ja dat vraag ik me ook wel eens af.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:13 schreef Honeymooner het volgende:
Maar ik ben echt wel aan het hijgen.. Toch heb ik niet het gevoel dat ik te snel loop.. Moet ik dan gewoon zo zacht gaan lopen totdat ik niet meer hijg?
Ik kan twee oorzaken bedenken.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:12 schreef _Arual_ het volgende:
Zo dadelijk les 14... die vijf minuten van vorige keer waren killing, en nu zit er al plots een stuk van 7 minuten tussen.
Ik vind het sowieso een wonder dat ik tot op heden wel iedere les uit heb weten te lopen...
Wat ik bij spinning wel had en bij het hardlopen mis: de eerste tien minuten denken dat je het deze keer noooooit gaat reden - en dan opeens een omslagpunt. Bij hardlopen blijft het gevoel van 'ik ga het niet redden' hangen, zelfs als ik weet dat ik nog meer een minuut hoef.
Je mag van mij in de OP hoor, maar wat moet ik er dan in zetten? En vind je het erg dat ik 't dan pas morgen aanpas.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik kan twee oorzaken bedenken.
1) Je loopt te hard in het begin waardoor je al je energie verspeeld en de rest van de run inderdaad erg zwaar wordt. > Oplossing, zeer rustig beginnen, nog rustiger dan je zelf nodig acht.
2) De oefeningen zijn boven je conditieniveau en daardoor zit je elke oefening aan (of over) je max. > Oplossing, ga een paar lessen en neem wat tijd om je conditie op te laten bouwen. Ook kun je lessen herhalen als ze te zwaar bleken te zijn.
Hopelijk helpt dat
@Honeymooner veel beginners lopen inderdaad te snel, vooral aan het begin van hun training (heb ik ergens gelezen) Misschien dat dat bij jou ook het geval is... probeer het eens zeer rustig aan te doen, vooral in het begin van de run.
Zelf loop ik trouwens met een hartslagmeter. Ik zie aan mijn hartslag dan al veel eerder of ik TE inspannend bezig ben. Ik kan dan wat zachter gaan lopen en voorkom dat ik al hijgend helemaal kapot ga. Voor mij is de grens 175 bpm. Ik probeer te voorkomen dat ik daar over heen ga.
Mag ik trouwens ook in de OP?
Vanochtend (wel rond 12 uur eigenlijk) heb ik les 6 gelopen van Evy. Het ging me erg makkelijk af. En ik ben erg fier op mijzelf (om even in termen van Evy te blijven
) dat ik ondanks de regen toch ben gegaan.
haha nee dat lijkt me niet echt prettig lopen, en als ik daarna aan het kettlebellen ga, is het wel prettig als je je handen kunt gebruikenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:49 schreef Honeymooner het volgende:
Ik hou het snoertje vast 10cm onder m'n kin ofzo.. Anders flikkeren ze eruit idd.. Het loopt niet heel relaxed overigens..
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je orenZe flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon
![]()
Vind het een beetje ver gaan om ze af te gaan tapen tegen me oor aan
Ik heb hele simpele in ear, van mijn mobiel, en die vallen nooit uit. Misschien helpt het jou als je het snoertje achterlangs je nek doet?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:43 schreef wapwip het volgende:
Over die mp3 speler, hoe houden jullie in godsnaam die oortjes in je orenZe flikkeren er echt constant uit bij mij, nou heb ik van die sony in ear dingen gekocht, en ook nog met zo'n beugel gevalletje, en dan nog gewoon
![]()
Vind het een beetje ver gaan om ze af te gaan tapen tegen me oor aan
Ik heb hetzelfde 'deze les ga ik echt niet redden, dit keer echt echt niet' gevoel, incl het 'gaat wel lekker' in het midden en het 'deze minuut lijkt wel 10 minuten te duren' op het einde, alleen ben ik nog maar bij les 15.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:00 schreef sassa het volgende:
Vanmorgen les 21 gelopen. 10/10/12.
Ik heb altijd dat ik de eerste minuten echt denk dat ik doodga. Die vind ik zoooo zwaar. Het middengedeelte gaat dan altijd wel lekker eigenlijk en de laatste paar minuten lijken wel uren te duren
Tijdens het rennen zit mijn hartslag trouwens rond de 170. Lager kan echt niet hoor. Dan moet ik zo langzaam dat ik net zo goed kan gaan wandelenIk heb echt geen flauw idee hoe hard ik ren, maar snel is het niet in ieder geval
Maargoed, ik kom vooruit en daar gaat het mij om.
Ben benieuwd naar les 22. 15/15. Maarja, nu ik 12 minuten heb gered zullen die 15 minuten ook wel lukken!
Ik vind trouwens wel met Evy dat het opeens heel hard omhoog gaat qua minuten. Je blijft eerst een eeuwigheid bij die 3 minuten hangen en dan moet je voor je t weet 10 minuten rennen...
Wij moesten bij de coopertest op de middelbare school als meisje 2600 meter in 12 minuten rennen om een voldoende te halen. Dat is dus zelfs 13kmh. Ik lag meestal na 3 minuten al paars aangelopen op een bankje in de kleedkamer.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik ga zo ook weer rennen, 10 en 20 minuten!
Ik herken wat jullie zeggen, dat je aan het begin al denkt dat het nooit gaat lukken, daarna opleeft en aan het eind niet kan wachten tot je er bent.
Maar inmiddels gaat het bij mij anders. Aan het begin loop ik heel lekker en relaxed, halverwege begin ik moe te worden en ben ik bang dat ik het niet red. Ik ga dan wat beter op mijn ademhaling letten en zet door. En opeens gaat het weer lekker! Aan het eind heb ik zelfs soms nog energie over en trek ik nog een sprintje.
En is 12 km per uur normaal? Ik denk dat je dat tempo haalt als je serie 2 afgerond hebt, maar voorlopig is 10 km per uur realistischer (aan het einde van serie 1).
Dat is inderdaad wel heel vreemd. Nou is de coopertest zowiezo een verschrikking. Ik heb nooit echt begrepen waarom je kinderen op een enkele sport gaat afrekenen met een cijfer.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:12 schreef _Arual_ het volgende:
Als je op de mavo zat hoefde je als meisje overigens minder hard te kunnen rennen dan de meisjes op het vwo. Nooit begrepen waarom?
Vreselijk zoiets inderdaad!quote:Op zondag 19 juli 2009 11:12 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wij moesten bij de coopertest op de middelbare school als meisje 2600 meter in 12 minuten rennen om een voldoende te halen. Dat is dus zelfs 13kmh. Ik lag meestal na 3 minuten al paars aangelopen op een bankje in de kleedkamer.
Als je op de mavo zat hoefde je als meisje overigens minder hard te kunnen rennen dan de meisjes op het vwo. Nooit begrepen waarom?
Ik en een aantal anderen hier lopen met een Garmin Forerunner.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef MindVision het volgende:
Rent niemand met een Nike+ systeem? Ik ren er ook mee, love it! Site is ook helemaal geupdate en heb nu een nieuw schema laten opstellen ook.
Ik schat die kans erg klein. Nike wil natuurlijk wél dat je de apparatuur gebruikt die ze zelf verkopen..quote:Op zondag 19 juli 2009 13:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik en een aantal anderen hier lopen met een Garmin Forerunner.
Is er iemand die weet of het mogelijk is om de Garmin files te converteren naar Nike+ zodat je ook die site kunt gebruiken voor updates?
Wil je dan gelijk topic 16 even aan de OP toevoegen? Hardloopschema op je MP3-speler - #16quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Je mag van mij in de OP hoor, maar wat moet ik er dan in zetten? En vind je het erg dat ik 't dan pas morgen aanpas.
Ik doe hetzelfde als jij, maar je kunt ook van die banden kopen voor je ipod. Die doe je om je bovenarm. Ik heb ook weleens m'n sleutel aan m'n veter geregen en daarna vastgestrikt. Ging ook prima, maar dan moet je niet een hele sleutelbos hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Leinonlein het volgende:
Trouwens, waar laten jullie je muziekspeler en sleutels tijdens het rennen? Nu houd ik mijn ipod vast en stop mijn sleutels in mijn bh maar dat is natuurlijk niet ideaal. Is iets van een heupband oid een idee?
Die banden heb ik gezien ja, maar ik vond ze eerlijk gezegd vrij duur. Ik zag ze voor 25 euro en voor alleen een band vond ik het wat veel... Ik neem sowieso alleen de huissleutel mee op rentocht dus aan de schoenveter is ook een ideequote:Op zondag 19 juli 2009 17:54 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde als jij, maar je kunt ook van die banden kopen voor je ipod. Die doe je om je bovenarm. Ik heb ook weleens m'n sleutel aan m'n veter geregen en daarna vastgestrikt. Ging ook prima, maar dan moet je niet een hele sleutelbos hebben.
Het hele gebeuren bestaat uit 2 onderdelen. Eentje voor in de schoen en eentje voor in je ipod:quote:Op zondag 19 juli 2009 17:56 schreef wapwip het volgende:
Hoe krijg je dat nike gedoe aan het werk op een ipod touch? Ik neem aan dat ik eerst nog een sensor ofzo moet kopen die de boel kan registreren?
En kost het programma zelf ook geld?
Er staat toch op je ipod een programma wat alle info bijhoud enzo, en naar de nike site kan doorsturen, moet je dat eerst downloaden?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:25 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Die banden heb ik gezien ja, maar ik vond ze eerlijk gezegd vrij duur. Ik zag ze voor 25 euro en voor alleen een band vond ik het wat veel... Ik neem sowieso alleen de huissleutel mee op rentocht dus aan de schoenveter is ook een idee![]()
[..]
Het hele gebeuren bestaat uit 2 onderdelen. Eentje voor in de schoen en eentje voor in je ipod:
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat je met "het programma" bedoelt maar die 2 dingen kosten samen 30 euro en het gebruik van de website is gratis.
Dat doet ie automatisch, heb je geen programma voor nodigquote:Op zondag 19 juli 2009 18:30 schreef neen het volgende:
Bestaan er ook van die dingen om later te syncen met je computer ofzowant zo'n nieuwe ipod heb ik niet. Morgen maar weer een rondje Evy lopen, denk dat ik eens begin bij les 11 ofzo en dan aan de hand daarvan een les eerder/later starten.
Nee je hoeft niets te downloadenquote:Op zondag 19 juli 2009 18:35 schreef wapwip het volgende:
[..]
Er staat toch op je ipod een programma wat alle info bijhoud enzo, en naar de nike site kan doorsturen, moet je dat eerst downloaden?
Volgens mij loop je gelijk met mij, ik zou vanavond les 24 moeten gaan doen, maar heb besloten terug te gaan naar 20. Voornaamste reden was 14 dagen lang niks doen vanwege (hoe toevallig) mijn linker lies. Daarna toch nog 22 en 23 gedaan, maar het gevoel dat ik de hele rit in een zuurstofschuld loop. Op aanwijzingen van anderen in het vorige topic nu toch besloten om terug te gaan, en les 20 is de eerste les die minder lange blokken heeft. Dan maar een dag of 10 later klaar zijn...quote:Op zondag 19 juli 2009 17:51 schreef Ceehaa het volgende:
Zoooooooooo, die 20 minuten gingen lastig zeg.. Aan het eind wel weer wat beter, maar kreeg wel weer wat last van mijn kuiten en enkels. Iets dat ik alleen in het begin had. En het schoot in m'n linkerlies. Ik kon er wel mee door lopen, maar ik voel het nu nog steeds. Balen. Ik ben nog niet helemaal klaar voor de 30 minuten blijkbaar. Ik heb nog drie lessen te gaan, dus hopelijk trekken die me net over de streep. Hopelijk gaat de spierpijn snel over.
ik heb een first generation touchquote:Op zondag 19 juli 2009 19:02 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Dat doet ie automatisch, heb je geen programma voor nodig. (of kan zijn dat je itunes nodig hebt maar dat gebruik ik sowieso al)
Requirements volgens Apple:
* iPod nano, iPod touch (2nd generation), or iPhone 3G S
* Nike+ shoes
* iPod nano software v1.2
* iTunes 8.2 or later (available via free download)
* A Mac with a USB 2.0 port and Mac OS X version 10.3.9 or later; or a PC with a USB 2.0 port and Windows 2000 (SP4) or XP Home or Professional (SP2)
* Internet access and a free Nike.com account
Haha oh zo, sorry mannen. Heb je anders een iphone of een android phone? Die hebben ook veel GPS gebaseerde programma's die hetzelfde doen.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:04 schreef neen het volgende:
Ja, dat zo'n nike+ ding dat doet snap ik maar ik bedoel dus iets waar je niet een van die nieuwere iPods voor nodig hebthet enige wat ik vind is een trackstick maar die kosten echt 100/200 euro of iets dergelijks
nou ja, misschen maar eeen 2e hands nano op de kop tikken ofzo want geinig is het wel
Ik heb alleen maar dingen waarop het niet kanquote:Op zondag 19 juli 2009 19:08 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
Haha oh zo, sorry mannen. Heb je anders een iphone of een android phone? Die hebben ook veel GPS gebaseerde programma's die hetzelfde doen.
Wow wat is dat voor onoverzichtelijke site zegquote:Op zondag 19 juli 2009 19:09 schreef neen het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar dingen waarop het niet kannou ja, dan eerst nog maar even gewoon evy + mapmyrun, dat is ook een leuke site trouwens met al die statistiekjes enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |