Ja tering dat is nou dus de verkeerde instelling. Je moet niet treinen samenstellen omdat het nou eenmaal zomer is....... je laat langere treinen rijden als je weet dat het druk is. Het is vorige week de hele week fucking druk geweest op Groningen - Buitenpost dan heb je meer dan genoeg tijd om daarop te anticiperen. Vandaag weer veel te kortquote:Op vrijdag 13 juli 2007 05:07 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
Vakantiedienstregeling is ingegaan, dus Arriva rijdt met verkorte samenstellingen
Ik weet niet hoe het plan eruit ziet, maar ga ervan uit dat de komende jaren er geen verandering in de bestaande situatie zal komen. Ook al zou de regering de spoorwegen privatiseren, dan zou iedereen gaan staken (vakbonden hebben veel macht in Frankrijk) zodat het plan weer op de lange baan wordt geschoven.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
In de zomermaanden mag je ook voor 9 uur met korting reizen!quote:Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[knip]
Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.
Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.![]()
Alvast bedankt.
Komen ze lekker op tijd mee daar in Zuidhorn, morgen rijden die goederentreinen er als het goed is (ik weet niet in hoeverre Akkrum op Almelo lijkt) er alweer voor het laatst...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Willy84 het volgende:
Wat een jankertejs daar in Zuidhorn! Gaat om 1 treintje per dag geloof ik! En dan ook nog eens tijdelijk! Wat is de bron trouwens van je bericht?
Treinreiswinkel.nl is een bekende, maar niet iedereen is even tevreden. Verder weet ik niet waar de reis heen gaat en voor hoe lang, maar via www.bahn.de of nachtzug.de kom ik vaak een heel eind. En het NS Internationaal loket is vaak ook een redelijke optie, al vraag ik me af of je daar je arrangementjes ook goed kan regelen.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
Wie mag die baas dan wel niet zijn... Weet die baas wel dat jij veel reist met de trein?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
Is de maand-net kaart hetzelfde als een maand-traject kaart?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ik ga stage lopen in DeventerVandaar
Maar is het hetzelfde?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef Zug-Chef het volgende:
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
Kijk dat vroeg ik me afquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
Hoort bij de charmequote:Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |