quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:37 schreef beertenderrr het volgende:
tvp, we moeten snel even de tijden van de zevenheuvelenloop en halve marathon van Amsterdam editten! Anders moeten we weer een topic wachten![]()
Ook moeten we even de lijstjes weer invullen waar we aan mee gaan doen, in het geval dat je er niet op staat. Aan het eind van het vorige topic zag ik weer een nieuwe naam langskomen en die moet er uiteraard ook in
Moet ik overigens nog een banner voor de CPC maken?
@donthate, het probleem zit denk ik in demping met de ondergrond. Lopen op onverharde wegen is veel minder belastend dan een rechte weg van asfalt, dus wat dat betreft moet je het in je demping zoeken. Ik ga er wel vanuit dat je al veel verschillende schoenen met demping hebt geprobeerd uit hardloopwinkels? Ik zou daar ook voor de zekerheid even je vraag stellen, bij runnersworld kan dat online, misschien dat die jou verder kunnen helpen. Of iemand anders hier moet verder kunnen komen dan deze analyse natuurlijkWat voor schoenen heb je op dit moment btw?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:50 schreef beertenderrr het volgende:
tijdens het hardlopen heb je sowieso hardloopschoenen nodig, en geen gewone schoenen. Hoe het met zooltjes zit, weet ik niet precies. Mogelijk dat die in hardloopschoenen veel veerkrachtiger zijn, maar ik heb ze niet, dus kan er ook niet over oordelen. Dat moet je dan maar even laten weten als je er meer info over hebt
Die schoenen die je hebt moeten denk ik geen probleem zijn, al heb ik ze zelf nooit gedragen (en zal ik dat waarschijnlijk ook niet zo snel doen). Ik neem aan dat er een goede vering in zit, en het voor de rest ook gewoon acceptabele sportschoenen moeten zijn. In hoeverre zulke schoenen een probleem voor je rug zullen vormen durf ik niet te zeggen, maar ben geneigd dat je rug er niet onder zal leiden. Het zijn voornamelijk je enkels, schenen en knieën die het hardlopen minder waarderen
.
Succes
quote:NOG EVENTJES GEDULD, DE INSCHRIJVING VAN DEZE HAAGSE LOOPBELEVENIS VOLGT BINNENKORT!
Gelukkig!quote:
je moet daar ook een account voor aangemaakt hebben, heb je dat al?quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:07 schreef djayzz het volgende:
[..]
Gelukkig!
Over de OP, weet iemand waarom niet iedereen de wiki kan aanpassen?
Dat zou makkelijk zijn, dan kan iedereen zelf zijn/haar eigen tijden invullen/aanpassen.
Een account voor de wiki?quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:56 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
je moet daar ook een account voor aangemaakt hebben, heb je dat al?
ok, bij deze werkt dat helaas nietquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:05 schreef djayzz het volgende:
[..]
Een account voor de wiki?
Bij een andere reeks op Fok kan iedereen gewoon de wiki aanpassen, inclusief mijzelf, nergens niks aparts voor aangemeld ofzo
[offtopic]quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:17 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, bij deze werkt dat helaas niethad het net nog even getest maar moet me eerst aanmelden om wat te kunnen editten
helemaal correctquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:36 schreef ForrestX het volgende:
[..]
[offtopic]
Is dat niet Peter Fonda in je icon?
(Lijkt wel een shot uit Easy Rider als ik me niet vergis...)
Zou die eigenlijk ook gaan doen. Heb alleen sinds de 7hills haast niks meer gedaan en de dag erna ook nog eens tentamen. Aan de andere kant is de Lutte wel erg mooi en is het 's ochtends, dus nog een halve dag voor de boeg daarna.. Dilemma's........quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef PteV het volgende:
Een tvp van mijn kant...Zondag Snertloop (9,6km) in De Lutte
.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
helemaal correctwe hebben een fan/winnaar in ons midden
Niet de warming up vergeten? En voldoende tijd vrij maken voor het rekken en strekken na het rennen, (wat ik ook soms oversla daar niet vanquote:Op dinsdag 1 december 2009 01:05 schreef djayzz het volgende:
Ik heb in heel mijn lijf last van mijn spierenalles doet zeer.
Het lijkt wel alsof alle spieren bekneld zijn ofzo, een beetje een zeurderige pijn...
Rekken en strekken na (of voor) je inspanning heeft geen effect op spierpijn/blessures. bij regelmatig rekken maak je je spieren langer, maar door je spieren eenmalig op rek te zetten doet niks voor spierpijn of blessuregevoeligheid.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:29 schreef SG-sam het volgende:
[..]
Niet de warming up vergeten? En voldoende tijd vrij maken voor het rekken en strekken na het rennen, (wat ik ook soms oversla daar niet van).
Dat doe ik sowieso nooitquote:Op woensdag 2 december 2009 09:08 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Rekken en strekken na (of voor) je inspanning heeft geen effect op spierpijn/blessures. bij regelmatig rekken maak je je spieren langer, maar door je spieren eenmalig op rek te zetten doet niks voor spierpijn of blessuregevoeligheid.
Ik ga wel meer rekken (2x per dag) om mjin kuitspieren maar weer eens wat langer te maken, misschien helpt dat mee aan mijn klachten bij mijn scheenbeen...
warming up ook nooit? Dat is wel heel belangrijk hoor, even warmlopen en zorgen dat je spieren op temperatuur zijn, voordat je harde inspanning gaat leveren., maar door een beetje te huppelen/rustig in te joggen heb je dat binnen 5-10 min gedaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:20 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso nooiten eigenlijk ook nooit ergens last van.
Het komt misschien omdat ik anderhalf uur op mijn kop in een keukenkastje gezeten heb om een stopcontact aan te leggen..
Ik begin meestal gewoon met rustig lopen, pas na een tijdje ga ik harder lopen. dus in die zin wel.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:23 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
warming up ook nooit? Dat is wel heel belangrijk hoor, even warmlopen en zorgen dat je spieren op temperatuur zijn, voordat je harde inspanning gaat leveren., maar door een beetje te huppelen/rustig in te joggen heb je dat binnen 5-10 min gedaan.
maarre als jij geen loodgieter bent en het dus niet gewend bent om anderhalf uur in die houding te zitten, dan denk ik dat de kans groot is dat je de oorzaak van je spierpijn hebt gevonden
Ik zou het leuk vinden, maar dan moet ik eerst de 7 Heuvelen gelopen hebben vind ikquote:Op woensdag 2 december 2009 10:14 schreef computergirl het volgende:
ik heb trouwens een 7Heuvelen shirt over, maat large. Kan iemand hier nog blij mee maken?
doe je dan ook oefeningen voor je enkels? om ze sterker/stabieler te maken?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:29 schreef dyna18 het volgende:
ik moet het even wat rustiger aandoen. Dit om mijn enkels niet over te belasten.
Ik heb mijn hardlopen dus even teruggeschroeft naar 1x per week een half uurtje lopen. Hopen dat mijn enkels langzaam wat sterker worden zodat ik het dan weer wat omhoog kan schroeven.
Heb dit jaar voor het eerst meegedaan, had geen t-shirt besteld omdat ik er al heel wat heb van verschillende lopen. Als je er 1 over hebt, wil ik hem wel hebben. Zag dat je in A'dam woont. Ik kom daar ongeveer 1 x per maand, dus kan hem eventueel een keer oppikken. Laat maar weten wat jou voorkeur heeft.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:14 schreef computergirl het volgende:
ik heb trouwens een 7Heuvelen shirt over, maat large. Kan iemand hier nog blij mee maken? (gratis natuurlijk)
Eens.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Nog even betreft het rekken en strekken van de spieren. Na een hardloopwedstrijd of training heeft dit weldegelijk zin (naar mijn idee). Door de spieren op te rekken, en waardoor ze dus langer worden, kunnen de afvalstoffen makkelijker het lichaam verlaten, waardoor je minder spierpijn hebt.
klopt ja, als je ze uitrekt, neemt de kracht in je spieren af, doordat het minder compact op elkaar zit. Dit is ook voor de langere afstanden nadelig, maar helemaal bij sprintwedstrijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Eens.
Tijdens en vooraf het hardlopen daarentegen is niet behulpzaam en kan dan zelfs averechts werken.
Spieren strekken hoeft geen onderdeel van de warming up te zijn. Het lichaam op temperatuur brengen en de gewrichten losmaken is voldoende.
Dat van die afvalstoffen weet ik niet, maar van 1x je spieren oprekken worden ze niet langer. dus in die zin heeft het geen nut. Als je echter consequent na elke training rekt en dat x maal per week doet, heeft het natuurlijk wel effect op je spieren en zullen ze inderdaad langer worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Nog even betreft het rekken en strekken van de spieren. Na een hardloopwedstrijd of training heeft dit weldegelijk zin (naar mijn idee). Door de spieren op te rekken, en waardoor ze dus langer worden, kunnen de afvalstoffen makkelijker het lichaam verlaten, waardoor je minder spierpijn hebt.
Heb zelf nu overigens een beetje last van mn pezen in mijn knieholte. Maandag voelde ik al tijdens het zwemmen, heb daar 20 baantjes alleen op mn benen gezwommen met een plankje voor mn armen. Heerlijk om alleen de beenslag van de vlinderslag te doen
Waar ik loop rekken we vooraf, na het inlopen, dynamisch en na de kern en uitlopen statisch. Het heeft altijd zin. Na het inlopen zit bij mij meestal alles vast, dat is ook meteen over na het dynamisch rekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Odlo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:56 schreef ForrestX het volgende:
Ik had van de week tijdens het lopen erg last van koude handen…loopt iemand hier met handschoenen aan? Zo ja, wat voor en zijn deze aan te raden?
Mag ik hieruit concluderen dat je Odlo gebruikt en mét handschoeisel beter is dan zonder?quote:
ik doe aan wielrennen en spinningquote:14 Wielrenners en schaatsers?
0 ja, dat is zowat de meest gevaarlijke groep. Daar kun je gewoon op wachten, dat die
sporters shin splints krijgen. Deze mensen hebben namelijk al een zeer goede
conditie. Hun hartlongfunctie is uitstekend. Ze kunnen urenlang presteren zonder buiten
adem te raken. Hun fiets- of schaatsspieren zijn geweldig getraind. Maar hun
hardloopspieren niet. Wat hardlopen betreft zijn het eigenlijk beginners. Maar dan wel
beginners mat een enorm uithoudingsvermogen. Die hoeven niet 3 minuten te stoppen,
die kunnen kilometers lang doorgaan. Maar wel met volledig ongetrainde hardloopspieren
en botten. Een wezenlijk verschil bij die andere takken van sport, is dat daar het
lichaamsgewicht gedragen wordt door een fiets, of door het water of er is, bij schaatsen,
sprake van een glijdende beweging en dat lichaam is den niet ingesteld op het pas na
pas opvangen van die 200 kilo.
Het koud krijgen tijdens het lopen is sowieso nooit goed. Maar het wel of niet dragen van handschoenen hangt af van de persoon zelf. Of het beter is weet ik eerlijk gezegd niet. Draag het alleen wanneer het gaat vriezen. Normaliter zouden je handen vanzelf warm moeten worden naarmate je langer loopt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:48 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat je Odlo gebruikt en mét handschoeisel beter is dan zonder?
Vind ik het beste op het gebied van thermokleding. Je kan ook voor Craft gaan. Is ook goed, maar ik kies voor Odlo.quote:Waarom Odlo?
ik heb last van het fenomeen van Raynaud en heb dus altijd koude handen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:56 schreef ForrestX het volgende:
Ik had van de week tijdens het lopen erg last van koude handen…loopt iemand hier met handschoenen aan? Zo ja, wat voor en zijn deze aan te raden?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:14 schreef _Calimero_ het volgende:
kun je het nog voorkomen, behalve door handschoenen te dragen?
Ik ben met schema van 0 naar 5km gegaan (een jaar geleden), en daarba zonder schema en zonder veel moeite naar 10, 15, 20.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:00 schreef drWho het volgende:
Vraag voor de hardlopers hier. Om maar met de deur in huis te vallen, hoeveel nut heeft zo'n schema nou echt voor training?
Ik kan nu redelijk makkelijk 10 km hardlopen zonder te stoppen of wandelen. Doe er ongeveer een uurtje over. Ik ben van plan om op te bouwen naar een 1/2 marathon ergens in september en vraag me af of ik daar een schema voor moet opstellen, of gewoon elke maand er een kilometertje bij. Loop 2 keer in de week, geen last van spieren/knieen etc.
Any thoughts?
Na het lopen gaat je hartslag flink omlaag (en dus je circulatie), misschien heeft het daarmee te maken?quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:03 schreef sigme het volgende:
Waar is dat bloed voor nodig op dat moment?
Qua afstand? Of toch weer 'hoge' frequentie van 3/4x per week?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:35 schreef _Calimero_ het volgende:
Vandaag weer gelopen en gelukkig geen last van mijn schenen en nog maar een beetje last van mijn kuiten![]()
Komende week verder met het uitbouwen van mijn schema
Qua afstand/tijd die ik loop. Ik hou het op maximaal 3 keer per week, dat zal toch wel moeten lukken?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Qua afstand? Of toch weer 'hoge' frequentie van 3/4x per week?
Want denk dat je op zich wel langere stukjes kan lopen, maar zou toch echt oppassen met 3/4x per week lopen.
Blegh, nog steeds niks afgelopen week met sporten bij mij...ook telkens veel te druk met werken en drink teveel tussendoor.
Bruggenloop gaat hem niet worden over 2 weken, want dat zou alleen maar een teleurstelling worden als ik dan een 15 kilometer ga doen. Wacht dus net als knnth maar op de CPC-inschrijving.
Die Brienenoordbrug is hoog!quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef DeeBee het volgende:
Er staat bij 15 kilometer toch?
Nee, dat zou ik prima halen qua afstand.![]()
Maar denk dat ik het even niet kan opbrengen om zelfde niveau te halen als bij de Zevenheuvelenloop en ook al heb ik niet zo'n lange voorbereiding, 2 weken vind ik nu te kort voor een volgende 15 kilometer.
Wel leuke loop, want dwars door Rotterdam en o.a. over de Erasmusbrug en van Brienenoordbrug en dat maakt het wel speciaal.
Max. 3x in de week klinkt trouwens als een goed plan.
Hm, morgen weer werken, dus helaas ook niet lopen...
Kijk, dat geeft de burger moed. Ga gewoon zo door dus, en laat de schema's voor wat te zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben met schema van 0 naar 5km gegaan (een jaar geleden), en daarba zonder schema en zonder veel moeite naar 10, 15, 20.
Ik maak de route 5km langer. De eerste keer kost me dat wat moeite, de tweede keer gaat al moeiteloos. En dan hou ik die afstand een tijdje aan en doe er dan weer 5km bij.
Ik heb nu de 20 (of 21, dat maakt niks uit) redelijk onder controle. Laatst 1 week alleen maar 5km'ers gelopen, daarna 2 weken niks. Vorige week 8km, vandaag 19.
Dat is erg mooi ! Als je rustig hardloopt is meerdere keren achter elkaar volgens mij ook geen enkel probleem (tenzij je natuurlijk wel ergens last van hebtquote:Op zondag 6 december 2009 19:19 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb vandaag tóch maar weer gelopen, ondanks dat ik gister ook al had gedaan, maar geen spijt van: het ging superlekker en totaal geen last meer van mijn schenenkort gehouden in totaal, maar wel mijn maximale duur aan één stuk verlengd: 2x 6 minuten. Wellicht gaat het een dezer weken nog ergens op lijken
Was mijn eerste 10K en dus een PR. Maar ook ten opzichte van tussentijden van D-t-D en 7H is dit mijn beste resultaat.quote:Op zondag 6 december 2009 19:36 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb ook gelopen vandaag, ben helemaal geslooptiets van 13 a 14km gok ik. Toen ik van huis wegfietste begon het met regenen, en het werd hoe langer hoe heviger
op deze manier kan Egmond alleen maar meevallen
@betty_sue: Geen flauw idee, ik zou zeggen probeer het en post de resultaten hierIk verwacht dat het eigenlijk geen verschil maakt.
Mooie tijd forrestXWat is je pr op de 10k?
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?quote:Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef bananablues het volgende:
Tegenwoordig staat op elke site wel dat je zo superrustig moet beginnen maar ik vraag me af of dat wel zo is.. lichaam kan meer aan dan je denkt!
Je spieren kunnen meer aan dan je denkt.quote:Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?
Wordt onder de 20 minuten als ik dit allemaal zo hoor...quote:Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef bananablues het volgende:
[..]
Dat is erg mooi ! Als je rustig hardloopt is meerdere keren achter elkaar volgens mij ook geen enkel probleem (tenzij je natuurlijk wel ergens last van hebt). Tegenwoordig staat op elke site wel dat je zo superrustig moet beginnen maar ik vraag me af of dat wel zo is.. lichaam kan meer aan dan je denkt!
Afgelopen 2-3 weken redelijk hard getraind, 5 tot 6 dagen per week (2x zwemmen, 2-3x hardlopen en 3x fietsen), maar nu wel al 3 dagen rust genomen. Deze week even rustig aan doen (2x rustig hardlopen 1x zwemmen en 2 x fietsen ofzo) en dan ga ik kijken of ik volgende week zondag mijn PR op de 5km kan verbeteren! Hopelijk heeft het aftakelen van mijn lichaam wel enig nut gehad!
Ik zal het wat nuanceren, ik bedoel niet dat je meteen van 0 naar 10k moet gaan in een week. Maar om nou te zeggen dat je een training 4x2 minuten moet lopen en dat je dan (als je je goed voelt) niet nog zoiets kunt doen de volgende dag? Achja, misschien is het ook wel persoonlijkquote:Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?
Haha, ik denk het niet. Ik ga een schema voor de 20:30m volgen en als het halverwege goed gaat dan ga ik wel wat versnellenquote:Op maandag 7 december 2009 02:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wordt onder de 20 minuten als ik dit allemaal zo hoor...
Ik denk dat die schema's juist aan de voorzichtige kant zijn omdat je dan zeker niet iets kapot maakt.quote:Op maandag 7 december 2009 06:20 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ik zal het wat nuanceren, ik bedoel niet dat je meteen van 0 naar 10k moet gaan in een week. Maar om nou te zeggen dat je een training 4x2 minuten moet lopen en dat je dan (als je je goed voelt) niet nog zoiets kunt doen de volgende dag? Achja, misschien is het ook wel persoonlijkIk kan me ook herinneren dat hier iemand postte dat hij in 3 maanden een marathon had voorbereid. Dat zie je mij ook niet doen...
Eind vorig jaar toen we een lange koude periode hadden, liepen de toppers bij de lokale wedstrijden hier nog steeds in singlet en korte broek...quote:Op maandag 7 december 2009 21:27 schreef Monco09 het volgende:
Is het normaal dat hardlopers met dit weer in blote benen en armen lopen?
Amateur hardloper meldt zicht hier.quote:Op maandag 7 december 2009 21:40 schreef Steve-O het volgende:
Nu afstand niet echt meer een probleem is wil ik mijn tempo gaan verhogen , Iemand een idee waar te beginnen ?
Bij ons op de vereniging is de regel dat onder de 14 graden de lange broek uit de kast komt. Ik zou er niet aan moeten denken om met dit weer in een korte broek te lopen. Maar het zal verschillen per persoon gok ik.quote:Op maandag 7 december 2009 21:27 schreef Monco09 het volgende:
Is het normaal dat hardlopers met dit weer in blote benen en armen lopen?
Waarom is die regel erquote:Op dinsdag 8 december 2009 09:25 schreef Happel het volgende:
[..]
Bij ons op de vereniging is de regel dat onder de 14 graden de lange broek uit de kast komt. Ik zou er niet aan moeten denken om met dit weer in een korte broek te lopen. Maar het zal verschillen per persoon gok ik.
Ikzelf doe af en toe dingen als 2x10x400m met 100m wandelen tussen de repetitie (hartslag weer onder de 120) en 5 minuten tussen de sets. Snelheid rond 5km snelheid. Of bijv 5x1000m met 1.5 tot 2 minuten pauze.quote:Op dinsdag 8 december 2009 09:20 schreef alphalpha het volgende:
[..]
Amateur hardloper meldt zicht hier.
Om je snelheid te verhogen kun je bijvoorbeeld interval trainingen gaan doen. Dus bijvoorbeeld een pyramide loop, 2 minuut hard, 1 wandel of zeer rustig joggen, 3 hard, 1 rust, 4 hard, 1 rust , 5 hard 1 rust en zo weer terug.
Wat ik zelf als een goede training ervaar is 5 minuten onder je duurloop tempo, 5 minuten op je duurloop tempo, en 5 minuten erboven. Deze sessie enkele malen herhalen.
" 2x10x400m "?? Doe je hier 8km interval?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:53 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ikzelf doe af en toe dingen als 2x10x400m met 100m wandelen tussen de repetitie (hartslag weer onder de 120) en 5 minuten tussen de sets. Snelheid rond 5km snelheid. Of bijv 5x1000m met 1.5 tot 2 minuten pauze.
Als je traint voor langere afstanden kun je meer repetities en langzamer lopen
En je kan natuurlijk ook opbouwen met minder repetities en meer rust of langzamer tempo...
En vooral veel varieren (fartleks, tempolopen, wedstrijden meedoen).. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe anderen hier snelheid trainen?
Ik vermoed 2 sets die ieder bestaan uit 10x een 400m. Zal dus wel op een atletiekbaan getraind wordenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:39 schreef ForrestX het volgende:
[..]
" 2x10x400m "?? Doe je hier 8km interval?
Waar ik vooral voor moet oppassen is mijn keel. Heel erg goed door de je neus ademen bij kou is voor mij het devies, omdat die (ijs)koude lucht geen pretje is. En aangezien ik erg vatbaar ben voor koude op de keel is iets met een hoge kraag / of zelfs iets als een sjaal voor mij geen overbodige luxe. Maar vandaag eerst de voetjes / oude schoenen maar eens laten doormeten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Waarom is die regel erje zou het eens moeten proberen, je benen krijgen het echt niet koud hoor. Misschien pas als het nabij het vriespunt is.
Haha nou nog net niet zo, maar het was allemaal binnen een week geregeld. Heel grappig trouwens, op Zanzibar gaan de locals (en ook toeristen) bij zonsondergang masaal hardlopen langs het strand. Ik had alleen op dat tijdstip altijd al een biertje of 2 op, dus ben niet een keer gaan rennen...quote:Op woensdag 9 december 2009 08:04 schreef beertenderrr het volgende:
opeens zit je in het vliegtuig naar Tanzania?wel tof hoor! We willen foto's zien
![]()
De temperatuur is hier idd wat minder, maar hardlopen zal hier makkelijker gaan, dus succes met het hervatten van de training
Als je spieren kouder worden loop je eerder kans op blessures. Daarom wordt aanbevolen om dan een lange tight aan te doen. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd op de vereniging.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:35 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Waarom is die regel erje zou het eens moeten proberen, je benen krijgen het echt niet koud hoor. Misschien pas als het nabij het vriespunt is.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 9 december 2009 10:22 schreef e-runner het volgende:
[..]
Als je spieren kouder worden loop je eerder kans op blessures. Daarom wordt aanbevolen om dan een lange tight aan te doen. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd op de vereniging.
Maar het scheelt hoe intensief je loopt. Zeker bij een rustige duurloop kleed ik me goed.
Tanzaniaquote:Op woensdag 9 december 2009 08:01 schreef annoh het volgende:
Door een onverwachte vakantie naar Tanzania heb ik alweer twee weken niet getraind. En ik had nog wel zo'n mooi schema gemaakt. Nu heb ik nog een maand voor de halve van egmond, dus dat wordt stevig doortrainen tijdens de kerst en oud en nieuw. En ik moet even wennen aan de kou na 2 weken 35 graden in de schaduw...
Het is goed te zien hoe iedereen hier zo stoer door traint in weer en wind. Ik ga vanmiddag kijken hoe 10km gaat.
En wie was eerst binnen?quote:Op woensdag 9 december 2009 11:47 schreef PteV het volgende:
Zondag meegedaan aan de Snertloop in de LutteLeuk parcours maar wel een matige organisatie. Deden ruim 1500 mensen aan mee en ze hadden geen electronische tijdmeting en geen drankposten
Uiteindelijk de 9,6KM gelopen in 42:39 .
[ afbeelding ]
Ik ben nr. 7, mijn broertje is nr. 8
ik denk broertje nr 8, die kijkt zo relaxed dus die kon nog makkelijk een sprintje trekken op het eindquote:
Dat is best een nette tijd! Hele verbetering vergeleken die 10k tijd op looptijden.nlquote:Op woensdag 9 december 2009 11:47 schreef PteV het volgende:
Zondag meegedaan aan de Snertloop in de LutteLeuk parcours maar wel een matige organisatie. Deden ruim 1500 mensen aan mee en ze hadden geen electronische tijdmeting en geen drankposten
Drankpost bij 10km??quote:Op woensdag 9 december 2009 11:47 schreef PteV het volgende:
[ afbeelding ]
Begreep het ook al niet. Straks willen ze nog een rustpunt na 5 km!quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 10 december 2009 11:47 schreef Happel het volgende:
Egmond heb ik in 1997 gelopen, wat een hel was dat.
11km door mul zand moeten lopen is geen pretje.quote:
Haha, je hebt inderdaad deels gelijkquote:Op donderdag 10 december 2009 08:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik denk broertje nr 8, die kijkt zo relaxed dus die kon nog makkelijk een sprintje trekken op het eind
Is toch niet ongebruikelijk? Ik vind het zelf wel lekker om even wat verfrissing te pakken tijdens het lopen...quote:
Er wordt nu inderdaad eerst over het strand gelopen, en het is zeker geen 11km.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:53 schreef Happel het volgende:
[..]
11km door mul zand moeten lopen is geen pretje.
Toendertijd was de eerste 10 kilometer over de weg en de laatste 11 door het zand. Geloof dat het tegenwoordig andersom in toch? Lijkt me al wat eenvoudiger.
hoog water betekend toch smal stuk rul zand?quote:Op donderdag 10 december 2009 18:45 schreef Grollie het volgende:
Komende editie wordt weer mooi, hoog water dus smal stuk hard zand...
Hé gaaf , daar heb ik ook aan meegedaan! Ik heb 42:48 gelopen, al gingen de eerste 2 km wel erg traag omdat het super druk was.. ik stond ook erg ver naar achteren bij de startquote:Op woensdag 9 december 2009 11:47 schreef PteV het volgende:
Aha! Dan hebben we misschien wel gelijk op gelopenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:51 schreef JAOENT-OEN het volgende:
[..]
Hé gaaf , daar heb ik ook aan meegedaan! Ik heb 42:48 gelopen, al gingen de eerste 2 km wel erg traag omdat het super druk was.. ik stond ook erg ver naar achteren bij de start![]()
Zondag ga ik voor de 2e keer de dinkelloop lopen in losser. écht een supermooi crossloopje!
http://www.av-iphitos.nl/2de-dinkelloop-2008
Mijn tijd van de vorige was: 48:33
Hijs wel uber zwaar!
10 kilo? Heb je stiekum dan een fake foto van de 7H gepost?quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:54 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb vandaag een weddenschap afgesloten dat ik eind maart 5 kilo minder zwaar moet wegenIk heb vanaf nu motivatie om de hele winter door te trainen
Het uiteindelijke plan is om voor de 10 kilo te gaan,
Op deze foto zie je mooi de verschillende loopstijlen. Jij loopt iets naar achter en landt op je hakken.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:47 schreef PteV het volgende:
[ afbeelding ]
haha nee dat was ik echtquote:Op vrijdag 11 december 2009 09:27 schreef computergirl het volgende:
[..]
10 kilo? Heb je stiekum dan een fake foto van de 7H gepost?
