ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Best bijzonder die RegioTram Kassel. Ze rijden daar met de Regio Citadis op het reguliere spoor en rijden een deel van hun ritten door de straten van Kassel.
Ik lees dat er kritiek is op het stoppen op de rai, nu vroeg ik mij af welke functie heeft druivendrecht nog in het systeem?
De draaischijf functie die het vroeger had is overgenomen door de utrechtboog en de enige belangerijke functie die ik me nog kan bedenken is voor reizigers die reizen tussen de rai en cs, deze verbinding word echter over een paar maanden overgenomen door de nz lijn.
Naar mijn idee bediend duivendrecht alleen nog maar een lokaal gebied vergelijkbaar met muiderpoort of de lelylaan.
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Op donderdag 15 februari 2018 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende: Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Blijft staan dat het aantal minuten dat het kost om naar cs te reizen en vanaf daar de ic te nemen te verwaarlozen is tegenover het belang om de ic stop in duivendrecht op te heffen.
Zeker als je een sneltrein/ic inlegt tussen de bijlmer-duivendrecht hoog-weesp en eventueel almere die kan dit traject in 33 minuten doen, wat meer is dan de huidige reistijd maar toch.
Daarnaast blijven ook de sprinters bestaan die ook een redelijk reistijd geven.
Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
vermoedelijk lawaai. In Zuidhorn is het verschil in lawaai tussen het rijden op de oude (inmiddels gesloopte) en de nieuwe brug enorm.
en qua onderhoud zal het ook wel wat schelen denk ik
Frankrijk heeft z'n eigen Dr. Beeching. Z'n naam is Jean-Cyril Spinetta en hij stelt voor dat de Franse staat eens kritisch gaat kijken naar de omvang van het spoornetwerk.
Op dit moment gaat 15% van het onderhoudsbudget op aan routes die slechts 2% van het totale aantal reizigers vervoeren.
Verder zou SNCF Fret afgestoten moeten worden, SNCF Mobilités (vervoerder) en SNCF Réseau (infrabeheerder) opnieuw hervormd moeten worden, het TER-netwerk geprivatiseerd, het statuut voor nieuwe medewerkers afgeschaft, enzovoorts.
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang)
Op donderdag 15 februari 2018 22:11 schreef MTL het volgende: Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang)
Je moet wat nu de NS de hoed al enige tijd geleden wegbezuinigd heeft
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.
En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.
En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
Op donderdag 15 februari 2018 08:11 schreef Dr_Flash het volgende: Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
In het kader van de gezelligheid...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
dan is Duivendrecht logischer lijkt me. Meer overstap opties.
DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende: DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende: DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Diese Strecken bedienen wir bereits mit dem Intercity 2:
Hellgrüne Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Leipzig über Hannover bis nach Norddeich. Gelbe Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Dresden über Hannover nach Köln. Blaue Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es auf der Gäubahn von Stuttgart nach Singen.
Diese Strecken möchten wir ab 2021 mit dem Intercity 2 bedienen:
Blau gepunktete Linie: Zukünftig soll es stündlich von Stuttgart über Singen bis nach Zürich gehen. Rot gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Köln über Münster nach Norddeich gehen. Hellblau gepunktete Linie: Vereinzelt sollen Züge von Düsseldorf nach Gera oder Halle an der Saale oder Leipzig fahren. Schwarz gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Karlsruhe über Stuttgart nach Nürnberg gehen. Lila gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Frankfurt am Main nach Münster gehen. Grün gepunktete Linie: Es soll stündlich von Dresden über Berlin nach Rostock gehen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nu we het toch over Dosto's hebben: op YouTube is vanavond een ruim 1 uur lange uitleg verschenen over alle Duitse Dosto-varianten. Voor als je je verveelt
Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 17 februari 2018 23:12 schreef JDude het volgende: Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
In Railroad Tycoon of Locomotion zat die ook, heette daar de Crocodile meen ik. Schattig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
waarom niet? Deden ze tot Dit jaar altijd wel. En toen was rai nog 2 sporen.
11 Februari 2018 - Vandaag werden er belastingsritten uitgevoerd met de SNG's 2701 en 2702 tussen Sassendonk en Knarregat. Vanuit Sassendonk staat de 2702 gereed om de 2701 in opzending mee te slepen naar Knarrega. De terugweg zal de 2701 de 2702 mee moeten slepen. Naast de 2701 en 2702 zijn er nog 3 andere stellen in Nederland, namelijk de 2301, 2303 en 2703.
Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad. Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.
17 Februari 2018 - De trekkracht momenteel voor de gasketeltreinen van Lineas tussen de DSM in Lutterarde/Geleen en Marl en Dormagen is de bestickerde Class66 513-10. Hier wordt Sint Joost gepasseerd als trein 44781 naar de DSM Lutterade.
Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad. Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.
Zwolle en vooral Lelijkstad, dat zijn echte katholieke bolwerken natuurlijk. Ben je verhuisd? Dacht dat je in de buurt van Rotterdam woonde.
Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
[ Bericht 37% gewijzigd door boriq op 18-02-2018 23:13:01 ]
Op zondag 18 februari 2018 12:24 schreef greavy het volgende: Ik woon in Zwijndrecht, moest in Haarlem zijn en ben via Zwolle naar huis gegaan. Ligt toch een soort van op de route?
Ligt er aan hoe je je route plant natuurlijk, maar ik hoop voor je werkgever dat de een TomTom hebt
Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende: Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
Krefeld - Enschede is allemaal Regionalverkehr en kaartjes daarvoor zijn dus niet treingebonden. Als je geen nrw-tarief krijgt aangeboden voor een bepaalde route zit er misschien Fernverkehr tussen.
Probeer je reizen los te plannen om zo de juiste tijden te krijgen, maar hou er rekening mee dat je een bepaalde overstap mogelijk niet haalt. Je krijgt ze tenslotte met een reden niet.
Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende: Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
¤29 is juist een Sparpreis die je alleen met een deel Fernverkehr erin zult krijgen. NRW-tarif is namelijk ¤30,50 (dagkaart) of ¤39,10 (vol tarief).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet iemand hier hoeveel een ticket Zagreb-Belgrado kost als je het in Zagreb op het station koopt? Volgens de Servische spoorwegen is het ¤19 in Belgrado, maar bij de Kroaten staat niks vermeld.
Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
https://www.cfrcalatori.ro/images/pdf_En/BalkanFlexiPass_en.pdf Sowieso is de prijs die Treinreiswinkel vraagt echt absurd. Meen me zoiets te herinneren dat de Roemeense spoorwegen (CFR) niet meer mee deed, maar kan er niks over vinden op dit moment. Sowieso zit je met het probleem dat een land als Kroatië en Slovenië niet mee doet. Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.
EDIT: De landelijke Roemeense spoorwegen, CFR, wil er dus inderdaad niks van weten. Regiotrans is 'ie wel geldig, maar dat ben je wel héél gelimiteerd. Huidige prijzen volgens de Bulgaarse spoorwegen: http://p.bdz.bg/b/a/balkanflexipass-9524.pdf (prijs is in Bulgaarse lev, even door 2 delen en je hebt het in euro, is een pak minder als wat het kost bij West Europese bedrijven)
Op maandag 19 februari 2018 14:38 schreef Sandrvich het volgende: Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.
Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
Om 09:31 uur (Nederlandse tijd) vertrek de eerste Eurostar (voor genodigden) van Londen naar Amsterdam, aankomst 13:12 uur (reistijd 3:41 uur).
Ik woon vlakbij de Moerdijkbrug en wil deze trein wel eens voorbij zien komen.
Weet iemand of deze speciale trein ook te zien is op treinrader.nl of http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php ? En als dat niet zo is, heeft iemand dan enig idee hoe laat de trein ongeveer over de Moerdijkbrug zal rijden?
Volgens de dienstregeling van de Thalys is de reistijd van: • Antwerpen naar Amsterdam: 1:25 • Antwerpen naar Rotterdam: 0:43 • Rotterdam naar Amsterdam: 0:42
Bij een aankomst in Amsterdam om 13:12 uur zal de Eurostar dus om 11:47 uur in Antwerpen zijn en om 12:30 uur in Rotterdam. Ik vermoed zelf dat de trein dus rond 12:15 uur over de Moerdijkbrug zal rijden. Maar ik heb geen idee of de Eurostar even hard zal rijden als de Thalys.. Iemand enig idee?
MAAR MENEER AGENT IK HEB ALLEEN MAAR AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
Klopt, ik wilde een Thalys live volgen vanaf Antwerpen via Moerdijkbrug naar Rotterdam om het beter te schatten, maar toen viel me op dat 9309 een ander traject reed.. vaag he, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zorg gewoon dat ik rond het middaguur langs de Moerdijkbrug sta
MAAR MENEER AGENT IK HEB ALLEEN MAAR AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.
Rijdt de trein Skopje-Thessaloniki inmiddels weer? Vorig jaar september was dat nog een bus tussen de Macedonische grens en Thessaloniki.
[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 20-02-2018 12:11:56 ]
Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.
Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
Due to construction works on Greek railway line Gevgelija - Thessaloniki, Greek railways will organize the passengers transport by buses on the route Thessaloniki-Gevgelija-Thessaloniki.
edit: op de website van de Griekse spoorwegen zie ik nu dit, blijkbaar wel een doorgaande trein op zaterdag en zondag:
quote:
*Please note that until further notice, the line section Gengelija - Thessaloniki - Gengelija will be operated by bus Monday to Friday.
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 17:59:53 Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from this evening. We're delighted by the enthusiasm! We'll update as we have more information. reageerretweet
Op de Eurostar-website staat echter "Sales open Thursday morning, 22 February."
update:
twitter:
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 18:17:34 Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from Thursday 22nd, whilst we iron out a few issues. We recognise the interest in the new route & thank you all for your patience. reageerretweet
Nog even wachten dus.
[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 20-02-2018 18:19:49 ]
Ja. Volgens de ProRail voorschriften althans, in de praktijk zal er weinig gebeuren, hooguit verhoogde slijtage op de spoorstaaf
Ik snap het ook wel want het kan leiden tot verzakking, waardoor de spoorstaaf extra belast wordt, waardoor je grotere kans hebt op headchecks. Anyway, als ze met 130/140 over dat gat bij de overweg van Gilze-Rijen waar je in een 1300 nog uit je stoel vloog jarenlang kunnen laten hangen, dan kan dit denk ik ook niet zoveel kwaad
Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein).
Het kan sowieso iets goedkoper door een maand of 2 van tevoren te reserveren via Trainose. Nadat je de namen van de reizigers hebt ingevuld (maar dan ben je al een paar stappen onderweg in het reserveringsproces), krijg je opeens nog een korting van max 15%. Als je jonger dan 25 bent, gaat er nog wat vanaf, maar of daar verder nog voorwaarden aan verbonden zijn weet ik niet.
Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende: Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende: Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
Oké. Valt me dan mee. Gezien de spooropstelling had ik eigenlijk wel flink wat hinder verwacht.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is.
Zojuist hadden we op kantoor een lunchlezing over suïcide op het spoor (zowel preventie als afhandeling). Heftig onderwerp dat tot best veel emoties leidde bij eigenlijk iedereen die erbij aanwezig was.
Hoewel ik van huis uit al wel wat gewend ben (mijn pa had jarenlang wachtdiensten bij NS), heb ik toch wel (nog meer) respect gekregen voor betrokkenen (iedereen dus, dus van de incidentbestrijders bij ProRail tot het treinpersoneel, maar ook de projectmensen die allerlei kleinere en grotere preventiemaatregelen treffen). Dikke pluim, dat wil ik ook wel eens zeggen.
Gelukkig is het nu mooi weer, dus kan ik me weer met luchtiger onderwerpen als opstellen en behandelen, de komende buitendienststellingen op Zwolle en natuurlijk de ploegenachtervolging op de Spelen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op woensdag 21 februari 2018 15:49 schreef Mr_Klaasje het volgende: Op kantoor hoort dat er een beetje bij. Kennis delen tijdens de lunch. Daar komen niet alleen leuke onderwerpen bij voorbij.
Tijdens de lunch ben je toch juist niet met kennis delen (werk) bezig?
Pauze is net als op tijd komen en laat genoeg weggaan vaak eigen verantwoording bij overheidsinstanties, advies- en ingenieursbureau's. De praktijk is dat mensen ook best veel overwerken en dat dit redelijk ongemerkt gaat. Ik ken tenminste weinig mensen die exact 8,5 uur op kantoor zijn en daarin een half uur pauze nemen. Mensen die er korter zijn mailen en bellen heel veel als ze niet op kantoor zijn, verder zijn er ook veel mensen die langer aanwezig zijn.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Heb het even nagevraagd aan een paar Grieken; sinds de OSE is opgekocht door Trenitalia zijn er geen aanbiedingen meer. Er was beloofd dat er na verloop van tijd weer aanbiedingen zou komen, maar zowel die Grieken als ik geloven er geen klap van. Dus ja, dan zal de Balkan Flexipass waarschijnlijk het goedkoopste gaan uitpakken op deze manier.
EDIT: ...Bovendien zie ik nog wel gebeuren dat OSE onder Trenitalia die ook niet meer gaat erkennen, of anders er wel een leuke toeslag voor bedenkt.
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor
Ik ken ze vooral als meeting van 12:00 tot 13:00, met "BYOL!" in de uitnodiging. En dan ben je daar en staat er iemand verveeld één of andere rampzalige PowerPoint op te lezen.
Of nog erger, hij/zij blijft erbij zitten en kijkt het publiek maar af en toe aan terwijl het verhaal - tussen een paar happen door - wordt afgedraaid.
Nou ja, als je 2 uur lang op kosten van de stad in gaat waarvan anderhalf uur gewoon betaalde tijd, dan heb ik er over het algemeen niet zo'n moeite mee hoor
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Wat James bedoelt is dat er maximaal gescrooged wordt op onbetaalde lunchtijd, en dat je de lunch zelf ook voor jezelf moet regelen. Je kunt net zo goed zulke dingen savonds, snachts, sweekends of in de vakantie doen. Maar dan weet je zeker dat er geen hond komt. Dit is gewoon gewoeker met Arbo.
Ja, dat dus... Dit soort "beleidsprioriteiten" (waar suïcidepreventie bijhoort) wordt gedeeld binnen de hele directie. Dat is nuttig: weet wat de directie doet - en hoe. Dat kan gebeuren door een presentatie tijdens een afdelingsoverleg ofzo, maar je kunt dat dus ook organiseren tussen 12:00 en 13:00 met een broodje erbij. En als je zoiets weet te regelen dan komen er ook wel mensen vanuit ProRail en NS uitleggen wat de protocollen zijn bij afhandeling, wat er wordt gedaan aan preventie en wat risico's zijn. En ja, en passant worden er wat wensen gedropt die NS/ProRail niet goed kunnen oppakken, maar het departement wel.
Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
Hurdegaryp staat daar niet bekend om toch?
Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
Wel om de tijdwinst die je kunt boeken door de overwegen daar weg te saneren.
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.
[ Bericht 7% gewijzigd door Goverman op 21-02-2018 21:27:05 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Qua suïcides weet ik dat niet (zo in de details op de locaties ging men niet). Wel wordt er een onderdoorgang aangelegd in de Rijksstraatweg in het kader van het project Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden. Dat, naast de onderdoorgang die voor de Centrale As is aangelegd maakt dat er maar weinig overwegen meer zijn in Hurdegaryp.
Op woensdag 21 februari 2018 20:12 schreef Goverman het volgende: Voor mijn inhoudelijke werkpakket is het niet gelijk van invloed. Hoewel, elke overweg die ik met mijn projecten kan transformeren in een tunneltje ofzo is weer een risicopuntje minder (want suïcides vinden vaak plaats bij overwegen).
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn? Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/
Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.
Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn. Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
En jullie hebben de illusie dat zelfmoord bij het spoor verdwijnt als alle overwegen weg zijn? Mensen in zo'n situatie kiezen de meest makkelijke manier, en als het spoor te moeilijk wordt, dan kan het altijd nog op de snelweg ernaast: https://www.ad.nl/binnenl(...)oopssprong~a830d7ac/
Gaat het "departement" dan straks ook alle (ongelijkvloerse?) kruisingen tussen wegen en water zo aanpassen dat je daar dan ook geen suïcidale actie kan doen? Lijkt me allemaal veel belastinggeld dat weggegooid wordt aan symptoombestrijding.
Begrijp me niet verkeerd, suïcidale acties zijn traumatiserend voor alle betrokkenen, of je nu machinist bent, conducteur, (vrachtwagen)chauffeur, schipper, toevallige passant of hulpverlener. Maar als we ons eens wat meer zouden verdiepen wáárom mensen suïcidaal raken, dan zouden we nog wel eens wat effectiever kunnen zijn. Laatst hoorde ik een aangrijpend verhaal van een collega, die kende ook iemand die voor de trein was gesprongen. Het hele voorval was al zware kost, maar het ging helemaal door merg en been toen ik ook hoorde wat de aanleiding was: Onvoldoende financiële middelen bij de zorginstellingen die hem dus niet de zorg konden geven die hij nodig had.
Nee, we hebben niet de illusie dat het spoor onmogelijk te maken is voor suïcides. Dat kan ook niet, omdat er nog altijd perrons zijn waar de trein langsdendert. Maar dat is dan ook niet de inzet. Overwegen ongelijkvloers maken gebeurt dan ook om een andere reden: om de overweg inherent veilig te maken voor weggebruikers zonder suïcidale gedachten.
Een andere methode kiezen kan inderdaad. Er is ook niet de pretentie dat zelfmoord te voorkomen is. Aan de andere kant, van het merendeel van de mensen die op tijd van het spoor is gehaald, is geen nieuwe poging bekend. Dat betekent dus eigenlijk dat mensen met zelfmoordneigingen wel van dat pad af te halen (en houden) zijn. En daarmee zijn maatregelen effectief, zowel voor de spoorsector als voor de betrokkene zelf. Want uiteindelijk blijft na elke suïcide een heel aantal mensen getraumatiseerd achter (nabestaanden, getuigen, treinpersoneel, incidentbestrijders e.d.)
Wat mij gisteren duidelijk werd, is dat zelfmoord vaak impulsief gebeurt wanneer de gedachten er zijn. Er zijn drie fasen (ik gebruik vast niet de juiste termen): - fase waarin zelfmoord als optie naar voren komt (gedachte dat zelfmoord de oplossing is) - de methode (gedachte waarin de methode wordt 'beleefd' en waar dan naar toe wordt 'gewerkt') - de impulsfase (de daadwerkelijke uitvoering: bijv. naar het spoor toe gaan en dan uiteindelijk de handeling uitvoeren)
Voor de maatregelen op en aan de baan (verlichting, camera's, hekken e.d.) geldt dat die er op zijn gericht om drempels op te werpen om de impulsfase moeilijker te maken. Mensen die zelfmoord willen plegen doen dat het liefst zonder dat anderen meekijken. Dus daarom zoekt men een plek (bij een overweg bijvoorbeeld) om het spoor te betreden en dan op een moment dat niemand kijkt op het spoor gaan staan. Wanneer dat met hekken, matten en camera's kan worden beperkt dan is het aantal geslaagde pogingen terug te dringen. En daarom werk toezicht ook: iemand die een poging wil doen, en al in de impulsfase zit, vertoont ander gedrag dan reguliere reizigers en weggebruikers. En ook dan kun je er dus nog tijdig bij zijn.
De echte oplossing is - zoals je zelf zegt - hulpverlening, om te voorkomen dat mensen in fase 3 terechtkomen. Dat is echter niet iets waar IenW heel veel mee kan. Wat we wel kunnen, is met gerichte financiering mensen uit die impulsfase houden of halen. Dat zijn dus bovengenoemde maatregelen.
Nogmaals, niet een heel prettig onderwerp, maar wel heel belangrijk. Want let wel, ook in dit topic zitten mensen die betrokken zijn geweest bij suïcides. Dat hakt er (in ieder geval bij mij) wel in. En op een of andere manier motiveert het wel.
Los van de emotionele impact geldt natuurlijk dat suïcide een flinke bron van vertraging is. Drie uur per incident is ongeveer de norm. Dat is uiteindelijk een flinke kostenpost (zowel directe kosten als indirecte kosten), waardoor maatregelen ook financieel gewoon doelmatig zijn.
[ Bericht 10% gewijzigd door Goverman op 22-02-2018 11:21:50 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Hoor nu deze voorbijkomen ipv Delft-Hollands Spoor: Delft - stilstaan - geduwd worden naar Rotterdam CS - Intercity naar Schiphol - op Schiphol overstap intercity vanuit Groningen naar Hollands Spoor
Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:
En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 23 februari 2018 01:18 schreef dennistd het volgende: Vanavond was de zonsondergang op station Oldenzaal te mooi om er geen plaatje van te maken:
En ja, hij had iets mooier gekund qua positie, maar ik heb hem met de telefoon vanuit het raampje van de bus gemaakt met het 'kozijn' als steun vanwege de 1/4s sluitertijd.
Ik vind 'm mooi, dat vormpje in die rechterstang, moet n bus voorstellen.....?
Op vrijdag 23 februari 2018 10:28 schreef RokStarr het volgende: Treinen voor Spoortunnel Delft mogen max. 40 km/u. Is dat wegens de problemen van gister nog?
Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
Geen retourtje kopen maar inchecken met je OVchipkaart scheelt een euro?
Google op ns dagkaart, is volgens mij te koop voor 19 euro. *wel reizen buiten de spits
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
zo'n ding is toch zo lang dat ie op halve kracht eruit moet kunnen komen?
Die lengte zou best nog wel eens mee kunnen spelen aan de oorzaak waarom het ding gestrand is. Als de ene stroomafnemer 16 bakken van de ander af zit en er daar geen bovenleiding voor de juiste spanning is... tja dan heb je pech
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
Ziggy of een collega van hem kon vanmiddag flink aan de bak tussen Groningen en Leeuwarden ivm een defecte trein te Zuidhorn. Ondanks alle chaos vielen de vertragingen best mee
Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.
Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
WOW MEGA CHAOS.
Je hebt echt geen flauw idee wanneer er 'chaos' is. En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
Op vrijdag 23 februari 2018 18:53 schreef b2py het volgende: En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
Haha. Rijm dat maar eens met een verplicht vrouwenquotum op de werkvloer
Jellraiser twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 13:17:05 Kots in m'n trein, dus ik bel voor een urgente reiniging.Ik: ik kom zo binnen op Leiden.R: Ja maar daar sta je maar 2 minuten.Ik: ik wil best 5 minuten wachtenR: oke mooi!...R: ik zie trouwens dat je op spoor 5b binnenkomt, daar maken wij niet schoon, alleen spoor 1&2😳 reageerretweet
In Dorst en in Rijen ondervinden mensen die dichtbij het spoor wonen sinds afgelopen april meer trillingsoverlast van het treinverkeer. De trillingen hebben zelfs al voor scheuren in de woningen gezorgd.
De oorzaak? De combinatie van Traxx+ICR+Traxx die sindsdien de IC Den Haag - Eindhoven verzorgt.
ProRail heeft al dingen geprobeerd om de overlast te verminderen, maar helaas voor de bewoners is er nog geen effectieve oplossing gevonden.
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende: Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen? Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn. Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Op zondag 25 februari 2018 00:11 schreef Ireyon het volgende: ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
Rijtuigen in de ICB zijn ook niet de jongste meer anders, dus puur aan het feit dat ze oud zijn ligt het niet.
Waaraan wel, neem aan dat de keuken wielen rond zijn en de lagers niet verrot.
ICR is heel anders gebouwd als die Duitse rijtuigen. En kijk ook maar op de HSL, had je ook hele lange tijd last van die trillingen. Dat hebben ze volgens mij aardig kunnen tekkelen.
Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende: Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Misschien trillen die minder harmonisch oid en bij ICR wel..
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.
ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.
[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 25-02-2018 10:51:27 ]
Op zondag 25 februari 2018 10:34 schreef MTL het volgende: Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.
ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.
De 146 serie heeft een andere ophanging van de motoren. Bij de versie van NS zijn de motoren half afgeveerd en liggen direct in de draaistellen. Bij de 146 liggen de motoren volledig afgeveerd in het casco zelf en hebben een holle asaandrijving naar de draaistellen toe. Dus de draaistellen geven daardoor hele andere trillingen.
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont .
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Op zondag 25 februari 2018 08:15 schreef derLudolf het volgende: Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.
Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Dat lost het probleem van de oneindige hoeveelheid defecten niet op natuurlijk, wat een van de belangrijkste redenen is om twee van die dingen aan een trein te hangen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd. In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Het is niet alsof Bombardier niet bij dat project betrokken is geweest hè. De BDs is een bestaand ontwerp, een Twindexxstuurtafel gaat daar niet zomaar in passen.
De cabine van een Twindex is smaller dan die van een ICR BDs, dus fysiek moet het er allemaal wel in passen. Hooguit dat de tafel een ander vormpje moet krijgen.
Het gaat er bij gewoon niet in dat het Nedtrain onmogelijk is om het werkend te krijgen, aangezien we in Nederland in staat zijn om veel complexere dingen dan een locomotief van meerdere plaatsen realtime te bedienen.
quote:
Op zondag 25 februari 2018 13:44 schreef MTL het volgende: Sterker nog, voor de testombouw heeft Bombardier ook gewoon de spullen geleverd. In eerste instantie was het de bedoeling dat er een volledige Traxx stuurstand in kwam te zitten, maar daarvoor zou de constructie opgebroken moeten worden on die te kunnen plaatsen en die zou daardoor uiteindelijk te ernstig verzwakt worden. Daarom werd daarna gekozen voor de oplossing die ook op de foto's te zien is geweest: de stuurtafel zelf behouden en alleen de losse onderdelen daar inbouwen, dus losse schermen, de hendels, etc.
Zo'n schermpje of hendeltje gaat niet opeens andere dingen doen als je uit het een tafel zaagt en in een andere tafel plaatst. Loshalen, verplaatsen, vastzetten, kabeltjes vast zetten en gaan.
Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem. Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen. Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen. Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Op zich een logische keuze, geld kun je maar één keer uitgeven en soms is het beter om méér geld uit te geven als dat op termijn beter rendeert.
Dan ben ik wel benieuwd waarom men het BDs-ombouwproject überhaupt geprobeerd heeft.
Op zondag 25 februari 2018 15:05 schreef MTL het volgende: Je beseft dat ie ook gewoon gereden heeft? Het was maar een paar meter als proef, maar het werkte wel. Technisch was er geen probleem. Echter was het veel te duur om voor die vijf jaar dat die dingen nog rijden al die aanpassingen te doen en de toelating rond te krijgen. Het was goedkoper om gloednieuwe locs met garantie te kopen die later nog een restwaarde voor de verkoop of verhuur zouden hebben, dan 40 jaar oude rijtuigen te voorzien van ETCS die in 5 jaar naar de schroot gaan. De afschrijvingskosten zouden exponentieel toegenomen zijn.
Tja, zal dat spul niet gewoon nog de IC dienst in gaan vanwege tekort aan materieel?
In de brondata voor de nieuwe directe Eurostar van Londen naar Nederland zit een eigenaardigheidje:
Dankzij die "overstap" van 20 minuten (die er in werkelijkheid niet is) krijg je latere treinen geadviseerd, terwijl er eerdere reismogelijkheden zijn:
In Amsterdam gebeurt er hetzelfde, voor een overstap van "Amsterdam Centraal Eurostar" naar "Amsterdam Centraal" staat eveneens 20 minuten. Ook NS International geeft dit opvallende reisadvies, waardoor Londen - Breda met de trein een half uur langer lijkt te duren dan in werkelijkheid haalbaar is.
Bij een reis van Amsterdam naar Brussel wordt er ook nog onnodig 35 minuten inchecktijd meegerekend, zo krijg je bij NS Internationaal een reistijd van 2:42 bij een rit die in werkelijkheid 1:50 duurt.
Op zondag 25 februari 2018 07:58 schreef greavy het volgende: Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen? Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn. Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.
Na een grote revisie bij Shunter Waalhaven (Rotterdam) werd Lint 38 door V100-loc 203 102 teruggebracht naar zijn lijntje. Omdat er eerst regulier onderhoud aan gepleegd moet worden bij NedTrain werd Hengelo de eindbestemming van het transport. Na omlopen van de loc werd de reeds verblauwnette Lint richting de dieselwerkplaats geduwd, waar na het vertrek van de DM90's alleen nog negen Linten in onderhoud zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 25 februari 2018 15:06 schreef Yreal het volgende: Hemel, dat stuk Antwerpen Brussel is echt nog steeds zo snel als dikke stront door een trechter he?
Ja, zou wel iets sneller moeten worden zodra het station in Mechelen klaar is. Maar plannen om Antwerpen - Mechelen om te bouwen naar 200 o.i.d. zijn er simpelweg niet.
Alweer wordt de sprinter die gewoon op tijd rijdt er bij het volgende station uit de dienstregeling gehaald, wat is daar de logica van? 7:25 RAI -Hoofddorp, gaat niet verder dan Amsterdam Zuid
bijna goed, reden werd in de opgeheven trein alsnog gegeven: de hoofdconducteur was niet op komen dagen en dan mag trein niet de tunnel in. Wel zonder passagiers, want rangeerterrein ligt aan andere kant
Gemiste kans want hij had zoveel meer mensen kunnen duperen. Als je weet dat je door een tunnel heen moet en je geen hc hebt dan had je al nooit moeten vertrekken vanaf het punt waar je geen hc meer had (zal oostvaarders of Almere C geweest zijn)
ProRail_VL twitterde op maandag 26-02-2018 om 12:15:05 Nederland-België> Vanuit België wordt melding gemaakt van een staking door spoorpersoneel vanaf vanavond 22:00 uur tot morgenavond (27-2) 22:00 uur.> Houdt de reisplanner goed in de gaten> Er kunnen gevolgen zijn voor internationaal treinverkeer van en naar België. reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als je ook hoort hoeveel mails/telefoontjes hij krijgt van mensen die wat over de NS hebben te vragen/klagen hebben verbaast me dat niks... Blijkbaar zijn er in dit land heel veel (niet al te snuggere) mensen die het verschil niet zien
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Flinke reis op het programma vandaag. 10:48 vertrokken uit lelystad. In Kampen wordt ik zo de bus al ingegooid naar zwolle. Vervolgens naar Groningen om daar mn reisgenoot op te halen. Dan per spurt en SEV naar Leer, door naar Düsseldorf om daar om 21 uur de nightjet naar Wenen te pakken waar ik morgenochtend om 8 uur hopelijk ben. Leuk tochtje voor de boeg dus
Op dinsdag 27 februari 2018 17:14 schreef Ou-Tannu het volgende: Lekker die moderne treinen.. t vriest een keer.. en meteen kan je niet meer lekker zeiken in de trein
In Frankfurt hebben ze een nogal opvallende groep zwartrijders: bankiers. Die calculeren het risico gewoon in en zijn daarmee schijnbaar goedkoper uit dan met een jaartkaart.
Op dinsdag 27 februari 2018 23:39 schreef dennistd het volgende: In Frankfurt hebben ze een nogal opvallende groep zwartrijders: bankiers. Die calculeren het risico gewoon in en zijn daarmee schijnbaar goedkoper uit dan met een jaartkaart.
Zeker hier (lijntje Zutphen - Winterswijk). Toen de papieren kaartjes nog in de mode waren, en mijn vrouw nog niet vrij reizen van de baas had, zorgen dat je A. Altijd een niet afgestempeld retourtje hebt B. Altijd een aantal oude afgestempelde retourtjes bij je hebt C. Een blonde dame zijn
Altijd prijs. "Oh sorry, dan ben ik die van vandaag kwijt. Deze is eigenlijk voor morgen..." Ongeveer 3 kaartjes in de maand nodig voor 5x per week reizen. Iedere week een keer gepakt worden (toen nog 35 euri) en nog was je goedkoper uit.
Roeping gemist. Ik had bankier moeten worden
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Nee maar als er wel een doelgroep is waarbij je hoopt dat je geen last hebt van een moreel kompas die het niet goed is dan is het bij deze groep wel. Kennelijk is regels overtreden en geen fatsoen hebben als het niet wordt gecontroleerd normaal voor deze groep. Dat zegt wel genoeg over hoe ze in hun werk zullen handelen als ze ergens oneerlijk profijt kunnen krijgen.
Nee maar als er wel een doelgroep is waarbij je hoopt dat je geen last hebt van een moreel kompas die het niet goed is dan is het bij deze groep wel. Kennelijk is regels overtreden en geen fatsoen hebben als het niet wordt gecontroleerd normaal voor deze groep. Dat zegt wel genoeg over hoe ze in hun werk zullen handelen als ze ergens oneerlijk profijt kunnen krijgen.
Ach gut.. alsof jij nooit iets moreels verwerpelijk doet.
Ook jarenlang zwart gereden in Brussel als student, er was zelfs een app met de controles Nooit gesnapt en honderden euro's uitgespaard gedurende de jaren Dus ja, dat doen niet alleen bankiers.
Toen ik in Antwerpen woonde heb ik ook vaak zat zwartgereden in de tram. Controle was er nooit, en zelfs als er controleurs in de tram waren deden ze niks.
In Antwerpen en de rest van Vlaanderen kan je ook alvast je sms voor De Lijn klaarzetten als je met tram of bus gaat, als je dan al controle krijgt stuur je nog snel die SMS en kan je het SMS-ticket presenteren of zeggen dat je het bericht al hebt gestuurd
Op dinsdag 27 februari 2018 23:39 schreef dennistd het volgende: In Frankfurt hebben ze een nogal opvallende groep zwartrijders: bankiers. Die calculeren het risico gewoon in en zijn daarmee schijnbaar goedkoper uit dan met een jaartkaart.
Idem met IC Direct toeslag. Ben opgehouden met tellen toen ik voor de 16de keer op rij niet gecontroleerd werd tussen Schiphol - Rotterdam.
De oplossing bij de ICE lijkt me trouwens niet zo moeilijk. Boetes staan toch op naam? Dan gewoon de combo multiplier erbovenop elke opeenvolgende keer.
Idem met IC Direct toeslag. Ben opgehouden met tellen toen ik voor de 16de keer op rij niet gecontroleerd werd tussen Schiphol - Rotterdam.
De oplossing bij de ICE lijkt me trouwens niet zo moeilijk. Boetes staan toch op naam? Dan gewoon de combo multiplier erbovenop elke opeenvolgende keer.
Ze hadden die ¤60 gewoon in hun tas zitten toch? Contant betalen, geen registratie.
Vraag me af of dit soort boetes 'gestaffeld' mogen worden, ligt er aan wat voor soort recht het is.
Op donderdag 1 maart 2018 17:38 schreef James1988 het volgende: In Engeland moet je het niet proberen, daar zijn ze veel strenger met zwartrijden en slepen ze je gerust voor de rechter.
Waarom zijn het dan altijd de Britten die zonder vervoersbewijs van Schiphol naar Amsterdam reizen
Die hebben een geldig excuus. Zij hebben bankpassen die zo ongeveer nergens in Europa geaccepteerd worden voor de betaling, dus zij lopen alvast vooruit op de Brexit
Weet iemand toevallig wat een treinkaartje van meppel naar Oldenzaal kost? Via de app krijg ik geen prijzen omdat een deel van de reis via blauwnet is.
Op donderdag 1 maart 2018 23:02 schreef ForzaMilan het volgende: Weet iemand toevallig wat een treinkaartje van meppel naar Oldenzaal kost? Via de app krijg ik geen prijzen.
de app? welke bedoel je? de NS app geeft in elk geval een prijs ( 17,40 2e klas, vol tarief, enkele reis)
[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 01-03-2018 23:08:12 (komma's) ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op donderdag 1 maart 2018 23:02 schreef ForzaMilan het volgende: Weet iemand toevallig wat een treinkaartje van meppel naar Oldenzaal kost? Via de app krijg ik geen prijzen.
17,40 zonder korting
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Blijkbaar hebben ze weer nieuwe regeltjes bedacht: het is niet meer toegestaan om een machinist zonder wegbekendheid te laten piloteren door iemand met wegbekendheid maar zonder materieelbekendheid. Eerste slachtoffer daarvan is de jaarlijkse Westfalendampf-rit met de twee VSM 23'ers naar Amsterdam:
quote:
Leider müssen wir die geplante Fahrt nach Amsterdam absagen! Der Grund dafür ist, dass Vorschriften geändert wurden. Bislang wurde auf den 23ern immer jeweils ein Museumslokführer der VSM eingesetzt. Auf den Hauptstrecken stand ihm ein offizieller Lotse zur Seite. Die neuen Vorschriften besagen nun, dass auch die Museumslokführer komplett ausgebildete Lokführer sein müssen, sobald sie Hauptstrecken befahren. Ein zusätzlicher Lotse (Lokführer, der allerdings keine Dampfloks fahren kann.) als Ausgleich reicht nicht mehr. Da die Zeit bis September nicht ausreicht, um die Museumsbahnlokführer zu schulen, muss die Fahrt leider in diesem Jahr abgesagt werden.
Piloteren is vziw gewoon toegestaan. Maar de machinist die gepiloteerd wordt moet denk ik wel bevoegd zijn in Nederland. Anders is het meer een opleidingsrit dan een rit voor een pilot.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 02-03-2018 07:23:07 ]
Op vrijdag 2 maart 2018 07:04 schreef MTL het volgende: Piloteren is vziw gewoon toegestaan. Maar de machinist die gepiloteerd wordt moet denk ik wel bevoegd zijn in Nederland. Anders is het meer een opleidingsrit dan een rit voor een pilot.
Op vrijdag 2 maart 2018 00:44 schreef dennistd het volgende: Blijkbaar hebben ze weer nieuwe regeltjes bedacht: het is niet meer toegestaan om een machinist zonder wegbekendheid te laten piloteren door iemand met wegbekendheid maar zonder materieelbekendheid.
Volkomen logisch. Een lamme en een blinde maken niet samen één valide persoon.
De regels zijn niet veranderd vziw. Zo te horen hebben ze altijd al illegaal gereden en is er wellicht vorig jaar een inspectie geweest waarbij dat aan het licht kwam. De pilot is er namelijk alleen voor de wegbekendheid. Niet voor de rest van de bevoegdheid. Die heeft de machinist gewoon nodig.
Als ik als machinist geen wegbekendheid heb op het stuk Amsterdam - Utrecht, maar ik moet wel een trein daar rijden, dan mag ik mij laten piloteren door iemand die daar wel wegbekendheid heeft. Dat is geen enkel probleem. Diegene hoeft geen materieelbekendheid te hebben en hoeft allen te weten hoe hij de trein tot stilstand kan brengen in geval van nood. Maar de machinist die dus daadwerkelijk rijdt, moet dan wel bevoegd zijn. Dus de regelgeving kennen en de materieelbekendheid hebben. Stel dat ik nu opeens in Duitsland een trein wil gaan rijden, dan ben ik geen volledig bevoegd machinist, omdat ik de regelgeving niet ken. Daarom moet dan de machinist die mij begeleid Duitse bevoegdheid hebben, én zowel materieel- als wegbekendheid hebben. Ik ben dan simpelweg een leerling en is de begeleidende machinist de eindverantwoordelijke.
Het feit dat je niet ziet waarom het belangrijk is zegt al genoeg
Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.
Je ziet wel dat de papieren werkelijkheid en de daadwerkelijke werkelijkheid door elkaar gaan lopen. Formeel mag een machinist van het museumbedrijf niet het hoofdspoor op terwijl deze zeer waarschijnlijk heel goed weet waar die op moet letten en wat de seinen e.d. betekenen. Die pilot is voor de daadwerkelijke veiligheid dan dus alleen noodzakelijk om te wijzen op gekke situaties en slecht zichtbare seinen. Formeel moet je om het te kunnen echter volledig bevoegd zijn. Voor de volledige bevoegdheid moet je alleen de officiële opleiding en toetsing van de daarvoor aangewezen instantie hebben gevolgd. De regelgeving daarvoor is recentelijk strenger geworden en die opleiding vergt veel tijd. Dat maakt het een wat archaïsch verhaal. Zie ook het voorbeeld van de ZLSM en Valkenburg. Onveilig werd het niet ineens. De regelgeving voorziet niet in het scenario dat je wel veilig kan rijden zonder de toets die ook voor beroepsmachinisten geldt.
Ik ben het met je eens dat de regels stringent zijn maar er staat wel een belangrijk veiligheidsaspect tegenover. Het probleem is vooral dat áls het fout gaat de consequenties niet te overzien zijn en dat het einde betekent van zo'n maatschappij. Er zou best iets gedaan kunnen worden met overgangsperiodes zodat er op een iets flexibeler manier mee omgegaan kan worden, maar dat neemt niet weg dat het hoofdspoor simpelweg zeer veel drukker is dan in het verleden en dat het eisenpakket voor veiligheid gewijzigd is.
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:46:25 All routes through #LEWISHAM are now at a stand after a passenger held on a train outside the station, operated the emergency door release and went onto the track. As a precaution, all lines through the station are currently blocked and no trains able to run. Please be patient. reageerretweet
Defecte trein, geen verlichting, verwarming of werkende omroep. Southeastern werd gisteren een beetje wanhopig...
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 19:59:23 Trains still not moving through #LEWISHAM and surrounding area at the moment because of a trespasser on the track. Please be patient, don't be tempted to do what they did and leave your train - it'll make it far worse for EVERYONE and you won't get home any quicker! reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:06:05#LEWISHAM - Situation now getting worse because several people are jumping off trains onto the tracks. Please remain on the trains - we'll be able to get you moving again far quicker if you do reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:10:19 MPORTANT! If you're on a stuck train outside a station and tempted to leave the train. DON'T! We won't run trains thru the area until we know everyone is off the track - the more people on the track, the longer this'll take. If you see someone about to do it, TELL THEM NOT TO! reageerretweet
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:38:46#LEWISHAM UPDATE: We're now escorting all the passengers on the trapped trains just outside the station, onto the track and the platform. Once this completed, we'll get power back on and all other trains moving. Please, for everyone's sake, be patient reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 20:52:39#Lewisham - more reports of passengers disembarking trains and onto tracks, as a result the electricity remains switched off. Please remain on the train unless told otherwise by a Southeastern official. reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:04:39 We've asked for extra police assistance at Lewisham because of the ongoing major disruption with a number of trains trapped in the area whilst the power is off. We know it's difficult and really unpleasant onboard the trains but you're safer remaining onboard. reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:17:29#Lewisham Many services are disrupted at #Lewisham - power has to be switched off due to trespass incident following passenger alarm being pulled. If you are on an affected train, please REMAIN on the train. We cannot put power on again whilst passengers are on the track, reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 21:31:08#LEWISHAM: We can't tell you when you'll be moving at the moment. Process is effectively this; when people stop getting off trains (unless controlled by emerg. services) and we're clear no-one else is on track, the power will go back on. Once this happens - trains will move. reageerretweet
twitter:
Se_Railway twitterde op vrijdag 02-03-2018 om 22:15:37#Lewisham - One train left to secure. Once done, as long as nobody gets off a train, we will have the power back on in 10-15 minutes and get you on the move. We must reiterate, please STAY ON THE TRAIN, do NOT open doors and get on the track! reageerretweet
Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.
Startsalaris van een machinist is redelijk karig, maar zodra je de opleiding hebt afgerond en meer onregelmatigheidstoeslag krijgt, zit je al snel netto op het bruto eindsalaris van die onderzoeksvacature.
Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.
Okay, nou jah, regelmatigheidstoeslag is opzich niet zo relevant voor vergelijk. Daarnaast betalen we echt wetenschappers sowieso veel te weinig. En na die vier jaar, wat gaat zo'n student dan verdienen als die met PhD aan de slag gaat bij Siemens of Arcadis. Onderwijs betaalt gewoon bagger.
In 2008 een rondje NL-Noord-Roemenië-Albanïë-Zagreb-NL gedaan met Interrail, heb daar veel van opgestoken
Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.
Ik had tot op heden nog nooit van De Dagelijkse Standaard gehoord en wens alle 18-jarigen van Europa een fantastische reis toe van de ¤0,10 die ik er misschien aan bijdraag.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vind het een fantastisch idee en een heel goede manier om kinderen/jongeren te laten kennismaken met het buitenland. De Dagelijkse Standaard moet zich schamen dat ze zoon toonzetting gebruiken. Dingen die op de hele lange termijn misschien wel heel veel geld opleveren mogen best wat kosten.
Het idee van die programma's is promotie van Europa/de EU en ze welwillend te maken te betalen voor de EU. Wil niet zeggen dat dit de hoofdreden is en zelf zullen ze het ook niet als reden noemen.