abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76095822
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 23:18 schreef beertenderrr het volgende:
net weer even 75 minuten hard op mn racefiets hier in mn kamer gefietst verder een zooi push-ups en sit-ups, dus ik kom de kerst zo acceptabel door denk dat ik het hardlopen maar verzet naar de halve van Egmond, geen zin om naar buiten te gaan in de kou

* beertenderrr wilt naar Hawaii voor de ironman
Haha, geen zin in die kou. Dan zul je met Egmond wel afzien....ik heb minder moeite met in koud weer lopen dan in warm weer lopen.....dan ga ik echt kapot van de hitte, doe je weinig aan. Tegen de kou kun je je tenminste nog kleden.
  zondag 27 december 2009 @ 10:50:18 #277
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76095939
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:43 schreef NederBelg77 het volgende:

[..]

Haha, geen zin in die kou. Dan zul je met Egmond wel afzien....ik heb minder moeite met in koud weer lopen dan in warm weer lopen.....dan ga ik echt kapot van de hitte, doe je weinig aan. Tegen de kou kun je je tenminste nog kleden.
In Egmond neem ik het op de koop toe Ga gewoon in shirtje en korte broek, dat overleef ik wel. Het is meer het trainen in de kou wat ik minder vind, ik vind juist de hitte wel wat hebben, lekker zonnetje en zweten als een lekkende spons

Overigens vandaag sowieso geen training, want ik ben jarig en zit de rest van de dag te werken aan mn huiswerk
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 27 december 2009 @ 11:10:07 #278
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_76096219
Jaaaa, zo dadelijk weer lopen. Vorig weekend was het door de sneeuw echt niet te doen en daarna werd het ook niks. Er lag overal waar ik was nog sneeuw of ijs, of ik had geen tijd, maar vandaag kan t weer.

En mooi dat de CPC-inschrijving nu eindelijk open is, ik ga meteen inschrijven

Edit: Done, ik sta ingeschreven

En feli beertender, fijne verjaardag vandaag.
pi_76096295
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:10 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

nee hoor! Das pas in januari, en het is voor een supergoed doel. Zal ik je een PM sturen met details?
doe maar, maar ik beloof niks
  zondag 27 december 2009 @ 11:44:49 #280
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76096795
Ik wilde eigenlijk gaan hardlopen, want nu kan het eindelijk weer...

Nou heb ik geen zin meer, want het regent
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  zondag 27 december 2009 @ 11:59:51 #281
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_76097129
Hier schijnt nu de zon! Ik ga straks 12 km proberen. Daarna moet ik beslissen of het wel slim is te gaan starten op 10 januari bij de halve van egmond. Heb amper gelopen de afgelopen weken en ook geen vervangende sporten gedaan, en het is al over 2 weken! Brrr...
I'm just a girl in the world.
pi_76097132
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:44 schreef djayzz het volgende:
Ik wilde eigenlijk gaan hardlopen, want nu kan het eindelijk weer...

Nou heb ik geen zin meer, want het regent
ja, en morgen is het weer maandag en dan waait het
  zondag 27 december 2009 @ 12:01:27 #283
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76097171
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:59 schreef NederBelg77 het volgende:

[..]

ja, en morgen is het weer maandag en dan waait het
Ik ben heel goed in kut smoesjes
pi_76097279
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:50 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

In Egmond neem ik het op de koop toe Ga gewoon in shirtje en korte broek, dat overleef ik wel. Het is meer het trainen in de kou wat ik minder vind, ik vind juist de hitte wel wat hebben, lekker zonnetje en zweten als een lekkende spons

Overigens vandaag sowieso geen training, want ik ben jarig en zit de rest van de dag te werken aan mn huiswerk
Gefeliciteerd!

Ik ga denk ik in mijn lange broek en shirt met lange mouwen lopen. Mocht het toch een graadje of 10 zijn, dan ga ik ook voor de korte broek en shirt, want je krijgt het anders te warm vrees ik.
pi_76097306
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:01 schreef djayzz het volgende:

[..]

Ik ben heel goed in kut smoesjes
je houdt jezelf voor de gek maar het is wel herkenbaar. het is een cliche, maar van uitstel komt afstel....
  zondag 27 december 2009 @ 17:36:27 #286
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_76109555
5.1 km in 10, 3, 10, 3 minuten met tussendoor steeds 1.15 wandelen
Maar wel weer binnen op de loopband dat vind ik toch wel echt makkelijker lopen en ik vind het fijn dat ik dan kan zien hoe hard ik ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Calimero_ op 27-12-2009 19:30:45 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_76116246
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:50 schreef beertenderrr het volgende:

Overigens vandaag sowieso geen training, want ik ben jarig
Hieperdepiep hoeraaaaaaaa

zondag 27 december 2009 @ 22:50:08 #288
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_76121930
thnx voor de felicitaties haha mooie taart zeg hier kwam het niet verder dan een licht aangebakken appeltaart
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 28 december 2009 @ 00:30:41 #289
277802 _Calimero_
pi_76126856
ooohhh ik ben te laat, maar alsnog gefeliciteerd beertenderrr!!
pi_76127843
Ik heb dus een paar vragen:
Ik heb een aantal maanden geledne een aantal maanden hardgelopen. Ik ben begonnen met een redelijke "slechte" conditie (nouja, hij was niet heel slecht, maar ik heb nog nooit actief aan een sport gedaan). Uiteindelijk ben ik zo ver gekomen om 6-7km te rennen zonder al te veel problemen (en zonder pauzes, uiteraard).
Nu wil ik dus graag er weer eens verder mee gaan, en meer / verder gaan lopen. (Ik heb in tussentijd wel bij de sportschool gesport, dus heb wel wát gedaan). Mijn uiteindelijke doel is dus de marathon te lopen
Nu had ik een aantal hardloop vraagjes:
- Wat is nou een goede snelheid om aan te leren wanneer je begint met rennen? Ik bedoel, moet ik proberen aan de 12km p/u te komen of is 8 in princiepe al een "tempo dat goed genoeg is".
- Is het nou juist beter om een paar keer per week korte stukjes met een heel hoog tempo te lopen of langere stukjes met een iets slomer tempo?
- Misschien een rare vraag maar ik slaap dus niet echt heel veel (Nouja, ik ga vaak rond 12-1 uur naar bed en moet er om half 7 uit). Simpelweg omdat ik anders vaak tijd te weinig heb voor mijn dingen. Maar zou ik echt eerder naar bed moeten gaan wil ik serieus gaan hardlopen?
Alvast bedankt,

Edit: Nog 1 ding bedacht ik me
- Stel je voor je traint 1x per dag 20 mins (met een snel tempo), maar je lichaam kan veel meer aan. Bouw je dan eigenlijk nog steeds conditie op, of helpt het dan weinig tot niets?

[ Bericht 7% gewijzigd door Vyll op 28-12-2009 01:12:50 ]
  maandag 28 december 2009 @ 07:48:10 #291
277802 _Calimero_
pi_76130436
quote:
Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Vyll het volgende:
-knip-

ik heb geen antwoord op al je vragen, want ben zelf ook geen doorgewinterde hardloper... maar:
Naar mijn mening kun je het beste zo sportspecifiek mogelijk trainen. als jij een marathon wil gaan lopen, is het uiteindelijk effectiever om lange duurlopen te doen, dan om enkel korte zeer intensieve intervaltraining te volgen. om een marathon te kunnen lopen, zal je lichaam het moeten aankunnen om gedurende langere tijd inspanning te leveren.

In het begin is het echter denk ik vooral van belang om je algemene conditie (daar bedoel ik eigenlijk mee, je hart, longen en loopspieren) te verbeteren. dit kan door bij voorkeur 3x per week een trainingsprikkel aan je lichaam toe te dienen. Deze trainingsprikkel moet zó zijn, dat je daadwerkelijk wat van je lichaam vraagt en jezelf aan het werk zet. je laatste vraag bijvoorbeeld: als jij 20 min op een tempo gaat lopen waarvan je het gevoel hebt dat nog een uur vol te kunen houden, zal je lichaam er níet beter van worden. Wat je dan kunt doen is de duur van de training verlengen en ook daadwerkelijk nog een uur eraan vastplakken, maar je kunt ook de intensiteit omhoog gooien en nóg harder gaan lopen. Een laatste optie is de frequentie van je training verhogen: door vaker te gaan trainen en dus minder hersteltijd te hebben, vraag je ook meer van je lichaam.
Nadat je hebt getraind, heb je je lichaam als het ware een beetje kapot gemaakt. Het moet dan herstellen (dmv rust! dus als jij meer gaat trainen zal je ook meer rust nodig hebben! meer slaap kan hierbij zeker handig zijn). Deze herstelcurve loopt echter nog verder door zodat je een paar dagen later hóger uitkomt dan je voor de training was. op dít moment wil je de volgende trainingsprikkel toedienen. zodat je weer even je lichaam 'kapot' maakt en daarna nog weer hoger uitkomt, op deze manier bereik je een stijgende lijn en wordt je conditie steeds beter.

Op een gegeven moment zullen je longen & spieren (hart is ook een spier) zoveel zijn verbeterd dat je zal merken dat je een erg goede conditie hebt. Dan is het zaak om dit vast te houden en verder te verbeteren en je te gaan richten op de langere afstanden lopen (je zal dan ook dichter bij het evenement zijn inmiddels). ik zou dan een mooi opbouwschema volgen om steeds verder te kunnen lopen, waarbij je vlak voor jouw marathon 35 km ofzo kunt lopen. Die laatste paar km kun je toch niet meer trainen geloof ik, die zul je op wilskracht uitlopen (maar dat laatste heb ik ook maar gehoord van iemand).

Hoop dat je hier iets aan hebt! succes met trainen!
Vergeet niet, een goede sportprestatie heeft 3 componenten: Goed trainen, gezond en vooral voldoende eten, maar ook voldoende rust en hersteltijd
pi_76130642
quote:
Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Vyll het volgende:
Nu had ik een aantal hardloop vraagjes:
- Wat is nou een goede snelheid om aan te leren wanneer je begint met rennen? Ik bedoel, moet ik proberen aan de 12km p/u te komen of is 8 in princiepe al een "tempo dat goed genoeg is".
Het beste beginnerstempo is het tempo waarbij je nog adem genoeg over hebt om te kunnen praten tijdens het lopen. Voor de een is dat 8 km/u maar er zijn er ook die veel sneller gaan. Tempo is niet zo belangrijk bij beginners, het gaat eerder om een bepaalde afstand/duus vol te houden. Je gaat vanzelf sneller lopen
quote:
- Is het nou juist beter om een paar keer per week korte stukjes met een heel hoog tempo te lopen of langere stukjes met een iets slomer tempo?
Een combinatie van dat alles. Stel je loopt 3x per week, dan loop je 1x een kortere interval training, 1x een iets langere loop met een vrij hoog constant tempo en 1x een langzame duurloop (lang stuk).
Echte beginners moeten de interval niet doen, te blessure gevoelig
quote:
- Misschien een rare vraag maar ik slaap dus niet echt heel veel (Nouja, ik ga vaak rond 12-1 uur naar bed en moet er om half 7 uit). Simpelweg omdat ik anders vaak tijd te weinig heb voor mijn dingen. Maar zou ik echt eerder naar bed moeten gaan wil ik serieus gaan hardlopen?
Je slaapt meer dan ik, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Tegen de tijd dat je Haile Gebrselassie eruit loopt krijg je vanzelf wel meer tijd voor slaap
quote:
- Stel je voor je traint 1x per dag 20 mins (met een snel tempo), maar je lichaam kan veel meer aan. Bouw je dan eigenlijk nog steeds conditie op, of helpt het dan weinig tot niets?
Bij beginners gaat het om de rustige opbouw tbv je spieren en pezen, niet zozeer om conditie opbouwen. conditie opbouwen gaat hele snel, dat is het minst belangrijke van een hardlooptraing eigenlijk. Ikzelf zou nooit elke dag 20 minuten lopen maar eerder 3x per week een langer stuk, maar dat is persoonlijk. Zeker als je een marathon wilt gaan lopen moet je echt langere duulopen gaan doen.
pi_76130750
Na 2 weken niet gelopen te hebben, gisteren weer een lekker duurloopje gedaan. Nog niet overal was de sneeuw of ijs verdwenen, dus het was nog wel uitkijken soms. Vanavond weer even lekker lopen....
Heerlijk om de draad weer op te pakken.
  maandag 28 december 2009 @ 09:38:13 #294
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_76131436
Gisteren een halve marathon in Blijham gelopen, wilde onder de 1:30 maar helaas niet gelukt... 1:30:32 is het geworden. Komt ook omdat ik de afgelopen weken te weinig heb getraind ben ik bang haha.
Anyway, Egmond gaat dus zeker wel lukken, en dan hoeft het ook niet zo snel (is het ook niet het parcours voor )
Carpe Diem
  maandag 28 december 2009 @ 23:37:26 #295
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76164125
Bij ons zijn alle fietspaden en voetpaden nog een ijsbaan, en de weg is ook niet overal goed begaanbaar

Is het bij jullie wel een beetje te doen, de wegen?
pi_76164209
Hier (Nijmegen) is bijna alles weg, alleen op sommige stoepen is het nog een ijsbaan. Ik ga morgen voor het eerst weer lopen. Buiten de clubtraining om, eerst zelf maar weer eens een beetje op gang komen .

Waar woon jij dan?
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:48:59 #297
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_76168534
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:39 schreef ShadyLane het volgende:
Hier (Nijmegen) is bijna alles weg, alleen op sommige stoepen is het nog een ijsbaan. Ik ga morgen voor het eerst weer lopen. Buiten de clubtraining om, eerst zelf maar weer eens een beetje op gang komen .

Waar woon jij dan?
Net iets links van 's-Hertogenbosch in een gehucht

Ik was vandaag in Nijmegen en daar was idd veel minder sneeuw/ijs nog!
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:36:35 #298
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_76171732
Rond Amersfoort was het prima te doen (de wegen dan, mijn lijf protesteerde wel na twee weken rust). alleen in het bos was het nog ijsprut (en glad).
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:19:30 #299
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_76172951
Hier in utrecht ijs/sneeuwprut in de parken. De wegen zijn goed
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_76175706
Ik ga straks maar even rennen denk ik. Kilometertje of 12.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')