Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Valleikaartje van de Cxx broeders schiet ook lekker op zegBarneveld - Amersfoort 3 euro enkele reis, Ede of Lunteren 5 euro enkele reis, alleen na 9:00 door de week. Ter vergelijking: Uit de NS-automaat komen enkeltjes met korting voor 2,20 voor Barneveld - Amf en 3,40 vor Ed - Amf
En jah, wie heeft er nou geen kortingkaart hmm? Dit is alleen voor zeer incidentele reizigers een optie lijkt me. Oh ja, je mag ook met ALLE stadsbussen van Cxx in Amf rijden. Op het traject station-centrum
Wat toch ZEKER 10 minuten rollator-strompelen is. Nou, wat een geweldig aanbod
Bedankt Cxx!
Ehmm nee, dit menen zequote:Op vrijdag 21 september 2007 13:07 schreef Duvel het volgende:
Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Je kan het beste even naar het station gaan. In de kaartjesautomaat staat alles wat je weten wilt. Je hebt Superdagretours en normale tweemaands retours. Altijd ff kijken wat in jouw geval het goedkoopste is. Internationale treintarieven schijnen vreselijk geheim te zijn, niemand geeft daar informatie over. Eoa Tsjech heeft daarom ooit www.jizdenka.cz opgezet, maar dat zijn maar indicaties. Wel nuttig even goed.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...
Op de site van NS staat er namelijk :
Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:48 schreef neggix het volgende:
[..]
Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70
Voor dit soort veelgevraagde bestemmingen zijn wel vaak stedentrips-aanbiedingen jaquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef Robin2130 het volgende:
ooh ja: kijk dan ook even op NSinternationaal.nl
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
grensoverschrijdende treinreizen zijn doorgaans trouwens relatief erg duur. Kennelijk is het ergens voor nodig om een "grenstarief" te rekenen. Leuk he, Europese eenwording?
Tsjechischquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:01 schreef Tollywood het volgende:
Bedankt voor de reacties!![]()
@ Dr_Flash helaas voor mij kan ik geen Pools evengoed bedankt!
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zienquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, die nieuwe sprinters waarvan NS er vandaag nog 64 extra besteld heeft, daarvan zou de eerste vandaag gepresenteerd worden of zijn in Krefeld. Iemand een plaatje ? Ik kon op Drehscheibe Online zo gauw nog even niks vinden (maar dat is ook een bar onoverzichtelijke site)
Tofheidquote:Amsterdam wird neben München und Zürich das Drehkreuz im europäischen Nachtreiseverkehr. Die Verbindungen von Kopenhagen, Prag, Wien und Mailand werden bis in die niederländische Metropole weitergeführt.
Ik ben ook erg benieuwd, zal later op de dag ook maar weer is gaan zoeken naar foto's er van.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:22 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zien
mooie tekening van sloterdijkquote:
Volgens die CTA is dit Abcoude anders hoorquote:
Wat vind jij dan mooi?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef Q. het volgende:
Tering wat een lelijke dingen.
Een Diesel 5.quote:
Dat filmpje!quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
alles uit de DE-x seriequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Een Diesel 5.
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
GTW maar dan anders!quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, die deuren geven hetzelfde geluid als de GTW als ze dichtgaan
Het is wel ff wennen zeg!
Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronderquote:
suc6 met de vertragingenquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:54 schreef Q. het volgende:
Oh ja, volgende werkdag Protosjes spotten. Misschien dan meteen maar even vanaf Amersfoort via Ede-Wageningen naar Utrecht.
vast nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronder
Ben benieuwd of NS daar ook nog mee komt. Of bijvoorbeeld Connexxion met de Protos
Ze hebben het filmpje nu verandert, is nu gewoon verslagje.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Een Diesel 5.
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
Nee, ik ook niet, zeker niet omdat die onderkant zo donker is. Het lijkt net zoeen domme visquote:Op vrijdag 21 september 2007 18:55 schreef sander89 het volgende:
Wel jammer dat geen luik voor aan koppelstuk kan vind het niet echt mooi sowieso de voorkant.
Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijkquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
Dat is lelijk zeg, wat een schril contrast met de boegklep van de ICE.
[afbeelding]
HAP!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijkHoewel de ICE er wel weer lekker gemeen uitziet dan
[afbeelding]
dan nog :w vind nog steeds een hele stap achteruit hoor :wquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
doorloopkop was niet te storingsgevoelig, doorloopkop was te vertragingsgevoelig. En er was onderhoud aan wat tijd en geld kostte. Pure gemakzucht eigenlijk dus.
Aaaaaww!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
1839.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar is de goede tijd van alle getrokken treinen gebleven? :w
Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugjequote:Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
Interieur heeft wat weg van de lightrail dingen die tussen Gouda/alphen rijden .quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]
En de binnenkant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: ANP Photo
Idd anders. Deze week kan ik voor de 2e maal vloeken op Arriva. Zeker op degene die bedacht heeft dat een 2/6 wel even solo van Groningen naar Leeuwarden kan rijden om 17.00. Dat gaat natuurlijk never nooit passen. Daarom is de trein op last van de machinist ook niet vertrokken uit Groningen. Dus dan maar een half uur langer in Groningen wachten voor de volgende, die dus uit een 2/6+2/8+2/6 daardoor bestond. Door dit gedonder bijna een uur in Leeuwarden moeten wachten alvorens ik weer verder kon reizen.quote:
Lijkt net de grote broer van de GTWquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]
En de binnenkant.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron: ANP Photo
Nee hoorquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugje![]()
En Soestduinen dan, moet je daar nog wat mee? Dat is toch aardig dichtbij.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Europapark, dan nog even heel nauwkeurig Hulshorst aanschieten
Lijkt ook best wel op de BR-425.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt net de grote broer van de GTW
oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten danquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Oja Fles, Hulshorst kan je shaken, rijden geen treinen hele weekend tussen amf en zl
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten dan
Dat valt best meequote:
nee..quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
Ik ga eerst koken, dan zal ik eens kijken of het zin heeft om daar ook nog tijd in te steken. Ik word wel een beetje doodziek van heel dat schijt prorailquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebbenquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja Fles, een weekendje uitstellen heeft ook geen zin, omdat dan Zwolle-Meppel er uit ligt
Heb je het lijntje langs de Ourthe van Rivage naar ehm, dinges, niet Luxemburg, al een keer gedaan? Dat is een erg mooie lijn!quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat valt best mee
Dit was trouwens een recente expeditie om de laatste gaatjes tussen Roodeschool en Metz te dichten.
[afbeelding]
Gravity is Zwaartekrachtquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
zag die foto uit vorige deeltje van de ICMm met gravity, dacht dat ik zoiets al zag laatst, maar durfde t niet te hopen
Ja die! Je kunt daar ook mooie wandelpaden volgen, erg mooie streek. Helaas teveel mountainbikers die denken dat voetpaden bedoeld zijn voor fietsen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Rivage - Marloie? Nee, die moet ik nog
Die lijn heb ik nog niet gedaan, maar mijn België-dekking is sowieso beperkt tot Maastricht - Luik - Luxemburg danwel Hotton en Roosendaal - Brussel - Londen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi gebied daar idd. Ik denk dat ik eerst even Luik - Namen ga volmaken, daar liggen er 18
Geen dagkaarten? Da's mooi bagger. En tijdens TTB-dag (bestaat die nog?) is het niet leuk om te reizen volgens mij... Matig!quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben iig klaar met Hasselt-Luik-Luxemburg en alles ten oosten daarvan
maar belgië is kutje lastig want daar hebben ze geen dagkaarten, en bovendien rijdt er in het weekend heel veel überhaupt niet
EN dagkaartenquote:Op vrijdag 21 september 2007 21:47 schreef Duvel het volgende:
In Denemarken zijn volgens mij ook minder stations.
dan ga je via duitsland.. kan je mooi met t spurtertje van arriva naar groningenquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebbendan moet je gewoon een takke eind reizen voor één bordje. Dat heet de keerzijde van de medaille
Ben ook eens een halve dag onderweg geweest en 22 euro kwijt aan vervoerbewijzen voor alleen maar het bordje kranenburgMaar dat was het waard hoor
Zo weinig! Ik vond de Zweedse spoorwegen trouwens niet echt goedkoop. Heen en weer (retour kennen ze niet, twee losse enkeltjes dus) Sala - Stockholm kostte voor twee personen bij elkaar ruim zestig euro.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, een 24 uur kaart vol tarief kost daar omgerekend 14 euro en 72 cent
Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Plaatsreservering? Is dat nodig in Zweden?
En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...
Ja, of, zoals wij hadden, twee bejaarden die op jouw plek zitten en alleen Zweeds lullen. Die hebben we maar laten zitten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |