GPS Cycle Computerquote:Op woensdag 16 september 2009 01:53 schreef yozd het volgende:
Heb je voor HTC (touch) telefoons ook software als Sportstracker voor Nokia's en Runkeeper voor iPhones? Dus software die op basis van de GPS meet hoe ver (en waar) je gelopen hebt?
Hartstikke bedankt, echt mooi. Hier ga ik me even in verdiepenquote:Op woensdag 16 september 2009 17:25 schreef dyna18 het volgende:
GPS Cycle Computer
SportyPal
TrackMyRun.mobi
Deze 3 heb ik op mijn HTC staan. Ik gebruik de 1e het meest, omdat die je route ook vastlegt (en die kun je bijv. naar google maps exporteren).
ik ook.quote:
Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...quote:Op woensdag 16 september 2009 20:41 schreef Blupp het volgende:
[..]
ik ook.
loopt dit nou lekkerder dan in een katoennen shirt??
sorry ben een leek , net een paar weken bezig en zweet enorm in zo'n katoenen shirt, dit zal wel beter gaan denk ik
Het is inderdaad een runningshirt, zit veel prettiger dan gewone shirtsquote:Op woensdag 16 september 2009 20:53 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Ik ken het DtD shirt niet, maar als het een 'speciale' stof is..zoals dryFit zal het geen vocht opnemen wat katoenen shirts door de 'holle' vezel wel doen, en zal het veel beter ademen en vocht afvoeren...
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintquote:Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.
Vandaag 1e keer hardgelopen, gelijk 6,7 km gelopen, ging wel lekker
Had ik moeten weten, had ik ook meegedaan. Vroeg me vanavond al af waarom al die hardlopers hier voor langs liepen. Even zoeken en ja hoor een hardloopwedstrijd vlak voor mijn huis en ook nog op het rondje dat ik zelf ook regelmatig loop. Volgend jaar dan maar een keer.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:25 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb vanavond de Bruggenloop gedaan hier in Nijmegen (da's ideaal zeg, een wedstrijd met start en finish op 5 minuten van je huis) en het ging perfect. Ik dacht tijdens het lopen al: "deze race geeft me een stuk beter gevoel dan die bij de Veluweloop, want daar werd ik alleen maar ingehaald en hier ben ik alleen maar aan het inhalen". En ik dacht dat dat kwam omdat hier veel langzamere mensen meedoen. Het voelde allemaal heel lekker, ik kwam echt in zo'n flow en eigenlijk kwam de finish te vroeg, had nog wel even door gewild.
Meestal als ik zo'n gevoel heb dat ik heel lekker ontspannen aan het lopen ben betekent dat dat ik niet zo hard gaMaar deze keer ging ik dat blijkbaar wel, harder dan afgelopen weekend bij de Veluweloop, terwijl de afstand iets langer was. Prachtig. Het begint zo langzamerhand ergens op te lijken. Zevenheuvelenloop, here we come
.
Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:45 schreef Daph_ het volgende:
Deze shirts gaan niet zo plakken als katoenen shirts doen als je zweet
True, maar echt veel verstand heb ik niet van het materiaal dus wilde niet gaan blatenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:34 schreef Grollie het volgende:
[..]
Een veel groter nadeel van katoenen shirts is dat je veel te snel afkoelt als het vochtig wordt van het zweet.
Hierdoor kun je kramp krijgen of kou vatten, en dat gaat dan weer ten koste van je conditie
Als je dus enigszins regelmatig hardloopt, is het echt verstandig om een functioneel loopshirt aan te schaffen!
Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintMisschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
Als je een katoenen shirt draagt kan dit heel goed kloppen... je zweet maakt het shirt vochtig, door het lopen koelt het vochtige shirt snel af en dat koelt weer je buik af. Daarom is een functioneel loopshirt dus zo belangrijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:50 schreef jordeeeh het volgende:
Nog even een vraagje trouwens. Tijdens het hardlopen, of in ieder geval erna, voelt m'n buik helemaal koud aan. Toen ik in de zomer wel eens liep had k dit ook volgens mij![]()
Komt dit vaker voor?
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar ietsquote:Op woensdag 16 september 2009 21:41 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hmm ok.. T voelt alleen zo nutteloos om een klein stukje te lopen.
Bedankt voor de tip though.
Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).quote:Op woensdag 16 september 2009 22:24 schreef knnth het volgende:
[..]
Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar ietsMaar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
nooit gedacht dat ik jou in dit topic tegen zou komenquote:Op woensdag 16 september 2009 21:10 schreef jordeeeh het volgende:
Tvp.
Vandaag 1e keer hardgelopen, gelijk 6,7 km gelopen, ging wel lekker
Weet niet hoever je gelopen hebt, maar ik voel het ook wel als ik 10km loop op een redelijk tempo. Het is niet voor niets een intensieve sport. En bedoel je met dat "beurs" het lekkere gevoel dat je je spieren hebt gebruikt na een goede workout?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:43 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik ben met het Start to Run schema begonnen en in het begin ging het wel goed, maar na 2 weken kreeg ik enorm last van mijn knie (niet tijdens het lopen, maar een paar uur later). Zelfs zo erg dat ik naar de fysio ben gegaan en die merkte op dat ik waarschijnlijk een overbelasting van een of andere spier had. Ik moest rust nemen en daarna ipv 3x p/week, 2x p/week lopen en ondertussen kracht en stabiliteitsoefeningen doen voor mijn bovenbenen. Goede schoenen had ik al (heb ook een loopfilmpje laten maken).
Vandaag heb ik de laatste les gelopen van het Start to Run programma en op zich ging het wel goed, maar nog steeds "voel" ik dat ik gelopen heb. Dat wil zeggen dat ik nergens pijn voel, maar mijn benen voelen wel een beetje "beurs" (kan niet zo snel een goed woord bedenken) aan. Is dat normaal?
Vandaag voor de eerste keer met het shirt van de AH gelopen.quote:Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:
[..]
Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begintMisschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
Gewoon harder lopen, scheelt al een hele hoopquote:Op woensdag 16 september 2009 23:31 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat is aan te raden om je warmer te kleden... gewoon iets anders warms erover heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |