Ja tering dat is nou dus de verkeerde instelling. Je moet niet treinen samenstellen omdat het nou eenmaal zomer is....... je laat langere treinen rijden als je weet dat het druk is. Het is vorige week de hele week fucking druk geweest op Groningen - Buitenpost dan heb je meer dan genoeg tijd om daarop te anticiperen. Vandaag weer veel te kortquote:Op vrijdag 13 juli 2007 05:07 schreef Wadloper het volgende:
[..]
![]()
Vakantiedienstregeling is ingegaan, dus Arriva rijdt met verkorte samenstellingen
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik weet niet hoe het plan eruit ziet, maar ga ervan uit dat de komende jaren er geen verandering in de bestaande situatie zal komen. Ook al zou de regering de spoorwegen privatiseren, dan zou iedereen gaan staken (vakbonden hebben veel macht in Frankrijk) zodat het plan weer op de lange baan wordt geschoven.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
			
			
			
			In de zomermaanden mag je ook voor 9 uur met korting reizen!quote:Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[knip]
Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.
Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.![]()
Alvast bedankt.
			
			
			
			
			
			
			
			Komen ze lekker op tijd mee daar in Zuidhorn, morgen rijden die goederentreinen er als het goed is (ik weet niet in hoeverre Akkrum op Almelo lijkt) er alweer voor het laatst...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Willy84 het volgende:
Wat een jankertejs daar in Zuidhorn! Gaat om 1 treintje per dag geloof ik! En dan ook nog eens tijdelijk! Wat is de bron trouwens van je bericht?
			
			
			
			Treinreiswinkel.nl is een bekende, maar niet iedereen is even tevreden. Verder weet ik niet waar de reis heen gaat en voor hoe lang, maar via www.bahn.de of nachtzug.de kom ik vaak een heel eind. En het NS Internationaal loket is vaak ook een redelijke optie, al vraag ik me af of je daar je arrangementjes ook goed kan regelen.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
			
			
			
			
			
			
			
			Wie mag die baas dan wel niet zijn... Weet die baas wel dat jij veel reist met de trein?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
			
			
			
			Is de maand-net kaart hetzelfde als een maand-traject kaart?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ik ga stage lopen in DeventerVandaar
			
			
			
			Maar is het hetzelfde?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef Zug-Chef het volgende:
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
			
			
			
			
			
			
			
			Kijk dat vroeg ik me afquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
			
			
			
			Hoort bij de charmequote:Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Het duurt wellicht langer, maar toch ook weer niet: zorg dat je een nachttrein hebt, dan zit je een stuk beter dan met Sardientje Airways System en je verlengt je vakantie met een nacht.quote:Op woensdag 18 juli 2007 19:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Nou, hierbij mijn plannen voor de vakantie over anderhalve week: bestemming Zweden
- Eindhoven -> Hamburg
- Vanaf Hamburg met Scanrail naar Malmö (10 dagen pas)
Vanuit daar rondtrekken met de trein en zien waar we eindigenLeuke tips zijn welkom.
Terugweg is nog ff kijken:
- Een vlucht terug van 77 euro en dan anderhalf uur
- Of met de trein terug en das een stuk langer
Tips zijn zoals gezegd welkom
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:35 schreef groningerstudent het volgende:
Sappemeer Oost, 12:43 uur. Net aangekomen uit Groningen en loop vanaf de voorkant van de trein over het perron naar de straat (aan de achterkant van de trein). Paar stappen gezet, spoorbomen gaan dicht. Even achterom kijen, goederentrein die eraan komt.
Ben inmiddels bij de straat (spoorbomen reeds dicht) en zie een meid op de rails staan. Ik denk nog: die zal zo wel achter de spoorbomen gaan staan. Nee dus... Doodstil blijft ze staan, emotieloos. Ik kan de goederentrein ondertussen ook niet meer zien omdat de passagierstrein het zicht belemmerd en ik wacht eigenlijk ook op de klap.
Gelukkig komt die niet. Het was een korte goederentrein (3 of 4 wagons) en de machinist heeft tijdig kunnen stoppen. Heeft haar nog van de rails moeten verwijderen. Ze is richting Sappemeer gelopen, waarnaar toe weet ik verder niet.
Bizar moment...![]()
			
			
			
			Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:48 schreef Dichterbijer het volgende:
Plan geschapt... werd te duur allemaal. Mijn vriendin en ik zitten niet zo breed...
			
			
			
			Thnx, maar dat gaat niet lukken. Komt ook in een dure prijscategorie.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:00 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.
			
			
			
			Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Kronenbourg Alsace, dat is charmant, die Corail rommel niet.![]()
			
			
			
			Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen: je fiets kan niet normaal mee, CNL wel. Corail is fucking duur, CNL niet. Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?
			
			
			
			Top, doe ikquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen:
Zou kunnen, is voor mij niet relevantquote:je fiets kan niet normaal mee, CNL wel.
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille. Daarvoor heb je bij CNL een enkeltje Utrecht - Zürich, ongeveer dezelfde afstand. (beide uitgaande van een ligplaats in een 6persoons coupe.)quote:Corail is fucking duur, CNL niet.
Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?quote:Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.
			
			
			
			Verrek, waar boek je dat?quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille.
Ja, alleen had ik het over corail overdagquote:Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?
CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnenquote:CNL heeft domme kutgordijntjes, en als je dus in de zomer om 9 uur aankomt en nog tot kwart voor negen zou kunnen slapen, heb je al vanaf half zes de zon in je bakkes schijnen, en dat is kut. Corail heeft van die NASA-style hitteschilden, dat is full-time 100% verduistering
Oke, die win jij.quote:Bij Corail krijg je een pakketje met nuttigheid: Oordopjes, frisheidsdoekje, pakje tissues, afvalzakje, pepermuntjes, en een halve liter bronwater. Bij CNL kan je je de tering betalen in de bar.
En die ook.quote:en misschien nog wel het belangrijkste: Corail deelt de rijtuigen in op basis van opstapplaats. Zo snel mogelijk alle coupe's volgooien, en slapen. CNL deelt gewoon in op basis van aanmeldvolgorde, en als je dus pech hebt, heb je EN in Amsterdam, EN in Utrecht, EN in Arnhem, EN in Oberhausen EN in Duisburg EN in Düsseldorf EN in Köln EN in Bonn (of maximaal 6 daarvan dus) gezeik met iemand die er ook nog bij moet. Gestommel, deur open, licht aan, gedoe, wil je niet.
			
			
			
			Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkelquote:Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Verrek, waar boek je dat?
Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?quote:Ja, alleen had ik het over corail overdag
Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsenquote:CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnen!
Dank jequote:Oke, die win jij.
[..]
En die ook.
			
			
			
			Kan dat niet ergens op een SNCF website? Zou wel handig zijn. En het zou helemaal handig zijn als die kutSNCF mijn MasterCard leert vreten. Moet je elke keer voor een kaartje met contanten bij het loket gaan staan. Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkel
Door te bedenken hoe ik het snelst van Dijon met 2 fietsen in Enschede kom. Dan is de CNL ineens een geduchte concurrent.quote:Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?
Ik een paar weken geleden niet. Dat doe ik dus ook nooit weer: kutyanks met hun interrail te schreeuwen.quote:Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsen
Kunnen wij die hier niet gewoon zelf opzetten? Ik weet zeker dat er een markt voor is, de vraag is alleen of er niet weer een domme chauvinist op de rails gaat liggen om dat tegen te houden.quote:Maar misschien kunnen die 2 clubs idd eens wat meer naar elkaar kijken, zodat er een ernstig optimale, Europa-brede nachttrein-onderneming ontstaat van TOPkwaliteit, v oor schappelijke prijzen
			
			
			
			Mja, aan het kopen van een retourtje Miramas en een retourtje Manosque ben ik in Marseille zeker anderhalf uur kwijt geweest iddquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.
			
			
			
			Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Rest zouden we eens rustig uit moeten werken
			
			
			
			keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.
			
			
			
			En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?
			
			
			
			Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd hebquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:11 schreef en_door_slecht het volgende:
En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.
			
			
			
			
			
			
			
			Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd heb
Zondag 29-7 is dat een optie?
			
			
			
			Kilometers zijn okeequote:Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.
			
			
			
			
			
			
			
			Welkom in de wereld van de Pimpel-Expresquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
biertje
			
			
			
			5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerkquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kilometers zijn okee
is dat bij het/een station in de buurt?
			
			
			
			Jij komt ook?quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:44 schreef thats-me het volgende:
5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |