abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 07:22:30 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177699861
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:22 schreef FredvZ het volgende:
Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam.
Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:52:45 #102
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_177702245
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:22 schreef derLudolf het volgende:
Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?

De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben.
De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben.

In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen.

Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren.
So we just called him Fred
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 12:21:22 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177703927
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?

De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben.
De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben.

In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen.

Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren.
Uhm, ik kom uit het noordoosten. Tot aan Amersfoort is de route over de weg hetzelfde ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177705715
registreer om deze reclame te verbergen
In de buurt van Valenciennes staat een oud Eurostar treinstel te vergaan:

VIDEO. Un Eurostar “abandonné” dans le Valenciennois?
https://france3-regions.f(...)iennois-1436879.html

pi_177708898
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
...omdat we dachten dat het wel kon....
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:46:04 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177708972
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn.
Dat is alleen in de herfst het geval, i.v.m. risico op doorglijden.
We are shaping the future.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 17:48:12 #107
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177709910
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Tussen Zutphen en Wijchen (/Nijmegen) zit er ook één in de dienstregeling
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 maart 2018 @ 18:56:23 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177711032
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Zodra de instroom van het SNG op gang komt is het met de SGM-tweetjes snel gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:12:04 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177711276
Heel hartelijk dank iedereen voor het fantastische pakket dat Peter zojuist kwam brengen _O_ Morgen maak ik foto's :D *O* Zo tof alles *O* Super bedankt!!
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_177711374
op Somda lees ik inderdaad dat men in 2018 wilt starten met afvoer van SGM. Even verder lees ik dat er stellen met brandschade zijn hersteld.
...omdat we dachten dat het wel kon....
pi_177711477
tweetjes gaan eruit en worden gekannibaliseerd om de drietjes rijvaardig te houden als soort van backup oid.
  Redactie Sport vrijdag 9 maart 2018 @ 19:34:06 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177711594
Er zijn toch sowieso al kopbakken van de drietjes over na al die toiletbranden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177711665
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:34 schreef dennistd het volgende:
Er zijn toch sowieso al kopbakken van de drietjes over na al die toiletbranden?
zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.
pi_177711840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.
En een toilet, die ontbreekt ook in de tweetjes
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 19:50:38 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177711931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.
Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Redactie Sport vrijdag 9 maart 2018 @ 20:02:21 #116
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177712136
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?
Met name het doorglijden in de herfst.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:04:27 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177712162
Wat een sukkelige mooiweertreintjes zijn die tweetjes ook dan zeg bah
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_177712243
Nou, mag ik hopen dat ze ff wachten met slopen tot SNG in december komt en niet al eerder onder de sloophamer gaan :P
pi_177712439
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?
het eventuele glijden iderdaad. om die reden mogen de tweetjes tijdens de herfst ook alleen maar gecombineerd rijden met drietjes en niet solo of met andere tweetjes.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 20:33:54 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177712648
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_177712778
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
en hadden ze toen ook al magneetremmen? volgens mij niet namelijk :P
pi_177713375
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
Als je weet dat het glad is, dan ga je natuurlijk anders remmen. Maar zeker die tweetjes glijden behoorlijk snel al en het valt niet altijd te voorspellen.
Gaan ze eenmaal glijden, dan kan je niks meer doen.

Ik ben zelf tijdens één dienst tweemaal met die dingen gaan glijden, ondanks dat ik al heel voorzichtig remde.
Maar ja, dan kom je van de fly-over bij Lage Zwaluwe af richting Breda, en vanwege het overpad staat het uitrijsein op rood. Dan moet je dus minimaal 2 standen remmen om de ATB installatie tevreden te houden.
Zodra ik die tweede remstand er bij pakte, gingen die dingen aan het glijden. Ik heb de remkraan in de snelremstand getrokken en kon niets anders dan hopen dat ik op tijd stil stond. Het scheelde uiteindelijk ongeveer 20 centimeter van de voorkant koppeling tot het stoptonende sein.
Op de terugweg gebeurde zo ongeveer hetzelfde bij Dordrecht Zuid. Toen ben ik echter een halve bak voorbij het perron gegleden. En ik remde zelfs nog voorzichtiger dan ik normaal al ben met die dingen, vanwege de ervaring op de heenweg.
Dus nee, daar valt niet zo veel aan te doen in sommige gevallen. Voor mij liep het allemaal met een sisser af, maar voor hetzelfde geld was ik daar door de rode gegaan en over de open overweg heen gegleden.

Met de magneetremmen heb je net iets meer grip. Ze hebben weliswaar niet absurd veel remkracht, maar bij glad weer zijn die dingen werkelijk een zegen.

Aan de andere kant kan ik mij echter niet herinneren dat ik met Traxx + ICR of 1700 + ICR ooit ben gaan glijden. Dus deels scheelt het materieeltype met de hoeveelheid assen en het totale gewicht ook een hele hoop.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:21:17 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177713453
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:18 schreef MTL het volgende:
voor hetzelfde geld was ik daar door de rode gegaan en over de open overweg heen gegleden.
Zou dat voor jou gevolgen hebben gehad?
We are shaping the future.
pi_177713652
Voor wat betreft mijn werk niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon doen.
Maar ik zou mij denk ik toch wel even behoorlijk rot hebben gevoeld. Een STS passage is en blijft natuurlijk een doodzonde.
Nu zat ik enkel met samengeknepen billen op die stoel :P
  vrijdag 9 maart 2018 @ 21:32:48 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_177713703
Krijg je er geen aantekening voor? Ik neem aan dat ze de ARR wel even bekijken of je niet als een debiel hebt lopen remmen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')