De Veluweloop was weer geweldig. Ik kan iedereen dit evenement aanraden! Het is gezellig, het gaat door de mooie natuur, het is relaxed, en goed georganiseerd.
Wij waren bepaald niet het snelste team (80e geworden van de 88) maar wel het leukste. We hadden 1 supersnelle loper bij ons trouwens, en het is erg grappig om als trage ploeg ineens bij een wisselpunt als een van de eersten aan te komen.
Ook dit jaar waren we er weer in geslaagd voor elke etappe iemand te vinden, en deze keer zowaar ook om voor elke etappe op tijd te komen. Het enige ongemak was dat een van onze lopers onderweg zijn chip verloor, daar pas na een kilometer achter kwam en helemaal terug moest om het ding op te rapen. Maar dat was dan ook alles. Rampen zoals vorig jaar met een niet-werkende fiets bleven ons deze keer bespaard. We hadden dan ook van tevoren van de eigenaar de tip gekregen om vooral niet te schakelen

Ik mocht de slotetappe doen, en dat is erg leuk, want je komt dan binnen op de atletiekbaan met veel publiek. Je hebt er wel meer concurrentie, want ploegen zetten daar hun snelste vrouw in. Nou was ik binnen onze ploeg ook wel de snelste vrouw, maar binnen het deelnemersveld van de Veluweloop hoorde ik tot de mindere goden. 60e geworden uiteindelijk, dus toch nog 28 dames achter me!
Over de tijd (31:05, afstand was 5,9 km) ben ik in zoverre tevreden dat het in elk geval aardig boven de 11km/u zit. Moet wel blijven trainen, want dit tempo had ik no way een hele Zevenheuvelenloop volgehouden en dat wil ik graag wel. Nou zat "blijven trainen" toch al wel in de planning, dus komt goed. Voor nu ben ik heel tevreden, want ik heb het maximale eruitgehaald dat erin zat.
Na afloop konden we vrijwel meteen aanschuiven voor een goeie (en ruime!) spaghettimaaltijd in de sporthal. Daarna nog heel even koffie gedronken en toen had iedereen het wel gehad. Sommigen van ons hebben kleine kinderen en hadden daardoor nauwelijks geslapen, en de rest is niet zo vroeg-naar-bed-gaanderig op vrijdagavonden en had het dus na zo'n hele loop-en-fietszaterdag ook wel gehad.
Volgend jaar weer!
Dam tot dammers: veel succes!
[ Bericht 73% gewijzigd door ShadyLane op 13-09-2009 11:42:02 ]