abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:59:19 #1
86072 thatsme
and That's you!
pi_53354029

Hier alweer deel 83 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 1% gewijzigd door thatsme op 21-09-2007 13:08:34 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_53354193
En dna ook nog eens een berg VIRM's erbij... word een lekkere nieuwigheid op het spoor
pi_53354227
Dat Valleikaartje van de Cxx broeders schiet ook lekker op zeg Barneveld - Amersfoort 3 euro enkele reis, Ede of Lunteren 5 euro enkele reis, alleen na 9:00 door de week. Ter vergelijking: Uit de NS-automaat komen enkeltjes met korting voor 2,20 voor Barneveld - Amf en 3,40 vor Ed - Amf (en op Lunteren scheelt het dus NOG meer) En jah, wie heeft er nou geen kortingkaart hmm? Dit is alleen voor zeer incidentele reizigers een optie lijkt me. Oh ja, je mag ook met ALLE stadsbussen van Cxx in Amf rijden. Op het traject station-centrum Wat toch ZEKER 10 minuten rollator-strompelen is. Nou, wat een geweldig aanbod Bedankt Cxx!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:07:30 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53354258
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Valleikaartje van de Cxx broeders schiet ook lekker op zeg Barneveld - Amersfoort 3 euro enkele reis, Ede of Lunteren 5 euro enkele reis, alleen na 9:00 door de week. Ter vergelijking: Uit de NS-automaat komen enkeltjes met korting voor 2,20 voor Barneveld - Amf en 3,40 vor Ed - Amf En jah, wie heeft er nou geen kortingkaart hmm? Dit is alleen voor zeer incidentele reizigers een optie lijkt me. Oh ja, je mag ook met ALLE stadsbussen van Cxx in Amf rijden. Op het traject station-centrum Wat toch ZEKER 10 minuten rollator-strompelen is. Nou, wat een geweldig aanbod Bedankt Cxx!
Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53354367
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:07 schreef Duvel het volgende:
Dit is een vervroegde of verlate 1 aprilgrap, toch?
Ehmm nee, dit menen ze
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:23:05 #6
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53354728
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee, dit menen ze


Matig prijsbeleid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:38:47 #7
188787 Tollywood
Ik parkeer em der zo in!
pi_53355235
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...

Op de site van NS staat er namelijk :

Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Ik schenk geld aan de armen.... in het bijzonder mijn linker en mijn rechterarm.
pi_53355493
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...

Op de site van NS staat er namelijk :

Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.


¤ 57,60 (2e klas/vol tarief) Je gaat dan rechtstreeks met de Beneluxtrein

edit: ooh ja: kijk dan ook even op NSinternationaal.nl
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53355520
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...

Op de site van NS staat er namelijk :

Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70

Ohh ja, sorry, dit is met OV
O+ BlaBlub O+
pi_53355531
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:38 schreef Tollywood het volgende:
Wat kost dat nou een retourtje Amsterdam Centraal Antwerpen met de trein? Misschien dat iemand dat weet...

Op de site van NS staat er namelijk :

Over dit internationaal reisadvies
Mogelijk zijn in Nederland niet voor alle geselecteerde internationale bestemmingen tickets te koop.
Voor het Reizen met Thalys, Eurostar, CityNightLine en TGV is het reserveren van plaatsen verplicht en is een speciaal ticket vereist.
Je kan het beste even naar het station gaan. In de kaartjesautomaat staat alles wat je weten wilt. Je hebt Superdagretours en normale tweemaands retours. Altijd ff kijken wat in jouw geval het goedkoopste is. Internationale treintarieven schijnen vreselijk geheim te zijn, niemand geeft daar informatie over. Eoa Tsjech heeft daarom ooit www.jizdenka.cz opgezet, maar dat zijn maar indicaties. Wel nuttig even goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53355561
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:48 schreef neggix het volgende:

[..]

Ongeveer 25 eur. Weet het niet precies, maar Rotterdam<->Antwerpen is 11,20 en Rotterdam<->Amsterdam is 13,70


Ja, en zo werkt dat dus niet helaas Volgens NSinternationaal is het ¤ 57.60
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53355572
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:46 schreef Robin2130 het volgende:
ooh ja: kijk dan ook even op NSinternationaal.nl
Voor dit soort veelgevraagde bestemmingen zijn wel vaak stedentrips-aanbiedingen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53355625
grensoverschrijdende treinreizen zijn doorgaans trouwens relatief erg duur. Kennelijk is het ergens voor nodig om een "grenstarief" te rekenen. Leuk he, Europese eenwording?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53355775
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
grensoverschrijdende treinreizen zijn doorgaans trouwens relatief erg duur. Kennelijk is het ergens voor nodig om een "grenstarief" te rekenen. Leuk he, Europese eenwording?

Dan lijkt het mij alleen maar logischer om dat grenstarief af te schaffen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:01:57 #15
188787 Tollywood
Ik parkeer em der zo in!
pi_53355916
Bedankt voor de reacties!

@ Dr_Flash helaas voor mij kan ik geen Pools evengoed bedankt!
Sorry je kan de language aanpassen overheen gekeken
Ik schenk geld aan de armen.... in het bijzonder mijn linker en mijn rechterarm.
pi_53355926
Ja, dat lijkt IEDEREEN wel logischer

Bijna iedereen, dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53355948
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:01 schreef Tollywood het volgende:
Bedankt voor de reacties!

@ Dr_Flash helaas voor mij kan ik geen Pools evengoed bedankt!
Tsjechisch En er staat een plaatje van de Engelse vlag, daar kan je ook op klikken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53356445
Anyway, die nieuwe sprinters waarvan NS er vandaag nog 64 extra besteld heeft, daarvan zou de eerste vandaag gepresenteerd worden of zijn in Krefeld. Iemand een plaatje ? Ik kon op Drehscheibe Online zo gauw nog even niks vinden (maar dat is ook een bar onoverzichtelijke site )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53356455
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway, die nieuwe sprinters waarvan NS er vandaag nog 64 extra besteld heeft, daarvan zou de eerste vandaag gepresenteerd worden of zijn in Krefeld. Iemand een plaatje ? Ik kon op Drehscheibe Online zo gauw nog even niks vinden (maar dat is ook een bar onoverzichtelijke site )
Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zien
pi_53356613
Hey, en_door_slecht, lees je mee?
quote:
Amsterdam wird neben München und Zürich das Drehkreuz im europäischen Nachtreiseverkehr. Die Verbindungen von Kopenhagen, Prag, Wien und Mailand werden bis in die niederländische Metropole weitergeführt.
Tofheid
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53358245
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:22 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe die nieuwe treinen eruit zien
Ik ben ook erg benieuwd, zal later op de dag ook maar weer is gaan zoeken naar foto's er van.
............................
pi_53359243
pi_53359322
ja, dat was die schets uit het vorige topic Maar vandaag zou hij gepresenteerd worden in Duitsland. Dan kunnen er dus ook foto's van gemaakt worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53359337
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef Dichterbijer het volgende:
[afbeelding]
mooie tekening van sloterdijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_53359549
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:12 schreef Joene het volgende:
mooie tekening van sloterdijk
Volgens die CTA is dit Abcoude anders hoor

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53360265
Dit is ´m.


En de binnenkant.




Bron: ANP Photo
pi_53360299
ja, dat gaat niet werken he

moeten wel .jpg of andere directe bestanden zijn tussen de IMG tags
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53360360
Lol, gewijzigd, zo dan maar.
pi_53360426
Hmm beetje een vissenbek. Niet echt lelijk

Anyway, goed voor de diversiteit op het spoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:59:08 #30
86072 thatsme
and That's you!
pi_53360477
ik hoop wel dat ze de kappen langs de rommel op het dak zetten.. dan ziet ie er wel strak uit.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_53360792
Ik vind hem mooi... neus doet denken aan de VIRM...
pi_53360795
Tering wat een lelijke dingen.
For great justice!
pi_53360819
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef Q. het volgende:
Tering wat een lelijke dingen.
Wat vind jij dan mooi?
pi_53360884
Dit zeker, DE-II 186 opweg naar Veendam voor STAR-weekend. Vastgelegd te Waterhuizen even na 14.00u vanmiddag.


Verder nog een GTW als trein 30443 naar Nieuweschans.
pi_53360909
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:13 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Wat vind jij dan mooi?
Een Diesel 5.

De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
For great justice!
  vrijdag 21 september 2007 @ 18:07:11 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53361948
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:

[..]
De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
Dat filmpje! De muziek bij de presentatie, hoe afgezaagd!

Verder wel een aardige trein. Modern, dus ik blijf sceptisch.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53362496
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Een Diesel 5.

De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
alles uit de DE-x serie

DE-1 DE-2 DE-3 (niet de plan u! maar die andere ) DE-4 en de DE-5 natuurlijk
pi_53362626
Hehe, die deuren geven hetzelfde geluid als de GTW als ze dichtgaan

Het is wel ff wennen zeg!
pi_53362778
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:40 schreef Wadloper het volgende:
Hehe, die deuren geven hetzelfde geluid als de GTW als ze dichtgaan

Het is wel ff wennen zeg!
GTW maar dan anders!
pi_53362817
zit helemaal geen tekst bij dat filmpje net of je naar Charlie Chaplin zit te kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53362842
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
GTW maar dan anders!
Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronder

Ben benieuwd of NS daar ook nog mee komt. Of bijvoorbeeld Connexxion met de Protos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53362942
Oh ja, volgende werkdag Protosjes spotten. Misschien dan meteen maar even vanaf Amersfoort via Ede-Wageningen naar Utrecht.
For great justice!
pi_53362966
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:54 schreef Q. het volgende:
Oh ja, volgende werkdag Protosjes spotten. Misschien dan meteen maar even vanaf Amersfoort via Ede-Wageningen naar Utrecht.
suc6 met de vertragingen
pi_53362972
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Arriva had destijds echt een cool promofilmpje voor de GTW, met vette muziek eronder

Ben benieuwd of NS daar ook nog mee komt. Of bijvoorbeeld Connexxion met de Protos
vast niet
pi_53362982
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Een Diesel 5.

De NOS heeft een grappig filmpje:
http://www.nos.nl/nosjour(...)/210907_treinen.html
Ze hebben het filmpje nu verandert, is nu gewoon verslagje.
Wel jammer dat geen luik voor aan koppelstuk kan vind het niet echt mooi sowieso de voorkant.
............................
pi_53363046
nog meer vlavlippen

Vlavlippen style voor sprinters ? en geel blauw voor de Intercitys?
pi_53363105
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:55 schreef sander89 het volgende:
Wel jammer dat geen luik voor aan koppelstuk kan vind het niet echt mooi sowieso de voorkant.
Nee, ik ook niet, zeker niet omdat die onderkant zo donker is. Het lijkt net zoeen domme vis

Maar het kan lelijker zonder boegkleppen hoor


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363298
Dat is lelijk zeg, wat een schril contrast met de boegklep van de ICE.
pi_53363380
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:09 schreef Socios het volgende:
Dat is lelijk zeg, wat een schril contrast met de boegklep van de ICE.
[afbeelding]
Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijk Hoewel de ICE er wel weer lekker gemeen uitziet dan


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363440
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Open boegkleppen zijn ALTIJD lelijk Hoewel de ICE er wel weer lekker gemeen uitziet dan


[afbeelding]
HAP!
pi_53363502
Het is gewoon ruk voor je aerodynamica, die dingen zitten er niet voor de kat ze kut op. Hoewel ik het vermoeden heb dat het bij die franse DMUutjes niet bepaald om snelheid of brandstofverbruik te doen is

Met gesloten boegkleppen zijn die dingen ook maar mwoa mwoa trouwens:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363578
De NS kennende is het te storings gevoelig net als de doorloopkop!
pi_53363689
doorloopkop was niet te storingsgevoelig, doorloopkop was te vertragingsgevoelig. En er was onderhoud aan wat tijd en geld kostte. Pure gemakzucht eigenlijk dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363723
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
doorloopkop was niet te storingsgevoelig, doorloopkop was te vertragingsgevoelig. En er was onderhoud aan wat tijd en geld kostte. Pure gemakzucht eigenlijk dus.
dan nog :w vind nog steeds een hele stap achteruit hoor :w
pi_53363747
True
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363799
waar is de goede tijd van alle getrokken treinen gebleven? :w
pi_53363922

Hij staat er dan toch
pi_53363952
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:32 schreef Wadloper het volgende:
[afbeelding]
Hij staat er dan toch
Soep, bluf

Nice try though
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53363974
geen soep
pi_53363997
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53364506
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
Aaaaaww!

arm flesje
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:59:26 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53364680
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
waar is de goede tijd van alle getrokken treinen gebleven? :w
1839.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53365196
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
mooi kut dan, morgen WEER niet uitslapen
Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugje
pi_53365371
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]

En de binnenkant.
[afbeelding]

[afbeelding]

Bron: ANP Photo
Interieur heeft wat weg van de lightrail dingen die tussen Gouda/alphen rijden .
Ben benieuwd .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2007 @ 20:30:49 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53365602
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

GTW maar dan anders!
Idd anders. Deze week kan ik voor de 2e maal vloeken op Arriva. Zeker op degene die bedacht heeft dat een 2/6 wel even solo van Groningen naar Leeuwarden kan rijden om 17.00. Dat gaat natuurlijk never nooit passen. Daarom is de trein op last van de machinist ook niet vertrokken uit Groningen. Dus dan maar een half uur langer in Groningen wachten voor de volgende, die dus uit een 2/6+2/8+2/6 daardoor bestond. Door dit gedonder bijna een uur in Leeuwarden moeten wachten alvorens ik weer verder kon reizen.

Oh ja. Naar Delfzijl reed om 17.03 uur wel een 2/8+2/6, terwijl dit makkelijk in een 2/8 gepast had.


Arriva Bedankt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2007 @ 20:32:22 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53365646
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:49 schreef Socios het volgende:
Dit is ´m.
[afbeelding]

En de binnenkant.
[afbeelding]

[afbeelding]

Bron: ANP Photo
Lijkt net de grote broer van de GTW
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53365778
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Je moet toch iets om eerder te zijn dan Zugje
Nee hoor

Ik hoef niet eerder te zijn dan Zugje

Maar zo wordt het nog een knap interessant weekendje. Europapark, dan nog even heel nauwkeurig Hulshorst aanschieten, Maarn staat nog op het menu, en zondag de dieseldagen bij de ZLSM, met ritjes over alle trajecten. Daar moet ook wel wat te scoren zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53365854
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Europapark, dan nog even heel nauwkeurig Hulshorst aanschieten
En Soestduinen dan, moet je daar nog wat mee? Dat is toch aardig dichtbij.
pi_53365859
Soestduinen heb ik al


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53365891
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt net de grote broer van de GTW
Lijkt ook best wel op de BR-425.
pi_53366051
En ik heb maarn-oldskool Morgen Europapark ff halen dan ben ik bijna compleet weer

pi_53366072
Jullie zijn echt gestoord. .
For great justice!
pi_53366103
Oja Fles, Hulshorst kan je shaken, rijden geen treinen hele weekend tussen amf en zl
pi_53366176
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Oja Fles, Hulshorst kan je shaken, rijden geen treinen hele weekend tussen amf en zl
oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53366194
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh laat dat Eurokutpark ook maar zitten dan
Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
For great justice!
pi_53366240
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:47 schreef Q. het volgende:
Jullie zijn echt gestoord. .
Dat valt best mee

Dit was trouwens een recente expeditie om de laatste gaatjes tussen Roodeschool en Metz te dichten.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53366275
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
nee..

voor groningen Guldenpark had die t wel gedaan! wedde?
pi_53366292
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Wil je soms niet omreizen via Deventer ofzo?
Ik ga eerst koken, dan zal ik eens kijken of het zin heeft om daar ook nog tijd in te steken. Ik word wel een beetje doodziek van heel dat schijt prorail al 2 jaar kan je geen weekend meer echt overal komen, er is altijd wel weer WAT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53366320
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:46 schreef Zug-Chef het volgende:
En ik heb maarn-oldskool
Ja, je was getipt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 september 2007 @ 20:57:25 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53366347
Tsja Fles, een weekendje uitstellen heeft ook geen zin, omdat dan Zwolle-Meppel er uit ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53366371
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja Fles, een weekendje uitstellen heeft ook geen zin, omdat dan Zwolle-Meppel er uit ligt
Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebben dan moet je gewoon een takke eind reizen voor één bordje. Dat heet de keerzijde van de medaille

Ben ook eens een halve dag onderweg geweest en 22 euro kwijt aan vervoerbewijzen voor alleen maar het bordje kranenburg Maar dat was het waard hoor

[ Bericht 20% gewijzigd door Dr_Flash op 21-09-2007 21:07:05 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53366494
Morgen een reisje deels door Duitsland.

30142 : Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.29 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
7939 : Zwolle 13.06 - Enschede 14.15 (DM ´90)
RB 29021: Enschede 14.26 - Münster Hbf (D) 15.46 (Talent)
ICE 927: Münster Hbf (D) 16.03 - Dortmund Hbf (D) 16.33 (ICE)
ICE 848: Dortmund Hbf (D) 17.12 - Duisburg Hbf (D) 17.47 (ICE)
ICE 224: Duisburg Hbf (D) 18.04 - Arnhem 19.10 (ICE)
IC 3766: Arnhem 19.42 - Zwolle 20.43 (Plan V/ V-IRM)
IC 10771: Zwolle 20.50 - Leeuwarden 21.54 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.24 (GTW)

677 kilometer in 11 uur en 18 minuten.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:07:00 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53366564
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat valt best mee

Dit was trouwens een recente expeditie om de laatste gaatjes tussen Roodeschool en Metz te dichten.

[afbeelding]
Heb je het lijntje langs de Ourthe van Rivage naar ehm, dinges, niet Luxemburg, al een keer gedaan? Dat is een erg mooie lijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53366576
Rivage - Marloie? Nee, die moet ik nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:19:45 #85
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_53366871
zag die foto uit vorige deeltje van de ICMm met gravity, dacht dat ik zoiets al zag laatst, maar durfde t niet te hopen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_53366882
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:19 schreef Erosjuhhh het volgende:
zag die foto uit vorige deeltje van de ICMm met gravity, dacht dat ik zoiets al zag laatst, maar durfde t niet te hopen
Gravity is Zwaartekracht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:21:08 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53366907
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Rivage - Marloie? Nee, die moet ik nog
Ja die! Je kunt daar ook mooie wandelpaden volgen, erg mooie streek. Helaas teveel mountainbikers die denken dat voetpaden bedoeld zijn voor fietsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53366939
Mooi gebied daar idd. Ik denk dat ik eerst even Luik - Namen ga volmaken, daar liggen er 18
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:37:46 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53367331
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi gebied daar idd. Ik denk dat ik eerst even Luik - Namen ga volmaken, daar liggen er 18
Die lijn heb ik nog niet gedaan, maar mijn België-dekking is sowieso beperkt tot Maastricht - Luik - Luxemburg danwel Hotton en Roosendaal - Brussel - Londen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53367393
Ik ben iig klaar met Hasselt-Luik-Luxemburg en alles ten oosten daarvan

maar belgië is kutje lastig want daar hebben ze geen dagkaarten, en bovendien rijdt er in het weekend heel veel überhaupt niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:40:43 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53367420
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben iig klaar met Hasselt-Luik-Luxemburg en alles ten oosten daarvan

maar belgië is kutje lastig want daar hebben ze geen dagkaarten, en bovendien rijdt er in het weekend heel veel überhaupt niet
Geen dagkaarten? Da's mooi bagger. En tijdens TTB-dag (bestaat die nog?) is het niet leuk om te reizen volgens mij... Matig!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53367498
ja, TTB is eenmaal per jaar, afgelopen weekend toevallig. maar dan zit alles knetter afgelaaje vol natuurlijk

Nee, dat wordt nog wat. Ik denk serieus dat ik Denemarken eerder klaar heb dan België
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:47:49 #93
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53367639
In Denemarken zijn volgens mij ook minder stations.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53367770
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:47 schreef Duvel het volgende:
In Denemarken zijn volgens mij ook minder stations.
EN dagkaarten

Sterker nog: 24 uurs kaarten Dus als je zaterdagmiddag aankomt, kan je op 1 kaart tot zondagmiddag doorgassen, waar je in NL 2 dagkaarten nodig zou hebben.

Oh ja, een 24 uur kaart vol tarief kost daar omgerekend 14 euro en 72 cent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53368533
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat is gewoon de tering als je ALLES wil hebben dan moet je gewoon een takke eind reizen voor één bordje. Dat heet de keerzijde van de medaille

Ben ook eens een halve dag onderweg geweest en 22 euro kwijt aan vervoerbewijzen voor alleen maar het bordje kranenburg Maar dat was het waard hoor
dan ga je via duitsland.. kan je mooi met t spurtertje van arriva naar groningen
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:26:56 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53368745
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Oh ja, een 24 uur kaart vol tarief kost daar omgerekend 14 euro en 72 cent
Zo weinig! Ik vond de Zweedse spoorwegen trouwens niet echt goedkoop. Heen en weer (retour kennen ze niet, twee losse enkeltjes dus) Sala - Stockholm kostte voor twee personen bij elkaar ruim zestig euro.

Wat wel fijn is: ze hebben er kaartautomaten die tot heel kort voor vertrek nog een plaatsreservering kunnen afgeven!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53368787
Plaatsreservering? Is dat nodig in Zweden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:30:41 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53368855
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Plaatsreservering? Is dat nodig in Zweden?
Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53368893
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die treinen zijn daar in de spits ook gewoon vol. Dat lokaaltje uit het vorige topic was proppen...
En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:33:42 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53368944
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan? 27 moeders met 27 kinderwagens aan de kant boksen want JIJ hebt die middelste stoel in dat rijtuig gereserveerd?
Ja, of, zoals wij hadden, twee bejaarden die op jouw plek zitten en alleen Zweeds lullen. Die hebben we maar laten zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')