abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 17:49:01 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177396976
Ziggy of een collega van hem kon vanmiddag flink aan de bak tussen Groningen en Leeuwarden ivm een defecte trein te Zuidhorn. Ondanks alle chaos vielen de vertragingen best mee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177397167
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
pi_177397287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mensen, ik moet morgen met de trein.
Een retour Leiden-Arnhem.

Zijn er goedkopere mogelijkheden dan een gewoon retourtje kopen?
asiel aanvragen, dan krijg je stapels ov dagkaarten.
pi_177397399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
beetje SBS6 bericht idd
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 februari 2018 @ 18:37:10 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177397689
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:01 schreef b2py het volgende:
Als er weinig vertragingen waren, wat was dan de chaos :?
Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.

Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177397915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat drukte voornamelijk achter de schermen, omdat zo'n defect treintje natuurlijk wel in de weg staat en je als treindienstleider aan de bak moet.

Passagiers voor de stoptreinen hebben er wel wat van gemerkt doordat ze tot ruim een half uur vertraging kregen.
WOW MEGA CHAOS.

Je hebt echt geen flauw idee wanneer er 'chaos' is. En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 21:52:12 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177401523
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:53 schreef b2py het volgende:
En trouwens, die mensen zijn getraind om chaos te voorkomen. In zo'n situatie wil je als werkgever dat je werknemers absoluut niet chaotisch zijn want dan gaat het helemaal mis. Mijn hemel.
Haha. Rijm dat maar eens met een verplicht vrouwenquotum op de werkvloer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177417255
Jellraiser twitterde op zaterdag 24-02-2018 om 13:17:05 Kots in m'n trein, dus ik bel voor een urgente reiniging.Ik: ik kom zo binnen op Leiden.R: Ja maar daar sta je maar 2 minuten.Ik: ik wil best 5 minuten wachtenR: oke mooi!...R: ik zie trouwens dat je op spoor 5b binnenkomt, daar maken wij niet schoon, alleen spoor 1&2😳 reageer retweet
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 19:46:59 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177422201
:') 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 24 februari 2018 @ 23:25:23 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177427952
In Dorst en in Rijen ondervinden mensen die dichtbij het spoor wonen sinds afgelopen april meer trillingsoverlast van het treinverkeer. De trillingen hebben zelfs al voor scheuren in de woningen gezorgd.

De oorzaak? De combinatie van Traxx+ICR+Traxx die sindsdien de IC Den Haag - Eindhoven verzorgt.

ProRail heeft al dingen geprobeerd om de overlast te verminderen, maar helaas voor de bewoners is er nog geen effectieve oplossing gevonden.

https://www.bndestem.nl/o(...)-bij-dorst~a81aacda/
  Redactie Sport zaterdag 24 februari 2018 @ 23:40:50 #161
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177428141
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177428572
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
  zondag 25 februari 2018 @ 00:21:24 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177428676
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont :?.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 25 februari 2018 @ 07:58:28 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177430866
Zijn er hier mensen bekend op het gebied van treinen in Polen?
Begin mei ga ik 10 tot 12 dagen naar Polen, waaronder het bezoek aan het stoomtreinenmekka van Polen: Wolsztyn.
Iemand nog tips over bepaalde routes of must-see stadjes/dorpjes? Al het vervoer uiteraard per trein.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 08:08:12 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177430928
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:11 schreef Ireyon het volgende:
ICRm is gewoon hopeloos verouderd kutmaterieel dat voor geen meter rolt. Vergelijk het eens met de Beneluxtreinen die een paar jaar terug met Oostenrijkse I6 of Belgische I10 rijtuigen reden, hoe heerlijk soepel dat wel niet ging. Of de rijtuigen van de IC Berlijn. Waarom kunnen die het allemaal wel soepel en stil en is ons 'paradepaartje' een vibrerende teringherrie?
Rijtuigen in de ICB zijn ook niet de jongste meer anders, dus puur aan het feit dat ze oud zijn ligt het niet.

Waaraan wel, neem aan dat de keuken wielen rond zijn en de lagers niet verrot.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 08:13:03 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177430978
ICR is heel anders gebouwd als die Duitse rijtuigen. En kijk ook maar op de HSL, had je ook hele lange tijd last van die trillingen. Dat hebben ze volgens mij aardig kunnen tekkelen.
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 08:15:50 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177431017
Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.

Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 februari 2018 @ 08:21:23 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177431040
Had men in plaats van de V250 iets fatsoenlijks aangeschaft, had je die problemen ook veel minder gehad dunkt mij.
pi_177432481
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:40 schreef dennistd het volgende:
Wel vreemd, je zou toch zeggen dat al dat goederenverkeer veel meer trillingen veroorzaakt...
Misschien trillen die minder harmonisch oid en bij ICR wel..
pi_177432762
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.

ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.

[ Bericht 24% gewijzigd door MTL op 25-02-2018 10:51:27 ]
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 11:03:58 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177433322
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:34 schreef MTL het volgende:
Heeft volgens mij weinig met ICR te maken, maar meer met de Traxx zelf. De goederenboeren rijden weliswaar ook met de Traxx, maar die rijden een stuk langzamer én hebben geen active lok achterop hangen. Ik denk dat die combinatie een hele hoop uitmaakt.

ICR rolt prima en heeft daar jaren met een 1700 gereden (IC Den Haag - Venlo en IC Zwolle - Roosendaal), dus het enige dat daaraan veranderd is, is de loc.
DB gebruikt ze ze ook als 145'er in IC's.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177433536
De 146 serie heeft een andere ophanging van de motoren. Bij de versie van NS zijn de motoren half afgeveerd en liggen direct in de draaistellen. Bij de 146 liggen de motoren volledig afgeveerd in het casco zelf en hebben een holle asaandrijving naar de draaistellen toe. Dus de draaistellen geven daardoor hele andere trillingen.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 februari 2018 @ 12:26:34 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_177434973
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:21 schreef JDude het volgende:

[..]

Is ook zo. Ik woon hemelsbreed nog geen 200m van dat spoor vandaan, en alleen behoorlijke badslippertreinen slagen er in enige merkbare "hinder" te veroorzaken. En dat is nu al bijna 10 jaar zo. Maar kennelijk is de excuus-ICd naar Eindhoven opeens enorm veel vervelender voor wie dichterbij het spoor woont :?.
Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177436566
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zijn gewoon dezelfde mensen die nooit moeite hadden met een 1200 + M2-rijtuigen.
Welkom in het Tweede Victoriaanse tijdperk. Vroeger hadden we ook geen moeite met Sinterklaas en zwarte Piet of een blote tiet op tv :+
  zondag 25 februari 2018 @ 13:27:34 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177436738
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 08:15 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het overigens ook best triest dat de NS geen andere oplossing voor de ICd heeft dan de hele dag met 100 ton dood gewicht mee te slepen.

Leg je voor niets alle stations vol met zonnepanelen.
Tja, blijkbaar kon niemand op het idee komen om de BDs-en naar Bomdardier te sturen met de opdracht om een stuurtafel uit een Twindex in te bouwen. Tis natuurlijk veel leuker om op kosten van de belastingbetaler zelf te prutsen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')