abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2009 @ 12:19:10 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72367090
Ik merk wel dat 6 maanden niet sporten erg slecht is voor je conditie

Maar toch gaat het weer rap omhoog als je eenmaal weer begonnen bent Ben nu 5 weken weer aan het hardlopen en heb gisteren 6 km gelopen in iets meer dan een half uur. Terwijl ik niet superhard aan het trainen ben. Blijkbaar bouw je toch een soort van prima basisconditie op
The line is a dot to you!
  woensdag 2 september 2009 @ 13:13:34 #102
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72368484
Toch maar eens dit topic checken! (ik ben pas begonnen met hardlopen, start to run schema, dus nog lang geen "echte" hardloper, maar toch...)

Oja, mijn vader loopt ook hard en voor zijn verjaardag wil hij een hartslagmeter + GPS tracker, zodat die kan zien waar die gelopen heeft etc. Iemand tips?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_72370361
Zo, ik ben ook weer uit m'n vakantiedip Heb de afgelopen twee weken bijna volledig stilgezeten terwijl ik juist op vakantie nog wel heb doorgetraind. Wat is lopen langs de Thames toch verschrikkelijk mooi
pi_72371812
Zo, ik doe mee aan de HM van Egmond. Mooie voorbereiding op het voorjaarsseizoen!

Ik had me bijna hiervoor ingeschreven

[ Bericht 6% gewijzigd door knnth op 02-09-2009 16:34:34 ]
  woensdag 2 september 2009 @ 16:29:41 #105
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_72371821
* beertenderrr heeft zich ook ingeschreven voor de halve van Egmond. Vorig was ik er al te laat mee, nu gelukkig niet
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:13 schreef yozd het volgende:
Toch maar eens dit topic checken! (ik ben pas begonnen met hardlopen, start to run schema, dus nog lang geen "echte" hardloper, maar toch...)

Oja, mijn vader loopt ook hard en voor zijn verjaardag wil hij een hartslagmeter + GPS tracker, zodat die kan zien waar die gelopen heeft etc. Iemand tips?
Heb geen aanraders, weet alleen wel dat die dingen dus behoorlijk prijzig zijn. Daar ben je je van bewust?

[ Bericht 58% gewijzigd door beertenderrr op 02-09-2009 17:01:46 ]
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 2 september 2009 @ 17:08:39 #106
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_72372334
Ik wil de Halve Marathon van Amsterdam en Egmond lopen, maar ik heb de laatste tijd bar weinig tijd
  woensdag 2 september 2009 @ 18:08:25 #107
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72373860
quote:
Heb geen aanraders, weet alleen wel dat die dingen dus behoorlijk prijzig zijn. Daar ben je je van bewust?
Daar was ik mij niet van bewust nee, maar ik ga het cadeau niet in mijn eentje geven, dus op zich maakt de prijs me (tot een bepaalde hoogte) niet heel veel uit. Ik zag dat je ze bij 200 euro begonnen? Of zijn er nog goedkopere?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 2 september 2009 @ 18:23:14 #108
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72374283
quote:
Op woensdag 2 september 2009 18:08 schreef yozd het volgende:

[..]

Daar was ik mij niet van bewust nee, maar ik ga het cadeau niet in mijn eentje geven, dus op zich maakt de prijs me (tot een bepaalde hoogte) niet heel veel uit. Ik zag dat je ze bij 200 euro begonnen? Of zijn er nog goedkopere?
Ik heb een Garmin Forerunner 305. Werkt goed. Snelheid loopt een paar seconde achter, maar dat is bij elk GPS apparaat geloof ik. Wel een groot ding en niet heel mooi om je arm, als je pa dat niet erg vind is het een goede koop. Ik heb er geloof ik 160 voor betaald, was een goede aanbieding. Gebruik hem zowel op de racefiets als met hardlopen.
Ik denk dat dit de goedkoopste hartslagmeter met gps is. Suunto en Polar hebben ze ook, maar die zijn een stuk duurder. Als hij al een polar heeft, (een duurder model) kan het zijn dat je er een bijbehorende GPS-pod bij kan kopen. Dan ben je een stuk goedkoper uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 02-09-2009 19:20:41 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72375840
Geeft zo'n 305 ook tempo (min/km) aan? Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan km/h ...
  woensdag 2 september 2009 @ 19:22:20 #110
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72376014
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:16 schreef knnth het volgende:
Geeft zo'n 305 ook tempo (min/km) aan? Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan km/h ...
Ja. Met hardlopen heb ik hem op min/km staan en op de fiets op km/h. Je kunt verschillende profielen instellen en daar kun je tussen wisselen met 1 druk op de knop.
Sei wachsam,
pi_72376700
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:16 schreef knnth het volgende:
Als je voornamelijk geintresseerd bent in je actuele tempo en/of snelheid kan je beter een systeem met een footpod gebruiken, die zij accurater op dat gebied
GPS is weer beter in het bijhouden van de afstand en je kan na het lopen je route leuk bekijken/uploaden naar mapmyrun etc.
  woensdag 2 september 2009 @ 23:26:34 #112
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_72385437
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:08 schreef JortK het volgende:
Ik wil de Halve Marathon van Amsterdam en Egmond lopen, maar ik heb de laatste tijd bar weinig tijd
Nu willen wij hier natuurlijk wel een verdomd goede reden horen waarom jij niet aan het hardlopen bent he
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 2 september 2009 @ 23:34:41 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_72385743
Zo, 40 minuten gelopen vandaag. Merkte de gevolgen van 4 weken niks doen toch wel in mijn benen. Benen liepen wat eerder vol dan normaal. Merkte al wel dat het tempo er iets beter in zat in vergelijking met afgelopen zondag
pi_72385830
Vandaag half uurtje gelopen met na elke 9 minuten 1 minuut iets harder.
Eerste keer dat ik mijn Polar RS300X met GPS kon testen en het werkte .
GPS was niet supernauwkeurig voor snelheid. Op gegeven moment schommelde die tussen de 6:40 en 11:00 min/km. Maar het werkt, en ik kan het ook voor skaten gebruiken (dat was voornaamste reden voor GPS)

Hartslag zat op 135 gemiddeld en max 158. Ik moet nog eens een test doen om de maximale hartslag te berekenen, zodat ik echt op hartslag kan gaan trainen
  donderdag 3 september 2009 @ 00:15:48 #115
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72387159
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Als je voornamelijk geintresseerd bent in je actuele tempo en/of snelheid kan je beter een systeem met een footpod gebruiken, die zij accurater op dat gebied
GPS is weer beter in het bijhouden van de afstand en je kan na het lopen je route leuk bekijken/uploaden naar mapmyrun etc.
Klopt. Maar hoe harder je loopt hoe nauwkeuriger de gps is.
Als ik intervallen van 400m loop duurt het wel 20 seconden voordat hij de goede snelheid aangeeft, maar daarna is hij redelijk nauwkeurig. Onder een dicht bladerdak geeft hij ook een lagere snelheid dan dat je loopt. Het is maar waar je je prioriteiten legt. Als je precies wil weten hoe snel je loopt kun je het beste een footpod kopen. GPS is mooi voor afstand, de route bekijken, en ook de snelheid is redelijk goed. Ik heb hem bij hardlopen meestal ingesteld zodat hij na 400m mijn tijd geeft, waardoor je dus weet hoe snel je de laatste 400m gemiddeld hebt gelopen en dat is wel nauwkeurig. Voor intervallen is het minder handig, maar dat doe ik toch op gevoel. Bij laatst genoemde polar 300x ofzo kun je een footpod en gps halen. Of ze beiden tegelijk werken weet ik niet, maar dat zou helemaal mooi zijn.

Snelheid die zo erg schommelt heb ik nooit gehad, behalve onder dik bladerdak. Best lage hartslag trouwens, maar dat ligt er maar net aan hoe hoog je max is en hoe hard je loopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door No-P op 03-09-2009 00:21:31 ]
Sei wachsam,
pi_72392267
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:15 schreef No-P het volgende:

[..]

Snelheid die zo erg schommelt heb ik nooit gehad, behalve onder dik bladerdak. Best lage hartslag trouwens, maar dat ligt er maar net aan hoe hoog je max is en hoe hard je loopt.
Waar het schommelde was ook inderdaad onder bomen. Verder bleef het daarna redelijk accuraat; alleen wat kleine schommelingen.

Hartslag is zo laag omdat ik niet echt intensief had gelopen, denk ik :-). Gemiddeld 6:46 min/km.
  donderdag 3 september 2009 @ 10:50:56 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72392670
Toevallig kreeg vandaag dit in mn mailbox:

http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/
quote:
•Excercise journal with device import, data import and manually entered activites.
•Support for multiple athletes and temporary routes or friend's activities.
•Weekly and monthly charts of exercise time, distance, pace and calories.
•Display of GPS routes with street maps, topographic maps and satellite imagery.
•Graphs of pace, elevation, and heart rate changes during an activity.
•Dynamic split time, distance and pace analysis.
•Integrated online weather forecasts.
•Fully user-definable categorization and grouping of activities.
•Editing of existing GPS routes and heart-rate data to correct for poor GPS reception.
•Equipment (shoe) mileage and use tracking.
•One-click integration with Google Earth, providing a way to fly around your route in 3D.
•Complete control of your data, stored on your PC.
•An innovative, quick-responding and intuitive graphical interface.
Ik heb al een losse GPS-tracker, ik ga dit van de week eens proberen
The line is a dot to you!
pi_72397006
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:15 schreef No-P het volgende:

[..]

Klopt. Maar hoe harder je loopt hoe nauwkeuriger de gps is.
Als ik intervallen van 400m loop duurt het wel 20 seconden voordat hij de goede snelheid aangeeft, maar daarna is hij redelijk nauwkeurig. Onder een dicht bladerdak geeft hij ook een lagere snelheid dan dat je loopt. Het is maar waar je je prioriteiten legt. Als je precies wil weten hoe snel je loopt kun je het beste een footpod kopen. GPS is mooi voor afstand, de route bekijken, en ook de snelheid is redelijk goed. Ik heb hem bij hardlopen meestal ingesteld zodat hij na 400m mijn tijd geeft, waardoor je dus weet hoe snel je de laatste 400m gemiddeld hebt gelopen en dat is wel nauwkeurig. Voor intervallen is het minder handig, maar dat doe ik toch op gevoel. Bij laatst genoemde polar 300x ofzo kun je een footpod en gps halen. Of ze beiden tegelijk werken weet ik niet, maar dat zou helemaal mooi zijn.

Snelheid schommelt bij mij behoorlijk, maar ik heb ook een oud model Forerunner, de 101.
Maar de km tijden zijn wel nauwkeurig en ik kan inderdaad ook bijv. per 400 instellen.
Op de baan weet ik nl. precies hoe hard ik moet lopen, dat is buiten wel even anders.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:03:55 #119
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_72425347
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:37 schreef bananablues het volgende:
Vandaag half uurtje gelopen met na elke 9 minuten 1 minuut iets harder.
Eerste keer dat ik mijn Polar RS300X met GPS kon testen en het werkte .
GPS was niet supernauwkeurig voor snelheid. Op gegeven moment schommelde die tussen de 6:40 en 11:00 min/km. Maar het werkt, en ik kan het ook voor skaten gebruiken (dat was voornaamste reden voor GPS)

Hartslag zat op 135 gemiddeld en max 158. Ik moet nog eens een test doen om de maximale hartslag te berekenen, zodat ik echt op hartslag kan gaan trainen
wat betreft die min/km, weet je zeker dat dat geen min/mile is ?
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:56:06 #120
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_72426499
Heb gisteren mijn zes jaar oude schoenen ingeruild voor nieuwe en meteen uitgeprobeerd. Dat scheelt echt een slok op een borrel!
pi_72430586
Ik ben sinds een paar weken aan het hardlopen. In eerste instantie door middel van start to run with evy, alleen dat gaat mij echt veeeeel te langzaam. Elke keer als je 4 minuten gerend heb moet je ook weer 4 minuten wandelen, maar dat vind ik echt niet nodig, dus ik ga nu meer mijn eigen plan volgen en dat gaat best goed.
pi_72434042
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:32 schreef Heleen17 het volgende:
Ik ben sinds een paar weken aan het hardlopen. In eerste instantie door middel van start to run with evy, alleen dat gaat mij echt veeeeel te langzaam. Elke keer als je 4 minuten gerend heb moet je ook weer 4 minuten wandelen, maar dat vind ik echt niet nodig, dus ik ga nu meer mijn eigen plan volgen en dat gaat best goed.
Kan wel hoor, zelf opbouwen Maar niet over een weekje of 3/4 aankomen met een overbelaste pees of gewricht!

Zelf weer begonnen, 7x200 op de baan. Wilde wat voorvoet lopen proberen maar dat vond de linkerenkel niet zo fijn. Tijden prima voor de eerste keer. Volgende week dinsdag 5x400, zonder voorvoet.
Hmm, Nutella.
pi_72434289
Ik heb weer bijna de hele zomer niet gerend Ga zometeen weer beginnen met een paar stapjes terug in m'n schema, 4x 5 minuten..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:39:58 #124
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_72439547
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:32 schreef Heleen17 het volgende:
Je kan toch ook gewoon wat lessen overslaan? Volgens mij is dat schema echt voor mensen met NUL conditie. Ik ben bij les 10 begonnen. Anders begin je gewoon bij les 16 ofzo?
pi_72440740
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:39 schreef yozd het volgende:

[..]

Je kan toch ook gewoon wat lessen overslaan? Volgens mij is dat schema echt voor mensen met NUL conditie. Ik ben bij les 10 begonnen. Anders begin je gewoon bij les 16 ofzo?
't gaat ook niet over je conditie, maar dat je pezen, banden en gewrichten het hardlopen niet gewend zijn. Die worden maar langzaam sterker.
Hmm, Nutella.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')