Bovendien, ik heb helemaal geen zin om met de hond te spelen, want ik ben aan het hardlopen. Dat de hond alleen maar wil spelen vind ik dan ook geen excuus, die beesten moeten bij me weg blijven en daar moet de eigenaar voor zorgen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja en dan de eigenaar die er bij staat te lachen'Niet doen hoor Fikkie!'
![]()
Je weet bij een hond niet of hij wil spelen of wil bijten (en soms weet een hond het onderscheid ook niet vlgen mij)
Jup...Ga ik ook nu doen, doordeweeks 4x snelheidstrainingen en tempolopen, en dan in het weekend de echte duurloop. Zaterdag 25km, die week erop 30, enz. Wil voor de wedstrijd marathon de werkelijke afstand al een paar keer hebben gelopen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:47 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Moet lukken met 1:41 op de halve. Nu wel de echte duurlopen doen.
Voor honden is het inderdaad wel een beetje oppassenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 02:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedere hardloper minstens 1 keer bijna is aangevallen door een hond... Ik let altijd extra goed op als ik langs een hond ren, een hardloper is toch iets waar veel honden achter aan rennen (als is het alleen maar om te spelen).
Een trainingsschema is vooral handig als je een bepaald doel voor ogen hebt. Ik weet niet hoe goed je conditie is, maar bij de meeste valt voor de eerste keer hardlopen tegen. Vooral doordat de beenspieren niet of nauwelijks zijn getraind. Ik zou beginnen met rustig joggen op een snelheid van 8 a 9 km/h en dan gewoon kijken hoe ver je kan komen. Na verloop van tijd merk je dat je conditie beter wordt, en dat je steeds sneller begint te lopen. Dan kan je ook gaan werken met een trainingsschema om je doelen te behalen, bv. 5km, 10km, halve marathon, marathon! En wacht aub niet te lang met schoenen kopen, je loopt jezelf helemaal naar de gruzelementen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:14 schreef Sander het volgende:
Dag heren en dames,
Ik wil beginnen met hardlopen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ja, voor de deur. Ik heb op zich goede schoenen (geen hardloopschoenen maar die investering komt wel als het me bevalt). Ik wil 2 of 3x per week gaan lopen. Wat zal ik doen? Gewoon ergens een standaardschema vandaan plukken en gaan? Ik weet dat iTunes volstaat met podcasts die je onderweg op kan zetten, is dat wat? Jullie hebben vast een hoop tips voor me
.
Valt ook wel mee hoor, zeker als je gewoon redelijke sportschoenen heb. Als je rustig begint dan kan je prima op de schoenen blijven lopen de eerste weken. Als het bevalt kan je alsnog (dure) hardloopschoenen laten aanmetenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:16 schreef koeii het volgende:
[..]
Wat voor goede schoenen dan? Ik zou toch echt eerst hardloopschoenen kopen, tenzij je over een maand graag een fijne blessure wil.
Ik heb geen bepaald doel voor ogen, behalve een betere conditie. Desondanks wil ik wel een doel, want anders weet ik niet hoe ik moet beginnen en hoelang. Gewoon een rondje joggen lijkt me anders zo.. doelloosquote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Een trainingsschema is vooral handig als je een bepaald doel voor ogen hebt. Ik weet niet hoe goed je conditie is, maar bij de meeste valt voor de eerste keer hardlopen tegen. Vooral doordat de beenspieren niet of nauwelijks zijn getraind. Ik zou beginnen met rustig joggen op een snelheid van 8 a 9 km/h en dan gewoon kijken hoe ver je kan komen. Na verloop van tijd merk je dat je conditie beter wordt, en dat je steeds sneller begint te lopen. Dan kan je ook gaan werken met een trainingsschema om je doelen te behalen, bv. 5km, 10km, halve marathon, marathon! En wacht aub niet te lang met schoenen kopen, je loopt jezelf helemaal naar de gruzelementen.
Je gaat dus al een aantal keer de marathon lopen voor de werkelijke marathon?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:31 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
Jup...Ga ik ook nu doen, doordeweeks 4x snelheidstrainingen en tempolopen, en dan in het weekend de echte duurloop. Zaterdag 25km, die week erop 30, enz. Wil voor de wedstrijd marathon de werkelijke afstand al een paar keer hebben gelopen.![]()
Shock Absorber! Geweldige dingen en alles blijft op zijn plaats zitten.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:18 schreef Lucivia het volgende:
Hebben de dames in dit topic trouwens nog tips voor een goede, veel steun gevende sportbh? Een tje die ook geschikt is voor de ehm.. vrij grote cupmaat zeg maar
Dat is volgens mij een beetje nutteloosquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:36 schreef e-runner het volgende:
[..]
Je gaat dus al een aantal keer de marathon lopen voor de werkelijke marathon?
Hebben we inderdaad goed gedaan toenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:43 schreef Grumpey het volgende:
hehe, ik had toen ook mijn PR, waarschijnlijk precies dezelfde als de jouwes overigens
Ben overigens nog steeds verbaasd over het geniale strakke schema van kilometer 5 tot kilometer 25...alle tusentijden binnen de 1 seconde verval (oftewel, allemaal precies dezelfde tussentijden)
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:14 schreef Sander het volgende:
Dag heren en dames,
Ik wil beginnen met hardlopen, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ja, voor de deur. Ik heb op zich goede schoenen (geen hardloopschoenen maar die investering komt wel als het me bevalt). Ik wil 2 of 3x per week gaan lopen. Wat zal ik doen? Gewoon ergens een standaardschema vandaan plukken en gaan? Ik weet dat iTunes volstaat met podcasts die je onderweg op kan zetten, is dat wat? Jullie hebben vast een hoop tips voor me
.
Mee eens. De hardloop serie van Evy is zeer leuk om mee te beginnen te lopen. Zelf ben ik nu 4 weken bezig en verbazend genoeg vind ik het lopen echt leuk om te doen. Komt waarschijnlijk ook door de goede opbouw die zij geeft.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 09:21 schreef computergirl het volgende:
Mijn belangrijkste tip is dit forum: Hardloopschema op je mp3-speler - #17![]()
Rustig aan beginnen, qua tijd en afstand, omdat je spieren maar vooral je pezen tijd nodig hebben om te wennen aan de specifieke hardloopbelasting
http://tvnz.co.nz/national-news/owner-attack-dogs-charged-2886736quote:Owner of attack dogs arrested, charged
The owner of eight pig dogs that mauled a Waikato woman on Monday has been arrested and charged.
Mother-of-two Margit Christensen, 36, was set upon as she jogged along a rural road in Arapuni, 37km east of Te Awamutu, about 1pm Monday.
A 29-year-old Arapuni woman faces eight charges of owning a dog that caused injury, Sergeant Jason Shailer of Putaruru police says.
She has been bailed to appear in Tokoroa District Court next week.
Ten dogs have been seized from the property and the eight dogs that were involved in the attack have been destroyed, Shailer says.
A decision will be made in "due course" about the fate of two dogs which were tied up during the attack, he says.
Christensen, from Putaruru, endured a sustained attack that lasted 15 minutes, and suffered numerous bites to much of her body.
Advertisement
Her husband, Sven Christensen, said a German friend was unicycling up ahead when she heard Christensen screaming as three dogs attacked her.
"She was screaming with three dogs on her, trying to kick them off when another five or so dogs came flying across and she fell to the ground."
The friend alerted a neighbour to the attack and called Christensen, who got to the scene before medical help arrived.
"By the time I got there the dogs were off ... Margit was basically just sitting, she looked like a big blob of blood on the side of the road," he says.
"Everyone could see how bad it was."
Christensen says he knew the owner of the dogs personally and that she had helped get the dogs off his wife.
"She kept whacking them with sticks and they kept trying to come back and come back, and then she managed get them off."
The owner's two other dogs should also be put down, he says.
There needed to be tougher consequences for dog owners who could not control and manage their dogs, he told Radio New Zealand.
From his wife's bedside, Sven described the scene.
"You couldn't touch her because there was nowhere to touch her without putting a hand on her wound," says Sven.
There is no doubt the dogs had been trained to attack and that's left Sven Christensen with questions as to how a pack of hunting dogs could get free so easily.
"No knowledge, no training, no boundaries and no discipline. It's the same as kids I guess, if you bring them up like that - time bomb."
Christensen underwent about nine hours of surgery overnight at Waikato Hospital, and is now in a stable condition in a ward.
"There's a lot of damage to the back of her skull, major damage to her back, damage to her arms and legs, tendon damage. It could've been a lot lot worse," says Dr John Bonning at Waikato Hospital.
Plastic surgery registrar Katerina Anesti said she would need to undergo further operations and would be hospitalised for at least a couple of weeks.
Anesti says she had never seen so many extensive wounds on a patient..
"It was a shock to us."
It was a "miracle" Christensen survived the attack, she says.
"She was almost covered by dog marks - some were quite extensive but there was no major damage to tissue or organs."
Anesti says Christensen was able to protect some of her body by curling into a foetal position.
Ik heb de eerste les gisteren gelopen, en het beviel zeer goed.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:34 schreef dyna18 het volgende:
[..]
[..]
Mee eens. De hardloop serie van Evy is zeer leuk om mee te beginnen te lopen. Zelf ben ik nu 4 weken bezig en verbazend genoeg vind ik het lopen echt leuk om te doen. Komt waarschijnlijk ook door de goede opbouw die zij geeft.
Ik heb zelf afgelopen weekend een trainingsbroek met afsluitbare zakken gekocht. Dus ik neem naast mijn sleutels ook altijd mijn id-pas mee. Mocht er dan iets gebeuren weten ze iig wie ik ben..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:02 schreef dyna18 het volgende:
Mocht er iets gebeuren dan is het wel prettig dat ze weten wie ik ben, aangezien ik verder niets meeneem tijdens het lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |