abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51530102
Die stelt niet zo heel veel voor, die ´rondweg´ is niets meer dan een klein ommetje om een leeg weiland.
pi_51530654
Ik zeg ook: 'soort van'
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 05:07 schreef Wadloper het volgende:

[..]


Vakantiedienstregeling is ingegaan, dus Arriva rijdt met verkorte samenstellingen
Ja tering dat is nou dus de verkeerde instelling. Je moet niet treinen samenstellen omdat het nou eenmaal zomer is....... je laat langere treinen rijden als je weet dat het druk is. Het is vorige week de hele week fucking druk geweest op Groningen - Buitenpost dan heb je meer dan genoeg tijd om daarop te anticiperen. Vandaag weer veel te kort en dan die machinist ook nog stoppen midden in de weilanden om 2 jochies die van het viaduct af in het water te springen toe te spreken .
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 16 juli 2007 @ 19:08:08 #253
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_51530826
Ja dat was vroeger wel mooi, ben vaak met mijn tienertoerkaart, met van die D treinen naar Hoek van Holland gereist. Vanuit Hengelo met de Warszawa Expres of Nord West Expres. Vanuit Venlo met de Brittania Expres. En heel vroeger de Rheingold en Lorely Expres. De EC vanuit Amsterdam was niet geweldig, meestal een Mat 54 later ICM. Dat dat nog Eurocity mocht heten begrijp ik nu nog niet.

Even een nostalgie fotootje van Hoek van Holland Haven van feijnoordsemeesters.nl geplukt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_51531827
Jammer dat er tegenwoordig nog maar zo weinig over is van de internationale verbindingen. Het wordt tijd dat daar eens wat verandering in gaat komen. Zo lijkt me een lijn tussen Eindhoven en Leuven ook geen overbodige luxe.

En wat is het toch ook slecht gesteld met de treinen in Frankrijk. Omdat in een TGV met goed fatsoen geen fietsen passen, moet je als je in Dijon staat en naar Enschede wil over Freiburg, omdat over Metz of Parijs niet te TERren valt. En als je kijkt naar de logica in de dienstregeling springen je de tranen helemaal in de ogen. Wat is de NS en ook DB dan een opluchting zeg.

Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
pi_51532522
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
  maandag 16 juli 2007 @ 22:32:05 #256
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51539037
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:33 schreef en_door_slecht het volgende:

Weet iemand hier iets over de aanbesteding van lijnen in Frankrijk? Want zodra daar DB of NS aan de slag mag, dan maken die gehakt van de SNCF.
Ik weet niet hoe het plan eruit ziet, maar ga ervan uit dat de komende jaren er geen verandering in de bestaande situatie zal komen. Ook al zou de regering de spoorwegen privatiseren, dan zou iedereen gaan staken (vakbonden hebben veel macht in Frankrijk) zodat het plan weer op de lange baan wordt geschoven.
En ga er al helemaal niet vanuit dat buitenlandse bedrijven in Frankrijk mogen opereren, danwel investeren. Vanuit de politiek zal daar een handje voor worden gestoken. Dit is in vele andere sectoren ook zo, en in zo’n vitale sector zal het al helemaal niet gebeuren.

Maar die Fransen vervolgens wel allerlei bedrijven in het buitenland opkopen.

Even ander vraagje @ all.

Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.

Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.

Alvast bedankt.
pi_51539283
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
[knip]
Ik moet in de vakantieperiode 4x naar Rotterdam op en neer om hertentamens te doen (is gedurende de week). Aangezien mijn OV dan niet geldig is moet ik kaartjes met 40% korting kopen. Ik kan 1 keer na 9 uur reizen, en 3 keer moet ik om 6.15 weg. Een retourtje kost mij dan 20,10 euro.

Zijn er mogelijkheden, kaartjes (zomertoer o.i.d.) waarmee ik die afstand goedkoper kan overbruggen? Als student moet je toch de eindjes aan elkaar knopen.

Alvast bedankt.
In de zomermaanden mag je ook voor 9 uur met korting reizen!
pi_51540321
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
  maandag 16 juli 2007 @ 23:13:37 #259
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_51540912
Het is nu eindelijk zover: de koersrol van DDAR vermeldt Almere Oostvaarders in plaats van Almere Buiten Oost!! Kennelijk is de beloofde "constructiewijziging" (bij digitale displays die toch verondersteld worden flexibel te zijn) er nu eindelijk van gekomen.
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:20 schreef Willy84 het volgende:
Wat een jankertejs daar in Zuidhorn! Gaat om 1 treintje per dag geloof ik! En dan ook nog eens tijdelijk! Wat is de bron trouwens van je bericht?
Komen ze lekker op tijd mee daar in Zuidhorn, morgen rijden die goederentreinen er als het goed is (ik weet niet in hoeverre Akkrum op Almelo lijkt) er alweer voor het laatst...
pi_51541167
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:00 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een treinvakantie boeken is er ook niet bij... wil lekker rondtrekken maar dan is er nog niks geregeld wat betreft overnachting :S Weet iemand een website om zulke arrangementen te checken?
Treinreiswinkel.nl is een bekende, maar niet iedereen is even tevreden. Verder weet ik niet waar de reis heen gaat en voor hoe lang, maar via www.bahn.de of nachtzug.de kom ik vaak een heel eind. En het NS Internationaal loket is vaak ook een redelijke optie, al vraag ik me af of je daar je arrangementjes ook goed kan regelen.
pi_51543850
Ik zit nog is even te denken
1Prorail geeft toestemming voor het laten rijden van treinen waarvan ze weten dat het niet mag.
2Gemeente gaat klagen(vanuit hun perspectief, en met het oog op het verbod van het laten rijden van treinen op dat traject, terecht)
3 Inspectie zegt vlak voordat de treinen daar niet meer rijden "niet meer doen Prorail, mag niet" anders volgt een dwangsom
4 Prorail stopt met het rijden van treinen. (wat dus al gepland was)
Resultaat: Gemeente blij, Prorail blij, Inspectie blij

Dan denk ik, is hier geen sprake van een opzetje, Prorail VS Inspectie. Ze hadden immers ook direct een dwamgsom kunnen opleggen lijkt mij (het was immers niet toegestaan om goederentreinen te laten rijden op dat traject)
De inspectie weet op voorhand al dat ze die dwangsom nooit gaan opleggen in dit geval, de treinen rijden daar immers maar tijdelijk.
Ik zeg opzettje om best wil, wat jullie ??
pi_51549031
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
pi_51549416
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanaf september heeft deze jongen een maandnetkaart gefinancieerd door de baas
Wie mag die baas dan wel niet zijn... Weet die baas wel dat jij veel reist met de trein?
pi_51550212
Ghehe ik ga stage lopen in Deventer Vandaar
pi_51551768
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Ghehe ik ga stage lopen in Deventer Vandaar
Is de maand-net kaart hetzelfde als een maand-traject kaart?
pi_51552039
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
pi_51552056
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:25 schreef Zug-Chef het volgende:
voor Leeuwarden - Deventer issie even duur
Maar is het hetzelfde?
pi_51552191
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
pi_51552222
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Nou, wat ik dus zeg, kwa prijs wel. Kwa functionaliteit niet natuurlijk, met de netkaart kan je door heel Nederland, met een trajectkaart niet..
Kijk dat vroeg ik me af
  dinsdag 17 juli 2007 @ 22:54:30 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51576219
ik hb ook weer even internet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51577489
even?
Geniet er van
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:50:42 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51578341
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Frankrijk is een kutland wat betreft treinen. Relatief hoge frequentie op de TGV lijnen, maar zoals ik al zei, relatief dus, en zoals je zelf al opmerkt, geen ruimte voor fietsen. Als je van die TGV lijn af zit, heb je soms max 2 treinen per dag... Pauper land is het.
Hoort bij de charme
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51600003
Wat een hullies, de kamer van koophandel Oost Nederland heeft geklaagd over de 'vertraging' die de treinen oplopen in Almelo richting Hengelo. Dat is dus omdat de IC naar Schiphol/Rotterdam/Den Haag om .16 aankomt, en ze dus een minuutje langer moeten staan wat meestal op 2 minuten uitkomt.

In Hengelo is de vertraging dan minder dan een minuut, en nu willen die lui dat de NS pendelbusjes gaan inzetten om dit te voorkomen
pi_51601326
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoort bij de charme
Kronenbourg Alsace, dat is charmant, die Corail rommel niet.
pi_51602465
Nou, hierbij mijn plannen voor de vakantie over anderhalve week: bestemming Zweden
- Eindhoven -> Hamburg
- Vanaf Hamburg met Scanrail naar Malmö (10 dagen pas)
Vanuit daar rondtrekken met de trein en zien waar we eindigen Leuke tips zijn welkom.

Terugweg is nog ff kijken:
- Een vlucht terug van 77 euro en dan anderhalf uur
- Of met de trein terug en das een stuk langer

Tips zijn zoals gezegd welkom
pi_51603350
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Nou, hierbij mijn plannen voor de vakantie over anderhalve week: bestemming Zweden
- Eindhoven -> Hamburg
- Vanaf Hamburg met Scanrail naar Malmö (10 dagen pas)
Vanuit daar rondtrekken met de trein en zien waar we eindigen Leuke tips zijn welkom.

Terugweg is nog ff kijken:
- Een vlucht terug van 77 euro en dan anderhalf uur
- Of met de trein terug en das een stuk langer

Tips zijn zoals gezegd welkom
Het duurt wellicht langer, maar toch ook weer niet: zorg dat je een nachttrein hebt, dan zit je een stuk beter dan met Sardientje Airways System en je verlengt je vakantie met een nacht.
pi_51605033
Sappemeer Oost, 12:43 uur. Net aangekomen uit Groningen en loop vanaf de voorkant van de trein over het perron naar de straat (aan de achterkant van de trein). Paar stappen gezet, spoorbomen gaan dicht. Even achterom kijen, goederentrein die eraan komt.

Ben inmiddels bij de straat (spoorbomen reeds dicht) en zie een meid op de rails staan. Ik denk nog: die zal zo wel achter de spoorbomen gaan staan. Nee dus... Doodstil blijft ze staan, emotieloos. Ik kan de goederentrein ondertussen ook niet meer zien omdat de passagierstrein het zicht belemmerd en ik wacht eigenlijk ook op de klap.

Gelukkig komt die niet. Het was een korte goederentrein (3 of 4 wagons) en de machinist heeft tijdig kunnen stoppen. Heeft haar nog van de rails moeten verwijderen. Ze is richting Sappemeer gelopen, waarnaar toe weet ik verder niet.

Bizar moment...
Bananenyoghurt...
pi_51605449
Plan geschapt... werd te duur allemaal. Mijn vriendin en ik zitten niet zo breed...
pi_51605456
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:35 schreef groningerstudent het volgende:
Sappemeer Oost, 12:43 uur. Net aangekomen uit Groningen en loop vanaf de voorkant van de trein over het perron naar de straat (aan de achterkant van de trein). Paar stappen gezet, spoorbomen gaan dicht. Even achterom kijen, goederentrein die eraan komt.

Ben inmiddels bij de straat (spoorbomen reeds dicht) en zie een meid op de rails staan. Ik denk nog: die zal zo wel achter de spoorbomen gaan staan. Nee dus... Doodstil blijft ze staan, emotieloos. Ik kan de goederentrein ondertussen ook niet meer zien omdat de passagierstrein het zicht belemmerd en ik wacht eigenlijk ook op de klap.

Gelukkig komt die niet. Het was een korte goederentrein (3 of 4 wagons) en de machinist heeft tijdig kunnen stoppen. Heeft haar nog van de rails moeten verwijderen. Ze is richting Sappemeer gelopen, waarnaar toe weet ik verder niet.

Bizar moment...
sick
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_51605825
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:48 schreef Dichterbijer het volgende:
Plan geschapt... werd te duur allemaal. Mijn vriendin en ik zitten niet zo breed...
Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.
pi_51607270
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:00 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Pak dan b.v. een CNL naar Basel of nog goedkoper: een nachtzug willekeurig door Duitsland. Tent mee en in Tsjechie of Polen gaan kamperen. Kost geen hol, leuk gebied, leuke treinreis.
Thnx, maar dat gaat niet lukken. Komt ook in een dure prijscategorie.
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:51:06 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51609792
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Kronenbourg Alsace, dat is charmant, die Corail rommel niet.
Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51610829
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Corail is anders wel een aantal quantum leaps beter dan CityNightLine, wat op zichzelf beschouwd eigenlijk heul geen slechte trein is. Maar vertel eens wat over die Kronenbourg Alsace van je dan?
Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen: je fiets kan niet normaal mee, CNL wel. Corail is fucking duur, CNL niet. Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.

Maar de Kro Alsace is de Alsace versie van gewone Kro. En alleen te krijgen in (ruim) Noord-Oost Frankrijk. En is veruit het beste bier van dat land. Omdat ik recent in het gebied geweest ben (vandaar mijn fulmineren) en goede herinneringen aan het bier heb en minder goede aan Corail, werd dat de link.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:27:12 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51639798
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Corail beter dan CNL? Dat moet je me toch eens uitleggen:
Top, doe ik
quote:
je fiets kan niet normaal mee, CNL wel.
Zou kunnen, is voor mij niet relevant
quote:
Corail is fucking duur, CNL niet.
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille. Daarvoor heb je bij CNL een enkeltje Utrecht - Zürich, ongeveer dezelfde afstand. (beide uitgaande van een ligplaats in een 6persoons coupe.)
quote:
Corail rijdt de meeste trajecten gemiddeld 1 keer per drie uur, zonder enige logica. Dus in de ochtend 4 keer in een kwartier om daarna tot 22:30 niet meer voorbij te komen. CNL rijdt dan wel niet heel vaak, maar wel logisch.
Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?

Plus:

CNL heeft domme kutgordijntjes, en als je dus in de zomer om 9 uur aankomt en nog tot kwart voor negen zou kunnen slapen, heb je al vanaf half zes de zon in je bakkes schijnen, en dat is kut. Corail heeft van die NASA-style hitteschilden, dat is full-time 100% verduistering

Bij Corail krijg je een pakketje met nuttigheid: Oordopjes, frisheidsdoekje, pakje tissues, afvalzakje, pepermuntjes, en een halve liter bronwater. Bij CNL kan je je de tering betalen in de bar.

en misschien nog wel het belangrijkste: Corail deelt de rijtuigen in op basis van opstapplaats. Zo snel mogelijk alle coupe's volgooien, en slapen. CNL deelt gewoon in op basis van aanmeldvolgorde, en als je dus pech hebt, heb je EN in Amsterdam, EN in Utrecht, EN in Arnhem, EN in Oberhausen EN in Duisburg EN in Düsseldorf EN in Köln EN in Bonn (of maximaal 6 daarvan dus) gezeik met iemand die er ook nog bij moet. Gestommel, deur open, licht aan, gedoe, wil je niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51640380
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je op tijd boekt kan je met Corail voor 70 euro op en neer van Metz naar Marseille.
Verrek, waar boek je dat?
quote:
Boejje, 1 nachttrein per nacht is doorgaans wel genoeg toch?
Ja, alleen had ik het over corail overdag
quote:
CNL heeft domme kutgordijntjes, en als je dus in de zomer om 9 uur aankomt en nog tot kwart voor negen zou kunnen slapen, heb je al vanaf half zes de zon in je bakkes schijnen, en dat is kut. Corail heeft van die NASA-style hitteschilden, dat is full-time 100% verduistering
CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnen !
quote:
Bij Corail krijg je een pakketje met nuttigheid: Oordopjes, frisheidsdoekje, pakje tissues, afvalzakje, pepermuntjes, en een halve liter bronwater. Bij CNL kan je je de tering betalen in de bar.
Oke, die win jij.
quote:
en misschien nog wel het belangrijkste: Corail deelt de rijtuigen in op basis van opstapplaats. Zo snel mogelijk alle coupe's volgooien, en slapen. CNL deelt gewoon in op basis van aanmeldvolgorde, en als je dus pech hebt, heb je EN in Amsterdam, EN in Utrecht, EN in Arnhem, EN in Oberhausen EN in Duisburg EN in Düsseldorf EN in Köln EN in Bonn (of maximaal 6 daarvan dus) gezeik met iemand die er ook nog bij moet. Gestommel, deur open, licht aan, gedoe, wil je niet.
En die ook.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:55:28 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51640909
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Verrek, waar boek je dat?
Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkel
quote:
Ja, alleen had ik het over corail overdag
Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?
quote:
CNL heeft dat toch ook? Van de couchette kan ik het me niet herinneren, maar bij die stoelen iig zeker. En dan komen er altijd weer van die honden die het nodig vinden om dat ding naar beneden te doen terwijl ik naar buiten wil kijken. Gordijnen !
Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsen
quote:
Oke, die win jij.
[..]
En die ook.
Dank je

Maar misschien kunnen die 2 clubs idd eens wat meer naar elkaar kijken, zodat er een ernstig optimale, Europa-brede nachttrein-onderneming ontstaat van TOPkwaliteit, v oor schappelijke prijzen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51641205
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij die door mij zo hevig vervloekte Treinreiswinkel
Kan dat niet ergens op een SNCF website? Zou wel handig zijn. En het zou helemaal handig zijn als die kutSNCF mijn MasterCard leert vreten. Moet je elke keer voor een kaartje met contanten bij het loket gaan staan. Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.
quote:
Ja, hoe wil je dat dan vergelijken met de CityNIGHTLine?
Door te bedenken hoe ik het snelst van Dijon met 2 fietsen in Enschede kom. Dan is de CNL ineens een geduchte concurrent.
quote:
Ja, voor stoelen kan ik me voorstellen dat gordijntjes wat handiger zijn, maar ik neem dus altijd ligplaatsen
Ik een paar weken geleden niet. Dat doe ik dus ook nooit weer: kutyanks met hun interrail te schreeuwen.
quote:
Maar misschien kunnen die 2 clubs idd eens wat meer naar elkaar kijken, zodat er een ernstig optimale, Europa-brede nachttrein-onderneming ontstaat van TOPkwaliteit, v oor schappelijke prijzen
Kunnen wij die hier niet gewoon zelf opzetten? Ik weet zeker dat er een markt voor is, de vraag is alleen of er niet weer een domme chauvinist op de rails gaat liggen om dat tegen te houden.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:06:00 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51641358
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:02 schreef en_door_slecht het volgende:
Zoals bekend is, zijn de rijen voor Franse spoorwegloketten langer dan voor de bakker in de Sovjet-Unie, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.
Mja, aan het kopen van een retourtje Miramas en een retourtje Manosque ben ik in Marseille zeker anderhalf uur kwijt geweest idd

Rest zouden we eens rustig uit moeten werken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51641486
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Rest zouden we eens rustig uit moeten werken
Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:10:04 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51641534
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Het kan op het internationale spoor echt heel veel beter, kansen te over. Als je er werkelijk werk van wil maken: ik heb vanaf snel veel tijd.
keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51641576
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

keertje van gedachten wisselen vanachter wat Groenloosch gerstenat kan geen kwaad lijkt me?
En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:16:59 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51641792
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:11 schreef en_door_slecht het volgende:
En nog verstand van bier ook! Lijkt me een goed plan.
Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd heb

Zondag 29-7 is dat een optie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51641797
Ik heb de catalogus van de Treinreiswinkel binnen... maar iets reserveren voor over een weekje zit er niet echt in... morgen in de trein naar het werk maar ff goed lezen
pi_51641952
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb een database van over de 300 bieren die ik ooit geproefd heb

Zondag 29-7 is dat een optie?
Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:23:11 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51642055
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Lijkt goed te kunnen. Dan vraag waar. Mijn voorstel: De Geus, Enschede.
Kilometers zijn okee

is dat bij het/een station in de buurt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:33:07 #296
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_51642430
Vanmiddag mooi nog even de IC naar Hanover kunnen pakken, van Amersfoort tot Deventer. Nu ben ik al vaker met die trein gegaan, en ben zeer tevreden over de rustige rijtuigen met op deze warme dagen een aangename temperatuur. Dit was echter de eerste keer dat ik in het BordBistro vertoefte. Lekker koel glaasje fris (vond het te vroeg voor een biertje) naar binnen laten glijden, en genoten van de rust die er in die trein heerst. Jammer dat Nederlandse treinen niet zulke voorzieningen hebben, maar goed, daarvoor zijn de afstanden te kort (alhoewel, misschien is de markt er wel voor een soort van snackvoorziening).
Affijn, wat me is opgevallen was dat toen ik in het Bistro zat, ook de treinbemanning met z’n allen bakkie kwam doen. Deze bestond uit 1 Zugchef, en 6 conducteurs. In Apeldoorn verlieten 5 conducteurs de trein weer. Maar toch vond ik dit een behoorlijke bezetting aan boord, is dit normaal?

Bottomline, de Duitse Intercity is een hele fijne trein, en vanaf nu ga ik de BordBistro ook eens wat vaker bezoeken. Echt grote klasse!
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:34:30 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51642502
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
biertje
Welkom in de wereld van de Pimpel-Expres
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51642957
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kilometers zijn okee

is dat bij het/een station in de buurt?
5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerk
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:45:10 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_51642969
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:44 schreef thats-me het volgende:
5 Minuten Lopen, In het centrum bij de Oude Kerk
Jij komt ook?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_51643003
Nee hoor, wees gerust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')