abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51443388
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 20:05 schreef thatsme het volgende:

[..]

die clownsneus vertouw ik niet zodirect sta ik compleet verkeerd
Daar is geen touw aan vast te knopen welke kant de stuurstand is, gokken dus of gewoon in het midden gaan staan, Zal vast niet zo heel druk zijn morgen
pi_51444339
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:05 schreef thatsme het volgende:

[..]

De NS had ze nodig voor nijmegen<>roermond

Ik moet morgen met de fiets met de 3500 serie, dit zijn meestal trek duw treinen. Zit de BD aan de amsterdam kant of aan de eindhoven kant? En zijn er nog meer plaatsen om in die trein je fiets te zetten?
idd

mischien kunnen ze groningen - emmen herstellen.. kan je dr mooi buffels op laten rollen
pi_51444857
Mensen die morgen nog byzondere foto's gaan maken met het mooie weer van de omleidingen van ACTS over Lw - Gn... Bijna laatste kans
pi_51452098
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:33 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

En nu is het: DM90 en Kop/Doodlopers... keuze DM90 onder een waslijn is en blijft apart... maar tja er niks anders. Maybe als er straks meer Dubbeldekkers zijn dat het wel weer eens kan zijn dat de koplopers weer als stoptrein komen.

Of zwolle-groningen word aanbesteed?
Rare keuze is DD-AR als IC van Arnhem - Rotterdam en in de 3700 V-IRM (VI) naar Zl . Dat is pas rare keuze.

Maar ik vind zelf DM'90 nog een beetje materieel wat er NS uitziet.
En het zal me niks verbazen als DM'90 overblijft dat het in de 3700 wordt gegooid, want vandaag moesten er gewoon reizigers achterblijven omdat er 2*Plan T ingezet werd .
  zaterdag 14 juli 2007 @ 02:03:15 #205
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51452493
Tja, DDAR als IC, voor het stukkie Utrecht-Rotterdam is dat niet zo'n ramp (heb er ook eens SGMm getroffen.

Wel grappig overigens, normaal kan je in Rotterdam voor de richtig Utrecht alleen kiezen uit de Intercity met ICM of de Intercity met ICM, nu kan je ineens kiezen uit de "Let op omroepbericht" met VIRM of de Sneltrein met DD-AR... (vreemd genoeg stapten veel mensen hier in die DDAR ipv die VIRM die eerder zou vertrekken)


Voor ICM moet je nu in Den Haag HS zijn, daar heb ik vier Koploperkoppen naast elkaar op de foto weten te krijgen..


[ Bericht 20% gewijzigd door ReisT op 14-07-2007 02:11:32 ]
pi_51453961
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat heet modern, welcome to the new world Tijdperk gele kut-treinen is ten einde
De kleur zal me jeuken, maar ik vind het model tien keer niks. Wat een lelijke hokken. De Ford Transit onder de treinen.
pi_51454545
met automerken strooien hier heeft helemaal geen zin, want a: ik heb 0,0 interesse in auto's op hobby gebied, b: ik kan nog geen ford of volvo uit elkaar houden, en c: hoe erg de meeste mensen op treinen kotsen, zo kots ik op auto's
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:26:01 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51459140
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 02:03 schreef ReisT het volgende:
Tja, DDAR als IC, voor het stukkie Utrecht-Rotterdam is dat niet zo'n ramp (heb er ook eens SGMm getroffen.

[afbeelding]
Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesproken
Ow dat zijn 2 gestitchte foto's natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51460778
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Veel interessanter vind ik eigenlijk wat die secondenwijzers aan het doen zijn. Dat hoort niet te kunnen, normaal gesproken
Ow dat zijn 2 gestitchte foto's natuurlijk
Secondeaanwijzers wel maar maar minuten aanwijzers niet. Zie je wel vaker dat klokken compleet niet sychroon lopen op minuten...
pi_51461605
ACTS MRCE513-9 met de containertrein naar de Maasvlakte bij Veenwouden vanmorgen:
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:02:51 #211
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51462797
Zo, gisteren een reisje geboekt van Venlo naar Frankfurt, geplanned voor Augustus. Iemand enig idee wat voor materieel er tussen Venlo en Mönchengladback rijdt? Silberlingen met Br110/Br111 o.i.d.?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:24:29 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51463369
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:02 schreef von_Preussen het volgende:
Zo, gisteren een reisje geboekt van Venlo naar Frankfurt, geplanned voor Augustus. Iemand enig idee wat voor materieel er tussen Venlo en Mönchengladback rijdt? Silberlingen met Br110/Br111 o.i.d.?
Of met BR151, maar zoiets zal het wel ongeveer circa worden ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51465117
Neh, gegarandeerd BR111.

BR151 rijden zware goederentrein als kolen en ertsvervoer.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:07:35 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51466283
Ik wist het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51477248
Ik doe ook weer een duit in het zakje
Opstelterein/werkplaats Watergraafsmeer













  zondag 15 juli 2007 @ 00:14:28 #216
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_51477482
tis ook geen gezicht he die kleuren
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 15 juli 2007 @ 08:48:29 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51481758
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:07 schreef Willy84 het volgende:
Ik doe ook weer een duit in het zakje
Opstelterein/werkplaats Watergraafsmeer

[afbeelding]
Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?

Wat mot dat hier?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51481814
quote:
Op zondag 15 juli 2007 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet een SNCF-Corail slaaprijtuig?

Wat mot dat hier?
In de winter rijden er speciale skitreinen naar de bergen en in de zomer rijden er twee autoslaapexpresstreinen naar de zon. In die treinen worden die rijtuigen gebruikt.
pi_51481836
Zie hier:

  zondag 15 juli 2007 @ 09:41:39 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51482006
ah okee Dat is 's-Hertogenbosch toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51482037
Jep Jij hebt daar toch gewerkt
  zondag 15 juli 2007 @ 09:50:10 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51482078
Niet op spoor 1 he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 juli 2007 @ 14:37:07 #223
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_51489091
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?

http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Wat zijn we aan het doen ???
pi_51489237
Ik vind die Benelux rijtuigen samen aan die DB rijtuigen ook wel mooi. Er is iig geen tekort aan Benelux rijtuigen als ik het zo bekijk.
Weet iemand trouwens wat ze verder allemaal op de Watergraafsmeer doen?
Ik zie er altijd zooite treinen staan die worden schoongemaakt en door de wasstraat gehaald. Alle gangbare typen treinen en de meest vage rijtuigen komen er.
Verder is er pas een nieuwe werkplaasts gebouwd voor die prachtige super snelle treinen(die nog niet zo supersnel komen
Verder heb ik ook weleens gehoord over sleepdienst Watergraafsmeer? En zit er ook een technische dienst/werkplaats overig? Want er staat ook een SGMm waar 1 kopbak vanaf is. Dat doen ze daar blijkbaar dan ook.
Iemand?

Wie gaat er trouwens naar de opendag op 15 september in de Zaanstraat?
  zondag 15 juli 2007 @ 14:43:59 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51489264
Tegenwoordig kan dat ook niet meer. Er loopt in de meeste Elocs en treinstellen een luchtslangetje mee door de koolstrook, zodat de panto meteen zakt als er wat mis gaat. Maar er zal heus nog wel plenty ouder mat rondrijden waarbij dat nog niet geregeld is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51489282
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?

http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
vandalen die er iets als bonus bij hangen
  zondag 15 juli 2007 @ 14:44:52 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51489292
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:42 schreef Willy84 het volgende:
Wie gaat er trouwens naar de opendag op 15 september in de Zaanstraat?
Hey dat klinkt leuk url?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51489387
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:37 schreef Oom_Agent het volgende:
wow, zie dit filmpje. Hoe kan dat gebeuren?

http://www.youtube.com/watch?v=hxTNle8DEC8
Denk slijtage ofzo, wat niet optijd vervangen is. Gebeurt met VIRM toch ook af en toe (of regelmatig )
Geloof dat ze er zelfs een systeem voor hebben bedacht dat de pontograaf direct zakt als er iets misgaat ofzo. Want nu is de bovenleiding ook naar de klote, en dat kost ff meer werk.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:55:12 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51489561
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:48 schreef Willy84 het volgende:
Geloof dat ze er zelfs een systeem voor hebben bedacht dat de pontograaf direct zakt als er iets misgaat ofzo. Want nu is de bovenleiding ook naar de klote, en dat kost ff meer werk.
Dat zeg ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51490448
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hey dat klinkt leuk url?
http://www.nedtrain.nl/webfront/base.asp?pageid=101

Op 15 mei is het 75 jaar geleden dat onderhoudsbedrijf Amsterdam werd geopend. Bij een verjaardag hoort een feest. Daarom organiseren wij op 15 september een open dag voor (familie van) collega's uit Amsterdam en de rest van het land, omwonenden, klanten en andere belangstellenden. Momenteel vinden de voorbereidingen plaats van de open dag, dus details geven we nog niet. Wat we alvast kunnen vertellen is dat er voor elk wat wils zal zijn en dat het vervoer van en naar het onderhoudsbedrijf in stijl zal worden uitgevoerd.
  zondag 15 juli 2007 @ 15:41:23 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51490872
Tof, ik ben er
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51493218
Als ik een netkaart kan fixen bij mn stagebedrijf, dan kom ik ook ff kijken
  zondag 15 juli 2007 @ 17:00:32 #233
113297 Mar-K
Vonkenboer
pi_51493644
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zeg ik
Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.
  zondag 15 juli 2007 @ 17:01:27 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51493694
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:00 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Helaas kan ik uit eigen ervaring meedelen dat er met dat systeem inderdaad een proef is uitgevoerd, maar het zit er dus niet meer op.
Kan je daar iets meer over vertellen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 juli 2007 @ 17:14:59 #235
113297 Mar-K
Vonkenboer
pi_51494197
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kan je daar iets meer over vertellen?
Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...
pi_51496132
quote:
Op zondag 15 juli 2007 17:14 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Kan ik zeker meer over vertellen, heb een half jaar stage gelopen bij NedTrain, en heb daar ook een tractiecursus VIRM gehad, tijdens deze cursus hebben we het toevallig nog even over dit systeem gehad en dat het zo mooi werkt. Todat het moment kwam dat een collega wist te vertellen dat het niet meer gebruikt wordt. Iedereen natuurlijk volledig overrompeld, want iedereen was nog in de volle overtuiging dat het werdt gebruikt. Omdat niemand de collega geloofde hebben we de proef op de som genomen en geconstateerd dat het inderdaad niet meer wordt gebruikt. Tot op heden weet nog niemand waarom het niet meer wordt gebruikt...
dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?
want daar zal t wel weer opneer komen?
  zondag 15 juli 2007 @ 18:19:30 #237
113297 Mar-K
Vonkenboer
pi_51496298
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus een bovenleiding kapot trekken is goedkoper dan die installatie om de panto neer te halen?
want daar zal t wel weer opneer komen?
Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...
  zondag 15 juli 2007 @ 19:15:38 #238
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_51497904
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:19 schreef Mar-K het volgende:

[..]

Ja daar zal het inderdaad op neer komen ja, er zullen wel weer een paar analisten bedacht hebben dat het statistisch gezien goedkoper is af en toe een boveleiding naar de tyfus trekken...
Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_51498900
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:15 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Tjaa als dat goedkoper is, de reiziger heeft er dan wel weer last van. Heb vroeger een keer een ritje in de cabine van de machinist mee mogen kijken. Van Amsterdam tot aan Roosendaal met de Beneluxtrein ergens in 1992. En net na de Schipholtunnel en Hoofddorp moest de panto ook naar beneden, omdat er een bruggetje was waar 10 meter lang geen bovenleiding was. Als ie niet naar beneden ging zou je een behoorlijke zooi krijgen.
meestal hebben ze dan een gefixeerde bovenleiding, welke langzaam omhoog / omlaag gaat, om zo de panto netjes los te laten en aan de andere kant weer netjes te vangen
pi_51504047
Kan me niet herinneren dat ik zo een loc eerder op Asd CS heb gezien, meestal 6400 en rijden er langs.


Btje half erop


In dienst gespot, paar weken terug:


Roodeschool


Kast van ICB dat gewoon open staat, hendig ofzo


Perron werkzaamheden Amsterdam Amstel



Poortjes, Almere Centrum


Cabine airco VIRM, veilig met een slotje vast, NS personeel


Protos in de regen te Amersfoort


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')