abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51530102
Die stelt niet zo heel veel voor, die ´rondweg´ is niets meer dan een klein ommetje om een leeg weiland.
pi_51530654
Ik zeg ook: 'soort van'
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 05:07 schreef Wadloper het volgende:

[..]


Vakantiedienstregeling is ingegaan, dus Arriva rijdt met verkorte samenstellingen
Ja tering dat is nou dus de verkeerde instelling. Je moet niet treinen samenstellen omdat het nou eenmaal zomer is....... je laat langere treinen rijden als je weet dat het druk is. Het is vorige week de hele week fucking druk geweest op Groningen - Buitenpost dan heb je meer dan genoeg tijd om daarop te anticiperen. Vandaag weer veel te kort en dan die machinist ook nog stoppen midden in de weilanden om 2 jochies die van het viaduct af in het water te springen toe te spreken .
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:08:08 #253
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_51530826
Ja dat was vroeger wel mooi, ben vaak met mijn tienertoerkaart, met van die D treinen naar Hoek van Holland gereist. Vanuit Hengelo met de Warszawa Expres of Nord West Expres. Vanuit Venlo met de Brittania Expres. En heel vroeger de Rheingold en Lorely Expres. De EC vanuit Amsterdam was niet geweldig, meestal een Mat 54 later ICM. Dat dat nog Eurocity mocht heten begrijp ik nu nog niet.

Even een nostalgie fotootje van Hoek van Holland Haven van feijnoordsemeesters.nl geplukt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_51531827
Jammer dat er tegenwoordig nog maar zo weinig over is van de internationale verbindingen. Het wordt tijd dat daar eens wat verandering in gaat komen. Zo lijkt me een lijn tussen Eindhoven en Leuven ook geen overbodige luxe.

En wat is het toch ook slecht gesteld met de treinen in Frankrijk. Omdat in een TGV met goed fatsoen geen fietsen passen, moet je als je in Dijon staat en naar Enschede wil over Freiburg, omdat over Metz of Parijs niet te TERren valt. En als je kijkt naar de logica in de dienstregeling springen je de tranen helemaal in de ogen. Wat is de NS en ook DB dan een opluchting zeg.

Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
pi_51532522
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:32:05 #256
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51539037
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef en_door_slecht het volgende:

Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
Ik weet niet hoe het plan eruit ziet, maar ga ervan uit dat de komende jaren er geen verandering in de bestaande situatie zal komen. Ook al zou de regering de spoorwegen privatiseren, dan zou iedereen gaan staken (vakbonden hebben veel macht in Frankrijk) zodat het plan weer op de lange baan wordt geschoven.
En ga er al helemaal niet vanuit dat buitenlandse bedrijven in Frankrijk mogen opereren, danwel investeren. Vanuit de politiek zal daar een handje voor worden gestoken. Dit is in vele andere sectoren ook zo, en in zo’n vitale sector zal het al helemaal niet gebeuren.

Maar die Fransen vervolgens wel allerlei bedrijven in het buitenland opkopen.

Even ander vraagje @ all.

Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.

Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.

Alvast bedankt.
pi_51539283
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[knip]
Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.

Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.

Alvast bedankt.
In de zomermaanden mag je ook voor 9 uur met korting reizen!
pi_51540321
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
  maandag 16 juli 2007 @ 23:13:37 #259
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51540912
Het is nu eindelijk zover: de koersrol van DDAR vermeldt Almere Oostvaarders in plaats van Almere Buiten Oost!! Kennelijk is de beloofde "constructiewijziging" (bij digitale displays die toch verondersteld worden flexibel te zijn) er nu eindelijk van gekomen.
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Willy84 het volgende:
Wat een jankertejs daar in Zuidhorn! Gaat om 1 treintje per dag geloof ik! En dan ook nog eens tijdelijk! Wat is de bron trouwens van je bericht?
Komen ze lekker op tijd mee daar in Zuidhorn, morgen rijden die goederentreinen er als het goed is (ik weet niet in hoeverre Akkrum op Almelo lijkt) er alweer voor het laatst...
pi_51541167
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
Treinreiswinkel.nl is een bekende, maar niet iedereen is even tevreden. Verder weet ik niet waar de reis heen gaat en voor hoe lang, maar via www.bahn.de of nachtzug.de kom ik vaak een heel eind. En het NS Internationaal loket is vaak ook een redelijke optie, al vraag ik me af of je daar je arrangementjes ook goed kan regelen.
pi_51543850
Ik zit nog is even te denken
1Prorail geeft toestemming voor het laten rijden van treinen waarvan ze weten dat het niet mag.
2Gemeente gaat klagen(vanuit hun perspectief, en met het oog op het verbod van het laten rijden van treinen op dat traject, terecht)
3 Inspectie zegt vlak voordat de treinen daar niet meer rijden "niet meer doen Prorail, mag niet" anders volgt een dwangsom
4 Prorail stopt met het rijden van treinen. (wat dus al gepland was)
Resultaat: Gemeente blij, Prorail blij, Inspectie blij

Dan denk ik, is hier geen sprake van een opzetje, Prorail VS Inspectie. Ze hadden immers ook direct een dwamgsom kunnen opleggen lijkt mij (het was immers niet toegestaan om goederentreinen te laten rijden op dat traject)
De inspectie weet op voorhand al dat ze die dwangsom nooit gaan opleggen in dit geval, de treinen rijden daar immers maar tijdelijk.
Ik zeg opzettje om best wil, wat jullie ??
pi_51549031
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
pi_51549416
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
Wie mag die baas dan wel niet zijn... Weet die baas wel dat jij veel reist met de trein?
pi_51550212
Ghehe ik ga stage lopen in Deventer Vandaar
pi_51551768
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ik ga stage lopen in Deventer Vandaar
Is de maand-net kaart hetzelfde als een maand-traject kaart?
pi_51552039
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
pi_51552056
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef Zug-Chef het volgende:
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
Maar is het hetzelfde?
pi_51552191
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
pi_51552222
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
Kijk dat vroeg ik me af
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:54:30 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51576219
ik hb ook weer even internet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51577489
even?
Geniet er van
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:50:42 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51578341
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
Hoort bij de charme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51600003
Wat een hullies, de kamer van koophandel Oost Nederland heeft geklaagd over de 'vertraging' die de treinen oplopen in Almelo richting Hengelo. Dat is dus omdat de IC naar Schiphol/Rotterdam/Den Haag om .16 aankomt, en ze dus een minuutje langer moeten staan wat meestal op 2 minuten uitkomt.

In Hengelo is de vertraging dan minder dan een minuut, en nu willen die lui dat de NS pendelbusjes gaan inzetten om dit te voorkomen
pi_51601326
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoort bij de charme
Kronenbourg Alsace, dat is charmant, die Corail rommel niet.
pi_51602465
Nou, hierbij mijn plannen voor de vakantie over anderhalve week: bestemming Zweden
- Eindhoven -> Hamburg
- Vanaf Hamburg met Scanrail naar Malmö (10 dagen pas)
Vanuit daar rondtrekken met de trein en zien waar we eindigen Leuke tips zijn welkom.

Terugweg is nog ff kijken:
- Een vlucht terug van 77 euro en dan anderhalf uur
- Of met de trein terug en das een stuk langer

Tips zijn zoals gezegd welkom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')