Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Valleikaartje van de Cxx broeders schiet ook lekker op zegBarneveld - Amersfoort 3 euro enkele reis, Ede of Lunteren 5 euro enkele reis, alleen na 9:00 door de week. Ter vergelijking: Uit de NS-automaat komen enkeltjes met korting voor 2,20 voor Barneveld - Amf en 3,40 vor Ed - Amf
En jah, wie heeft er nou geen kortingkaart hmm? Dit is alleen voor zeer incidentele reizigers een optie lijkt me. Oh ja, je mag ook met ALLE stadsbussen van Cxx in Amf rijden. Op het traject station-centrum
Wat toch ZEKER 10 minuten rollator-strompelen is. Nou, wat een geweldig aanbod
Bedankt Cxx!
Ehmm nee, dit menen zequote:Op vrijdag 21 september 2007 13:07 schreef Duvel het volgende:
Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Je kan het beste even naar het station gaan. In de kaartjesautomaat staat alles wat je weten wilt. Je hebt Superdagretours en normale tweemaands retours. Altijd ff kijken wat in jouw geval het goedkoopste is. Internationale treintarieven schijnen vreselijk geheim te zijn, niemand geeft daar informatie over. Eoa Tsjech heeft daarom ooit www.jizdenka.cz opgezet, maar dat zijn maar indicaties. Wel nuttig even goed.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:48 schreef neggix het volgende:
[..]
Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70
Voor dit soort veelgevraagde bestemmingen zijn wel vaak stedentrips-aanbiedingen jaquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef Robin2130 het volgende:
ooh ja: kijk dan ook even op NSinternationaal.nl
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
grensoverschrijdende treinreizen zijn doorgaans trouwens relatief erg duur. Kennelijk is het ergens voor nodig om een "grenstarief" te rekenen. Leuk he, Europese eenwording?
Tsjechischquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:01 schreef Tollywood het volgende:
Bedankt voor de reacties!![]()
@ Dr_Flash helaas voor mij kan ik geen Pools evengoed bedankt!
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zienquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, die nieuwe sprinters waarvan NS er vandaag nog 64 extra besteld heeft, daarvan zou de eerste vandaag gepresenteerd worden of zijn in Krefeld. Iemand een plaatje ? Ik kon op Drehscheibe Online zo gauw nog even niks vinden (maar dat is ook een bar onoverzichtelijke site)
Tofheidquote:Amsterdam wird neben München und Zürich das Drehkreuz im europäischen Nachtreiseverkehr. Die Verbindungen von Kopenhagen, Prag, Wien und Mailand werden bis in die niederländische Metropole weitergeführt.
Ik ben ook erg benieuwd, zal later op de dag ook maar weer is gaan zoeken naar foto's er van.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:22 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zien
mooie tekening van sloterdijkquote:
Volgens die CTA is dit Abcoude anders hoorquote:
Wat vind jij dan mooi?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef Q. het volgende:
Tering wat een lelijke dingen.
Een Diesel 5.quote:
Dat filmpje!quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
alles uit de DE-x seriequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Een Diesel 5.
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
GTW maar dan anders!quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, die deuren geven hetzelfde geluid als de GTW als ze dichtgaan
Het is wel ff wennen zeg!
Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronderquote:
suc6 met de vertragingenquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:54 schreef Q. het volgende:
Oh ja, volgende werkdag Protosjes spotten. Misschien dan meteen maar even vanaf Amersfoort via Ede-Wageningen naar Utrecht.
vast nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronder
Ben benieuwd of NS daar ook nog mee komt. Of bijvoorbeeld Connexxion met de Protos
Ze hebben het filmpje nu verandert, is nu gewoon verslagje.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Een Diesel 5.
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
Nee, ik ook niet, zeker niet omdat die onderkant zo donker is. Het lijkt net zoeen domme visquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:55 schreef sander89 het volgende:
Wel jammer dat geen luik voor aan koppelstuk kan vind het niet echt mooi sowieso de voorkant.
Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijkquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
Dat is lelijk zeg, wat een schril contrast met de boegklep van de ICE.
[afbeelding]
HAP!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijkHoewel de ICE er wel weer lekker gemeen uitziet dan
[afbeelding]
dan nog :w vind nog steeds een hele stap achteruit hoor :wquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
doorloopkop was niet te storingsgevoelig, doorloopkop was te vertragingsgevoelig. En er was onderhoud aan wat tijd en geld kostte. Pure gemakzucht eigenlijk dus.
Aaaaaww!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
1839.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar is de goede tijd van alle getrokken treinen gebleven? :w
Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugjequote:Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
Interieur heeft wat weg van de lightrail dingen die tussen Gouda/alphen rijden .quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]
En de binnenkant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: ANP Photo
Idd anders. Deze week kan ik voor de 2e maal vloeken op Arriva. Zeker op degene die bedacht heeft dat een 2/6 wel even solo van Groningen naar Leeuwarden kan rijden om 17.00. Dat gaat natuurlijk never nooit passen. Daarom is de trein op last van de machinist ook niet vertrokken uit Groningen. Dus dan maar een half uur langer in Groningen wachten voor de volgende, die dus uit een 2/6+2/8+2/6 daardoor bestond. Door dit gedonder bijna een uur in Leeuwarden moeten wachten alvorens ik weer verder kon reizen.quote:
Lijkt net de grote broer van de GTWquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]
En de binnenkant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: ANP Photo
Nee hoorquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugje![]()
En Soestduinen dan, moet je daar nog wat mee? Dat is toch aardig dichtbij.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Europapark, dan nog even heel nauwkeurig Hulshorst aanschieten
Lijkt ook best wel op de BR-425.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt net de grote broer van de GTW
oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten danquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Oja Fles, Hulshorst kan je shaken, rijden geen treinen hele weekend tussen amf en zl
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten dan
Dat valt best meequote:
nee..quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
Ik ga eerst koken, dan zal ik eens kijken of het zin heeft om daar ook nog tijd in te steken. Ik word wel een beetje doodziek van heel dat schijt prorailquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebbenquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja Fles, een weekendje uitstellen heeft ook geen zin, omdat dan Zwolle-Meppel er uit ligt
Heb je het lijntje langs de Ourthe van Rivage naar ehm, dinges, niet Luxemburg, al een keer gedaan? Dat is een erg mooie lijn!quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat valt best mee
Dit was trouwens een recente expeditie om de laatste gaatjes tussen Roodeschool en Metz te dichten.
[afbeelding]
Gravity is Zwaartekrachtquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
zag die foto uit vorige deeltje van de ICMm met gravity, dacht dat ik zoiets al zag laatst, maar durfde t niet te hopen
Ja die! Je kunt daar ook mooie wandelpaden volgen, erg mooie streek. Helaas teveel mountainbikers die denken dat voetpaden bedoeld zijn voor fietsen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Rivage - Marloie? Nee, die moet ik nog
Die lijn heb ik nog niet gedaan, maar mijn België-dekking is sowieso beperkt tot Maastricht - Luik - Luxemburg danwel Hotton en Roosendaal - Brussel - Londen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi gebied daar idd. Ik denk dat ik eerst even Luik - Namen ga volmaken, daar liggen er 18
Geen dagkaarten? Da's mooi bagger. En tijdens TTB-dag (bestaat die nog?) is het niet leuk om te reizen volgens mij... Matig!quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben iig klaar met Hasselt-Luik-Luxemburg en alles ten oosten daarvan
maar belgië is kutje lastig want daar hebben ze geen dagkaarten, en bovendien rijdt er in het weekend heel veel überhaupt niet
EN dagkaartenquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:47 schreef Duvel het volgende:
In Denemarken zijn volgens mij ook minder stations.
dan ga je via duitsland.. kan je mooi met t spurtertje van arriva naar groningenquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebbendan moet je gewoon een takke eind reizen voor één bordje. Dat heet de keerzijde van de medaille
Ben ook eens een halve dag onderweg geweest en 22 euro kwijt aan vervoerbewijzen voor alleen maar het bordje kranenburgMaar dat was het waard hoor
Zo weinig! Ik vond de Zweedse spoorwegen trouwens niet echt goedkoop. Heen en weer (retour kennen ze niet, twee losse enkeltjes dus) Sala - Stockholm kostte voor twee personen bij elkaar ruim zestig euro.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, een 24 uur kaart vol tarief kost daar omgerekend 14 euro en 72 cent
Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Plaatsreservering? Is dat nodig in Zweden?
En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...
Ja, of, zoals wij hadden, twee bejaarden die op jouw plek zitten en alleen Zweeds lullen. Die hebben we maar laten zitten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?
ja, verkankerd is dat altijdquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, of, zoals wij hadden, twee bejaarden die op jouw plek zitten en alleen Zweeds lullen. Die hebben we maar laten zitten.
Wat heeft dit met treinen te maken?quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles rukker
Maand celstraf voor flesverkrachting
Gimme a fuckin break Jackquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:47 schreef vw_caddy het volgende:
mja, ik werk over twee weken in Leeuwarden, een beetje snelle reis is dan wel leuk op zich. Zie de reis al voor me: Hurdegaryp, Zuidhorn, Grijpskerk.... Help!
70 fucking kilometers ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gimme a fuckin break Jacknet 50 km en al janken?
Gn - Lw = 54 Tariefeenheden. Dat is dus maximaal 54 km, maar waarschijnlijk minder.quote:
omgquote:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gn - Lw = 54 Tariefeenheden. Dat is dus maximaal 54 km, maar waarschijnlijk minder.
Plak er nog maar 16km aan vast.quote:schreef vw_caddy het volgende:
Zeg, die sneltreinen van Gn naar Lw: rijden die 's ochtends niet meer om het half uur? Nu is de aansluiting van Rd daarop ronduit kut
Mag ik vragen hoeveel je daarvoor betaalt, en waar je je kaartjes dan vandaan krijgt?quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:04 schreef Socios het volgende:
Morgen een reisje deels door Duitsland.
30142 : Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.29 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
7939 : Zwolle 13.06 - Enschede 14.15 (DM ´90)
RB 29021: Enschede 14.26 - Münster Hbf (D) 15.46 (Talent)
ICE 927: Münster Hbf (D) 16.03 - Dortmund Hbf (D) 16.33 (ICE)
ICE 848: Dortmund Hbf (D) 17.12 - Duisburg Hbf (D) 17.47 (ICE)
ICE 224: Duisburg Hbf (D) 18.04 - Arnhem 19.10 (ICE)
IC 3766: Arnhem 19.42 - Zwolle 20.43 (Plan V/ V-IRM)
IC 10771: Zwolle 20.50 - Leeuwarden 21.54 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.24 (GTW)
677 kilometer in 11 uur en 18 minuten.
ja ja, Gn - Rd is 38 ikweettquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:58 schreef vw_caddy het volgende:
Lezen Fles, en een beetje rekenen. Zit je na 16km vanaf Gn al in Rd?![]()
Lijkt me schoftig duur met al dat ICE gebeuren ertussenquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoeveel je daarvoor betaalt, en waar je je kaartjes dan vandaan krijgt?
Ben ook een huilie, weet het.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ja, Gn - Rd is 38 ikweett
En smorgens zal het vast wel vol zitten met koters en zo, prima. Winsum - Leeuwarden is heul 70 km ja. Nou, wat een dramaZullen we ruilen? Ik zou met plezier 70 km voor een enkeltje noteren
ben daarentegen gedwongen het bij 42 voor een retourtje te laten
Ik vind het wel een geinig lijntje. Echt een boemel met die lage snelheid, ik geloof niet dat er ergens een stuk rechte baan is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja ja, Gn - Rd is 38 ikweett
En smorgens zal het vast wel vol zitten met koters en zo, prima. Winsum - Leeuwarden is heul 70 km ja. Nou, wat een dramaZullen we ruilen? Ik zou met plezier 70 km voor een enkeltje noteren
ben daarentegen gedwongen het bij 42 voor een retourtje te laten
quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:01 schreef von_Preussen het volgende:
Mag ik vragen hoeveel je daarvoor betaalt, en waar je je kaartjes dan vandaan krijgt?
Wil ik best zeggen, is toch ook zelf op te zoeken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me schoftig duur met al dat ICE gebeuren ertussen
Ik vind het ook een leuk lijntje. Goede herinneringen aan Uithuizen. Verder tijd niet in Roodeschool geweest, binnenkort maar eens aan het eind van de middag er naartoe en dan met semi-sneltrein terug.quote:Op zaterdag 22 september 2007 07:33 schreef Duvel het volgende:
Ik vind het wel een geinig lijntje. Echt een boemel met die lage snelheid, ik geloof niet dat er ergens een stuk rechte baan is.
Ik heb een protossen folder die ik voor je kan scannen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:51 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Heeft iemand nou een GOED protosssen PDFje
Na Winsum is er inderdaad geen snelheid in te krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 07:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het wel een geinig lijntje. Echt een boemel met die lage snelheid, ik geloof niet dat er ergens een stuk rechte baan is.
die stop in Swd is helemaal niet over nagedacht iedereen loopt te schelden want door de stop daar heeft de trein vaak vertragingquote:Op zaterdag 22 september 2007 10:01 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Na Winsum is er inderdaad geen snelheid in te krijgen.En na Baflo inderdaad vrij weinig rechte stukken.
Alleen die nieuwe stop in Swd, daar is niet over nagedacht door pruts Arriva.
![]()
Ik heb ondertussen al wat ik zocht, maar toch bedankt voor het aanbodquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een protossen folder die ik voor je kan scannen?
Zelfs de overstap op de stopper naar Leeuwarden is nauwelijks te halenquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:47 schreef vw_caddy het volgende:
mja, ik werk over twee weken in Leeuwarden, een beetje snelle reis is dan wel leuk op zich. Zie de reis al voor me: Hurdegaryp, Zuidhorn, Grijpskerk.... Help!
Met die schijterige extra k*tstop in Sauwerd niet nee. Arriva reageert niet op mijn klachten, volgende week afspraak op provinciehuis. Ze krijgen er van langs.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfs de overstap op de stopper naar Leeuwarden is nauwelijks te halen
Kun je gelijk ook even klagen over de 17.01 naar Leeuwarden van afgelopen vrijdag die niet vertrokken is, omdat er minimaal een bak te weinig was.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:23 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Met die schijterige extra k*tstop in Sauwerd niet nee. Arriva reageert niet op mijn klachten, volgende week afspraak op provinciehuis. Ze krijgen er van langs.![]()
Want?quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:21 schreef ghizzer het volgende:
echt respect voor al die treinmaniacs hier. niets meer dan lof!
Ik ben zelf al van jongs af aan erg treinfan, maar jullie bewijzen dat het nog veel extremer kan (en dat is positief bedoeld!!!). Kan het echt bewonderen dat mensen helemaal op gaan in hun hobby. Vind ik prachtig!quote:
Jawel, wel vet hè, konden ze in één keer de S achter Amsterdam CS verwijderen.quote:Op zondag 23 september 2007 01:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm die duitse CTAs zijn PER letter te regelen?
Uhm, nee... Dat waren gewoon ICE 1 en ICE 2. Je bedoelt ICE-TD? Die hoopte ik nog in Enschede te treffen, maar helaas.quote:Op zondag 23 september 2007 06:13 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
En de eerste 2 ICE's op de plaat zijn Dieseltjes?
Thanks.quote:
Zet 'm dan ook bij de daler!quote:Op zondag 23 september 2007 09:54 schreef Angela1984 het volgende:
Bij die nieuwe stijger.
rotterdam CS?quote:Op zondag 23 september 2007 09:54 schreef Angela1984 het volgende:
Zet ik samen met me vriendin ieder ons fiets achter het Centraal Station. Bij die nieuwe stijger. Netjes vast met een ringslot. Gewoon op zaterdag middag van 1 uur tot uurtje of 5. GVD me slot opgengeknipt fiets gejat. Haar fiets stond er nog omdat er nog een apart slot opzat.
![]()
klote junkies![]()
Op sommige stations (Münster, Duisburg, Bochum, Gelsenkirchen) wel ja, maar op sommige andere stations (Düsseldorf, Wanne-Eickel) niet.quote:Op zondag 23 september 2007 01:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm die duitse CTAs zijn PER letter te regelen?
Perron 0 bedoel je? Dan ben je ´m kwijt.quote:Op zondag 23 september 2007 11:01 schreef Rnej het volgende:
rotterdam CS?
mja, tis wel storingsgevoeliger denk ik?quote:Op zondag 23 september 2007 11:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Op sommige stations (Münster, Duisburg, Bochum, Gelsenkirchen) wel ja, maar op sommige andere stations (Düsseldorf, Wanne-Eickel) niet.
Ik heb goede ervaringen met www.nsinternationaal.nl. In het geval van een weekend kan je voor ¤ 99,-. een retour Nederland - Londen krijgen, maar weet niet of dat ook nog in december geldt.quote:Op zondag 23 september 2007 13:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Wie heeft er tips/trics voor me? Ideeen ect om de treinreis het beste te boeken?
Die was ik tegengekomen ja... maar nadeel is dat de heen op zaterdag is en de terug op zondag... terwijl ik liever er voor kies om vrijdagavond al aan te komen.quote:Op zondag 23 september 2007 14:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met www.nsinternationaal.nl. In het geval van een weekend kan je voor ¤ 99,-. een retour Nederland - Londen krijgen, maar weet niet of dat ook nog in december geldt.
quote:Op zondag 23 september 2007 16:40 schreef ghizzer het volgende:
hoe ziet het trouwens met die boegdeuren van de opgeknapte koplopers. is dat nu 1 geheel of is er uberhaupt geen boegdeur meer? en oh ja... komt het ooit nog terug dat je in een gekoppelde koploper een heel eind door kunt lopen tussen meerdere treinstellen of is dat definitief verleden tijd?
hmmz erg jammer, maar waarom? hield dat verband met dat ongeval toen nabij Zaltbommel (als ik me niet vergis)?quote:
hmm erg jammer. vond het altijd wel een vet gezicht als je dan die trolly zag lopen.quote:Op zondag 23 september 2007 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
Nope. het is een ordinaire bezuinigingsmaatregel. Ook is het bedoeld om vertragingen te verminderen, voor zover die door die deuren veroorzaakt werden.
Nee Amsterdam. Stond netjes in het rek op die steiger die er pas enkele maanden staat. Aan de kant van de XX vliegboot.quote:Op zondag 23 september 2007 11:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
rotterdam CS?
dan istie niet gejat maar door de gemeente weggehaald..... bel ff met de gemeente
Via NSinternationaal heb ik altijd goede ervaringen! Wanneer je op tijd boekt, zijn de prijzen laag!quote:Op zondag 23 september 2007 13:46 schreef Dichterbijer het volgende:
In december willen mijn vriendin en ik een weekendje naar London.
We gaan met de trein natuurlijk! Lekker door de kanaaltunnel.
Wie heeft er tips/trics voor me? Ideeen ect om de treinreis het beste te boeken? Is treinreiswinkel.nl een aanrader?
1 2 3 4 5 6 7 | 14-12 17:59 19:03 Brussel-Zuid London St. Pancras Int. 9153 Super Saver 3 ESN - 2e klas 1 volwassene ¤99,00 16-12 18:31 21:33 London St. Pancras Int. Brussel-Zuid 9154 Super Saver 3 ESN - 2e klas 1 volwassene - Totale prijs voor deze reis ¤ 99,00 |
Dat moet een lekker ritje zijn geweestquote:Op zondag 23 september 2007 00:12 schreef Socios het volgende:
Elders in topic vermeld reisje vandaag conform dienstregeling gemaakt.
...
quote:van station amersfoort naar station ede-wageningen v.v.: trein connexxion.
waar: van station amersfoort naar station ede-wageningen in beide richtingen
geldigheid: prognose 23-09-07, 23.59 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen: connexxion
oorzaak: logistieke problemen
gevolg: vertraging van ongeveer 45 min.
maatregel: minder treinen
Ziet er mooi uit, tegenwoordig bouwen ze wel wat mooiere bruggen dan die standaard dingenquote:Op zondag 23 september 2007 17:02 schreef Dr.Aart het volgende:
De nieuwe spoorbrug bij Hattem over de Ijssel in de Hanzelijn:
[afbeelding]
Niet echt nuttig hè, op een kilometer van het station.quote:Op zondag 23 september 2007 21:27 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, tegenwoordig bouwen ze wel wat mooiere bruggen dan die standaard dingen. Hoop wel dat alles 200 km/u geschikt gemaakt wordt
.
Nope, het slaat op mijn culturele achtergrond.quote:Op zondag 23 september 2007 20:40 schreef Socios het volgende:
Woon jij in Preussen (bij Dortmund) btw?
Nu dusquote:Op zondag 23 september 2007 22:27 schreef sander89 het volgende:
In Try before you die nu op ned3 gaan ze zo aan de noodrem trekken bij een trein omdat ze vinden dat je dat is een keer moet gedaan hebben in je leven.![]()
Ik ben benieuwd hoe dit overkomt op tv, maar echt positief effect krijg je niet van aan het aantal gevallen daarvan.
Het was Fles zijn ideequote:Op maandag 24 september 2007 10:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
goede god
1.5u wachten voor een treinritje van? 30 min?
Wat een idioten zegquote:Op zondag 23 september 2007 22:27 schreef sander89 het volgende:
In Try before you die nu op ned3 gaan ze zo aan de noodrem trekken bij een trein omdat ze vinden dat je dat is een keer moet gedaan hebben in je leven.![]()
Ik ben benieuwd hoe dit overkomt op tv, maar echt positief effect krijg je niet van aan het aantal gevallen daarvan.
Netjesquote:
Neenquote:Op maandag 24 september 2007 14:20 schreef Socios het volgende:
Nice, ik zie Kerkrade West op een oud stationsbordje en de spooraanduiding in het geel. Dat is de enige stationsaanduiding daar?
Jawel, die zijn erquote:Op maandag 24 september 2007 14:33 schreef Socios het volgende:
Ik vroeg me al af of er überhaupt nog stations zijn in Nederland die niet de ´moderne´ stationsborden hebben.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:54 schreef Socios het volgende:
Zou kunnen ja, stond de vertrektijd ook al drie uur van de voren op de CTA? Zoals hier paar weken geleden:
[afbeelding]
Wat moet dat ding DAAR nou weer?quote:Op maandag 24 september 2007 15:14 schreef Socios het volgende:
Plan U 121 die even na half zeven daar binnen komt rijden uit de richting Deventer.
Maar hij is toch van de HIJSM? Dan hoort hij toch in Haarlem te staan? Offeh...quote:Op maandag 24 september 2007 15:16 schreef Socios het volgende:
Overbrengingsrit terug van ZLSM Dieselweekend.
Sowieso houdt Veolia tot maart 2008 een paar DH'tjes reservequote:Op maandag 24 september 2007 17:09 schreef Socios het volgende:
Tot wanneer blijven de Wadlopers daar rijden? Lijkt me wel weer eens grappig om in zo´n trein te zitten en dat op een heel andere spoorlijn.
Aanvulling daarop: ik heb lang gezocht naar handige prullenbakjes onder de tafeltjes, maar ze zitten er echt niet inquote:Op maandag 24 september 2007 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja en ik heb dus ook al gisteren in de Protos gezeten, harske tofMaar: Geen plee, en zelfs geen schoonmaakkast
En de blikken- en snoepkast was nog leeg en niet aangesloten. Maar wat niet is kan komen
En nou een beetje vlot een stuk of 5 van die dingen de baan op gaerne
90% ofzo.quote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef Remzz het volgende:
De foto´s kunnen ook wel iets kleiner hoor
Precies, ze zijn niet eens de moeite om ze zo groot op internet op te slaan...quote:Op maandag 24 september 2007 20:47 schreef Remzz het volgende:
De foto´s kunnen ook wel iets kleiner hoor
Aardige reactie.quote:Op maandag 24 september 2007 21:02 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Precies, ze zijn niet eens de moeite om ze zo groot op internet op te slaan...
Mijn computer wordt niet zo blij van foto's van dat formaat en ik dus ook niet.quote:Op maandag 24 september 2007 21:48 schreef Eix het volgende:
[..]
Liever dat er gepost wordt dan dat dit topic dood is. Daarbij vind ik de foto's wel best tof.
Is maar 300 Megabyte in firefox waar hebben we het overquote:Op maandag 24 september 2007 22:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn computer wordt niet zo blij van foto's van dat formaat en ik dus ook niet.
Het gaat me er meer om dat de post van Zug-Chef absoluut niets toevoegt. Dat de foto's wel erg groot zijn, ja dat klopt. Maar ik heb liever dat er eens een keer iets te grote foto's worden gepost dan helemaal niets. Om vervolgens een opmerking te maken dat de foto's niet eens de moeite zijn om zo groot online te zetten. Tsja, zeg dan niets.quote:Op maandag 24 september 2007 22:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Mijn computer wordt niet zo blij van foto's van dat formaat en ik dus ook niet.
Belachelijke actie. Hiervoor moet BNN behoorlijk aangepakt worden.quote:Op zondag 23 september 2007 22:27 schreef sander89 het volgende:
In Try before you die nu op ned3 gaan ze zo aan de noodrem trekken bij een trein omdat ze vinden dat je dat is een keer moet gedaan hebben in je leven.![]()
Ik ben benieuwd hoe dit overkomt op tv, maar echt positief effect krijg je niet van aan het aantal gevallen daarvan.
Mja, ben ik het wel mee eens eigenlijk. Het wordt steeds gekker met die onzin op TV. ALLES om maar op te vallenquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Belachelijke actie. Hiervoor moet BNN behoorlijk aangepakt worden.
quote:Op maandag 24 september 2007 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en Eix, je had die kindertjes wel weg mogen soepen hoorLijkt net een aanzet voor de nieuwe Bambix-commercial zo
Dan maar een civiele rechtszaak.quote:Op dinsdag 25 september 2007 08:45 schreef vw_caddy het volgende:
Over die noodremtrekkerij trouwens: Spoorwegpolitie weigert er een zaak van te maken, we hebben wel andere dingen te doen. Vanochtend in de krant.
Je hebt een aanzienlijke kans te sterven, aangezien een goederenwagon even goed is afgeveerd als een bolderkar bij ca. 100km/u. Je stuitert er af, en het waait ook best hard.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:01 schreef ghizzer het volgende:
Trouwens.. zijn er mensen hier die wel eens treinsurfen / trein hebben gesurfd. Hoorde een jaar of 5 geleden dat met name de Flevolijn erg populair is onder treinsurfers. Iemand ervaringen mee?
(zelf zie ik regelmatig van die goederentreinen die soms heel langzaam langs het perron rijden of zelfs stil staan. stiekem denk ik er dan wel eens over na om er op te klimmen en mee te rijden. weet alleen niet hoe gevaarlijk t is. iemand ervaringen? ik ben benieuwd!)
hmm... maar als je nou vlak achter een 40 voet container op een lege wagon gaat zitten, zodat je uit de wind staat of is dan nog steeds die vering een zwaar probleem? Weet trouwens ook iemand wat de boete is die er op staat?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt een aanzienlijke kans te sterven, aangezien een goederenwagon even goed is afgeveerd als een bolderkar bij ca. 100km/u. Je stuitert er af, en het waait ook best hard.
Het is mischien geen stationsbord, maar in Almelo hangt in de CTA-bak bij Spoor (3?), van het lijntje naar Mariënberg ook nog een "oude stijl" aanduiding. Waarschijnlijk hadden de ombouwploegen geen zin om zo ver te lopen, dus hebben ze het maar lekker laten zitten.quote:Op maandag 24 september 2007 14:33 schreef Socios het volgende:
Aha, op die manier! Ik vroeg me al af of er überhaupt nog stations zijn in Nederland die niet de ´moderne´ stationsborden hebben. Ik was dus aangenaam verrast met het zien van Kerkrade West.
Geen idee, je bent gewoon stom als je het probeert. Ik nomineer je in dat geval postuum voor een Darwin-award.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
hmm... maar als je nou vlak achter een 40 voet container op een lege wagon gaat zitten, zodat je uit de wind staat of is dan nog steeds die vering een zwaar probleem? Weet trouwens ook iemand wat de boete is die er op staat?
haha.. nou ja.. ik heb daarvoor simpelweg veel te weinig lef, maar ik dacht.. er lopen genoeg gekken rond en het is vaak zo makkelijk er op te klimmen zonder dat de machinist dat ziet.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Geen idee, je bent gewoon stom als je het probeert. Ik nomineer je in dat geval postuum voor een Darwin-award.
Loopt met een sisser af, let maar op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft nu wel aangifte gedaan tegen die miep van BNN voor:
-Misbruik
-Vandalisme
-Baanbetreden
en terecht! vind het een zwaar foute actie. Er hadden gewonden door kunnen vallen en bovendien zorgt dit onnodig voor veel overlast bij de reizigers en de NS. Keihard aanpakken dat BNN.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft nu wel aangifte gedaan tegen die miep van BNN voor:
-Misbruik
-Vandalisme
-Baanbetreden
Hoezo?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:41 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Loopt met een sisser af, let maar op.
Nou dat hoop ik toch niet. Ik hoop dat ze gewoon voor de daadwerkelijke schade (minimaal in de orde groote van 50-100 k euro) mogen gaan opdraaien, stelletje debielenquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:41 schreef vw_caddy het volgende:
Loopt met een sisser af, let maar op.
Dat is wel bar slecht... CXX heeft langer ervaring met treinen laten rijden dan Arriva... maar dit valt me zwaar tegen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De Valleilijn is tegenwoordig praktisch opgeheven trouwens. Alle Amf - Bnn pendels zijn verbust en Amf - Ed rijdt 1 plan V, en ik geloof dat er nog één Protos af en toe rijvaardig is. Heel af en toe wordt er nog omgeroepen dat Cxx bussen in zet, maar waar die mogen staan mag Joost wetenEcht bagger slecht geregeld. Nergens pijlen, niemand weet iets.
pssst, straks breng je ze bij BNN nog op iedeeën.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:34 schreef ghizzer het volgende:
zie je deze gast dan relaxt over die trein lopen. echt ongelofelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=kryFtNd7xDQ&mode=related&search=
Hehe.quote:Op maandag 24 september 2007 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en Eix, je had die kindertjes wel weg mogen soepen hoorLijkt net een aanzet voor de nieuwe Bambix-commercial zo
Mwoa, lijkt erg op dat Arriva-spul. Niet erg spannend. Maar dit komt dus binnenkort op de Maaslijn? En dan komen er Flirtjes voor op de Heuvellandlijn, zoiets?quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Er zijn enkele foto's beschikbaar van de Veolia GTW:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie verder http://www.reissweb.net onder het kopje News
ja Arthur zwaaide nog iddquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:43 schreef Eix het volgende:
Trouwens. Viel me op dat die stoptrein en IC ook echt gelijk aankwamen in Sittard afgelopen zondag.Dat linkerspoor rijden van jullie IC was niet gebruikelijk. Was wel een leuke verassing. Volgens mij viel de overstap vanuit de stopper echt niet te halen.
Volgens mij waren de vertrektijden anders, mogelijk door de werkzaamheden bij Maastricht.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja Arthur zwaaide nog iddMaar wel raar dan, hadden jullie vertraging onderweg?
Connexxion is niet voor niets een busmaatschappij.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
De Valleilijn is tegenwoordig praktisch opgeheven trouwens. Alle Amf - Bnn pendels zijn verbust en Amf - Ed rijdt 1 plan V, en ik geloof dat er nog één Protos af en toe rijvaardig is. Heel af en toe wordt er nog omgeroepen dat Cxx bussen in zet, maar waar die mogen staan mag Joost wetenEcht bagger slecht geregeld. Nergens pijlen, niemand weet iets.
Op de heuvellandlijn komen ook GTW'tjes.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, lijkt erg op dat Arriva-spul. Niet erg spannend. Maar dit komt dus binnenkort op de Maaslijn? En dan komen er Flirtjes voor op de Heuvellandlijn, zoiets?
Hoezo denk je dat? Arriva rijdt al een behoorlijke periode in Nederland, alleen was dat eerst wel onder de naam NoordNedquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat is wel bar slecht... CXX heeft langer ervaring met treinen laten rijden dan Arriva... maar dit valt me zwaar tegen.
Flirtjes? Nee, de Heuvellandlijn krijgt ook GTW's, maar dan dus de variant met een pantograaf op 't motorbakje.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, lijkt erg op dat Arriva-spul. Niet erg spannend. Maar dit komt dus binnenkort op de Maaslijn? En dan komen er Flirtjes voor op de Heuvellandlijn, zoiets?
Dat ICB moet ik ook nogeens een projectje van maken, snel. Ik heb het idee dat dat ieder moment afgelopen kan zijn, klopt dat?quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:05 schreef Dichterbijer het volgende:
Ze zwerven nu allemaal door het land die ICMm's. Geen enkele meer te bespeuren op Amersfoort- Amsterdam.
Ah, dat was degene die ik voorbij zag flitsen dan? Zeg maar van Gouda naar Utrecht om een uurtje of kwart voor vijf?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik had vanmiddag voor het eerst ICMm in de reguliere dienst, en het was zowaar nog de 4014 ook
Lijkt me stug, ik had hem om 17.40 vanuit Amf naar Utquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, dat was degene die ik voorbij zag flitsen dan? Zeg maar van Gouda naar Utrecht om een uurtje of kwart voor vijf?
ja, kan ook nog wel een 28er geweest zijn. Ben geen nummertjesrukker, ik weet dat soort dingen niet, sorryquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Kwart voor 5 van Gd naar Ut dan issie zo rond 17:15 in Amf, dan kan ie makkelijk keren te Amfs en om 17:40 uit Amf naar Ut rijden... Lijkt me makkelijk te kunnen
Volgens de ns site is dat idd een 2800quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, kan ook nog wel een 28er geweest zijn. Ben geen nummertjesrukker, ik weet dat soort dingen niet, sorry
Ow joh lazer gewoon ff op met je basiskennis of zo wil jequote:Op dinsdag 25 september 2007 21:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Voor iemand die dagelijks Amf - Ut doet, moet het toch wel basiskennis zijn dat de .10 en .40 trein uit Amf ri Ut de 2800 is. Of valt het jou niet op dat die trein vrijwel leeg binnenkomt...
Foei toch, wat een taal!quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow joh lazer gewoon ff op met je basiskennis of zo wil je
Zal mij de tering wezen waar die trein vandaan komt na een dag dom werk. Ik wil kunnen zitten en dat ie op tijd rijdt, voor de rest zal het me aan mijn behaarde wisselsteller oxideren
Dan moet je eerder op het station komen, zodat er wel ruimte isquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb inmiddels zelf ervaren hoe het proppen is in een trein![]()
Als je over fietsen heen moet klimmen om plek te vinden en dan vertrekt ie nog niet eens, omdat ie te vol zit![]()
Vergeef me, Oh Gij Almachtige Luciferquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:09 schreef Duvel het volgende:
Foei toch, wat een taal!
Ja in dat koffiemelkgewest van jou lukt dat nog weleens meneertjequote:Op dinsdag 25 september 2007 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan moet je eerder op het station komen, zodat er wel ruimte is
7 minuten voor vertrek is mijns inziens toch wel redelijk op tijd te noemenquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:21 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan moet je eerder op het station komen, zodat er wel ruimte is
Die ICE beelden komen van een ander filmpje. Van een gast die nog maar een jaar te leven had en allemaal rare diingen ging doen waaronder op zoeen ICE hangen met van die glazenwassers-equipment. En dat dat later weer een hoax bleek te zijn. Gaaf verhaal wel, even goedquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:34 schreef ghizzer het volgende:
zie je deze gast dan relaxt over die trein lopen. echt ongelofelijk.
http://www.youtube.com/watch?v=kryFtNd7xDQ&mode=related&search=
Bij Arriva niet, tenminste, als je dat bedoeld.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
7 minuten voor vertrek is mijns inziens toch wel redelijk op tijd te noemen![]()
Normaal gesproken wel hoor. Het hangt natuurlijk allemaal van het traject en het tijdstip af waarop je reist.quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:40 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Bij Arriva niet, tenminste, als je dat bedoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |