Flodder450 | zondag 4 maart 2018 @ 01:03 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
Duvel | zondag 4 maart 2018 @ 09:13 |
Niks aan gemist, gewoon de zoveelste site voor rechtse rukkers. | |
Duvel | zondag 4 maart 2018 @ 09:14 |
Dit is satire op de vroege ochtend, toch? | |
derLudolf | zondag 4 maart 2018 @ 09:24 |
Neen ik ben opzich redelijk serieus Ben zelf ook al 11 jaar actief met Erasmus+Youth en de voorloper, YiA. Tuurlijk leer je d'r zoveel van, maar toch ben ik er van overtuigd dat dit een van de dingen is die ze zelf 'European citizenship' noemen. Zo'n bak geld geven ze niet uit omdat het leuk is | |
b2py | zondag 4 maart 2018 @ 10:20 |
Hebben ze dat in Drenthe? | |
Duvel | zondag 4 maart 2018 @ 10:27 |
Voor dat verhaal met het welwillend maken om te betalen moet je echt je aluhoedje opzetten. Ja natuurlijk is het de bedoeling om Europa te promoten, en ik denk dat dat ook heel nuttig is: als je meer van Europa hebt gezien, vergroot dat wederzijds begrip en onderlinge solidariteit. En ergens is het daar toch ook om te doen... | |
DeaDLocK2K | zondag 4 maart 2018 @ 12:36 |
Ja inderdaad. Ik woon graag op een continent zonder oorlog ook. | |
Dr_Flash | zondag 4 maart 2018 @ 18:11 |
Ik hoor dat er nog steeds her en der waterleidingen op station springen "vanwege de strenge vorst" maar het is inmiddels 10 graden boven nul Achterstallig onderhoud much? | |
derLudolf | zondag 4 maart 2018 @ 19:01 |
Ja jonguh, al dertig jaar organiseren "wij" die. Sinds 2007 deelnemer, sinds 2011 mede organiserend Vorig jaar waren we "voorbeeld project" | |
James1988 | zondag 4 maart 2018 @ 19:39 |
Misschien zijn die leidingen eerder kapot gevroren maar wordt dat nu het weer warmer aan het worden is pas duidelijk? | |
derLudolf | zondag 4 maart 2018 @ 19:43 |
Lijkt me ook, dat ze nog dicht zijn door het ijs in de leiding. | |
b2py | zondag 4 maart 2018 @ 21:02 |
Dat soort dingen merk je pas als het water weer ontdooit in de leiding, en nieuwe of oude leidingen knappen even makkelijk. | |
ikweetnietwat | zondag 4 maart 2018 @ 22:03 |
Het is feest, als er geen opstartproblemen zijn dan | |
James1988 | zondag 4 maart 2018 @ 22:05 |
Ik heb een kaartje voor de dag ervoor | |
ikweetnietwat | zondag 4 maart 2018 @ 22:33 |
Nu ben ik wel stiekem jaloers Ik kon die extra ¤10 ervoor niet kwijt | |
James1988 | zondag 4 maart 2018 @ 22:35 |
Dat ding vertrekt om 8:31 uit St. Pancras. Dat betekent dus dat ik om een uur of 6 m'n hotelbed uit moet om op tijd in StP te zijn voor de checks. Ben je nog steeds jaloers? | |
dennistd | zondag 4 maart 2018 @ 23:54 |
Nadat er vorig weekend twee Alpen Expressen naar Oostenrijk vertrokken waren kwamen er deze week ook weer twee terug. Door werkzaamheden moest er omgereden worden vanaf Den Bosch via Arnhem naar Utrecht. Tien minuten eerder was de eerste Alpen Express met loc 9901 en achter op 186 456 al doorgekomen in Nijmegen Lent waarne het rond tien voor elf de beurt was aan de goede oude 1251. In Arnhem kwam de 9901 van de eerste trein op kop van deze tweede trein op weg naar Utrecht, Amsterdam en Leiden. | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 10:06 |
Mijn bescheiden mening maar ik vind het niet zo’n geslaagd plaatje | |
Mr_Klaasje | maandag 5 maart 2018 @ 10:09 |
Ik juist wel. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 maart 2018 @ 10:27 |
Echt wel | |
Fred | maandag 5 maart 2018 @ 10:36 |
Ergens toch wel bizar dat ondanks het enorme loc overschot in Nederland het toch het meest gunstigste is om met de oudste loc te rijden. | |
DeaDLocK2K | maandag 5 maart 2018 @ 10:38 |
Dat is niet per definitie het meest gunstig, het ding is beschikbaar en het bedrijf specialiseert juist hierin. | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 10:41 |
Ik vind het een tof plaatje. Het is weer eens wat anders dan "bwwwooaaah mooie dikke oude loc fapfapfap" | |
Mr_Klaasje | maandag 5 maart 2018 @ 11:44 |
Toch blijven er weinig loc's over als je alle niet-rijvaardige excemplaren aftrekt. Deze oude rijdt in vergelijking met de 1700's van NS er in opperbeste staat bij. | |
Maegrim | maandag 5 maart 2018 @ 12:00 |
Net kwamen die 1700en van de Dijksgracht voorbij richting Amersfoort | |
Fred | maandag 5 maart 2018 @ 12:27 |
Er moet toch iets zijn wat het goedkoper, makkelijker, beter maakt om een 1200 rijvaardig te houden boven dat van een 1700 of 1800. | |
Mr_Klaasje | maandag 5 maart 2018 @ 12:48 |
Nou. De 1700'en en 1800'en die NS verpatst zijn in een dermate slechte staat dat er heel veel onderdelen vervangen moeten worden. Dan is een redelijk tot goed onderhouden oudje al snel goedkoper omdat je niet meteen met veel vervangwerk zit. | |
dennistd | maandag 5 maart 2018 @ 12:58 |
En zeker voor relatief lichte treinen als een reizigerstrein, ondanks de 16 rijtuigen. Voor goederentreinen is een 1200 niet zo geschikt, vandaar ook de 1300 waarmee HSL reed. | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2018 @ 13:15 |
of je lost het zo op: | |
Mr_Klaasje | maandag 5 maart 2018 @ 13:38 |
Betaal jij de diesel? | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2018 @ 13:52 |
Het was destijds leuk bedacht | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 14:10 |
goeie film jonguh | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 14:15 |
Hey Duuf hoezo heb je die foto van mij in het ziekenhuis uit topic 203 weggehaald? Nou ja, donderdag as een herkansing | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2018 @ 14:16 |
Beterschap, Fles | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 14:30 |
Dank je
| |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 18:10 |
https://nos.nl/artikel/22(...)oen-makkelijker.html Precies. Amsterdam - Deventer - Berlijn. Klaar | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 19:16 |
Er is een partij wakker geworden: https://www.nrc.nl/nieuws(...)msterdam-cs-a1594481 | |
derLudolf | maandag 5 maart 2018 @ 19:31 |
Economisch gaat het goed, het aantal reizigers stijgt. Hoe kun je dat bedenken om te gaan saneren | |
DeaDLocK2K | maandag 5 maart 2018 @ 19:34 |
Was dat in 2012 ook al zo? Maargoed, zelfs dan; de enige oplossing is een tunnel onder Amsterdam door. Al het langeafstandsverkeer na Amstel onder de grond, 5 nieuwe ondergrondse perrons waarvan 1 voor Eurostar (of Thalys als de Britten helemaal hun kalmte verliezen), er is in West vast wel ergens ruimte om weer boven de grond te komen. Reistijd kan met 5 tot 8 minuten omlaag tussen Utrecht en Amsterdam. Vandaag mee beginnen. | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 19:36 |
Dus Amsterdam Zuid gaat worden uitgebouwd tot zes sporen, en Amsterdam Centraal verliest sporen? Of begrijp ik nu wat verkeerd? | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2018 @ 19:41 |
Amsterdam Centraal gaat sowieso terug in aantal sporen, omdat de middensporen verdwijnen. Ook wordt het station een doorgangsstation en verdwijnen de dwergseinen die nu nog halverwege de perrons staan. | |
MTL | maandag 5 maart 2018 @ 19:48 |
Het is al jaren de bedoeling dat Amsterdam Zuid gebruikt gaat worden voor internationale treinen. Daarop is ook het ontwerp gebaseerd. Die gaan dan via de achterkant naar de Watergraafsmeer en om dat mogelijk te maken wordt dan ook de Watergraafsmeer aangepast. Het idee is namelijk dat de Noord-Zuidlijn gebruikt gaat worden door internationale reizigers om naar het stadscentrum te komen. Alleen NS wil per se vasthouden aan Amsterdam Centraal voor de internationale treinen. Daarvoor is dus een extra spoor nodig om de treinenloop af te kunnen wikkelen. | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 19:49 |
Momentje, even geld bijdrukken | |
Bitlord | maandag 5 maart 2018 @ 19:49 |
Een flink aantal wissels zal in de praktijk nooit gebruikt hoeven worden denk ik zo. Is Muiderpoort tussen Amstel en CS veelgebruikt genoem om open te houden? Er wordt nu altijd met een slakke(n)gang gereden op dat stuk. Daar moet meer uit te halen zijn. | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 19:51 |
Want de Zuidas is echt het eerste wat je aan toeristen wil laten zien Ik zou juist verwachten dat bijvoorbeeld de ICd naar Amsterdam Zuid gaat. | |
MTL | maandag 5 maart 2018 @ 19:54 |
Daarom krijgt Zuid ook een vernieuwd station, als een internationale hub. | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 19:56 |
Dan nog heeft de Zuidas geen enkele uitstraling. Doordeweeks is er genoeg levendigheid, maar buiten kantooruren is het een saaie bedoening van staal, glas en beton (b2py hou je in!). | |
dennistd | maandag 5 maart 2018 @ 19:57 |
Een beetje hetzelfde idee alsof je in Berlijn de treinen niet meer maar Hbf stuurt maar naar Gesundbrunnen | |
HaverMoutKoekje | maandag 5 maart 2018 @ 19:57 |
daar is toch helemaal geen ruimte , ingeklemd tussen kantoren en A10? | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 19:58 |
He waar gaat de A10 ook alweer heen? | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 19:59 |
Soort St. Pancras - King's Cross idee? | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 19:59 |
Niet dat Berlijn Hbf nou zo'n spetterende omgeving heeft. | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 19:59 |
Twee intenties waarvan de besluiten nog genomen moeten worden | |
dennistd | maandag 5 maart 2018 @ 19:59 |
Ben jij trouwens de laatste tijd bij de S7 Wuppertal-Solingen in de buurt geweest James? Er lag daar vanmiddag wat wit spul langs de baan, en in combinatie met het Alstom-materieel wat er rijdt moest ik meteen aan jou denken | |
HaverMoutKoekje | maandag 5 maart 2018 @ 20:00 |
die loopt in een rondje | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 20:01 |
| |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 20:02 |
FAPP0N | |
Fred | maandag 5 maart 2018 @ 20:06 |
Gewoon alle internationale treinen in Rotterdam laten eindigen. | |
James1988 | maandag 5 maart 2018 @ 20:09 |
ICE Rotterdam-Frankfurt, IC Rotterdam-Berlijn, Rotterdam Dinner Train, Rotterdam Alpen Express... Ik ben voor | |
Peterselieman | maandag 5 maart 2018 @ 20:20 |
Dan nog eerder Utrecht en dan doorrijden naar Amersfoort ofzo | |
b2py | maandag 5 maart 2018 @ 20:20 |
| |
Duvel | maandag 5 maart 2018 @ 20:58 |
Heb ik niet, stond op een server die ik niet meer betaal. | |
Dr_Flash | maandag 5 maart 2018 @ 22:21 |
Zie, ik wist wel dat het te lang geleden was | |
MTL | maandag 5 maart 2018 @ 22:55 |
Ik denk meer als Wien Hbf en Wien Westbahnhof. | |
dennistd | maandag 5 maart 2018 @ 22:56 |
| |
JDude | maandag 5 maart 2018 @ 23:08 |
Deel 203. Toen reed Plan V nog. En dachten we dat de Fyra een rijdende trein was. Of zou worden. | |
Duvel | dinsdag 6 maart 2018 @ 07:14 |
December 2009. "Vroeger" Foto genomen met een HTC Hero. | |
bork | dinsdag 6 maart 2018 @ 07:53 |
https://www.zugreiseblog.de/flixtrain-flixbus-zuege/ | |
b2py | dinsdag 6 maart 2018 @ 07:53 |
Dat was toen toch ook een super fancy telefoon? | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 6 maart 2018 @ 12:05 |
Vanmorgen was er schijnbaar even een seinstoring tussen Enschede en Hengelo. Iemand heeft toen een heel interessante oplossing bedacht: Wat voor storing kan er zijn geweest dat je wel de intercity naar Schiphol kunt laten rijden, maar niet kunt laten stoppen in Hengelo?
| |
MTL | dinsdag 6 maart 2018 @ 12:38 |
Storing waardoor je alleen langs een niet-perronspoor geleid kan worden. | |
Maegrim | dinsdag 6 maart 2018 @ 12:45 |
Trok ie aan de noodrem ofzo? | |
b2py | dinsdag 6 maart 2018 @ 12:52 |
Zo ingewikkeld kan het inderdaad niet zijn | |
Yreal | woensdag 7 maart 2018 @ 07:03 |
Ben ik nou weer een hele erge zeikerd als ik zoiets heb van, waarom hebben die icd stammen nog steeds geen Wi-Fi? | |
nijnja | woensdag 7 maart 2018 @ 07:33 |
Ja. Sowieso openbare wifi... Neem een groot genoeg abonnement met 4g En ik weet niet wat jouw ervaringen zijn met ander mat, maar ik hoor altijd reizigers klagen dat de wifi het niet doet/erg ruk is... | |
Yreal | woensdag 7 maart 2018 @ 08:03 |
4g werkt niet in die pokketunnels | |
MTL | woensdag 7 maart 2018 @ 08:28 |
En dat zullen ze ook niet krijgen. Nog 3 à 4 jaar geduld, dan is de nieuwe ICNG er, die heeft wel WiFi. In 2019 zouden trouwens de tunnels wel GSM bereik moeten krijgen, als de providers en InfraSpeed daar nu eindelijk een keer overeenstemming krijgen. | |
Peterselieman | woensdag 7 maart 2018 @ 09:34 |
Over InfraSpeed gesproken: er gaat mogelijk een claim bij de staat ingediend worden van tientallen miljoenen euro's per jaar. In de Televaag staat er vandaag een stukje over. Er is meer onderhoud aan de infra nodig, omdat de NS met een boemel met twee TRAXX-locs over de de HSL rijdt. "Dat is alsof een tractor op een Formule 1-circuit rijdt." https://www.telegraaf.nl/(...)ljardensoap-compleet | |
nijnja | woensdag 7 maart 2018 @ 09:51 |
True Hopen dat MTL gelijk heeft
| |
DeaDLocK2K | woensdag 7 maart 2018 @ 12:13 |
38G lost ál je problemen op. Nog even geduld! | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2018 @ 13:03 |
Je moeder is een pokketunnel! | |
DeaDLocK2K | woensdag 7 maart 2018 @ 13:08 |
Ja, je kon er niets in kwijt? | |
Dr_Flash | woensdag 7 maart 2018 @ 13:11 |
Nee, ik heb mijn eiwitten harder zelf nodig momenteel | |
DeaDLocK2K | donderdag 8 maart 2018 @ 08:28 |
Sterkte en succes zo! | |
Mr_Klaasje | donderdag 8 maart 2018 @ 08:30 |
Yes! Thumbs up for Fles! | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2018 @ 08:53 |
Dank dank ben inmiddels in het ziekenhuis. 1045 begint de operatie | |
Frozen-assassin | donderdag 8 maart 2018 @ 08:56 |
Lekker morfine door je aderen laten stromen daarna | |
Dr_Flash | donderdag 8 maart 2018 @ 08:59 |
Lijkt me niet | |
derLudolf | donderdag 8 maart 2018 @ 09:12 |
Succes. | |
b2py | donderdag 8 maart 2018 @ 09:37 |
Succes pik! | |
Stefanovic83 | donderdag 8 maart 2018 @ 10:08 |
Ketamine! | |
Adrie072 | donderdag 8 maart 2018 @ 11:08 |
Video: vertrek eerste goederentrein Amsterdam-China Gepubliceerd op 08-03-2018 om 10:36 Met het vertrek van de eerste goederentrein richting China is Amsterdam woensdag officieel aangesloten op de Nieuwe Zijderoute. Vanuit de Amsterdamse Haven startte een goederentrein een reis van zestien dagen naar de Chinese stad Yiwu. De containertrein rijdt door Duitsland, Polen, Wit-Rusland, Rusland en Kazachtstan. Op 23 maart arriveert de trein op zijn eindbestemming. De nieuwe, directe treinverbinding is een initiatief van Nunner Logistics. Directeur Erwin Cootjans van Nunner Logistics: “We zijn trots om Amsterdam aan ons spoornetwerk met China toe te voegen aan onze huidige bestemmingen tussen China, Rusland en Duitsland. Amsterdam is de grootste haven na Rotterdam, Antwerpen en Hamburg wat het een belangrijke hub maakt. Deze nieuwe verbinding zal het nog makkelijker maken voor ondernemingen in Nederland om zaken met China te doen.” Samenwerking Voor de spoorverbinding werkt Nunner Logistics samen met Rail Cargo Operator, TMA Logistics en Havenbedrijf Amsterdam. Rail Cargo Operator verzorgt het vervoer en TMA Logistics is eigenaar van de terminal waar alle goederen worden verzameld om per trein te worden vervoerd. “De TMA terminal is een trimodale terminal waar producten per spoor, per schip en per vrachtwagen worden aan- en afgevoerd. Nunner Logistics verzorgt al treindiensten vanuit andere delen van Nederland en België via het Duitse Neuss naar China. Daar komt de rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Yiwu vanaf woensdag bij. Het transportbedrijf verzorgt daarnaast al jaren spoordiensten van Neuss naar Rusland, Kazachstan en Turkmenistan. Treindiensten “De goederen die richting Yiwu gaan, zijn veelal bestemd voor bedrijven in de regio van deze stad. Ook gaan een aantal goederen per truck richting Shanghai dat ongeveer 290 kilometer van Yiwu ligt”, legde Cootjans eerder deze week uit. Nunner start woensdag met één treindienst per week, maar dit zal naar verwachting al snel worden uitgebreid naar twee à drie diensten per week. https://www.spoorpro.nl/g(...)ein-amsterdam-china/ | |
Maegrim | donderdag 8 maart 2018 @ 11:35 |
en dit is geen trein uit china ofzo? (juli 2015) edit: okee, die ging naar rotterdam. nog steeds een hoop geblaas om niks imo | |
ReisT | donderdag 8 maart 2018 @ 11:38 |
Waarom doet mij dit denken aan: | |
Fred | donderdag 8 maart 2018 @ 21:22 |
Hoeveel subsidie zou Amsterdam hiervoor gegeven hebben? Je zou toch verwachten dat zo'n bedrijf kiest voor een locatie die zowel per spoor als per weg als per water goed bereikbaar is. En in alle drie de opzichten scoort de Rotterdamse haven veel beter: Per schip is Rotterdam beter bereikbaar: De haven van Amsterdam kent een beperkte toegang (zowel in tijd als in grootte) door de sluizen van IJmuiden. Per spoor is Rotterdam beter bereikbaar: Rotterdam heeft een dedicated goederenspoor tot in de haven, de Amsterdamse haven alleen via het Centraal Station van Amsterdam, waarvan de NS nu al klaagt dat het niet past en niet beter gaat worden met alle werkzaamheden die daar gepland staan en het daarbij verdwijnen van de middensporen waar juist goederentreinen gebruik van maken. Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam. Dus ja, Amsterdammers moeten wel blij zijn met die nieuwe trein, want ze hebben er waarschijnlijk allemaal aan mee betaald. | |
b2py | donderdag 8 maart 2018 @ 21:23 |
Het spoor lag er al, waar moet de subsidie naar toe? | |
Fred | donderdag 8 maart 2018 @ 21:24 |
Het exploiteren van de terminal. | |
b2py | donderdag 8 maart 2018 @ 21:26 |
En, what if, er geld naar toe ging, is daar slecht aan? | |
Fred | donderdag 8 maart 2018 @ 21:30 |
Beetje zonde om aan de ene kant geld als overheid uit te geven om dit soort overslag te concentreren in Rotterdam, om vervolgens geld uit te geven om een bedrijf naar Amsterdam te halen... Jij koopt toch ook geen huis met luxe keuken om vervolgens in de schuur te gaan koken? | |
b2py | vrijdag 9 maart 2018 @ 06:58 |
Soms is bbq’en best een optie ;-) | |
derLudolf | vrijdag 9 maart 2018 @ 07:22 |
Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen. | |
Fred | vrijdag 9 maart 2018 @ 10:52 |
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland? De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben. De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben. In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen. Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren. | |
derLudolf | vrijdag 9 maart 2018 @ 12:21 |
Uhm, ik kom uit het noordoosten. Tot aan Amersfoort is de route over de weg hetzelfde | |
J.B. | vrijdag 9 maart 2018 @ 14:12 |
In de buurt van Valenciennes staat een oud Eurostar treinstel te vergaan: VIDEO. Un Eurostar “abandonné” dans le Valenciennois? https://france3-regions.f(...)iennois-1436879.html | |
spectrumanalyser | vrijdag 9 maart 2018 @ 16:41 |
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2018 @ 16:46 |
Dat is alleen in de herfst het geval, i.v.m. risico op doorglijden. | |
nijnja | vrijdag 9 maart 2018 @ 17:48 |
Tussen Zutphen en Wijchen (/Nijmegen) zit er ook één in de dienstregeling | |
Peterselieman | vrijdag 9 maart 2018 @ 18:56 |
Zodra de instroom van het SNG op gang komt is het met de SGM-tweetjes snel gedaan | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:12 |
Heel hartelijk dank iedereen voor het fantastische pakket dat Peter zojuist kwam brengen Morgen maak ik foto's Zo tof alles Super bedankt!! | |
spectrumanalyser | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:19 |
op Somda lees ik inderdaad dat men in 2018 wilt starten met afvoer van SGM. Even verder lees ik dat er stellen met brandschade zijn hersteld. | |
Salatrel | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:27 |
tweetjes gaan eruit en worden gekannibaliseerd om de drietjes rijvaardig te houden als soort van backup oid. | |
dennistd | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:34 |
Er zijn toch sowieso al kopbakken van de drietjes over na al die toiletbranden? | |
Salatrel | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:37 |
zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:45 |
En een toilet, die ontbreekt ook in de tweetjes | |
derLudolf | vrijdag 9 maart 2018 @ 19:50 |
Wat is het probleem van het niet hebben daarvan? | |
dennistd | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:02 |
Met name het doorglijden in de herfst. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:04 |
Wat een sukkelige mooiweertreintjes zijn die tweetjes ook dan zeg bah | |
MTL | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:08 |
Nou, mag ik hopen dat ze ff wachten met slopen tot SNG in december komt en niet al eerder onder de sloophamer gaan | |
Salatrel | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:21 |
het eventuele glijden iderdaad. om die reden mogen de tweetjes tijdens de herfst ook alleen maar gecombineerd rijden met drietjes en niet solo of met andere tweetjes. | |
derLudolf | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:33 |
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook? | |
Salatrel | vrijdag 9 maart 2018 @ 20:41 |
en hadden ze toen ook al magneetremmen? volgens mij niet namelijk | |
MTL | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:18 |
Als je weet dat het glad is, dan ga je natuurlijk anders remmen. Maar zeker die tweetjes glijden behoorlijk snel al en het valt niet altijd te voorspellen. Gaan ze eenmaal glijden, dan kan je niks meer doen. Ik ben zelf tijdens één dienst tweemaal met die dingen gaan glijden, ondanks dat ik al heel voorzichtig remde. Maar ja, dan kom je van de fly-over bij Lage Zwaluwe af richting Breda, en vanwege het overpad staat het uitrijsein op rood. Dan moet je dus minimaal 2 standen remmen om de ATB installatie tevreden te houden. Zodra ik die tweede remstand er bij pakte, gingen die dingen aan het glijden. Ik heb de remkraan in de snelremstand getrokken en kon niets anders dan hopen dat ik op tijd stil stond. Het scheelde uiteindelijk ongeveer 20 centimeter van de voorkant koppeling tot het stoptonende sein. Op de terugweg gebeurde zo ongeveer hetzelfde bij Dordrecht Zuid. Toen ben ik echter een halve bak voorbij het perron gegleden. En ik remde zelfs nog voorzichtiger dan ik normaal al ben met die dingen, vanwege de ervaring op de heenweg. Dus nee, daar valt niet zo veel aan te doen in sommige gevallen. Voor mij liep het allemaal met een sisser af, maar voor hetzelfde geld was ik daar door de rode gegaan en over de open overweg heen gegleden. Met de magneetremmen heb je net iets meer grip. Ze hebben weliswaar niet absurd veel remkracht, maar bij glad weer zijn die dingen werkelijk een zegen. Aan de andere kant kan ik mij echter niet herinneren dat ik met Traxx + ICR of 1700 + ICR ooit ben gaan glijden. Dus deels scheelt het materieeltype met de hoeveelheid assen en het totale gewicht ook een hele hoop. | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:21 |
Zou dat voor jou gevolgen hebben gehad? | |
MTL | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:29 |
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen. Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde. Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel | |
Duvel | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:32 |
Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen? | |
MTL | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:40 |
Uiteraard gaan ze de ritregistratie na en wordt er onderzoek gedaan. Maar als blijkt dat je alles er aan gedaan hebt wat je kon doen, dan zal er verder geen sanctie opgelegd worden. Aantekening zal uiteraard wel gebeuren, want er wordt natuurlijk onderzoek naar gedaan. Maar dat is dus niet zo zeer een negatieve registratie. Oh, en 40 jaar geleden gleden ze ook door rood of door het stootjuk heen. Destijds werden de schouders even opgehaald en werd er een vermanend vingertje opgeheven met de woorden "niet meer doen". Of na een STS passage: "joh, zet 'm ff een stukkie achteruit". Of na het melden per telefoon van een STS passage: "Ik kan je niet verstaan, maar je kan weer rijden begrijp ik" Tegenwoordig staat de veiligheid voorop en het aantal STS passages is dan ook heel erg laag in vergelijking met vroeger. [ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 11-03-2018 12:52:54 ] | |
Maegrim | vrijdag 9 maart 2018 @ 21:50 |
ik tijdens de opleiding een keer met de IC Berlijn, zo Apeldoorn in gegleden | |
bork | vrijdag 9 maart 2018 @ 22:38 |
Im Zug von Prag nach Krakau: Neue tägliche Verbindung von Leo Express beter dan de bus | |
James1988 | vrijdag 9 maart 2018 @ 23:00 |
Alsof dat een prestatie is | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 maart 2018 @ 09:46 |
Nazi's zijn nog beter dan bussen | |
MTL | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:28 |
Maar die heeft tenminste nog magneetremmen | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:42 |
Je voelde je alsof je net de goorste crackhoer van de buurt te pakken had | |
b2py | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:43 |
Ik ga vanmiddag met de dubbeldekkerbus | |
derLudolf | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:43 |
Dat zou Volendam zijn toch? | |
derLudolf | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:46 |
Een blauwe VanHool of een rode VDL? | |
b2py | zaterdag 10 maart 2018 @ 10:50 |
VDL | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 13:16 |
Kiddan vol met bier en chocola en allemaal leuke en lekkere en interessante dingen alles Nogmaals hartelijk dank jullie | |
derLudolf | zaterdag 10 maart 2018 @ 13:27 |
Graag gedaan Wat zit er in die envelop 'voor het volgende reisverslag' | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 13:28 |
een cheque van Wizzair | |
derLudolf | zaterdag 10 maart 2018 @ 13:34 |
Oh, wat gaaf wist niet dat daar cheques voor zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 13:55 |
Ja, ik moet weer met Liesj0n de hort op | |
Peterselieman | zaterdag 10 maart 2018 @ 14:07 |
Mooi pakketje zeg Hopelijk vlot je herstel wat | |
Goverman | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:20 |
wat hebben ze eigenlijk bij je gedaan Flash? Als je het niet wil zeggen, ook prima. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:25 |
Wat losse botstukken verwijderd en de afgeslagen kop van mijn bovenarm met 3 pinnen weer op zijn plaats gezet. Maar die zij niet X-ray reflectief dus dat ziet er niet zo heroïsch uit als mijn andere twee "achievements" | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:32 |
wat tof' | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:34 |
hoe had je dat nou weer voor elkaar gekregen? | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:42 |
Gestruikeld over de opstaande rand van een verhoogd stuk vloer op kantoor | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:45 |
Jeetje. Hoe lang moet je revalideren en heb je veel pijn? | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 15:49 |
Meh, weeniet. Weekje of 6 wordt al wat denk ik. Pijn valt op zich mee, het is vooral lastig. | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:18 |
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar ze heel panisch deden over dat soort constructies. Als het al nodig was, werd de boel duidelijk gemarkeerd met geel-zwart tape, kwam er een trapleuninkje bij, een bordje, enzovoorts. Ik vond dat altijd een beetje overdreven, maar als ik dit zo hoor begin ik daar toch anders over te denken... | |
Adrie072 | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:44 |
- mag niet, te veel bloot - [ Bericht 91% gewijzigd door Anne op 10-03-2018 18:55:41 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:50 |
Na mijn val is er ook snel een roodwit randje opgeplakt. Maar verder niet. Maar qua arbo is het niet optimaal natuurlijk. | |
liesje1979 | zaterdag 10 maart 2018 @ 16:52 |
| |
Stefanovic83 | zaterdag 10 maart 2018 @ 18:54 |
Shell zeker? | |
Zug-Chef | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:01 |
Op 30 oktober 2014 maakte NS bekend dat de Spaanse treinenbouwer CAF de aanbesteding voor de bouw van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) gewonnen had. CAF bouwt in totaal 118 treinstellen die vanaf 2018 bij NS in dienst moeten komen. Op de testbaan in het Tsjechische Velim is SNG-treinstel 2704 de afgelopen weken uitvoerig getest. Na afloop van deze testritten is het stel overgebracht naar Hannover-Hainholz, om op zaterdag 10 maart 2018 doorgevoerd te worden naar Amsterdam. Tot grensstation Bad Bentheim werd het transport gereden door een 139 van RailAdventure, van wie ook de wagens aan weerszijden van het Sprinter-treinstel zijn. Vanaf Bad Bentheim tot Amsterdam Lijnwerkplaats is Railexperts verantwoordelijk. Met de fraaie 1251 op kop werd rond de klok van 15:00 uit het grensstation vertrokken. Een klein kwartier later reed het geheel als trein 13470 door de recent vrijgemaakte ingraving bij Oldenzaal. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 10-03-2018 19:11:22 ] | |
derLudolf | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:03 |
Mooie foto Chef Ook gaaf dat ze met een antieke 1200 worden binnengehaald. | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:08 |
Ik noem geen namen, maar het is een bedrijf in de olie en gas-sector. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 10 maart 2018 @ 19:53 |
Het zijn ingrepen die geen KONT kosten en die heel veel persoonlijk leed voorkomen. Ik had een collega die allergisch was voor bijna alle soorten anesthesie en voor de veiligheid met barbaarse middelen onder zeil gebracht moest worden. Dat voegt echt een heel stuk leed toe nog. Dit is voor mij echt zo'n twijfelgeval tussen "kijk dan ook uit met je domme kutkop" en dan realiseer ik me dat dit soort dingen ook mij en ook anderen kunnen gebeuren die even heel druk zijn met iets anders. Niet leuk. Dan maar beetje paniek. | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2018 @ 20:01 |
Het is eigenlijk niet moeilijk. Hou trapleuningen vast, zorg ervoor dat je jezelf verankert als je op hoogtes moet werken, zorg dat je de juiste autorisaties en veiligheidschecks doet voor je ergens gaat werken. Zulke dingen. Bij die klant besteedden ze elk jaar op een themadag aandacht aan het werk dat ze deden om letsel en ongevallen te voorkomen. Tijdens één van die dagen noemde iemand dat ze naar schatting minstens 30 levens hebben kunnen redden met kleine regeltjes - dat maakte best indruk op me. | |
b2py | zaterdag 10 maart 2018 @ 22:06 |
Regeltjes zijn 1, opvolging is 2 | |
James1988 | zaterdag 10 maart 2018 @ 22:18 |
Mensen worden ook aangemoedigd om anderen te wijzen op onveilig gedrag (zoals het niet vasthouden van de leuning). | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 10 maart 2018 @ 22:46 |
Bij Shell of de NAM moet je ze opvolgen. Anders sta je binnen 5 minuten buiten. | |
Yreal | zondag 11 maart 2018 @ 00:46 |
Heeft er iemand voor mij nog zo'n code van spoor voor een meereisretourtje leeuwarden? | |
DeaDLocK2K | zondag 11 maart 2018 @ 01:00 |
Elkaar aanspreken, mensen training te geven om kunnen gaan met kritiek, mensen leren om opbouwende kritiek op een niet-veroordelende manier te geven, als werkgever grote transparantie hebben, inspraak geven aan de medewerkers, zijn allemaal gegarandeerde methodes om corruptie tot een absoluut minimum te beperken en het opvolgen van regels te maximaliseren. Betrokkenheid is het belangrijkste van alles. Goed werknemersschap volgt goed werkgeversschap. Vind ik dan. | |
Bitlord | zondag 11 maart 2018 @ 01:58 |
Bij spoor wordt er ook veel geklaagd over regeltjes enzo. Maar dit soort dingen gebeuren nu niet meer: https://www.google.nl/amp(...)s-fataal~a433139/amp | |
Cherni | zondag 11 maart 2018 @ 11:37 |
Je krijgt wel een onderzoek en geheel afhankelijk van je teammanager een rondje langs de keuring. Gelukkig is het mij tot dusver allemaal bespaard gebleven in die 17 jaar. Dat hoop ik zo te houden. Heb wel bijna ooit een wissel opengereden in het gebied dat niet onder de treindienstleider valt en daar zelf wissels moest omgooien omdat ik zo opgefokt en kwaad was door allerlei wijzigingen en daardoor een slechte verstandhouding met die treindienstleider van Nedtrain had in die dienst. Stond nog net op tijd stil. En dan was ik goed de lul geweest met 40 km/u terwijl 20 km/u is toegestaan. Maar goed daar leer je van en sinds die dag laat ik mij niet meer opnaaien. | |
Cherni | zondag 11 maart 2018 @ 11:52 |
Je krijgt altijd een onderzoek al ga je er 1mm doorheen. Een collega werd al van de trein gehaald waarbij het sein afviel. Dat is nog een heel gezeur geweest waarbij men ook de banden van de treindienst leider had getrokken. | |
Cherni | zondag 11 maart 2018 @ 12:08 |
In 2016 is er nog een spoormedewerker te Geldermalsen overleden als ik mij niet vergis. | |
GlenSpey | zondag 11 maart 2018 @ 12:38 |
Dat soort verstandhoudingen kunnen echt killing zijn idd. Laatst toevallig ook voor de allereerste keer het echt aan de stok gehad met een 'collega'. De twee ritten daarna zat ik toch compleet anders op de stoel. Weg focus, weg concentratie. Kan best vervelende situaties opleveren | |
MTL | zondag 11 maart 2018 @ 12:50 |
Het werkt tegenwoordig iets anders (tenminste bij NS). Na een incident wordt er onderzoek gedaan, waarna er een veiligheidscommissie een uitspraak doet over de oorzaak. Afhankelijk van de oorzaak en jouw handelen wordt besloten wat er gaat gebeuren. Daarbij is een van de vragen die voorbij komt: Had mij als machinist in dezelfde situatie dit ook kunnen overkomen? Er zit dan ook een machinist in die commissie. Als je bent gaan glijden, en je doet er alles aan om dat te voorkomen, zal die commissie dat ook zien en dan zit je zo weer op de bok. Ben je echter nalatig geweest, dan kunnen er verschillende dingen gebeuren. Het kan zijn dat je inderdaad opnieuw gekeurd moet worden, maar het kan ook zijn dat je je machinistenvergunning kwijtraakt of ontslag krijgt. | |
James1988 | zondag 11 maart 2018 @ 13:42 |
Bron: de zuiderburen | |
Maegrim | zondag 11 maart 2018 @ 13:44 |
och, NSR personeel kan weinig potten breken in onbediend gebied, worden altijd wel de hand boven het hoofd gehouden | |
GlenSpey | zondag 11 maart 2018 @ 14:00 |
Ervaring mee? | |
Cherni | zondag 11 maart 2018 @ 14:27 |
Dat ligt geheel aan de relatie met Nedtrain. Een collega is ooit van de trein gehaald omdat hij zonder toestemming het facultatief stopbord was gepasseerd. De procesleider Nedtrain liet hem van de trein halen. Die tijd van weinig potten breken is allang voorbij. Is het zo dat de knoop van NS niet goed overweg kan met de procesleider Nedtrain heb je als machinist een zware dobber. Dan zit je tussen 2 vuren in. | |
DriekOplopers | maandag 12 maart 2018 @ 12:31 |
| |
DeaDLocK2K | maandag 12 maart 2018 @ 13:00 |
Je kan lachen, maar zo werkt het wel en jij bent een van de weinigen die daar niet aan mee wil doen getuige je heksenjacht op NS en direct op de knieën gaan zitten met van die intens zaadvragende ogen op het moment dat er één marktpartij is die koetsjiekoetsjie bij je doet. Ben je trouwens nog steeds niet persoonlijk failliet verklaard, arme arme, reisorganisatiemeneer? | |
DriekOplopers | maandag 12 maart 2018 @ 15:25 |
| |
Dr_Flash | maandag 12 maart 2018 @ 15:30 |
Gaan we weer hoor | |
Mr_Klaasje | maandag 12 maart 2018 @ 17:44 |
Naja, op zichzelf is 12 doorlopende sporen op CS natuurlijk een fantastisch plan. Probeer het ruimtelijk maar eens in te passen. Dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat het nooit in de plannen heeft gezeten. | |
toblorone | maandag 12 maart 2018 @ 17:49 |
2x slt6 kapot op Duivendrecht en ik sta er natuurlijk achter tussen Bijlmer en dvd. geen toestemming om naar achteren te rollen... | |
Salatrel | maandag 12 maart 2018 @ 18:06 |
mijn glazen bol zegt dat daar al een volgende trein stond | |
b2py | maandag 12 maart 2018 @ 18:06 |
Ik vond vrij opvallend dat die 9 ipv 10 sporen op een aantal criteria veel beter uit de verf kwam | |
toblorone | maandag 12 maart 2018 @ 18:08 |
yea ik zie hem staan op de liveapp, maar stukje terug naar ut zodat wij ook terug kunnen kan helaas niet:p | |
Sounddragon | maandag 12 maart 2018 @ 18:09 |
Neem es een pilletje man, straks val je nog flauw | |
James1988 | maandag 12 maart 2018 @ 22:48 |
SNCF viert feest, de groep bestaat 80 jaar. Ze hebben een filmpje op Twitter gezet met daarin een aantal hoogtepunten: Wat me opviel... je moest vroeger acrobatiek hebben gestudeerd om als technicus bovenleiding aan de slag te mogen? Valbeveiliging? Isolatie? Beschermende werkkleding? Welnee | |
dennistd | maandag 12 maart 2018 @ 23:40 |
Nou ja, als het 1500 volt is dan hoeft er ook geen isolatie te zijn. In Nederland werd sowieso tot een paar jaar terug ook nog aan bovenleiding die onder spanning stond gewerkt, en misschien zelfs nog steeds wel. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 maart 2018 @ 07:21 |
Geïsoleerde ladders mogen geloof ik inderdaad niet meer. | |
Frozen-assassin | dinsdag 13 maart 2018 @ 08:34 |
schitterend | |
Mr_Klaasje | dinsdag 13 maart 2018 @ 09:18 |
Dat is dan wel omdat men denkt dan met 2 sporen extra beter uit de voeten te kunnen. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 13 maart 2018 @ 09:19 |
Er is ook een filmpje over elektrificatie in de jaren '50 in Nederland. Ook daar is sprake van enige acrobatiek maar dan is het wel minder dan in dit geval. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 maart 2018 @ 11:01 |
Ja, maar dat kwam niet door politiek hypercorrect veiligheidsbewustzijn voor genoemde technici. Dat komt omdat er een paar keer aanrijdingen mee geweest zijn | |
Hr-Flip | dinsdag 13 maart 2018 @ 11:50 |
Een werkgever, zal nooit jouw machinistenvergunning kunnen innemen. Deze worden door IL&T op persoonlijke titel geleverd, dus alleen IL&T kan jouw vergunning innemen. Dus raak jij je baan kwijt door een STS, maar heb je ondanks dat wel de keuring gehaald? Dan kun je gewoon verder solliciteren als mcn | |
MTL | dinsdag 13 maart 2018 @ 12:11 |
Niet door de werkgever inderdaad, maar bij grove nalatigheid kan wel degelijk je machinistenvergunning ingenomen worden. Uiteraard is bij dat onderzoek dan ook ILT betrokken. | |
Cherni | dinsdag 13 maart 2018 @ 12:41 |
Precies. Maar dan ben je ook crimineel bezig geweest. | |
cherrycoke | dinsdag 13 maart 2018 @ 20:32 |
zal de koppeling zo kapot gaan? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 13 maart 2018 @ 20:34 |
Waar is het? Ik dacht eerst Salt Lake City. | |
cherrycoke | dinsdag 13 maart 2018 @ 20:41 |
köln duitsland | |
James1988 | dinsdag 13 maart 2018 @ 20:42 |
Zie dat ding tekeer gaan dan | |
J.B. | dinsdag 13 maart 2018 @ 21:07 |
Trams worden wel vaker zo mishandeld, zo ook in Hongarije. | |
Peter | woensdag 14 maart 2018 @ 06:28 |
Wat slijten de SLT-stoeltjes snel.. https://imgur.com/RKoVdoG | |
MTL | woensdag 14 maart 2018 @ 07:28 |
Daarom krijgen ze als het goed is ergens komend jaar ook nieuwe bekleding. | |
Mr_Klaasje | woensdag 14 maart 2018 @ 07:52 |
Ze zijn ook alweer tien jaar in gebruik. | |
b2py | woensdag 14 maart 2018 @ 08:30 |
10 jaar lang de gespierde billen van al die fitgirls is ook niet niks | |
dennistd | woensdag 14 maart 2018 @ 08:59 |
Mijn vakantie naar het Bayerische Wald begint alweer goed: op tijd uit Gronau vertrokken maar in Ochtrup lopen we al +15 op door een vertraagde tegentrein... | |
dennistd | woensdag 14 maart 2018 @ 11:14 |
Het viel uiteindelijk nog mee: +10 en in Münster +5. Nu van Hamm naar Kassel, heel vervelend tweede klas in een voormalige Apmz die nu Bpwmz genoemd wordt | |
spectrumanalyser | woensdag 14 maart 2018 @ 11:30 |
DDM1 | |
MTL | woensdag 14 maart 2018 @ 13:30 |
Gaan we interieurplaatjes posten? | |
James1988 | woensdag 14 maart 2018 @ 13:31 |
Oei, Fyra V250. Lang geleden dat ik daarin heb gezeten. | |
dennistd | woensdag 14 maart 2018 @ 13:32 |
Nou ja,ik plaatste hem omdat niet iedereen direct een beeld van het interieur van een Apmz-rijtuig heeft | |
Ireyon | woensdag 14 maart 2018 @ 14:41 |
Interieurplaatjes? Help me even, waar is die laatste ook alweer van? | |
Dr_Flash | woensdag 14 maart 2018 @ 14:55 |
Pfimpfel-Ekspres. | |
dennistd | woensdag 14 maart 2018 @ 15:10 |
Ik denk ICL, ziet er uit als een DB Interregio namelijk. | |
Stefanovic83 | woensdag 14 maart 2018 @ 15:19 |
Wie dat ooit heeft bedacht.. ik kon met mijn 1.70 niet eens fatsoenlijk zitten op die 2zits | |
Peterselieman | woensdag 14 maart 2018 @ 16:27 |
Het goede oude Plant T. Dat was een verschrikking met die stoelen | |
b2py | woensdag 14 maart 2018 @ 16:29 |
Goed raadplaatje op bruiloften | |
Mr_Klaasje | woensdag 14 maart 2018 @ 17:23 |
Hee, I see what you did there! | |
Adrie072 | woensdag 14 maart 2018 @ 17:24 |
En deze? | |
b2py | woensdag 14 maart 2018 @ 17:42 |
Dat is geen interieur | |
Gutz | woensdag 14 maart 2018 @ 21:04 |
Is dat niet een coupe in die OBB stam van de oude beneluztrein? | |
Dr_Flash | woensdag 14 maart 2018 @ 21:47 |
Zeker eoa tsjechische buitenwijk ofzo | |
Duvel | woensdag 14 maart 2018 @ 21:48 |
Ik mis deze doorgezakte meuk. | |
MTL | woensdag 14 maart 2018 @ 22:39 |
Net een nieuw personal best gehaald, volgens mij Met de ICD met +4 vertrokken vanuit Amsterdam, met -1 aangekomen in Rotterdam. Totale reistijd: 36 minuten, inclusief de stop op Schiphol. Toch best netjes, al zeg ik het zelf Altijd fijn als er nog een andere trein voorlangs moet, terwijl de betreffende trein op mijn vertrektijd pas binnen komt en daarna nog leeggelopen moet worden door de HC's | |
Maegrim | woensdag 14 maart 2018 @ 23:22 |
beetje gesmokkeld met de AFB? | |
b2py | donderdag 15 maart 2018 @ 07:48 |
Negen sporen krijgt het enige echte CS van NL: https://www.nu.nl/binnenl(...)ng-amsterdam-cs.html | |
James1988 | donderdag 15 maart 2018 @ 07:55 |
Rotterdam is toch pas verbouwd? | |
Salatrel | donderdag 15 maart 2018 @ 08:32 |
| |
James1988 | donderdag 15 maart 2018 @ 08:34 |
Het is definitief, vanaf 9 april gaat de Benelux via Breda rijden. En de prijzen gaan veranderd worden:
| |
Salatrel | donderdag 15 maart 2018 @ 08:39 |
dordtse bekken schuimen nu al | |
James1988 | donderdag 15 maart 2018 @ 08:41 |
Roosendaalse ook | |
Ireyon | donderdag 15 maart 2018 @ 09:16 |
- Lekker boemelen met het duikbrilletje - Gratis parkeren in Essen en verder met een IC van fatsoenlijk materieel Ach wat boeit het mij ook, woon inmiddels al jaren in Eindhoven . Ben wel gek om met de trein naar Antwerpen/Parijs te gaan wanneer er ook Flixbus rijdt. | |
Frozen-assassin | donderdag 15 maart 2018 @ 09:26 |
9 sporen op Amsterdam CS lijkt me wel vrij weinig, aangezien er ook genoeg goederentreinen doorheen komen... Amsterdam Zuid lijkt me ook niet echt ideaal voor internationale treinen; tenzij je frequentie van metro vanaf CS naar Zuid omhoog schroeft. | |
freako | donderdag 15 maart 2018 @ 09:43 |
De bedoeling is dat de Noord-Zuidlijn elke 5 minuten gaat rijden. | |
MTL | donderdag 15 maart 2018 @ 09:54 |
Nee, niet eens. Heb mij keurig aan alle limieten en regels gehouden Maar iedereen leek mee te werken. Kon overal vol gas overheen, hoefde niet zoals normaal achter een sprinter aan te sukkelen, hoefde nergens te wachten en natuurlijk scherp op de ETCS remcurve remmen -- Die 9 sporen zullen wel krap worden, maar elk wissel dat daar weggehaald wordt is er weer één Ben benieuwd! | |
Salatrel | donderdag 15 maart 2018 @ 11:42 |
zeg we gaan toch niet te efficiënt werken he? dan komt de rest van ons nog in een slecht daglicht te staan | |
MTL | donderdag 15 maart 2018 @ 12:24 |
Sorry [ Bericht 31% gewijzigd door MTL op 15-03-2018 12:46:47 ] | |
James1988 | donderdag 15 maart 2018 @ 13:11 |
Duitser | |
spectrumanalyser | donderdag 15 maart 2018 @ 13:22 |
terug naar de tijd waar treinen lang staan wachten voor het binnenrijden van het station. | |
Adrie072 | donderdag 15 maart 2018 @ 16:37 |
bron https://www.alkmaarcentra(...)-p8-bij-afas-stadion | |
DriekOplopers | donderdag 15 maart 2018 @ 16:42 |
Vooralsnog kan de NZL slechts om de 6 minuten rijden. Oorzaak: gepruts qua beveiliging, stukje enkelspoor en safe haven. Ja, het is de bedoeling dat de frequentie wordt verhoogd naar eens per 5 minuten, roepen GVB en Dienst Metro en Tram in koor. Maar wanneer? Als je dat vraagt, blijft het stil. En dan nog, om een enorme reizigersgroei aan te kunnen op Zuid, is een metro per 5 minuten nog steeds te weinig. Amsterdam heeft al met al zijn zaakjes niet op orde. | |
b2py | donderdag 15 maart 2018 @ 17:21 |
Wie heeft zijn zaakjes wel op orde eigenlijk qua beloften vs realisatie? | |
Dr_Flash | donderdag 15 maart 2018 @ 17:25 |
Nee mag niet van Anne
| |
spectrumanalyser | donderdag 15 maart 2018 @ 18:11 |
b2py | donderdag 15 maart 2018 @ 18:14 |
Oh Oh Cherso belde | |
spectrumanalyser | donderdag 15 maart 2018 @ 18:21 |
en dat nummer wat ze draaien is toch vals zeg. de oorspronkelijke versie; als je dus oude mannen in de trein tegenkomt, dit loeihard afspelen. | |
SevenWonders | donderdag 15 maart 2018 @ 20:02 |
Dat doen ze al een hele poos !!!! Weer een verbinding minder :-( | |
BLS | donderdag 15 maart 2018 @ 23:37 |
Vanaf een oude scheve plaat klinkt elk nummer vals. | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13 |
Nieuwe tarieven Intercity Brussel via de Hogesnelheidslijn: vroegboekers reizen goedkoop Nou nou, Breda - Antwerpen/Brussel wordt maarliefst 20 cent goedkoper dan nu. Ook al heb je 27 minuten tijdwinst en leg je veel minder kilometers af. [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 16-03-2018 10:20:39 ] | |
Ireyon | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:00 |
Hij gaat rijden als vervanging van een ICD trein? Dat zal lekker druk worden, mag hopen dat-ie op z'n minst in lengte is verdubbeld dan. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:02 |
Nee, als aanvulling. | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:19 |
Nee, als vervanging van de serie 1000. | |
TjjWester | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:25 |
ze willen hem goed laten keuren voor 7 bakken. | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:38 |
Alleen dit jaar, vanaf dienstregeling 2019 in aanvulling op. Gevolg is wel dat de Thalys dan 2 minuten langer onderweg zal zijn tussen Rotterdam en Schiphol. | |
Ireyon | vrijdag 16 maart 2018 @ 12:46 |
Triest. Dat was 10 jaar geleden al te weinig. Toen het nog een volledig losstaande internationale trein was. | |
Goverman | vrijdag 16 maart 2018 @ 16:42 |
ProRail heeft het contract IJssel-Herfte gegund vandaag! [twitter]https://twitter.com/ZwolleSpoort/status/974661233784840192?s=20[/twitter] [ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 16-03-2018 21:53:37 ] | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 17:41 |
Ik zag de uitslag vorige week al? 🤔 | |
Duvel | vrijdag 16 maart 2018 @ 17:45 |
Was dat niet het voornemen tot gunning en is nu de bezwaartermijn verlopen? | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:02 |
En hoe is jullie uitzicht uit de trein vandaag? | |
Maegrim | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:20 |
iets minder mooi | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:21 |
Ik werkte vandaag thuis. Welk uitzicht vanuit de trein? Zuid-Duitsland? | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:44 |
Ja, Salzburg-Rosenheim, ergens bij Bergen (ja, zo heet die plaats echt) volgens mij | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:48 |
Bezwaartermijn is toch wel langer dan een weekje? Dacht een week of zes | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:52 |
Toch geen definitief negen; https://www.treinreiziger(...)-amsterdam-centraal/ | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 18:59 |
Ik had wel uitzicht op de trein op de A10, bijzonder eigenlijk hoeveel leeg/dood/niet toepasbaar materieel daar staat op de bundel in de boog.. Allemaal halve stammetjes enzo | |
Maegrim | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:16 |
Wat daar staat is allemaal in diverse staat van onderhoud, het spul aan de noordkant staat aan de depotvoeding en het spul aan de zuidkant worden loccen van uitgewisseld of moet in delen naar OB watergraafsmeer/zaanstraat/onnen. Er staat daar niks weg te rotten | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:34 |
En dat TEE-ding dan? | |
Duvel | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:36 |
Niet zichtbaar vanaf de A10. | |
Maegrim | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:39 |
Da's de asbestreserve | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:40 |
Ik kom zelden in die regio en al helemaal niet met de auto. | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 19:59 |
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is.. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:13 |
Hier moet je toch van janken. Laten we wissels saneren zodat we veel meer problemen creëren dan dat we mogelijk wellicht misschien oplossen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:21 |
Vooralsnog wijzen de resultaten van DSSU erop dat het bestendiger is geworden, met minder vertragingen en meer aansluitingen gehaald.... Ik was geen fan van het project maar heel misschien is het toch niet zo heel gek geweest. | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:25 |
Het is onvermijdelijk dat al die wisselstraten gesaneerd worden. Dat snap ik, in het belang van. Endezulks. Maar het is toch vast wel technisch mogelijk om meer dan 10 sporen te handhaven om te voorkomen dat je capaciteitsproblemen krijgt en daarnaast een hele rits wissels met overbodig spoor te saneren. | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:27 |
Het enige jammere aan DSSU is dat de bijsturingsmaatregelen dermate beperkt zijn dat er al vrij snel over een langere route treinen geschrapt moeten worden wanneer er wat uitwerpselen in contact zijn gekomen met een luchtcirculatieapparaat. Als er geen intercity's kunnen rijden tussen Utrecht en Amsterdam is het niet ongebruikelijk dat de IC-dienst tussen Utrecht en Eindhoven wordt teruggebracht tot een halfuursdienst. Dat zou voor mijn gevoel beter moeten kunnen. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:30 |
Desnoods met overloopwissels die op wat hogere snelheid bereden kunnen worden, ruim voor het station. | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 20:32 |
Er zouden inderdaad meer bijsturingswissels moeten komen. Mochten die in storing komen te liggen dan direct een monteur erop af om hem te klemmen. En zorgen dat de aansturing (software bij de treindienstleider) zodanig is dat als het wissel geklemd is deze als vast element gezien wordt en dus gewoon met normale snelheid bereden kan worden. | |
Goverman | vrijdag 16 maart 2018 @ 21:46 |
Het is nu de definitieve gunning geworden. Het voornemen tot gunnen was al eerder. Maar dan is er nog de Alcatel-termijn: de periode van bezwaar, die is twee weken bij aanbestedingstrajecten. Zes weken is in Nederland gebruikelijk bij publiekrecht (vergunningen e.d.) Enneh... hoe kan ik een tweet mooi ingelinkt hebben? Ik gebruikte nu [tweet][/tweet], maar dat werkte dus niet... edit: [twitter][/twitter] is het ook niet... [ Bericht 3% gewijzigd door Goverman op 16-03-2018 21:54:05 ] | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 21:50 |
Volgens mij is het gewoon twitter, niet tweet | |
Goverman | vrijdag 16 maart 2018 @ 21:52 |
Nee dus, meer dan tien sporen past niet. Er zijn te weinig vierkante meters Amsterdam die zich daarvoor lenen... Realistisch gezien houd je dan 9 of 10 sporen over. 10 heeft als voordeel meer capaciteit (reden dat NS het graag wil), 9 heeft als voordeel dat het IJ-viaduct (waar het halve station zo’n beetje op rust) intact kan blijven. Scheelt zomaar 100 miljoen (!) euro. Gezien de staat van het viaduct (oud) en alles wat er om heen staat, is dat mogelijk niet voldoende. Er zal dus nog meer gereserveerd moeten worden, er vanuitgaande dat het technisch uberhaupt al kan... Reden dat ProRail en IenW deze optie graag willen. Een andere reden is dat er bij 9 sporen waarschijnlijk een airportsprinter kan rijden tussen CS en Schiphol, om zo de westtak te ontlasten. Treinen naar Den Haag zouden dan via Haarlem moeten rijden. Maar die Airportsprinter zou wel eens naar een andere vervoerder kunnen gaan dan NS. Nog een reden waarom NS liever de opties meer open houd... | |
Maegrim | vrijdag 16 maart 2018 @ 21:59 |
Edit: dat was 100% niet de link die ik plakte | |
Peterselieman | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:04 |
Op zich best logisch, een airportsprinter, omdat je tussen Amsterdam CS en Schiphol/Hoofddorp een hoge frequentie wilt. Ook Amsterdam CS - Den Haag via Haarlem is best logisch, omdat je Schiphol - Den Haag via treinen die over de zuidtak rijden kunnen doen, alleen is de layout van de sporen bij de splitsing in Leiden/Warmond gebaseerd op treindiensten Schiphol-Den Haag HS en Haarlem-Den Haag CS. | |
Peterselieman | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:16 |
Alleen die internationale treinen op Amsterdam Zuid ... Het station is een winderig tochthok en heeft totaal geen allure | |
b2py | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:22 |
Friesland ook niet en toch hoort het nog steeds bij Nederland, wat is je punt? | |
Peterselieman | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:26 |
Dat klopt. De Friese stations blinken bepaald niet uit, maar voor een station dat het startpunt voor internationale treinen moet worden zou je wel iets meer mogen verwachten dan wat er nu staat. | |
Fred | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:28 |
Plek zat hoor, als ze wat beter aan stadsplanning hadden gedaan... | |
Frozen-assassin | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:31 |
Zijn extra brede perrons nou echt nodig? Tuurlijk is het druk in de spits maar het zijn ook weer geen chinese/japanse toestanden of zo | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:35 |
Waarom moeten internationale treinen zo nodig naar Amsterdam Zuid? Operationeel lijkt het me niet echt handig: vanaf Amsterdam Centraal kun je makkelijk bij drie opstelterreinen komen (Zaanstraat, Dijksgracht en Watergraafsmeer), vanaf Zuid kun je alleen met wat moeite bij de Meer komen. Als je met getrokken materieel uit Duitsland komt ben je helemaal de sjaak, dan mag je doorrijden naar Hoofddorp door een toch al verzadigde Schipholtunnel. Commercieel aantrekkelijk lijkt het me ook niet echt: Amsterdam Centraal ligt midden in de stad en is omgeven door allerlei toeristische trekpleisters, en aansluitend OV in alle windrichtingen is goed geregeld. Zuid heeft niks dat interessant is voor toeristen, nu niet en ook niet in de toekomst. Dat is niet erg (Zuid is waar het geld verdiend wordt), maar als je denkt aan "weekendje Londen" zou je het vreemd vinden als Canary Wharf dé entree tot je stad is. Datzelfde geldt ook voor Amsterdam. | |
TjjWester | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:38 |
Zuid heeft gewoon een rechtstreekse verbinding met de watergraafsmeer, waar bijna alle internationale treinen direct naar toe kunnen rijden. Even los van het feit dat in de recente plannen ook de verbinding lelylaan-zuid opduikt. [ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 16-03-2018 22:43:50 ] | |
James1988 | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:46 |
Je bedoelt dat enkelsporige verbindingsboogje bij Diemen, waar je gelijkvloers moet kruisen met de tegenrichting? Het kan, maar ideaal is het niet. En dan heb je nog steeds te maken met de IC Berlijn, zolang die geen stuurrijtuig of tweede loc heeft kun je niet anders dan doorrijden naar Hoofddorp Opstel, of loc omlopen en kopmaken. ICE zou kop moeten maken in Amsterdam Zuid. Ook niet echt handig, want dat kost tijd en vraagt misschien specifieke infrastructuur (lees: wissels). | |
DeaDLocK2K | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:48 |
Was er geen sprake van extra opstelsporen bij dat zuidasproject? Niet dat ik het er mee eens ben hoor, alleen al vanwege de prestige zou het naar Centraal moeten. | |
dennistd | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:54 |
Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat. | |
Fred | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:54 |
Loc klaar zetten op Zuid om de trein terug te slepen naar Watergraafsmeer. Maar het blijft vreemd om internationale treinen niet naar Centraal te laten rijden. | |
Peterselieman | vrijdag 16 maart 2018 @ 22:57 |
Ik vraag me af wat de plannen zijn voor het huidige keerspoor in Diemen-Zuid | |
TjjWester | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:20 |
Als je kijkt naar de grootste europese hoofdsteden, hoeveel hebben er dan een centraal station waar ze alle internationale treinen naar toe sturen? We weten allemaal het antwoord. | |
Janneke141 | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:24 |
Op Parijs, Londen en Moskou na eigenlijk bijna allemaal. (waarbij je zelfs nog kan betogen dat alle internationale treinen in Londen op hetzelfde station komen) En hoofdsteden met een Centraal Station waar de meeste internationale treinen niet komen kan ik zo eigenlijk niet verzinnen. Brussel voor 1952, geloof ik. | |
TjjWester | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:26 |
Hoeveel internationale treinen stoppen er nog in brussel centraal? Ik zie alleen de benelux. Was het in berlijn een probleem voor 2006? | |
Janneke141 | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:33 |
Het grote toegangsstation voor Brussel is eigenlijk altijd Brussel Zuid geweest (en Schaarbeek in vroeger tijden). Het is het grootste en belangrijkste station van de stad en het grootste overstapknooppunt en daarmee ook een logische bestemming voor internationale treinen. Dat gaat voor A'dam Zuid niet op. Berlijn is sowieso een apart verhaal vanwege de muur, maar voor 1989 stopten alle belangrijke treinen naar West-Berlijn bij de dierentuin en was het Ostbf het centrale station van Oost-Berlijn. Na '89 werd Ost het 'centrale' overstapstation voor Berlijn, maar die stad heeft nu eenmaal niet één centrum. Bij de voltooiing werd vrijwel al het internationale verkeer naar Hbf verplaatst. Punt is: de internationale verbindingen horen aan te komen op het belangrijkste knooppunt in de stad. In Brussel is dat Zuid, in Berlijn Hbf, in Wenen uiteindelijk ook, in Rome is het Termini en in Amsterdam is dat Centraal. Dus niet Zuid. Alleen voor Londen, Parijs, Moskou en Budapest gaat die logica niet op omdat dat steden zijn met een setje kopstations. Daar is niet één hoofdstation. | |
TjjWester | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:41 |
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is. | |
JDude | vrijdag 16 maart 2018 @ 23:58 |
Als ik ergens buiten de stad gedropt wil worden en eerst nog een metro moet pakken, dan ga ik wel vliegen . | |
Frozen-assassin | zaterdag 17 maart 2018 @ 00:01 |
Wellicht zijn huidige plannen gewoon te veel kwestie van NS tevreden houden in plaats van wat commercieel en toeristisch belangrijk is voor Amsterdam. Zuid is inderdaad helemaal niks. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 17 maart 2018 @ 00:13 |
Als je het rapport leest wat op de website van het LOCOV beschikbaar is dan komt gewoon naar voren dat alle varianten eigenlijk volstrekt onvoldoende zijn. Amsterdam Zuid kent sowieso een capaciteitsknelpunt als het station met de voorziene groei niet wordt uitgebreid. De uitbreiding gebruiken voor internationale treinen en de IC-direct maakt dan niet ineens dat het wel kan. Leuk als je de vervanging van een viaduct kunt uitstellen door minder sporen te maken maar als die in een dusdanige vorm is dat dit nodig is dan kan je erop wachten dat dit binnen enkele tientallen jaren alsnog nodig is. Deze rekening vooruit schuiven is dan behoorlijk kortzichtig. In het document worden dienstregelingsoplossingen voorgesteld die nog nooit in een project zijn voorgesteld voordat het in uitvoering zou gaan. Maatregelen als wachttijden van 5 minuten, rare frequentieverdelingen over het uur (dan heb ik het dus niet over 10/20) en meer van dit soort "oplossingen" zijn alleen als lapmiddelen als tijdelijke situaties toegepast of wanneer een project na afloop niet bleek te voldoen. Aangezien het eindresultaat na een project nooit is wat men verwacht had en men ontzettend heeft zitten knijpen kan het alleen maar slechter worden. Het hele verhaal ademt gewoon dat wat er is bedacht eigenlijk niet kan maar dat men tot het uiterste heeft geprobeerd om niet op de rode knop te drukken. Eigenlijk had ProRail dat moeten doen maar er is teveel sprake van een "can do" mentaliteit geweest. Uiteindelijk hebben bestuurlijke partijen die onvoldoende kennis van de materie op het vlak van infrastructuur en dienstregeling een rapport gekregen die stelt dat het niet optimaal is maar wel kan terwijl dat een veel te rooskleurig beeld van de werkelijkheid geeft. Dan beginnen met koffieautomatenpraat over airportsprinters, aanbestedingen en politieke bedoelingen van NS is een marginaal onderdeel van het geheel totaal opblazen terwijl er veel meer aan de hand is. Het geeft wel weer aan wat voor tunnelvisie hier van toepassing is. Hier is gewoon een brevet van onvermogen afgegeven. Het werk moet over. | |
JDude | zaterdag 17 maart 2018 @ 00:34 |
Moet toch een fijne gedachte zijn als je aan de Hoekse Lijn werkt. Ergens anders maken ze er nog een veel grotere teringzooi van. |