Goed zeg, dat is echt enorm snel!quote:Op zondag 13 december 2009 11:51 schreef bananablues het volgende:
Net terug van lokale 5km loop. Streeftijd was 20:30 maar het ging echt goed! Heb gewoon 19:35 gelopen!!
Dus hard werken pays off, want dat is 1 minuut en 15 seconden van mijn PR
Ik kwam dit tegen: over achillespezen en blessures, en een oefening hoe je ze samen met je kuiten kan versterken.quote:Op zondag 13 december 2009 11:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb al twee weken last van m'n achillespees. Daarvoor ben ik ziek geweest en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Gisteren wel 90 minuten gevoetbald, kreeg na ongeveer 50 minuten veel last, maar wel de wedstrijd uitgespeeld.
Wordt dit alleen beter door rust of heeft iemand nog tips?
ik weet alleen dat je met achillepezen héél voorzichtig moet zijn. Zelf heb ik er een chronische blessure aan opgelopen doordat ik er een keer een verwonding aan had en daar mee ben blijven doorlopen/overbelasten en nu zit er littekenweefsel op.quote:Op zondag 13 december 2009 11:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Heb al twee weken last van m'n achillespees. Daarvoor ben ik ziek geweest en ik denk dat het daarmee te maken heeft. Gisteren wel 90 minuten gevoetbald, kreeg na ongeveer 50 minuten veel last, maar wel de wedstrijd uitgespeeld.
Wordt dit alleen beter door rust of heeft iemand nog tips?
Zei het toch.quote:Op zondag 13 december 2009 11:51 schreef bananablues het volgende:
Net terug van lokale 5km loop. Streeftijd was 20:30 maar het ging echt goed! Heb gewoon 19:35 gelopen!!
Dus hard werken pays off, want dat is 1 minuut en 15 seconden van mijn PR
Ja natuurlijk.... Anders loop je alleen maar in het weekend maanden lang.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef djayzz het volgende:
Ik heb alweer een week niet gelopenvind het niks om savonds nog te gaan lopen in het donker.
Lopen jullie in het donker?
Ja, ik dwing mijzelf. Ik vind het minder relaxed dan in het licht, maar het went wel. Het is gewoon een grotere stap om naar buiten te gaan, en het is kouder.quote:Op maandag 14 december 2009 15:17 schreef djayzz het volgende:
Ik heb alweer een week niet gelopenvind het niks om savonds nog te gaan lopen in het donker.
Lopen jullie in het donker?
Ik heb de mijne bij Perry Sport gekocht. Nike-sokjes, gaan per twee paar en kosten 12 euro (per 2 paar dus).quote:Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Um.. waar kopen jullie van die fijne dunne hardloopsokjes?
Mijn ervaring is dat het niet uitmaakt welke handschoenen je kiest.quote:Op maandag 14 december 2009 20:24 schreef ForrestX het volgende:
Ik loop door de week 's avonds...altijd met knal geel shirt + reflectie hesje + LEDs om mijn bovenarm...en uiteraard tegen het verkeer in.
voor de rest gaan er toch maar handschoentjes komen....ik heb de eerste tien minuten tot kwartier echtkoude vingers, en vooral duim! Nu twijfel ik tussen Odlo "light" of een paar van Falke...iemand advies? (Gefundeerd?) Wat is het exact het verschil tussen deze twee hanschoentjes? Iemand een idee?
Of misschien wel Odlo Warm...of zijn die al snel TE warm??
Dat vind ik dus ook: het loopt heerlijk zo 's avonds in het donker, zeker met dit heldere winterweer, maae m'n routes zijn zo beperkt dat ik er toch een hekel aan heb.quote:Op maandag 14 december 2009 21:20 schreef alphalpha het volgende:
Maar ik vind het in de winter wel lastig om diverse routes te lopen. Als het nog licht is, is er meer mogelijk, kan ik ook even lekker het bos in.
Maar lopen in het donker, lekker koud en mooi helder weer heeft ook wel iets.
Ken je die fietslichtjes van de HEMA? Klein maar fel lampje aan een elastiekje, neem ik sosm mee in het donker. ze lijken hierop:quote:Op maandag 14 december 2009 18:21 schreef bananablues het volgende:
Soms zou het ook wel handig zijn om een soort verlichting te hebben dat ook de weg laat zien, ipv alleen jezelf zichtbaar maakt voor anderen. (Ivm rennen waar geen lantaarnpalen zijn)
Thanks, ik zal eens kijken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ken je die fietslichtjes van de HEMA?
Blokker heeft ze ook.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ken je die fietslichtjes van de HEMA? Klein maar fel lampje aan een elastiekje, neem ik sosm mee in het donker. ze lijken hierop:
[ afbeelding ]
Lampje kan je met elastiekje aan je duim hangen dan schijnt het licht naar beneden maar je kan ze ook even op de weg voor je richten.
Lekker in de avond door kanaleneiland lopen, jij durftquote:Op dinsdag 15 december 2009 21:52 schreef dyna18 het volgende:
Om nog even terug te komen op de handschoenen.
Het is nu inderdaad te koud om zonder te lopen.
Ik heb net nog een klein rondje gelopen (route) en ondanks de -4 graden was het toch prima te doen. Wel goed aankleden natuurlijk.
Ik heb tot nu toe twee dunne longsleeves over elkaar aan gehad en dat gaat nu te koud zijn. Wat dragen jullie met dit weer? Ik lees altijd dat je meerdere laagjes moet doen, maar hoor van collega's dat ze over een dunne longsleeve een fleecetrui dragen. Gaan ze wel enorm in zweten, zeggen ze. Wellicht is drie, vier laagjes van dunne dingen fijner?quote:
Ik zat aan de goede kant van het kanaalquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:08 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Lekker in de avond door kanaleneiland lopen, jij durft
ok, verstandigquote:Op dinsdag 15 december 2009 22:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zat aan de goede kant van het kanaal
(en kanaleneiland ligt een stuk verder op aan de linkerkant. Daartussen ligt nog transwijk en dat valt een stuk meer mee)
Ik ben een koukleum (en ik loop ook niet zo hard) dus ik had 4 laagjes aan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:11 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik heb tot nu toe twee dunne longsleeves over elkaar aan gehad en dat gaat nu te koud zijn. Wat dragen jullie met dit weer? Ik lees altijd dat je meerdere laagjes moet doen, maar hoor van collega's dat ze over een dunne longsleeve een fleecetrui dragen. Gaan ze wel enorm in zweten, zeggen ze. Wellicht is drie, vier laagjes van dunne dingen fijner?
LoL dan wordt de duurloop inderdaad een sprinttraining.quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:21 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, verstandiganders moet je 6km rennen voor je leven. Zal wel goed voor je resultaten zijn
Relaxede route hoor, zo langs die twee kanalen. Langs de ene kun je ook nog een beetje roeiers kijken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:19 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zat aan de goede kant van het kanaal
(en kanaleneiland ligt een stuk verder op aan de linkerkant. Daartussen ligt nog transwijk en dat valt een stuk meer mee)
Leuk zeg! Gave route die je hebt gelopen. Beetje door de stad, daar houd ik niet echt van.. maar wel leuk. Die ga ik ook in mijn hoofd houdenquote:Op woensdag 16 december 2009 00:01 schreef dyna18 het volgende:
Ah ik zie dat de inschrijving voor de marathon van Utrecht is geopend.
Ik heb mij meteen maar voor de 10km ingeschreven. Dat geeft mij weer een mooi doel om naartoe te trainen.
Als je voor 10-jan inschrijft krijg je trouwens korting.
Ook heb ik maar zo'n championchip chip gekocht. Ondanks dat ik het zwaar belachelijk vind dat iedereen zo'n chip moet hebben. Dat moeten we toch zeker zelf weten?
Nog een vraagje, blijkbaar hebben ze ook een e-mail nieuwsbrief. Maar ik zie nergens hoe je je daarvoor kan aanmelden. Iemand die het wel ziet?
voor hardlopen zijn ze prima geschikt als je op zoek bent naar een lampje dat de weg kan verlichten (dat was de vraag namelijk). andere weggebruikers zien dat bewegende licht ook trouwens dus ze zien echt wel dat er iemand looptquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:12 schreef dyna18 het volgende:
Voor hardlopen vind ik ze alleen niet geschikt. Ze hebben maar 1 klein LEDje en tijdens het lopen wijst die naar de grond (ipv voor- en achteruit). Met andere woorden je bent hiermee nog steeds niet zichtbaar genoeg.
oh dat is wel mooi, nog een tijdje weg! als het zo door gaat en ik mijn opbouwschema kan blijven volgen, zit ik nog voor februari op de 45 min lopen (wel met pauze ertussen, dus in principe zou de 10 km haalbaar moeten zijnquote:Op woensdag 16 december 2009 00:23 schreef dyna18 het volgende:
5 april, 2e paasdag.
www.jaarbeursutrechtmarathon.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |