Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.quote:Op donderdag 8 maart 2018 21:22 schreef FredvZ het volgende:
Per weg is Rotterdam beter bereikbaar: In Rotterdam rijd de vrachtwagen direct de snelweg op naar het achterland, vanuit de Amsterdamse haven is het achterland (muv Leiden - Den Haag - Rotterdam) alleen bereikbaar via de drukke ring van Amsterdam.
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 07:22 schreef derLudolf het volgende:
Ligt er aan waar je weg komt. Amsterdam is vanuit het noorden veel makkelijker te bereiken. Binnen 2u als je door kunt rijden. Voor Rotterdam kun je d'r zeker een uur bij optellen.
Uhm, ik kom uit het noordoosten. Tot aan Amersfoort is de route over de weg hetzelfdequote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zoveel goederen gaan er nou toch ook weer niet naar de kop van Noord-Holland?
De industrie in Noord-Holland concentreert zich juist rondom het Noordzeekanaal. Waarvan de hoogovens veruit de grootste zijn. Die laten goederen dan ook vooral via schip aanvoeren en zitten met hun aanlegsteigers aan de buitenzijde van de sluizen, zodat ze daar geen last van hebben.
De goederen van deze trein worden afgeleverd bij een terminal waarvan expliciet wordt gezegd dat het aan overslag doet van/naar treinen, schepen en vrachtwagens. Je kan er dus wel van uitgaan dat het grootste gedeelte van goederen die binnenkomen niet Amsterdam als bestemming hebben.
In het artikel wordt wel interessant gesproken over goederen die naar China gaan, maar in de praktijk is het merendeel van de goederen die van Nederland naar China gaan de lege containers waarin de goederen van China naar Nederland zijn gekomen.
Begrijp me niet verkeerd, hoe meer treinen hoe beter, maar bij dit soort berichten krab ik mezelf toch even achter de oren.
Dat is alleen in de herfst het geval, i.v.m. risico op doorglijden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn.
Tussen Zutphen en Wijchen (/Nijmegen) zit er ook één in de dienstregelingquote:Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
Zodra de instroom van het SNG op gang komt is het met de SGM-tweetjes snel gedaanquote:Op vrijdag 9 maart 2018 16:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
naar mijn weten zouden er geen tweedelige stellen SGM meer te zien zijn. toch zag ik er eentje vanmiddag om 12 uur in Castricum, als stoptrein richting Hoorn. leuk gezicht, het echte boemeltrein idee.
zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:34 schreef dennistd het volgende:
Er zijn toch sowieso al kopbakken van de drietjes over na al die toiletbranden?
En een toilet, die ontbreekt ook in de tweetjesquote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.
Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:37 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zal best maar de drietjes blijven rijden omdat die magneetremmen hebben en de tweetjes niet.
Met name het doorglijden in de herfst.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?
het eventuele glijden iderdaad. om die reden mogen de tweetjes tijdens de herfst ook alleen maar gecombineerd rijden met drietjes en niet solo of met andere tweetjes.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het probleem van het niet hebben daarvan?
en hadden ze toen ook al magneetremmen? volgens mij niet namelijkquote:Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
Als je weet dat het glad is, dan ga je natuurlijk anders remmen. Maar zeker die tweetjes glijden behoorlijk snel al en het valt niet altijd te voorspellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Valt daar niet op te anticiperen door de machinist dan? 40 jaar geleden reden ze toch ook?
Zou dat voor jou gevolgen hebben gehad?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 21:18 schreef MTL het volgende:
voor hetzelfde geld was ik daar door de rode gegaan en over de open overweg heen gegleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |