abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72827354
Shirt voor de dam tot dam by night is binnen, leuk shirt. Vanavond laatste training gelopen, 5 km in 25:26. Ging lekker (o.a. km 13 tot 15 van het dtd parcours ) Ik ben er helemaal klaar voor en zo te zien gaat het zaterdag en zondag ook nog mooi weer worden!

Dit is trouwens wel cool, familie en vrienden kunnen via mobiel live dtd tussentijden volgen:
http://damloop.web-log.nl/damloop/2009/09/startpaginanl-i.html

Weten me vrienden iig hoelaat ze zaterdagavond de kroeg uit moeten stappen om me voorbij te zien komen
pi_72827797
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:54 schreef Grollie het volgende:

[..]

Als je een katoenen shirt draagt kan dit heel goed kloppen... je zweet maakt het shirt vochtig, door het lopen koelt het vochtige shirt snel af en dat koelt weer je buik af. Daarom is een functioneel loopshirt dus zo belangrijk.
Daarnaast is zweten de manier van je lichaam om af te koelen, het kan zijn dat als je handen juist nog wat warm zijn van het lopen je buik dan toch kouder aanvoelt, helemaal als die bezweet is...
Hmm, misschien binnenkort dan even kijken voor een hardloopshirt.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:24 schreef knnth het volgende:

[..]

Je kan ook 5 keer 3 minuten lopen met een minuut wandelpauze en dat langzaam uitbouwen naar twee keer 30 minuten oid, ik noem maar iets Maar je moet maar kijken hoe het gaat. Luister in ieder geval erg goed naar je lichaam! Conditie is belangrijk, maar lang niet alles: let op je gewrichten, pezen en spieren.
In ieder geval veel plezier
Mja in principe heb ik een stuk van 3,4km heen en terug gelopen. Op de heenweg voelde ik t af en toe in m'n voeten.. Dan ging k even een stukje wandelen en daarna weer verder. Terugweg aan 1 stuk doorgelopen en dat voelde gewoon prima
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:01 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

nooit gedacht dat ik jou in dit topic tegen zou komen
Ik zei op Moemoe toch al dat ik wilde hardlopen
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_72828157
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:00 schreef thettes het volgende:
Iemand hier bekend met het probleem dat je knie (in dit geval mijn linker) tijdens het lopen langzaamaan pijn gaat doen waarna je echt niet meer kan rennen? Pijn zit een beetje onderaan de buitenkant van de knie. Met stilzitten voel je overigens helemaal niets, met wandelen ook vrijwel niet. Het is puur met hardlopen.

Ik had dat vorige week woensdag (de 9e), en heb omdat het bleef irriteren heb ik gisteren mijn dam tot dam startnummer in de verkoop gezet. Vandaag leek het opeens een stukje minder, dus ik twijfel wat ik nu moet. Wil heel graag lopen zaterdagavond. Iemand ervaring met deze klachten?
Geen idee, maar ik kan je aanraden om een snelle afspraak bij een fysio te regelen, die kan je beter aanraden om wel of niet te starten. Overigens, als je echt niet meer kan lopen na een tijdje, lijkt het me niet verstandig om dan 16km te gaan lopen, dan mag je hopen dat je na de winter überhaupt weer kan trainen. Ik kan hier natuurlijk niet voelen hoe ernstig het is, maar problemen met je knieën kunnen voor zover ik weet voor enorm veel problemen en langdurige blessureleed veroorzaken, dus weet waar je aan begint. Er komt altijd weer een nieuwe dam tot damloop, nieuwe knieën is toch een ander verhaal
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:37 schreef jordeeeh het volgende:

Ik zei op Moemoe toch al dat ik wilde hardlopen
Moet je nagaan hoe groot dat gat is geweest tussen verkondigen dat je gaat lopen en uiteindelijk bent begonnen maar beter ooit dan nooit Bepaalde doelstellingen/lopen op het oog btw?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72830291
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:54 schreef dyna18 het volgende:
Ja die longsleeve van de AH heb ik nu dus. Maar dat is een erg dun shirt, waarin ik het dus zelfs vanavond al te fris vond.
ik heb hem maandag ook al een keer aan gehad maar toen vond ik hem echt nog te warm.
Ik heb het de eerste 10/15 minuten soms ook koud, maar daarna krijg ik het toch heel snel erg warm. Ik loop meestal pas bij vorst of kouder met twee lagen.
Als je nog met Evy bezig bent dan heb je natuurlijk die wandelpauzes waarbij je snel afkoelt, ben je dat stadium al voorbij en loop je 30 minuten of meer aan een stuk dan heb je het echt beduidend minder snel koud.

Ik zag trouwens gisteren in het Amsterdamse Bos al iemand met het DtD shirt, was daar behoorlijk donker (staan geen lataarnpalen, is effe wennen voor een stadse zoals ik...zag geen hand voor mijn ogen op gegeven moment ). Misschien valt hij in een verlichte omgeving meer op?

[ Bericht 14% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-09-2009 09:13:43 ]
  donderdag 17 september 2009 @ 09:16:22 #280
263470 wel.o.k
herfst en voetbal hater
pi_72830529
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:28 schreef knnth het volgende:

[..]

Over het algemeen wordt het niet verstandig gevonden om gelijk zoveel te lopen als je pas begint Misschien kan je het conditioneel wel aan maar je gewrichten en pezen hebben wel een paar weken nodig om aan de zware belasting te wennen.
inderdaad, ik was zelf heel rustig begonnen met lopen en toen ik dacht dat het goed ging en ik in een lekker tempo zat ben ik te lang door gegaan.
springersknieën, wat een hel. ik kon een week lang niet eens gewoon staan zonder pijn.
inmiddels wel weer over en weer begonnen met opbouwen.
nee echt, ik haat herfst maar voetbal meer
pi_72837243
toch startnummer kwijtgeraakt, dan volgend jaar maar proberen.
pi_72837952
Zo, net nog even goed half uurtje gelopen.

Nu lekker rusten tot zaterdagavond.
Jack does it in real time...
pi_72839402
Gister voor het eerst met GPSed op mijn telefoon gelopen.. nadeel is dat ik altijd mijn telefoon(meestal in mijn hand) en GPS-muis(meestal in broekzak) mee moet nemen.. maar ik ben iemand die graag weet hoeveel hij loopt en dan ook hoe lang hij erover doet.

En het mooie is dat ik naderhand de tracks van mijn telefoon op mijn computer zet, vervolgens op de GPSed site upload en daar dan kan zien wat voor tracks ik gelopen heb. Daarvan kan ik dan de tijd, afstand en gemiddelde snelheid(in km/u) bekijken. Eveneens kan ik de route die ik gelopen heb op kaart bekijken.

Ga binnenkort een keer met zowel GPSed en Nike+ lopen om te kijken of het klopt dat Nike+ naar mijn idee niet zuiver is.. Heb het idee dat als Nike+ 5km aangeeft dat ik pas 4,5km gelopen heb..
  donderdag 17 september 2009 @ 14:45:37 #284
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72839921
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:22 schreef thettes het volgende:
Dam Tot Dam?

Zie pb...wel voor zondag...als je wilt/kunt...en nog beschikbaar is...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_72840023
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef MMUFC het volgende:
(...)

Ga binnenkort een keer met zowel GPSed en Nike+ lopen om te kijken of het klopt dat Nike+ naar mijn idee niet zuiver is.. Heb het idee dat als Nike+ 5km aangeeft dat ik pas 4,5km gelopen heb..
Nike+ is volgens mij een combinatie van calibratie en (geavanceerde) stappenteller. Dus die is inderdaad niet echt accuraat volgens mij, denk dat je idd wel zo'n 10-15% verschil zal zien met GPS. En dat is eigenlijk veel te groot voor betrouwbare afstanden en snelheden met hardlopen.
pi_72840374
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Nike+ is volgens mij een combinatie van calibratie en (geavanceerde) stappenteller. Dus die is inderdaad niet echt accuraat volgens mij, denk dat je idd wel zo'n 10-15% verschil zal zien met GPS. En dat is eigenlijk veel te groot voor betrouwbare afstanden en snelheden met hardlopen.
Dat het niet helemaal klopte had ik al wel door... want je hebt op de Nike+ site een top 10 met snelste 5k's die gelopen zijn.. Daarvan zit de complete top 10 minimaal 1 minuut 27 onder het WR.. maar dat lijkt me toch sterk dat dat klopt..

[ Bericht 0% gewijzigd door MMUFC op 17-09-2009 15:09:22 ]
pi_72841817
quote:
Op donderdag 17 september 2009 13:22 schreef thettes het volgende:
nu alweer spijt van
edit; maar zondag wordt ook niks hoor, als ik zou lopen hou ik het denk ik niet meer dan 5 kilometer vol met mn knie.
pi_72842777
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Zo, terug van de 10 kilometer: 43.25 (21:15, 22:09). Ging wel ok, zat niet echt stuk op het einde, maar was ook niet de bedoeling aangezien ik beetje op wedstrijdsnelheid van de 10 EM wilde lopen. Iets minder tevreden over het verval, maar de wind tegen en het feit dat ik het hele 2e rondje alleen liep zorgden ervoor dat het tempo iets (teveel) zakte. 1:10 gaat wel zwaar worden bij de DtD, maar heb nog wel wat vertrouwen, anders maar 1:11.11
Vroeg me al af hoeveel je had gelopen, maar uitslagen staan nog niet op de site Succes bij de DtD
pi_72843086
Mja, met die uitslagen zijn ze niet snel.

En volgens mij kwam je er net een beetje doorheen richting die 4 kilometer toen ik je iets voorbij liep, maar je eindsprint liet ik maar gaan omdat ik nog een rondje ging.

Dam tot Dam moet wel goed komen, in ieder geval wel zin in!
pi_72843137
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:30 schreef MMUFC het volgende:
Gister voor het eerst met GPSed op mijn telefoon gelopen.. nadeel is dat ik altijd mijn telefoon(meestal in mijn hand) en GPS-muis(meestal in broekzak) mee moet nemen.. maar ik ben iemand die graag weet hoeveel hij loopt en dan ook hoe lang hij erover doet.

En het mooie is dat ik naderhand de tracks van mijn telefoon op mijn computer zet, vervolgens op de GPSed site upload en daar dan kan zien wat voor tracks ik gelopen heb. Daarvan kan ik dan de tijd, afstand en gemiddelde snelheid(in km/u) bekijken. Eveneens kan ik de route die ik gelopen heb op kaart bekijken.
Sportypal doet die allemaal zelf.
In Nomine Patris, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
pi_72844234
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:16 schreef jordeeeh het volgende:

[..]

Sportypal doet die allemaal zelf.
Zal vanavond of morgen eens kijken.. en dan ook welke ik het prettigst vindt.. Moet iig wel handmatig naar mijn pc overzetten en dan kunnen uploaden want heb geen inet op mijn telefoon..(en dat wil ik graag zo houden )
  donderdag 17 september 2009 @ 19:00:53 #292
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_72848754
Ik ben ook maar weer's begonnen na jaren niks
heb voor 15euro
dit hartslag metertje gekocht, werkt perfect.
Mooi overzichtje aan't einde van je ren.
Deze week alweer de 3km aangetikt, me conditie was toch niet zo slap als ik verwacht had.
Je leeft maar één keer...
  donderdag 17 september 2009 @ 19:49:32 #293
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_72850628
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:49 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Zal vanavond of morgen eens kijken.. en dan ook welke ik het prettigst vindt.. Moet iig wel handmatig naar mijn pc overzetten en dan kunnen uploaden want heb geen inet op mijn telefoon..(en dat wil ik graag zo houden )
Zelf gebruik ik een Garmin 405 horloge, heeft ook GPS en hartslagmeter. Na thuiskomst worden de resultaten netjes naar de PC geupload (draadloos) en kan ik o.a. exporteren naar Google Maps.
Carpe Diem
pi_72851212
quote:
Op donderdag 17 september 2009 14:48 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Als je op het tempo loopt waarop de sensor gecalibreerd is zal je niet veel verschil hebben, had soms maar een paar meter. Maar bij een ander tempo kan het verschil behoorlijk oplopen. Ik liep zondag 15.4 km volgens mijn GPS (Garmin forerunner 405) en 17 km volgens Nike+ Gelukkig is er een manier op de Nike+ data aan te passen zodat je totalen nog een beetje kloppen op de site.

Combinatie van de Nike+ site met echte GPS data zou ideaal zijn.
pi_72856280
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb hem maandag ook al een keer aan gehad maar toen vond ik hem echt nog te warm.
Ik heb het de eerste 10/15 minuten soms ook koud, maar daarna krijg ik het toch heel snel erg warm. Ik loop meestal pas bij vorst of kouder met twee lagen.
Wat draag je als 2e laag?
pi_72856507
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat draag je als 2e laag?
toen het vorig jaar een poos echt koud was (-10) heb ik met een thermisch ondershirt van Falke gelopen
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:58:10 #297
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72883149
straks nog even een halfuurtje en dan op naar zondag!
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:00:03 #298
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_72883219
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 18:58 schreef ForrestX het volgende:
straks nog even een halfuurtje en dan op naar zondag!
ik zat te twijfelen, maar durf niet wil onder geen beding geblesseerd raken voor de race

succes
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72884692
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ik zat te twijfelen, maar durf niet wil onder geen beding geblesseerd raken voor de race

succes
Lekker lopen dan dit weekend als je bang bent geblesseerd te raken van een half uurtje dribbelen
Dus toch .
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:33:09 #300
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72886935
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

succes
de twijfel was hier ook...een stoepje, koude wind en koude hamsring...een blessure zit in een klein hoekje.

Inmiddels gelukkig weer veilig terug...warme douche, bordje pasta en nog wat tv...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')