abonnement Unibet Coolblue
pi_46666378
De 'lessers':





Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

    Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

  • Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

  • Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

  • Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

  • Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

  • Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

  • Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

  • Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

  • Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

  • Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

  • Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

    Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83

    De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

    Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)

    Geslaagden Gefeliciteerd

    Aankomende examens:
    6 maart: Alcarin, Rotterdam, 8:55 (auto)
    7 maart: paulus1709 's-Hertogenbosch 9:55 (auto)
    8 maart: Hadewych, Drachten, 11.40 (auto)
    13 maart: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)

    Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

    Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

    En daar gaan we weer

    [ Bericht 2% gewijzigd door Maravilla op 25-02-2007 19:15:49 ]
  • pi_46666403
    tvp
    pi_46666419
    Hooray hooray ik sta in de OP
    pi_46666485
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    pi_46666501
    zo, weinig examens komende tijd zeg?
    pi_46666537
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Mathijz het volgende:
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    pi_46666596
    Maar over het algemeen zeggen ze niet de eerste mogelijkheid, maar gewoon de eerste. Dus het is ook aan jezelf om er actief mee bezig te zijn natuurlijk, met pasje op zak is er ook niemand die zegt dat je er niet in mag.
    pi_46667236
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:13 schreef Sylvana het volgende:

    [..]

    jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    Ik niet op m'n examen, maar op één van de laatste lessen voor m'n eerste examen... Was een soort 'hofje' aan de rand van Meppel, met allemaal straatjes waar je niet in mag, waar je dus eigenlijk maar met één route door heen kunt rijden. Wat vervolgens op geen enkel examen is gebeurd. maar goed, wel handig dat ik het toch gehad had.
    pi_46668350
    Morgen afrijden.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46668478
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    veel succes
    pi_46669682
    Morgen twee jaar geleden dat ik m'n eerste rijles heb gehad!
    pi_46671239
    ojaa ik heb de 25e januari mijn E rijbewijs gehaald
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_46671426
    Succes Kokos. Ik heb morgen m'n 22e en 23e rijles
      † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 21:54:52 #14
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46673855
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

    Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .

    [ Bericht 12% gewijzigd door Skaai op 25-02-2007 22:19:49 ]
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      zondag 25 februari 2007 @ 21:55:50 #15
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_46673904
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    pi_46675336
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:55 schreef jorienvdherik het volgende:
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    http://www.boetes.nl/beginnersrijbewijs.php
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_46687054
    Vanmiddag eerste rijles! Ik ben nu al zenuwachtig!
    Ik ben echt een auto noob, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46687970
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    Succes
    pi_46688329
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    Vanmiddag eerste rijles! Ik ben nu al zenuwachtig!
    Ik ben echt een auto noob, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.
    dat grote ronde ding straks voor je neus is het stuur
    no reason to live but i like it that way
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 11:05:19 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_46688407
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    Vanmiddag eerste rijles! Ik ben nu al zenuwachtig!
    Ik ben echt een auto noob, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.
    Had ik ook niet hoor, maar het went echt vrij snel.
    Vandaag derde les gehad, ging erg lekker
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:57:28 #21
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689802
    Ik mag zo weer, mijn 10e les van 3 kwartier En echt vruchten begint het niet af te werpen.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:58:29 #22
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689825
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:54 schreef Skaai het volgende:
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

    Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .
    Damn! Stevig geprijsd is die volkswagen
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_46695074
    Nou, net de eerste rijles gehad! Het voelt wel machtig in zo'n Audi A4!
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46695531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 14:41 schreef Sprouts het volgende:
    Nou, net de eerste rijles gehad! Het voelt wel machtig in zo'n Audi A4!
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    ik had ook nog geen ervaring met auto's, nooit stiekum al op parkeerterrein geoefend ofzo en heb ook gewoon normale opleiding gedaan.
    pi_46696806
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 14:41 schreef Sprouts het volgende:
    Nou, net de eerste rijles gehad! Het voelt wel machtig in zo'n Audi A4!
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    dat is vrij normaal dat je moeite hebt met de koppeling tijdens je eerste les
    als je meer lessen hebt gehad ga je die auto leren kennen en voel je waar de koppeling aangrijpt
    om het snel in de gaten wil hebben waar dat punt zit kun je als je voor een rood stoplicht staat heel langzaamje voet omhoog laten komen als de auto zachtjes begint te rollen weet je waar dat punt ongeveer zit (kan bijna alleen bij diesels)

    [ Bericht 0% gewijzigd door paulus1709 op 26-02-2007 15:52:18 ]
    no reason to live but i like it that way
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')