abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 04:25:20 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177193622


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 04:30:31 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177193637
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177195499
Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 februari 2018 @ 14:44:35 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177205366
brandmelding op Den Haag CS. Volgens de poortjes moeten we onmiddellijk het station verlaten. Oftewe, inchecken kan niet.

Droge opmerking van conducteur: nou, dan moeten we maar vertrekken heh...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 16:15:53 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177207781
Best bijzonder die RegioTram Kassel. Ze rijden daar met de Regio Citadis op het reguliere spoor en rijden een deel van hun ritten door de straten van Kassel.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177207962
Ik lees dat er kritiek is op het stoppen op de rai, nu vroeg ik mij af welke functie heeft druivendrecht nog in het systeem?

De draaischijf functie die het vroeger had is overgenomen door de utrechtboog en de enige belangerijke functie die ik me nog kan bedenken is voor reizigers die reizen tussen de rai en cs, deze verbinding word echter over een paar maanden overgenomen door de nz lijn.

Naar mijn idee bediend duivendrecht alleen nog maar een lokaal gebied vergelijkbaar met muiderpoort of de lelylaan.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 15 februari 2018 @ 17:12:40 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177208827
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
pi_177209057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
speak only if it improves the silence.
pi_177211519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
pi_177212058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
speak only if it improves the silence.
pi_177212374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Weesperplein :')
pi_177212621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Weesperplein :')
Blijft staan dat het aantal minuten dat het kost om naar cs te reizen en vanaf daar de ic te nemen te verwaarlozen is tegenover het belang om de ic stop in duivendrecht op te heffen.

Zeker als je een sneltrein/ic inlegt tussen de bijlmer-duivendrecht hoog-weesp en eventueel almere die kan dit traject in 33 minuten doen, wat meer is dan de huidige reistijd maar toch.

Daarnaast blijven ook de sprinters bestaan die ook een redelijk reistijd geven.
speak only if it improves the silence.
pi_177215668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Zeker net zo'n ENORME hoofdas als Hoogeveen to anywhere.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:37:38 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177215728
https://www.prorail.nl/re(...)-krijgt-nu-de-sporen

Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 21:40:31 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177215839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:37 schreef James1988 het volgende:
https://www.prorail.nl/re(...)-krijgt-nu-de-sporen

Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
vermoedelijk lawaai. In Zuidhorn is het verschil in lawaai tussen het rijden op de oude (inmiddels gesloopte) en de nieuwe brug enorm.

en qua onderhoud zal het ook wel wat schelen denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 21:43:03 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177215944
Hanzeboog heeft bijvoorbeeld ook gewoon ballast erop liggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:52:45 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177216209
Frankrijk heeft z'n eigen Dr. Beeching. Z'n naam is Jean-Cyril Spinetta en hij stelt voor dat de Franse staat eens kritisch gaat kijken naar de omvang van het spoornetwerk.

Op dit moment gaat 15% van het onderhoudsbudget op aan routes die slechts 2% van het totale aantal reizigers vervoeren.

Verder zou SNCF Fret afgestoten moeten worden, SNCF Mobilités (vervoerder) en SNCF Réseau (infrabeheerder) opnieuw hervormd moeten worden, het TER-netwerk geprivatiseerd, het statuut voor nieuwe medewerkers afgeschaft, enzovoorts.

Ofwel, bereid je maar voor op een hoop stakingen.

http://www.railwaygazette(...)for-competition.html
pi_177216714
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang) ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 22:12:45 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177216763
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:11 schreef MTL het volgende:
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang) ^O^
Je moet wat nu de NS de hoed al enige tijd geleden wegbezuinigd heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177218627
Ik heb nog wel een rode pet voor je MTL :D
pi_177218775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.

En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
pi_177218820
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:31 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.

En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
speak only if it improves the silence.
pi_177218893
OK bedankt voor de info Merode32.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 01:58:53 #24
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177220368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
In het kader van de gezelligheid... :')
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177222436
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
dan is Duivendrecht logischer lijkt me. Meer overstap opties.
pi_177238284
quote:
'wanneer de buurt riolering krijgt is nog niet bekend'?
dag
  Redactie Sport vrijdag 16 februari 2018 @ 20:23:29 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177238995
DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen :')

http://www.spiegel.de/wir(...)ecken-a-1193859.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 februari 2018 @ 20:31:15 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177239154
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 19:49 schreef Peter het volgende:

[..]

'wanneer de buurt riolering krijgt is nog niet bekend'?
enige vertier is daar het wekelijkse wedstrijdje weilandje ploegen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 16 februari 2018 @ 21:48:52 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177241610
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende:
DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen :')

http://www.spiegel.de/wir(...)ecken-a-1193859.html
Zoiets zou je eerder op der Postillion verwachten (de Duitse Speld)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177242634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:23 schreef dennistd het volgende:
DB kan niet aantonen dat er voor de in 1845 aangelegde lijn Duisburg-Düsseldorf ooit een vergunning afgegeven is. En een lawaai-klaaggroep-advocaat wil daarom nu de boel laten stilleggen :')

http://www.spiegel.de/wir(...)ecken-a-1193859.html
wat een droefneus :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 februari 2018 @ 22:38:45 #32
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_177243001
Intercity 2-Streckennetz ab 2021

Diese Strecken bedienen wir bereits mit dem Intercity 2:

Hellgrüne Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Leipzig über Hannover bis nach Norddeich.
Gelbe Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es von Dresden über Hannover nach Köln.
Blaue Linie: Im 2-Stunden-Takt geht es auf der Gäubahn von Stuttgart nach Singen.


Diese Strecken möchten wir ab 2021 mit dem Intercity 2 bedienen:

Blau gepunktete Linie: Zukünftig soll es stündlich von Stuttgart über Singen bis nach Zürich gehen.
Rot gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Köln über Münster nach Norddeich gehen.
Hellblau gepunktete Linie: Vereinzelt sollen Züge von Düsseldorf nach Gera oder Halle an der Saale oder Leipzig fahren.
Schwarz gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Karlsruhe über Stuttgart nach Nürnberg gehen.
Lila gepunktete Linie: Im 2-Stunden-Takt soll es von Frankfurt am Main nach Münster gehen.
Grün gepunktete Linie: Es soll stündlich von Dresden über Berlin nach Rostock gehen.



https://inside.bahn.de/in(...)-2-STRECKENNETZ_LZ01
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_177244104
Nu we het toch over Dosto's hebben: op YouTube is vanavond een ruim 1 uur lange uitleg verschenen over alle Duitse Dosto-varianten. Voor als je je verveelt :D

pi_177264092
vincent313 twitterde op zaterdag 17-02-2018 om 19:41:56 De #Fyra heeft een ander kleurtje gekregen en is begonnen aan toelatingsritten in Italië. https://t.co/ShMRcP9Bhd reageer retweet
pi_177264543
De vraag is of ie de toelatingsritten ook afmaakt :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 februari 2018 @ 21:52:57 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177264638
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:49 schreef Salatrel het volgende:
De vraag is of ie de toelatingsritten ook afmaakt :P
Het is te hopen, want ik wil een ritje met het barrel maken. Dat wilde ik hier ook, maar toen waren ze al weer van het spoor verdwenen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177265736
Dus dat ding was DAAR al niet eens toegelaten :'( Wat lopen ze dan te zeiken zeg :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_177265766
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:34 schreef Adrie072 het volgende:
vincent313 twitterde op zaterdag 17-02-2018 om 19:41:56 De #Fyra heeft een ander kleurtje gekregen en is begonnen aan toelatingsritten in Italië. https://t.co/ShMRcP9Bhd reageer retweet
[ afbeelding ]
Je lacht je toch helemaal scheel als je die grafittispuiter uit Amsterdam bent en je rommel zit er nog steeds op daar aan de onderkant _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 17 februari 2018 @ 22:40:18 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177265806
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je lacht je toch helemaal scheel als je die grafittispuiter uit Amsterdam bent en je rommel zit er nog steeds op daar aan de onderkant _O-
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 17 februari 2018 @ 22:49:17 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177265969
Wauw :D
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:12:58 #41
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177266430
Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_177266927
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:12 schreef JDude het volgende:
Mocht je nog een Georgische trein aan het werk willen zien, kijk dan Wie is de Mol van vanavond even terug.
Bijzondere vorm had dat ding :D
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:49:49 #43
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_177266949
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 23:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Bijzondere vorm had dat ding :D
In Railroad Tycoon of Locomotion zat die ook, heette daar de Crocodile meen ik. Schattig.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 18 februari 2018 @ 00:15:55 #44
472645 BLS
verbindt.
pi_177267514
Ja, was een leuk strijkijzertje.
pi_177272165
Iemand enig idee waar die nrw machine staat in Arnhem?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 februari 2018 @ 11:10:42 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177272195
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:08 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee waar die nrw machine staat in Arnhem?
6b
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177272199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
waarom niet? Deden ze tot Dit jaar altijd wel. En toen was rai nog 2 sporen.
pi_177272209
quote:
14s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

6b
topppp
  zondag 18 februari 2018 @ 11:27:54 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177272484
Die Georgische locs komen bij Skoda vandaan en zijn de Oostblokvariant van de tandradlocs die in de Alpen reden:


De locs met de bijnaam "Krokodil" zijn een heel stuk groter: SBB Ce 6/8 II
So we just called him Fred
  zondag 18 februari 2018 @ 11:30:45 #50
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177272532
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:08 schreef Yreal het volgende:
Iemand enig idee waar die nrw machine staat in Arnhem?
De kaartautomaat staat in de stationshal.
pi_177272755
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

De kaartautomaat staat in de stationshal.
als je hem iets specifieker kan benoemen is mijn waardering groot O+
  zondag 18 februari 2018 @ 11:47:23 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177272819
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je hem iets specifieker kan benoemen is mijn waardering groot O+

Je ziet 'm meteen staan zodra je door de poortjes gaat.
  Redactie Sport zondag 18 februari 2018 @ 11:57:05 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177273008
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

als je hem iets specifieker kan benoemen is mijn waardering groot O+
Er staat er ook eentje aan de Sonsbeekzijde (de uitgang bij de loopbrug).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177273058
Thanks Guys. Heb gelukkig een trein eerder dus ruim tijd om hem te vinden :P
  zondag 18 februari 2018 @ 12:14:26 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177273416
Laatste tijd weinig actief, maar ik probeer weer actiever te worden hier.

Gelijk maar een fotobijdrage.

11 Februari 2018 - Vandaag werden er belastingsritten uitgevoerd met de SNG's 2701 en 2702 tussen Sassendonk en Knarregat. Vanuit Sassendonk staat de 2702 gereed om de 2701 in opzending mee te slepen naar Knarrega. De terugweg zal de 2701 de 2702 mee moeten slepen.
Naast de 2701 en 2702 zijn er nog 3 andere stellen in Nederland, namelijk de 2301, 2303 en 2703.

Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad.
Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.

17 Februari 2018 - De trekkracht momenteel voor de gasketeltreinen van Lineas tussen de DSM in Lutterarde/Geleen en Marl en Dormagen is de bestickerde Class66 513-10.
Hier wordt Sint Joost gepasseerd als trein 44781 naar de DSM Lutterade.
  zondag 18 februari 2018 @ 12:19:32 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177273579
Goed bezig ^O^
  Moderator zondag 18 februari 2018 @ 12:20:49 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177273629
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:14 schreef greavy het volgende:

Sassendonk is de carnavalsnaam van Zwolle, en Knarregat is Lelystad.
Omdat ik in Haarlem was, was Zwolle toch een beetje op de route huiswaarts dus maar even een klikje wezen maken.
Zwolle en vooral Lelijkstad, dat zijn echte katholieke bolwerken natuurlijk.
Ben je verhuisd? Dacht dat je in de buurt van Rotterdam woonde.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 18 februari 2018 @ 12:24:18 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_177273787
Ik woon in Zwijndrecht, moest in Haarlem zijn en ben via Zwolle naar huis gegaan. Ligt toch een soort van op de route?
pi_177274608
Oké dat was best makkelijk :)
pi_177283744
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:14 schreef greavy het volgende:
tussen Sassendonk en Knarregat.
Kinderachtig gedoe
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 februari 2018 @ 23:06:51 #61
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_177288646
Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)?
Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.

[ Bericht 37% gewijzigd door boriq op 18-02-2018 23:13:01 ]
  zondag 18 februari 2018 @ 23:21:31 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177288905
Pro Bahn, de Zwitserse evenknie van ROVER: "schaf dat Halbtaxabonnement toch af"

http://www.independent.co(...)ich-uk-a8215341.html
  Moderator zondag 18 februari 2018 @ 23:24:06 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177288942
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:24 schreef greavy het volgende:
Ik woon in Zwijndrecht, moest in Haarlem zijn en ben via Zwolle naar huis gegaan. Ligt toch een soort van op de route?
Ligt er aan hoe je je route plant natuurlijk, maar ik hoop voor je werkgever dat de een TomTom hebt :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 18 februari 2018 @ 23:26:42 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177288975
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende:
Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)?
Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
Krefeld - Enschede is allemaal Regionalverkehr en kaartjes daarvoor zijn dus niet treingebonden. Als je geen nrw-tarief krijgt aangeboden voor een bepaalde route zit er misschien Fernverkehr tussen.

Probeer je reizen los te plannen om zo de juiste tijden te krijgen, maar hou er rekening mee dat je een bepaalde overstap mogelijk niet haalt. Je krijgt ze tenslotte met een reden niet.
  Redactie Sport maandag 19 februari 2018 @ 04:18:17 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177290035
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:06 schreef boriq het volgende:
Ik wil bij DB een bepaalde combi van treinen boeken met overstaptijden (6 min in Duisburg en 11 in Dortmund) die te kort lijken, aangezien de site, app en andere sites ze niet later zien. Zijn deze toch samen te boeken (met treinnummers ofzo)?
Ik krijg zelf constant 22 minuten in Duisburg en 32 in Dortmund er uit. Gaat om Krefeld-Enschede op 04-03, met vertrek XX:42 uit Krefeld en aankomst om :56 in Enschede (3:14 later). Ik weet dat het met de RE via Dulmen kan, maar NRW-tariff van ¤29 komt alleen op die route tevoorschijn.
¤29 is juist een Sparpreis die je alleen met een deel Fernverkehr erin zult krijgen. NRW-tarif is namelijk ¤30,50 (dagkaart) of ¤39,10 (vol tarief).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177290494
Weet iemand hier hoeveel een ticket Zagreb-Belgrado kost als je het in Zagreb op het station koopt? Volgens de Servische spoorwegen is het ¤19 in Belgrado, maar bij de Kroaten staat niks vermeld.
pi_177290664
En zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Balkan Flexipass?
pi_177300073
Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
pi_177301013
Volgens mij heb ik laatst gelezen dat er weer 1 of 2 landen minder mee doen met die pas.
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_177301845
https://www.cfrcalatori.ro/images/pdf_En/BalkanFlexiPass_en.pdf
Sowieso is de prijs die Treinreiswinkel vraagt echt absurd. Meen me zoiets te herinneren dat de Roemeense spoorwegen (CFR) niet meer mee deed, maar kan er niks over vinden op dit moment. Sowieso zit je met het probleem dat een land als Kroatië en Slovenië niet mee doet. Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.

EDIT:
De landelijke Roemeense spoorwegen, CFR, wil er dus inderdaad niks van weten. Regiotrans is 'ie wel geldig, maar dat ben je wel héél gelimiteerd.
Huidige prijzen volgens de Bulgaarse spoorwegen: http://p.bdz.bg/b/a/balkanflexipass-9524.pdf (prijs is in Bulgaarse lev, even door 2 delen en je hebt het in euro, is een pak minder als wat het kost bij West Europese bedrijven)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 februari 2018 @ 16:53:11 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177303001
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177313525
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:38 schreef Sandrvich het volgende:
Heb er zelf geen ervaring mee. Waar ga je heen in de Balkan? Probleem is namelijk dat niet alle Balkanlanden mee doen aan die pass. Grote kans is dat losse tickets bovendien goedkoper zijn. Als je de Balkan Flexipass haalt, haal hem dan vooral niet in West-Europa.
Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.

Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
  MOL-held dinsdag 20 februari 2018 @ 09:40:42 #73
44635 XMN8R
mag dat?
pi_177315398
Om 09:31 uur (Nederlandse tijd) vertrek de eerste Eurostar (voor genodigden) van Londen naar Amsterdam, aankomst 13:12 uur (reistijd 3:41 uur).

Ik woon vlakbij de Moerdijkbrug en wil deze trein wel eens voorbij zien komen.

Weet iemand of deze speciale trein ook te zien is op treinrader.nl of http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php ?
En als dat niet zo is, heeft iemand dan enig idee hoe laat de trein ongeveer over de Moerdijkbrug zal rijden?

Volgens de dienstregeling van de Thalys is de reistijd van:
• Antwerpen naar Amsterdam: 1:25
• Antwerpen naar Rotterdam: 0:43
• Rotterdam naar Amsterdam: 0:42

Bij een aankomst in Amsterdam om 13:12 uur zal de Eurostar dus om 11:47 uur in Antwerpen zijn en om 12:30 uur in Rotterdam. Ik vermoed zelf dat de trein dus rond 12:15 uur over de Moerdijkbrug zal rijden. Maar ik heb geen idee of de Eurostar even hard zal rijden als de Thalys.. Iemand enig idee?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  Redactie Sport dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:02 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177315544
Eurostar kan 320km/h maar mag op de HSL in Nederland net als de Thalys 300km/h
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  MOL-held dinsdag 20 februari 2018 @ 09:51:41 #75
44635 XMN8R
mag dat?
pi_177315624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:47 schreef dennistd het volgende:
Eurostar kan 320km/h maar mag op de HSL in Nederland net als de Thalys 300km/h
Thanks, dan klopt mijn berekening wel denk ik :)

Hoewel Thalys 9209 van Antwerpen naar Amsterdam volgens http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php over Roosendaal en Dordrecht reed en niet over het HSL-spoor... :?
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
  Redactie Sport dinsdag 20 februari 2018 @ 09:52:37 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177315632
Dan haal je het nooit in 3:41 natuurlijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  MOL-held dinsdag 20 februari 2018 @ 09:58:41 #77
44635 XMN8R
mag dat?
pi_177315730
Klopt, ik wilde een Thalys live volgen vanaf Antwerpen via Moerdijkbrug naar Rotterdam om het beter te schatten, maar toen viel me op dat 9309 een ander traject reed.. vaag he, of zie ik iets over het hoofd?

Ik zorg gewoon dat ik rond het middaguur langs de Moerdijkbrug sta :)
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_177317570
Eerste rit met speciaal geselecteerde passagiers is al geweest, dat was vorige week, voor het testen van instap-
en bagageprocedures :P
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:41:36 #79
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177317630
De eerste betalende reguliere reiziger is er ook al geweest. Per ongeluk, weliswaar.

Die reiziger was in Brussel gewoon blijven zitten 'want overal stond Amsterdam' en mocht naderhand aan boord blijven. :P
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:56:55 #80
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177318000
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:01 schreef Sandrvich het volgende:

Hooguit als je trips gaat maken als Belgrado-Bar-Belgrado-Skopje-Thessaloniki of zo haal je het er -misschien- uit. Bosnië kom je sowieso niet per trein binnen; alle internationale verbindingen zijn opgeheven.
Rijdt de trein Skopje-Thessaloniki inmiddels weer? Vorig jaar september was dat nog een bus tussen de Macedonische grens en Thessaloniki.

[ Bericht 0% gewijzigd door freako op 20-02-2018 12:11:56 ]
pi_177318723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 05:55 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Het idee is om te vliegen op Ljubljana en dan 4,5 week later weer terug vanuit Sofia. Route wordt grofweg Slovenië-Kroatië-Servië-Montenegro-Servië-Griekenland-Roemenië-Turkije-Bulgarije.

Het plan is om ook heen en weer naar Athene en Ankara te gaan, dus dat tikt lekker aan op de flexipas (Thessaloniki-Athene is al ¤91 retour, dus dan heb je het er al zo'n beetje uit). In Slovenië, Kroatië en Roemenië wordt het dan waarschijnlijk gewoon losse tickets kopen, die prijzen zijn toch niet extreem duur. Het probleem is alleen dat ik behoorlijk wat conflicterende info vindt. Het beste lijkt om hem dan in Belgrado op het station te kopen (¤106) maar sommige sites zeggen dan dat je maar één reis in Servië ermee mag maken. Ook vraag ik me af hoe het zit met de trein Thessaloniki-Boekarest en Istanbul-Boekarest. moet ik dan vanaf Roese een los kaartje kopen, en hoe zit dat dan met een eventuele Couchette.
Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
pi_177318759
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:56 schreef freako het volgende:

[..]

Rijdt de trein Skopje-Thessaloniki inmiddels weer? Vorig jaar september was dat nog een bus tussen de Macedonische grens en Thessaloniki.
Zie: http://serbianrailways.co(...)affic-in-early-june/
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:56:53 #83
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177319584
quote:
OK, leuk. :). Ik zie wel dit trouwens:
quote:
Due to construction works on Greek railway line Gevgelija - Thessaloniki, Greek railways will organize the passengers transport by buses on the route Thessaloniki-Gevgelija-Thessaloniki.
edit: op de website van de Griekse spoorwegen zie ik nu dit, blijkbaar wel een doorgaande trein op zaterdag en zondag:
quote:
*Please note that until further notice, the line section Gengelija - Thessaloniki - Gengelija will be operated by bus Monday to Friday.
http://www.trainose.gr/en(...)al-railway-services/

[ Bericht 11% gewijzigd door freako op 20-02-2018 13:13:29 ]
pi_177319683
Daar stond van de week iets over op Railway Gazette.
http://www.railwaygazette(...)ssaloniki&no_cache=1
Bier.
pi_177322760
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:56 schreef freako het volgende:

[..]

OK, leuk. :). Ik zie wel dit trouwens:

[..]

edit: op de website van de Griekse spoorwegen zie ik nu dit, blijkbaar wel een doorgaande trein op zaterdag en zondag:

[..]

http://www.trainose.gr/en(...)al-railway-services/
ik denk dat je gezien Griekenland eerder aan moet nemen dat er in het weekend geen service is :P
pi_177324000
Het is geen Israël _O-
pi_177325002
-edit-

[ Bericht 52% gewijzigd door Bitlord op 20-02-2018 20:08:29 ]
  dinsdag 20 februari 2018 @ 17:15:49 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177325040
Het boekingssysteem van Eurostar ligt inmiddels plat _O-
pi_177325089
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:12 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Kan dit kwaad? Biels zijn stuk afgereten.
Ja. Volgens de ProRail voorschriften althans, in de praktijk zal er weinig gebeuren, hooguit verhoogde slijtage op de spoorstaaf
pi_177325836
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:15 schreef James1988 het volgende:
Het boekingssysteem van Eurostar ligt inmiddels plat _O-
Alleen voor de nieuwe verbinding.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 18:05:59 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177325915
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 17:59:53 Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from this evening. We're delighted by the enthusiasm! We'll update as we have more information. reageer retweet
Op de Eurostar-website staat echter "Sales open Thursday morning, 22 February."

update:
Eurostar twitterde op dinsdag 20-02-2018 om 18:17:34 Update: we now expect the tickets for our Direct service to Rotterdam and Amsterdam to be available from Thursday 22nd, whilst we iron out a few issues. We recognise the interest in the new route & thank you all for your patience. reageer retweet
Nog even wachten dus.

[ Bericht 33% gewijzigd door James1988 op 20-02-2018 18:19:49 ]
pi_177326144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja. Volgens de ProRail voorschriften althans, in de praktijk zal er weinig gebeuren, hooguit verhoogde slijtage op de spoorstaaf
Ik snap het ook wel want het kan leiden tot verzakking, waardoor de spoorstaaf extra belast wordt, waardoor je grotere kans hebt op headchecks. Anyway, als ze met 130/140 over dat gat bij de overweg van Gilze-Rijen waar je in een 1300 nog uit je stoel vloog jarenlang kunnen laten hangen, dan kan dit denk ik ook niet zoveel kwaad ;)
Bier.
pi_177327786
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:12 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]

Kan dit kwaad? Biels zijn stuk afgereten.
Waar is het?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_177331146
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:27 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Thessaloniki-Athene 91 retour? Hoe kom je daar bij? Gewoon paar maanden op voorhand via trainose.gr een ticket kopen, dan kan het vanaf ¤18,- retour voor zover ik weet. Dat het gelimiteerd zou zijn tot 1 reis binnen Servië vraag ik mij heel erg af eerlijk gezegd. De trein Thessaloniki-Boekarest zou ik niet vanuit gaan.dat die rijdt deze zomer. Ook Boekarest-Istanbul heb ik erg m'n vraagtekens bij of die daadwerkelijk rijdt. De Sofia-Istanbul is er sowieso wel.
Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:21:10 #95
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177332814
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein).
Het kan sowieso iets goedkoper door een maand of 2 van tevoren te reserveren via Trainose. Nadat je de namen van de reizigers hebt ingevuld (maar dan ben je al een paar stappen onderweg in het reserveringsproces), krijg je opeens nog een korting van max 15%. Als je jonger dan 25 bent, gaat er nog wat vanaf, maar of daar verder nog voorwaarden aan verbonden zijn weet ik niet.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:22:39 #96
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177341163
Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
pi_177341266
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
pi_177341574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Rijden de machinisten hier actief ook wel eens langs Tilburg? Hebben jullie daar vaak last van hinder als je richting Den Bosch/Eindhoven rijdt?
Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
pi_177341968
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:55 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Waar is het?
Superrrrrrr Geheim. De Pielietsie hept hem leeggeknipd :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:48:20 #100
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177343395
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:28 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik rij er vrij regelmatig ja. Hinder komt niet heel vaak voor, hoewel t wel regelmatig gebeurt dat je voor Vught aansluiting richting Den Bosch nog even moet wachten op die 10 minuten krengen. Maar dat is nooit veel meer dan een minuut of 2.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:44 schreef MTL het volgende:

[..]

Regelmatig met de IC Den Haag - Eindhoven of de IC Zwolle - Roosendaal. Heb zelden problemen bij Tilburg zelf. Hooguit een goederentrein die vertraagd er voor rijdt.
Oké. Valt me dan mee. Gezien de spooropstelling had ik eigenlijk wel flink wat hinder verwacht.
pi_177344510
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:35 schreef Jappie_Sea het volgende:

[..]

Waar dan? Bij Trainose kom ik bij elke datum en trein uit op ¤45.40 (¤25.10 voor de nachttrein). Volgens de website van de bdz gaat Thessaloniki-Boekarest vanaf 3 juni elke zondag rijden, en Istanbul-Boekarest dagelijks vanaf 1 juni.
Ik zie het inderdaad ook. Dat is wel echt heel schreeuwerig duur. Grote kans dat het vliegtuig goedkoper is. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')