Volgens mij hoef je als fanatieke hardloper (en man) niet zo veel moeite te doen voor -5kilo, misschien alleen iets minderen met de beertender
Thanks voor de analysequote:Op vrijdag 11 december 2009 09:29 schreef e-runner het volgende:
[..]
Op deze foto zie je mooi de verschillende loopstijlen. Jij loopt iets naar achter en landt op je hakken.
Ms is het maar een moment geweest, maar als je loopt moet je proberen te landen op je zwaartepunt of iets daarachter. Een beetje als in een valbeweging.
Want anders rem je een beetje af. De loper die vooraan loopt op de foto zie je z'n knieën heffen en hij loopt mooi rechtop zo te zien. Hoewel hij wel kleine pasjes lijkt te nemen.
Het lijkt op deze foto naar beneden te gaan en dat geeft natuurlijk ook een andere loopsituatie maar met een efficiëntere loopstijl kun je harder gaan lopen.
Dat vind ik tenminste leuk aan lopen om ook te proberen m'n techniek te verbeteren en zo met minder moeite toch wat harder te lopen.
wat mij bij jou opvalt is dat je je arm heel erg krampachtig dicht tegen je lichaam hebt. Relaxquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef PteV het volgende:
Ik ben een tijd geleden bij PK geweest en daar hebben ze aan de hand van videobeelden ook laten zien dat ik qua loopstijl nog wel vooruitgang kan boeken. Ik probeer er nu tijdens het lopen ook beter op te letten. Misschien dat ik in de toekomst nog wel bij een vereniging hierop kan gaan trainen
Haha, dat gebeurd onbewust denk ikquote:Op vrijdag 11 december 2009 12:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat mij bij jou opvalt is dat je je arm heel erg krampachtig dicht tegen je lichaam hebt. Relax![]()
Ik wist trouwens niet dat PK ook dat soort advies geeft, doen ze dat op basis van een stukje lopen in de winkel?
Egmond is een halve marathon die je niet moet proberen te vergelijken met andere. Degenen die ik ken die in Egmond hebben meegelopen, hebben een "Egmond PR" en hun "normale PR". De omstandigheden zijn vaak een stuk zwaarder, en dat maakt het juist zo mooi... tegen de elementen lopenquote:Op donderdag 10 december 2009 19:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoog water betekend toch smal stuk rul zand?
Het enige stuk strand dat ik 'acceptabel' vind lopen is bij eb heel dicht tegen de vloedlijn, dat halfnatte beetje donkere zand.
Het is nodig om de goede maat te kopenquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Kan iemand me iets vertellen of op weg helpen wat betreft goede loopschoenen?
Is het nodig die op maat te laten maken?
Gewoon goed laten adviseren in een gespecialiseerde hardloop zaak..Runnersworld oid...quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als je naar een goede hardloopwinkel gaat dan analyseren zij daar jouw loopstijl en zoeken daarbij een passende schoen. Daar kan je dan ook rustig de tijd voor nemen. Zo kon ik zelfs de schoenen eens uitproberen tijdens een duurloop en als ze me niet bevielen alsnog terug brengen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
We hebben dezelfde schoenenquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:34 schreef annoh het volgende:
Het wordt bij mij weer tijd voor nieuwe hardloopschoenen, en aangezien ik erg tevreden ben over de schoenen die ik nu heb (hele jaar geen problemen met scheenbenen gehad en alleen enkel problemen na wilde dansnachten) wilde ik eigenlijk gewoon via internet dezelfde bestellen: mizuno wave rider 11. Nu zie ik alleen dat er ook een nieuwe is, de wave rider 12.
Ik kom er niet precies achter wat het verschil is, volgens mij is het gewoon dezelfde schoen maar dan een ontwerp van een seizoen later. Eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon naar de winkel (zoals in dit topic al 80 000 keer tegen hardlopers is gezegd), maar die zit he-le-maal op de overtoom.....
Haha coolquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:46 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
We hebben dezelfde schoenen![]()
En mij bevallen ze ook prima, was zeker niet van plan om over te stappen naar een ander merk of model
Alleen jammer dat er snel water doorheen komt, maar dat hebben alle schoenen volgens mij.
Ik ga denk voor dezelfde. Ik vraag me net als jij af wat er verbeterd is. Waarschijnlijk nauwelijks iets wat wij zullen merken, dus de 11 zal voldoen aan onze eisenquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:03 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha coolDat er snel water doorheen komt vind ik ook! Wat denk jij van overstappen op een latere versie van hetzelfde model? Het oude model is trouwens 85, en het nieuwe 105 euro. Mooie prijzen dus.
En het scheelt een paar biertjesquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:07 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik ga denk voor dezelfde. Ik vraag me net als jij af wat er verbeterd is. Waarschijnlijk nauwelijks iets wat wij zullen merken, dus de 11 zal voldoen aan onze eisen
Goed zeg, dat is echt enorm snel!quote:Op zondag 13 december 2009 11:51 schreef bananablues het volgende:
Net terug van lokale 5km loop. Streeftijd was 20:30 maar het ging echt goed! Heb gewoon 19:35 gelopen!!
Dus hard werken pays off, want dat is 1 minuut en 15 seconden van mijn PR
Ik kwam dit tegen: over achillespezen en blessures, en een oefening hoe je ze samen met je kuiten kan versterken.quote:Op zondag 13 december 2009 11:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb al twee weken last van m'n achillespees. Daarvoor ben ik ziek geweest en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Gisteren wel 90 minuten gevoetbald, kreeg na ongeveer 50 minuten veel last, maar wel de wedstrijd uitgespeeld.
Wordt dit alleen beter door rust of heeft iemand nog tips?
ik weet alleen dat je met achillepezen héél voorzichtig moet zijn. Zelf heb ik er een chronische blessure aan opgelopen doordat ik er een keer een verwonding aan had en daar mee ben blijven doorlopen/overbelasten en nu zit er littekenweefsel op.quote:Op zondag 13 december 2009 11:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb al twee weken last van m'n achillespees. Daarvoor ben ik ziek geweest en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Gisteren wel 90 minuten gevoetbald, kreeg na ongeveer 50 minuten veel last, maar wel de wedstrijd uitgespeeld.
Wordt dit alleen beter door rust of heeft iemand nog tips?
Zei het toch.quote:Op zondag 13 december 2009 11:51 schreef bananablues het volgende:
Net terug van lokale 5km loop. Streeftijd was 20:30 maar het ging echt goed! Heb gewoon 19:35 gelopen!!
Dus hard werken pays off, want dat is 1 minuut en 15 seconden van mijn PR
Ja natuurlijk.... Anders loop je alleen maar in het weekend maanden lang.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef djayzz het volgende:
Ik heb alweer een week niet gelopenvind het niks om savonds nog te gaan lopen in het donker.
Lopen jullie in het donker?
Ja, ik dwing mijzelf. Ik vind het minder relaxed dan in het licht, maar het went wel. Het is gewoon een grotere stap om naar buiten te gaan, en het is kouder.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef djayzz het volgende:
Ik heb alweer een week niet gelopenvind het niks om savonds nog te gaan lopen in het donker.
Lopen jullie in het donker?
Ik heb de mijne bij Perry Sport gekocht. Nike-sokjes, gaan per twee paar en kosten 12 euro (per 2 paar dus).quote:Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Um.. waar kopen jullie van die fijne dunne hardloopsokjes?
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt welke handschoenen je kiest.quote:Op maandag 14 december 2009 20:24 schreef ForrestX het volgende:
Ik loop door de week 's avonds...altijd met knal geel shirt + reflectie hesje + LEDs om mijn bovenarm...en uiteraard tegen het verkeer in.
voor de rest gaan er toch maar handschoentjes komen....ik heb de eerste tien minuten tot kwartier echtkoude vingers, en vooral duim! Nu twijfel ik tussen Odlo "light" of een paar van Falke...iemand advies? (Gefundeerd?) Wat is het exact het verschil tussen deze twee hanschoentjes? Iemand een idee?
Of misschien wel Odlo Warm...of zijn die al snel TE warm??
Dat vind ik dus ook: het loopt heerlijk zo 's avonds in het donker, zeker met dit heldere winterweer, maae m'n routes zijn zo beperkt dat ik er toch een hekel aan heb.quote:Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef alphalpha het volgende:
Maar ik vind het in de winter wel lastig om diverse routes te lopen. Als het nog licht is, is er meer mogelijk, kan ik ook even lekker het bos in.
Maar lopen in het donker, lekker koud en mooi helder weer heeft ook wel iets.
Ken je die fietslichtjes van de HEMA? Klein maar fel lampje aan een elastiekje, neem ik sosm mee in het donker. ze lijken hierop:quote:Op maandag 14 december 2009 18:21 schreef bananablues het volgende:
Soms zou het ook wel handig zijn om een soort verlichting te hebben dat ook de weg laat zien, ipv alleen jezelf zichtbaar maakt voor anderen. (Ivm rennen waar geen lantaarnpalen zijn)
Thanks, ik zal eens kijken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ken je die fietslichtjes van de HEMA?
Blokker heeft ze ook.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ken je die fietslichtjes van de HEMA? Klein maar fel lampje aan een elastiekje, neem ik sosm mee in het donker. ze lijken hierop:
[ afbeelding ]
Lampje kan je met elastiekje aan je duim hangen dan schijnt het licht naar beneden maar je kan ze ook even op de weg voor je richten.
Lekker in de avond door kanaleneiland lopen, jij durftquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:52 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even terug te komen op de handschoenen.
Het is nu inderdaad te koud om zonder te lopen.
Ik heb net nog een klein rondje gelopen (route) en ondanks de -4 graden was het toch prima te doen. Wel goed aankleden natuurlijk.
Ik heb tot nu toe twee dunne longsleeves over elkaar aan gehad en dat gaat nu te koud zijn. Wat dragen jullie met dit weer? Ik lees altijd dat je meerdere laagjes moet doen, maar hoor van collega's dat ze over een dunne longsleeve een fleecetrui dragen. Gaan ze wel enorm in zweten, zeggen ze. Wellicht is drie, vier laagjes van dunne dingen fijner?quote:
Ik zat aan de goede kant van het kanaalquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:08 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Lekker in de avond door kanaleneiland lopen, jij durft
ok, verstandigquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zat aan de goede kant van het kanaal
(en kanaleneiland ligt een stuk verder op aan de linkerkant. Daartussen ligt nog transwijk en dat valt een stuk meer mee)
Ik ben een koukleum (en ik loop ook niet zo hard) dus ik had 4 laagjes aan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:11 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe twee dunne longsleeves over elkaar aan gehad en dat gaat nu te koud zijn. Wat dragen jullie met dit weer? Ik lees altijd dat je meerdere laagjes moet doen, maar hoor van collega's dat ze over een dunne longsleeve een fleecetrui dragen. Gaan ze wel enorm in zweten, zeggen ze. Wellicht is drie, vier laagjes van dunne dingen fijner?
LoL dan wordt de duurloop inderdaad een sprinttraining.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:21 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, verstandiganders moet je 6km rennen voor je leven. Zal wel goed voor je resultaten zijn
Relaxede route hoor, zo langs die twee kanalen. Langs de ene kun je ook nog een beetje roeiers kijken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zat aan de goede kant van het kanaal
(en kanaleneiland ligt een stuk verder op aan de linkerkant. Daartussen ligt nog transwijk en dat valt een stuk meer mee)
Leuk zeg! Gave route die je hebt gelopen. Beetje door de stad, daar houd ik niet echt van.. maar wel leuk. Die ga ik ook in mijn hoofd houdenquote:Op woensdag 16 december 2009 00:01 schreef dyna18 het volgende:
Ah ik zie dat de inschrijving voor de marathon van Utrecht is geopend.
Ik heb mij meteen maar voor de 10km ingeschreven. Dat geeft mij weer een mooi doel om naartoe te trainen.
Als je voor 10-jan inschrijft krijg je trouwens korting.
Ook heb ik maar zo'n championchip chip gekocht. Ondanks dat ik het zwaar belachelijk vind dat iedereen zo'n chip moet hebben. Dat moeten we toch zeker zelf weten?
Nog een vraagje, blijkbaar hebben ze ook een e-mail nieuwsbrief. Maar ik zie nergens hoe je je daarvoor kan aanmelden. Iemand die het wel ziet?
voor hardlopen zijn ze prima geschikt als je op zoek bent naar een lampje dat de weg kan verlichten (dat was de vraag namelijk). andere weggebruikers zien dat bewegende licht ook trouwens dus ze zien echt wel dat er iemand looptquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:12 schreef dyna18 het volgende:
Voor hardlopen vind ik ze alleen niet geschikt. Ze hebben maar 1 klein LEDje en tijdens het lopen wijst die naar de grond (ipv voor- en achteruit). Met andere woorden je bent hiermee nog steeds niet zichtbaar genoeg.
oh dat is wel mooi, nog een tijdje weg! als het zo door gaat en ik mijn opbouwschema kan blijven volgen, zit ik nog voor februari op de 45 min lopen (wel met pauze ertussen, dus in principe zou de 10 km haalbaar moeten zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 00:23 schreef dyna18 het volgende:
5 april, 2e paasdag.
www.jaarbeursutrechtmarathon.nl/
Succes! Laat even weten hoe het gegaan isquote:Op zondag 20 december 2009 09:11 schreef Jojogirl het volgende:
Mmm, en toen waren alle paden ineens weer besneeuwdMaar het is nu nog vers dus ik ga het wel proberen straks, eens kijken hoe ver ik kom.
alvast over het strand gaan lopen, daar kan het welquote:Op zondag 20 december 2009 10:00 schreef annoh het volgende:
Hoe kan ik nou trainen voor de halve van egmond?! Leuk hoor die sneeuw, maar ik durf er niet in te hardlopen...
alle wedstrijden van de ere divisie zijn ook afgelast!quote:Op zondag 20 december 2009 11:56 schreef Breaker.Faker het volgende:
De Bruggenloop in Rotterdam is helaas afgelast wegens gladheid op de parcours.
Ja, balen.quote:Op zondag 20 december 2009 11:56 schreef Breaker.Faker het volgende:
De Bruggenloop in Rotterdam is helaas afgelast wegens gladheid op de parcours.
quote:Op zondag 20 december 2009 14:47 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OK, geef maar toe... wie was het die zo gek was om in deze sneeuwstorm te gaan lopen?
hmmz, ik ben ook een beginner en had enige tijd geleden ook last van mijn scheenbenen. heb toen wat gas teruggenomen en daardoor werd het eerst wat beter en nu is het inmiddels weer helemaal weg. wordt het bij jou niet minder van rust? En heb je nog doorgelopen nadat je de klachten voor het eerst had?quote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef betty_sue het volgende:
Ik ook een week niet. Vorige week voor het laatst gelopen en nu nog steeds pijn in mn scheenbenen.
Ik ben nog maar een beginner en heb vorige week echt niet veel gelopen. Is het slim om even langs de dokter te gaan? Ik wil graag gaan rennen maar weet echt niet of het verstandig is...
Ik was dus te snel begonnen en meteen blessure. Toen rust genomen en langzaam met Evy begonnen. Zit nu op les 11 en het is weer helemaal terug...quote:Op zondag 20 december 2009 18:16 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
hmmz, ik ben ook een beginner en had enige tijd geleden ook last van mijn scheenbenen. heb toen wat gas teruggenomen en daardoor werd het eerst wat beter en nu is het inmiddels weer helemaal weg. wordt het bij jou niet minder van rust? En heb je nog doorgelopen nadat je de klachten voor het eerst had?
Ik heb ervaren dat je zo'n blessure veel sneller oploopt dan je zou verwachten, zelf liep ik toen nauwelijks een kwartier bij elkaar (ook nog opgegeeld in blokken met 1 min rust ertussen) en toch had ik er best veel last van.
Als het nog pijn doet zou ik beter even helemaal niet lopen, ook niet rustig/korter. misschien alleen wandelen (als dat pijnloos kan?). En dan pas rustig opbouwen als de klachten weer weg zijn.
Afkoelen met ijs erop is ook goed trouwens, dat gaat ontstekingen tegen!
Je hebt wel goede hardloopschoenen?quote:Op zondag 20 december 2009 18:09 schreef betty_sue het volgende:
Ik ook een week niet. Vorige week voor het laatst gelopen en nu nog steeds pijn in mn scheenbenen.
Ik ben nog maar een beginner en heb vorige week echt niet veel gelopen. Is het slim om even langs de dokter te gaan? Ik wil graag gaan rennen maar weet echt niet of het verstandig is...
Thanks!quote:Op zondag 20 december 2009 15:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
succes met herstellen Pritt, wat voor tijden heb je eigenlijk gelopen?
Jawel, de echte die-hard hardloper!quote:Op zondag 20 december 2009 14:47 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OK, geef maar toe... wie was het die zo gek was om in deze sneeuwstorm te gaan lopen?
Jeps, goede schoenen met goed advies.quote:Op zondag 20 december 2009 18:48 schreef Mort...The_Mouse_Lemur het volgende:
[..]
Je hebt wel goede hardloopschoenen?
Heb zojuist ook een uurtje gelopen, best tof inderdaad, maar het is toch behoorlijk vermoeiend om je voeten telkens zo hoog op te moeten tillen.quote:Op zondag 20 december 2009 19:02 schreef Pritt het volgende:
[..]
Zojuist woord bij daad gezet en door de sneeuw gebanjerd, heerlijke ervaring.![]()
Morgen maar het strand van Bakkum onveilig maken.
Zeker even doen, weet je in ieder geval wat het is en wat eraan gedaan moet worden.quote:Op zondag 20 december 2009 19:58 schreef betty_sue het volgende:
[..]
Jeps, goede schoenen met goed advies.
Morgen maar even de dokter bellen..
Hier in het Westen ligt niet zoveel sneeuw.quote:Op zondag 20 december 2009 20:29 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Heb zojuist ook een uurtje gelopen, best tof inderdaad, maar het is toch behoorlijk vermoeiend om je voeten telkens zo hoog op te moeten tillen.
ik loop volgens het beginnersschema van runinfo, gister was het 8-3-8-3, de pauzes heb ik tot nu steeds op 1 minuut gehouden, alleen gister anderhalf van gemaakt na de stukjes van 8 min. De laatste 3 min mag ik van mezelf ook altijd het tempo lekker omhoog gooien en heb ik 11, 12 en 13.5 gerend (steeds 1 minuutje dus). dat is wel leker om mee te eindigen.quote:Op zondag 20 december 2009 18:55 schreef beertenderrr het volgende:
Calimero, goed bezigHoeveel minuten loop je dan? Ik weet nog wel dat ik ooit ook ben begonnen op de loopband, 5 minuten 10 km/h, 5 minuten 11km/h en 5 minuten 12km/h waar ik die laatste nog wel eens aan het eind naar 13km/h opschroefde. Ik ging helemaal stuk toen, maar het voelde alsof ik een marathon had uitgelopen
Nu loop ik afstanden waarbij ik meer dan een uur lang een sneller tempo vol kan houden, ongelofelijk eigenlijk
.
haha inderdaad! Ik wil gewoon alles in mijn mond kunnen stoppen en dan denken : morgen weer een duurloop!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:02 schreef beertenderrr het volgende:
En dik! December + niet hardlopen =
jij liever dan ikquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:49 schreef NederBelg77 het volgende:
Heb ook een week niet gelopen door de sneeuw. Vanavond weer eens een dik uur gelopen met mijn loopgroep. Ging best goed al moesten we hier en daar over de weg en werd het op een gegeven moment toch wel weer glad hier en daar, met een enkele glijpartij tot gevolg.
Het is weliswaar niet ideaal , maar met een beetje aanpassing en voorzichtigheid kun je toch je rondje maken.
ja ik heb precies hetzelfde. Ook dat van het zwembad, lekker 2km borstcrawlquote:Op woensdag 23 december 2009 01:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben een bangerd die niet wil uitglijden en ook best een koukleum. Maar ik word ook kriegel als ik te lang niet sport, dus ik zoek mijn toevlucht tijdelijk bij de baantjestrekuren in het overdekte en warme sportfondsenbad.
Jij gaat goed trouwens! 14.5 km/h dat is best pittig.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:43 schreef _Calimero_ het volgende:
trouwens respect voor iedereen die met die gladheid durft te lopen hoor!!
Ik ga misschien komende kerstdagen wel een keer (voor het eerst) buiten lopen als het niet zo glad meer is (zoals nu, is prima te doen).
Wat hebben jullie bij je bovenlichaam aan, een shirt én trui? of zou een lang thermoshirtje met een dunne windstopper wel goed zijn?
goede keus! nog zin om een marathon van vier uurtjes te doen in het midden van het land, toevallig?quote:Op donderdag 24 december 2009 12:40 schreef TheMercenary9 het volgende:
Ik ga even over op spinnen met dit weer
dat was maar 1 minuutje he die 14,5, maar ik moet zeggen dat het allemaal heel makkelijk aanvoelt tot nu toe en dat is ontzettend fijn, vind het ook erg leuk en kijk steeds uit naar mijn volgende 'training(kje)'quote:Op donderdag 24 december 2009 13:42 schreef e-runner het volgende:
[..]
Jij gaat goed trouwens! 14.5 km/h dat is best pittig.
Met dit weer draag ik een thermoshirt met lange mouwen, met dun truitje met lange mouwen eroverheen.
Muts en handschoenen. Of een thermoshirt met een dun jasje eroverheen.
Ligt er een beetje aan wat je gaat doen voor loop. Tijdens een rustige duurloop kan je je wel wat dikker aankleden. Gisteren gingen we met de groep wat interval doen.
In een garage!! De baan was niet te doen, dus daar dan maar en toen had ik het best warm.
heb ik ooit wel eens gedaan, was geweldig!quote:Op donderdag 24 december 2009 17:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
goede keus! nog zin om een marathon van vier uurtjes te doen in het midden van het land, toevallig?
Ja hoor, maar ben nu zeker al te laatquote:Op donderdag 24 december 2009 17:34 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
goede keus! nog zin om een marathon van vier uurtjes te doen in het midden van het land, toevallig?
nee hoor! Das pas in januari, en het is voor een supergoed doel. Zal ik je een PM sturen met details?quote:Op zaterdag 26 december 2009 08:46 schreef TheMercenary9 het volgende:
[..]
Ja hoor, maar ben nu zeker al te laat
Ik doe het nu ook allebei, maar loop nog niet ecth lang of veel.quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:15 schreef e-runner het volgende:
Leuk een spinningmarathon. Ik heb dat vroeger ook eens gedaan en ik vond het erg leuk om te doen.
Vooral de pauzes tussendoor waar er allemaal eten op tafel stond en ik even kon inslaan.
Met fietsen heb ik namelijk geen problemen om tussendoor te eten.
Ik geloof dat we telkens 5 minuten pauze hadden per uur.
Was heel gezellig en een goede training ook.
Ik zit er over te denken om weer spinning te gaan doen, alleen ik weet nog of ik daar nog ruimte voor heb.
Loop nu 4x in de week en soms 5x. Wat zijn hier de ervaringen met spinning en hardlopen?
Haha, geen zin in die kou. Dan zul je met Egmond wel afzien....ik heb minder moeite met in koud weer lopen dan in warm weer lopen.....dan ga ik echt kapot van de hitte, doe je weinig aan. Tegen de kou kun je je tenminste nog kleden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 23:18 schreef beertenderrr het volgende:
net weer even 75 minuten hard op mn racefiets hier in mn kamer gefietstverder een zooi push-ups en sit-ups, dus ik kom de kerst zo acceptabel door
denk dat ik het hardlopen maar verzet naar de halve van Egmond, geen zin om naar buiten te gaan in de kou
* beertenderrr wilt naar Hawaii voor de ironman
In Egmond neem ik het op de koop toequote:Op zondag 27 december 2009 10:43 schreef NederBelg77 het volgende:
[..]
Haha, geen zin in die kou. Dan zul je met Egmond wel afzien....ik heb minder moeite met in koud weer lopen dan in warm weer lopen.....dan ga ik echt kapot van de hitte, doe je weinig aan. Tegen de kou kun je je tenminste nog kleden.
doe maar, maar ik beloof niksquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:10 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
nee hoor! Das pas in januari, en het is voor een supergoed doel. Zal ik je een PM sturen met details?
ja, en morgen is het weer maandag en dan waait hetquote:Op zondag 27 december 2009 11:44 schreef djayzz het volgende:
Ik wilde eigenlijk gaan hardlopen, want nu kan het eindelijk weer...
Nou heb ik geen zin meer, want het regent
Ik ben heel goed in kut smoesjesquote:Op zondag 27 december 2009 11:59 schreef NederBelg77 het volgende:
[..]
ja, en morgen is het weer maandag en dan waait het
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 27 december 2009 10:50 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
In Egmond neem ik het op de koop toeGa gewoon in shirtje en korte broek, dat overleef ik wel. Het is meer het trainen in de kou wat ik minder vind, ik vind juist de hitte wel wat hebben, lekker zonnetje en zweten als een lekkende spons
Overigens vandaag sowieso geen training, want ik ben jarigen zit de rest van de dag te werken aan mn huiswerk
![]()
je houdt jezelf voor de gekquote:
Hieperdepiep hoeraaaaaaaaquote:Op zondag 27 december 2009 10:50 schreef beertenderrr het volgende:
Overigens vandaag sowieso geen training, want ik ben jarig![]()
ik heb geen antwoord op al je vragen, want ben zelf ook geen doorgewinterde hardloper... maar:quote:
Het beste beginnerstempo is het tempo waarbij je nog adem genoeg over hebt om te kunnen praten tijdens het lopen. Voor de een is dat 8 km/u maar er zijn er ook die veel sneller gaan. Tempo is niet zo belangrijk bij beginners, het gaat eerder om een bepaalde afstand/duus vol te houden. Je gaat vanzelf sneller lopenquote:Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Vyll het volgende:
Nu had ik een aantal hardloop vraagjes:
- Wat is nou een goede snelheid om aan te leren wanneer je begint met rennen? Ik bedoel, moet ik proberen aan de 12km p/u te komen of is 8 in princiepe al een "tempo dat goed genoeg is".
Een combinatie van dat alles. Stel je loopt 3x per week, dan loop je 1x een kortere interval training, 1x een iets langere loop met een vrij hoog constant tempo en 1x een langzame duurloop (lang stuk).quote:- Is het nou juist beter om een paar keer per week korte stukjes met een heel hoog tempo te lopen of langere stukjes met een iets slomer tempo?
Je slaapt meer dan ik, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Tegen de tijd dat je Haile Gebrselassie eruit loopt krijg je vanzelf wel meer tijd voor slaapquote:- Misschien een rare vraag maar ik slaap dus niet echt heel veel (Nouja, ik ga vaak rond 12-1 uur naar bed en moet er om half 7 uit). Simpelweg omdat ik anders vaak tijd te weinig heb voor mijn dingen. Maar zou ik echt eerder naar bed moeten gaan wil ik serieus gaan hardlopen?
Bij beginners gaat het om de rustige opbouw tbv je spieren en pezen, niet zozeer om conditie opbouwen. conditie opbouwen gaat hele snel, dat is het minst belangrijke van een hardlooptraing eigenlijk. Ikzelf zou nooit elke dag 20 minuten lopen maar eerder 3x per week een langer stuk, maar dat is persoonlijk. Zeker als je een marathon wilt gaan lopen moet je echt langere duulopen gaan doen.quote:- Stel je voor je traint 1x per dag 20 mins (met een snel tempo), maar je lichaam kan veel meer aan. Bouw je dan eigenlijk nog steeds conditie op, of helpt het dan weinig tot niets?
Net iets links van 's-Hertogenbosch in een gehuchtquote:Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef ShadyLane het volgende:
Hier (Nijmegen) is bijna alles weg, alleen op sommige stoepen is het nog een ijsbaan. Ik ga morgen voor het eerst weer lopen. Buiten de clubtraining om, eerst zelf maar weer eens een beetje op gang komen.
Waar woon jij dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |