Daar is geen touw aan vast te knopen welke kant de stuurstand is, gokken dus of gewoon in het midden gaan staan, Zal vast niet zo heel druk zijn morgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
die clownsneus vertouw ik niet![]()
zodirect sta ik compleet verkeerd
![]()
iddquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
De NS had ze nodig voor nijmegen<>roermond
Ik moet morgen met de fiets met de 3500 serie, dit zijn meestal trek duw treinen. Zit de BD aan de amsterdam kant of aan de eindhoven kant? En zijn er nog meer plaatsen om in die trein je fiets te zetten?
Rare keuze is DD-AR als IC van Arnhem - Rotterdam en in de 3700 V-IRM (VI) naar Zlquote:Op vrijdag 13 juli 2007 16:33 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En nu is het: DM90 en Kop/Doodlopers... keuze DM90 onder een waslijn is en blijft apart... maar tja er niks anders. Maybe als er straks meer Dubbeldekkers zijn dat het wel weer eens kan zijn dat de koplopers weer als stoptrein komen.
Of zwolle-groningen word aanbesteed?
De kleur zal me jeuken, maar ik vind het model tien keer niks. Wat een lelijke hokken. De Ford Transit onder de treinen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat heet modern, welcome to the new worldTijdperk gele kut-treinen is ten einde
Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesprokenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 02:03 schreef ReisT het volgende:
Tja, DDAR als IC, voor het stukkie Utrecht-Rotterdam is dat niet zo'n ramp (heb er ook eens SGMm getroffen.
[afbeelding]
Secondeaanwijzers wel maar maar minuten aanwijzers niet. Zie je wel vaker dat klokken compleet niet sychroon lopen op minuten...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesproken
Ow dat zijn 2 gestitchte foto's natuurlijk
Of met BR151, maar zoiets zal het wel ongeveer circa worden jaquote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, gisteren een reisje geboekt van Venlo naar Frankfurt, geplanned voor Augustus. Iemand enig idee wat voor materieel er tussen Venlo en Mönchengladback rijdt? Silberlingen met Br110/Br111 o.i.d.?
Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?quote:Op zondag 15 juli 2007 00:07 schreef Willy84 het volgende:
Ik doe ook weer een duit in het zakje![]()
Opstelterein/werkplaats Watergraafsmeer
[afbeelding]
In de winter rijden er speciale skitreinen naar de bergen en in de zomer rijden er twee autoslaapexpresstreinen naar de zon. In die treinen worden die rijtuigen gebruikt.quote:Op zondag 15 juli 2007 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?
Wat mot dat hier?
vandalen die er iets als bonus bij hangenquote:Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Hey dat klinkt leukquote:Op zondag 15 juli 2007 14:42 schreef Willy84 het volgende:
Wie gaat er trouwens naar de opendag op 15 september in de Zaanstraat?
Denk slijtage ofzo, wat niet optijd vervangen is. Gebeurt met VIRM toch ook af en toe (of regelmatigquote:Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?
http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Dat zeg ikquote:Op zondag 15 juli 2007 14:48 schreef Willy84 het volgende:
Geloof dat ze er zelfs een systeem voor hebben bedacht dat de pontograaf direct zakt als er iets misgaat ofzo. Want nu is de bovenleiding ook naar de klote, en dat kost ff meer werk.
http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=101quote:
Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.quote:
Kan je daar iets meer over vertellen?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:00 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.
Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...quote:Op zondag 15 juli 2007 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je daar iets meer over vertellen?
dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?quote:Op zondag 15 juli 2007 17:14 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...![]()
Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...quote:Op zondag 15 juli 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?![]()
want daar zal t wel weer opneer komen?
Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:19 schreef Mar-K het volgende:
[..]
Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...![]()
meestal hebben ze dan een gefixeerde bovenleiding, welke langzaam omhoog / omlaag gaat, om zo de panto netjes los te laten en aan de andere kant weer netjes te vangenquote:Op zondag 15 juli 2007 19:15 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |