abonnement Unibet Coolblue
pi_47029404
De 'lessers':





Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

  • Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

  • Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

  • Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

  • Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

  • Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

  • Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

  • Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

  • Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

  • Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

    Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    Geslaagden Gefeliciteerd

    Aankomende examens:
    8 maart: gothic-blackie, Rotterdam, 09:50 (auto)
    13 maart: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    28 maart: Hadewych, Drachten, 08:55 (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)

    Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

    Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

    En daar gaan we weer

    [ Bericht 2% gewijzigd door Alcarin op 07-03-2007 22:31:00 ]
  • In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_47029498
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 20:34 schreef Barcaconia het volgende:

    [..]

    Lesauto's zijn altijd Diesels, en een Golf 4 heeft een TDI motor, en dat is dus standaard een diesel met turbo. Goedkoop in verbruik, en schoon in de uitstoot dus. Elke Golf diesel4 en 5 en volgens mij 3 ook hebben turbo's

    edit: Opent iemand anders even een nieuw topic? Ik ben geen vaste klant hier
    Dat is niet waar hoor, dat lesauto's altijd diesels zijn. Wel vaak ja, maar ik heb in een auto op gas gereden bijvoorbeeld

    Gothic-Blackie, veel succes morgen
    pi_47029510
    Ok, dan doe ik het wel

    Maar wat is er nou mis met een golf 4 turbo?
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      woensdag 7 maart 2007 @ 20:44:02 #4
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_47029555
    Las net in het oude topic dat lesauto's altijd diesels zijn.. Waarom is dat zo? Mijn lesauto is trouwens geen diesel.
    Oh dit is ook tvp
    edit: ik zie dat sylvana ook in een benzine/gas combinatie reed
    nog een keer edit : Ik kreeg gisteren te horen dat ik in april al examen mag doen!! Ben begin februari begonnen
    PRESTON: "I need more chickens."
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
    pi_47029675
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 20:44 schreef Rosu het volgende:
    Las net in het oude topic dat lesauto's altijd diesels zijn.. Waarom is dat zo? Mijn lesauto is trouwens geen diesel.
    Oh dit is ook tvp
    edit: ik zie dat sylvana ook in een benzine/gas combinatie reed
    Het is vaak diesel, omdat benzine een beetje duur zou worden
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_47030098
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 20:44 schreef Rosu het volgende:
    Ik kreeg gisteren te horen dat ik in april al examen mag doen!! Ben begin februari begonnen
    Zou je theorie maar eens leren
    pi_47030280
    Ik wil een examendatum!
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_47032769
    pfff word steeds zenuwachtiger, ene kant is 's ochtends vroeg examen wel lekker, aan de andere kant ben ik nu al op van de zenuwen, dus maar hopen dat ik in slaap kan vallen vanavond.

    alcarin, als je er zin in hebt, en wil, mag je mij nog wel in de op gooien bij de examendata op 8 maart om 9.50 rotterdam ijsselmonde voor de auto (wou het eerst niet omdat ik dan alleen maar meer zenuwachtig zou worden, maar nu ben ik al zo zenuwachtig dat dat er ook wel bij kan
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_47033156
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:24 schreef gothic-blackie het volgende:

    [..]

    bij De Lier http://www.delierverkeersopleidingen.nl/ was een van de goedkopere rijscholen in rotterdam die ook nog een redelijk slagingspercentage hadden. en ben er ook wel super blij mee. ook al had ik daar eerst een andere instructeur, en die heb ik na 1 les al afgeslagen. hij zei dat hij op noord en zuid reed, maar ik mocht de weg naar huis wijzen (zit op nog geen 5 minuten lopen van het cbr ijsselmonde af) en hij gaf me gewoon geen goed gevoel. en toen heb ik deze gekregen, en ben er echt super blij mee, ook al mag ik elke les naar hare chrisna muziek luisteren

    en ijsselmonde was door mijn vriend aangeraden, noord is toch moeilijker dan ijsselmonde (ijsselmonde is alleen maar rechttoe rechtaan wegen, en alles is heel breed en dergelijke) en ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend in rotterdam. woon er nu iets meer dan een jaar, maar als je aan me vraagt: waar is de bergweg/nieuwe binnenweg of ga zo maar door (toch de bekendere straten voor rotterdammers) dan zeg ik: zou het niet weten.

    en ik les in een SEAT leon, knalgeel (de enigste knalgele seat leon leswagen in rotterdam)
    Ik had ook al naar De Lier gekeken maar toch maar niet gedaan, de Rijscholen Concurrent was toch goedkoper.
    Een vriend van me was afgelopen vrijdag voor een proefles naar De Lier gegaan en hij was niet echt positief, hij zei dat die insctructeur hem niet echt goed uitlegde. Maar een vriendin van me heeft weer goede verhalen over De Lier. Hangt denk ik ook veel af van de mood van de instructeur

    Ja dat klopt wel, daar is het meestal ook wel rustig (afgezien van die momenten waar die straatschoonmaakauto's (:') ) de Colloseumweg op moeten rijden >> file ). Maar verder is het wel rustiger t.o.v. Noord
    pi_47033817
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 21:59 schreef Crazykill het volgende:

    [..]

    Ik had ook al naar De Lier gekeken maar toch maar niet gedaan, de Rijscholen Concurrent was toch goedkoper.
    Een vriend van me was afgelopen vrijdag voor een proefles naar De Lier gegaan en hij was niet echt positief, hij zei dat die insctructeur hem niet echt goed uitlegde. Maar een vriendin van me heeft weer goede verhalen over De Lier. Hangt denk ik ook veel af van de mood van de instructeur

    Ja dat klopt wel, daar is het meestal ook wel rustig (afgezien van die momenten waar die straatschoonmaakauto's (:') ) de Colloseumweg op moeten rijden >> file ). Maar verder is het wel rustiger t.o.v. Noord
    het ligt daar echt aan de instructeur ja, die eerste legde ook niets uit (gewoon de simpele spiegels en hoe je stoel moet staan en dergelijke) dit waarschijnlijk doordat de lier altijd in stappen werkt, eerst alleen sturen, en dan de les erna komt per pas gas bij, soms dezelfde les nog de rem, en dan de volgende les weer schakelen en koppelen. daarom heb je die eerste les eigenlijk die stoel niet nodig.

    maar bij mijn tweede instructeur stapte ik in, en kreeg ik eerst de uitleg over de stoel, daarna de uitleg over het stuur en op welke afstand dat moest. daarna de uitleg over de spiegels, ook al hoefde ik die nog niet te gebruiken (alleen als ik zelf dacht dat het handig was).
    hij gaf me daardoor dus een veel beter gevoel en ik had ook veel meer zin in rijden dan bij de vorige.
    bij die eerste instructeur was de auto trouwens ook een probleem. ik kon de helft van het dashboard niet zien omdat het stuur in de weg zat, heel irritant, als je wil weten of je nou 100 rijd of 90. was waarschijnlijk te groot voor die auto of zo (golfje) en bij deze seat kan ik tenminste de stoel instellen met de hoogte en dergelijke.

    enne colloseumweg? :p ben echt nog niet een echte rotterdammer
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_47035013
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 21:51 schreef gothic-blackie het volgende:
    pfff word steeds zenuwachtiger, ene kant is 's ochtends vroeg examen wel lekker, aan de andere kant ben ik nu al op van de zenuwen, dus maar hopen dat ik in slaap kan vallen vanavond.

    alcarin, als je er zin in hebt, en wil, mag je mij nog wel in de op gooien bij de examendata op 8 maart om 9.50 rotterdam ijsselmonde voor de auto (wou het eerst niet omdat ik dan alleen maar meer zenuwachtig zou worden, maar nu ben ik al zo zenuwachtig dat dat er ook wel bij kan
    Done
    Succes morgen! Je hebt een goeie tijd, de fietskinders zijn dan al opgeborgen in hun school, en alle werklui zijn ook van de straat.
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_47035367
    Volgende week eerste rijles
    pi_47035446
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 22:37 schreef Omaha het volgende:
    Volgende week eerste rijles
    Jeuj dat is leuk!
    Ik kon toen de avond ervoor gewoon niet slapen omdat ik er zo'n zin in had
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
    pi_47036037
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 22:38 schreef Alcarin het volgende:

    [..]

    Jeuj dat is leuk!
    Ik kon toen de avond ervoor gewoon niet slapen omdat ik er zo'n zin in had
    Nou daar had ik geen last van, ik heb gebeld voor m'n eerste rijles, en 's avonds kon ik al rijden om 8. Vrijdag en zaterdag weer lekker rijden.
    pi_47036154
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 22:48 schreef Maravilla het volgende:
    Nou daar had ik geen last van, ik heb gebeld voor m'n eerste rijles, en 's avonds kon ik al rijden om 8. Vrijdag en zaterdag weer lekker rijden.
    Bij mij zat er welgeteld 1 nachtje tussen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      woensdag 7 maart 2007 @ 22:51:18 #16
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_47036170
    Ik ga ook lessen binnenkort, had dit topic reeds geopend: Tips - goede rijschool in Rotterdam
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
    pi_47036267
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 22:50 schreef Alcarin het volgende:

    [..]

    Bij mij zat er welgeteld 1 nachtje tussen
    Ideaal, die rijscholen die gelijk kunnen. Al is het nu wel anders volgens mijn instructeur, als ik nu had willen lessen was er veel minder plek geweest. Zal dus wel net een goede periode zijn geweest ofzo.
    pi_47039524
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 22:32 schreef Alcarin het volgende:

    [..]

    Done
    Succes morgen! Je hebt een goeie tijd, de fietskinders zijn dan al opgeborgen in hun school, en alle werklui zijn ook van de straat.
    thanks, was ook wel blij met die tijd. dacht namelijk hetzelfde. je hebt alleen de mamma's die terugkomen van de boodschapjes doen nadat ze de kinders hebben gedropt op school.

    @maravilla, toch even vragen, naar aanleiding van het topic in GC hoezo vind je de lier goed?

    @isegrim, de lier vind ik zelf goed maar ligt aan de instructeur, als ik morgen slaag wil ik je best de naam van mijn instructeur doorgeven, kan je altijd vragen of hij nog plek vrij heeft. tot nu toe was zijn slagingspercentage redelijk hoog voor dit jaar. had wel een paar gezakten maar de meesten kwamen omdat ze tegen het advies van de instructeur in toch wouden afrijden. iedereen die wachtte totdat de instructeur hun goed vond was wel geslaagd.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_47039854
    tvp
    pi_47046181
    kep m gehaald, in 1 keer geeneen opmerking, alles was goed gegaan!!!!!!!


    had onderweg zelf wel wat foutjes ondekt, namelijk dat ik het over mijn schouder kijken voor fietsers soms vergat, en ik soms bij een bocht verkeerd uitkwam. maar daar had hij dus geen opmerkingen over
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
      donderdag 8 maart 2007 @ 11:16:08 #21
    145955 Isegrim
    Rotterdam *O*
    pi_47046195
    Gefeliciteerd!
    Anatomie van een executie
    The standard you walk past, is the standard you accept.
    ~David Morrison
      Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2007 @ 11:18:24 #22
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_47046268
    Gefeliciteerd

    Over 2 uurtjes maar weer eens het kijken oefenen
    pi_47046305
    quote:
    Op donderdag 8 maart 2007 00:10 schreef gothic-blackie het volgende:

    [..]

    thanks, was ook wel blij met die tijd. dacht namelijk hetzelfde. je hebt alleen de mamma's die terugkomen van de boodschapjes doen nadat ze de kinders hebben gedropt op school.

    @maravilla, toch even vragen, naar aanleiding van het topic in GC hoezo vind je de lier goed?
    3 vrienden van me lessen er nu en zijn er tevreden over. Schijnt alleen wel erg in stappen te zijn, dat heb ik zelf niet en ik vind het wel fijn om alles door elkaar te krijgen. Basis oké, maar daarna hoeft het van mij niet allemaal les voor les.

    Maargoed, De Lier schijnt ook een goede prijs kwaliteit verhouding te hebben verder. Ik kan het namens mijn vrienden aanraden dus.
    pi_47046312
    Gefeliciteerd, morgen weer 2 uurtjes
    pi_47046325
    quote:
    Op donderdag 8 maart 2007 11:15 schreef gothic-blackie het volgende:
    kep m gehaald, in 1 keer geeneen opmerking, alles was goed gegaan!!!!!!!


    had onderweg zelf wel wat foutjes ondekt, namelijk dat ik het over mijn schouder kijken voor fietsers soms vergat, en ik soms bij een bocht verkeerd uitkwam. maar daar had hij dus geen opmerkingen over
    Gefelicteerd! Perfect toch! Autootje kopen?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')