maatje het gebruikte.quote:Op maandag 4 januari 2010 02:16 schreef Portugalia het volgende:
Ik heb lang gedacht dat een auto met Cruise Control zelf de weg zoekt...
alsof je zeg maar met je ogen dicht, handen los van het stuur, op de plaats van bestemming aankomt!
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!quote:Op zondag 3 januari 2010 17:54 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Dit dus. En anders had ze toch vast weleens op tv oid wat kunnen zien. Dat een meisje wet hoe ene pik eruit ziet betekent niet dat ze er wat mee gedaan heeft.
Ja lief hequote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!
Uhu dat zeker, alleen er 100% zeker van zijn dat dat meisje dan al seksueel actief was ben je dan ook niet. Had zij geen antwoord gegeven op de vraag hoe ze dat wist?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:42 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat het heel alert is van de vader van gifkwal!
Maar dat heb ik dan ook nergens gesteld. Het is alleen wel iets wat je je af kan vragen en wat mijn vader dus ook deed (erger nog: mogelijk seksueel misbruik), maar voor hetzelfde geld is het inderdaad iets geheel onschuldigs. Maar goed, juist dat is wat ik pas jaren later begrepen heb, de reden waarom hij er naar vroeg. Dat meisje was er niet bij toen mijn vader het vroeg, kan me verder ook niet herinneren of hij het er nog met haar over heeft gehad of met haar ouders.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:24 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Uhu dat zeker, alleen er 100% zeker van zijn dat dat meisje dan al seksueel actief was ben je dan ook niet. Had zij geen antwoord gegeven op de vraag hoe ze dat wist?.
Haar vader heette niet toevallig Josef of zo en kwam ze uit Oostenrijk?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:38 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Maar dat heb ik dan ook nergens gesteld. Het is alleen wel iets wat je je af kan vragen en wat mijn vader dus ook deed (erger nog: mogelijk seksueel misbruik), maar voor hetzelfde geld is het inderdaad iets geheel onschuldigs. Maar goed, juist dat is wat ik pas jaren later begrepen heb, de reden waarom hij er naar vroeg. Dat meisje was er niet bij toen mijn vader het vroeg, kan me verder ook niet herinneren of hij het er nog met haar over heeft gehad of met haar ouders.
Whehe. Nee, hij heette Anton en ze kwamen van de Veluwe. Dat ik dat nog weet.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:02 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Haar vader heette niet toevallig Josef of zo en kwam ze uit Oostenrijk?
Wat dat heb ik ook gehad dacht dat die ene gewoon on steroids was en de ander zonder.quote:Op woensdag 30 december 2009 14:38 schreef Stevennn het volgende:
Het verschil tussen
Robbie Williams en Robin Williams
Hmmm .... Veluwe. Dat belooft niet veel goeds.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:39 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Whehe. Nee, hij heette Anton en ze kwamen van de Veluwe. Dat ik dat nog weet.
Ligt eraan wat voor auto, en of je hittewerend glas hebt, en of je rijdt..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:34 schreef Lovechild het volgende:
Ik realiseerde me pas afgelopen zomer dat het ook mét een airco in de auto gewoon nog bloedheet is als de zon op het glas schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |