Ja dat klopt inderdaad. En dan natuurlijk niet een week voor de werkelijke marathon, maar eind augustus, dus bijna 2 maanden van te vorenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef e-runner het volgende:
[..]
Je gaat dus al een aantal keer de marathon lopen voor de werkelijke marathon?
Ik heb dat eerder gehoord, maar vind het toch een beetje vaag. Conditie en spieren kunnen het dan vast wel aan. Maar ik wil vooral ervaren hoelang het werkelijk is, zodat ik niet tijdens de wedstrijd in elkaar stort bij 30km omdat het toch iets langer was als gedacht.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een beetje nutteloos
Langste afstand die ik heb gelopen voor de marathon was iets van 33 km. Ik heb ooit gelezen dat je 70% van de afstand moet kunnen lopen voordat je aan een wedstrijd begint, de rest zit dan wel goed qua conditie (belangrijkste is dan volgens mij mentaal)
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:56 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Ja dat klopt inderdaad. En dan natuurlijk niet een week voor de werkelijke marathon, maar eind augustus, dus bijna 2 maanden van te voren![]()
Ik zou ook niet bang voor mijn conditie en spieren zijn, eerder voor m'n pezen en gewrichten en die fijne blaren.quote:Ik heb dat eerder gehoord, maar vind het toch een beetje vaag. Conditie en spieren kunnen het dan vast wel aan. Maar ik wil vooral ervaren hoelang het werkelijk is, zodat ik niet tijdens de wedstrijd in elkaar stort bij 30km omdat het toch iets langer was als gedacht.
hmmm ik moet zeggen dat ik niet wist dat het zo apart is om minimaal 1 keer de afstand te hebben gelopen voor wedstrijd zelfquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:01 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de toplopers die duurlopen langer dan 42km doen op 1 hand te tellen, simpelweg een te grote belasting.
[..]
Ik zou ook niet bang voor mijn conditie en spieren zijn, eerder voor m'n pezen en gewrichten en die fijne blaren.
Maargoed, ben wel benieuwd hoe het voor je uitpaktIk hou er wel van als iemand eens wat anders probeert dan wat standaard is.
Heb ik al, hou ik me ook volledig aanquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:38 schreef Duikelaar het volgende:
waarom stel je geen schema op als je zo intensief loopt? op myasics.com kun je een persoonlijk schema opstellen adhv je huidige conditie en je eindoel (marathon 18okt). je kunt daar ook veel informatie vinden over mogelijke blessures ivm overbelasting en hoe je die kunt voorkomen. misschien goed om eens te lezen.
Nee dat klopt inderdaad. 175 min is het hoogste, dat zou 33 km moeten zijn. Ben dan alleen bang dat die laatste 9 km tegen gaan vallen als je het nog niet eerder hebt gelopen. Maar dat valt dus mee als ik iedereen zo hoor?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:24 schreef Duikelaar het volgende:
Maar ik neem aan dat je schema niet zegt dat je duurlopen moet doen van meer dan 40 km? (dat gaf je eerder aan) Ik zou het schema maar volgen. 175 is al heel veel. moet je niet ook nog 200 doen in voorbereiding?
ik denk dat als je 33 a 35 kan lopen op je dooie gemak, met twee vingers in de neus bij wijze van, dat dan 42 ook gaat lukken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:46 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Nee dat klopt inderdaad. 175 min is het hoogste, dat zou 33 km moeten zijn. Ben dan alleen bang dat die laatste 9 km tegen gaan vallen als je het nog niet eerder hebt gelopen. Maar dat valt dus mee als ik iedereen zo hoor?
Van 10h lang fietsen word je mentaal niet echt weerbaarder denk ik, wel erg verveeld. 10h is erg lang, ik vind het dan ook een maf voorstel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:09 schreef Grumpey het volgende:
Mentaal zou je jezelf wel kunnen trainen, ga eens een fietstocht maken van 10 uur bijvoorbeeld. Je hoeft niet hard te fietsen, maar dwing jezelf om geconcentreerd te blijven en door te blijven gaan. Op die manier kan je mentaal op een grote inspanning voorbereiden als je dat wilt.
Ja, dat denk ik wel. Keertje 30km, of 33km. Twee dagen achter elkaar 25km lijkt me nutteloos, de marathon is toch maar 1 dag en 25km is net niet voldoende afstand.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 04:29 schreef Sjobber het volgende:
Nou, mijn langste training voordat ik een marathon ging lopen was 15km.
Maar dat kwam meer doordat ik een startbewijs had, maar in de voorbereidingen last van mijn knie kreeg.
Dus toen de trainingen aan moeten passen naar een niveau die niet marathon waardig was. Marathon zelf ging tot 17km dan ook gewoon vooruitstrevend, maar daarna dus opnieuw een blessure opgelopen.
Maar als voorbereiding wil ik dit jaar geen al te lange trainingen draaien. Dus eigenlijk veel rondjes van rond de 10-15km. Eerst zorgen dat ik wat afval, want dat is beter voor mijn knieën. En dan een maand van te voren ofzo gewoon 2 dagen achter elkaar 25km doen. Of denken jullie echt dat je eens dik over die 30km heen moet gaan?
Nouja, als je dan toch wilt trainen voor zo'n lange loop, lijkt me die manier beter dan gewoon alvast een marathon te lopen om een marathon te kunnen lopen (beetje scheve redenatie namelijk in mijn ogenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:30 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Van 10h lang fietsen word je mentaal niet echt weerbaarder denk ik, wel erg verveeld. 10h is erg lang, ik vind het dan ook een maf voorstel.
Bron: http://www.coolrunning.com/engine/2/2_4/143.shtmlquote:Here at Cool Running, we feel it's a matter of degree. Relative to most marathon programs, the overall weekly mileage of our 20-week schedule is fairly moderate. But don't think you're getting off easy. While the overall mileage might seem breezy, the twice-monthly long runs are... long. You will run the full marathon distance at least once during your buildup to the race. If you take these (very) long runs at a sensible pace and combine them with moderate mileage during the week, these marathon programs will bring you to peak condition for race day. Long slow distance is the key.
There is a widespread notion that running the full 26 miles during training is a bad idea, that you are somehow weakening yourself. On the contrary, we tend to think that tackling the full distance for the first time while pushing a race pace is much riskier. Practice makes perfect, and you have to train the distance to race the distance. Here we emphasize the word "race." These training programs are intended for runners who are seeking to run for time, which is different than running to finish, a goal of many first-timers.
For runners whose chief goal is simply to get across the finish line, there's not much need to run beyond 20 miles. See the notes accompanying our beginner's program to make the necessary adjustments.
Lijkt me niet zo'n goed plan om 10 uur op de fiets te gaan zitten als je niet gewend bent om te fietsen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:41 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Nouja, als je dan toch wilt trainen voor zo'n lange loop, lijkt me die manier beter dan gewoon alvast een marathon te lopen om een marathon te kunnen lopen (beetje scheve redenatie namelijk in mijn ogen)
vrouwenquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:08 schreef Duikelaar het volgende:
Waar denken jullie eigenlijk over na tijdens lange duurlopen? Bij mij het eerste gedeelte aan allerlei zaken, maar dat tweede/laatste gedeelte... dan alleen maar aan rennen en hoe lang ik het nog kan volhouden. Als het helemaal saai wordt dan begin ik tot 1000 te tellen en opnieuw en opnieuw....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |