FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Treinentopic deel 76
Dr_Flashdonderdag 19 juli 2007 @ 22:50


Hier alweer deel 76 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat \"verdwenen\" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de \"experts\" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat \"de NS\" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. \"De NS\" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW\'s), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90\'s gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder \"Twents\" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat \'64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo\'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE\'s, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de \\\'lange\\\' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 19-07-2007 23:01:33 ]
Brechtjedonderdag 19 juli 2007 @ 22:51
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
Dr_Flashdonderdag 19 juli 2007 @ 22:52
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Brechtje het volgende:
Is dit zo'n topic met allemaal kanslozen mensen die de hele dag bij een spoorlijn staan om foto's te maken van een trein?
ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
thats-medonderdag 19 juli 2007 @ 22:53
Geen foto's ... ik bedoel mooi kort
Brechtjedonderdag 19 juli 2007 @ 22:56
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en sociaal gehandicapten.

En ik moet alle tags nog aanpassen godverdomme.

Ga je paard voeren jij
ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.

Mijn paarden zijn aan het grazen op de wei btw.
en_door_slechtdonderdag 19 juli 2007 @ 22:59
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
Dr_Flashdonderdag 19 juli 2007 @ 23:02
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:56 schreef Brechtje het volgende:

ik gooi altijd paardenstront op zulke mensen.
Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Dr_Flashdonderdag 19 juli 2007 @ 23:03
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:59 schreef en_door_slecht het volgende:
De Geus is idd aan de Oude Markt, zondag avond flesjes voor half geld geloof ik. Veel soorten bier. En Es is op loopafstand. Maar als je graag wilt dat er meer mensen zijn: wellicht dat MREn ook wil en kan, die woont hier ook ergens in het oosten. (Maar wellicht nu met de trein op pad.)
_Xbox_Master_ zou ook wel willen (bekend van Rondje Nederland), maar die is vlgs mij nog op vakantie.
Brechtjedonderdag 19 juli 2007 @ 23:03
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof. Maar ga nu maar andere debielen vervelen he? Daag
Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
en_door_slechtdonderdag 19 juli 2007 @ 23:06
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:03 schreef Brechtje het volgende:

[..]

Ja doei, ga maar lekker foto's maken van treinen in je oude dikke lijf in de storm.
Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
Dr_Flashdonderdag 19 juli 2007 @ 23:12
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, ouwe taart, speelkwartier is over.
Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Brechtjedonderdag 19 juli 2007 @ 23:15
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doosje is ook net 16 hoor, maar ze lijkt wat teveel op mama. Naja, ook niet zo erg
Wat ouwehoer je nou allemaal onzin ouwe graftak!

Verzuip jij ook maar lekker in een bak gehandicaptenpis.

Doei.
Brechtjedonderdag 19 juli 2007 @ 23:15
en nu je bek houden, want ik wil uit dit topic blijven.
von_Preussendonderdag 19 juli 2007 @ 23:20
Goed idee Brechtje, alle kanslozen uit dit topic!

Waar kan ik voor tekenen?
en_door_slechtdonderdag 19 juli 2007 @ 23:49
Oke, nu weer on topic. Een paar simpele plaatjes van een dag of tien terug, Zwitserland:
Smalspoor in de buurt van Solothurn:


Een lokale trein, station Oensingen.


En een plaatje van de Mont Blanc Express, vlak voor vertrek richting Chamonix in Martigny.
Dichterbijervrijdag 20 juli 2007 @ 08:27
Gesproken over oude wijven...het tweede plaatje laat een niet echt jong stel meer zien
Zug-Chefvrijdag 20 juli 2007 @ 09:37
Ook goeiemorgen Iemand nog mooie platen gemaakt met het mooie weer gisteren? Leuke foto's in Zwitserland! en_door_slecht
Dr_Flashvrijdag 20 juli 2007 @ 10:01
In Zwitserland is alles beter, dat weet iedereen
Sociosvrijdag 20 juli 2007 @ 16:58
In plaats van een oneliner als tvp, dit keer wat foto´s van vandaag rond 16.00uur.

Vandaag rijden er de hele dag al Buffels tussen Leeuwarden en Harlingen Haven.

DM-90 3448 als trein 30145 bij aankomst in Harlingen.


Dezelfde trein even later aankomende in Harlingen Haven.


DM-90 3448 gereedstaande voor vertrek als trein 30162 naar Leeuwarden te Harlingen Haven.

Lang geleden dat ik in een Buffel heb gezeten op dit traject.
Willy84vrijdag 20 juli 2007 @ 18:29
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
Niecvrijdag 20 juli 2007 @ 19:55
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
idd wel bijzonder dat Buffels daar rijden. Leuke afwisseling.
Wat is de reden ervan?

trouwens vandaag plan V+T in de 1500 Amsterdam-Amersfoort-(Deventer).
Leverde een hoop verbaasde gezichten op. En geen positieve reacties
Ja, Asd-Dv loopt al een tijdje met materieel te klooien, ICM, ICB en nu dus een Mat '64 mixje, wel leuk:D
Al is het niet super comfortabel als je van Asd naar Dv moet
Willy84vrijdag 20 juli 2007 @ 23:09
VIRM rijdt ook de laatste weken af en toe mee
Wadloperzaterdag 21 juli 2007 @ 11:54
Mat 64 is ook niet echt comfortabel op langere ritten. Alhoewel ik het op zich best relaxt vind zitten in de 3700 naar Nijmegen
Zug-Chefzaterdag 21 juli 2007 @ 11:56
Tot dat je er elke dag mee moet, dan piep je wel anders Zeker als je jaren lang als Noorderling alleen maar ICM hebt gehad...
Wadloperzaterdag 21 juli 2007 @ 13:29
Ja oke, maar ik vind het nu niet verkeerd zitten
Overigens stel ik zelf niet echt zulke hoge eisen aan zitcomfort, als je maar normaal vervoert kan worden ben ik al tevreden, want daar gaat het naar mijn idee meer om, dat je van A naar B kan komen
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 15:58
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 16:01
Vandaag weer banane-vlaflip op Asdz-Rhn Vind ik toch zo'n leuke combi

bron: Somda.nl
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 16:05
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 16:10
Weet iemand misschien waarom de perrons op Ypb verlengt zijn?
Is dit misschien vanwege het feit dat als ADO Den Haag thuiswedstrijden speelt alle IC's op Ypb stoppen ofzo?
von_Preussenzaterdag 21 juli 2007 @ 16:19
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Dat vind ik juist weer niet. Ik zit liever in die stoeltjes van de Plan T, met individuele (en modernere) stoelen in coachopstelling en met armleuningen dan in die achterlijke ouderwetse banken van Plan V waarin je elkaar zo stom zit aan te gapen. Maar met mijn 1.78 ben ik dan ook niet geweldig lang, en pas daarom makkelijker in allerlei hoeken en gaten.

Plan T Stoeltjes
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 16:22
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
von_Preussenzaterdag 21 juli 2007 @ 16:25
Ik heb nu meer situaties meegemaakt waarin ik liever alleen mijn rust zou hebben (i.p.v. door andere mensen bekeken te worden) dan waar ik aantrekkelijke dames in de trein kan bewonderen. Die zijn meestal erg schaars op mijn traject. En anders, in de coachopstelling kan je er vaker naast gaan zitten, en dat is net iets gezelliger dan tegenover elkaar.
Wadloperzaterdag 21 juli 2007 @ 17:31
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:58 schreef Niec het volgende:
Het is wel zo dat Plan V beter zit dan Plan T . Plan V zit opzich best lekker ja
Allles beter dan het zitcomfort van trams in Den Haag :S
Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
Wadloperzaterdag 21 juli 2007 @ 17:31
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:22 schreef Niec het volgende:
Ja met dat elkaar aangapen heb je idd wel gelijk , maar dat kan ook leuk zijn (denkdenk )
Hehe true, true
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 18:09
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:31 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die hoekkussentjes zijn vooral erg lekker, leun je tenminste niet tegen iets hards aan als je even met je hoofd steunt
Van mij mogen ze dat in elk materieel invoeren
Ja idd, die hoekkussentjes, heerlijk
thats-mezaterdag 21 juli 2007 @ 19:22
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:05 schreef Niec het volgende:
De eerste Protos voor de Kippelijn/ Valleilijn is vandaag geariveerd in Eindhoven.
Ik zelf heb toch liever Plan V op de]Kippelijn/ Valleilijn, wat jullie?

bron: nicospilt.com
Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.


Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
Nieczaterdag 21 juli 2007 @ 19:52
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

[..]

Nee, die arriveert morgen pas in Eindhoven.
Foto van de Protos met de goede kleursamenstelling.
[afbeelding]

Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
Idd, verkeerd gelezen
Dr_Flashzaterdag 21 juli 2007 @ 21:42
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef thats-me het volgende:

Ziet er toch wat beter uit dan dat grijs. Maar mooi word het niet
Vet Wanneer gaat dat rijden?
Zug-Chefzaterdag 21 juli 2007 @ 21:45
Ziet er mooi uit, dit zijn de nieuwe generatie treinen. Kan NS nog wat van leren.
thats-mezaterdag 21 juli 2007 @ 21:51
September dacht ik
Edit: http://www.treinennieuws.(...)r-met-nieuwe-treinen
quote:
In eén uiteinde van de nieuwe Valleilijn-treinen wordt voor jongeren ingericht. In deze 'Dance Vallei' kun je lekker zitten en muziekzenders volgen op grote beeldschermen. Aan het andere uiteinde van de trein komt een stiltecoupé. Wie geen muziek maar ook geen volstrekte stilte wil, kan in het ruime middendeel van de trein terecht. De trein heeft verder een ruimte voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen. Als extraatje biedt Connexxion draadloos internet aan in de trein en staan er drankautomaten.
Bron: www.valleilijn.nl

Klinkt niet verkeerd.

[ Bericht 7% gewijzigd door thats-me op 21-07-2007 22:25:02 ]
Dr_Flashzaterdag 21 juli 2007 @ 22:06
das nomaar 6 weken
Mark-Hglzaterdag 21 juli 2007 @ 23:34
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
ReisTzaterdag 21 juli 2007 @ 23:37
Die protosjes zijn dan ook nog best snel geleverd zeg, binnen twee jaar en dat voor een compleet nieuw model trein, daar kunnen ze in Italië nog wat van leren. Connexxion is ook de allereerste die hiermee gaat rijden, dus dat belooft nog wat (kinderziektes en zo).
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 09:01
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Wat een onzin zeg dat filmpje
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 09:53
quote:
103 Teletekst zo 22 jul
***************************************
Friese machinist vergeet treinstel

***************************************
` Een treinmachinist van Arriva heeft
gistermiddag in Friesland een treinstel
onderweg vergeten.Dat gebeurde nadat de
koppeling tussen de twee treinstellen
spontaan los was geschoten.

Volgens spoorbeheerder Pro Rail komt
dat sporadisch voor.De trein remt dan
automatisch.Even voor station Deinum
kwam de trein zo tot stilstand,maar de
machinist merkte niet dat de twee
treinstellen los waren geraakt.Hij gaf
gewoon weer gas.

Hij ontdekte pas dat hij een treinstel
kwijt was toen hij twee stations verder
was,bij Franeker.Op de lijn was 2,5 uur
geen treinverkeer mogelijk.
Wadloperzondag 22 juli 2007 @ 10:34
Hoe is het mogelijk!
Fixerszondag 22 juli 2007 @ 11:26
Dat bericht zag ik ook al....

Trein: *stopt zomaar vanzelf midden in een weiland*
Machinist: "Hm, er zal vast niks aan de hand zijn, laat ik maar doorrijden."
dennistdzondag 22 juli 2007 @ 11:30
ik snap alleen die 2,5 uur niet..... die trein kan toch gewoon op de terugweg weer aangekoppeld worden, machinist naar het andere stel en klaar....
of denk ik nu veel te simpel
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 11:38
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:30 schreef dennistd het volgende:
gewoon op de terugweg weer aangekoppeld
Dat zal waarschijnlijk niet kunnen. Die koppeling is niet voor niets losgeschoten. Er is iets stuk aan dat ding. Dat houdt in dat het om te beginnen onderzocht moet worden, en voorts dat je die koppeling dus niet kunt gebruiken.
Zug-Chefzondag 22 juli 2007 @ 11:38
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 11:40
Deinum FTW

Mooi pletske man
Zug-Chefzondag 22 juli 2007 @ 12:03
Ja ga dan es een huis zoeken daar...
Wadloperzondag 22 juli 2007 @ 12:23
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat zou ook wel in elk land kunnen, maar natuurlijk niet in Nederland met al zn regeltjes geneuk... Of je stuurt een 2e mcn naar Deinum en laat die het 2e deel van de trein terug rijden naar Lw
Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 12:25
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Precies, er is vast wel een machinist beschikbaar als er een aantal treinen uitvallen
Dus ik begrijp niet waarom er niemand heen gegaan is... Maar ja, Arriva he
Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Zug-Chefzondag 22 juli 2007 @ 12:35
Ach Valleilijn, BOEJUH. Daar rijden zelfs op zondagochtend nog steeds 2 treinen per uur. Men moet niet zeiken.
Wadloperzondag 22 juli 2007 @ 14:39
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weekend, personeelstekort. Kom eens op de Valleilijn kijken in het weekend
Ja, maar mij lijkt het, als er een trein uitvalt, je dan toch wel een machinist reserve hebt?
Alexxxxxzondag 22 juli 2007 @ 14:45

Merk en type: TGV
Eigenaar: SNCF
Land van herkomst: Frankrijk
Locatie: Luxemburg
Datum: Juli 2007
Fotograaf/Bron: Emiel

Meer foto's uit Luxemburg
Nieczondag 22 juli 2007 @ 17:09
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:34 schreef Mark-Hgl het volgende:
Hoi, ben ik weer, terug van vakantie

http://nl.youtube.com/watch?v=VNJuToFcGBA
Wel lollig filmpje
Zug-Chefzondag 22 juli 2007 @ 18:27
@ Alexxxx, hij had beter de BR181 op de foto kunnen zetten, die zijn net ff wat meer byzonder in Luxemburg. Jammer dat er alleen op het station is gefotografeerd, maar toch leuke foto's nog
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 18:33
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Meer foto's uit Luxemburg
Hee, zo heb ik ook nog wel een paartighonderd foto's

is de restauratie van spoor 4 op Luxembourg al eens klaar?
Fixerszondag 22 juli 2007 @ 18:35
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 18:37
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
ex Duits Barrel materieel.
ICK is de mooiste trein die er is man
Zug-Chefzondag 22 juli 2007 @ 18:37
Gast, er gaat NIKS boven ICK !
Fixerszondag 22 juli 2007 @ 18:40
Ik krijg pijn in mijn nek van ICK
Nieczondag 22 juli 2007 @ 18:43
ICK is prachtig en zeer comfortabel !
Nieczondag 22 juli 2007 @ 18:44
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
Nieczondag 22 juli 2007 @ 18:46
Dan rij je meestal VIRM of DD-AR
Wadloperzondag 22 juli 2007 @ 20:11
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:09 schreef Niec het volgende:

[..]

Wel lollig filmpje
Alleen jammer dat er geen geluid bij zit
Maar zeker leuk om te zien!
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 20:54
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:44 schreef Niec het volgende:

[..]

En als je per se ICK wilt mijden, neem dan de sneltrein Asd-Bd op Gv (Den Haag Hollands Spoor)
ja, dan ga je de volgende keer rustig een kwartier of een half uur zitten wachten tot je WEL ICK hebt
von_Preussenzondag 22 juli 2007 @ 21:37
Die Duitse treinen heerschen!!!!!!!!!

Zowel ICK als ICB, ik hou van die rust die er in de coupé's heerst. Beter dan al dat lawaai van twijfelachtige mensen in V-IRM, Koploper etc.
Dr_Flashzondag 22 juli 2007 @ 21:41
ICB telt eigenlijk niet he Dat zijn treinen waar je in Duitsland zelf toeslag voor betaalt

Maar puick spul
Fixerszondag 22 juli 2007 @ 22:08
Voor die 2 uur en 2 minuten per week ga ik niet zo heel moeilijk doen. Maar als ik lees bijvoorbeeld dwingen die rare bankjes me in een nogal lastige houding. Niet heel fijn voor de nek.
Willy84zondag 22 juli 2007 @ 22:40
ICB vast op mijn lijntje(1500)
ReisTzondag 22 juli 2007 @ 23:04
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:35 schreef Fixers het volgende:
Voor de materieelfetishisten onder ons: Wanneer worden de duitse rijtuigen nu eens volledig vervangen door gerenoveerd nederlands materiaal op de lijn Den Haag CS-Venlo en vice versa? ... Ik ga de laatste periode wekelijks op en neer tussen Den Haag en Breda en ik tref altijd IRM of ex Duits Barrel materieel.
Jammer voor jou, maar dat gaat nog jaren duren. Voorlopig heeft NS alleen maar nog veel meer IRM bijbesteld (50 viertjes komen de komende jaren onze kant uit), en de gerenoveerde ICR-bakken zullen nog wel wat jaartjes tussen Amsterdam en Brussel moeten blijven pendelen (er is zelfs sprake van dat die daar worden aangevuld zullen met wat Belgische rijtuigjes), zolang de nieuwe HiSpeed-treinen eens een keer geleverd worden.

De échte materieelfetishisten onder ons kunnen ondertussen nog even genieten van ICK, ICB en wat dies meer zij.
ReisTzondag 22 juli 2007 @ 23:06
Nu gaan we eerst even naar die goeie oude tijd, niet eens zo lang geleden, dat de kaartjesautomaat nog gewoon treinkaartjes, strippenkaarten en treintaxi-biljetten uitgaf, in plaats van die domme "tickets" van tegenwoordig.
Dichterbijermaandag 23 juli 2007 @ 09:24
ICK = Oude barrels... ze zitten niet onaardig maar geef mij ICMm maar lekker...daa rkan ik temminste lekker in die stoel zitten.
Niecmaandag 23 juli 2007 @ 10:57
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Remcomaandag 23 juli 2007 @ 12:38
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Ja is die 4013 nu nog steeds in de loods
Peterseliemanmaandag 23 juli 2007 @ 12:49
Vorige week woensdag het setje ICRm in Lw even geplaat. Was mooi op tijd
Plaatjes volgen over enkele dagen

Vandaag geen enkele DM'90 op Lw-Gn gezien. Wel eentje op opstel in Gn.
Zug-Chefmaandag 23 juli 2007 @ 12:51
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Niecmaandag 23 juli 2007 @ 12:53
Buffel boven spurt
Wadlopermaandag 23 juli 2007 @ 13:59
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:57 schreef Niec het volgende:
Gelukkig voor jou rijden en al wel 2 ICMm's rond
Wel ff twee he

Morgen komt dat setje weer naar Groningen toe, het wordt voor mij een flinke haastboel, eerst naar Assen voor het wadlopertransport, dan die ICRm setje in Groningen en dan rond 15.44 weer naarAssen voor het volgende transport
Dichterbijermaandag 23 juli 2007 @ 14:04
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
quote:
SAUWERD - Een stoptrein van Arriva is maandagmorgen gestrand tussen Sauwerd en Winsum.

De trein weigerde rond kwart over acht dienst middenin de weilanden. Voor de reizigers zat er niets anders op, dan uit te stappen en langs het spoor terug te lopen naar het station in Sauwerd.

Anderhalf uur later kon de defecte trein door een andere trein naar Winsum worden geduwd. Het treinverkeer werd vervolgens hervat.
Dangelmaandag 23 juli 2007 @ 14:06
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:45 schreef Alexxxxx het volgende:


Meer foto's uit Luxemburg
gaaf
Wadlopermaandag 23 juli 2007 @ 14:35
quote:
Op maandag 23 juli 2007 14:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Die spurt beginnen prut te worden... eerst een stel achterlaten en nu dit:
[..]
Gaat weer lekker inderdaad
Sociosmaandag 23 juli 2007 @ 15:20
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb om 11.33 in Lw een buffel zien vertrekken naar Hlgh !
Waren het toen ook al twee treinstellen? Ik kom net uit de Buffel die om 14.33uur uit Leeuwarden vertrok, dat waren twee treinstellen (ook voorbij Deinum). Vanochtend reed er nog één treinstel beide kanten uit, nu kwamen we in Dronrijp een Spurt tegen.
Sociosmaandag 23 juli 2007 @ 15:23
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:53 schreef Niec het volgende:
Buffel boven spurt
Inderdaad, en helemaal als er geen airconditioning nodig is, naast ook nog eens de zachtere stoelen en meer beenruimte.
Wadlopermaandag 23 juli 2007 @ 18:48
Rijdt RegioNS met 2x DM'90 of 1x DM'90 in de diensten van Zutphen - Apeldoorn v.v.?
Zug-Chefmaandag 23 juli 2007 @ 19:08
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Niecmaandag 23 juli 2007 @ 19:29
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Idd, volgens mij ook
out_of_rangemaandag 23 juli 2007 @ 19:54
Vanmorgen ook een Buffel op Roodeschool - Groningen (en daarna richting Delfzijl)
Niecmaandag 23 juli 2007 @ 19:57
Veeeel beter
Wadlopermaandag 23 juli 2007 @ 20:55
quote:
Op maandag 23 juli 2007 19:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Zover ik weet in de spits 2, en daarbuiten met 1
Heb ik in de vakantie ook kans dat er 2x DM'90 rijdt?
Niecmaandag 23 juli 2007 @ 21:23
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
Wadlopermaandag 23 juli 2007 @ 21:35
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat dat klaar is
thats-memaandag 23 juli 2007 @ 23:32
Nieuw onderzoek monorail in Almelo

ALMELO - Het Personal Rapid Transportsysteem - de PRT, ofwel de door verkeerswethouder Anton Sjoers gepropageerde monorail - krijgt mogelijk een plek in de nieuwe woonwijk Waterrijk.


Het college van Burgemeester en Wethouders laat een studie uitvoeren naar de mogelijkheden van toepassing van dit systeem tussen Waterrijk en het centrum.



Gestudeerd wordt op de aanleg van een lus door Waterrijk en een circa drie kilometer lange verbinding naar het station.
Een woordvoerder van de gemeente zegt dat in het ontwerp van Waterrijk veel aandacht wordt gegeven aan milieuvriendelijke en duurzame concepten. De monorail als milieuvriendelijke manier van vervoer past daar volgens het college prima in.
Daar komt bij dat het gaat om de realisatie van een geheel nieuwe wijk. Bij de aanleg van een monorailsysteem hoeft dan geen rekening gehouden te worden met bestaande gebouwen en wegen. Bijkomend aspect in het geval van Waterrijk is dat delen van de wijk die door vaarwegen zijn gescheiden, gemakkelijker bereikbaar zijn te maken.

De woordvoerder van de gemeente geeft tevens aan dat bij het college de verwachting leeft dat de aanleg van een monorailsysteem de aantrekkelijkheid van de wijk verder zal vergroten.
Het idee om van het Twenteborgziekenhuis naar de stad een monorail aan te leggen, is van de baan, meldt de gemeente. Naar deze verbinding werd een studie gedaan door het verkeerskundig adviesbureau ANT, dat gespecialiseerd is in innovatief vervoer en openbaar vervoer.

Het betrof een studie naar de vervoerkundige en economische haalbaarheid van een PRT-systeem tussen het station, centrum, ziekenhuis en zuidelijke woonwijken. De studie werd in 2006 afgerond, maar verdween daarna in een la ergens in het stadhuis. Het rapport wordt nu dit najaar naar de gemeenteraad gestuurd.

Het college van B en W ziet mogelijkheden om het Personal Rapid Transportsysteem toe te passen tussen de nieuwe woonwijk Waterrijk en het station.

Bron: http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1675957.ece
Fixersmaandag 23 juli 2007 @ 23:35
Ziet er leuk uit.... maar ik geef het weinig kans. Allereerst moet zoiets natuurlijk hufterproof worden gemaakt. En dan nog slopen ze het. Want de doorsnee nederlander sloopt nu eenmaal alles graag.
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 11:18
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:23 schreef Niec het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de doorkomststaat op Somda weer beschikbaar is? Want die is zó handig
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt, maar goed, je hebt altijd nog het spoorboekje / ns site / hafas. Daar kan je ook alle treinen die doorkomen uit halen. Daar waar somda zo handig voor was waren de speciale dingetjes, testritjes, museummat, promoritjes enzovoort. Juist dat is nu definitief weg en zal ook niet meer terugkomen. Alles wat men nu probeert om met de hand terug te krijgen, is wmb loos werk.
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 15:44
Ja, bij de doorkomststaat ging het mij vooral om de materieelvoorspellingen
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 16:18
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 16:44
Ik heb het meer over welke treinnummers niet per se de series
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 16:45
Ik heb voor de gein eens een kaartje gemaakt met de spoorlijnen in Duitsland waar ik ben geweest

Uiteraard big respect @ http://www.bueker.net/trainspotting

hier vind je het originele bestand

[ Bericht 8% gewijzigd door Zug-Chef op 24-07-2007 17:21:22 ]
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 16:46
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:44 schreef Niec het volgende:
Ik heb het meer over welke treinnummers niet per se de series
Je wilt het weten voor de series waar het een zooitje is bedoel je? Want over het algemeen blijft de inzet de hele dag hetzelfde namelijk
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 17:44
Wanneer is het nou eens afgelopen met die idioten die zonodig nog ff snel onder de spoorboom doorkruipen en zo de hele dienstregeling naar de bliksem helpen Nu weer, tussen Ztmo en Gd.
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 17:46
Hoe weet je dat het iemand was die snel onder de spoorboom moest kruipen ?
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 17:52
Zo gebeurt het in de meeste gevallen, hoe anders?
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 17:54
Nouja kan ook iemand zijn die het bagger weer zat is en voor de trein springt, of een persoon die zn leven zoiezo niet meer ziet zitten...
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 17:55
Ja, das toch ongeveer hetzelfde
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 17:55
24-07-07 17:16

LEIDEN - De Nederlandse Spoorwegen denkt erover om meer treinen tussen Leiden en Utrecht te gaan laten rijden.

Tot nu toe wilde de NS daar ondanks herhaalde verzoeken uit Leiden niet aan denken. Maar mocht de RijnGouwelijn er uiteindelijk niet komen dan zien de spoorwegen toch mogelijkheden. Reizigersorganisatie ROVER is blij met de plannen.
Zug-Chefdinsdag 24 juli 2007 @ 17:57
Zolang het enkelspoor is zie ik daar niet zo snel een frequentieverhoging plaatsvinden...
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 17:58
Dacht ik ook al;)
Niecdinsdag 24 juli 2007 @ 18:09
Niet alleen het treinverkeer ligt stil tussen Gvc en Ut maar ook op de weg (A12) is het een choas i.v.m. een kettingbotsing, gezellig.
thats-medinsdag 24 juli 2007 @ 18:54
Als het goed is heeft de 4013 vandaag Test gereden. Volgens de voorlopig planning doet ie dat nog deze week, De 4014 is voor 1/3 klaar.

Hopelijk gaat het nu wat sneller met de aflevering van de ICMm.
Wadloperdinsdag 24 juli 2007 @ 19:02
Vandaag allebei de wadloper transporten gespot te Assen
En nu zijn officieel alle wadjes van Arriva weg uit het Noorden
Sociosdinsdag 24 juli 2007 @ 19:52
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 11:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik denk zelfs dat dat nooit meer terugkomt.
Waarom niet? Wat is er gebeurd dan en/ of waarom is het weg? (Ik heb het compleet niet gevolgd.)

Mooi kaartje van Duitsland trouwens! Dat zijn relatief gezien al heel wat trajecten. Ik ben allang blij dat ik alle trajecten in Nederland heb gehad.
Peterseliemandinsdag 24 juli 2007 @ 20:00
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren, zie wikipedia voor de standaardinzet van het materieel. Daar hebben alleen kindertjes van 12 nog somda voor nodig
De liefhebbers houden de wiki wel bij
ReisTdinsdag 24 juli 2007 @ 20:27
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang het enkelspoor is zie ik daar niet zo snel een frequentieverhoging plaatsvinden...
Ligt eraan of dat enkelspoor weer een beetje op orde is. De spits-sneltreinen Leiden-Utrecht werden vorig jaar opgeheven vanwege de bedroevende staat van dat spoor.
Wadloperdinsdag 24 juli 2007 @ 22:25
238 was weer in dienst na een aanrijding met een auto te Kropswolde. Heeft nog geen logo aan de kop van de aanrijding
Niecwoensdag 25 juli 2007 @ 18:47
Vandaag idd de 4011 en 4012 in één trein in de 1527
Peterseliemanwoensdag 25 juli 2007 @ 19:04
Die worden vaker als duo ingezet. Verder zal serie 10140 spoedig ook gereden gaan worden met ICMm
Niecwoensdag 25 juli 2007 @ 21:22
Als jullie in Dubbeldeksmaterieel zitten, waar zitten jullie dan het liefst?

Bij een DD-AR zit in het liefst beneden (omdat boven een beetje krap is, en beneden zijn betere stoelen). Of in de mDDM zit het ook wel goed.
Bij een DDM-1 zit in ook het liefst beneden, en dan het liefst op de voormalige 1e klas stoelen
Bij een VIRM zit ik juist het liefst boven, omdat het daar mij het grootste ruimtegevoel geeft.
Wat jullie?
Willy84woensdag 25 juli 2007 @ 21:41
Vanavond 2x Plan V in de stoptrein Utrecht-Zwolle
Trein 5675 vertrek 21.12
De 445 V
De 818 A
Niecwoensdag 25 juli 2007 @ 21:48
Apart, tsja soms zijn de DD-AR's op
Zug-Chefwoensdag 25 juli 2007 @ 21:53
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:41 schreef Willy84 het volgende:
Vanavond 2x Plan V in de stoptrein Utrecht-Zwolle
Trein 5675 vertrek 21.12
De 445 V
De 818 A
Dat is vaak zo, Plan V in de 5600 's avonds

Ik zit het liefst in DDAR (treinen met groene bankjes), en altijd beneden, vanwege het schommelen. Ook DDM-1 (de rode bankjes) believen mijn voorkeur.
Socioswoensdag 25 juli 2007 @ 21:58
In die oude dubbeldekkers vind ik alleen de groene of rode ´koploperbanken´ goed zitten die schaars in een aantal treinstellen te vinden is.
Dr_Flashwoensdag 25 juli 2007 @ 21:59
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik heb voor de gein eens een kaartje gemaakt met de spoorlijnen in Duitsland waar ik ben geweest
[afbeelding]
Uiteraard big respect @ http://www.bueker.net/trainspotting

hier vind je het originele bestand
Tof @ Berlin helemaal op en neer en nog een keer
Dr_Flashwoensdag 25 juli 2007 @ 22:01
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Materieelvoorspelling is makkelijk uit je hoofd te leren,
Daar komt ie weer hoor, het B-woord

Wadloperwoensdag 25 juli 2007 @ 22:08
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:22 schreef Niec het volgende:
Als jullie in Dubbeldeksmaterieel zitten, waar zitten jullie dan het liefst?

Bij een DD-AR zit in het liefst beneden (omdat boven een beetje krap is, en beneden zijn betere stoelen). Of in de mDDM zit het ook wel goed.
Bij een DDM-1 zit in ook het liefst beneden, en dan het liefst op de voormalige 1e klas stoelen
Bij een VIRM zit ik juist het liefst boven, omdat het daar mij het grootste ruimtegevoel geeft.
Wat jullie?
VIRM zit ik het liefst boven, maar onderin maakt mij ook niet zoveel uit
DD-AR heb ik gelukkig niet zo heel veel ervaring mee
Peterseliemanwoensdag 25 juli 2007 @ 22:09
Nog even wat plaatjes gemaakt op 18 juli in Leeuwarden:


ICRm in Leeuwarden


ICRm met loc 1767 in Leeuwarden


GTW + loc 1767 + Koploper


ACTS 5811 + 6702 + goederensliert bij de goederenterminal in Leeuwarden


Kan dit wel in Leeuwarden?

De rest staat Hier
Niecwoensdag 25 juli 2007 @ 22:12
Hahaha idd, er gaat niets boven Groningen in Lw
Mooie foto's
Zug-Chefwoensdag 25 juli 2007 @ 22:22
Leuke foto's peterselie, aantal mooie platen ook er tussen
Willy84woensdag 25 juli 2007 @ 22:34
ohih en somda zijn bij mij down, btje jammer
nog meer mensen ervaring mee
Of ben ik gebant
Peterseliemanwoensdag 25 juli 2007 @ 22:36
Site is down.
Dr_Flashwoensdag 25 juli 2007 @ 22:37
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:34 schreef Willy84 het volgende:
ohih en somda zijn bij mij down, btje jammer
nog meer mensen ervaring mee
Of ben ik gebant
Ik word juist meestal zelf een beetje down van ohih en somda
Niecwoensdag 25 juli 2007 @ 22:38
Idd wordt steeds slechter, Somda
Willy84woensdag 25 juli 2007 @ 22:41
edit

[ Bericht 60% gewijzigd door Willy84 op 25-07-2007 22:48:32 ]
ReisTdonderdag 26 juli 2007 @ 08:20
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zit het liefst in DDAR (treinen met groene bankjes), en altijd beneden, vanwege het schommelen.
Het is toch juist VIRM, wat zo schommelt? Daar zit ik voortaan maar altijd beneden om dat te vermijden, ben ook al eens onderweg naar beneden verhuist omdat ik er gewoon niet meer tegen kon...
Bij DDAR heb ik nooit iets van enig schommelen gemerkt.
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 10:22
De doorkomststaat is weer online bij Somda
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 10:24
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:25 schreef Wadloper het volgende:
238 was weer in dienst na een aanrijding met een auto te Kropswolde. Heeft nog geen logo aan de kop van de aanrijding


Hier een foto van de 238
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 10:27
Yeah, Somda geupdate :D:)
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 10:41
Doorkomststaat Nee, alleen de aankomst en vertrekken uit het spoorboekje staan er in. Dus niet een echte doorkomststaat dus. Somda
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 10:44
Idd een kut doorkomststaat, heb je niks aan, Maargoed.
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 11:20
Voor stations als Groningen enzo heb je er wel wat aan... Maar ach, ieder zijn mening zullen we maar zeggen
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 12:51
Het gaat niet om een mening hier, het gaat om wat er feitelijk te zien is. Jij als treinenliefhebber zou het spoorboekje constant naast je moeten hebben. Het kunnen afdrukken van aankomst en vertrektijden via somda is derhalve een hoop werk voor niks, aangezien deze informatie veel compacter en vollediger in het spoorboekje staat.

Desalniettemin heb je er pas ECHT wat aan zodra je kan zien hoelaat een Intercity door het station van Putten knalt, om maar eens wat te noemen.
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 13:02
Sowieso heb je er als cargorukker helemaal geen flikker meer aan dus?
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 13:07
http://www.rolandrail.net
= heilig
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 14:11
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Jij als treinenliefhebber zou het spoorboekje constant naast je moeten hebben.
Is dat verplicht als treinenliefhebber ofzo?
Want het nut ontgaat mij een beetje om er een spoorboekje voor te kopen, omdat je ook ns.nl hebt. En de meeste ritnummers weet ik trouwens ook wel uit mijn hoofd, omdat ik deze vaker invoer dan andere. Voor onbekende nummers heb ik ns.nl
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 14:13
Voor als je onderweg bent bijvoorbeeld...
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 14:41
Daarvoor heb ik mijn notitieboekje, dan schrijf je de tijd op + richting en meestal vind je het wel
En eventueel plannen doe ik onderweg, ik heb geen haast met het reizen
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 14:52
Hoe plan je onderweg dan, als je geen spoorboekje hebt...
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 15:03
In de vertrekhallen van de meeste stations hangt altijd nog het vertrekkende treinen bord en de vertrekstaten niet te vergeten...
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 15:23
Treinen ontsnappen aan frontale botsing in Tilburg
Uitgegeven op donderdag 26 juli 2007 om 14:29:38

(Novum) - Op NS-station Tilburg zijn vanochtend een passagierstrein en een goederentrein bijna frontaal op elkaar gebotst. De treinen kwamen rond 11.15 uur op drie meter van elkaar tot stilstand, zegt een woordvoerder van de spoorwegpolitie.

De goederentrein uit de richting Roosendaal en de passagierstrein die van het station Tilburg wilde wegrijden, kregen beide gele seinen. Dit is een signaal voor machinisten om niet sneller dan veertig kilometer per uur te rijden. De machinist van de passagierstrein zag daarna een rood sein over het hoofd. Volgens de woordvoerder heeft hij wel een licht zien knipperen, maar kon hij de kleur niet zien. Toen de machinisten elkaars trein in het oog kregen, zijn ze op de rem gaan staan.

De machinisten zijn verhoord en hebben een alcoholtest ondergaan. Ze bleken niet te hebben gedronken, zegt de woordvoerder. De tien reizigers uit de passagierstrein zijn met bussen naar Breda gebracht. Het goederenverkeer kwam vanaf 12.00 uur weer op gang. Het passagiersverkeer tussen Tilburg en Gilze-Rijen ligt nog steeds stil. Er worden bussen ingezet, maar een woordvoerder van ProRail zegt dat dit vervangend vervoer onvoldoende is.

Reizigers tussen Eindhoven of Tilburg en Den Haag of Rotterdam kunnen omreizen via Utrecht Centraal. Passagiers tussen Nijmegen en Roosendaal krijgen het advies via Rotterdam Centraal te reizen.
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 15:24
Inmiddels zijn de sporen weer vrij gegeven
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 15:26
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe plan je onderweg dan, als je geen spoorboekje hebt...
Weten waar je heen wilt, en dan zie je wel hoelaat een trein gaat
Remcodonderdag 26 juli 2007 @ 15:30
quote:
De tien reizigers uit de passagierstrein zijn met bussen naar Breda gebracht
Was ook niet echt volle bak
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 15:35
Neuh stoppertje Tilburg -> Tilburg West is vaak behoorlijk leeg
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 15:47
quote:
Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva sticker
JDudedonderdag 26 juli 2007 @ 15:50
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Neuh stoppertje Tilburg -> Tilburg West is vaak behoorlijk leeg
Volgens het artikel zijn de passagiers naar Breda gebracht, dus dan zou het niet de stopper naar West moeten zijn.

Aan de andere kant is dat wel de trein die altijd het spoor vanuit Roosendaal kruist (om in West op 3 binnen te kunnen komen)...

Artikel zal wel fout zitten.
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 16:34
Zijn er mensen hier die MSTS spelen? Ikku wel:P
Ga nu ff spelen
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 16:36
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Uniek plaatje van de 238, want de kop mist namelijk nog de Arriva sticker
Ik vind hem zo veel mooier, heeft wel iets stoers namelijk
Maar aan de andere kant is het wel weer erg kaal zo
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 16:39
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:34 schreef Niec het volgende:
Zijn er mensen hier die MSTS spelen? Ikku wel:P
Ga nu ff spelen
Ik speel(de) het ook, alleen doen sommige treinen het niet... consist bestanden zijn spontaan verdwenen enzo, terwijl ik niets gewijzigd heb
Dus heb een beetje genoeg van dat spel, is al de zoveelste keer dat dingen het niet doen
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 17:54
Ja soms idd beetje irri met die foutmeldingen en heb eig ook te weinig activiteiten, maar toch is het leuk
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 18:00
de map Wupper Express is een ware aanvulling op MSTS. Daarin kan je echt zien hoe mooi MSTS kan zijn. Helaas zijn er maar weinig maps die zo mooi en waarheidsgetrouw er uit zien.
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 18:09
MSTS heeft ook niet zóveel mogelijkheden vind ik. Dat is echt een nadeel. Maar er kwam toch weer een nieuwe ooit?
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 19:04
Ze werken nu idd aan een deeltje 2. Ik weet niet wanneer die uit gaat komen, maar ik denk over minder dan 1,5 jaar
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 19:05
Dat zeiden ze 1,5 jaar geleden ook al
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 19:06
Dan maar wat langer wachten
Wadloperdonderdag 26 juli 2007 @ 19:26
Ik zie het wel, ga er nou niet echt speciaal op wachten hehe
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 19:49
Wat zijn die somda lui een stel losers zeg. Ze kunnen niet eens tegen negatieve feedback...

Ik schreef dit:

Een doorkomststaat is toch een compleet overzicht van alle doorkomsten van alle treinen. Nog even daar gelaten dat goederen er (nog) niet instaan, wat een bijzaak is. Wat er nu online staat is een regelrechte kopie uit het spoorboekje. De enige informatie die echt interessant is, zijn doorkomsten van treinen die ergens niet stoppen. Het woord doorkomst zegt het ook eigenlijk al. En dat mist er nu dus. Een pijnlijke misser.

Bericht verwijderd met blabla hoop gelul over dat het te negatief is undsoweiter. Kansloze paupers daar. Face it, somda is DEAUD.
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 20:00
Je hebt gelijk wat betreft de doorgaande treinen die er ook in hadden moeten staan bij de spotpunten. Ze hebben tijd genoeg gehad om dat uit te vinden, maar ja het is niet meer wat het geweest is ...
Sociosdonderdag 26 juli 2007 @ 20:15
Ja, en ook in een topic mag men bijna niks zeggen, pas op als je even iets te lang doorgaat op een onderwerp...

Ik heb verder wel nieuws, de Trans Europ Express is terug in Nederland. Hij zal vanuit Leeuwarden dienst doen.


En een tijd terug ook al een Intercity naar Harlingen Haven.

Leuk, die CTA-bakken.
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 20:26
Oei, die eerste is vet maar bij die 2e val je toch echt door de mand, zeker een jaartje oud
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 20:28
Jammer dat ik toen bij de werkzaamheden in Leeuwarden niet geplaat heb dat de trein naar Hlgh van perron 4 vertrok en die naar Sneek/Stavoren van perron 5a.
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 20:34
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat ik toen bij de werkzaamheden in Leeuwarden niet geplaat heb dat de trein naar Hlgh van perron 4 vertrok en die naar Sneek/Stavoren van perron 5a.
Want daar was iets bijzonders aan?
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 20:35
Normaal gaan Sneek/Stavoren vanaf spoor 1 en Harlingen vanaf spoor 2
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 20:36
zie hier:
http://img189.imagevenue.(...)231-Lw_122_188lo.jpg
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 20:44
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Normaal gaan Sneek/Stavoren vanaf spoor 1 en Harlingen vanaf spoor 2
Jottum, een spoorwijziging

WAT bijzonder
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 20:45
Het was het hele weekend zo, in verband met de werkzaamheden aldaar, waardoor de treinen dus niet van sp 1 en 2 konden vertrekken
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 20:50
Waarom hebben we niet zulke loks in Nederland:

Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 20:50
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Het was het hele weekend zo, in verband met de werkzaamheden aldaar, waardoor de treinen dus niet van sp 1 en 2 konden vertrekken
ja, iedere spoorwijziging heeft een reden
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 20:50
De 10306 (Gerrit Krol) was trouwens wel opgesloten op spoor 2 in Leeuwarden toen.
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 20:50
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom hebben we niet zulke loks in Nederland:

[afbeelding]
Oeh, past wel hitsig kek bij die wagonnetjes
Sociosdonderdag 26 juli 2007 @ 21:04
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Oei, die eerste is vet maar bij die 2e val je toch echt door de mand, zeker een jaartje oud
Haha, klopt ja, die tweede foto is ver voor het ingaan van de ´nieuwe´ dienstregeling genomen. Die eerste vanmiddag toen ik op de Buffel van 17.33uur stond te wachten. Over oude foto´s, hier nog één. Misschien een aantal jaar geleden gepasseerd in dit topic.

Blauwe Engel te Franeker (niet in reizigersdienst), eind april 2005.
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 21:11
Wat een weer toen, damn. Mooie foto ook. Balen dat ik toen nog niet zo in de hobby zat en nog in Arnhem woonde en niet eens wist dat ik naar Leeuwarden zou gaan...
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 21:25
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Balen dat ik toen nog niet zo in de hobby zat
Męn, waar IK allemaal al niet bordjes van had kunnen schieten....
Zug-Chefdonderdag 26 juli 2007 @ 21:46
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft de doorgaande treinen die er ook in hadden moeten staan bij de spotpunten. Ze hebben tijd genoeg gehad om dat uit te vinden, maar ja het is niet meer wat het geweest is ...
Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregeling
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 21:48
Zit je daar weer mee ...

Ik bedenk me net wel dat ik nog een plaatje heb van de GTW die naar Stavoren vertrekt vanaf 5a in Leeuwarden, alleen staat die op een andere computer, die in Groningen staat.
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 22:02
Ik zal wel een domme boerenlul zijn, maar ik snap eigenlijk niet wat er zo moeilijk is aan die doorkomststaten. Haal nog even dat eerder voorbeeld aan van de IC die door Putten knalt.

22:08 gaat er eentje weg uit Amersfoort
22:44 is die in Zwolle

dat is 36 minuten over 66 kilometer.

dat is 1,833 km per minuut.

Putten ligt 18 km vanaf Amersfoort.

Dan is het toch een sjabloontje dat de IC daar ongeveer 10 minuten voor nodig heeft, en dus ongeveer 22:18 langskomt, op papier? Nou ja, je staat er al dik op tijd om je statief op te zetten, zeg vanaf 22:15. paar minuutjes, klik, klaar. Geneuzel altijd
Peterseliemandonderdag 26 juli 2007 @ 22:36
Het schijnt dat het trammetje van Houten naar Castellum op 3 augustus weer in dienst komt. Momenteel staat het trammetje in Hannover ter reparatie.
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 22:41
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 21:46 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Weet je wat nog het mooist is, strax hebben ze alles voor mekaar, werkt alles weer, ik schat zo rond eind november. Kunnen ze een week later weer overnieuw beginnen, in verband met de start van de nieuwe dienstregeling
Idd
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 22:42
Het kan aan mij liggen, maar het gaat hier wel heel vaak over Lw en omstreken
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 22:44
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat het trammetje van Houten naar Castellum op 3 augustus weer in dienst komt. Momenteel staat het trammetje in Hannover ter reparatie.
Nou, dat wrdt nog opschieten dan, want voor die postkoets is het ZEKER een week rijden
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 22:45
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:42 schreef Niec het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar het gaat hier wel heel vaak over Lw en omstreken
ja dat komt door een aantal enthousiaste friezen
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 22:49
Dit zijn trouwens wel een paar aardige sites:
www.traphic.nl en dan de treininfo
www.railcam.nl die kende jullie vast al, maar toch
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 22:52
Vandaag trouwens heel veel VIRM op Gvc-Vl
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 22:54
Maar die 'doorkomst'staat is idd te triest voor woorden aangezien alleen de halteringen worden genoteerd
Hoe die eerst was, was echt super. Wie weet ooit weer....
Dr_Flashdonderdag 26 juli 2007 @ 22:56
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:54 schreef Niec het volgende:
Maar die 'doorkomst'staat is idd te triest voor woorden aangezien alleen de halteringen worden genoteerd
Hoe die eerst was, was echt super. Wie weet ooit weer....
wie weet zelf even 10 seconden rekenen
sander89donderdag 26 juli 2007 @ 23:08
ProRail heeft in kaart gebracht de geluids overlast van treinen, hebben ze gewoon paar mics aan een trein gebonden om het te meten of zijn ze overal langs het spoor geweest, lijkt beetje erg veel werk.
ProRail introduceert geluidskaart

Linkje naar kaart: http://www.prorail.nl/int(...)aart/geluidkaart.htm
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 23:14
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
Niecdonderdag 26 juli 2007 @ 23:20
Nieuwe avatar
sander89donderdag 26 juli 2007 @ 23:35
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
Niecvrijdag 27 juli 2007 @ 00:01
Niet als je van treinen houdt
Dr_Flashvrijdag 27 juli 2007 @ 10:08
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
Maar meestal was dat spoor daar al toen jij er kwam wonen
Zug-Chefvrijdag 27 juli 2007 @ 11:13
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:35 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ik denk als je 3 meter van een druk spoor woont praat je wel anders.
Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaal
Wadlopervrijdag 27 juli 2007 @ 12:01
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Niec het volgende:
Het geluid van een trein in NOOIT overlast, prachtig geluid
Vooral het vertrekken van ICM
Maar dan wel vanaf stel 4050, daaronder hebben het weer niet
en_door_slechtvrijdag 27 juli 2007 @ 12:16
Wat ik me al een hele tijd afvraag, is waarom ik de remmen van zowel DM'90 als ICM tegenwoordig wel ruik, maar een aantal jaren geleden nog niet. Is er iets aan de remmen veranderd?
Dr_Flashvrijdag 27 juli 2007 @ 12:31
ja, ze zijn versleten
Wadlopervrijdag 27 juli 2007 @ 12:43
Had het niet iets met het materiaal te maken wat bij de remmen hoort?
ICM stinkt inderdaad heel erg als het remt momenteel.
Dr_Flashvrijdag 27 juli 2007 @ 12:46
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:43 schreef Wadloper het volgende:
Had het niet iets met het materiaal te maken wat bij de remmen hoort?
ICM stinkt inderdaad heel erg als het remt momenteel.
True, was me ook opgevallen recentelijk En raad eens welk materieel al een tijdje gereviseerd wordt?
Hr-Flipvrijdag 27 juli 2007 @ 13:21
De remblokjes worden zowat elk half jaar vervangen en de Remschijven als de wielen versleten zijn.
Als je denkt dat de remmen pas na de eerste revisie vervangen worden (dus na 20 jaar) hoop ik niet dat je ook zo met je auto omgaat.
thats-mevrijdag 27 juli 2007 @ 13:38
Voor degene die de testrit van de 4013 vandaag willen spotten. Dit is de voorlopige dienstregeling.
4013 als 89162: Hlm 13.56, Asd 14.15, Hvs 14.45, Amf (5b) 14.54-15.10, Zl 16.00, On 16.52
Dr_Flashvrijdag 27 juli 2007 @ 14:52
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:21 schreef Hr-Flip het volgende:

De remblokjes worden zowat elk half jaar vervangen en de Remschijven als de wielen versleten zijn.
Als je denkt dat de remmen pas na de eerste revisie vervangen worden (dus na 20 jaar) hoop ik niet dat je ook zo met je auto omgaat.
Daar heb je een punt logisch is dan ook wel weer dat ik zo graag in de trein zit, dat ik geen auto heb (en in jouw redenering, misschien maar goed ook ). Sterker nog: Ik heb niet eens een fiets.
Wadlopervrijdag 27 juli 2007 @ 15:29

DM'90 verlaat Assen als stopper naar Zwolle.
24-07-07
Niecvrijdag 27 juli 2007 @ 20:56
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:13 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik zou er zo voor tekenen, voor mn ouwe dag, langs een drukke hoofdlijn. Ideaal
Met jou kan ik praten
Niecvrijdag 27 juli 2007 @ 21:04
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:01 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Vooral het vertrekken van ICM
Maar dan wel vanaf stel 4050, daaronder hebben het weer niet
ICM is heerlijk.
Kom net terug van een leuke treinendag
Eerst van Gvc naar Rtd met ICK.
Op Gvc zag ik de 4023 (Mendini).
Onderweg heel veel sprinter tweetjes gezien (CityPendel en SpitsPendel) waarvan een aantal als banane vlaflip
Dan vanaf Rtd naar Ut met ICM.
Tenslotte vanaf Ut weer terug naar Gvc met ICM. Onderweg 2 olympische koplopers gezien, waarvan 1 de 4241.
Ook nog een loc op de HSL zien rijden (dacht dat het een 6400/6500 was,)
En na zo'n dag realiseer is des te beter hoe een geweldige trein de ICM toch is
knarsvrijdag 27 juli 2007 @ 21:30
ja, die olypmiërs reden vandaag veel tussen rotterdam en utrecht. Woon ca 45 meter van het spoor (Gouda-Utrecht), steenworp afstand van station Gouda en ik geniet van elke trein. Enige uitzondering is het snerpende gepiep van een goederentrein die hard afremt.
Niecvrijdag 27 juli 2007 @ 22:57
Weet iemand overigens wat er met de 4023 gaat gebeuren met zicht op de revisie?
Peterseliemanvrijdag 27 juli 2007 @ 22:59
Dat stel wordt net als alle andere. De versieringen verdwijnen bij de revisie.
Niecvrijdag 27 juli 2007 @ 23:49
Das wel jammer
_Xbox_Master_zaterdag 28 juli 2007 @ 02:20
Zo, weer terug van een verschrikkelijk toffe interrail vakantie

Morgen maar eens hier een zooi foto's neerplempen van treintjes uit Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie en Italie
Robin2130zaterdag 28 juli 2007 @ 09:51
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 02:20 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Zo, weer terug van een verschrikkelijk toffe interrail vakantie

Morgen maar eens hier een zooi foto's neerplempen van treintjes uit Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Slovenie en Italie
Ik ben benieuwd
ReisTzaterdag 28 juli 2007 @ 12:18
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 23:49 schreef Niec het volgende:
Das wel jammer
Dat de 4023 de laatste jaren er nog steeds zo uitzag is eigenlijk ook een extraatje geweest, oorspronkelijk werd gezegd dat het maar tot ergens in zo 2005 zou zijn, omdat dan het contract met het Groninger Museum afliep.
Willy84zaterdag 28 juli 2007 @ 16:59
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat zijn die somda lui een stel losers zeg. Ze kunnen niet eens tegen negatieve feedback...

Ik schreef dit:

Een doorkomststaat is toch een compleet overzicht van alle doorkomsten van alle treinen. Nog even daar gelaten dat goederen er (nog) niet instaan, wat een bijzaak is. Wat er nu online staat is een regelrechte kopie uit het spoorboekje. De enige informatie die echt interessant is, zijn doorkomsten van treinen die ergens niet stoppen. Het woord doorkomst zegt het ook eigenlijk al. En dat mist er nu dus. Een pijnlijke misser.

Bericht verwijderd met blabla hoop gelul over dat het te negatief is undsoweiter. Kansloze paupers daar. Face it, somda is DEAUD.
Donderdag 26 juli 2007 - 21:46:26
Edit door Mikos: Lees de mail eens die ik je daarstraks heb gestuurd.


Heej jij bent niet lief geweest
SPOILER
Nieczaterdag 28 juli 2007 @ 21:32
Politie Schiphol
De politie heeft de sporen weer vrijgegeven van en naar Schiphol.
De vertraging zal geleidelijk afnemen.

Toelichting voorval:

Politie Schiphol
Bij Schiphol liep een persoon vanaf 20.00 uur in de tunnel. Hierdoor reden de treinen met lagere snelheid dan gebruikelijk en ontstond er vertraging. Ook werden er treinen omgeleid tussen Amsterdam en Leiden (via Haarlem). Om 21.20 uur was de persoon uit de tunnel gehaald.

Kneus!
Dr_Flashzaterdag 28 juli 2007 @ 22:08
Ik had vandaag net geen last van de aangevaren spoorbrug tussen Zaandam en Kogerveld Dat lijkt wel een hype te worden de laatste tijd. Maar dat idee kan ook ontstaan door de gerichtere informatie die prorail tegenwoordig verstrekt natuurlijk.
Nieczaterdag 28 juli 2007 @ 22:39
Zo van wat zullen we vandaag eens gaan doen? Oja, ik hoorde laatst van die aangevaren spoorbrug, leuk! Gaan we ook doen
Dr_Flashzaterdag 28 juli 2007 @ 22:43


Je kan ook gewoon als vakkundig stuurman van die brug afblijven en er onder door varen of zo
Nieczaterdag 28 juli 2007 @ 23:39
Ja is beter voor iedereen
en_door_slechtzaterdag 28 juli 2007 @ 23:47
Die bootjevaarders zijn voor 90% amateurs die je op een Puch nog niet wil zien rijden. Was het hier ook een plezierding, of ging het om z'on vakantiehuissloper?
Dr_Flashzaterdag 28 juli 2007 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Die bootjevaarders zijn voor 90% amateurs die je op een Puch nog niet wil zien rijden. Was het hier ook een plezierding, of ging het om z'on vakantiehuissloper?
geen idee, maar op het water is het nog steeds een jungle, overal. ga eens voor de gein 25 blaastesten afnemen bij willekeurige jetskiërs op de Vinkeveense plassen

Gewoon voor de lol. Ik zet voorzichtig in op 18.
Nieczondag 29 juli 2007 @ 00:03
Laten we het daarom maar bij treinen en spoorwegen houden
Dr_Flashzondag 29 juli 2007 @ 00:06
Al schijnen Astronauten ook geregeld dronken de lucht in te gaan. NS heeft onlangs een anoniem, kwalitatief onderzoek aangekondigd naar alcohol op de werkvloer. Kwalitatief: heb je gedronken of niet? (as opposed to kwantitatief: waren het 1 of 2 of 3 of 8 of 140 glazen?)
Nieczondag 29 juli 2007 @ 00:43
Ik heb een leuk idee, een lepeltopic over treinstations. Maarja, waar moet die komen. Gewoon bij het Mens erger je niet gedeelte of toch bij de PTA. Want als je het bij Mens erger je niet zet gaan ook noobs reageren. Ik ga het ff proberen bij Mens erger je niet. Wie weet.
Dr_Flashzondag 29 juli 2007 @ 06:52
quote:
Op zondag 29 juli 2007 00:43 schreef Niec het volgende:
Ik heb een leuk idee, een lepeltopic over treinstations. Maarja, waar moet die komen. Gewoon bij het Mens erger je niet gedeelte of toch bij de PTA. Want als je het bij Mens erger je niet zet gaan ook noobs reageren.
Verschrikkelijk, je moet er niet aan denken. ZOEEN hoogstaand topic, en dan noobs erin. Brrr.
Nieczondag 29 juli 2007 @ 12:52
Zug-Chefzondag 29 juli 2007 @ 12:58
Aanstaande zaterdag op vakantie, dik treinritje op het programma: Leeuwarden - Groningen - Nieuweschans - Leer - Münster - Köln - Koblenz - St. Goar - Bingen(Rhein) - Bad Kreuznach - Idar-Oberstein Zin in
Nieczondag 29 juli 2007 @ 15:10
Mooie rit lijkt me
Nieczondag 29 juli 2007 @ 16:59
Wat vinden jullie de meest intercity onwaardige intercitytreinserie?

Ik vind dit zonder meer de 4900 (Ut - Almo)
Utrecht Centraal
Utrecht Overvecht
Hilversum Sportpark
Hilversum
Naarden-Bussum
Almere Muziekwijk
Almere Centrum
Almere Parkwijk
Almere Buiten
Almere Oostvaarders

Hoewel ook de 5400 (Asd - Zvt) niet veel is.
Amsterdam Centraal
Amsterdam Sloterdijk
Haarlem
Overveen
Zandvoort aan Zee
Zug-Chefzondag 29 juli 2007 @ 17:18
Een Intercity moet minstens een etappe afleggen van 150 km
knarszondag 29 juli 2007 @ 17:31
Nou, die veredelde stoptrein Leiden - Leiden Lammenschans - Alphen a/d Rijn - Bodegraven - Woerden - Urecht Centraal, die op enkelspoor met regiorunners wordt gereden... was met Plan T/V al een crappy onbetrouwbaar stoptreintje, maar als IC is het helemaal ongeloofwaardig.
Nieczondag 29 juli 2007 @ 18:19
Die was ik idd vergeten
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 02:04
Was even wat aant google video-en en vond dit mooie filmpje van 12 bakken VIRM in Gn.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3340165870139914298
Blijft altijd prachtig, 12 bakken VIRM
Zo'n 318 meter trein
MetalMikemaandag 30 juli 2007 @ 02:05
Overveen een intercitystation, laat me niet lachen

Ik zat vandaag in een van de vele lege extra treinen, die vanwege de DTM waren ingezet op zvt - asd en ik heb goed nieuws: oude tijden herleven en de intercity Zandvoort - Heerlen/Maastricht rijdt weer! Het voorste gedeelte ging naar Maastricht en de achterkant naar Heerlen.

Volgens de koersrol that is...
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 08:24
Dr_Flashmaandag 30 juli 2007 @ 10:08
quote:
Op zondag 29 juli 2007 17:31 schreef knars het volgende:
Nou, die veredelde stoptrein Leiden - Leiden Lammenschans - Alphen a/d Rijn - Bodegraven - Woerden - Urecht Centraal, die op enkelspoor met regiorunners wordt gereden... was met Plan T/V al een crappy onbetrouwbaar stoptreintje, maar als IC is het helemaal ongeloofwaardig.
Zeker podiumwaardig in dit kader ja. is de 8800 trouwens
Zug-Chefmaandag 30 juli 2007 @ 10:47
Het probleem ligt gewoon bij de slechte naamgeving van de treinen. Ik heb al eerder gepleit voor het invoeren van het Duitse systeem:
Stoptrein (RB) stopt overal
Sneltrein (RE) stopt niet overal, maar wel aardig vaak nog (de vroegere sneltrein)
Intercity (IC) stopt alleen op de grote en belangrijke stations
IntercityExpress (ICE) de hogesnelheidstrein Amsterdam - Frankfurt en de toekomstige treinen via de HSL.

Maar ja ze moesten zo nodig maar 2 naampjes hebben Paupers bij NS
Willy84maandag 30 juli 2007 @ 11:07
quote:
[b]
Blijft altijd prachtig, 12 bakken VIRM
Zo'n 318 meter trein
Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezicht vraag me alleen af, of 14 of zelfs 16 bakken technisch mogelijk zou zijn
Willy84maandag 30 juli 2007 @ 11:10
Zag gister 2 x VIRM naar Zandvoort gaan, die dus ook op Overveen stopt. Op de voorste VIRM 8646 stond Zevenaar. Ze reden trouwens de 3 keren dat ik ze zag gaan ri Zandvoort met 10 bakken.
De reguliere intercity (sneltrein) reed trouwens ook met dubbel DDAR aan elkaar gekoppelt.
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 11:10
Ik dacht dat 12 bakken het uiterste was, maar wie weet
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 11:11
Ja, was vanwege de DTM in Zandvoort
Remcomaandag 30 juli 2007 @ 11:12
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:07 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Rijd dagelijks in de 3000 en 800, vind het ook altijd een mooi gezicht vraag me alleen af, of 14 of zelfs 16 bakken technisch mogelijk zou zijn
Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm lang
Willy84maandag 30 juli 2007 @ 11:13
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:12 schreef Remzz het volgende:

[..]

Technisch wel, ik heb een keer 18 bakken in Zwolle zien optrekken zonder pasagiers waarschijnlijk op weg naar Onnen. Wat enorm lang
PICS
Willy84maandag 30 juli 2007 @ 11:26
quote:
Op maandag 30 juli 2007 02:05 schreef MetalMike het volgende:
Overveen een intercitystation, laat me niet lachen

Ik zat vandaag in een van de vele lege extra treinen, die vanwege de DTM waren ingezet op zvt - asd en ik heb goed nieuws: oude tijden herleven en de intercity Zandvoort - Heerlen/Maastricht rijdt weer! Het voorste gedeelte ging naar Maastricht en de achterkant naar Heerlen.

Volgens de koersrol that is...
De koersschermen klopte wel alleen jammer dat je vanuit Zandvoort ongeveer 10 min op het centraal moet wachten. Naar ZvT reed die vrijwel meteen door
Wadlopermaandag 30 juli 2007 @ 11:37
Mooi bij die bocht in Hoogeveen of Assen, zie je zo'n hele lange slurf VIRM
JDudemaandag 30 juli 2007 @ 14:27
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:10 schreef Niec het volgende:
Ik dacht dat 12 bakken het uiterste was, maar wie weet
ICM rijdt makkelijk met 15 of 16, of bedoel je dat niet?
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 14:36
Nee, we hadden het over VIRM, maar die kunnen ook met 18 bakken blijkbaar
Maar in de dienstregeling max. 12 voor VIRM
En voor ICM is max. 15 in de dienstregeling
Lausteenmaandag 30 juli 2007 @ 16:13
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:36 schreef Niec het volgende:
Nee, we hadden het over VIRM, maar die kunnen ook met 18 bakken blijkbaar
Maar in de dienstregeling max. 12 voor VIRM
En voor ICM is max. 15 in de dienstregeling
Laatst 16 bakken ICM van Utrecht naar Amersfoort ICM viertje werd er wel afgegooid bij Amf.
Niecmaandag 30 juli 2007 @ 20:25
Ok, leuk
Dr_Flashmaandag 30 juli 2007 @ 22:11
_XBOX_MASTER _ WAAR BLIJVEN DIE FOTO'S HMM
_Xbox_Master_maandag 30 juli 2007 @ 22:19
Zo, een paar treinfoto's van mijn interrail reisje

Arriva diesel Talent op de VoglandBahn


Station Linz-Pichling, nog geen jaar oud en er stoppen wel 15 treinen per dag


OBB electrische Talent aankomen op Wien Westbf


OBB Taurus


In de trein van Budapest naar Eger:


Een of ander lokaal Hongaars boemeltje


Een soort werk treintje met het geluid van een grasmaaier En erg veel pikzwarte rook [

Een Bzmotje a.k.a De Saunaboemel


En toen stapten we uit op een zeer boeiend station waar we nog steeds de naam niet van weten




Sloveense electrische Talent @ Ljubljana


Sloveense Taurus met een zooi rijtuigen erachter


Zeer vette loc


En een Italiaans LINT achtig treintje van Alstom
Dr_Flashmaandag 30 juli 2007 @ 22:20
Goed zo, superboeren
Peterseliemanmaandag 30 juli 2007 @ 22:28
Nice pics XBM
Dr_Flashmaandag 30 juli 2007 @ 22:52
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

En toen stapten we uit op een zeer boeiend station waar we nog steeds de naam niet van weten

[afbeelding]
[afbeelding]
Tardosi Köbányák
en_door_slechtmaandag 30 juli 2007 @ 23:00
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tardosi Köbányák
Wha ha ha, Flash weet gewoon welk station dat is.
Dr_Flashmaandag 30 juli 2007 @ 23:15
quote:
Op maandag 30 juli 2007 23:00 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wha ha ha, Flash weet gewoon welk station dat is.
Mwoa, zat wel wat uitzoekwerk aan hoor

Lees anders je PM ff
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 12:27
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een soort werk treintje met het geluid van een grasmaaier En erg veel pikzwarte rook [[afbeelding]

Zeer vette loc
[afbeelding]
Idd een zeer mooie loc, altijd mooi al dat oude materieel.
Ik ga in mijn vakantie de VSM weer eens opzoeken
Zug-Chefdinsdag 31 juli 2007 @ 13:48
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv Dikke aanradar.

Mooie foto's trouwens XBM Leuk gehad?
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:00
Vanaaf ook Rail Away, Denemarken /Zweden

[ Bericht 34% gewijzigd door Niec op 31-07-2007 16:32:38 ]
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:09
Jammer dat er op tv zo weinig treinenprogramma's zijn. Ik keek vroeger heel erg graag naar 'In het spoor van' op SBS6. Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:20
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv Dikke aanradar.

Mooie foto's trouwens XBM Leuk gehad?
Bedankt voor de link! Ik kijk nu de Holland aflevering, prachtig die uitspraak van Nederlandse plaatsen
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:23
Ik vind alleen wel dat ze gedeeltelijk een verkeerd beeld van Nederland geven, te veel alsof het alleen maar tulpenvelden en molens zijn, hoewel dat ook mooi is
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:25
Trouwens ook best oude aflevering met een IRM-3 + IRM-4
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 14:29
Schin op Geul, die uitspraak
MetalMikedinsdag 31 juli 2007 @ 14:38
Wow, anders post je even 6 keer binnen een half uur, zonder replies van anderen
Zug-Chefdinsdag 31 juli 2007 @ 14:42
Ghehe Niec je mag ook je bericht editten hoor Vanavond Rail Away:

Denemarken - Zweden: Kopenhagen - Helsingborg
In deze aflevering een ander voorbeeld van samenwerkende landen op het gebied van railtransport. Na jaren van wikken en wegen is in 2000 de nieuwe vaste oeververbinding over de Oresund tussen Denemarken en Zweden geopend. Deze zestien kilometer lange combinatie van tunnel en brug geeft weg- en treinverkeer de mogelijkheid snel en ongehinderd door het weer, deze drukke zeestraat over te steken. Voor de gebieden en steden, waar die verbinding door of langs loopt, betekent dat een grote verandering, want grenzen verdwijnen en nieuwe mogelijkheden ontstaan.
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 16:33
Zie edit
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 16:47
Kijkt iemand hier weleens naar de webcam via CAZ! Radio, komen lekker veel treinen langs, ligt op het traject Asd-Asdm
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 16:55
Nee.
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 16:56
Is daar wat leuks te zien dan?
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 16:56
Oh juist, treinen.
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 16:56
Lekker veel zelfs, hoor ik net.
Niecdinsdag 31 juli 2007 @ 16:58
Ja man dolletjes...
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 17:00
wat dacht je van het posten van een link naar die webcam? Of is dat te inhoudelijk?
sander89dinsdag 31 juli 2007 @ 17:26
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
wat dacht je van het posten van een link naar die webcam? Of is dat te inhoudelijk?
Ik heb hem zo gevonden, gewoon Caz site webcam 3.
Linkje voor je: http://www.caz.nl/video/player_popvideo_ie.asp?cam=3
verzameldirkdinsdag 31 juli 2007 @ 20:02
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Jammer dat er op tv zo weinig treinenprogramma's zijn. Ik keek vroeger heel erg graag naar 'In het spoor van' op SBS6. Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
als je een digitaal pakket van je kabelaar hebt, kun je iedere zondagmidag vanaf 16.15 uur tot 16.45
naar eisenbahn romantik kijken, zender is swr bw van baden wurtemberg trouwens de andere
twee swr zenders zenden het ook uit.
echt mooie programma's

succes

Dick Bolt
_Xbox_Master_dinsdag 31 juli 2007 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
De oudste afleveringen van Rail Away zijn in het engels te zien op http://www.railaway.tv Dikke aanradar.

Mooie foto's trouwens XBM Leuk gehad?
Was echt supervet Zo teringveel gezien in 18 dagen
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 20:24
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:09 schreef Niec het volgende:
Soms op vakantie zie ik wel eens op een of andere Duitse zender zo'n programma waarin je in de cabine 'meerijdt', das wel mooi
www.trainmagazine.nl, daar kan je meer dan 24 uur (!!) cabineritten zo gratis downloaden Niet alles is altijd online, aan het begin van de maand heb je doorgaans de beste kans
Fixersdinsdag 31 juli 2007 @ 20:33
Ik heb me inmiddels ook vervoegd tot het leger van vouwfietsbezitters. Onder het motto "if you can't beat them, join them" zullen we maar zeggen.

Eigenlijk ben ik gewoon te krenterig om een strippenkaart te kopen en te lui om te lopen, die treinkaartjes kosten me al eer dan genoeg.

Maar ik hoorde onlangs omroepen in de trein dat je ook tijdens de avondspits geen gewone fietsen meer mee mag nemen. Ik wist niet eens dat de NS een officiele avondspits kende.
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 20:36
fietsen in de trein zijn echt achterlijk neukend irritant. Oprotten

En die vouwfietsen die eigenlijk alleen maar in de helft kunnen zijn weinig beter. Zoeen Brompton moet je hebben dat wordt een HEUL net klein pakje
Fixersdinsdag 31 juli 2007 @ 20:46
Brompton vind ik te duur. Ik gebruik 'm een keer of 2 per week. Dahon is prima geschikt voor me en kost me tenminste niet een heel maandsalaris. Hij vouwt wel lekker compact op: dubbel, zadel naar benee en stuur eromheen vouwen.

Die gewone fietsen die alleen doormidden kunnen moeten ze gewoon op het normaal tarief slingeren. Net zoals niet opgevouwen vouwfietsen of wanneer ze ín de trein uitgevouwen worden. Dat kan prima op het perron (en natuurlijk niet recht voor de deur... zet dan eerst een paar stappen)
Zug-Chefdinsdag 31 juli 2007 @ 20:49
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:46 schreef Fixers het volgende:

Die gewone vouwfietsen die alleen doormidden kunnen moeten ze gewoon op het normaal tarief slingeren.
Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 20:50
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Is dat zo ja? Mooi kut dan. Waar heb je dat vandaan?
Fixersdinsdag 31 juli 2007 @ 20:54
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nou zo een heb ik dus, liever dat ze dat geowon lekker gratis houden, de koffie op het station wordt vanaf morgen ook al duurder....
Vinden ze de servex winst nog niet genoeg? Ik heb hier een jaarverslag liggen... uit servex verdient de NS meer dan uit reizigersvervoer. Zowel in netto winstpercentage als in absolute euro's. Ofwel de GTBV is gewoon een sigaar uit de eigen doos.
Zug-Chefdinsdag 31 juli 2007 @ 20:55
http://www.z24.nl en OV Nieuwsbrief 598
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 20:58
quote:
De NS maakt koffie duurder, omdat de koffiebonen duurder zijn geworden. Daar komt bij dat de afgelopen 2,5 jaar het spoorbedrijf geen enkele prijsverhoging heeft ingevoerd.

"We maken een inhaalslag", zei een woordvoerder. De NS verdient nu minder op koffie dan enkele jaren geleden. "We hebben ingeleverd op onze marge."
Oh okee, of we maar even willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
en_door_slechtdinsdag 31 juli 2007 @ 21:01
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
fietsen in de trein zijn echt achterlijk neukend irritant. Oprotten
Nou, vanuit verkeerskundig perspectief zijn fietsen in de trein erg interessant. Misschien moet er gewoon eens wat beter over het concept trein nagedacht worden. Bij de inrichting worden zoveel dingen niet of slecht meegenomen. Je eigen voorbeeld van 1 WC in een ICMm3 of zelfs in een ICMm4 zegt al voldoende.
Zug-Chefdinsdag 31 juli 2007 @ 21:04
Komt omdat we gewoon pauper treinen hebben. In Duitsland hebben ze er veel beter over nagedacht en heeft elk dubbeldeksrijtuig dus een WC en ruimte voor fietsen EN gehandicapten
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 21:06
Dat is nog niet eens het grootste probleem. HET grootste probleem is dat mensen tegenwoordig een ruimtelijk inzicht van -0,3 hebben

daar moet gewoon op de basisschool eens wat inzicht gekweekt worden, dat scheelt ZO veel ellende
Dr_Flashdinsdag 31 juli 2007 @ 22:03
Toch nog maar een KLB'tje dan. Ruimtelijk inzicht
Remcodinsdag 31 juli 2007 @ 22:05
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, of we maar even willen doen dat we de afgelopen jaren MAAR 1,50 hebben hoeven betalen voor iets wat in Duitsland voor 89 cent kan. Maar het ligt aan de marktprijzen hoor, echt waar!
Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10
Ou-Tannudinsdag 31 juli 2007 @ 22:23
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Flesje cola kost op het station in Almelo 2.10
loop dan 5 meter t station uit de eerste de beste supermarkt in en je hebt een flesje voor nog geen 50CT :p


en nee ik open geen nieuwe