abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72016804
zometeen tennissen in de hitte
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_72031383
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:29 schreef dyna18 het volgende:
De polar RS300X lijkt mij erg geschikt voor hardlopers.
Heb ik met footpod en ben (nog) niet tevreden omdat ik het niet voor elkaar krijg een grafiek eruit te krijgen met hartslag vs tijd of hartslag/snelheid vs tijd. Weet iemand hier dat mogelijk is met een PolarRS300X?
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72059703
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:20 schreef zesje het volgende:

[..]

Heb ik met footpod en ben (nog) niet tevreden omdat ik het niet voor elkaar krijg een grafiek eruit te krijgen met hartslag vs tijd of hartslag/snelheid vs tijd. Weet iemand hier dat mogelijk is met een PolarRS300X?
Als ik deze reactie goed lees, dan vrees ik dat het niet mogelijk is.
Hardloopschema op je mp3-speler - #17
pi_72060976
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:19 schreef koeii het volgende:
veuls te warm
Oh nee, ik vind het heerlijk! Lijkt wel of ik ook beter/makkelijker loop met dit warme weer . Vandaag nog teveel spierpijn van gisteren dus ben maar naar de sportschool gegaan om daar wat te fietsen/roeien

Heb me trouwens opgegeven voor de 10km in Utrecht eind september
pi_72063440
heb al sinds maandag niet meer gelopen, vooral dankzij de NS (3x idioot laat pas thuis) maar 30 graden is ook mij echt te warm
pi_72069411
overbelasting verdomme klote hamstring
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:32:29 #57
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72069495
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:28 schreef beertenderrr het volgende:
overbelasting verdomme klote hamstring
bekend verhaal hier...al ruim 1,5 week rust..
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:53:57 #58
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_72108335
Hier zijn jullie

Afgelopen week straftraining gehad: 4 keer 7,5 tot 10km gelopen
  maandag 24 augustus 2009 @ 18:01:20 #59
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_72117031
Heb vandaag een reflecterend hesje gekocht. Ik loop vaak rond zonsondergang, en soms is het me net iets te donker.
pi_72117134
Goed plan, zeker gezien de komende maanden wanneer het weer om 15:00 donker is

edit: zitten die wel een beetje lekker (lees: strak)? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in zo'n hossend ding aan mijn lijf ... of zijn er alternatieven?
pi_72121896
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 18:04 schreef knnth het volgende:
Goed plan, zeker gezien de komende maanden wanneer het weer om 15:00 donker is

edit: zitten die wel een beetje lekker (lees: strak)? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin in zo'n hossend ding aan mijn lijf ... of zijn er alternatieven?
ik vind ze vooral (te) warm!

Je kan ook bij sportzaken van die reflecterende armbanden kopen die je om je boven arm kan doen. en laats zag ik bij run2day loopshirts in fluoriserend geel of oranje
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:49:45 #62
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:51:58 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_72122042
Ik heb bij de halfords een hesje van 3 euro gekocht. Enige maat: XL . Ik kijk vanavond wel hoe-ie zit, het maakt me weinig uit, tenzij het echt superirritant zit. Het nadeel is, dat je precies hetzelfde hesje ook bij Perry kan halen voor 25 euro. .

Heb overigens ook zo'n armbandje. Die was 4 euro.
pi_72122308
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:49 schreef JortK het volgende:
Ik wil ook een hesje, maar inderdaad alleen als die strak zit
die van mij heeft banden aan de zijkant die je strakker kan trekken, en ik heb een kleiner hesje bij Perry gekocht wat voornamelijk gaas is en redelijk strak zit
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:18:41 #65
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72144110
Hoe zit het met de beschibaarheid van vocht tijdens de Dam tot Dam (en andere lopen)?

Moet ik zelf een bidon oid meenemen of is het makkelijker om langs de route bekertjes te grijpen?

Zelf loop ik bij langere trainingen (45min/ 1 uur en langer, afhankelijk van de temperatuur) met bidon...
pi_72145233
http://www.damloop.nl/_kaartjes/2008/parcours.html (laat je niet misleiden door de url, het is weldegelijk het parcours van 2009 )

Daar zie je de uitgiftepunten.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:57 #67
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72146835
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:53 schreef knnth het volgende:
http://www.damloop.nl/_kaartjes/2008/parcours.html (laat je niet misleiden door de url, het is weldegelijk het parcours van 2009 )

Daar zie je de uitgiftepunten.
Thanks!

Ik had al een vermoeden dat er drinkposten waren...maar is het niet dringen, trekken & duwen om eraan te komen en ben je beter af met eiegen voorziening?
pi_72146992
Meestal (geen ervaring met DTD) zijn die tafel erg lang. Dus niet gelijk bij het begin van de tafels dringen, maar gewoon even doorlopen en dan kan je zelfs in jogtempo nog gewoon water oppikken.
pi_72165024
Gevonden
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_72166105
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:51 schreef Sander het volgende:
Ik heb bij de halfords een hesje van 3 euro gekocht. Enige maat: XL . Ik kijk vanavond wel hoe-ie zit, het maakt me weinig uit, tenzij het echt superirritant zit. Het nadeel is, dat je precies hetzelfde hesje ook bij Perry kan halen voor 25 euro. .

Heb overigens ook zo'n armbandje. Die was 4 euro.
Dat scheelt een hoop geld, ik heb verschillende van die hesjes. Goedkoop of ergens gratis bij gekregen.
Meestal zitten ze niet echt lekker, het floddert vaak een beetje. Die armbanden heb ik ook, op de paden waar ik in de winteravonden loop is echt niets te zien dus heb ik er aan elke arm eentje.
Als je die goed instelt heb je er weinig last van en de batterijen gaan lang mee.
pi_72169525
Ik was gister in de perrysport, op zoek naar hardloopgewichtjes. Niet te vinden. Op internet net zo. Iemand enig idee waar die dingen wel te vinden zijn? Die kleine gewichtjes die je om je armen en benen kan doen.
pi_72171018
Gewoon paar dagen het 10.000 kcal-dieet volgen.
Dus toch .
pi_72182056
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef beertenderrr het volgende:
Ik was gister in de perrysport, op zoek naar hardloopgewichtjes. Niet te vinden. Op internet net zo. Iemand enig idee waar die dingen wel te vinden zijn? Die kleine gewichtjes die je om je armen en benen kan doen.
Ik heb geen ervaring met deze gewichten, weet dus ook niet waar ze te krijgen zijn. Maar waarom wil je je gewrichten zwaarder gaan belasten?
Hmm, Nutella.
pi_72187908
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:37 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met deze gewichten, weet dus ook niet waar ze te krijgen zijn. Maar waarom wil je je gewrichten zwaarder gaan belasten?
Ik wil(de) het gaan gebruiken als ik met vrienden van me loop. Mijn basistempo ligt toch een stuk hoger, en op deze manier wilde ik het voor mezelf wat zwaarder maken, zodat ik er meer profijt uit haal, behalve gezelligheid. Als het echter mijn gewrichten erg belast, en de meerwaarde verwaarloosbaar is, dan hoeft het voor mij niet. Ik weet alleen niet of dit het geval is.
pi_72191899
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:38 schreef beertenderrr het volgende:
Bij de Decathlon.
Daar hebben ze een soort zware armband met velcro-sluiting bij de fitness spullen.

weet niet of je het daarmee zwaarder gaat maken, misschien geef je je spieren/pezen een onplezierige oplawaai met de plotselinge extra belasting.

Ergens op het internet heb ik ooit tips gelezen hoe je leuk kan trainen met een langzame/minder ervaren hardlooppartner....maar waar ook al weer? de Am. Runnersworld website waarschijnlijk....
pi_72207252
Gisteravond 35 minuten hardgelopen na een blessure van 2 weken, daarna nog een extra week rust genomen. (overbelaste enkel ) toch merkte ik op dat de enkel nog gevoelig is.

Lekker weertje hoor. Wat gaat de tijd tot snel wanneer je aan het hardlopen bent.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:39:13 #77
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_72257989
Ik ben er ook weer bij! Door vakantie had ik vier weken niet gelopen, maar gisteren liep ik weer moeiteloos 45 minuten in mijn derde training. Dat viel me alles mee. Het wordt nog wel een klus om te trainen voor de dam tot dam (wat is die al snel!!) en de halve van amsterdam. Ik wil ook in januari de halve van egmond lopen
I'm just a girl in the world.
pi_72258043
Net de Coopertest gedaan.. Vorige keer haalde ik 2700 in december 2008, toen was ik net 3 maanden weer begonnen met mijn vriendin.

Doorgetraind en in de zomer zelfs 3x per week hardgelopen, maar wel altijd rustig tempo rond de 4 tot 6 km.

Resultaat was nu 3000, dus toch een vooruitgang :-). Ben wel van plan om elke week minstens 1 intervaltraining te gaan doen nu, want die laatste kilometer was erg zwaar...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:58:52 #79
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_72260911
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 14:43 schreef bananablues het volgende:
Net de Coopertest gedaan.. Vorige keer haalde ik 2700 in december 2008, toen was ik net 3 maanden weer begonnen met mijn vriendin.

Doorgetraind en in de zomer zelfs 3x per week hardgelopen, maar wel altijd rustig tempo rond de 4 tot 6 km.

Resultaat was nu 3000, dus toch een vooruitgang :-). Ben wel van plan om elke week minstens 1 intervaltraining te gaan doen nu, want die laatste kilometer was erg zwaar...
Begonnen met hardlopen of begonnen met je vriendin?
pi_72263746
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 23:41 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Ik wil(de) het gaan gebruiken als ik met vrienden van me loop. Mijn basistempo ligt toch een stuk hoger, en op deze manier wilde ik het voor mezelf wat zwaarder maken, zodat ik er meer profijt uit haal, behalve gezelligheid. Als het echter mijn gewrichten erg belast, en de meerwaarde verwaarloosbaar is, dan hoeft het voor mij niet. Ik weet alleen niet of dit het geval is.
Ik weet zeker dat ze vroeger (ongeveer half jaar geleden) verkocht werden in de Nike winkel in Rotterdam.

Vandaag 35 KM gelopen, dat is toch een pl*uris end lopen! Ben wel blij dat ik het heb gedaan voelde erg goed (op de laatste 5 KM na ). Vanaf begin af aan rond 10 a 10.5 km/h gelopen, laatste 5 KM moest ik toch echt iets toegeven, maar nog steeds erg tevreden met nog anderhalve maand te gaan voor de Marathon en nog 2 weken voor de halve van Rotterdam. Nu is het een kwestie van heel blijven, zorgen dat rond de 30 ik die 5 KM nog goed kan lopen, en ook nog een beetje basissnelheid verhogen

Goede dag vandaag
pi_72264097
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 16:58 schreef annoh het volgende:

[..]

Begonnen met hardlopen of begonnen met je vriendin?
Jaren op atletiek gezeten, maar ik was wel veel jaar gestopt al. Sind september vorig jaar dus begonnen met opbouwen van conditie samen met vriendin
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:12:39 #82
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_72264122
Vandaag lekker gelopen. Voor het eerst sinds een lange tijd. Loop niet zo lekker als het warm is, dan ga ik liever fietsen. 8,5 km gelopen met een kleine versnelling van een kilometer in het midden. Voelde wel redelijk goed.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_72264160
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:58 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat ze vroeger (ongeveer half jaar geleden) verkocht werden in de Nike winkel in Rotterdam.

Vandaag 35 KM gelopen, dat is toch een pl*uris end lopen! Ben wel blij dat ik het heb gedaan voelde erg goed (op de laatste 5 KM na ). Vanaf begin af aan rond 10 a 10.5 km/h gelopen, laatste 5 KM moest ik toch echt iets toegeven, maar nog steeds erg tevreden met nog anderhalve maand te gaan voor de Marathon en nog 2 weken voor de halve van Rotterdam. Nu is het een kwestie van heel blijven, zorgen dat rond de 30 ik die 5 KM nog goed kan lopen, en ook nog een beetje basissnelheid verhogen

Goede dag vandaag
Netjes hoor! Wordt dus je eerste marathon? Ben je ook van plan om door te gaan met marathons of niet?
pi_72265280
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:13 schreef bananablues het volgende:

[..]

Netjes hoor! Wordt dus je eerste marathon? Ben je ook van plan om door te gaan met marathons of niet?
Ja, inderdaad eerste Marathon (Amsterdam). Het is ook de bedoeling dat ik dan Rotterdam ga lopen volgend jaar. En ik zou graag wereldwijd de grote Marathons gaan lopen (Berlin/London/Dublin/NY/enz.) En misschien ooit is Boston, maar daar moet je jezelf voor kwalificeren in behoorlijk scherpe tijd..Dan heb ik iets om voor te trainen
pi_72276704
Op een paar wandelingen na vijf weken niets gedaan, maar nu weer back in business. Kan nog probleemloos een uurtje sjokken, maar snelheid is nihil. Da's niet erg, want de Zevenheuvelen is pas over 2,5 maand. Tot die tijd ga ik af en toe een 10km-loopje doen in de regio. Eerste "wedstrijd" is een etappe van 7,3 km in de Veluweloop over twee weken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:51:52 #86
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72277203
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:01 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Ja, inderdaad eerste Marathon (Amsterdam). Het is ook de bedoeling dat ik dan Rotterdam ga lopen volgend jaar. En ik zou graag wereldwijd de grote Marathons gaan lopen (Berlin/London/Dublin/NY/enz.) En misschien ooit is Boston, maar daar moet je jezelf voor kwalificeren in behoorlijk scherpe tijd..Dan heb ik iets om voor te trainen
Dat is ook mijn plan Volgend jaar zeer ws de marathon van NY

Wat is de kwalificatie tijd van Boston?
The line is a dot to you!
pi_72281994
Als je tussen 18 en 34 ben moet je bij een eerdere marathon (maximaal een jaar voor de start van de boston marathon) een tijd van 3 uur en 10 min of sneller hebben gelopen.

Dat is dus 13,3 km/h lopen, zeker niet onmogelijk dus.
pi_72288682
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:52 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

Oh, als dat alles is....ik hou 13,3 km/h met gemak 42,2 meter vol.
pi_72292461
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Oh, als dat alles is....ik hou 13,3 km/h met gemak 42,2 meter vol.
Precies, is een eitje..Hoef daar niet eens voor te trainen
pi_72300107
Ik vind de prijs van de A'dam marathon anders wel even schandalig hoog, met zijn 55 euro aan inschrijfgeld.
Geef dan maar korting in plaats van zo een gesponsord hardloopshirt.

Maargoed... vandaag mijn nieuwe Forerunner 310XT geprobeerd. Werkt weer lekker, en kon mijn hartslagband van de 305 gewoon erbij gebruiken. Nadeel is alleen dat er wat leuke futures uit de 305 verdwenen zijn.
Zo mis ik nu als leuke dingetjes:
- Time - last lap.
- Zonsopgang.
- Zonsondergang.
Dus denk dat ik Garmin maar ga mailen om dat eens te fixen. Vooral omdat de laatste twee nog wel in de gebruiksaanwijzing staan...

Tevens ook nieuwe schoenen gekocht, want mijn oude waren toch weer 3 jaar oud en waren vorig jaar al helemaal door. Kreeg zo nu en dan ook eens last van mijn spier die splint scheen kan veroorzaken. Vandaag totaal geen last van gehad
Maar hier nog een maandje en dan de Zeeuwse kustmarathon. Dus komt wel akelig dichtbij. En zat er vandaag na 10km al helemaal doorheen... Maar kwam door zeer weinig eten en ik was afgelopen week ook al ziek. Maar dan weet ik meteen ook weer waar ik sta en is een maand toch wel weer weinig ineens.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_72304132
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 21:11 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

Precies, is een eitje..Hoef daar niet eens voor te trainen
Leuk om je daarop te richten. Ms ga ik ook wel in Amsterdam lopen, ik heb er niet specifiek voor getraind maar ik heb er wel zin in. Volgende week heb ik eerst een halve marathon en ik ga dan eens kijken of ik die makkelijk en in een goede tijd kan lopen. Pas liep ik 25 km als training en dat ging wel vrij makkelijk.
Als je een goede basis hebt dan bouw je het wel weer makkelijk op merk ik nu.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:17:46 #92
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72304448
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:52 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Als je tussen 18 en 34 ben moet je bij een eerdere marathon (maximaal een jaar voor de start van de boston marathon) een tijd van 3 uur en 10 min of sneller hebben gelopen.

Zo, dat is best een scherpe tijd Ik heb vorig jaar 3:30 gelopen, mag dus nog wel even door trainen dan
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:42:32 #93
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_72306449
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon van Egmond....
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:30:04 #94
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72307604
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef annoh het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de halve marathon van Egmond....
Succes
pi_72307699
Succes, ik ga misschien ook meedoen ... als de inschrijving over een maand tenminste nog open is.
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:26:11 #96
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_72309111
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Succes
Haha ja dat zal ik nodig hebben ben ik bang. Gelukkig heb ik nog lang de tijd
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:40:57 #97
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_72309522
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:33 schreef knnth het volgende:
Succes, ik ga misschien ook meedoen ... als de inschrijving over een maand tenminste nog open is.

zelfde hier...zou mijn eerste halve worden maar 't is volgens mij wel een zware....
pi_72318401
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef e-runner het volgende:

[..]

Leuk om je daarop te richten. Ms ga ik ook wel in Amsterdam lopen, ik heb er niet specifiek voor getraind maar ik heb er wel zin in. Volgende week heb ik eerst een halve marathon en ik ga dan eens kijken of ik die makkelijk en in een goede tijd kan lopen. Pas liep ik 25 km als training en dat ging wel vrij makkelijk.
Als je een goede basis hebt dan bouw je het wel weer makkelijk op merk ik nu.
Wat ik vooral merk is dat ik conditie-technisch het makkelijk kan lopen, alleen dat bij 30-35 bovenbeen- en bilspieren wel ervan langs krijgen
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Zo, dat is best een scherpe tijd Ik heb vorig jaar 3:30 gelopen, mag dus nog wel even door trainen dan
Ja precies, dat is inderdaad een scherpe tijd.. Maar vind het wel leuk om voor zoiets te trainen. Ik probeer altijd harder/sneller te lopen dan de voorgaande keren dat ik een afstand heb gelopen. Volgend jaar maar is tijd voor maken dus
  dinsdag 1 september 2009 @ 06:45:17 #99
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72331193
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:46 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

Ja precies, dat is inderdaad een scherpe tijd.. Maar vind het wel leuk om voor zoiets te trainen. Ik probeer altijd harder/sneller te lopen dan de voorgaande keren dat ik een afstand heb gelopen. Volgend jaar maar is tijd voor maken dus
Yup

Ik heb het nu ook in mn hoofd zitten, dus het zal er wel van moeten komen Volgend jaar eerst NY of Berlijn lopen
  woensdag 2 september 2009 @ 11:47:25 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_72366250
tvp

weer terug van vakantie en het hardlopen weer opgepakt. Afgelopen zondag ongeveer 5 km gelopen, vanavond staat 40 a 45 minuten op het programma. Heb wel wat van het tempo verloren merk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')