ja dat vraag ik me ook wel eens af.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:13 schreef Honeymooner het volgende:
Maar ik ben echt wel aan het hijgen.. Toch heb ik niet het gevoel dat ik te snel loop.. Moet ik dan gewoon zo zacht gaan lopen totdat ik niet meer hijg?
Ik kan twee oorzaken bedenken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:12 schreef _Arual_ het volgende:
Zo dadelijk les 14... die vijf minuten van vorige keer waren killing, en nu zit er al plots een stuk van 7 minuten tussen.
Ik vind het sowieso een wonder dat ik tot op heden wel iedere les uit heb weten te lopen...
Wat ik bij spinning wel had en bij het hardlopen mis: de eerste tien minuten denken dat je het deze keer noooooit gaat reden - en dan opeens een omslagpunt. Bij hardlopen blijft het gevoel van 'ik ga het niet redden' hangen, zelfs als ik weet dat ik nog meer een minuut hoef.
Je mag van mij in de OP hoor, maar wat moet ik er dan in zetten? En vind je het erg dat ik 't dan pas morgen aanpas.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik kan twee oorzaken bedenken.
1) Je loopt te hard in het begin waardoor je al je energie verspeeld en de rest van de run inderdaad erg zwaar wordt. > Oplossing, zeer rustig beginnen, nog rustiger dan je zelf nodig acht.
2) De oefeningen zijn boven je conditieniveau en daardoor zit je elke oefening aan (of over) je max. > Oplossing, ga een paar lessen en neem wat tijd om je conditie op te laten bouwen. Ook kun je lessen herhalen als ze te zwaar bleken te zijn.
Hopelijk helpt dat
@Honeymooner veel beginners lopen inderdaad te snel, vooral aan het begin van hun training (heb ik ergens gelezen) Misschien dat dat bij jou ook het geval is... probeer het eens zeer rustig aan te doen, vooral in het begin van de run.
Zelf loop ik trouwens met een hartslagmeter. Ik zie aan mijn hartslag dan al veel eerder of ik TE inspannend bezig ben. Ik kan dan wat zachter gaan lopen en voorkom dat ik al hijgend helemaal kapot ga. Voor mij is de grens 175 bpm. Ik probeer te voorkomen dat ik daar over heen ga.
Mag ik trouwens ook in de OP?
Vanochtend (wel rond 12 uur eigenlijk) heb ik les 6 gelopen van Evy. Het ging me erg makkelijk af. En ik ben erg fier op mijzelf (om even in termen van Evy te blijven
) dat ik ondanks de regen toch ben gegaan.
haha nee dat lijkt me niet echt prettig lopen, en als ik daarna aan het kettlebellen ga, is het wel prettig als je je handen kunt gebruikenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:49 schreef Honeymooner het volgende:
Ik hou het snoertje vast 10cm onder m'n kin ofzo.. Anders flikkeren ze eruit idd.. Het loopt niet heel relaxed overigens..
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je orenZe flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon
![]()
Vind het een beetje ver gaan om ze af te gaan tapen tegen me oor aan
Ik heb hele simpele in ear, van mijn mobiel, en die vallen nooit uit. Misschien helpt het jou als je het snoertje achterlangs je nek doet?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je orenZe flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon
![]()
Vind het een beetje ver gaan om ze af te gaan tapen tegen me oor aan
Ik heb hetzelfde 'deze les ga ik echt niet redden, dit keer echt echt niet' gevoel, incl het 'gaat wel lekker' in het midden en het 'deze minuut lijkt wel 10 minuten te duren' op het einde, alleen ben ik nog maar bij les 15.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:00 schreef sassa het volgende:
Vanmorgen les 21 gelopen. 10/10/12.
Ik heb altijd dat ik de eerste minuten echt denk dat ik doodga. Die vind ik zoooo zwaar. Het middengedeelte gaat dan altijd wel lekker eigenlijk en de laatste paar minuten lijken wel uren te duren
Tijdens het rennen zit mijn hartslag trouwens rond de 170. Lager kan echt niet hoor. Dan moet ik zo langzaam dat ik net zo goed kan gaan wandelenIk heb echt geen flauw idee hoe hard ik ren, maar snel is het niet in ieder geval
Maargoed, ik kom vooruit en daar gaat het mij om.
Ben benieuwd naar les 22. 15/15. Maarja, nu ik 12 minuten heb gered zullen die 15 minuten ook wel lukken!
Ik vind trouwens wel met Evy dat het opeens heel hard omhoog gaat qua minuten. Je blijft eerst een eeuwigheid bij die 3 minuten hangen en dan moet je voor je t weet 10 minuten rennen...
Wij moesten bij de coopertest op de middelbare school als meisje 2600 meter in 12 minuten rennen om een voldoende te halen. Dat is dus zelfs 13kmh. Ik lag meestal na 3 minuten al paars aangelopen op een bankje in de kleedkamer.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ga zo ook weer rennen, 10 en 20 minuten!
Ik herken wat jullie zeggen, dat je aan het begin al denkt dat het nooit gaat lukken, daarna opleeft en aan het eind niet kan wachten tot je er bent.
Maar inmiddels gaat het bij mij anders. Aan het begin loop ik heel lekker en relaxed, halverwege begin ik moe te worden en ben ik bang dat ik het niet red. Ik ga dan wat beter op mijn ademhaling letten en zet door. En opeens gaat het weer lekker! Aan het eind heb ik zelfs soms nog energie over en trek ik nog een sprintje.
En is 12 km per uur normaal? Ik denk dat je dat tempo haalt als je serie 2 afgerond hebt, maar voorlopig is 10 km per uur realistischer (aan het einde van serie 1).
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Nou is de coopertest zowiezo een verschrikking. Ik heb nooit echt begrepen waarom je kinderen op een enkele sport gaat afrekenen met een cijfer.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:12 schreef _Arual_ het volgende:
Als je op de mavo zat hoefde je als meisje overigens minder hard te kunnen rennen dan de meisjes op het vwo. Nooit begrepen waarom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |