abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71101602

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf (Start To Run Evy's schema)

Abbadon Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Augustus_Thijs Start To Run Serie 1 - Les 19
BaggerUser Start To Run Serie 1 - Les 1 Doel: Beginnen met hardlopen en het ook echt doen
BlaatschaaP Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 Start To Run Serie 1 Les 2 Doel: 5 km
Blik Start to Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
borisz Start to Run Serie 1 - Les 14
Brandwacht Start To Run Serie 1 Les 19 Doel: Conditie verbeteren en uiteindelijk 10 km lopen
Californium Start To Run Serie 1 Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
Computergirl
eer-ik Start To Run Serie 1 - les 23 Doel: eerst maar eens die 5km.
FJD Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Marathon 2011
glimworm - Start To Run Serie 1 - les 1 Doel: Rotterdam Ladiesrun 14-06-09, 5km
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
jakkop Start To Run Serie 1 - Les 9 Doel: 5 km hardlopen, dan 10.
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Klooney Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: Vooral mijn conditie verbeteren
Ludootje Start To Run Serie 1 - Les 3 Doel: Eerst de 5km, en binnen 6 maanden de 10 km
Marurk Start To Run Serie 2 - Les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MissHobje Start To run Serie 1 - Les 1 Doel: Fitter worden en wellicht wat kilo's dumpen.
mjan Start To Run Serie 1 - Les 11
Motorbloempje/Faithy Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
Poezebeest Start To Run Serie 1 - Les 12 Doel: 5 km rennen
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
Psychonikeo
Sassa Start To Run Serie 1 - Les 22 Doel: Eerst maar eens dat half uurtje rennen!
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Woodpecker kan inmiddels 30 minuten achter elkaar lopen maar wil méér!
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
zesje Start To Run Serie 1 - Les 14 Doel: een half uur achter elkaar kunnen hardlopen

Om te kijken hoe je Start To Run (serie 1) les er uit ziet, kun je hier kijken.

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 19-07-2009 15:31:59 ]
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:23:52 #2
210599 bziel
webdesigner
pi_71101784
Ik ben ook maar weer eens begonnen na een paar maanden niet meer gerend te hebben.
Vandaag 5 km gerend maar ik hoop snel terug te komen op 10 km.
Succes aan alle andere renners
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:30:50 #3
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71101945
Ik merk dat ik bijna geen moeite meer heb met 3 minuten rennen, joehoe! In les 6 van Evy nu, maar ik doe bijna elke les dubbel omdat ik het vaak niet goed genoeg vind gaan .
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_71102065
Ik ga zo dus de eerste les met 6 en 7 minuten doen, maar ik vind de stukjes van 3 minuten nog steeds kut. Het gaat niet gemakkelijker, ik wen er volgens mij alleen maar aan om het steeds langer ongemakkelijk te hebben.
pi_71102829
Wat jij als laatste postte in het vorige topic Arual, heb ik juist niet met hardlopen. Hoe dichter ik bij het einde kom, hoe beter het ineens weer lijkt te gaan.

Ik volg dus een schema via hardloopschema.nl en heb net de laatste les van week 1 gedaan. 5x1 en 1x2 minuten hardlopen. Dat moet dan in tempo D1, oftewel:
Deze intensiteit voelt aan als rustig tot redelijk. Praten lukt nog makkelijk bij dit looptempo. De ademhaling is dan ook nog vrij rustig en van hijgen is geen sprake. De loper heeft het gevoel dat dit tempo makkelijk (zeer) lang volgehouden kan worden.

Maar ik ben echt wel aan het hijgen.. Toch heb ik niet het gevoel dat ik te snel loop.. Moet ik dan gewoon zo zacht gaan lopen totdat ik niet meer hijg?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 21:15:33 #6
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_71102882
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:13 schreef Honeymooner het volgende:

Maar ik ben echt wel aan het hijgen.. Toch heb ik niet het gevoel dat ik te snel loop.. Moet ik dan gewoon zo zacht gaan lopen totdat ik niet meer hijg?
ja dat vraag ik me ook wel eens af.
Er wordt hier sowieso gesproken van een verschil tussen joggen en hardlopen. Waar ligt die grens?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_71103199
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:12 schreef _Arual_ het volgende:
Zo dadelijk les 14... die vijf minuten van vorige keer waren killing, en nu zit er al plots een stuk van 7 minuten tussen.

Ik vind het sowieso een wonder dat ik tot op heden wel iedere les uit heb weten te lopen...

Wat ik bij spinning wel had en bij het hardlopen mis: de eerste tien minuten denken dat je het deze keer noooooit gaat reden - en dan opeens een omslagpunt. Bij hardlopen blijft het gevoel van 'ik ga het niet redden' hangen, zelfs als ik weet dat ik nog meer een minuut hoef.
Ik kan twee oorzaken bedenken.
1) Je loopt te hard in het begin waardoor je al je energie verspeeld en de rest van de run inderdaad erg zwaar wordt. > Oplossing, zeer rustig beginnen, nog rustiger dan je zelf nodig acht.
2) De oefeningen zijn boven je conditieniveau en daardoor zit je elke oefening aan (of over) je max. > Oplossing, ga een paar lessen terug en neem wat tijd om je conditie op te laten bouwen. Ook kun je lessen herhalen als ze te zwaar bleken te zijn.

Hopelijk helpt dat

@Honeymooner veel beginners lopen inderdaad te snel, vooral aan het begin van hun training (heb ik ergens gelezen ) Misschien dat dat bij jou ook het geval is... probeer het eens zeer rustig aan te doen, vooral in het begin van de run.

Zelf loop ik trouwens met een hartslagmeter. Ik zie aan mijn hartslag dan al veel eerder of ik TE inspannend bezig ben. Ik kan dan wat zachter gaan lopen en voorkom dat ik al hijgend helemaal kapot ga. Voor mij is de grens 175 bpm. Ik probeer te voorkomen dat ik daar over heen ga.

Mag ik trouwens ook in de OP?
Vanochtend (wel rond 12 uur eigenlijk ) heb ik les 6 gelopen van Evy. Het ging me erg makkelijk af. En ik ben erg fier op mijzelf (om even in termen van Evy te blijven ) dat ik ondanks de regen toch ben gegaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 19-07-2009 01:07:49 ]
pi_71103485
Oke, ik denk dat ik in het begin misschien wel te hard van start ga idd. Dan ben ik natuurlijk nog helemaal fit.
Maandag maar even heel relaxed lopen dan, misschien helpt het.
pi_71103491
* _Arual_ is terug.

Kon jullie opmerkingen dus niet lezen, maar misschien hebben jullie ze ingestraald op afstand.

Ik ben echt heel langzaam gaan lopen, en dat voelde wel wat beter... 7,29 kmh, bereken ik net, dus dat is wel heul traag (alhoewel je 1/3 van de tijd gewoon aan het wandelen bent natuurlijk, dus ik weet niet of dti dan wel een eerlijke berekening is). 12kmh is toch een gewoon tempo? Dat herinner ik me van de Coopertest.

Nu ging het tegen het einde toe ook beter, beetje dat omslagpunt waar ik het in mijn laatste post in het vorige topic ook over had.

Maar jeuj, wat traag. Slakkentempo.
pi_71103524
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik kan twee oorzaken bedenken.
1) Je loopt te hard in het begin waardoor je al je energie verspeeld en de rest van de run inderdaad erg zwaar wordt. > Oplossing, zeer rustig beginnen, nog rustiger dan je zelf nodig acht.
2) De oefeningen zijn boven je conditieniveau en daardoor zit je elke oefening aan (of over) je max. > Oplossing, ga een paar lessen en neem wat tijd om je conditie op te laten bouwen. Ook kun je lessen herhalen als ze te zwaar bleken te zijn.

Hopelijk helpt dat

@Honeymooner veel beginners lopen inderdaad te snel, vooral aan het begin van hun training (heb ik ergens gelezen ) Misschien dat dat bij jou ook het geval is... probeer het eens zeer rustig aan te doen, vooral in het begin van de run.

Zelf loop ik trouwens met een hartslagmeter. Ik zie aan mijn hartslag dan al veel eerder of ik TE inspannend bezig ben. Ik kan dan wat zachter gaan lopen en voorkom dat ik al hijgend helemaal kapot ga. Voor mij is de grens 175 bpm. Ik probeer te voorkomen dat ik daar over heen ga.

Mag ik trouwens ook in de OP?
Vanochtend (wel rond 12 uur eigenlijk ) heb ik les 6 gelopen van Evy. Het ging me erg makkelijk af. En ik ben erg fier op mijzelf (om even in termen van Evy te blijven ) dat ik ondanks de regen toch ben gegaan.
Je mag van mij in de OP hoor, maar wat moet ik er dan in zetten? En vind je het erg dat ik 't dan pas morgen aanpas.
pi_71103541
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je oren Ze flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon

Vind het een beetje ver gaan om ze af te gaan tapen tegen me oor aan
pi_71103697
Ik hou het snoertje vast 10cm onder m'n kin ofzo.. Anders flikkeren ze eruit idd.. Het loopt niet heel relaxed overigens..
pi_71103793
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:49 schreef Honeymooner het volgende:
Ik hou het snoertje vast 10cm onder m'n kin ofzo.. Anders flikkeren ze eruit idd.. Het loopt niet heel relaxed overigens..
haha nee dat lijkt me niet echt prettig lopen, en als ik daarna aan het kettlebellen ga, is het wel prettig als je je handen kunt gebruiken
  zaterdag 18 juli 2009 @ 21:59:33 #14
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_71103917
Zo, ik ga eens kijken of ze in Frankrijk lekkere loopwegen hebben
pi_71103945
Vanmorgen les 21 gelopen. 10/10/12.

Ik heb altijd dat ik de eerste minuten echt denk dat ik doodga. Die vind ik zoooo zwaar. Het middengedeelte gaat dan altijd wel lekker eigenlijk en de laatste paar minuten lijken wel uren te duren

Tijdens het rennen zit mijn hartslag trouwens rond de 170. Lager kan echt niet hoor. Dan moet ik zo langzaam dat ik net zo goed kan gaan wandelen Ik heb echt geen flauw idee hoe hard ik ren, maar snel is het niet in ieder geval Maargoed, ik kom vooruit en daar gaat het mij om.

Ben benieuwd naar les 22. 15/15. Maarja, nu ik 12 minuten heb gered zullen die 15 minuten ook wel lukken!

Ik vind trouwens wel met Evy dat het opeens heel hard omhoog gaat qua minuten. Je blijft eerst een eeuwigheid bij die 3 minuten hangen en dan moet je voor je t weet 10 minuten rennen...
pi_71104030
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je oren Ze flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon

Dopjes vallen er bij mij zelfs uit als ik stokstijf op de bank zit, dus vandaar.
pi_71107545
Ik loop al een tijdje zonder mp3, maar wil dit toch ff volgen..
wat ik heb gedaan is gaan lopen bij een groep.
voor mij is het voordeel 3 keer in de week op vaste tijden met een groepje aan de slag.
als ik niet kan ga ik niet, maar ik probeer het altijd wel.
ik ben een half jaar terug ongeveer begonnen en loop nu zo een 45 km per week verdeeld over 3 keer.

belangrijkste vind ik dat ik nu zonder blessures loop wat voorheen wel het geval was door te veel willen.

maar het moet natuurlijk wel in je overige leven passen die vaste tijden.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
pi_71108500
@mijndochters hoe lang loop je zo per keer? (tijd)

Dit is mijn MP3 speler (Sony W-serie). Die heb ik speciaal gekocht voor het sporten, omdat je hier geen lastige draden en spelerbox hebt die je moet weg zien te werken.

zondag 19 juli 2009 @ 01:45:28 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71109078
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:

Ik heb hele simpele in ear, van mijn mobiel, en die vallen nooit uit. Misschien helpt het jou als je het snoertje achterlangs je nek doet?
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 19 juli 2009 @ 01:51:04 #20
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71109153
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:00 schreef sassa het volgende:
Vanmorgen les 21 gelopen. 10/10/12.

Ik heb altijd dat ik de eerste minuten echt denk dat ik doodga. Die vind ik zoooo zwaar. Het middengedeelte gaat dan altijd wel lekker eigenlijk en de laatste paar minuten lijken wel uren te duren

Tijdens het rennen zit mijn hartslag trouwens rond de 170. Lager kan echt niet hoor. Dan moet ik zo langzaam dat ik net zo goed kan gaan wandelen Ik heb echt geen flauw idee hoe hard ik ren, maar snel is het niet in ieder geval Maargoed, ik kom vooruit en daar gaat het mij om.

Ben benieuwd naar les 22. 15/15. Maarja, nu ik 12 minuten heb gered zullen die 15 minuten ook wel lukken!

Ik vind trouwens wel met Evy dat het opeens heel hard omhoog gaat qua minuten. Je blijft eerst een eeuwigheid bij die 3 minuten hangen en dan moet je voor je t weet 10 minuten rennen...
Ik heb hetzelfde 'deze les ga ik echt niet redden, dit keer echt echt niet' gevoel, incl het 'gaat wel lekker' in het midden en het 'deze minuut lijkt wel 10 minuten te duren' op het einde, alleen ben ik nog maar bij les 15. Ik vind het jammer dat ik nu nog steeds niet heb dat het begin lekker makkelijk gaat en ik een 'Yeahh, zo gaat ie goed' gevoel heb als ik begin met rennen. Dat had ik eigenlijk wel verwacht na 5 weken, maar als ik jou zo lees hoef ik daar voorlopig nog niet op te rekenen.

Succes met de 15 minuten, zal idd vast wel lukken, zeker als je motivatie goed is.
  zondag 19 juli 2009 @ 01:54:09 #21
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71109223
/Verkeerde knopje.
pi_71112386
Ik ga zo ook weer rennen, 10 en 20 minuten!

Ik herken wat jullie zeggen, dat je aan het begin al denkt dat het nooit gaat lukken, daarna opleeft en aan het eind niet kan wachten tot je er bent.
Maar inmiddels gaat het bij mij anders. Aan het begin loop ik heel lekker en relaxed, halverwege begin ik moe te worden en ben ik bang dat ik het niet red. Ik ga dan wat beter op mijn ademhaling letten en zet door. En opeens gaat het weer lekker! Aan het eind heb ik zelfs soms nog energie over en trek ik nog een sprintje.

En is 12 km per uur normaal? Ik denk dat je dat tempo haalt als je serie 2 afgerond hebt, maar voorlopig is 10 km per uur realistischer (aan het einde van serie 1).
pi_71112625
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ga zo ook weer rennen, 10 en 20 minuten!

Ik herken wat jullie zeggen, dat je aan het begin al denkt dat het nooit gaat lukken, daarna opleeft en aan het eind niet kan wachten tot je er bent.
Maar inmiddels gaat het bij mij anders. Aan het begin loop ik heel lekker en relaxed, halverwege begin ik moe te worden en ben ik bang dat ik het niet red. Ik ga dan wat beter op mijn ademhaling letten en zet door. En opeens gaat het weer lekker! Aan het eind heb ik zelfs soms nog energie over en trek ik nog een sprintje.

En is 12 km per uur normaal? Ik denk dat je dat tempo haalt als je serie 2 afgerond hebt, maar voorlopig is 10 km per uur realistischer (aan het einde van serie 1).
Wij moesten bij de coopertest op de middelbare school als meisje 2600 meter in 12 minuten rennen om een voldoende te halen. Dat is dus zelfs 13kmh. Ik lag meestal na 3 minuten al paars aangelopen op een bankje in de kleedkamer.

Als je op de mavo zat hoefde je als meisje overigens minder hard te kunnen rennen dan de meisjes op het vwo. Nooit begrepen waarom?
pi_71113020
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:12 schreef _Arual_ het volgende:
Als je op de mavo zat hoefde je als meisje overigens minder hard te kunnen rennen dan de meisjes op het vwo. Nooit begrepen waarom?
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Nou is de coopertest zowiezo een verschrikking. Ik heb nooit echt begrepen waarom je kinderen op een enkele sport gaat afrekenen met een cijfer.
pi_71113164
Oow die Coopertest heb ik echt walgelijke herinneringen aan idd! Ik was heel sportief op de middelbare school, had zelfs gym II als examenvak enzo, maar die test haalde ik altijd maar net..

Als ik jullie zo hoor, zie ik nog niet uit naar de lessen waarin ik langer moet lopen.. Ben heel benieuwd wanneer je gewoon totaal ontspannen & easy een half uur kunt lopen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')