Links voorgaande topics:quote:Op maandag 5 november 2007 20:41 schreef Bob-B het volgende:
Vandaag Piramide loop gedaan, kende deze vorm van hardloop training niet, maar je wordt er wel een vent van. Eerst 15 minuten algehele warming up.
10 minuten --> Hf zone 1
8 minuten --> Hf zone 2
6 minuten --> Hf zone 3
2 minuten --> Hf zone 1
4 minuten --> Hf zone 4 (dit was echt k*t)
Dit twee keer gelopen, heb nu wel stress in m'n benen, zo maar eens lekker op de bank liggen![]()
Hardlopers (vanaf oktober '07):quote:Op zondag 4 februari 2007 11:27 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil beginnen met hardlopen, dus ging ik op zoek naar hardloopschema\'s.
Je vindt dan van die hardloopschema\'s waarbij je afwisselend moet hardlopen en wandelen.
Nu zie ik mezelf niet met een stopwatch klooien.
Ik bedacht me dat ik zelf een mp3 zou kunnen maken waarbij ik het schema in muziek uit zou drukken.
Dus bijvoorbeeld een keiharde housebeat wanneer er gerend moet worden en een rustig muziekje voor de wandelmomenten.
Maar wat blijkt; dit bestaat al!
Ik heb er twee gevonden die ik erg goed vind. Als je op de link klikt, vind je de podcasts.
Je kunt met de link subscriben via iTunes en zo de podcasts binnenhalen en op je iPod zetten.
Maar je hebt niet per se iTunes of iPod nodig. Je kunt de bestandjes ook gewoon openen in je muziekplayer op je pc, en dan opslaan als mp3 en op je mp3-speler zetten!
1) http://www.ullreys.com/robert/Podcasts/index.html
Robert Ullreys heeft het beginnersschema van coolrunning.com (\'The Couch-to-5K Running Plan\') omgezet in podcasts.
Er zijn 9 lessen, die je 3 keer per week moet volgen.
Aan het einde van de rit kun je 5 kilometer aaneengesloten hardlopen.
Het schema \'op papier\':
http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml
2) http://www.een.be/televis(...)_podcast/index.shtml
Hier is het schema van Vlaanderen Sportland, het \'Start to run\' programma omgezet tot een podcast.
Er zijn 27 lessen, 3 verschillende per week.
Ook hier is het einddoel 5 km aaneengesloten rennen.
Er is ook een tweede reeks: van 5km naar 10 km!
Het schema \'op papier\':
http://www.sport.be/starttorun/nl/training/
Beide begeleiders loodsen je door de lessen heen en moedigen je aan.
De tijd gaat ook lekker snel voorbij met die dancebeats volgens mij!![]()
Iemand al ervaring met deze schema\'s?
Koolhydraten! --> Evergreens, bananen, wat ik maar voor handen heb!quote:Op maandag 5 november 2007 21:07 schreef Adelante het volgende:
ik heb altijd keihonger na het hardlopen, meestal vreet ik dan een halve bak magere kwark leeg
herkenbaar en wat is jullie after-evy-snack?
2,5 km is voor de eerste keer echt al wel veel hoorquote:Op dinsdag 6 november 2007 02:23 schreef compier het volgende:
Vandaag besloot ik dat ik na ALTIJD uitstellen maar weer eens wat moet gaan doen, net 2.5 km gelopen, arhg!
Best confronterend, aangezien ik 4 maanden terug nog veel fietste en skateboardde en nu ik in de USA woon, een auto heb geen ruk meer uitvoer(de).
Ik heb dus besloten dat ik weer regelmatig ga hardlopen
Achter elkaar hardlopen, geen pauzes.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:17 schreef freecell het volgende:
[..]
2,5 km is voor de eerste keer echt al wel veel hoorAan één stuk of met looppauzes?
En snap je nu waarom in de USA het gemiddelde gewicht hoger ligt?
Ik heb het best druk dus als ik tijd heb op m'n vaste dagen ga ik. Dat laatste moet je niet naar kijken, je bent bezig voor jezelf en voor niemand anders, dus laat anderen lekker kijken en harder lopen.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:09 schreef Rubsy het volgende:
Wanneer lopen jullie het liefst hard?
Mijn voorkeur toch echt 's avonds, zien al die luitjes op straat me hier niet zweten en hijgen
Het is nu weer prima weer, komt helemaal goed Teigan!quote:Op vrijdag 9 november 2007 07:41 schreef teigan het volgende:
Ik vind het eind van de middag en 's avonds ook wel lekker om te lopen...
Ik zou vandaag les 12 gaan lopen, maar toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik daar even anders over.. .(hagel tegen de ramen enzo.)
Dat hijgen komt deels doordat ik bronchitus heb momenteelquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:02 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik heb het best druk dus als ik tijd heb op m'n vaste dagen ga ik. Dat laatste moet je niet naar kijken, je bent bezig voor jezelf en voor niemand anders, dus laat anderen lekker kijken en harder lopen.
Trouwens, als je moet hijgen ga je toch echt te hard en loop je zeker 1 zone te hoog. Probeer es hard te lopen op een tempo dat je gewoon nog kan praten. Dan train je conditie, als je loopt totdat het zwart wordt breek je alleen je conditie af.
Hoezo loop jij midden in de nacht?quote:Op maandag 12 november 2007 03:22 schreef compier het volgende:
net de eerste " les" gedaan.
Was heel lekker weer, 18 graden en pikkedonker (1.6 kilometer met 3 huizen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |