Ze hadden die ¤60 gewoon in hun tas zitten toch? Contant betalen, geen registratie.quote:Op donderdag 1 maart 2018 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Idem met IC Direct toeslag. Ben opgehouden met tellen toen ik voor de 16de keer op rij niet gecontroleerd werd tussen Schiphol - Rotterdam.
De oplossing bij de ICE lijkt me trouwens niet zo moeilijk. Boetes staan toch op naam? Dan gewoon de combo multiplier erbovenop elke opeenvolgende keer.
Waarom zijn het dan altijd de Britten die zonder vervoersbewijs van Schiphol naar Amsterdam reizenquote:Op donderdag 1 maart 2018 17:38 schreef James1988 het volgende:
In Engeland moet je het niet proberen, daar zijn ze veel strenger met zwartrijden en slepen ze je gerust voor de rechter.
Omdat er een hoop Britten zijn die zich ontpoppen tot een stel holbewoners wanneer ze eindelijk dat gekke eiland van ze hebben verlaten.quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom zijn het dan altijd de Britten die zonder vervoersbewijs van Schiphol naar Amsterdam reizen
quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat er een hoop Britten zijn die zich ontpoppen tot een stel holbewoners wanneer ze eindelijk dat gekke eiland van ze hebben verlaten.
dat doen ze daar ook hoorquote:Op donderdag 1 maart 2018 19:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat er een hoop Britten zijn die zich ontpoppen tot een stel holbewoners wanneer ze eindelijk dat gekke eiland van ze hebben verlaten.
de app? welke bedoel je? de NS app geeft in elk geval een prijs ( 17,40 2e klas, vol tarief, enkele reis)quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:02 schreef ForzaMilan het volgende:
Weet iemand toevallig wat een treinkaartje van meppel naar Oldenzaal kost? Via de app krijg ik geen prijzen.
17,40 zonder kortingquote:Op donderdag 1 maart 2018 23:02 schreef ForzaMilan het volgende:
Weet iemand toevallig wat een treinkaartje van meppel naar Oldenzaal kost? Via de app krijg ik geen prijzen.
Ns reisplanner app gaf geen prijs bij mij. Maar thanks allemaal voor de snelle antwoorden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 23:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de app? welke bedoel je? de NS app geeft in elk geval een prijs ( 17,40 2e klas vol tarief enkele reis)
https://www.westfalendamp(...)msterdam-faellt-aus/quote:Leider müssen wir die geplante Fahrt nach Amsterdam absagen! Der Grund dafür ist, dass Vorschriften geändert wurden. Bislang wurde auf den 23ern immer jeweils ein Museumslokführer der VSM eingesetzt. Auf den Hauptstrecken stand ihm ein offizieller Lotse zur Seite. Die neuen Vorschriften besagen nun, dass auch die Museumslokführer komplett ausgebildete Lokführer sein müssen, sobald sie Hauptstrecken befahren. Ein zusätzlicher Lotse (Lokführer, der allerdings keine Dampfloks fahren kann.) als Ausgleich reicht nicht mehr. Da die Zeit bis September nicht ausreicht, um die Museumsbahnlokführer zu schulen, muss die Fahrt leider in diesem Jahr abgesagt werden.
ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:04 schreef MTL het volgende:
Piloteren is vziw gewoon toegestaan. Maar de machinist die gepiloteerd wordt moet denk ik wel bevoegd zijn in Nederland. Anders is het meer een opleidingsrit dan een rit voor een pilot.
Jezus wat een geldquote:
Volkomen logisch. Een lamme en een blinde maken niet samen één valide persoon.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:44 schreef dennistd het volgende:
Blijkbaar hebben ze weer nieuwe regeltjes bedacht: het is niet meer toegestaan om een machinist zonder wegbekendheid te laten piloteren door iemand met wegbekendheid maar zonder materieelbekendheid.
Het gaat toch echt al jaren goed. Ik kan me niet herinneren dat er in Nederland ooit een museumtrein door rood is gegaan.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 11:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volkomen logisch. Een lamme en een blinde maken niet samen één valide persoon.
Geweldig argument joh, Trumpstemmerquote:
dat zal best maar wellicht fat die museumtreinen gewoon door bevoegde machinisten bediend worden?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 11:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het gaat toch echt al jaren goed. Ik kan me niet herinneren dat er in Nederland ooit een museumtrein door rood is gegaan.
Nee, maar waarom moet je regels veranderen voor zaken die al decennia goed gaan? Alleen maar omdat iemand op kantoor daar mee kan scoren blijkbaar?quote:
Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoegquote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, maar waarom moet je regels veranderen voor zaken die al decennia goed gaan? Alleen maar omdat iemand op kantoor daar mee kan scoren blijkbaar?
Dit was een schot in de roos.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 16:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
https://www.spoordeelwinkel.nl misschien?
Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
Ik ben het met je eens dat de regels stringent zijn maar er staat wel een belangrijk veiligheidsaspect tegenover. Het probleem is vooral dat áls het fout gaat de consequenties niet te overzien zijn en dat het einde betekent van zo'n maatschappij. Er zou best iets gedaan kunnen worden met overgangsperiodes zodat er op een iets flexibeler manier mee omgegaan kan worden, maar dat neemt niet weg dat het hoofdspoor simpelweg zeer veel drukker is dan in het verleden en dat het eisenpakket voor veiligheid gewijzigd is.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.
Blaaskaak.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 12:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meerquote:Op zaterdag 3 maart 2018 13:56 schreef b2py het volgende:
Iemand een PhD in de spoorbranch? https://www.utwente.nl/en(...)ansportation/1159045
En dat zonder MSc.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:31 schreef MTL het volgende:
[..]
Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meer
En al snel liep het uit de hand:twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:23:24 #Lewisham - we are aware of a train problem near Lewisham currently. Engineers are en route to get train on the move ASAP. reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:44:22 If you are stuck on a train near #Lewisham DO NOT TRY AND LEAVE THE TRAIN, we are getting assistance to you asap. One report of such has occurred, this results in a power switch off causing more difficulties. https://t.co/HQ8teQCe6l reageer retweet
Passengers jump on to Lewisham train tracks after delaystwitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:46:25 All routes through #LEWISHAM are now at a stand after a passenger held on a train outside the station, operated the emergency door release and went onto the track. As a precaution, all lines through the station are currently blocked and no trains able to run. Please be patient. reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:59:23 Trains still not moving through #LEWISHAM and surrounding area at the moment because of a trespasser on the track. Please be patient, don't be tempted to do what they did and leave your train - it'll make it far worse for EVERYONE and you won't get home any quicker! reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:06:05 #LEWISHAM - Situation now getting worse because several people are jumping off trains onto the tracks. Please remain on the trains - we'll be able to get you moving again far quicker if you do reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:10:19 MPORTANT! If you're on a stuck train outside a station and tempted to leave the train. DON'T! We won't run trains thru the area until we know everyone is off the track - the more people on the track, the longer this'll take. If you see someone about to do it, TELL THEM NOT TO! reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:27:36 More trespassers are being reported so electricity remains off for now - PLEASE DO NOT GET OFF THE TRAIN AND ONTO THE RAIL https://t.co/wOKU580zLY reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:38:46 #LEWISHAM UPDATE: We're now escorting all the passengers on the trapped trains just outside the station, onto the track and the platform. Once this completed, we'll get power back on and all other trains moving. Please, for everyone's sake, be patient reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:52:39 #Lewisham - more reports of passengers disembarking trains and onto tracks, as a result the electricity remains switched off. Please remain on the train unless told otherwise by a Southeastern official. reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:04:39 We've asked for extra police assistance at Lewisham because of the ongoing major disruption with a number of trains trapped in the area whilst the power is off. We know it's difficult and really unpleasant onboard the trains but you're safer remaining onboard. reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:17:29 #Lewisham Many services are disrupted at #Lewisham - power has to be switched off due to trespass incident following passenger alarm being pulled. If you are on an affected train, please REMAIN on the train. We cannot put power on again whilst passengers are on the track, reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:31:08 #LEWISHAM: We can't tell you when you'll be moving at the moment. Process is effectively this; when people stop getting off trains (unless controlled by emerg. services) and we're clear no-one else is on track, the power will go back on. Once this happens - trains will move. reageer retweet
twitter:Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 22:15:37 #Lewisham - One train left to secure. Once done, as long as nobody gets off a train, we will have the power back on in 10-15 minutes and get you on the move. We must reiterate, please STAY ON THE TRAIN, do NOT open doors and get on the track! reageer retweet
Als startsalaris?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:31 schreef MTL het volgende:
[..]
Kan je beter machinist worden, verdien je tenminste meer
Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.quote:
Met die opleiding van ons hebben we er zelfs geld op toe moeten leggenquote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:26 schreef MTL het volgende:
[..]
Startsalaris van een machinist is redelijk karig
Vooral met stroomafname aan de bovenkant.quote:
Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:26 schreef MTL het volgende:
[..]
Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.
Dat dus, en je hebt redelijk knappe werktijdenquote:Op zaterdag 3 maart 2018 18:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.
Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 23:23 schreef Bitlord het volgende:
Was deze hier al langsgekomen?
http://www.dagelijksestan(...)treinen-door-europa/
In 2008 een rondje NL-Noord-Roemenië-Albanïë-Zagreb-NL gedaan met Interrail, heb daar veel van opgestoken
Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.
wel een interessante kleurstelling zoquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |