Gisteren heb ik een duurloop gedaan van 18 km. Het was lekker afgekoeld en prettig om te lopen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:08 schreef Duikelaar het volgende:
Waar denken jullie eigenlijk over na tijdens lange duurlopen? Bij mij het eerste gedeelte aan allerlei zaken, maar dat tweede/laatste gedeelte... dan alleen maar aan rennen en hoe lang ik het nog kan volhouden. Als het helemaal saai wordt dan begin ik tot 1000 te tellen en opnieuw en opnieuw....
Polarquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:06 schreef Woodpecker het volgende:
Zo, ik kan na enkele maanden dankzij Evy inmiddels vijf kilometer in een half uur lopen, dus een bezoekje aan dit topic mag nu
Ik ben op vakantie mijn hartslaghorloge Polar FT80 kwijt geraakt in een rivier (don't ask), dus ik moet een nieuwe. Nu was ik al niet zo heul tevreden over het ding, dus ik begin weer opnieuw met zoeken. Waar lopen jullie zoal mee? Garmin, Polar, Nike+iPod, nix?
Hoop (oudere) Marathonlopers lopen al jaren zonder hartslagmeter, de ene vindt het fijn de andere niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:28 schreef Lucivia het volgende:
Ik loop zonder hartslagmeter ding.
Is dat slecht?
had ik, ligt nu werkeloos te wezen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:27 schreef ForrestX het volgende:
Loop nu vol tevredenheid met POlar RS200 SD...prima ding!
heb ik nu!quote:Als ie aan vervanging toe is zou ik op dit moment een Garmin met GPS nemen geloof ik...
de Garmin Forerunner 405quote:
Je kan ook een Garmin kopen met hartslagmeterquote:Op maandag 10 augustus 2009 23:02 schreef dyna18 het volgende:
Die meet zover ik kan zien alleen je snelheid en afstand?
Zelf vind ik het zeer fijn om mijn hartslag te kunnen zien.
dat is voor iedereen wel eens goed trouwensquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:58 schreef MMUFC het volgende:
Heb mezelf deze week vrijaf gegeven wat hardlopen betreft :S
is dat de berg van de floriade?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:41 schreef beertenderrr het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het lopen met gewichtjes? Je kent ze vast wel, die dingen die je om je kuiten bindt van 1 tot 2 kilo ofzo. Wil deze ook wel aanschaffen, maar niet als het rendement nul is
btw, weer gelopen, 5km. Nog een beetje stijve benen van dinsdag, meteen een 10km hakt er toch wel in.
Deze "berg" ligt overigens ook op de route.
[ afbeelding ]
helemaalquote:
Heb ik met footpod en ben (nog) niet tevreden omdat ik het niet voor elkaar krijg een grafiek eruit te krijgen met hartslag vs tijd of hartslag/snelheid vs tijd. Weet iemand hier dat mogelijk is met een PolarRS300X?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
De polar RS300X lijkt mij erg geschikt voor hardlopers.
Als ik deze reactie goed lees, dan vrees ik dat het niet mogelijk is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 09:20 schreef zesje het volgende:
[..]
Heb ik met footpod en ben (nog) niet tevreden omdat ik het niet voor elkaar krijg een grafiek eruit te krijgen met hartslag vs tijd of hartslag/snelheid vs tijd. Weet iemand hier dat mogelijk is met een PolarRS300X?
Oh nee, ik vind het heerlijk! Lijkt wel of ik ook beter/makkelijker loop met dit warme weerquote:
bekend verhaal hier...al ruim 1,5 week rust..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 13:28 schreef beertenderrr het volgende:
overbelasting verdommeklote hamstring
ik vind ze vooral (te) warm!quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:04 schreef knnth het volgende:
Goed plan, zeker gezien de komende maanden wanneer het weer om 15:00 donker is
edit: zitten die wel een beetje lekker (lees: strak)? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in zo'n hossend ding aan mijn lijf ... of zijn er alternatieven?
die van mij heeft banden aan de zijkant die je strakker kan trekken, en ik heb een kleiner hesje bij Perry gekocht wat voornamelijk gaas is en redelijk strak zitquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:49 schreef JortK het volgende:
Ik wil ook een hesje, maar inderdaad alleen als die strak zit
Thanks!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:53 schreef knnth het volgende:
http://www.damloop.nl/_kaartjes/2008/parcours.html (laat je niet misleiden door de url, het is weldegelijk het parcours van 2009)
Daar zie je de uitgiftepunten.
Dat scheelt een hoop geld, ik heb verschillende van die hesjes. Goedkoop of ergens gratis bij gekregen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:51 schreef Sander het volgende:
Ik heb bij de halfords een hesje van 3 euro gekocht. Enige maat: XL. Ik kijk vanavond wel hoe-ie zit, het maakt me weinig uit, tenzij het echt superirritant zit. Het nadeel is, dat je precies hetzelfde hesje ook bij Perry kan halen voor 25 euro.
.
Heb overigens ook zo'n armbandje. Die was 4 euro.
Ik heb geen ervaring met deze gewichten, weet dus ook niet waar ze te krijgen zijn. Maar waarom wil je je gewrichten zwaarder gaan belasten?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik was gister in de perrysport, op zoek naar hardloopgewichtjes. Niet te vinden. Op internet net zo. Iemand enig idee waar die dingen wel te vinden zijn? Die kleine gewichtjes die je om je armen en benen kan doen.
Ik wil(de) het gaan gebruiken als ik met vrienden van me loop. Mijn basistempo ligt toch een stuk hoger, en op deze manier wilde ik het voor mezelf wat zwaarder maken, zodat ik er meer profijt uit haal, behalve gezelligheid. Als het echter mijn gewrichten erg belast, en de meerwaarde verwaarloosbaar is, dan hoeft het voor mij niet. Ik weet alleen niet of dit het geval is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:37 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring met deze gewichten, weet dus ook niet waar ze te krijgen zijn. Maar waarom wil je je gewrichten zwaarder gaan belasten?
Bij de Decathlon.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik was gister in de perrysport, op zoek naar hardloopgewichtjes. Niet te vinden. Op internet net zo. Iemand enig idee waar die dingen wel te vinden zijn? Die kleine gewichtjes die je om je armen en benen kan doen.
Begonnen met hardlopen of begonnen met je vriendin?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:43 schreef bananablues het volgende:
Net de Coopertest gedaan.. Vorige keer haalde ik 2700 in december 2008, toen was ik net 3 maanden weer begonnen met mijn vriendin.
Doorgetraind en in de zomer zelfs 3x per week hardgelopen, maar wel altijd rustig tempo rond de 4 tot 6 km.
Resultaat was nu 3000, dus toch een vooruitgang :-). Ben wel van plan om elke week minstens 1 intervaltraining te gaan doen nu, want die laatste kilometer was erg zwaar...
Ik weet zeker dat ze vroeger (ongeveer half jaar geleden) verkocht werden in de Nike winkel in Rotterdam.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik wil(de) het gaan gebruiken als ik met vrienden van me loop. Mijn basistempo ligt toch een stuk hoger, en op deze manier wilde ik het voor mezelf wat zwaarder maken, zodat ik er meer profijt uit haal, behalve gezelligheid. Als het echter mijn gewrichten erg belast, en de meerwaarde verwaarloosbaar is, dan hoeft het voor mij niet. Ik weet alleen niet of dit het geval is.
Jaren op atletiek gezeten, maar ik was wel veel jaar gestopt al. Sind september vorig jaar dus begonnen met opbouwen van conditie samen met vriendinquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:58 schreef annoh het volgende:
[..]
Begonnen met hardlopen of begonnen met je vriendin?
Netjes hoor! Wordt dus je eerste marathon? Ben je ook van plan om door te gaan met marathons of niet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:58 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ze vroeger (ongeveer half jaar geleden) verkocht werden in de Nike winkel in Rotterdam.
Vandaag 35 KM gelopen, dat is toch een pl*uris end lopen!Ben wel blij dat ik het heb gedaan voelde erg goed (op de laatste 5 KM na
). Vanaf begin af aan rond 10 a 10.5 km/h gelopen, laatste 5 KM moest ik toch echt iets toegeven, maar nog steeds erg tevreden met nog anderhalve maand te gaan voor de Marathon en nog 2 weken voor de halve van Rotterdam.
Nu is het een kwestie van heel blijven, zorgen dat rond de 30 ik die 5 KM nog goed kan lopen, en ook nog een beetje basissnelheid verhogen
![]()
Goede dag vandaag
Ja, inderdaad eerste Marathon (Amsterdam). Het is ook de bedoeling dat ik dan Rotterdam ga lopen volgend jaar. En ik zou graag wereldwijd de grote Marathons gaan lopen (Berlin/London/Dublin/NY/enz.) En misschien ooit is Boston, maar daar moet je jezelf voor kwalificeren in behoorlijk scherpe tijd..Dan heb ik iets om voor te trainenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:13 schreef bananablues het volgende:
[..]
Netjes hoor! Wordt dus je eerste marathon? Ben je ook van plan om door te gaan met marathons of niet?
Dat is ook mijn planquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:01 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Ja, inderdaad eerste Marathon (Amsterdam). Het is ook de bedoeling dat ik dan Rotterdam ga lopen volgend jaar. En ik zou graag wereldwijd de grote Marathons gaan lopen (Berlin/London/Dublin/NY/enz.) En misschien ooit is Boston, maar daar moet je jezelf voor kwalificeren in behoorlijk scherpe tijd..Dan heb ik iets om voor te trainen
Oh, als dat alles is....ik hou 13,3 km/h met gemak 42,2 meter vol.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:52 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Dat is dus 13,3 km/h lopen, zeker niet onmogelijk dus.
Precies, is een eitje..Hoef daar niet eens voor te trainenquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Oh, als dat alles is....ik hou 13,3 km/h met gemak 42,2 meter vol.
Leuk om je daarop te richten. Ms ga ik ook wel in Amsterdam lopen, ik heb er niet specifiek voor getraind maar ik heb er wel zin in. Volgende week heb ik eerst een halve marathon en ik ga dan eens kijken of ik die makkelijk en in een goede tijd kan lopen. Pas liep ik 25 km als training en dat ging wel vrij makkelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:11 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Precies, is een eitje..Hoef daar niet eens voor te trainen![]()
Zo, dat is best een scherpe tijdquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:52 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Als je tussen 18 en 34 ben moet je bij een eerdere marathon (maximaal een jaar voor de start van de boston marathon) een tijd van 3 uur en 10 min of sneller hebben gelopen.
Dat is dus 13,3 km/h lopen, zeker niet onmogelijk dus.
Succesquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef annoh het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon van Egmond....
Haha ja dat zal ik nodig hebben ben ik bang. Gelukkig heb ik nog lang de tijdquote:
quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:33 schreef knnth het volgende:
Succes, ik ga misschien ook meedoen ... als de inschrijving over een maand tenminste nog open is.
Wat ik vooral merk is dat ik conditie-technisch het makkelijk kan lopen, alleen dat bij 30-35 bovenbeen- en bilspieren wel ervan langs krijgenquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef e-runner het volgende:
[..]
Leuk om je daarop te richten. Ms ga ik ook wel in Amsterdam lopen, ik heb er niet specifiek voor getraind maar ik heb er wel zin in. Volgende week heb ik eerst een halve marathon en ik ga dan eens kijken of ik die makkelijk en in een goede tijd kan lopen. Pas liep ik 25 km als training en dat ging wel vrij makkelijk.
Als je een goede basis hebt dan bouw je het wel weer makkelijk op merk ik nu.
Ja precies, dat is inderdaad een scherpe tijd.. Maar vind het wel leuk om voor zoiets te trainen. Ik probeer altijd harder/sneller te lopen dan de voorgaande keren dat ik een afstand heb gelopen. Volgend jaar maar is tijd voor maken dusquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Zo, dat is best een scherpe tijdIk heb vorig jaar 3:30 gelopen, mag dus nog wel even door trainen dan
Yupquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:46 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Ja precies, dat is inderdaad een scherpe tijd.. Maar vind het wel leuk om voor zoiets te trainen. Ik probeer altijd harder/sneller te lopen dan de voorgaande keren dat ik een afstand heb gelopen. Volgend jaar maar is tijd voor maken dus
Heb geen aanraders, weet alleen wel dat die dingen dus behoorlijk prijzig zijn. Daar ben je je van bewust?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:13 schreef yozd het volgende:
Toch maar eens dit topic checken! (ik ben pas begonnen met hardlopen, start to run schema, dus nog lang geen "echte" hardloper, maar toch...)
Oja, mijn vader loopt ook hard en voor zijn verjaardag wil hij een hartslagmeter + GPS tracker, zodat die kan zien waar die gelopen heeft etc. Iemand tips?
Daar was ik mij niet van bewust nee, maar ik ga het cadeau niet in mijn eentje geven, dus op zich maakt de prijs me (tot een bepaalde hoogte) niet heel veel uit. Ik zag dat je ze bij 200 euro begonnen? Of zijn er nog goedkopere?quote:Heb geen aanraders, weet alleen wel dat die dingen dus behoorlijk prijzig zijn. Daar ben je je van bewust?
Ik heb een Garmin Forerunner 305. Werkt goed. Snelheid loopt een paar seconde achter, maar dat is bij elk GPS apparaat geloof ik. Wel een groot ding en niet heel mooi om je arm, als je pa dat niet erg vind is het een goede koop. Ik heb er geloof ik 160 voor betaald, was een goede aanbieding. Gebruik hem zowel op de racefiets als met hardlopen.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef yozd het volgende:
[..]
Daar was ik mij niet van bewust nee, maar ik ga het cadeau niet in mijn eentje geven, dus op zich maakt de prijs me (tot een bepaalde hoogte) niet heel veel uit. Ik zag dat je ze bij 200 euro begonnen? Of zijn er nog goedkopere?
Ja. Met hardlopen heb ik hem op min/km staan en op de fiets op km/h. Je kunt verschillende profielen instellen en daar kun je tussen wisselen met 1 druk op de knop.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:16 schreef knnth het volgende:
Geeft zo'n 305 ook tempo (min/km) aan? Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan km/h ...
Als je voornamelijk geintresseerd bent in je actuele tempo en/of snelheid kan je beter een systeem met een footpod gebruiken, die zij accurater op dat gebiedquote:Op woensdag 2 september 2009 19:16 schreef knnth het volgende:
Geeft zo'n 305 ook tempo (min/km) aan? Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan km/h ...
Nu willen wij hier natuurlijk wel een verdomd goede reden horen waarom jij niet aan het hardlopen bent hequote:Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef JortK het volgende:
Ik wil de Halve Marathon van Amsterdam en Egmond lopen, maar ik heb de laatste tijd bar weinig tijd
Klopt. Maar hoe harder je loopt hoe nauwkeuriger de gps is.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als je voornamelijk geintresseerd bent in je actuele tempo en/of snelheid kan je beter een systeem met een footpod gebruiken, die zij accurater op dat gebied
GPS is weer beter in het bijhouden van de afstand en je kan na het lopen je route leuk bekijken/uploaden naar mapmyrun etc.
Waar het schommelde was ook inderdaad onder bomen. Verder bleef het daarna redelijk accuraat; alleen wat kleine schommelingen.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Snelheid die zo erg schommelt heb ik nooit gehad, behalve onder dik bladerdak. Best lage hartslag trouwens, maar dat ligt er maar net aan hoe hoog je max is en hoe hard je loopt.
Ik heb al een losse GPS-tracker, ik ga dit van de week eens proberenquote:•Excercise journal with device import, data import and manually entered activites.
•Support for multiple athletes and temporary routes or friend's activities.
•Weekly and monthly charts of exercise time, distance, pace and calories.
•Display of GPS routes with street maps, topographic maps and satellite imagery.
•Graphs of pace, elevation, and heart rate changes during an activity.
•Dynamic split time, distance and pace analysis.
•Integrated online weather forecasts.
•Fully user-definable categorization and grouping of activities.
•Editing of existing GPS routes and heart-rate data to correct for poor GPS reception.
•Equipment (shoe) mileage and use tracking.
•One-click integration with Google Earth, providing a way to fly around your route in 3D.
•Complete control of your data, stored on your PC.
•An innovative, quick-responding and intuitive graphical interface.
Snelheid schommelt bij mij behoorlijk, maar ik heb ook een oud model Forerunner, de 101.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Klopt. Maar hoe harder je loopt hoe nauwkeuriger de gps is.
Als ik intervallen van 400m loop duurt het wel 20 seconden voordat hij de goede snelheid aangeeft, maar daarna is hij redelijk nauwkeurig. Onder een dicht bladerdak geeft hij ook een lagere snelheid dan dat je loopt. Het is maar waar je je prioriteiten legt. Als je precies wil weten hoe snel je loopt kun je het beste een footpod kopen. GPS is mooi voor afstand, de route bekijken, en ook de snelheid is redelijk goed. Ik heb hem bij hardlopen meestal ingesteld zodat hij na 400m mijn tijd geeft, waardoor je dus weet hoe snel je de laatste 400m gemiddeld hebt gelopen en dat is wel nauwkeurig. Voor intervallen is het minder handig, maar dat doe ik toch op gevoel. Bij laatst genoemde polar 300x ofzo kun je een footpod en gps halen. Of ze beiden tegelijk werken weet ik niet, maar dat zou helemaal mooi zijn.
Snelheid die zo erg schommelt heb ik nooit gehad, behalve onder dik bladerdak. Best lage hartslag trouwens, maar dat ligt er maar net aan hoe hoog je max is en hoe hard je loopt.
wat betreft die min/km, weet je zeker dat dat geen min/mile is ?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef bananablues het volgende:
Vandaag half uurtje gelopen met na elke 9 minuten 1 minuut iets harder.
Eerste keer dat ik mijn Polar RS300X met GPS kon testen en het werkte.
GPS was niet supernauwkeurig voor snelheid. Op gegeven moment schommelde die tussen de 6:40 en 11:00 min/km. Maar het werkt, en ik kan het ook voor skaten gebruiken (dat was voornaamste reden voor GPS)
Hartslag zat op 135 gemiddeld en max 158. Ik moet nog eens een test doen om de maximale hartslag te berekenen, zodat ik echt op hartslag kan gaan trainen
Kan wel hoor, zelf opbouwenquote:Op vrijdag 4 september 2009 13:32 schreef Heleen17 het volgende:
Ik ben sinds een paar weken aan het hardlopen. In eerste instantie door middel van start to run with evy, alleen dat gaat mij echt veeeeel te langzaam. Elke keer als je 4 minuten gerend heb moet je ook weer 4 minuten wandelen, maar dat vind ik echt niet nodig, dus ik ga nu meer mijn eigen plan volgen en dat gaat best goed.
Je kan toch ook gewoon wat lessen overslaan? Volgens mij is dat schema echt voor mensen met NUL conditie. Ik ben bij les 10 begonnen. Anders begin je gewoon bij les 16 ofzo?quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:32 schreef Heleen17 het volgende:
Ik ben sinds een paar weken aan het hardlopen. In eerste instantie door middel van start to run with evy, alleen dat gaat mij echt veeeeel te langzaam. Elke keer als je 4 minuten gerend heb moet je ook weer 4 minuten wandelen, maar dat vind ik echt niet nodig, dus ik ga nu meer mijn eigen plan volgen en dat gaat best goed.
't gaat ook niet over je conditie, maar dat je pezen, banden en gewrichten het hardlopen niet gewend zijn. Die worden maar langzaam sterker.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:39 schreef yozd het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon wat lessen overslaan? Volgens mij is dat schema echt voor mensen met NUL conditie. Ik ben bij les 10 begonnen. Anders begin je gewoon bij les 16 ofzo?
Hehe, nee ik heb heel rustig gelopen, samen met vriendin (die is redelijk beginnende).quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:03 schreef JortK het volgende:
[..]
wat betreft die min/km, weet je zeker dat dat geen min/mile is ?
Hmm vandaar dat ik meteen een blessure had...quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
't gaat ook niet over je conditie, maar dat je pezen, banden en gewrichten het hardlopen niet gewend zijn. Die worden maar langzaam sterker.
De training maar doorgeschoven naar zondag, ben 30km gaan fietsenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:42 schreef wormtrein het volgende:
Ik heb weer bijna de hele zomer niet gerendGa zometeen weer beginnen met een paar stapjes terug in m'n schema, 4x 5 minuten..
Ik ben nu ook een beetje fietsen aan het afwisselen met hardlopen! Erg leuk, ben alleen bang dat ik mn knien nog verder vernaggel bij langere afstanden, maar dat zien we dan wel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:33 schreef wormtrein het volgende:
[..]
De training maar doorgeschoven naar zondag, ben 30km gaan fietsen
we willen cijfers zienquote:
En behoorlijk warm, niet? Ik meende tenminste begrepen te hebben dat de start pas 's middags was.quote:Op zondag 6 september 2009 17:17 schreef DjNivek het volgende:
Ach, hij is uitgelopen, volgende keer hopelijk geen blessure en dan een goede tijd neerzetten, was toch m'n eerste halve
Ty, qua hitte viel het erg mee, het was erg bewolkt en er stond wat windquote:En behoorlijk warm, niet? Ik meende tenminste begrepen te hebben dat de start pas 's middags was.
Gefeliciteerd dus, en beertenderrr al helemaal, en de Evy-opbouwers ook .
Ligt er aan wat je mooi noemt natuurlijk.....bij de DamtotDam kom je niet door een mooi natuurgebied en is het toch te druk om op de omgeving te letten.quote:kan iemand mij vertellen wat nou de mooiste hardloopevenementen van het land zijn met afstanden tussen de 10 en 21 km?
Je hebt de oplossing al. Koop goede loopsokken, je kunt wat mij betreft niet zonder. Voornamelijk de naden in normale sokken zorgen voor problemen bij hardlopenquote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef Blupp het volgende:
btw ik krijg steeds blaren na een km of 8.
wat doen jullie daar nou tegen?
zit zelf te denken om mn voet maar gewoon in te tapen.. en een paar echte loopsokken aan te schaffen.
Je bent op de hoogte dat je op de zaterdagavond alleen mag starten met het speciale shirt?quote:Op maandag 7 september 2009 11:52 schreef beertenderrr het volgende:
Iemand trouwens nog interesse in de dam tot dam by night? Ik heb hier sowieso 1 kaartje, mogelijk zelfs 2 voor beschikbaar. Mijn kaartje stel ik beschikbaar vanwege familieverplichtingen en het andere komt van een vriend van me die geblesseerd is en niet op tijd fit zal zijn.
Wij hebben deze kaartjes ooit besteld met bijbehorend shirt en willen deze graag wel hebben, hiervoor zullen wij de verzendkosten betalen en zullen de kosten van het shirt uiteraard ook niet doorberekend worden.
Ik heb helaas geen chip ter beschikking en die zijn ook niet te huur, maar als je een eigen chip hebt, moet het wel goedkomen denk ik. En anders wordt het lopen op je horloge.
Laat het me maar weten of er iemand geïnteresseerd is, ik zal even achter de goede prijs gaan (de prijs van een startbewijs zonder chip).
ehmmm neequote:Op maandag 7 september 2009 13:13 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat je op de zaterdagavond alleen mag starten met het speciale shirt?
Ik word bij een 5km ook met de man met de hamer neergeslagenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:42 schreef beertenderrr het volgende:
5km is naar mijn idee toch heel anders dan een 10km, aangezien je een 5km nog redelijk kan sprinten. Bij een 10km wordt je dan heel hard neergeslagen door de man met de hamer.
10km moet je echt geen koolhydraatprobleem krijgen hoor, als dat zo is dan zit er iets goed fout met je voeding.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:42 schreef beertenderrr het volgende:
5km is naar mijn idee toch heel anders dan een 10km, aangezien je een 5km nog redelijk kan sprinten. Bij een 10km wordt je dan heel hard neergeslagen door de man met de hamer. Succes iig en laat de resultaten weten he
Hierin ben ik ook wel geinteresseerd om meer over te lezen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:07 schreef 1517 het volgende:
Waar kan ik mij inlezen over een goede hardloop techniek?
Ik merk dat ik toch af en toe op mijn hak land als ik vermoeid begin te raken.
Kan het aanraden, ik loop sinds een half jaar bij een vereniging en ik sla inderdaad minder trainingen over. Niet omdat het opvalt als je er niet bent (die vereniging is gigantisch groot) maar omdat de trainingen daar leuker zijn dan wanneer je in je eentje over de dijk sjokt, en omdat je niet wilt dat je straks de rest niet meer bij kunt benen omdat je te lang niks hebt gedaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:54 schreef MMUFC het volgende:
Wil vanaf volgende week weer bij een vereniging gaan lopen.. werkt voor mij toch makkelijker.. aangezien ik anders alleen zou lopen is de kans dat ik een training oversla bij een vereniging kleiner...
en daar komt bij dat je er dan voor betaald waardoor ik het nog meer aan mezelf verplicht ben om te gaanquote:Op woensdag 9 september 2009 22:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Kan het aanraden, ik loop sinds een half jaar bij een vereniging en ik sla inderdaad minder trainingen over. Niet omdat het opvalt als je er niet bent (die vereniging is gigantisch groot) maar omdat de trainingen daar leuker zijn dan wanneer je in je eentje over de dijk sjokt, en omdat je niet wilt dat je straks de rest niet meer bij kunt benen omdat je te lang niks hebt gedaan.
Ik land trouwens altijd op m'n hak, geloof ik. Da's helemaal niet zo erg volgens mij hoor.
Misschien wel. Ben dat weekend wel in Enschede, maar heb vrijdag feestje en misschien zaterdag ook. Ligt er een beetje aan hoe ik me voel, maar het lijkt me wel even een leuk meetpunt om te kijken hoe de conditie op het moment staat na een zomer alleen maar wielrennen.quote:Op donderdag 10 september 2009 02:04 schreef PteV het volgende:
Zondag de Singelloop in Enschede, nog meer mensen hier die 'm lopen?
Mwah, haklandig, het kan beter! Je lichaam is niet op een haklanding gebouwd, ren maar eens op bloten voeten rond. Maar aangezien 80% van de mensen die hardloopschoenen kopen op hun hak landen zijn de hardloopschoenen daar (over het algemeen) op gericht; zie de demping in je hak.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:36 schreef ShadyLane het volgende:
Ik land trouwens altijd op m'n hak, geloof ik. Da's helemaal niet zo erg volgens mij hoor.
Dat is klote.. maar jammer genoeg wel herkenbaar.. Volgens de dokter heb ik Pfeiffer al eerder gehad maar heb de laatste 3 weken niet gesport wegens een erge vermoeidheid...quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:22 schreef Daph_ het volgende:
Even een teeveepeetje om te lurken. Zelf al een tijdje niet gelopen en voorlopig zit het er ook niet echt in, ziekte van Pfeiffer. Gisteren mijn startnummer voor de Dam tot Damloop by night ontvangen, toen baalde ik nog erger.
Als ik al die mensen weer zie hardlopen wil ik ook zo graag, maar mijn lijf is er te moe voor op dit moment
Ik geloof zeker dat het beter kan, ja, want ik ben inmiddels lid van een atletiekvereniging en heb al opmerkingen gehad over mijn "stampen" en de tip om te proberen wat meer af te wikkelen bij de landing.quote:Op vrijdag 11 september 2009 00:11 schreef FerreroNutella het volgende:
Mwah, haklandig, het kan beter! Je lichaam is niet op een haklanding gebouwd, ren maar eens op bloten voeten rond. Maar aangezien 80% van de mensen die hardloopschoenen kopen op hun hak landen zijn de hardloopschoenen daar (over het algemeen) op gericht; zie de demping in je hak.
Je bent als het ware een bal die je voort moet blijven bewegen en dat lukt door je voet onder (middenvoet/voorvoet) je neer te zetten en wat minder goed door je voet vóór je (haklanding) neer te zetten.
Hier kan ik nog een hoop over zeggen![]()
Van haklanding naar middenvoet gaan kost moeite en veel geduld, je pezen moeten er aan wennen. Dus als je het wilt leren; doe dat via een atletiekvereniging ofz... scheelt blessureleed.
hoe korter het contact tussen schoen en grond hoe minder snelheid je verliestquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:14 schreef ShadyLane het volgende:
Kan me voorstellen dat dat gestamp veel energie kost.
Inderdaad naar, maar helaas kun je er niks aan doen. Rust houden en naar je lichaam luisteren zijn de enige twee dingen die je kunt doen. Loop jij nu wel weer of niet? Zag dat je 3 weken niet gelopen had vanwege je vermoeidheid.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:44 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Dat is klote.. maar jammer genoeg wel herkenbaar.. Volgens de dokter heb ik Pfeiffer al eerder gehad maar heb de laatste 3 weken niet gesport wegens een erge vermoeidheid...
Maar Pfeiffer kan je nadat je het gehad hebt ook nog jaren last van hebben.. Niet zozeer dat je altijd moe bent, maar wel dat je sneller moe bent..(waar ik dus regelmatig last van hebt..)
Nog niet begonnen.. Deze week gaat het qua vermoeidheid een stuk beter.. en kwam het tijd-technisch niet uit om te gaan lopen..quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:56 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Inderdaad naar, maar helaas kun je er niks aan doen. Rust houden en naar je lichaam luisteren zijn de enige twee dingen die je kunt doen. Loop jij nu wel weer of niet? Zag dat je 3 weken niet gelopen had vanwege je vermoeidheid.
Hoop dat we er beiden snel weer bovenop zijn!
Ah, okee. Ja zo'n atletiekvereniging lijkt me inderdaad ook een beetje een stok achter de deur. Pas je wel op dat je niet doorgaat terwijl je lichaam schreeuwt om rust? Anders zit je straks met chronische vermoeidheid opgescheept. Succes in ieder gevalquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:16 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Nog niet begonnen.. Deze week gaat het qua vermoeidheid een stuk beter.. en kwam het tijd-technisch niet uit om te gaan lopen..
Wil volgende week weer beginnen.. en dan via een atletiek vereniging.. Om er voor te zorgen dat ik ook daadwerkelijk regelmatig blijf sporten..
Als ik in mijn eentje hardloop wil het namelijk nog wel eens voorkomen dat ik trainingen oversla..
Dit biedt perspectief om een stuk sneller te wordenquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:17 schreef computergirl het volgende:
hoe korter het contact tussen schoen en grond hoe minder snelheid je verliest
Ik ga zeker uitkijken ja.. zit namelijk niet te wachten op iets chronisch...quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah, okee. Ja zo'n atletiekvereniging lijkt me inderdaad ook een beetje een stok achter de deur. Pas je wel op dat je niet doorgaat terwijl je lichaam schreeuwt om rust? Anders zit je straks met chronische vermoeidheid opgescheept. Succes in ieder geval
Ga kleertassen inpakken, dus willen jullie allemaal netjes jullie AH tas inpakken en de sticker erop plakkenquote:Op vrijdag 11 september 2009 13:40 schreef computergirl het volgende:
ik heb me opgegeven als vrijwilliger voor de DtD by night nav een oproep in de plaatselijke krant. Heb nog niet gehoord hoe/wat/waar maar lijkt me erg leuk
Bij mij 1:20 / 1:25.quote:Op zaterdag 12 september 2009 10:17 schreef SynchroSteve het volgende:
Nog een damloop deelnemer hier! Wordt mn eerste keer; streeftijd is daarom binnen de 90 minuten en dat moet sowieso wel lukken
quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:01 schreef beertenderrr het volgende:
computergirl: 2 tassen/seconde
ja ook hier moet je goed getraind voor zijnquote:Op zaterdag 12 september 2009 15:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
![]()
Moet ze op volgorde van startnummer in containers inpakken heb ik net gelezen, ben nu al nerveus
Foei sporten en alcohol gaat natuurlijk niet samen hequote:Op zaterdag 12 september 2009 23:30 schreef DeeBee het volgende:
Zo, morgenochtend maar even 10 kilometer trimloopje doen. Even zien hoe het rond wedstrijd tempo gaat (wat ik volgende week van plan ben).
Vandaag had ik alleen wel een gruwelijke kater, maar ja, morgenochtend voel ik me wel wat beter voor het hardlopen dan...
Haha, ja eigenlijk niet als je een top-atleet wilt worden.quote:Op zondag 13 september 2009 01:01 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Foei sporten en alcohol gaat natuurlijk niet samen he
Ah... was dat daar aan de hand.quote:Op zondag 13 september 2009 10:41 schreef ShadyLane het volgende:
De Veluweloop was weer geweldig. Ik kan iedereen dit evenement aanraden! Het is gezellig, het gaat door de mooie natuur, het is relaxed, en goed georganiseerd.
Dit is inderdaad een mooie site, heb er vorige week ook een profiel aangemaakt! Erg handig dat je vanuit je Garmin GPS horloge zo de tijden kan importeren, en leuk dat je er een gadget voor op je Hyves pagina van kunt maken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:23 schreef ShadyLane het volgende:
Dit is best een aardige site: www.looptijden.nl
Je kunt een profiel maken, uitslagen laten importeren vanuit uitslagen.nl , er staat een loopkalender op en een stel links.
Ik doe ook mee met de DtD by Night, start in de 1e trimloop groep. Streeftijd 1:07, maar ben bang dat dat mogelijk niet gaat lukken omdat er 3 business groepen starten voor de 1e trimloop groep. Heel belangrijk voor de organisatie ivm sponsoring natuurlijk, maar het is een feit dat hier niet altijd de snelste lopers tussenzitten. Dus ik verwacht dat de mensen uit de eerste trimloop groepen een inhaalwedstrijd gaan lopen. Nu maar hopen dat men links een beetje vrijhoud zodat je makkelijk kan passerenquote:Je hebt al 406 km gelopen, daar ben je in totaal 1864 minuten mee bezig geweest. Je oudste hardlooptijd dateert van 9-9-2006 en je nieuwste van 12-9-2009, dus je bent al 1099 dagen aan het hardlopen.
Dat is niet de man met de hamer die je tegenkwam, je bent waarschijnlijk te hard van start gegaan - over het algemeen heb je voor 90min intensieve arbeid koolhydraten in je lichaam, iig zat om een 8km op te lopen.quote:Op zondag 13 september 2009 22:07 schreef PteV het volgende:
Vanmiddag de Singelloop in Enschede gelopen. De eerste 5 km ging lekker en kwam ik door in een tijd van rond de 21 minuten. Vervolgens iets versneld waardoor ik op een tijd van rond de 34 minuten zou uitkomen (wat ook mijn streeftijd was). Ging allemaal erg soepel tot het 7,5 km-punt, daar sloeg de man met de hamer genadeloos toe. Had 's ochtends ontbeten met 2 boterhammen en 3 uur voor de start een klein stukje appeltaart gehad. Bleek helaas toch niet genoeg te zijn om de 8 km mee vol te maken. Uiteindelijk gefinished in een tijd van 35:43. Gematigd tevreden, aangezien ik na wat stukken fruit en een boterham nog kneiterveel energie overhadOver 3 weken loop ik een 10 km en ik weet nu wel wat ik moet verwachten...
Mjah, dat zou idd ook kunnen...maar heb in training ook al de 8 KM in 34 minuten gelopen dus of het echt een opblaasactie betwijfel ik. De volgende keer ga ik in ieder geval wat meer eten van tevoren en kijken of het dan beter gaat. Het is in ieder geval, zoals je terecht opmerkt, een opgedane wedstrijdervaringquote:Op maandag 14 september 2009 10:51 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Dat is niet de man met de hamer die je tegenkwam, je bent waarschijnlijk te hard van start gegaan - over het algemeen heb je voor 90min intensieve arbeid koolhydraten in je lichaam, iig zat om een 8km op te lopen.
5km in 21min = 4:12 per km - 3 resterende km 4:53 per km.
Ik gok dat de versnelling een opblaasactie wasMaargoed, dat is nu voor jou opgedane wedstrijdervaring
En je loopt een wedstrijd bijna niet op je ontbijt, maar op het eten van de vorige (avond)dag. Neemt niet weg dat je wel wat eten in je maag moet hebben, honger is ook niet fijn.
quote:Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef annoh het volgende:
Wie heeft z'n shirt voor de dam tot dam by night al binnen?
Ja!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:04 schreef Blupp het volgende:
[..]
moet .. je nou starten in dat ding of niet ????
Verstandige keuze.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:39 schreef MMUFC het volgende:
Zit zelf te twijfelen om me in te schrijven voor de 5km op de Bredase Singelloop(4 oktober). Zal sowieso niet voor de tijd gaan omdat het mijn 1e "wedstrijd" zou worden(lees: achteraan starten), maar kan ik wel kijken hoe dat allemaal gaat bij zo'n evenement.
Een jasje?quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:04 schreef ForrestX het volgende:
Nu het wat kouder wordt wil ik een jasje hebben om in te lopen...iemand tips?
Mooiste zou iets van Nike zijn...
Ik heb nl. een Nike lange broek van "microfiber (??)...nu zijn hier ook jasjes van, maar loopt dit lekker?? (transpiratie etc)
Picsquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:06 schreef DeeBee het volgende:
Wow, het shirt voor de DtD by night is eehm, nogal paars.
Echt geniaal camp, zeker met die roze bedrukking deels.
snip verkouden hier...beginnende last van mijn keel...ik wil nog wel lopen, maar geen kou vatten, of risico daarop lopen zo vlak voor de DtD...quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:07 schreef JortK het volgende:
[..]
Een jasje?
Ik loop nog in me korte broek met t-shirt
Ik was zojuist bij de Telstar en daar hebben ze de nieuwe winter-collectie van Odlo liggen, superfijn spul!quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:04 schreef ForrestX het volgende:
Nu het wat kouder wordt wil ik een jasje hebben om in te lopen...iemand tips?
Mooiste zou iets van Nike zijn...
Ik heb nl. een Nike lange broek van "microfiber (??)...nu zijn hier ook jasjes van, maar loopt dit lekker?? (transpiratie etc)
Mja, de kleuren komen door m'n brakke camera op m'n telefoon niet zo uit de verf, maar het is meer paarsig dan het blauw lijkt op de foto.quote:
Nee, wel van Nike DryFIT.quote:
Mja, de paarsblauwe kleur komt niet echt goed uit de verf op de foto.quote:
Ok mooi!quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nee, wel van Nike DryFIT.En dan niet half gemixed met katoen of zo, maar wel fatsoenlijk DryFIT spul.
[..]
goed besluitquote:Op dinsdag 15 september 2009 15:50 schreef JortK het volgende:
Besluit gemaakt:Championchip gekocht (alleen nog even overmaken). Daarna inschrijven voor Halve van Amsterdam. Inschrijven 7 heuvelen met 2de klas dagretour
Die ook, maar daar kun je je toch nog niet voor inschrijven?quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:18 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
goed besluitbeter ga je ook egmond lopen
![]()
http://www.egmondhalvemar(...)inschrijving-is-openquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:20 schreef JortK het volgende:
[..]
Die ook, maar daar kun je je toch nog niet voor inschrijven?
Maar even snel me geld van me ChampionChip overmaken danquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:23 schreef ForrestX het volgende:
[..]
http://www.egmondhalvemar(...)inschrijving-is-open
oke dan. Trouwens, als je toch bezig bent? Schrijf je ook in voor de marathon van Londenquote:Op dinsdag 15 september 2009 18:05 schreef JortK het volgende:
[..]
Maar even snel me geld van me ChampionChip overmaken dan
Ik vind het heerlijk om na een lange dag je hersens te hebben gebruikt, even uit te waaien..quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:22 schreef Lucivia het volgende:
Vandaag eindelijk weer gelopen na iets van drie weken ofzo.. Voelde me elke keer weer schuldig als ik dit topic in MyAt zag staan.
Ben sinds 2.5 week bezig met mn studie.. Daarvoor een week ziek geweest, dus het kwam er allemaal niet zo van. Studeren is echt.. intensief. Niet verwacht dat het zo! veel van me zou vergen, maar ben echt elke dag kapot.
![]()
Vandaag toch maar gegaan en het ging eigenlijk gewoon primaBlij dat ik gegaan ben dus..
Soms is het het enige wat me echt helpt tot rust te komen en mijn hersenen stil te zetten. Niets beter dan na een zware dag zittend denken een uurtje uit te waaienquote:Op woensdag 16 september 2009 09:48 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk om na een lange dag je hersens te hebben gebruikt, even uit te waaien..![]()
Daarna gaat het studeren ook weer makkelijker.
zo zou ik het ook wel willen hebben. als ik een rondje wielrennen/mtb/hardlopen achter de rug heb ben ik vaak vooral gewoon moe, kortaf naar anderen en wil ik slapenquote:Op woensdag 16 september 2009 09:48 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk om na een lange dag je hersens te hebben gebruikt, even uit te waaien..![]()
Daarna gaat het studeren ook weer makkelijker.
Hangt er vanaf hoe hard je dat rondje doetquote:Op woensdag 16 september 2009 12:23 schreef thettes het volgende:
[..]
zo zou ik het ook wel willen hebben. als ik een rondje wielrennen/mtb/hardlopen achter de rug heb ben ik vaak vooral gewoon moe, kortaf naar anderen en wil ik slapen
GPS Cycle Computerquote:Op woensdag 16 september 2009 01:53 schreef yozd het volgende:
Heb je voor HTC (touch) telefoons ook software als Sportstracker voor Nokia's en Runkeeper voor iPhones? Dus software die op basis van de GPS meet hoe ver (en waar) je gelopen hebt?
Hartstikke bedankt, echt mooi. Hier ga ik me even in verdiepenquote:Op woensdag 16 september 2009 17:25 schreef dyna18 het volgende:
GPS Cycle Computer
SportyPal
TrackMyRun.mobi
Deze 3 heb ik op mijn HTC staan. Ik gebruik de 1e het meest, omdat die je route ook vastlegt (en die kun je bijv. naar google maps exporteren).
ik ook.quote:
Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...quote:Op woensdag 16 september 2009 20:41 schreef Blupp het volgende:
[..]
ik ook.
loopt dit nou lekkerder dan in een katoennen shirt??
sorry ben een leek , net een paar weken bezig en zweet enorm in zo'n katoenen shirt, dit zal wel beter gaan denk ik
Het is inderdaad een runningshirt, zit veel prettiger dan gewone shirtsquote:Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintquote:Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.
Vandaag 1e keer hardgelopen, gelijk 6,7 km gelopen, ging wel lekker
Had ik moeten weten, had ik ook meegedaan. Vroeg me vanavond al af waarom al die hardlopers hier voor langs liepen. Even zoeken en ja hoor een hardloopwedstrijd vlak voor mijn huis en ook nog op het rondje dat ik zelf ook regelmatig loop. Volgend jaar dan maar een keer.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vanavond de Bruggenloop gedaan hier in Nijmegen (da's ideaal zeg, een wedstrijd met start en finish op 5 minuten van je huis) en het ging perfect. Ik dacht tijdens het lopen al: "deze race geeft me een stuk beter gevoel dan die bij de Veluweloop, want daar werd ik alleen maar ingehaald en hier ben ik alleen maar aan het inhalen". En ik dacht dat dat kwam omdat hier veel langzamere mensen meedoen. Het voelde allemaal heel lekker, ik kwam echt in zo'n flow en eigenlijk kwam de finish te vroeg, had nog wel even door gewild.
Meestal als ik zo'n gevoel heb dat ik heel lekker ontspannen aan het lopen ben betekent dat dat ik niet zo hard gaMaar deze keer ging ik dat blijkbaar wel, harder dan afgelopen weekend bij de Veluweloop, terwijl de afstand iets langer was. Prachtig. Het begint zo langzamerhand ergens op te lijken. Zevenheuvelenloop, here we come
.
Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:45 schreef Daph_ het volgende:
Deze shirts gaan niet zo plakken als katoenen shirts doen als je zweet
True, maar echt veel verstand heb ik niet van het materiaal dus wilde niet gaan blatenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:34 schreef Grollie het volgende:
[..]
Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.
Hierdoor kun je kramp krijgen of kou vatten, en dat gaat dan weer ten koste van je conditie
Als je dus enigszins regelmatig hardloopt, is het echt verstandig om een functioneel loopshirt aan te schaffen!
Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintMisschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
Als je een katoenen shirt draagt kan dit heel goed kloppen... je zweet maakt het shirt vochtig, door het lopen koelt het vochtige shirt snel af en dat koelt weer je buik af. Daarom is een functioneel loopshirt dus zo belangrijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:50 schreef jordeeeh het volgende:
Nog even een vraagje trouwens. Tijdens het hardlopen, of in ieder geval erna, voelt m'n buik helemaal koud aan. Toen ik in de zomer wel eens liep had k dit ook volgens mij![]()
Komt dit vaker voor?
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar ietsquote:Op woensdag 16 september 2009 21:41 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.
Bedankt voor de tip though.
Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).quote:Op woensdag 16 september 2009 22:24 schreef knnth het volgende:
[..]
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar ietsMaar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
nooit gedacht dat ik jou in dit topic tegen zou komenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.
Vandaag 1e keer hardgelopen, gelijk 6,7 km gelopen, ging wel lekker
Weet niet hoever je gelopen hebt, maar ik voel het ook wel als ik 10km loop op een redelijk tempo. Het is niet voor niets een intensieve sport. En bedoel je met dat "beurs" het lekkere gevoel dat je je spieren hebt gebruikt na een goede workout?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:43 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).
Vandaag heb ik de laatste les gelopen van het Start to Run programma en op zich ging het wel goed, maar nog steeds "voel" ik dat ik gelopen heb. Dat wil zeggen dat ik nergens pijn voel, maar mijn benen voelen wel een beetje "beurs" (kan niet zo snel een goed woord bedenken) aan. Is dat normaal?
Vandaag voor de eerste keer met het shirt van de AH gelopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintMisschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
Gewoon harder lopen, scheelt al een hele hoopquote:Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat is aan te raden om je warmer te kleden... gewoon iets anders warms erover heen?
Hmm, misschien binnenkort dan even kijken voor een hardloopshirt.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:54 schreef Grollie het volgende:
[..]
Als je een katoenen shirt draagt kan dit heel goed kloppen... je zweet maakt het shirt vochtig, door het lopen koelt het vochtige shirt snel af en dat koelt weer je buik af. Daarom is een functioneel loopshirt dus zo belangrijk.
Daarnaast is zweten de manier van je lichaam om af te koelen, het kan zijn dat als je handen juist nog wat warm zijn van het lopen je buik dan toch kouder aanvoelt, helemaal als die bezweet is...
Mja in principe heb ik een stuk van 3,4km heen en terug gelopen. Op de heenweg voelde ik t af en toe in m'n voeten.. Dan ging k even een stukje wandelen en daarna weer verder. Terugweg aan 1 stuk doorgelopen en dat voelde gewoon primaquote:Op woensdag 16 september 2009 22:24 schreef knnth het volgende:
[..]
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar ietsMaar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
Ik zei op Moemoe toch al dat ik wilde hardlopenquote:Op woensdag 16 september 2009 23:01 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
nooit gedacht dat ik jou in dit topic tegen zou komen![]()
Geen idee, maar ik kan je aanraden om een snelle afspraak bij een fysio te regelen, die kan je beter aanraden om wel of niet te starten. Overigens, als je echt niet meer kan lopen na een tijdje, lijkt het me niet verstandig om dan 16km te gaan lopen, dan mag je hopen dat je na de winter überhaupt weer kan trainen. Ik kan hier natuurlijk niet voelen hoe ernstig het is, maar problemen met je knieën kunnen voor zover ik weet voor enorm veel problemen en langdurige blessureleed veroorzaken, dus weet waar je aan begint. Er komt altijd weer een nieuwe dam tot damloop, nieuwe knieën is toch een ander verhaalquote:Op donderdag 17 september 2009 00:00 schreef thettes het volgende:
Iemand hier bekend met het probleem dat je knie (in dit geval mijn linker) tijdens het lopen langzaamaan pijn gaat doen waarna je echt niet meer kan rennen? Pijn zit een beetje onderaan de buitenkant van de knie. Met stilzitten voel je overigens helemaal niets, met wandelen ook vrijwel niet. Het is puur met hardlopen.
Ik had dat vorige week woensdag (de 9e), en heb omdat het bleef irriteren heb ik gisteren mijn dam tot dam startnummer in de verkoop gezet. Vandaag leek het opeens een stukje minder, dus ik twijfel wat ik nu moet. Wil heel graag lopen zaterdagavond. Iemand ervaring met deze klachten?
Moet je nagaan hoe groot dat gat is geweest tussen verkondigen dat je gaat lopen en uiteindelijk bent begonnenquote:Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef jordeeeh het volgende:
Ik zei op Moemoe toch al dat ik wilde hardlopen
ik heb hem maandag ook al een keer aan gehad maar toen vond ik hem echt nog te warm.quote:Op woensdag 16 september 2009 23:54 schreef dyna18 het volgende:
Ja die longsleeve van de AH heb ik nu dus. Maar dat is een erg dun shirt, waarin ik het dus zelfs vanavond al te fris vond.
inderdaad, ik was zelf heel rustig begonnen met lopen en toen ik dacht dat het goed ging en ik in een lekker tempo zat ben ik te lang door gegaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Dam Tot Dam?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:22 schreef thettes het volgende:
toch startnummer kwijtgeraakt, dan volgend jaar maar proberen.
Nike+ is volgens mij een combinatie van calibratie en (geavanceerde) stappenteller.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef MMUFC het volgende:
(...)
Ga binnenkort een keer met zowel GPSed en Nike+ lopen om te kijken of het klopt dat Nike+ naar mijn idee niet zuiver is.. Heb het idee dat als Nike+ 5km aangeeft dat ik pas 4,5km gelopen heb..
Dat het niet helemaal klopte had ik al wel door... want je hebt op de Nike+ site een top 10 met snelste 5k's die gelopen zijn.. Daarvan zit de complete top 10 minimaal 1 minuut 27 onder het WR.. maar dat lijkt me toch sterk dat dat klopt..quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nike+ is volgens mij een combinatie van calibratie en (geavanceerde) stappenteller.Dus die is inderdaad niet echt accuraat volgens mij, denk dat je idd wel zo'n 10-15% verschil zal zien met GPS. En dat is eigenlijk veel te groot voor betrouwbare afstanden en snelheden met hardlopen.
nu alweer spijt vanquote:Op donderdag 17 september 2009 13:22 schreef thettes het volgende:
toch startnummer kwijtgeraakt, dan volgend jaar maar proberen.
Vroeg me al af hoeveel je had gelopen, maar uitslagen staan nog niet op de sitequote:Op zondag 13 september 2009 12:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zo, terug van de 10 kilometer: 43.25 (21:15, 22:09). Ging wel ok, zat niet echt stuk op het einde, maar was ook niet de bedoeling aangezien ik beetje op wedstrijdsnelheid van de 10 EM wilde lopen. Iets minder tevreden over het verval, maar de wind tegen en het feit dat ik het hele 2e rondje alleen liep zorgden ervoor dat het tempo iets (teveel) zakte.1:10 gaat wel zwaar worden bij de DtD, maar heb nog wel wat vertrouwen, anders maar 1:11.11
Sportypal doet die allemaal zelf.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef MMUFC het volgende:
Gister voor het eerst met GPSed op mijn telefoon gelopen.. nadeel is dat ik altijd mijn telefoon(meestal in mijn hand) en GPS-muis(meestal in broekzak) mee moet nemen.. maar ik ben iemand die graag weet hoeveel hij loopt en dan ook hoe lang hij erover doet.
En het mooie is dat ik naderhand de tracks van mijn telefoon op mijn computer zet, vervolgens op de GPSed site upload en daar dan kan zien wat voor tracks ik gelopen heb. Daarvan kan ik dan de tijd, afstand en gemiddelde snelheid(in km/u) bekijken. Eveneens kan ik de route die ik gelopen heb op kaart bekijken.
Zal vanavond of morgen eens kijken.. en dan ook welke ik het prettigst vindt.. Moet iig wel handmatig naar mijn pc overzetten en dan kunnen uploaden want heb geen inet op mijn telefoon..(en dat wil ik graag zo houdenquote:Op donderdag 17 september 2009 16:16 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Sportypal doet die allemaal zelf.
Zelf gebruik ik een Garmin 405 horloge, heeft ook GPS en hartslagmeter. Na thuiskomst worden de resultaten netjes naar de PC geupload (draadloos) en kan ik o.a. exporteren naar Google Maps.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:49 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Zal vanavond of morgen eens kijken.. en dan ook welke ik het prettigst vindt.. Moet iig wel handmatig naar mijn pc overzetten en dan kunnen uploaden want heb geen inet op mijn telefoon..(en dat wil ik graag zo houden)
Als je op het tempo loopt waarop de sensor gecalibreerd is zal je niet veel verschil hebben, had soms maar een paar meter. Maar bij een ander tempo kan het verschil behoorlijk oplopen. Ik liep zondag 15.4 km volgens mijn GPS (Garmin forerunner 405) en 17 km volgens Nike+quote:Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Nike+ is volgens mij een combinatie van calibratie en (geavanceerde) stappenteller.Dus die is inderdaad niet echt accuraat volgens mij, denk dat je idd wel zo'n 10-15% verschil zal zien met GPS. En dat is eigenlijk veel te groot voor betrouwbare afstanden en snelheden met hardlopen.
Wat draag je als 2e laag?quote:Op donderdag 17 september 2009 09:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb hem maandag ook al een keer aan gehad maar toen vond ik hem echt nog te warm.
Ik heb het de eerste 10/15 minuten soms ook koud, maar daarna krijg ik het toch heel snel erg warm. Ik loop meestal pas bij vorst of kouder met twee lagen.
toen het vorig jaar een poos echt koud was (-10) heb ik met een thermisch ondershirt van Falke gelopenquote:
ik zat te twijfelen, maar durf nietquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef ForrestX het volgende:
straks nog even een halfuurtje en dan op naar zondag!
Lekker lopen dan dit weekend als je bang bent geblesseerd te raken van een half uurtje dribbelenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik zat te twijfelen, maar durf nietwil onder geen beding geblesseerd raken voor de race
succes
de twijfel was hier ook...een stoepje, koude wind en koude hamsring...een blessure zit in een klein hoekje.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik zat te twijfelen, maar durf nietwil onder geen beding geblesseerd raken voor de race
succes
quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:40 schreef koeii het volgende:
[..]
Lekker lopen dan dit weekend als je bang bent geblesseerd te raken van een half uurtje dribbelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |