ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Best bijzonder die RegioTram Kassel. Ze rijden daar met de Regio Citadis op het reguliere spoor en rijden een deel van hun ritten door de straten van Kassel.
Ik lees dat er kritiek is op het stoppen op de rai, nu vroeg ik mij af welke functie heeft druivendrecht nog in het systeem?
De draaischijf functie die het vroeger had is overgenomen door de utrechtboog en de enige belangerijke functie die ik me nog kan bedenken is voor reizigers die reizen tussen de rai en cs, deze verbinding word echter over een paar maanden overgenomen door de nz lijn.
Naar mijn idee bediend duivendrecht alleen nog maar een lokaal gebied vergelijkbaar met muiderpoort of de lelylaan.
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Op donderdag 15 februari 2018 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende: Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Blijft staan dat het aantal minuten dat het kost om naar cs te reizen en vanaf daar de ic te nemen te verwaarlozen is tegenover het belang om de ic stop in duivendrecht op te heffen.
Zeker als je een sneltrein/ic inlegt tussen de bijlmer-duivendrecht hoog-weesp en eventueel almere die kan dit traject in 33 minuten doen, wat meer is dan de huidige reistijd maar toch.
Daarnaast blijven ook de sprinters bestaan die ook een redelijk reistijd geven.
Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
vermoedelijk lawaai. In Zuidhorn is het verschil in lawaai tussen het rijden op de oude (inmiddels gesloopte) en de nieuwe brug enorm.
en qua onderhoud zal het ook wel wat schelen denk ik
Frankrijk heeft z'n eigen Dr. Beeching. Z'n naam is Jean-Cyril Spinetta en hij stelt voor dat de Franse staat eens kritisch gaat kijken naar de omvang van het spoornetwerk.
Op dit moment gaat 15% van het onderhoudsbudget op aan routes die slechts 2% van het totale aantal reizigers vervoeren.
Verder zou SNCF Fret afgestoten moeten worden, SNCF Mobilités (vervoerder) en SNCF Réseau (infrabeheerder) opnieuw hervormd moeten worden, het TER-netwerk geprivatiseerd, het statuut voor nieuwe medewerkers afgeschaft, enzovoorts.
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang)
Op donderdag 15 februari 2018 22:11 schreef MTL het volgende: Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang)
Je moet wat nu de NS de hoed al enige tijd geleden wegbezuinigd heeft
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.
En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.
En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
Op donderdag 15 februari 2018 08:11 schreef Dr_Flash het volgende: Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
In het kader van de gezelligheid...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
dan is Duivendrecht logischer lijkt me. Meer overstap opties.
DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende: DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende: DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen
Diese Strecken bedienen wir bereits mit dem Intercity 2:
Hellgrüne Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Leipzig über Hannover bis nach Norddeich. Gelbe Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Dresden über Hannover nach Köln. Blaue Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es auf der Gäubahn von Stuttgart nach Singen.
Diese Strecken möchten wir ab 2021 mit dem Intercity 2 bedienen:
Blau gepunktete Linie: Zukünftig soll es stündlich von Stuttgart über Singen bis nach Zürich gehen. Rot gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Köln über Münster nach Norddeich gehen. Hellblau gepunktete Linie: Vereinzelt sollen Züge von Düsseldorf nach Gera oder Halle an der Saale oder Leipzig fahren. Schwarz gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Karlsruhe über Stuttgart nach Nürnberg gehen. Lila gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Frankfurt am Main nach Münster gehen. Grün gepunktete Linie: Es soll stündlich von Dresden über Berlin nach Rostock gehen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nu we het toch over Dosto's hebben: op YouTube is vanavond een ruim 1 uur lange uitleg verschenen over alle Duitse Dosto-varianten. Voor als je je verveelt
Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 17 februari 2018 23:12 schreef JDude het volgende: Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
waarom niet? Deden ze tot Dit jaar altijd wel. En toen was rai nog 2 sporen.
11 Februari 2018 - Vandaag werden er belastingsritten uitgevoerd met de SNG's 2701 en 2702 tussen Sassendonk en Knarregat. Vanuit Sassendonk staat de 2702 gereed om de 2701 in opzending mee te slepen naar Knarrega. De terugweg zal de 2701 de 2702 mee moeten slepen. Naast de 2701 en 2702 zijn er nog 3 andere stellen in Nederland, namelijk de 2301, 2303 en 2703.
Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad. Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.
17 Februari 2018 - De trekkracht momenteel voor de gasketeltreinen van Lineas tussen de DSM in Lutterarde/Geleen en Marl en Dormagen is de bestickerde Class66 513-10. Hier wordt Sint Joost gepasseerd als trein 44781 naar de DSM Lutterade.
Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad. Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.
Zwolle en vooral Lelijkstad, dat zijn echte katholieke bolwerken natuurlijk. Ben je verhuisd? Dacht dat je in de buurt van Rotterdam woonde.
Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
[ Bericht 37% gewijzigd door boriq op 18-02-2018 23:13:01 ]
Op zondag 18 februari 2018 12:24 schreef greavy het volgende: Ik woon in Zwijndrecht, moest in Haarlem zijn en ben via Zwolle naar huis gegaan. Ligt toch een soort van op de route?
Ligt er aan hoe je je route plant natuurlijk, maar ik hoop voor je werkgever dat de een TomTom hebt
Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende: Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
Krefeld - Enschede is allemaal Regionalverkehr en kaartjes daarvoor zijn dus niet treingebonden. Als je geen nrw-tarief krijgt aangeboden voor een bepaalde route zit er misschien Fernverkehr tussen.
Probeer je reizen los te plannen om zo de juiste tijden te krijgen, maar hou er rekening mee dat je een bepaalde overstap mogelijk niet haalt. Je krijgt ze tenslotte met een reden niet.
Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende: Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)? Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
¤29 is juist een Sparpreis die je alleen met een deel Fernverkehr erin zult krijgen. NRW-tarif is namelijk ¤30,50 (dagkaart) of ¤39,10 (vol tarief).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet iemand hier hoeveel een ticket Zagreb-Belgrado kost als je het in Zagreb op het station koopt? Volgens de Servische spoorwegen is het ¤19 in Belgrado, maar bij de Kroaten staat niks vermeld.
Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
https://www.cfrcalatori.ro/images/pdf_En/BalkanFlexiPass_en.pdf Sowieso is de prijs die Treinreiswinkel vraagt echt absurd. Meen me zoiets te herinneren dat de Roemeense spoorwegen (CFR) niet meer mee deed, maar kan er niks over vinden op dit moment. Sowieso zit je met het probleem dat een land als Kroatië en Slovenië niet mee doet. Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.
EDIT: De landelijke Roemeense spoorwegen, CFR, wil er dus inderdaad niks van weten. Regiotrans is 'ie wel geldig, maar dat ben je wel héél gelimiteerd. Huidige prijzen volgens de Bulgaarse spoorwegen: http://p.bdz.bg/b/a/balkanflexipass-9524.pdf (prijs is in Bulgaarse lev, even door 2 delen en je hebt het in euro, is een pak minder als wat het kost bij West Europese bedrijven)
Op maandag 19 februari 2018 14:38 schreef Sandrvich het volgende: Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.
Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
Om 09:31 uur (Nederlandse tijd) vertrek de eerste Eurostar (voor genodigden) van Londen naar Amsterdam, aankomst 13:12 uur (reistijd 3:41 uur).
Ik woon vlakbij de Moerdijkbrug en wil deze trein wel eens voorbij zien komen.
Weet iemand of deze speciale trein ook te zien is op treinrader.nl of http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php ? En als dat niet zo is, heeft iemand dan enig idee hoe laat de trein ongeveer over de Moerdijkbrug zal rijden?
Volgens de dienstregeling van de Thalys is de reistijd van: • Antwerpen naar Amsterdam: 1:25 • Antwerpen naar Rotterdam: 0:43 • Rotterdam naar Amsterdam: 0:42
Bij een aankomst in Amsterdam om 13:12 uur zal de Eurostar dus om 11:47 uur in Antwerpen zijn en om 12:30 uur in Rotterdam. Ik vermoed zelf dat de trein dus rond 12:15 uur over de Moerdijkbrug zal rijden. Maar ik heb geen idee of de Eurostar even hard zal rijden als de Thalys.. Iemand enig idee?
MAAR MENEER AGENT IK HEB ALLEEN MAAR AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
Klopt, ik wilde een Thalys live volgen vanaf Antwerpen via Moerdijkbrug naar Rotterdam om het beter te schatten, maar toen viel me op dat 9309 een ander traject reed.. vaag he, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zorg gewoon dat ik rond het middaguur langs de Moerdijkbrug sta
MAAR MENEER AGENT IK HEB ALLEEN MAAR AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.
Rijdt de trein Skopje-Thessaloniki inmiddels weer? Vorig jaar september was dat nog een bus tussen de Macedonische grens en Thessaloniki.
[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 20-02-2018 12:11:56 ]
Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.
Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
Due to construction works on Greek railway line Gevgelija - Thessaloniki, Greek railways will organize the passengers transport by buses on the route Thessaloniki-Gevgelija-Thessaloniki.
edit: op de website van de Griekse spoorwegen zie ik nu dit, blijkbaar wel een doorgaande trein op zaterdag en zondag:
quote:
*Please note that until further notice, the line section Gengelija - Thessaloniki - Gengelija will be operated by bus Monday to Friday.
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 17:59:53Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from this evening. We're delighted by the enthusiasm! We'll update as we have more information. reageerretweet
Op de Eurostar-website staat echter "Sales open Thursday morning, 22 February."
update:
twitter:
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 18:17:34Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from Thursday 22nd, whilst we iron out a few issues. We recognise the interest in the new route & thank you all for your patience. reageerretweet
Nog even wachten dus.
[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 20-02-2018 18:19:49 ]
Ja. Volgens de ProRail voorschriften althans, in de praktijk zal er weinig gebeuren, hooguit verhoogde slijtage op de spoorstaaf
Ik snap het ook wel want het kan leiden tot verzakking, waardoor de spoorstaaf extra belast wordt, waardoor je grotere kans hebt op headchecks. Anyway, als ze met 130/140 over dat gat bij de overweg van Gilze-Rijen waar je in een 1300 nog uit je stoel vloog jarenlang kunnen laten hangen, dan kan dit denk ik ook niet zoveel kwaad
Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein).
Het kan sowieso iets goedkoper door een maand of 2 van tevoren te reserveren via Trainose. Nadat je de namen van de reizigers hebt ingevuld (maar dan ben je al een paar stappen onderweg in het reserveringsproces), krijg je opeens nog een korting van max 15%. Als je jonger dan 25 bent, gaat er nog wat vanaf, maar of daar verder nog voorwaarden aan verbonden zijn weet ik niet.
Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende: Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende: Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
Oké. Valt me dan mee. Gezien de spooropstelling had ik eigenlijk wel flink wat hinder verwacht.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is.