abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72808595
Ik vind het een heel vet shirt!
pi_72809822
quote:
Op woensdag 16 september 2009 01:53 schreef yozd het volgende:
Heb je voor HTC (touch) telefoons ook software als Sportstracker voor Nokia's en Runkeeper voor iPhones? Dus software die op basis van de GPS meet hoe ver (en waar) je gelopen hebt?
GPS Cycle Computer
SportyPal
TrackMyRun.mobi

Deze 3 heb ik op mijn HTC staan. Ik gebruik de 1e het meest, omdat die je route ook vastlegt (en die kun je bijv. naar google maps exporteren).
  woensdag 16 september 2009 @ 17:58:35 #253
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72811334
quote:
Op woensdag 16 september 2009 17:25 schreef dyna18 het volgende:

GPS Cycle Computer
SportyPal
TrackMyRun.mobi

Deze 3 heb ik op mijn HTC staan. Ik gebruik de 1e het meest, omdat die je route ook vastlegt (en die kun je bijv. naar google maps exporteren).
Hartstikke bedankt, echt mooi. Hier ga ik me even in verdiepen .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72818210
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:59 schreef Daph_ het volgende:
Ik vind het een heel vet shirt!
ik ook.

loopt dit nou lekkerder dan in een katoennen shirt??
sorry ben een leek , net een paar weken bezig en zweet enorm in zo'n katoenen shirt, dit zal wel beter gaan denk ik
pi_72818345
Deze shirts gaan niet zo plakken als katoenen shirts doen als je zweet
  woensdag 16 september 2009 @ 20:53:36 #256
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72818698
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:41 schreef Blupp het volgende:

[..]

ik ook.

loopt dit nou lekkerder dan in een katoennen shirt??
sorry ben een leek , net een paar weken bezig en zweet enorm in zo'n katoenen shirt, dit zal wel beter gaan denk ik
Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_72819362
Tvp.

Vandaag 1e keer hardgelopen, gelijk 6,7 km gelopen, ging wel lekker
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_72819418
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...
Het is inderdaad een runningshirt, zit veel prettiger dan gewone shirts
pi_72819978
Ik heb vanavond de Bruggenloop gedaan hier in Nijmegen (da's ideaal zeg, een wedstrijd met start en finish op 5 minuten van je huis ) en het ging perfect. Ik dacht tijdens het lopen al: "deze race geeft me een stuk beter gevoel dan die bij de Veluweloop, want daar werd ik alleen maar ingehaald en hier ben ik alleen maar aan het inhalen". En ik dacht dat dat kwam omdat hier veel langzamere mensen meedoen. Het voelde allemaal heel lekker, ik kwam echt in zo'n flow en eigenlijk kwam de finish te vroeg, had nog wel even door gewild.

Meestal als ik zo'n gevoel heb dat ik heel lekker ontspannen aan het lopen ben betekent dat dat ik niet zo hard ga Maar deze keer ging ik dat blijkbaar wel, harder dan afgelopen weekend bij de Veluweloop, terwijl de afstand iets langer was. Prachtig. Het begint zo langzamerhand ergens op te lijken. Zevenheuvelenloop, here we come .
pi_72820122
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.

Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begint Misschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:31:10 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72820258
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vanavond de Bruggenloop gedaan hier in Nijmegen (da's ideaal zeg, een wedstrijd met start en finish op 5 minuten van je huis ) en het ging perfect. Ik dacht tijdens het lopen al: "deze race geeft me een stuk beter gevoel dan die bij de Veluweloop, want daar werd ik alleen maar ingehaald en hier ben ik alleen maar aan het inhalen". En ik dacht dat dat kwam omdat hier veel langzamere mensen meedoen. Het voelde allemaal heel lekker, ik kwam echt in zo'n flow en eigenlijk kwam de finish te vroeg, had nog wel even door gewild.

Meestal als ik zo'n gevoel heb dat ik heel lekker ontspannen aan het lopen ben betekent dat dat ik niet zo hard ga Maar deze keer ging ik dat blijkbaar wel, harder dan afgelopen weekend bij de Veluweloop, terwijl de afstand iets langer was. Prachtig. Het begint zo langzamerhand ergens op te lijken. Zevenheuvelenloop, here we come .
Had ik moeten weten, had ik ook meegedaan. Vroeg me vanavond al af waarom al die hardlopers hier voor langs liepen. Even zoeken en ja hoor een hardloopwedstrijd vlak voor mijn huis en ook nog op het rondje dat ik zelf ook regelmatig loop. Volgend jaar dan maar een keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 16-09-2009 22:05:16 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 16 september 2009 @ 21:34:36 #262
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_72820420
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:45 schreef Daph_ het volgende:
Deze shirts gaan niet zo plakken als katoenen shirts doen als je zweet
Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.
Hierdoor kun je kramp krijgen of kou vatten, en dat gaat dan weer ten koste van je conditie

Als je dus enigszins regelmatig hardloopt, is het echt verstandig om een functioneel loopshirt aan te schaffen!
Carpe Diem
pi_72820433
Ja, als je vlakbij woont kan ik 'm wel aanraden. Mensen van buiten Nijmegen zou ik adviseren deze loop te laten schieten, want ofschoon het heel gezellig is, loopt het wel nogal irritant. Die bruggen gaan, als er honderden mensen tegelijk op rennen, enorm op en neer, alsof je op een verharde trampoline aan het lopen bent. En op veel stukken is het nogal smal.

Maar voor wie vlakbij woont is het een leuk evenement, goeie sfeer, gemoedelijk, veel mensen langs de kant, o.a. een schattig gezin in Lent met kindertjes die bekertjes water inschonken. Ik had geen dorst, maar vond die kindertjes zo schattig dat ik er toch maar een heb gepakt .
pi_72820609
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:34 schreef Grollie het volgende:

[..]

Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.
Hierdoor kun je kramp krijgen of kou vatten, en dat gaat dan weer ten koste van je conditie

Als je dus enigszins regelmatig hardloopt, is het echt verstandig om een functioneel loopshirt aan te schaffen!
True, maar echt veel verstand heb ik niet van het materiaal dus wilde niet gaan blaten

Ik heb eigenlijk niet gelopen in katoenen shirts, ik ben toen ik ben gaan hardlopen gelijk in hardloopshirts gaan lopen (Decathlon, zit prima)
pi_72820746
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begint Misschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.
Bedankt voor de tip though .
pi_72821141
Nog even een vraagje trouwens. Tijdens het hardlopen, of in ieder geval erna, voelt m'n buik helemaal koud aan. Toen ik in de zomer wel eens liep had k dit ook volgens mij

Komt dit vaker voor?
  woensdag 16 september 2009 @ 21:54:49 #267
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_72821325
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:50 schreef jordeeeh het volgende:
Nog even een vraagje trouwens. Tijdens het hardlopen, of in ieder geval erna, voelt m'n buik helemaal koud aan. Toen ik in de zomer wel eens liep had k dit ook volgens mij

Komt dit vaker voor?
Als je een katoenen shirt draagt kan dit heel goed kloppen... je zweet maakt het shirt vochtig, door het lopen koelt het vochtige shirt snel af en dat koelt weer je buik af. Daarom is een functioneel loopshirt dus zo belangrijk.
Daarnaast is zweten de manier van je lichaam om af te koelen, het kan zijn dat als je handen juist nog wat warm zijn van het lopen je buik dan toch kouder aanvoelt, helemaal als die bezweet is...
Carpe Diem
pi_72822459
Ik vind de reacties op de sportkledij een beetje overdreven. In de zomer loop ik vaak zat in een katoenen shirt en heb daar geen problemen mee - of gewoon zonder shirt. Alleen als het wat frisser gaat worden gaan er thermo's aan, maar dat is niet specifiek om mn zweet af te voeren. Dat is meer om warm te blijven, dat gaat niet zo goed met een katoenen shirt nee. Maar om nou te beweren dat een katoenen shirt niet goed voor je is, zal wel mee vallen.

*mompelt nog wat over reclame vd bedrijven die de shirts maken*
Hmm, Nutella.
pi_72822656
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:41 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.
Bedankt voor de tip though .
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar iets Maar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
  woensdag 16 september 2009 @ 22:43:57 #270
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72823720
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:24 schreef knnth het volgende:

[..]

Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar iets Maar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).

Vandaag heb ik de laatste les gelopen van het Start to Run programma en op zich ging het wel goed, maar nog steeds "voel" ik dat ik gelopen heb. Dat wil zeggen dat ik nergens pijn voel, maar mijn benen voelen wel een beetje "beurs" (kan niet zo snel een goed woord bedenken) aan. Is dat normaal?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72824548
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.

nooit gedacht dat ik jou in dit topic tegen zou komen

ShadyLane, je bent druk bezig met wedstrijden zeg goed bezig Wat je beschrijft had ik vandaag ook, alsof ik weer aan het dansen was grote passen en flinke snelheid maakt het hardlopen nog leuker dan het al is

ow en vanaf vandaag ook geen last meer van mn hamstring, het voelt eindelijk weer solide aan, zelfs geen verkramping. Toch iets van 8km vrij stevig doorgelopen, dus was geen kleine test. Wat heerlijk om weer blessure vrij te zijn
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:43 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).

Vandaag heb ik de laatste les gelopen van het Start to Run programma en op zich ging het wel goed, maar nog steeds "voel" ik dat ik gelopen heb. Dat wil zeggen dat ik nergens pijn voel, maar mijn benen voelen wel een beetje "beurs" (kan niet zo snel een goed woord bedenken) aan. Is dat normaal?
Weet niet hoever je gelopen hebt, maar ik voel het ook wel als ik 10km loop op een redelijk tempo. Het is niet voor niets een intensieve sport. En bedoel je met dat "beurs" het lekkere gevoel dat je je spieren hebt gebruikt na een goede workout? Daar is dus helemaal niets mis mee. En op zich kan het ook wel wat stijf worden volgens mij, je bent als ik het goed zie net begonnen met hardlopen, dus het lichaam reageert daarop. Ik heb zelf ook in de begintijden niet altijd even makkelijk gelopen na een training, maar dat verandert naarmate je meer rent. Hou het wel in de gaten, een kleine blessure kan bij het hardlopen al snel resulteren in een groot probleem.

[ Bericht 34% gewijzigd door beertenderrr op 16-09-2009 23:09:07 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72825728
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:

[..]

Vandaag voor de eerste keer met het shirt van de AH gelopen.
Het is inderdaad een stuk lekkerder om met een goed sportshirt te lopen. Mijn katoenen tshirts die ik eerst altijd gebruikte werden helemaal nat van het zweet. Zeker bij een koude tegenwind is dat niet prettig. Met het AH shirt had ik dat helemaal niet. Die houdt geen vocht vast, dus dat is wel beter.
Het is echter een vrij dun shirt, dus nu het wat kouder wordt is het nu al te fris.

Wat is aan te raden om je warmer te kleden... gewoon iets anders warms erover heen?
pi_72826475
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Wat is aan te raden om je warmer te kleden... gewoon iets anders warms erover heen?
Gewoon harder lopen, scheelt al een hele hoop in de winter loop ik vaak mijn eerste rondje met een sweater aan, daarna gaat die toch geregeld wel uit en loop ik weer in t-shirt (katoen eigenlijk bijna altijd, ook in zomer) en een trainingsbroek (in de zomer een korte broek). Je kan ook een longsleeve halen. Werd hier eerder in het topic ook genoemd dat ze in de aanbieding ergens waren, dus ik raad je aan even terug te lezen En je hebt natuurlijk ook van dat thermos spul, geen ervaring mee verder en zelf vind ik het overbodig (maar heb het dan ook nog nooit gebruikt )
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72826647
Ja die longsleeve van de AH heb ik nu dus. Maar dat is een erg dun shirt, waarin ik het dus zelfs vanavond al te fris vond.
pi_72826850
Iemand hier bekend met het probleem dat je knie (in dit geval mijn linker) tijdens het lopen langzaamaan pijn gaat doen waarna je echt niet meer kan rennen? Pijn zit een beetje onderaan de buitenkant van de knie. Met stilzitten voel je overigens helemaal niets, met wandelen ook vrijwel niet. Het is puur met hardlopen.

Ik had dat vorige week woensdag (de 9e), en heb omdat het bleef irriteren heb ik gisteren mijn dam tot dam startnummer in de verkoop gezet. Vandaag leek het opeens een stukje minder, dus ik twijfel wat ik nu moet. Wil heel graag lopen zaterdagavond. Iemand ervaring met deze klachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')