Odlo.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:56 schreef ForrestX het volgende:
Ik had van de week tijdens het lopen erg last van koude handen…loopt iemand hier met handschoenen aan? Zo ja, wat voor en zijn deze aan te raden?
Mag ik hieruit concluderen dat je Odlo gebruikt en mét handschoeisel beter is dan zonder?quote:
ik doe aan wielrennen en spinningquote:14 Wielrenners en schaatsers?
0 ja, dat is zowat de meest gevaarlijke groep. Daar kun je gewoon op wachten, dat die
sporters shin splints krijgen. Deze mensen hebben namelijk al een zeer goede
conditie. Hun hartlongfunctie is uitstekend. Ze kunnen urenlang presteren zonder buiten
adem te raken. Hun fiets- of schaatsspieren zijn geweldig getraind. Maar hun
hardloopspieren niet. Wat hardlopen betreft zijn het eigenlijk beginners. Maar dan wel
beginners mat een enorm uithoudingsvermogen. Die hoeven niet 3 minuten te stoppen,
die kunnen kilometers lang doorgaan. Maar wel met volledig ongetrainde hardloopspieren
en botten. Een wezenlijk verschil bij die andere takken van sport, is dat daar het
lichaamsgewicht gedragen wordt door een fiets, of door het water of er is, bij schaatsen,
sprake van een glijdende beweging en dat lichaam is den niet ingesteld op het pas na
pas opvangen van die 200 kilo.
Het koud krijgen tijdens het lopen is sowieso nooit goed. Maar het wel of niet dragen van handschoenen hangt af van de persoon zelf. Of het beter is weet ik eerlijk gezegd niet. Draag het alleen wanneer het gaat vriezen. Normaliter zouden je handen vanzelf warm moeten worden naarmate je langer loopt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:48 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat je Odlo gebruikt en mét handschoeisel beter is dan zonder?
Vind ik het beste op het gebied van thermokleding. Je kan ook voor Craft gaan. Is ook goed, maar ik kies voor Odlo.quote:Waarom Odlo?
ik heb last van het fenomeen van Raynaud en heb dus altijd koude handen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:56 schreef ForrestX het volgende:
Ik had van de week tijdens het lopen erg last van koude handen…loopt iemand hier met handschoenen aan? Zo ja, wat voor en zijn deze aan te raden?
quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:14 schreef _Calimero_ het volgende:
kun je het nog voorkomen, behalve door handschoenen te dragen?
Ik ben met schema van 0 naar 5km gegaan (een jaar geleden), en daarba zonder schema en zonder veel moeite naar 10, 15, 20.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:00 schreef drWho het volgende:
Vraag voor de hardlopers hier. Om maar met de deur in huis te vallen, hoeveel nut heeft zo'n schema nou echt voor training?
Ik kan nu redelijk makkelijk 10 km hardlopen zonder te stoppen of wandelen. Doe er ongeveer een uurtje over. Ik ben van plan om op te bouwen naar een 1/2 marathon ergens in september en vraag me af of ik daar een schema voor moet opstellen, of gewoon elke maand er een kilometertje bij. Loop 2 keer in de week, geen last van spieren/knieen etc.
Any thoughts?
Na het lopen gaat je hartslag flink omlaag (en dus je circulatie), misschien heeft het daarmee te maken?quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:03 schreef sigme het volgende:
Waar is dat bloed voor nodig op dat moment?
Qua afstand? Of toch weer 'hoge' frequentie van 3/4x per week?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:35 schreef _Calimero_ het volgende:
Vandaag weer gelopen en gelukkig geen last van mijn schenen en nog maar een beetje last van mijn kuiten![]()
Komende week verder met het uitbouwen van mijn schema
Qua afstand/tijd die ik loop. Ik hou het op maximaal 3 keer per week, dat zal toch wel moeten lukken?quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:32 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Qua afstand? Of toch weer 'hoge' frequentie van 3/4x per week?
Want denk dat je op zich wel langere stukjes kan lopen, maar zou toch echt oppassen met 3/4x per week lopen.
Blegh, nog steeds niks afgelopen week met sporten bij mij...ook telkens veel te druk met werken en drink teveel tussendoor.
Bruggenloop gaat hem niet worden over 2 weken, want dat zou alleen maar een teleurstelling worden als ik dan een 15 kilometer ga doen. Wacht dus net als knnth maar op de CPC-inschrijving.
Die Brienenoordbrug is hoog!quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:53 schreef DeeBee het volgende:
Er staat bij 15 kilometer toch?
Nee, dat zou ik prima halen qua afstand.![]()
Maar denk dat ik het even niet kan opbrengen om zelfde niveau te halen als bij de Zevenheuvelenloop en ook al heb ik niet zo'n lange voorbereiding, 2 weken vind ik nu te kort voor een volgende 15 kilometer.
Wel leuke loop, want dwars door Rotterdam en o.a. over de Erasmusbrug en van Brienenoordbrug en dat maakt het wel speciaal.
Max. 3x in de week klinkt trouwens als een goed plan.
Hm, morgen weer werken, dus helaas ook niet lopen...
Kijk, dat geeft de burger moed. Ga gewoon zo door dus, en laat de schema's voor wat te zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2009 18:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben met schema van 0 naar 5km gegaan (een jaar geleden), en daarba zonder schema en zonder veel moeite naar 10, 15, 20.
Ik maak de route 5km langer. De eerste keer kost me dat wat moeite, de tweede keer gaat al moeiteloos. En dan hou ik die afstand een tijdje aan en doe er dan weer 5km bij.
Ik heb nu de 20 (of 21, dat maakt niks uit) redelijk onder controle. Laatst 1 week alleen maar 5km'ers gelopen, daarna 2 weken niks. Vorige week 8km, vandaag 19.
Dat is erg mooi ! Als je rustig hardloopt is meerdere keren achter elkaar volgens mij ook geen enkel probleem (tenzij je natuurlijk wel ergens last van hebtquote:Op zondag 6 december 2009 19:19 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik heb vandaag tóch maar weer gelopen, ondanks dat ik gister ook al had gedaan, maar geen spijt van: het ging superlekker en totaal geen last meer van mijn schenenkort gehouden in totaal, maar wel mijn maximale duur aan één stuk verlengd: 2x 6 minuten. Wellicht gaat het een dezer weken nog ergens op lijken
Was mijn eerste 10K en dus een PR. Maar ook ten opzichte van tussentijden van D-t-D en 7H is dit mijn beste resultaat.quote:Op zondag 6 december 2009 19:36 schreef beertenderrr het volgende:
Ik heb ook gelopen vandaag, ben helemaal geslooptiets van 13 a 14km gok ik. Toen ik van huis wegfietste begon het met regenen, en het werd hoe langer hoe heviger
op deze manier kan Egmond alleen maar meevallen
@betty_sue: Geen flauw idee, ik zou zeggen probeer het en post de resultaten hierIk verwacht dat het eigenlijk geen verschil maakt.
Mooie tijd forrestXWat is je pr op de 10k?
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?quote:Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef bananablues het volgende:
Tegenwoordig staat op elke site wel dat je zo superrustig moet beginnen maar ik vraag me af of dat wel zo is.. lichaam kan meer aan dan je denkt!
Je spieren kunnen meer aan dan je denkt.quote:Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?
Wordt onder de 20 minuten als ik dit allemaal zo hoor...quote:Op zondag 6 december 2009 20:19 schreef bananablues het volgende:
[..]
Dat is erg mooi ! Als je rustig hardloopt is meerdere keren achter elkaar volgens mij ook geen enkel probleem (tenzij je natuurlijk wel ergens last van hebt). Tegenwoordig staat op elke site wel dat je zo superrustig moet beginnen maar ik vraag me af of dat wel zo is.. lichaam kan meer aan dan je denkt!
Afgelopen 2-3 weken redelijk hard getraind, 5 tot 6 dagen per week (2x zwemmen, 2-3x hardlopen en 3x fietsen), maar nu wel al 3 dagen rust genomen. Deze week even rustig aan doen (2x rustig hardlopen 1x zwemmen en 2 x fietsen ofzo) en dan ga ik kijken of ik volgende week zondag mijn PR op de 5km kan verbeteren! Hopelijk heeft het aftakelen van mijn lichaam wel enig nut gehad!
Ik zal het wat nuanceren, ik bedoel niet dat je meteen van 0 naar 10k moet gaan in een week. Maar om nou te zeggen dat je een training 4x2 minuten moet lopen en dat je dan (als je je goed voelt) niet nog zoiets kunt doen de volgende dag? Achja, misschien is het ook wel persoonlijkquote:Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zou dat advies misschien op ervaring gebaseerd kunnen zijn? Op basis van het hoge aantal blessures bij beginnende hardlopers?
Haha, ik denk het niet. Ik ga een schema voor de 20:30m volgen en als het halverwege goed gaat dan ga ik wel wat versnellenquote:Op maandag 7 december 2009 02:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wordt onder de 20 minuten als ik dit allemaal zo hoor...
Ik denk dat die schema's juist aan de voorzichtige kant zijn omdat je dan zeker niet iets kapot maakt.quote:Op maandag 7 december 2009 06:20 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ik zal het wat nuanceren, ik bedoel niet dat je meteen van 0 naar 10k moet gaan in een week. Maar om nou te zeggen dat je een training 4x2 minuten moet lopen en dat je dan (als je je goed voelt) niet nog zoiets kunt doen de volgende dag? Achja, misschien is het ook wel persoonlijkIk kan me ook herinneren dat hier iemand postte dat hij in 3 maanden een marathon had voorbereid. Dat zie je mij ook niet doen...
Eind vorig jaar toen we een lange koude periode hadden, liepen de toppers bij de lokale wedstrijden hier nog steeds in singlet en korte broek...quote:Op maandag 7 december 2009 21:27 schreef Monco09 het volgende:
Is het normaal dat hardlopers met dit weer in blote benen en armen lopen?
Amateur hardloper meldt zicht hier.quote:Op maandag 7 december 2009 21:40 schreef Steve-O het volgende:
Nu afstand niet echt meer een probleem is wil ik mijn tempo gaan verhogen , Iemand een idee waar te beginnen ?
Bij ons op de vereniging is de regel dat onder de 14 graden de lange broek uit de kast komt. Ik zou er niet aan moeten denken om met dit weer in een korte broek te lopen. Maar het zal verschillen per persoon gok ik.quote:Op maandag 7 december 2009 21:27 schreef Monco09 het volgende:
Is het normaal dat hardlopers met dit weer in blote benen en armen lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |