mjah dat rijd nu ook allemaal om he?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Ondanks het verschuilen van de zon achter de wolken, hier de foto van de containertreinen over Lw-Gn:
[afbeelding]
ACTS MRCE 513-9 (in nieuwe huisstijl kleuren) met de containertrein 60263 (Lw - Mvtw) passeert Leeuwarden Camminghaburen op weg naar Groningen.
4,5 uur later:
Helaas net de zon even weg, en op de achtergrond zie je m natuurlijk weer terug komen, waardoor de achtergrond beetje overbelicht wasDit is het beste wat ik er uit kon halen met photoshop... Volgende week maar de herkansing vrees ik..
[afbeelding]
ACTS 5811 met de containertrein 60267 (Lw - Houtrakpolder) passeert Leeuwarden Achter de Hoven op weg naar Groningen.
En nu jouw foto;s nog hieronder Fles
Begonnen toen we uit Konstanz terugkwamen, en dan iedere avond ff een stuk of 100, soms wat meer, soms wat minderquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:22 schreef Zug-Chef het volgende:
@ Fles, teringjantje dat zijn een boel bordjes, hoelang heb je daar over gedaan
vd week nog door gaanderen gereden.. kut lintje x)quote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, handig voor als iemand vraagt "waar ligt schubbenkuttenveen-Oost?" dan kan je met die grote bordjes een beetje aangeven in welke hoek je t ongeveer moet zoeken. Daarom zijn Amersfoort Vathorst, Gaanderen, Buchs SG, Zürich HB, Poperinge, Gengenbach, Alba Iulia, Sucha Beskidzka en Karlsruhe Hbf wat groter dan de rest.
Beter dan zo'n gare wadloper.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vd week nog door gaanderen gereden.. kut lintje x)
jah wat nomineren de we nu als slechtste DIESEL materiaal in de reizigersdienst? wadlopers gaan er toch uitquote:
Lintjes dan he, lijkt me duidelijkquote:Op zondag 8 juli 2007 00:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
jah wat nomineren de we nu als slechtste DIESEL materiaal in de reizigersdienst? wadlopers gaan er toch uit
Nee klopt, maar Lintjes zijn het HELEMAAL niet. Dus dat is dan slechterquote:Op zondag 8 juli 2007 09:49 schreef Dichterbijer het volgende:
DM90 vind ik ook niet echt baanbrekend materiaal... t'is het net niet...
Ik vind het wel leuke treinenquote:Op zondag 8 juli 2007 09:49 schreef Dichterbijer het volgende:
DM90 vind ik ook niet echt baanbrekend materiaal... t'is het net niet...
Mooi dat ik niet de hele dag voor niks in de trein gezeten heb danquote:Op zondag 8 juli 2007 12:15 schreef Zug-Chef het volgende:
0,0 wadlopers meer in dienst vandaag, in ieder geval niet rond Leeuwarden. Met dank aan prutsbedrijf Arriva
Als ik met z'n 3en in mijn auto ga, is die veel zuiniger.quote:
Ja, het zal wel geen verschil maken of dat met een Fiat Panda of een Porsche Carrera is, of met hoeveel man je in die auto zit etcquote:Op zondag 8 juli 2007 14:22 schreef Remzz het volgende:
Auto is volgensmij 66
Dat is wel heel weinig. Mijn auto is een peugeo 206 1.4HDI en rijdt gemiddel 4.2l/100km en stoot 113gr per km uit.quote:Op zondag 8 juli 2007 14:22 schreef Remzz het volgende:
Auto is volgensmij 66
quote:Ter vergelijking: bij de auto is de uitstoot 122 gram CO² per reizigerskilometer. Dit is uitgerekend door het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). Hiervoor heeft het CBS de gemiddelde uitstoot van een auto gedeeld door de gemiddelde bezettingsgraad van de auto (het aantal personen in het voertuig).
Dat kan ook wel met gewoon water meestal trouwens, lijkt mequote:Op zondag 8 juli 2007 14:26 schreef densmee het volgende:
wekelijkse wasbeurt van de trein is met TE biologische zeep
nee een brug vernieuwen bij akrum.quote:Op zondag 8 juli 2007 16:00 schreef Brembo het volgende:
Wat gaan ze doen bij Leeuwarden danHele stuk spoor vernieuwen?
idd.. met water een spons kom je volgens mij ook een heel eind ..quote:Op zondag 8 juli 2007 14:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan ook wel met gewoon water meestal trouwens, lijkt me
Maar het spoor wordt voor de zekerheid maar vast opgebroken of zo?quote:Op zondag 8 juli 2007 16:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen is die brug er nog niet. Dus ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ik hoorde dat die brug nu pas veel later gaat komen...
spoor vernieuwing kan je natuurlijk wel uitvoeren he.. heb je t maar gehadquote:Op zondag 8 juli 2007 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar het spoor wordt voor de zekerheid maar vast opgebroken of zo?
100km/h dacht ikquote:Op zondag 8 juli 2007 18:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat is de max snelheid op dat traject eigenlijks?
Ik zag een tijd ook 1 gesleept worden langs Zwijndrechtquote:Op maandag 9 juli 2007 07:32 schreef Wadloper het volgende:
Kan ook een onderhoudsstel zijn die naar Eindhoven gaat
Regelmatig worden er wadlopers gesleept door locs, 6 juli j.l. ook naar Onnen vanaf Nijmegen
indien die snelweg neemt en niet bij akkrum en grou-jirsum ook stopt.. dan wel :pquote:Op maandag 9 juli 2007 11:38 schreef Remzz het volgende:
Iemand ervaring met de snelbus Heerenveen - Leeuwarden? Rijd die een beetje volgens de NS site 35 minuten dus?
Ik moet morgen om 9 uur in Leeuwarden zijn, en uit Almelo is dat al de trein van 06.12, maar ik hoop niet dat ik er nog 1 eerder moet nemen.
Ja, leuk is het niet echt, maar we komen hoogstens een paar uurtjes later aan in Neurenbergquote:
Reserveringen naar de klote, stoelen al vol in die latere trein, etc. Tof.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:40 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja, leuk is het niet echt, maar we komen hoogstens een paar uurtjes later aan in Neurenberg
Ja, das idd behoorlijk jammer, maarja, weinig aan te doenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Reserveringen naar de klote, stoelen al vol in die latere trein, etc. Tof.
Die heb ik idd ook in de treinen zien hangen afgelopen donderdag.quote:
Mits het niet te slecht weer is, moet die bus dat wel redden. Bij slecht weer wil er nog wel eens een file staan.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:38 schreef Remzz het volgende:
Iemand ervaring met de snelbus Heerenveen - Leeuwarden? Rijd die een beetje volgens de NS site 35 minuten dus?
Ik moet morgen om 9 uur in Leeuwarden zijn, en uit Almelo is dat al de trein van 06.12, maar ik hoop niet dat ik er nog 1 eerder moet nemen.
Ik ben er gister voor niets op uitgegaanquote:Op zondag 8 juli 2007 12:15 schreef Zug-Chef het volgende:
0,0 wadlopers meer in dienst vandaag, in ieder geval niet rond Leeuwarden. Met dank aan prutsbedrijf Arriva
beter met +83 dan helemaal niet moet je maar denkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend de Mendini naar Amersfoort
En nog even de CNL zien binnenkomen met +83 in UtrechtZal wel met die Duitse stakingen van doen hebben lijkt me.
Ja helaas , maarja kan het me ook wel voorstellen dat ze het nu zo doen. Veel makkelijker zo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt t spoor tussen lw en gn ook es lekker belast.. wel jammer dat het elektrische locje niet mee rijd nu
mjah, tis wel slechter voor t milieuquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja helaas , maarja kan het me ook wel voorstellen dat ze het nu zo doen. Veel makkelijker zo.
Wat betreft die stakingen: Het lijkt alsof het Nahverkehr in NRW er weinig last van heeft. Wel zie ik een aantal lange afstandstreinen dikke vertraging hebben. Maar ff duimen voor XBM
Dat mocht ook wel eens. De GTW'tjes hebben namelijk op het 2 baans deel de neiging te gaan slingeren op dat traject, dus wat extra belasting, zeker als er stukken linker spoor worden gereden, zie ik wel zitten. Daarom vind ik het jammer dat er niet dagelijks goederentreinen over dat spoor gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
wordt t spoor tussen lw en gn ook es lekker belast.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat mocht ook wel eens. De GTW'tjes hebben namelijk op het 2 baans deel de neiging te gaan slingeren op dat traject, dus wat extra belasting, zeker als er stukken linker spoor worden gereden, zie ik wel zitten. Daarom vind ik het jammer dat er niet dagelijks goederentreinen over dat spoor gaan.
moet je t wel weten hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef Willy84 het volgende:
Almere Centrum: Pak je de stoptrein die de NS IC noemt naar Utrecht C en daar over op de 800 ri het zuiden
Soms verbaast het me heel erg hoe ze soms met de vertrekstaten omgaanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:39 schreef Betse het volgende:
Gister heb ik even Amstedam Bijlmer Arena aangedaan. En tering wat een rotzooi is het daar nog. Zeker met de vertrekstaten, want er hangt gewoon een stuk vertrekstaat wat eigenlijk op Amsterdam Centraal hoort te hangen. Ik moest naar Eindhoven en dacht dus heel even dat de Intercity naar Maastricht om 20.52 zou vetrekken, maar dat was dus op Centraal. Toen maar de stoptrein naar Utrecht genomen, en daarop de intercity gestapt.
Dit allemaal omdat ik onvoorbereid van Almere Centrum naar Eindhoven wilde gaan, dat was niet zo slim en heb in totaal in 5 treinen gezeten.
je kan de oude vertrekstaten ook kopen hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:04 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Soms verbaast het me heel erg hoe ze soms met de vertrekstaten omgaan
In het spoorwegmuseum hebben ze er nog een aantal liggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan de oude vertrekstaten ook kopen he
jaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het spoorwegmuseum hebben ze er nog een aantal liggen.
Zelfs die is op internet niet te vindenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja![]()
maar ik had liever een spoorkaart versie 2007
Tenzij je bereid bent om langer dan een kwart seconde te googlen natuurlijk. DAN heb je nog een veel mooiere ookquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zelfs die is op internet niet te vinden.
Toch vind ik deze nog altijd een veel mooiere.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij je bereid bent om langer dan een kwart seconde te googlen natuurlijk. DAN heb je nog een veel mooiere ook
Dat kan zijn, maar die is niet van 2007 hequote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch vind ik deze nog altijd een veel mooiere.
toen kon je emmen - groningen vv nog met de trein doenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Toch vind ik deze nog altijd een veel mooiere.
Nee, ik wil de NS kaart zoals ie op het station(2007) hangt met de Almere Oostvaarders er op in JPG/GIFquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij je bereid bent om langer dan een kwart seconde te googlen natuurlijk. DAN heb je nog een veel mooiere ook
doe mij um in PDFquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:47 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nee, ik wil de NS kaart zoals ie op het station(2007) hangt met de Almere Oostvaarders er op in JPG/GIF.
9100 vanuit Groningen genomen of de sneltrein Leeuwarden-Groningen gepakt?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:45 schreef Remzz het volgende:
Vandaag Almelo - Leeuwarden - Groningen - Almelo gedaan. Was over Groningen evensnel dan als ik dus bus naar Heerenveen had gepakt.
Eerst Purmerend Weidevenne maar eens in dienst nemen lijkt me, daar zijn ze al iets langer mee bezig.....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:19 schreef Dichterbijer het volgende:
De bouw van het tijdelijke station Euroborg in Groningen is begonnenDus bordjes jagers: het seizoen is weer geopend
Zou kunnenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
Klik
Zouden de wadjes daarom zo snel mogelijk naar NSFS terug moeten?
Ik ga vast investeren in een biertent voor het NIMBY-feestquote:In 2030 rijden dagelijks 72 treinen over de IJzeren Rijn, de spoorverbinding tussen Antwerpen en het Duitse Roergebied.
Dat staat in een advies van de Commissie van Onafhankelijke Deskundigen dat door de Belgische staatssecretaris Bruno Tuybens en de Nederlandse minister van Verkeer Camiel Eurlings is goedgekeurd, meldde het Belgische kabinet-Tuybens maandagavond.
Een milieu-effectrapportage uit 2001 ging er nog van uit dat maximaal 43 treinen per dag over de nog op te lappen spoorverbinding zouden gaan rijden.
De nieuwe cijfers zijn volgens een woordvoerder van het Samenwerkingsverband IJzeren Rijn Midden-Limburg nodig om te kunnen uitrekenen wat de spoorlijn gaat kosten voor zowel Nederland, België als Duitsland.
Voor het wat feest?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
KLIK
[..]
Ik ga vast investeren in een biertent voor het NIMBY-feest
kunnen ze ze opgelapt kopen en in polen weer verder mishandelen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
Klik
Zouden de wadjes daarom zo snel mogelijk naar NSFS terug moeten?
Wat een rotzooi was dat vanochtend, zeg. Op een gegeven moment kwam de conducteur naar buiten om het fluitsignaal te blazen, waarna een stel idioten besloot om er uit te gaan en daarna er opeens achter kwamen dat ze toch maar weer naar binnen wilden gaan.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend de Mendini naar Amersfoort
En nog even de CNL zien binnenkomen met +83 in UtrechtZal wel met die Duitse stakingen van doen hebben lijkt me.
Verdorie net gemist! trein eerder genomen, kwam dus in een kleurenparade van wagonsquote:Op maandag 9 juli 2007 15:19 schreef Dichterbijer het volgende:
De 4011 en de 4012 weer gebroedelijk/gezusterlijk aan elkaar vastgekoppeld op Amsterdam - Amersfoort - (deventer). Mooi gezicht
Dat setje rijdt om internet en dergelijke in de trein te testenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:48 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
Verdorie net gemist! trein eerder genomen, kwam dus in een kleurenparade van wagons
overigens zag ik vandaag een ICRm met stuurstand in Enschede staan, iemand die er iets van weet waarom?
Tof wel, een bevroren Powerpoint vol animaties, EN vol met interne aantekeningenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat setje rijdt om internet en dergelijke in de trein te testen
Linkje
Idd wat een professionele presentatiequote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof wel, een bevroren Powerpoint vol animaties, EN vol met interne aantekeningen
Bewaarjuweeltje
Die comments zijn op zich van januari, dus dat het "al" een week op Somda staat, nou, wat spannendquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Beetje oud nieuws dit, in een topic op somda over smart connection is deze link zeker een week geleden al gepost
Vrijdagavond op Amersfoort éénzelfde situatie, alleen dan met de ICB-rijtuigen in de serie 1500. De trein was gereed voor vertrek, en de conducteurs (welke achteraan de trein stonden) deden de deuren dicht. Vervolgens kwamen er van de trap nog enige personen aanrennen, die in het midden van de trein de deuren weer opentrokken en instapten. Schijnbaar kan dit materieel niet weer opnieuw worden gesloten, want één van de conducteurs rende naar voren om de geopende deuren met de hand te sluiten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:21 schreef SNArky het volgende:
[..]
Wat een rotzooi was dat vanochtend, zeg. Op een gegeven moment kwam de conducteur naar buiten om het fluitsignaal te blazen, waarna een stel idioten besloot om er uit te gaan en daarna er opeens achter kwamen dat ze toch maar weer naar binnen wilden gaan.
Toen zij weer in de trein zaten, besloot een stel bejaarden dat het een goed idee was om er dan toch maar uit te gaan. De conducteur begon inmiddels rood aan te lopen en zei iets tegen de mensen, die vervolgens als de vermoorde onschuld verder liepen.
Uiteindelijk durfde de conducteur het dan toch aan om in de trein te stappen en de deur te sluiten, waarna een stel apen op het briljante plan kwam om een andere deur, twee rijtuigen verder, toch maar weer open te maken. Volgens mij ontplofte de conducteur toen en na een ernstig overspannen "Tür zu!!!!!!" deden ze de deur maar weer dicht en kon de CNL eindelijk zijn reis vervolgen...
Gek he, +83?
Ik stel de brandstapel voorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:32 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zou kunnen
Ik vind het momenteel sowieso al erg onduidelijk wat er allemaal met de wadlopers gaat gebeuren![]()
Een kwartje meer dan wat de sloper biedtquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:23 schreef Wadloper het volgende:
¤50.000?
Ik heb echt geen idee eigenlijk
quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:32 schreef NordicBlue het volgende:
tvp
mits mooiequote:Op woensdag 11 juli 2007 17:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Vergeten we onze vaal gele VIRM's niet? Voordat die weer een beurtje krijgen zijn we ook alweer 10 jaar verder. Maybe langer.
* is voor treinen in reclame stijlKrijgen ze temminste regelmatig een nieuw uiterlijk
* Dichterbijer spreekt als de NS zijnde: ja maar dat is extra duur want al die treinen moeten apart worden onderhoudenquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:37 schreef Erosjuhhh het volgende:
[..]
mits mooiezoals die oranje treinen zijn allemaal leuk gedaan!
of paar treinen meer met andere kleuren deur;)
In elk geval de 10140 serie, Dat is de intercity Hengelo - Enschede.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
En zijn er nog bepaalde andere series waarin men van plan is om de "nieuwe" Koplopers in te zetten, of worden ze gewoon "vrij" gelaten?
Denk het wel, is immers met de 4011 en 4012 ook gebeurt, op uitzonderingen na natuurlijkquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
Als de 4013 & 4014 in dienst komen, gaan deze dan ook naar de 1500 serie?
Het beloofde fototjequote:Op woensdag 11 juli 2007 15:50 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hoe staat het met de ombouw van de ICM's? De 4019 en de 4021 rijden al een tijdje op Amsterdam - Amersfoort. En de 4019 mag inderdaad snel de onderhoud in: wat ziet die er van buiten afgeragt uit. Tevens verloopt de garantie 1 oktoberZal vanavond fototje plaatsen
Onder de strijkbout van m'n opoe?quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:49 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Het beloofde fototje
[afbeelding]
Wie weet waar die fototje is geschoten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | Utrecht Centraal So, 19-08 17:20 ab IC 561 Amersfoort 17:34 an 1 Amersfoort 17:41 ab 2 IC 147 Hannover Hbf 21:18 an 9 Hannover Hbf 22:26 ab 4 EN 491 Wien Westbahnhof Mo, 20-08 9:02 an 5 Wien Westbahnhof 9:52 ab 6 IC 345 Budapest-Keleti pu 12:48 an Budapest-Keleti pu 13:15 ab D 644 Oradea 18:55 an Oradea 20:50 ab R 632 Bucuresti Nord Gr. A Di, 21-08 7:37 an Bucuresti Nord Gr. A 8:38 ab R 681 Constanta 12:52 an Constanta 14:02 ab R 8387 Eforie Nord 14:21 an Eforie Nord 15:14 ab R 8388 Agigea Ecluza Hm. 15:23 an Fahrzeit: 45 Std 3 Min |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Agigea Ecluza Hm. Di, 28-08 15:24 ab R 8388 Constanta 15:41 an Constanta 17:38 ab IC 584 Bucuresti Nord Gr. A 21:36 an Bucuresti Nord Gr. A 23:50 ab R 625 Budapest-Keleti pu Mi, 29-08 15:17 an Budapest-Keleti pu 16:10 ab IC 793 Wien Westbahnhof 19:09 an Wien Westbahnhof 19:55 ab 10 EN 490 Hannover Hbf Do, 30-08 6:13 an 7 Hannover Hbf 6:40 ab 11 IC 146 Amersfoort 10:23 an 7 Amersfoort 10:25 ab 6 IC 530 Utrecht Centraal 10:40 an Fahrzeit: 44 Std 16 Min |
Dan moet ik je teleurstellen, want dit is gewoon zichtbaar voor jan en allemanquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onder de strijkbout van m'n opoe?
ik geloof er niks van dat zoiets gewoon op een toegankelijke plek op een ICM stel staat
ik ga binnenkort maar eens loeren \o/quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onder de strijkbout van m'n opoe?
ik geloof er niks van dat zoiets gewoon op een toegankelijke plek op een ICM stel staat
En over welk stelletje hebben we het? Misschien wel handig om te wetenquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:33 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dan moet ik je teleurstellen, want dit is gewoon zichtbaar voor jan en alleman
VOlgens mij Cab. 1 kant en dan aan de kant waar de fietsengestald kunnen worden. Zit een raampje waar je een aantal knoppen kan zien (deuren open, rem, etc) kijk je naar beneden zie je deze zitten![]()
ik gok de 4019quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
En over welk stelletje hebben we het? Misschien wel handig om te weten![]()
Neuh, de stopper van 8:33 uit Lw ri Gn rijdt gewoon niet de hele week. En terechtquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
Trein zorgde vanochtend voor een niet noemenswaardige vertraging op Lw-Gn.
tja, kut enkelsporing stuk er in hequote:Op donderdag 12 juli 2007 14:15 schreef Wadloper het volgende:
Zwolle - Emmen willen ze aanbesteden las ik op Somda
Ja, want van aanbesteden wordt alles beter en zo he?quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tja, kut enkelsporing stuk er in he
en zo geweldig staat de NS er ook niet bij op dat traject![]()
van mij mag Arriva of Connexxion er wel op rond rijden.. maar dan wel met nieuwe treinen!
dat zeg ik niet, maar ik kan me voor stellen dat de mensen rond die lijn wel zo iets hebben van hmpf met de NS hebben we t wel gehadquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want van aanbesteden wordt alles beter en zo he?
SM90 was top materieel, ondanks de vele storingen aan het begin.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:45 schreef ILCILA het volgende:
ja kloptzou tof zijn als die op traject emmen-zwolle zou komen, heel wat beter dan dit materiaal...
denk dat ze veolia niet snel zullen accepteren neequote:Op donderdag 12 juli 2007 18:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
SM90 was top materieel, ondanks de vele storingen aan het begin.
Maar het is geen stuk van het NS-hoofdnet, dus het zou aanbesteed kunnen worden. Maar de aanbestedingen zijn volgens mij na Veolia niet zo populair meer.
Ik denk dat Arriva nog wel aardig zou kunnen boeren op die lijn. Maar een logische lijn zou XX zijn. Want ze doen toch ook de lijn Marienberg - Almelo? Kunnen ze eindelijk een goede aansluiting maken.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk dat ze veolia niet snel zullen accepteren nee![]()
Hey gast weet je wanneer je nog meer mag gaan juichen... nou zorg dat je morgen om 8:33 de stoptrein uit Leeuwarden naar Groningen pakt. Kan je lachenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:52 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Jezus kut Arrivaéén zo'n simpel vervelende nieuwe spurt in de avondspits van groningen naar buitenpost
tering je kan toch verzinnen dat dat niet gaat passen. En nog wel 3 dagen achter elkaar ook
![]()
. wordt tijd dat dat geëlectrificeerd gaat worden, in een koploper de sneltrein groningen - buitenpost doen
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey gast weet je wanneer je nog meer mag gaan juichen... nou zorg dat je morgen om 8:33 de stoptrein uit Leeuwarden naar Groningen pakt. Kan je lachen![]()
![]()
Hoezo? Pak om half 7 de trein in B'post al, mag lijen dat die niet barstensvol zit zoals de sneltrein van 7.13 van gisteren, 1 buffeldingetje waar normaal 2 zijnquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hey gast weet je wanneer je nog meer mag gaan juichen... nou zorg dat je morgen om 8:33 de stoptrein uit Leeuwarden naar Groningen pakt. Kan je lachen![]()
![]()
quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:11 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
En dan kom je in Grunn en wat staat daar? 5 fucking nieuwe treinen en een stuk of 8 wadlopers, niet een dagje, nee ze staan er al vanaf maandagwho de fuck is Tiny mulder ? ik ken niemand van die namen. kuttreinen zijn het, ik wil de wadjes terug!
Neem dan Syntus, dan is er Connexxion en NS samenquote:Op donderdag 12 juli 2007 21:31 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ik denk dat Arriva nog wel aardig zou kunnen boeren op die lijn. Maar een logische lijn zou XX zijn. Want ze doen toch ook de lijn Marienberg - Almelo? Kunnen ze eindelijk een goede aansluiting maken.
nee :/ dan krijg je stomme Lintenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 11:02 schreef Brembo het volgende:
[..]
Neem dan Syntus, dan is er Connexxion en NS samen.
die rammelen uit elkaar johquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:33 schreef Socios het volgende:
Gewoon weer lekker Plan U op die trajecten!
quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou maak van dat wit maar grijs, je hebt deze trein gezien:
[afbeelding]
Reed een testrit van Eindhoven naar Emmen en weer terug
En nu is het: DM90 en Kop/Doodlopers... keuze DM90 onder een waslijn is en blijft apart... maar tja er niks anders. Maybe als er straks meer Dubbeldekkers zijn dat het wel weer eens kan zijn dat de koplopers weer als stoptrein komen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:44 schreef Socios het volgende:
Ze hebben ook een hele tijd tussen Groningen en Zwolle gereden. ´Gaan we met Plan U of de Koploper?´ was het dan.
De NS had ze nodig voor nijmegen<>roermondquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:29 schreef Remzz het volgende:
Waarom heeft de NS dan zoveel buffels aangeschaft? Of was dat voor de privatisatie?
die clownsneus vertouw ik nietquote:
Dat heet modern, welcome to the new worldquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:59 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hoe dronken was degene die dat ding ontworpen heeft? Wat een lelijk hok.
Daar is geen touw aan vast te knopen welke kant de stuurstand is, gokken dus of gewoon in het midden gaan staan, Zal vast niet zo heel druk zijn morgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
die clownsneus vertouw ik niet![]()
zodirect sta ik compleet verkeerd
![]()
iddquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
De NS had ze nodig voor nijmegen<>roermond
Ik moet morgen met de fiets met de 3500 serie, dit zijn meestal trek duw treinen. Zit de BD aan de amsterdam kant of aan de eindhoven kant? En zijn er nog meer plaatsen om in die trein je fiets te zetten?
Rare keuze is DD-AR als IC van Arnhem - Rotterdam en in de 3700 V-IRM (VI) naar Zlquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:33 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En nu is het: DM90 en Kop/Doodlopers... keuze DM90 onder een waslijn is en blijft apart... maar tja er niks anders. Maybe als er straks meer Dubbeldekkers zijn dat het wel weer eens kan zijn dat de koplopers weer als stoptrein komen.
Of zwolle-groningen word aanbesteed?
De kleur zal me jeuken, maar ik vind het model tien keer niks. Wat een lelijke hokken. De Ford Transit onder de treinen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat heet modern, welcome to the new worldTijdperk gele kut-treinen is ten einde
Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesprokenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 02:03 schreef ReisT het volgende:
Tja, DDAR als IC, voor het stukkie Utrecht-Rotterdam is dat niet zo'n ramp (heb er ook eens SGMm getroffen.
[afbeelding]
Secondeaanwijzers wel maar maar minuten aanwijzers niet. Zie je wel vaker dat klokken compleet niet sychroon lopen op minuten...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesproken
Ow dat zijn 2 gestitchte foto's natuurlijk
Of met BR151, maar zoiets zal het wel ongeveer circa worden jaquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, gisteren een reisje geboekt van Venlo naar Frankfurt, geplanned voor Augustus. Iemand enig idee wat voor materieel er tussen Venlo en Mönchengladback rijdt? Silberlingen met Br110/Br111 o.i.d.?
Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?quote:Op zondag 15 juli 2007 00:07 schreef Willy84 het volgende:
Ik doe ook weer een duit in het zakje![]()
Opstelterein/werkplaats Watergraafsmeer
[afbeelding]
In de winter rijden er speciale skitreinen naar de bergen en in de zomer rijden er twee autoslaapexpresstreinen naar de zon. In die treinen worden die rijtuigen gebruikt.quote:Op zondag 15 juli 2007 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?
Wat mot dat hier?
vandalen die er iets als bonus bij hangenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Hey dat klinkt leukquote:Op zondag 15 juli 2007 14:42 schreef Willy84 het volgende:
Wie gaat er trouwens naar de opendag op 15 september in de Zaanstraat?
Denk slijtage ofzo, wat niet optijd vervangen is. Gebeurt met VIRM toch ook af en toe (of regelmatigquote:Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Dat zeg ikquote:Op zondag 15 juli 2007 14:48 schreef Willy84 het volgende:
Geloof dat ze er zelfs een systeem voor hebben bedacht dat de pontograaf direct zakt als er iets misgaat ofzo. Want nu is de bovenleiding ook naar de klote, en dat kost ff meer werk.
http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=101quote:
Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.quote:
Kan je daar iets meer over vertellen?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:00 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.
Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...quote:Op zondag 15 juli 2007 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je daar iets meer over vertellen?
dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:14 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...![]()
Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...quote:Op zondag 15 juli 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?![]()
want daar zal t wel weer opneer komen?
Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:19 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...![]()
meestal hebben ze dan een gefixeerde bovenleiding, welke langzaam omhoog / omlaag gaat, om zo de panto netjes los te laten en aan de andere kant weer netjes te vangenquote:Op zondag 15 juli 2007 19:15 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.
quote:DEN HAAG - ProRail moet het goederenvervoer op het spoor tussen Groningen en Leeuwarden stopzetten.
De VROM-inspectie heeft een dwangsom van tienduizend euro per week opgelegd, met een maximum van 2,5 miljoen euro.
De goederentreinen rijden een andere route dan normaal in verband met de werkzaamheden aan de spoorbrug in Akkrum. Inwoners van onder anderen Zuidhorn ondervinden nu veel last van de langsdenderende treinen.
Juist! Ik heb het even aangepast! Ik vind het idd ook wel een vaag lijntje. Hele rij haltes waar overal gestopt wordt. De boottreinen vanuit Amsterdam CS rijden ook niet meer (ze geven het wel als zodanig aan, maar je moet altijd overstappen op de sprinter in Rotterdam CS)quote:Op zondag 15 juli 2007 23:50 schreef von_Preussen het volgende:
Ik wil niet zeikerig gaan doen, maar die Sprinter staat in Hoek van Holland strand. Ben laatst ook op dat lijntje geweest, heeft wel wat (gehad?).
Dat vind ik ook jammer, ja. Die internationale trein had gewoon tussen Amsterdam en Hoek van Holland Haven moeten blijven rijden. Vroeger reden er zelfs internationale treinen van Hoek van Holland Haven ver Duitsland in!quote:Op maandag 16 juli 2007 13:16 schreef Willy84 het volgende:
De boottreinen vanuit Amsterdam CS rijden ook niet meer ... Verder is Hoek van Holland Haven echt super groot, stopt er 1 sprintertje![]()
kwamen die ook weer terug?quote:Op maandag 16 juli 2007 17:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat vind ik ook jammer, ja. Die internationale trein had gewoon tussen Amsterdam en Hoek van Holland Haven moeten blijven rijden. Vroeger reden er zelfs internationale treinen van Hoek van Holland Haven ver Duitsland in!
Er is daar net een soort van rondweg aangelegd, geen probleem dusquote:Op maandag 16 juli 2007 14:53 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind het wel een goed idee van die Zuidhorners. I.p.v. 1 trein per dag gewoon 50 vrachtwagens elke dag door het centrum laten rijden!
Ja tering dat is nou dus de verkeerde instelling. Je moet niet treinen samenstellen omdat het nou eenmaal zomer is....... je laat langere treinen rijden als je weet dat het druk is. Het is vorige week de hele week fucking druk geweest op Groningen - Buitenpost dan heb je meer dan genoeg tijd om daarop te anticiperen. Vandaag weer veel te kortquote:Op vrijdag 13 juli 2007 05:07 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
Vakantiedienstregeling is ingegaan, dus Arriva rijdt met verkorte samenstellingen
Ik weet niet hoe het plan eruit ziet, maar ga ervan uit dat de komende jaren er geen verandering in de bestaande situatie zal komen. Ook al zou de regering de spoorwegen privatiseren, dan zou iedereen gaan staken (vakbonden hebben veel macht in Frankrijk) zodat het plan weer op de lange baan wordt geschoven.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
In de zomermaanden mag je ook voor 9 uur met korting reizen!quote:Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[knip]
Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.
Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.![]()
Alvast bedankt.
Komen ze lekker op tijd mee daar in Zuidhorn, morgen rijden die goederentreinen er als het goed is (ik weet niet in hoeverre Akkrum op Almelo lijkt) er alweer voor het laatst...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Willy84 het volgende:
Wat een jankertejs daar in Zuidhorn! Gaat om 1 treintje per dag geloof ik! En dan ook nog eens tijdelijk! Wat is de bron trouwens van je bericht?
Treinreiswinkel.nl is een bekende, maar niet iedereen is even tevreden. Verder weet ik niet waar de reis heen gaat en voor hoe lang, maar via www.bahn.de of nachtzug.de kom ik vaak een heel eind. En het NS Internationaal loket is vaak ook een redelijke optie, al vraag ik me af of je daar je arrangementjes ook goed kan regelen.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
Wie mag die baas dan wel niet zijn... Weet die baas wel dat jij veel reist met de trein?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
Is de maand-net kaart hetzelfde als een maand-traject kaart?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ik ga stage lopen in DeventerVandaar
Maar is het hetzelfde?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef Zug-Chef het volgende:
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
Kijk dat vroeg ik me afquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
Hoort bij de charmequote:Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
Het duurt wellicht langer, maar toch ook weer niet: zorg dat je een nachttrein hebt, dan zit je een stuk beter dan met Sardientje Airways System en je verlengt je vakantie met een nacht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Nou, hierbij mijn plannen voor de vakantie over anderhalve week: bestemming Zweden
- Eindhoven -> Hamburg
- Vanaf Hamburg met Scanrail naar Malmö (10 dagen pas)
Vanuit daar rondtrekken met de trein en zien waar we eindigenLeuke tips zijn welkom.
Terugweg is nog ff kijken:
- Een vlucht terug van 77 euro en dan anderhalf uur
- Of met de trein terug en das een stuk langer
Tips zijn zoals gezegd welkom
quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:35 schreef groningerstudent het volgende:
Sappemeer Oost, 12:43 uur. Net aangekomen uit Groningen en loop vanaf de voorkant van de trein over het perron naar de straat (aan de achterkant van de trein). Paar stappen gezet, spoorbomen gaan dicht. Even achterom kijen, goederentrein die eraan komt.
Ben inmiddels bij de straat (spoorbomen reeds dicht) en zie een meid op de rails staan. Ik denk nog: die zal zo wel achter de spoorbomen gaan staan. Nee dus... Doodstil blijft ze staan, emotieloos. Ik kan de goederentrein ondertussen ook niet meer zien omdat de passagierstrein het zicht belemmerd en ik wacht eigenlijk ook op de klap.
Gelukkig komt die niet. Het was een korte goederentrein (3 of 4 wagons) en de machinist heeft tijdig kunnen stoppen. Heeft haar nog van de rails moeten verwijderen. Ze is richting Sappemeer gelopen, waarnaar toe weet ik verder niet.
Bizar moment...![]()
Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:48 schreef Dichterbijer het volgende:
Plan geschapt... werd te duur allemaal. Mijn vriendin en ik zitten niet zo breed...
Thnx, maar dat gaat niet lukken. Komt ook in een dure prijscategorie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:00 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.
Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Kronenbourg Alsace, dat is charmant, die Corail rommel niet.![]()
Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen: je fiets kan niet normaal mee, CNL wel. Corail is fucking duur, CNL niet. Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?
Top, doe ikquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen:
Zou kunnen, is voor mij niet relevantquote:je fiets kan niet normaal mee, CNL wel.
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille. Daarvoor heb je bij CNL een enkeltje Utrecht - Zürich, ongeveer dezelfde afstand. (beide uitgaande van een ligplaats in een 6persoons coupe.)quote:Corail is fucking duur, CNL niet.
Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?quote:Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.
Verrek, waar boek je dat?quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille.
Ja, alleen had ik het over corail overdagquote:Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?
CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnenquote:CNL heeft domme kutgordijntjes, en als je dus in de zomer om 9 uur aankomt en nog tot kwart voor negen zou kunnen slapen, heb je al vanaf half zes de zon in je bakkes schijnen, en dat is kut. Corail heeft van die NASA-style hitteschilden, dat is full-time 100% verduistering
Oke, die win jij.quote:Bij Corail krijg je een pakketje met nuttigheid: Oordopjes, frisheidsdoekje, pakje tissues, afvalzakje, pepermuntjes, en een halve liter bronwater. Bij CNL kan je je de tering betalen in de bar.
En die ook.quote:en misschien nog wel het belangrijkste: Corail deelt de rijtuigen in op basis van opstapplaats. Zo snel mogelijk alle coupe's volgooien, en slapen. CNL deelt gewoon in op basis van aanmeldvolgorde, en als je dus pech hebt, heb je EN in Amsterdam, EN in Utrecht, EN in Arnhem, EN in Oberhausen EN in Duisburg EN in Düsseldorf EN in Köln EN in Bonn (of maximaal 6 daarvan dus) gezeik met iemand die er ook nog bij moet. Gestommel, deur open, licht aan, gedoe, wil je niet.
Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkelquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Verrek, waar boek je dat?
Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?quote:Ja, alleen had ik het over corail overdag
Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsenquote:CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnen!
Dank jequote:Oke, die win jij.
[..]
En die ook.
Kan dat niet ergens op een SNCF website? Zou wel handig zijn. En het zou helemaal handig zijn als die kutSNCF mijn MasterCard leert vreten. Moet je elke keer voor een kaartje met contanten bij het loket gaan staan. Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkel
Door te bedenken hoe ik het snelst van Dijon met 2 fietsen in Enschede kom. Dan is de CNL ineens een geduchte concurrent.quote:Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?
Ik een paar weken geleden niet. Dat doe ik dus ook nooit weer: kutyanks met hun interrail te schreeuwen.quote:Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsen
Kunnen wij die hier niet gewoon zelf opzetten? Ik weet zeker dat er een markt voor is, de vraag is alleen of er niet weer een domme chauvinist op de rails gaat liggen om dat tegen te houden.quote:Maar misschien kunnen die 2 clubs idd eens wat meer naar elkaar kijken, zodat er een ernstig optimale, Europa-brede nachttrein-onderneming ontstaat van TOPkwaliteit, v oor schappelijke prijzen
Mja, aan het kopen van een retourtje Miramas en een retourtje Manosque ben ik in Marseille zeker anderhalf uur kwijt geweest iddquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.
Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Rest zouden we eens rustig uit moeten werken
keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.
En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?
Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd hebquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:11 schreef en_door_slecht het volgende:
En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.
Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd heb
Zondag 29-7 is dat een optie?
Kilometers zijn okeequote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.
Welkom in de wereld van de Pimpel-Expresquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
biertje
5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerkquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kilometers zijn okee
is dat bij het/een station in de buurt?
Jij komt ook?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:44 schreef thats-me het volgende:
5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |