quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:37 schreef beertenderrr het volgende:
tvp, we moeten snel even de tijden van de zevenheuvelenloop en halve marathon van Amsterdam editten! Anders moeten we weer een topic wachten![]()
Ook moeten we even de lijstjes weer invullen waar we aan mee gaan doen, in het geval dat je er niet op staat. Aan het eind van het vorige topic zag ik weer een nieuwe naam langskomen en die moet er uiteraard ook in
Moet ik overigens nog een banner voor de CPC maken?
@donthate, het probleem zit denk ik in demping met de ondergrond. Lopen op onverharde wegen is veel minder belastend dan een rechte weg van asfalt, dus wat dat betreft moet je het in je demping zoeken. Ik ga er wel vanuit dat je al veel verschillende schoenen met demping hebt geprobeerd uit hardloopwinkels? Ik zou daar ook voor de zekerheid even je vraag stellen, bij runnersworld kan dat online, misschien dat die jou verder kunnen helpen. Of iemand anders hier moet verder kunnen komen dan deze analyse natuurlijkWat voor schoenen heb je op dit moment btw?
quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:50 schreef beertenderrr het volgende:
tijdens het hardlopen heb je sowieso hardloopschoenen nodig, en geen gewone schoenen. Hoe het met zooltjes zit, weet ik niet precies. Mogelijk dat die in hardloopschoenen veel veerkrachtiger zijn, maar ik heb ze niet, dus kan er ook niet over oordelen. Dat moet je dan maar even laten weten als je er meer info over hebt
Die schoenen die je hebt moeten denk ik geen probleem zijn, al heb ik ze zelf nooit gedragen (en zal ik dat waarschijnlijk ook niet zo snel doen). Ik neem aan dat er een goede vering in zit, en het voor de rest ook gewoon acceptabele sportschoenen moeten zijn. In hoeverre zulke schoenen een probleem voor je rug zullen vormen durf ik niet te zeggen, maar ben geneigd dat je rug er niet onder zal leiden. Het zijn voornamelijk je enkels, schenen en knieën die het hardlopen minder waarderen
.
Succes
quote:NOG EVENTJES GEDULD, DE INSCHRIJVING VAN DEZE HAAGSE LOOPBELEVENIS VOLGT BINNENKORT!
Gelukkig!quote:
je moet daar ook een account voor aangemaakt hebben, heb je dat al?quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:07 schreef djayzz het volgende:
[..]
Gelukkig!
Over de OP, weet iemand waarom niet iedereen de wiki kan aanpassen?
Dat zou makkelijk zijn, dan kan iedereen zelf zijn/haar eigen tijden invullen/aanpassen.
Een account voor de wiki?quote:Op dinsdag 1 december 2009 10:56 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
je moet daar ook een account voor aangemaakt hebben, heb je dat al?
ok, bij deze werkt dat helaas nietquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:05 schreef djayzz het volgende:
[..]
Een account voor de wiki?
Bij een andere reeks op Fok kan iedereen gewoon de wiki aanpassen, inclusief mijzelf, nergens niks aparts voor aangemeld ofzo
[offtopic]quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:17 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ok, bij deze werkt dat helaas niethad het net nog even getest maar moet me eerst aanmelden om wat te kunnen editten
helemaal correctquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:36 schreef ForrestX het volgende:
[..]
[offtopic]
Is dat niet Peter Fonda in je icon?
(Lijkt wel een shot uit Easy Rider als ik me niet vergis...)
Zou die eigenlijk ook gaan doen. Heb alleen sinds de 7hills haast niks meer gedaan en de dag erna ook nog eens tentamen. Aan de andere kant is de Lutte wel erg mooi en is het 's ochtends, dus nog een halve dag voor de boeg daarna.. Dilemma's........quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef PteV het volgende:
Een tvp van mijn kant...Zondag Snertloop (9,6km) in De Lutte
.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:40 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
helemaal correctwe hebben een fan/winnaar in ons midden
Niet de warming up vergeten? En voldoende tijd vrij maken voor het rekken en strekken na het rennen, (wat ik ook soms oversla daar niet vanquote:Op dinsdag 1 december 2009 01:05 schreef djayzz het volgende:
Ik heb in heel mijn lijf last van mijn spierenalles doet zeer.
Het lijkt wel alsof alle spieren bekneld zijn ofzo, een beetje een zeurderige pijn...
Rekken en strekken na (of voor) je inspanning heeft geen effect op spierpijn/blessures. bij regelmatig rekken maak je je spieren langer, maar door je spieren eenmalig op rek te zetten doet niks voor spierpijn of blessuregevoeligheid.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:29 schreef SG-sam het volgende:
[..]
Niet de warming up vergeten? En voldoende tijd vrij maken voor het rekken en strekken na het rennen, (wat ik ook soms oversla daar niet van).
Dat doe ik sowieso nooitquote:Op woensdag 2 december 2009 09:08 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Rekken en strekken na (of voor) je inspanning heeft geen effect op spierpijn/blessures. bij regelmatig rekken maak je je spieren langer, maar door je spieren eenmalig op rek te zetten doet niks voor spierpijn of blessuregevoeligheid.
Ik ga wel meer rekken (2x per dag) om mjin kuitspieren maar weer eens wat langer te maken, misschien helpt dat mee aan mijn klachten bij mijn scheenbeen...
warming up ook nooit? Dat is wel heel belangrijk hoor, even warmlopen en zorgen dat je spieren op temperatuur zijn, voordat je harde inspanning gaat leveren., maar door een beetje te huppelen/rustig in te joggen heb je dat binnen 5-10 min gedaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:20 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso nooiten eigenlijk ook nooit ergens last van.
Het komt misschien omdat ik anderhalf uur op mijn kop in een keukenkastje gezeten heb om een stopcontact aan te leggen..
Ik begin meestal gewoon met rustig lopen, pas na een tijdje ga ik harder lopen. dus in die zin wel.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:23 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
warming up ook nooit? Dat is wel heel belangrijk hoor, even warmlopen en zorgen dat je spieren op temperatuur zijn, voordat je harde inspanning gaat leveren., maar door een beetje te huppelen/rustig in te joggen heb je dat binnen 5-10 min gedaan.
maarre als jij geen loodgieter bent en het dus niet gewend bent om anderhalf uur in die houding te zitten, dan denk ik dat de kans groot is dat je de oorzaak van je spierpijn hebt gevonden
Ik zou het leuk vinden, maar dan moet ik eerst de 7 Heuvelen gelopen hebben vind ikquote:Op woensdag 2 december 2009 10:14 schreef computergirl het volgende:
ik heb trouwens een 7Heuvelen shirt over, maat large. Kan iemand hier nog blij mee maken?
doe je dan ook oefeningen voor je enkels? om ze sterker/stabieler te maken?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:29 schreef dyna18 het volgende:
ik moet het even wat rustiger aandoen. Dit om mijn enkels niet over te belasten.
Ik heb mijn hardlopen dus even teruggeschroeft naar 1x per week een half uurtje lopen. Hopen dat mijn enkels langzaam wat sterker worden zodat ik het dan weer wat omhoog kan schroeven.
Heb dit jaar voor het eerst meegedaan, had geen t-shirt besteld omdat ik er al heel wat heb van verschillende lopen. Als je er 1 over hebt, wil ik hem wel hebben. Zag dat je in A'dam woont. Ik kom daar ongeveer 1 x per maand, dus kan hem eventueel een keer oppikken. Laat maar weten wat jou voorkeur heeft.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:14 schreef computergirl het volgende:
ik heb trouwens een 7Heuvelen shirt over, maat large. Kan iemand hier nog blij mee maken? (gratis natuurlijk)
Eens.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Nog even betreft het rekken en strekken van de spieren. Na een hardloopwedstrijd of training heeft dit weldegelijk zin (naar mijn idee). Door de spieren op te rekken, en waardoor ze dus langer worden, kunnen de afvalstoffen makkelijker het lichaam verlaten, waardoor je minder spierpijn hebt.
klopt ja, als je ze uitrekt, neemt de kracht in je spieren af, doordat het minder compact op elkaar zit. Dit is ook voor de langere afstanden nadelig, maar helemaal bij sprintwedstrijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Eens.
Tijdens en vooraf het hardlopen daarentegen is niet behulpzaam en kan dan zelfs averechts werken.
Spieren strekken hoeft geen onderdeel van de warming up te zijn. Het lichaam op temperatuur brengen en de gewrichten losmaken is voldoende.
Dat van die afvalstoffen weet ik niet, maar van 1x je spieren oprekken worden ze niet langer. dus in die zin heeft het geen nut. Als je echter consequent na elke training rekt en dat x maal per week doet, heeft het natuurlijk wel effect op je spieren en zullen ze inderdaad langer worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Nog even betreft het rekken en strekken van de spieren. Na een hardloopwedstrijd of training heeft dit weldegelijk zin (naar mijn idee). Door de spieren op te rekken, en waardoor ze dus langer worden, kunnen de afvalstoffen makkelijker het lichaam verlaten, waardoor je minder spierpijn hebt.
Heb zelf nu overigens een beetje last van mn pezen in mijn knieholte. Maandag voelde ik al tijdens het zwemmen, heb daar 20 baantjes alleen op mn benen gezwommen met een plankje voor mn armen. Heerlijk om alleen de beenslag van de vlinderslag te doen
Waar ik loop rekken we vooraf, na het inlopen, dynamisch en na de kern en uitlopen statisch. Het heeft altijd zin. Na het inlopen zit bij mij meestal alles vast, dat is ook meteen over na het dynamisch rekken.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:54 schreef beertenderrr het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |