dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 00:03 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
GlenSpey | dinsdag 5 december 2017 @ 00:29 |
Nou, nog 6 dagen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 december 2017 @ 00:38 |
@TT | |
Dr_Flash | dinsdag 5 december 2017 @ 00:39 |
| |
dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 00:58 |
Wat zijn ze trouwens met de lift in Deventer aan het doen? | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 06:56 |
Is er echt geen mogelijkheid om DM90 na 9 december te laten rijden? Het hoeft maar in één treinserie elders in het land en de frequentie mag 1x/2 uur bedragen. Als ze maar worden ingezet. | |
b2py | dinsdag 5 december 2017 @ 07:43 |
Waarom zou je dat willen? | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 08:10 |
Kudos voor de TT. | |
Surveillance-Fiets | dinsdag 5 december 2017 @ 08:48 |
Met de lift gaan ze naar boven en naar beneden. Zelden zijwaarts. Ze zijn vast puin of zo aan het afvoeren en willen de lift beschermen tegen beschadigingen. | |
dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 09:16 |
Hmm, dat is een mogelijke reden inderdaad. Het zag er nogal houtje-touwtje gammel uit eigenlijk, kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever niet in zo'n lift stappen | |
Salatrel | dinsdag 5 december 2017 @ 09:26 |
als intercity van Deventer naar utrecht? 1x per 2 uur een los tweetje? | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 09:33 |
Ik heb goede herinneringen aan DM90 toen ze nog in de Achterhoek en tussen Arnhem en Tiel reden. DM90 is nog veel te jong om uit dienst te gaan. Gewoon één treinserie elders in Nederland DM90 inzetten. Dan kan ik nog een ritje maken met deze nostalgische treinen. | |
dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 09:36 |
Als jij de portemonnee daarvoor wil trekken kun je er vast eentje kopen om die de hele dag heen en weer te laten rijden Oma Truus heeft ook goede herinneringen aan de stoomtrein, die rijden toch ook niet meer bij NS? | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 09:50 |
Vervoerders trekken ook de portemonnee om het hele Nederlandse spoornet te overspoelen met GTW's, terwijl de DM90 een kwalitatief goede trein is. Die eenheidsworst van enkel GTW (en een enkele Lint) op niet-geelectrificeerde spoorlijnen, maakt het voor de treinliefhebber niet leuker op. Je moet tegenwoordig als treinliefhebber al 500 kilometer richting het zuidoosten reizen om echte treinen te aanschouwen. Daarvoor is het allemaal hetzelfde spul van Bombardier, Stadler, Siemens en Alstom. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 09:54 |
Tsja, die GTW-eenheidsworst heeft airco, gelijkvloerse instap, actuele roesinformatie en stopcontacten. Dat zijn best wel belangrijke dingen tegenwoordig. | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 10:01 |
Gaat helaas wel ten koste van echte treinen. Die GTW-treinen heb ik inmiddels wel gezien. | |
JDude | dinsdag 5 december 2017 @ 10:05 |
"Welkom in de sprinter naar Schubbekuttenveen Science Park. Uw alcoholpromillage bedraagt 1,2." | |
ReisT | dinsdag 5 december 2017 @ 10:15 |
Stadler-spul is nou eenmaal de norm tegenwoordig, deal with it! En verder, in de toekomst kan je vast nog wel eens een keertje een ritje maken met de museum-buffel. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 10:27 |
Bedankt, combinatie van vlugge vingers en autocomplete | |
Yreal | dinsdag 5 december 2017 @ 10:39 |
Even erno zijn pohi lezen, ik kan me niet herrineren waar die altijd over zat te zagen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 10:39 |
Ze worden vervangen door FLIRT, niet door GTW. En krijg jeuk met ze moeten blijven. Dekentje mee in de winter, bij minder dan vijf graden zijn ze vooral bij de raamplekken niet warm te krijgen, in de zomer +40 omdat de ramen niet ver open kunnen. Daardoor valt er nauwelijks te werken. Anders ga jij nog even twee dagen heen en weer met die turkenbakken. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 10:41 |
IC Hoogeveen Brussel. Zonder tussenstops. Douanefaciliteiten worden aan boord afgehandeld. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 10:42 |
| |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 5 december 2017 @ 10:49 |
Hoe kun je 'allemaal hetzelfde spul' in dezelfde zin gebruiken met vier verschillende treinenbouwers | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 10:58 |
Op lange verbindingen als Zwolle-Enschede kan ik mij wel voorstellen dat DM90 niet erg prettig is bij warm weer of vorst. Maar DM90 inzetten op verbindingen waar reizigers doorgaans minder dan een half uur inzitten zoals Almelo-Mariënberg, Zutphen-Oldenzaal of Zutphen-Winterswijk kan best. Desnoods verlaag je als compensatie de frequentie naar 1x/uur, maar dan wordt het Nederlandse spoor tenminste weer opnieuw groots. En DM90 is in tegenstelling tot Plan V of Plan U geen oncomfortabel of gedateerd materieel. | |
b2py | dinsdag 5 december 2017 @ 11:00 |
Oh nu ik zie ook pas wie die onzin post over DM’90 | |
Erno-BE | dinsdag 5 december 2017 @ 11:02 |
Omdat echte treinen als DM90, BR612 of BR628 steeds meer verdrongen worden door Lint, GTW, Flirt of Talent2. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 11:03 |
Waarom geef je een antwoord op een vraag die niet gesteld wordt? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 11:05 |
Zutphen-Oldenzaal is even lang als Zwolle-Enschede op drie minuten na ofzo. Het is zeker wel gedateerd, het is niet oncomfortabel, als het precies 18 graden is buiten dan en droog maar wel een beetje bewolkt. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 11:07 |
Ik reis dus Zwolle-Hengelo iedere dag, ze kunnen mij gestolen worden. Geef mij maar wat modern materieel. | |
boriq | dinsdag 5 december 2017 @ 11:34 |
of als er weer eens een dieselmotor kapot is en ze dus op halve kracht rijden en dan heerlijk knie-aan-knie in de vierzits. Blij dat ik toen ik nog in Zwolle studeerde 's middags altijd via Deventer terug kon met de Pimpel naar Twente | |
b2py | dinsdag 5 december 2017 @ 11:46 |
Waarom reageer je hier überhaupt op | |
boriq | dinsdag 5 december 2017 @ 11:49 |
Het heerlijke avondje is weer gekomen, ook bij NS_online
| |
Dr_Flash | dinsdag 5 december 2017 @ 12:39 |
Hij doet het wel iig. Maar het is al weken zo. Ik weet het niet | |
Dr_Flash | dinsdag 5 december 2017 @ 12:40 |
Drie frikandellen en een broojke kèès, en een grote friet pesjoal, me dubbel marsjenèès | |
Dr_Flash | dinsdag 5 december 2017 @ 12:42 |
Nee, de vraag "En, Fles, wat mag het zijn?" was ook niet gesteld Moet niet gekker worden zeg, dat je alleen nog maar mag antwoorden op vragen die wel gesteld zijn Alsof je nooit meer ergens een mening over mag ventileren voordat iemand er naar vraagt | |
dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 13:14 |
NS is bezig met nieuwe flexibele abonnementen: http://nieuws.ns.nl/ns-flex-steeds-meer-details-bekend/ Je kunt daarmee tot een kwartier na inchecken nog een klassewissel doorvoeren, bijvoorbeeld als de 2e klas vol zit en je daarom toch 1e klas wil reizen. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 13:51 |
Ik zwaai even naar je, Fles. Heb een calamiteit in Deventer gekregen van de sint. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 14:42 |
Bron: RAIB | |
Mr_Klaasje | dinsdag 5 december 2017 @ 14:44 |
Wow... | |
Peterselieman | dinsdag 5 december 2017 @ 18:15 |
lekker dan ... | |
#ANONIEM | dinsdag 5 december 2017 @ 18:16 |
Turkenbakken | |
Peterselieman | dinsdag 5 december 2017 @ 18:16 |
Zo comfortabel is DM90 niet als alle stoelen bezet zijn. Dan zit je opgepropt in een vierzits. Plan T had op laatst dezelfde stoelen, maar daar zat bijna iedereen klem, omdat de stoelafstand te gering was | |
#ANONIEM | dinsdag 5 december 2017 @ 18:19 |
DM'90 is als passagier echt waardeloos. Ik ga nog liever naar een beschonken heroine prostitue om mijn zuurverdiende geld uit te geven, dan vrijwillig in DM'90 te moeten zitten. Manmanman. | |
derLudolf | dinsdag 5 december 2017 @ 18:27 |
Tanden die in eikel blijven hangen zijn niet fijn hoor. Of had de jouwe geen tanden meer? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 december 2017 @ 18:32 |
Nee. Ik moest haar slaan om haar bij bewustzijn te houden. | |
GlenSpey | dinsdag 5 december 2017 @ 18:40 |
komen we jou nou ergens op of rond t spoor nog tegen? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 december 2017 @ 18:48 |
Als reiziger. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 20:44 |
Boem in Duitsland: bij Meerbusch-Osterath zijn een goederentrein en een RegionalExpress van National Express rond 19:30 op elkaar gebotst. 20 gewonden. | |
dennistd | dinsdag 5 december 2017 @ 21:14 |
Zou achterop een achtergebleven goederenwagen geknald zijn: http://www.focus.de/panor(...)zten_id_7942916.html | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 21:51 |
Phieuw, gelukkig een Lint/GTW/moderne trein. Stel je voor dat het DM'90 geweest zou zijn. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 22:06 |
Groetjes uit Kopenhagen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 22:08 |
Hilsner tilbage! Hvor sover du? Hvordem er du i København? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 22:09 |
Pff, dat Hvordem moest van heeeeel diep komen. Ik hoop dat het goed is | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 22:10 |
Jeg sover i Nørrebro. Ik ben hier om even langs te gaan bij een klant (nouja, koffie te drinken bij de klant... dat wordt geen werkbezoek ), om een bezoekje te brengen aan Microsoft, en om de stad een beetje te verkennen. Ik ben vanmiddag hierheen gevlogen, zaterdag ga ik met de trein terug naar Breda. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 22:14 |
Ah, cool, ik hou heel veel van Nørrebro. Ik heb veel aan de Guldbergsgade gelogeerd boven een exclusieve club tegenover een zeeeer goede Italiaan gerund door Italianen en ook een paar straten verderop echt diep in de CPH-Bijlmer. Machtig mooie tijd en machtig koude Oud & Nieuw was dat. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 22:15 |
Mooi verhaal | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 22:16 |
Lekker kort Ik was al die keren met de trein trouwens. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 22:23 |
Ik had vandaag geen tijd (en zin) om een hele dag in de trein door te brengen. Vandaar de keuze om een halve dag te werken en daarna naar Schiphol te gaan voor een vlucht met Norwegian. Dat beviel trouwens prima: geen poespas (geen kraslotellende ) en er was zelfs wifi Zaterdag heb ik geen fluit te doen dus ga ik de toeristische route nemen. Ik ben benieuwd naar de boottocht | |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 december 2017 @ 22:29 |
Ja, vet leuk! Staan filmpjes op m'n YouTube-kanaal. | |
James1988 | dinsdag 5 december 2017 @ 22:29 |
Op dit moment ben ik invulling aan het geven aan jouw ondertitel en sig | |
b2py | woensdag 6 december 2017 @ 13:52 |
Hoop politie ineens langszoevend, aanrijding persoon op station Woerden zelf.. | |
greavy | woensdag 6 december 2017 @ 15:19 |
Via DBC:
| |
Salatrel | woensdag 6 december 2017 @ 15:24 |
en weer voorbij en dat is maar goed ook want ik moet straks naar leewarde | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 16:01 |
we leggen in het noorden de klemtoon anders | |
dennistd | woensdag 6 december 2017 @ 16:24 |
Volgens de adviesaanvraag NS Flex zouden er nog 880.000 (!) mensen met een ouderwetse voordeelurenkaart zijn http://www.locov.nl/Image(...)ex_tcm311-397354.pdf | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 16:28 |
ik ben er een van | |
James1988 | woensdag 6 december 2017 @ 16:30 |
Ik heb er ook eentje en gebruik hem nog regelmatig. | |
Salatrel | woensdag 6 december 2017 @ 16:32 |
dat neem ik jullie niet kwalijk hoor | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 16:34 |
Wij zeggen Leeuwwarden. Of je mag Ljouwert of Luwt zeggen | |
James1988 | woensdag 6 december 2017 @ 17:27 |
Een paar treinenplaatjes van vandaag. De authentieke Deense Neus, ook wel bekend als de IR4. De IC3 is het dieselbroertje van deze units. De AnsaldoBreda IC4, ook wel bekend als de "Deense Fyra" omdat er zo ontzettend veel problemen zijn geweest met de productie en de indienststelling van dit treintype. De IC2's, de tweebaksversie van hetzelfde model, heeft DSB inmiddels verkocht aan een Roemeense firma. Een SJ X2000 naar Stockholm, die vertrekt vanaf het enigszins afgelegen spoor 26. Je kunt er alleen komen door over een ander perron te lopen, dat niet overdekt is. Geen al te beste stadsentree als je het mij vraagt... De S-Tog van Kopenhagen, ofwel een S-Bahn. Voorzien van wifi. Wat me opviel aan de S-Tog is hoe breed de bakken zijn, het zijn balzalen op wielen. Voor fietsvervoer is volop plek. | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 december 2017 @ 17:57 |
En de wifi is achterlijk goed <3 | |
b2py | woensdag 6 december 2017 @ 18:04 |
https://www.parool.nl/ams(...)t-ontslaan~a4543627/ Driewerf hoera | |
Kansenjongere | woensdag 6 december 2017 @ 18:26 |
Wel eerlijk van het AMK dat ze toegeven dat de reiziger er bij hen niet toe doet. | |
J.B. | woensdag 6 december 2017 @ 18:49 |
Ook ik heb nog een voordeelurenabonnement Toen ik in Kopenhagen was drie jaar geleden vertrok de trein van precies dezelfde plaats, bizar dat het nog steeds hetzelfde perron is. Toen ik doorreisde naar Stockholm miste ik dat ding 's ochtends vroeg zelfs bijna omdat ik het perron niet kon vinden Wat ter plaatse overigens wel veranderd is zijn de hekken, die waren er toen nog niet zover ik me kan herinneren... | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 december 2017 @ 18:57 |
Dat is juist omdat spoor 21(geloof ik?) makkelijk af te sluiten is, die hekken zijn er omdat er 100% grenscontrole tussen Denemarken en Zweden is(was?) en de X2000 stopt niet in Kastrup dus de controle vindt hier plaats. | |
b2py | woensdag 6 december 2017 @ 18:59 |
Dr_Flash | woensdag 6 december 2017 @ 19:06 |
Nou wat lollig | |
derLudolf | woensdag 6 december 2017 @ 19:12 |
Die bovenkant is er wel heel netjes afgescheurd. Zat er een breuklijn ofzo | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 19:18 |
Het is nou niet echt de tijd van het jaar om een cabriobus op je routes te introduceren | |
b2py | woensdag 6 december 2017 @ 19:19 |
Wat verwacht je voor 7 euro? | |
dennistd | woensdag 6 december 2017 @ 19:56 |
Bij mij betaal je tot het eindpunt een euro minder en mijn dak zit er nog op | |
b2py | woensdag 6 december 2017 @ 19:59 |
Ik las trouwens dat er op Amsterdam - Eindhoven wordt aangegeven bij welke letters de trein stopt in de NS App. | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 20:57 |
Kunnen de nummertjes nog kleiner? De reizigers van Arriva kregen vanmiddag tussen Groningen en Leeuwarden wel waar voor hun geld. Defecte trein tussen Leeuwarden en Hurdegaryp, waardoor treinen te kort reden en mensen volgens Sikkom zelfs opgestapeld in de WC waren https://www.sikkom.nl/cry(...)r-tussen-050-en-058/ | |
Wertha | woensdag 6 december 2017 @ 21:01 |
Dit was mij gisteren op station Eindhoven voor het eerst opgevallen bij de intercity ri. Weert. Klopte (nog) niet helemaal. Overigens worden niet alleen de letters weergegeven. Ook symbolen van (rol)trap en lift staan erbij. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 6 december 2017 @ 21:56 |
Op Schiphol doen ze dat ook merkte ik vorige week toevallig. Alleen jammer dat er alleen letters op spoor 3/4 staan en niet op spoor 1/2 waar mijn trein kwam | |
BLS | woensdag 6 december 2017 @ 22:18 |
Er gaat voorlopig geen trein stoppen in Zwolle Stadshagen... http://www.treinreiziger.(...)tadshagen-uitgesteld | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 22:23 |
Dat niet alleen, maar er zijn ook al problemen met de onderstations | |
BLS | woensdag 6 december 2017 @ 22:48 |
Het lijkt erop dat ProRail de boel behoorlijk verkloot heeft. | |
dennistd | woensdag 6 december 2017 @ 23:01 |
Tja, de onderstations schijnen berekend te zijn op SLT's ipv de veel krachtiger FLIRTs.... | |
James1988 | woensdag 6 december 2017 @ 23:04 |
Echt, hoe krijg je zoiets voor elkaar... | |
Peterselieman | woensdag 6 december 2017 @ 23:09 |
Hebben ze de engineers van Berlijn Brandenburg ingehuurd ofzo? | |
dennistd | woensdag 6 december 2017 @ 23:33 |
Tja.. De specificaties van de FLIRT zullen op dat moment nog wel niet bekend zijn geweest dus heeft men gewoon het snelste NL-materieel dat er toen was als voorbeeld genomen. Een SLT heeft 1500-2000kW vermogen, een FLIRT 3000kW | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 05:30 |
Die tijdelijke snelheidsbeperking van 100 km/u op die lijn was al een beetje een weggevertje... | |
renwan | donderdag 7 december 2017 @ 05:36 |
Dan sla ik je sowieso voor je bek, omdat het kan. Kusje | |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 05:52 |
Als een trein met minder vermogen in theorie de rijtijden met 140 moet kunnen halen en een stop in stadshagen moet dat voor een krachtigere trein toch ook geen probleem zijn? Vermogen beperken tot 2000kW en gaan | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 07:03 |
Ik zat even te zoeken, maar ik lees iets over dat de bovenleidingsconstructie over een lengte van een ruime kilometer niet voldoende verankerd zou staan en daardoor ook de 140 niet aan zou kunnen. | |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 07:53 |
Dat is dus hele andere koek dan de stroomtoevoer, kon het me al nauwelijks voorstellen.. | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 08:05 |
Stroomtoevoer kan ook prima hoor. Genoeg baanvakken met dat soort beperkingen, dat kan je bij veel treinen ook in de software inprogrammeren. Maar het verhaal over die masten komt overeen met de Tijdelijke Snelheidsbeperking die er in ligt. | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 08:12 |
Er gaat weer een hoop mis vandaag. Defecte trein bij Weesp, nog eentje op de HSL... | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 08:13 |
Neu, niks op de HSL. Wel bij Sloterdijk, daardoor diverse treinen, waaronder meerdere HSL, opgeheven. | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 08:17 |
Oh nou ja, komt op hetzelfde neer he | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 december 2017 @ 09:07 |
Maar FLIRT is toch beperkt op 65% van het vermogen in NL? | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 09:18 |
Nee, er mag maximaal 60% tractie gegeven worden bij NS. Bij andere vervoerders zelfs maar 50%, geloof ik. Dus op hogere snelheden kom je gewoon aan de maximale stroomafname. | |
MTL | donderdag 7 december 2017 @ 09:22 |
Ah, ik zie het verschil. Zwolle - Kampen heeft beperkingen vanwege de bodemgesteldheid, Zwolle - Wierden heeft beperkingen in de maximale stroomafname Succes, Keolis | |
Peterselieman | donderdag 7 december 2017 @ 09:43 |
Tsja, die beperking in de tractie is puur omdat het Nederlandse spoor niet berekend is op snel optrekkende treinen | |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 10:20 |
Die sturen de rekening wel naar de infrabeheerder eah | |
Salatrel | donderdag 7 december 2017 @ 10:25 |
beperkt zijn ze helemaal niet. 100% kan gewoon gegeven worden er zit slechts een stickertje op met max 60% (iig bij NS) eea heeft te maken met stop/door schakelingen bij stations waar een overweg na het station ligt. Bij 100% tractie met een flirt ben je bij de overweg voordat de bomen naar beneden zijn. Volgens mij mogen de r-net flirtjes op Gouda - Alphen gewoon 100% rijden maar zeker weten doe ik dat ook niet | |
Bitlord | donderdag 7 december 2017 @ 10:39 |
Intercity Zwolle - Kampen dus vanaf de nieuwe dienstregeling, wie had dat ooit verwacht? | |
Salatrel | donderdag 7 december 2017 @ 11:00 |
zijn er al kamervragen gesteld? | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 11:21 |
Wat weer een flater https://nos.nl/artikel/22(...)-kampen-te-zijn.html | |
J.B. | donderdag 7 december 2017 @ 11:27 |
Wat is dan het probleem met die bodem? Is de hele spoorbaan instabiel of enkel de bovenleidingsmasten? Lijkt me dat het in het eerste geval wel een enorm duur geintje gaat worden... | |
Salatrel | donderdag 7 december 2017 @ 12:01 |
Lijkt delft wel je mocht er 100, men investeerde een miljard en de stad ging er bijna aan failliet en nu mag je er 80 | |
boriq | donderdag 7 december 2017 @ 12:02 |
Die slechte bodemgesteldheid tussen Kampen en Zwolle, en de beperkte stroomafname tussen Raalte en Zwolle zullen wel worden opgelost de komende maanden, de onkunde van Overijsselse statenleden op het gebied van openbaar vervoer is iets waar maar weinig aan zal gebeuren de komende maanden. Het eerste artikel op de pagina van een partij met een bijna gekopieerde tekst van RTV Oost (die het weer kopieerden van de Telegraaf) heb ik al gezien het houdt niet op, niet vanzelf | |
dennistd | donderdag 7 december 2017 @ 12:06 |
De beperkingen op Zwolle-Wierden zijn er vooral omdat de bovenleiding niet berekend is op twee tegelijk optrekkende treinen van twee stellen. Tja, en laat twee tegelijk optrekkende treinen zou precies een kenmerk van enkelspoor zijn waar je weinig aan kunt doen Overigens hoorde ik dat er 's avonds op Raalte Hbf gecombineerd gaat worden met de daar eindigende laatste sneltrein | |
DriekOplopers | donderdag 7 december 2017 @ 12:38 |
| |
dennistd | donderdag 7 december 2017 @ 12:42 |
Goed dat je er bent, want dat idee van jou voor die pendeltrein is technisch onmogelijk. Dat had je zelf natuurlijk ook kunnen bekijken.... Zwolle-Kampen is één blok dus kunnen er nooit twee treinen tegelijk onderweg zijn | |
DriekOplopers | donderdag 7 december 2017 @ 12:45 |
Wij verwachten dat ProRail hier met een out-of-the-box oplossing komt. We leven (bij wijze van spreken dan) in het jaar 2017, niet 1921. Zie verder de bekende groengekleurde website. En nu maak ik dat ik hier weg kom, voordat de scheldpartijen en beledigingen weer losbarsten. Je weet tog... [ Bericht 1% gewijzigd door DriekOplopers op 07-12-2017 12:52:39 ] | |
dennistd | donderdag 7 december 2017 @ 12:50 |
Als we in 1921 leefden dan was er gewoon op rood vertrokken uit Zwolle, met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik dacht dat jij altijd meteen moord en brand schreeuwde als er iets op veiligheidsgebied mogelijk niet helemaal 100% was? | |
ReisT | donderdag 7 december 2017 @ 13:05 |
Dat lijkt me niet zo gek, het zijn tweetjes, die hebben maar de helft van het vermogen van drietjes en viertjes. | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 december 2017 @ 13:05 |
1921 past prima bij het design en de leesbaarheid van dat broddelwerk dat jij een website durft te noemen. | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 december 2017 @ 13:06 |
Kom nou, alleen als NS de regels overtreedt eah, de andere vervoerders gebruiken hem als handpop, liefst van meerdere andere staatsbedrijven tot aan de oksel d'rin. | |
Maegrim | donderdag 7 december 2017 @ 14:03 |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 14:04 |
Eerst stond er ‘NS slaat nieuw.. etc’ 😂😂 | |
DriekOplopers | donderdag 7 december 2017 @ 17:26 |
Wij spreken van "vintage". | |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 17:35 |
VBOV tegenwoordig overlopen met hipsters? | |
DriekOplopers | donderdag 7 december 2017 @ 19:08 |
We doen ons best. Maar ja, we zitten met een oververtegenwoordiging van kalende mannen. Dus een groot aandeel van kerels met een staartje, een hip mutsje en allemaal aan de linksgedraaide eikeltjeskoffie, nee, dat wordt 'm niet... | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 19:21 |
Goed punt wel, dat je site ook moet werken op die bricks waar de bejaarden nog mee werken | |
DeaDLocK2K | donderdag 7 december 2017 @ 20:28 |
Aldus NS naar aanleiding van de meest recente prestatiecijfers over de hogesnelheidslijn. | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 21:06 |
Vanoggel reed er weer niks over die kutlijn omdat er blijkbaar bij sloterdijk wat stuk was | |
Duvel | donderdag 7 december 2017 @ 21:39 |
Interessant, waar heb je dat gevonden? | |
Adrie072 | donderdag 7 december 2017 @ 21:46 |
Beetje saai.... | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 21:50 |
Zozo dat heeft wat slijpschijven gekost | |
b2py | donderdag 7 december 2017 @ 21:53 |
Niet lelijker op geworden | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 21:55 |
Dat niet nee | |
Adrie072 | donderdag 7 december 2017 @ 21:56 |
Nou een beetje kleur erop had wel gemogen of zal dat nog komen? | |
Dr_Flash | donderdag 7 december 2017 @ 21:56 |
Nee stel je voor dat hij opvalt | |
Frozen-assassin | donderdag 7 december 2017 @ 21:57 |
Dan weet iedereen dat ie weer stuk is. Moet je niet hebben nee | |
Adrie072 | donderdag 7 december 2017 @ 21:58 |
Zeg maar, een trein die niet opvalt kan ook niet uitvallen, zoiets | |
James1988 | donderdag 7 december 2017 @ 22:12 |
Er zal vast nog wel wat kleur op komen, en logootjes enzo. | |
Dr_Flash | vrijdag 8 december 2017 @ 00:37 |
Als daar een persconferentie over komt is de SHIT AAN dat snap je zelf ook wel | |
James1988 | vrijdag 8 december 2017 @ 11:27 |
DSB kan er ook wat van qua pretparkroosters... eerder vanochtend is er een persoon aangereden bij Hellerup. Er zijn nu verstoringen en treinuitval op alle S-Toglijnen door personeelstekort (als ik de site goed begrijp), zelfs op lijnen die niet langs Hellerup komen. | |
PluggieOD | vrijdag 8 december 2017 @ 12:39 |
Iedereen weet dat die treinen niet slecht zijn. Helaas zijn ze extreem milieuvervuilend. Erna pakken we de Astra uit 1993. Echt iedereen kotst die Groningen kolencentrale milieuvervuilende trein uit. | |
PluggieOD | vrijdag 8 december 2017 @ 12:40 |
Behalve sommige SJW hippies. Maargoed. | |
dennistd | vrijdag 8 december 2017 @ 12:46 |
Treinen zijn heel milieuvriendelijk hoor | |
Fred | vrijdag 8 december 2017 @ 12:48 |
Nou nog een Mr. Fusion en Flux Capaxitor erop en dat ding opstoken tot 140km/h, kan-ie zo terug naar de jaren '80. | |
PluggieOD | vrijdag 8 december 2017 @ 12:50 |
Maar dat soort treinen zijn wel milieu-vriendelijk. | |
PluggieOD | vrijdag 8 december 2017 @ 13:02 |
Union Pacific Big Boy: | |
Fred | vrijdag 8 december 2017 @ 13:07 |
Over milieuonvriendelijk gesproken: | |
Dr_Flash | vrijdag 8 december 2017 @ 13:27 |
De helft van dat filmpje is reclame voor een hostingboer | |
Fred | vrijdag 8 december 2017 @ 13:28 |
Das idd een beetje jammer de laatste tijd op YT. | |
PluggieOD | vrijdag 8 december 2017 @ 13:29 |
Je mag wel meerijden. | |
Salatrel | vrijdag 8 december 2017 @ 14:10 |
De 1304 staat inmiddels bij de “blokjesloc” op de kijfhoek | |
Maegrim | vrijdag 8 december 2017 @ 14:39 |
Okee | |
b2py | vrijdag 8 december 2017 @ 17:32 |
Er rijden treinen kijfhoek - Tata toch? | |
boriq | vrijdag 8 december 2017 @ 19:21 |
Bij Goverman trekken ze de portemonnee, waar nog een briefje van €150 miljoen in zat:via ovmagazine | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 december 2017 @ 19:38 |
Als ze nou niet de duivel en z'n moer gesaneerd hadden....... | |
Goverman | vrijdag 8 december 2017 @ 19:47 |
Jep... We krijgen 150 mln voor behandelen en opstellen. Mooi geregeld toch? | |
b2py | vrijdag 8 december 2017 @ 19:56 |
Drie jaar te laat maar dat terzijde | |
b2py | vrijdag 8 december 2017 @ 20:00 |
Hihi terzijde | |
Peterselieman | vrijdag 8 december 2017 @ 20:10 |
zolang het maar ingezet wordt op plekken waar het geld het hardst nodig is | |
Peterselieman | vrijdag 8 december 2017 @ 20:11 |
Zoveel staat er niet terzijde | |
Stefanovic83 | vrijdag 8 december 2017 @ 20:23 |
Zo na 5,5 jaar woon-werk met de auto neem ik sinds deze week weer de trein (Almere Buiten - Duivendrecht). Eerste conclusie: NS heeft het nu wel beter voor mekaar. Kon alle keren zitten, maar 1x vertraging, geen sardientjes. Ik mis alleen nog de stopcontacten en verbaasd dat er nog oude VIRM rijdt | |
Salatrel | vrijdag 8 december 2017 @ 20:50 |
en maar hopen dat je niet zon pannenkoek treft die vergeet te stoppen op Buiten.... | |
James1988 | vrijdag 8 december 2017 @ 21:33 |
Wat plaatjes van vandaag De reisinformatieschermen van Banedanmark zijn zo te zien gebaseerd op Chrome. De dame naast me in de metro dacht vast iets als "weer zo'n kuttoerist die niet gewend is aan automatische treinen" De metro van Kopenhagen rijdt sinds 2002. De treinen zijn gebouwd door AnsaldoBreda en doen het uitstekend Deense dieselpower in de vorm van locomotiefreeks ME, die een set Bombardier-dubbeldeksrijtuigen voortduwt. DSB's Dosto's zijn vrijwel gelijk aan die van DB Regio. In Denemarken kent men het "Rejsekort"-systeem als landelijk betaalmiddel in het openbaar vervoer. Het systeem kent veel gelijkenissen met de OV-chipkaart: het is veel duurder geworden dan aanvankelijk gedacht, het is veel later opgeleverd en er is veel kritiek vanuit de eindgebruikers. Bij de uitrol van Rejsekort is ervoor gekozen om alleen maar paaltjes te plaatsen, er zijn geen poortjes. In tegenstelling tot hun Nederlandse broertjes kunnen deze paaltjes alleen maar gebruikt worden om in óf uit te checken. Als je erop tikt vertelt het paaltje je wat hij doet. En als afsluitertje van de dag: een video van een vertekkende S-Tog. | |
desbarts | vrijdag 8 december 2017 @ 22:56 |
Verdomme zeg: 1 vlokje sneeuw en de treinen rijden gewoon optijd vandaag. Is zelfs de laatste zekerheid (nl. geen stiptheid bij sneeuw) niet meer zeker. Waar gaat het toch heen met het spoor. Waar blijven de kamervragen? Gelukkig was het op de weg en op schiphol wel een puinhoop *sarcasm off* | |
ReisT | vrijdag 8 december 2017 @ 23:01 |
Waarom hadden ze die ook alweer gekocht? O ja, omdat die treinen van AnsaldoTilburg te lang op zich lieten wachten. Die paaltjes vind ik wel leuk, ik tikte die dus elke keer aan als ik er langs liep. Sjek ind, sjek ud. | |
James1988 | vrijdag 8 december 2017 @ 23:09 |
DSB had al een aantal dubbeldeksrijtuigen, die leasten ze van Bombardier. Toen duidelijk werd hoe groot de problemen met de IC4's waren werden extra rijtuigen aangekocht. DSB is bezig met het aanschaffen van e-locs om met deze rijtuigen te rijden. Ik snap je | |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 00:22 |
| |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 00:38 |
De auto ook 👌🏼 | |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 01:19 |
Delft Zuid wordt Delft Campuspark | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 01:31 |
Park 👌🏼 | |
desbarts | zaterdag 9 december 2017 @ 07:51 |
Vandaag rijdt in de stopper zwolle - groningen DM'90 | |
Mr.Jorn. | zaterdag 9 december 2017 @ 10:18 |
Iemand fotootje? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 9 december 2017 @ 10:58 |
Want je weet niet hoe een DM90 eruit ziet? | |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 11:01 |
Niet daar, wel in Borne eenzelfde combi tien minuten geleden: | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 9 december 2017 @ 11:23 |
| |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 11:25 |
Ik las het ja... Best kan dat er het nodige doorgebrand is daar denk ik. | |
James1988 | zaterdag 9 december 2017 @ 12:08 |
Groetjes vanuit de Eurocity Kopenhagen - Hamburg. Wat een heerlijke trein is deze IC3 | |
Dr_Flash | zaterdag 9 december 2017 @ 12:12 |
Lekker de boot op zomedalek? | |
James1988 | zaterdag 9 december 2017 @ 12:14 |
Precies | |
Shakaloha | zaterdag 9 december 2017 @ 12:15 |
Leuk. | |
HaverMoutKoekje | zaterdag 9 december 2017 @ 12:31 |
hey, leuk idee | |
DeaDLocK2K | zaterdag 9 december 2017 @ 12:54 |
In een dronken bui na 4 uur wachten op de volgende ICE op het nutteloze stuk beton en glas wat Rødby Færge heet, kan je er echte hiphoptracks mee mixen joh. | |
James1988 | zaterdag 9 december 2017 @ 13:59 |
En daar gaan we | |
ReisT | zaterdag 9 december 2017 @ 16:24 |
NS is blijkbaar flink met materieel aan het slepen, er kwamen net vier (!) aan elkaar gekoppelde stellen DM'90 door Utrecht gebuffeld. | |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 17:11 |
Morgen DM90 door de Achterhoek en op de Maaslijn: Zl v.10:09 Dv a.10:32/v.10:49 Zp a.11:01/v.11:27 Rl a.11:44/v.11:45 Ww a.12:09/v.12:16 Dtc a.12:57/v.13:07 Ah a.13:43/v.14:26 Nm a.14:39/v.14:54 Vlb a.15:20/v.15:26 Br a.16:14 Afkortingen moet je zelf maar even opzoeken, ik zit mobiel. | |
drakin | zaterdag 9 december 2017 @ 17:29 |
Ik reis alleen maar veel binnen NL, weekendabo eerste klas, maar best irritant als het daar voller zit dan in de tweede klas. Dus op naar Hoogeveen zonder stopcontact. Hopen dat de telefoon het haalt | |
James1988 | zaterdag 9 december 2017 @ 17:38 |
Was leuk | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 17:41 |
Aangepaste dienstregeling morgen ‘Het weg-, lucht- en spoorvervoer heeft er last van en dat is voor ons een goede reden om de dienstregeling aan te passen.’ | |
Dr_Flash | zaterdag 9 december 2017 @ 17:56 |
Iedereen met meer dan een kwart hersencel in zijn lijf weet dat je met dit weer als het even kan thuis moet blijven. Ik was eigenlijk van plan geweest om dit weekend naar de kerstmarkt in Bremen te gaan, vliegen vanaf Schiphol. Toch maar niet gedaan uiteindelijk. En terecht, krijg net een SMS dat mijn terugvlucht geannuleerd is. Nou, prima, ik zit warm en droog | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 18:34 |
We zijn dus inmiddels zo ver dat als er vijf cm sneeuw valt het hele land plat moet en we ons er verder bij neerleggen? Man man man | |
Salatrel | zaterdag 9 december 2017 @ 18:37 |
Ik leg mezelf thuis plat op de bank. | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 18:40 |
Ah het zit hem ook in de combinatie met zware windstoten lees ik net | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 19:08 |
Ik zit te zappen en kwam het volgende tegen. Het heeft geen fuck te maken met treinen maar wel met Hoogeveen ( ) dus vandaar. Vandaag was in Hoogeveen het eerste NK stokpaardjesrijden. Ja precies wat u denkt. Kinderen met een stok door de benen en een parcours afleggen | |
dennistd | zaterdag 9 december 2017 @ 19:12 |
Schijnt in Finland een doodnormale sport te zijn... | |
Peterselieman | zaterdag 9 december 2017 @ 19:22 |
Klopt. Er schijnt zelfs een keuring vooraf te zijn om te kijken of de paarden die deelnemen wel gezond zijn | |
Kentekenplaat | zaterdag 9 december 2017 @ 20:53 |
Noem het maar saai. Een trein die elk moment met onderdelen kan gaan strooien of in de fik kan vliegen. | |
derLudolf | zaterdag 9 december 2017 @ 20:58 |
Ziet er beter uit dan die zuurstok livery. | |
Dr_Flash | zaterdag 9 december 2017 @ 21:54 |
Doe normaal man Geweldige treinen zijn het | |
Kentekenplaat | zaterdag 9 december 2017 @ 23:11 |
| |
Peterselieman | zaterdag 9 december 2017 @ 23:12 |
Kunstwerken | |
b2py | zaterdag 9 december 2017 @ 23:13 |
Er is zit geen milliliter beton in hoor | |
Peterselieman | zaterdag 9 december 2017 @ 23:15 |
Als je in een Duitse S-bahn een muurtje kunt metselen dan moet het vol laten lopen van de V250 ook geen probleem zijn | |
Peterselieman | zaterdag 9 december 2017 @ 23:19 |
hoewel ... | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 00:13 |
Vandaag Kopenhagen - Breda via Hamburg/Düsseldorf/Venlo/Eindhoven gedaan, en dat beviel goed. Hier en daar werd het even krap, maar uiteindelijk ben ik mooi op tijd in Breda aangekomen - In Puttgarden waren er technische problemen met de trein, wat uiteindelijk 12 minuten vertraging opleverde. - De RE13 van Düsseldorf naar Venlo vertrok met +6 uit Mönchengladbach waardoor de 7 minuten overstap in Venlo de mist in leek te gaan. Gelukkig zat er een Verstappen op de bok en was de aankomst in Venlo slechts +3, waardoor ik nog 4 minuten had voor de overstap. - In Eindhoven had ik een minuut voor de overstap op de IC naar Breda. Niet heel ruim, maar gelukkig cross-platform. Al met al heb ik een leuke dag gehad. En de reis kostte me nog geen 45 euro | |
dennistd | zondag 10 december 2017 @ 02:03 |
De Stoom Stichting Nederland organiseerde vandaag haar jaarlijkse kerstrit. Nadat vorig jaar het Dickensfestijn in Deventer bezocht was werd dit jaar vanuit Rotterdam koers gezet naar de Veluwsche Kerstmarkt bij de VSM in Beekbergen. Nadat de heenreis vanochtend omgeleid werd via Utrecht-Arnhem-Dieren vanwege een op het spoor gevallen hoogspanningsleiding tussen Amersfoort en Apeldoorn ging de terugreis vanavond gewoon zoals gepland over de Veluwe. Na aankomst vanuit Beekbergen staat de 01 1075 met vrijwel het gehele rijtuigpark van de SSN te wachten om als Railexperts-trein 39386 uit Apeldoorn te kunnen vertrekken terug naar Rotterdam. | |
Duvel | zondag 10 december 2017 @ 09:51 |
Prachtplaat! | |
drakin | zondag 10 december 2017 @ 11:03 |
Ik zit anders lekker in de trein die normaal rijd Even voor de buien naar huis toe | |
Salatrel | zondag 10 december 2017 @ 11:46 |
Het bericht was poosje terug al voorbij gekomen maar was er al beeld? | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 11:47 |
Ook voor de foto van Dennis | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 11:56 |
| |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 11:57 |
Hmm. Blijkbaar mogen alleen blinden blijven staan. De rest kan gewoon op z'n plaat stuiteren /zurekut Maar de loc en de trein staan er mooi op Dennis! | |
Salatrel | zondag 10 december 2017 @ 12:26 |
Een blinde ziet het niet aankomen de rest wel (als ze hun smartphone even een paar tellen in de zak laten zitten ) | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 10 december 2017 @ 12:37 |
15 kilovolt is niet goed voor je dus niet te dicht bij de bovenleidingen komen NWS / Mannen geëlektrocuteerd bovenleiding met 15.000 Volt | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | zondag 10 december 2017 @ 12:41 |
Mooie foto | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 13:13 |
Zoiets is bij ons ook al eens gebeurd, een jongen van een jaar of 15 raakte de bovenleiding van de HSL met zijn voet en kreeg 25 kV door zich heen. Dat heeft hij niet overleefd. | |
TjjWester | zondag 10 december 2017 @ 13:20 |
Arriva zwaar in de problemen in limburg en brabant, dienstregeling ligt op zijn gat. | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 13:33 |
De busjes ja | |
TjjWester | zondag 10 december 2017 @ 13:35 |
Nee ook trein heeft last, eigen ervaring. | |
Yreal | zondag 10 december 2017 @ 13:36 |
En ik maar denken dat door die winterdienstregeling de problemen snel konden worden opgepakt. Het enige verschil is dat er nu 2 treinen per uur stilstaan ipv 4. | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 13:59 |
Arriva redt het niet eens met twee treinen per uur | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 14:28 |
Gouda plat | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 14:37 |
Jazeker Maar niet alleen het OV heeft last hoor:
| |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 14:45 |
Ik ben bewust gisteravond ook maar gaan rijden ipv vandaag | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 14:51 |
Als ik zie hoe het vandaag gaat vind ik het helemaal niet erg dat ik gisteren van Kopenhagen naar Breda ben gereisd | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 15:05 |
En Utrecht klapt er ook uit, op z'n minst qua bussen: | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 16:13 |
Vlucht van vanochtend was dus geannuleerd, "vervangende" vlucht zou eerst maandagavond om 18:05 gaan. ...... Maar ik krijg net bericht dat die ook geannuleerd is Het is dat ik thuis gebleven ben en erom kan lachen, maar serieus dit is toch niet te accepteren man | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 16:15 |
En dat weten ze nu al? | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 16:17 |
Kennelijk | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 16:20 |
NS zal morgen ook wel een aangepaste dienstregeling hebben ivm het weer. | |
greavy | zondag 10 december 2017 @ 16:47 |
Morgen zou het nog erger worden als vandaag | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 17:38 |
Hoezo? Het zou gaan dooien, morgen is alles weer weg als het goed is. | |
DriekOplopers | zondag 10 december 2017 @ 17:39 |
op ns.nl Reisinformatie / Update situatie op het spoor Laatst gewijzigd: 10 december 2017, 16.55 uur De afgelopen uren is de hinder van het winterse weer op het spoor flink toegenomen. Op diverse trajecten moeten reizigers rekening houden met een langere reistijd of uitval van treinen. Wij adviseren u om, als dit enigszins mogelijk is, uw reis voor vanavond uit te stellen. | |
Piles | zondag 10 december 2017 @ 17:42 |
En morgenmiddag komt er weer een nieuwe lading | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 17:42 |
Als ik de weersvoorspelling mag geloven komt er nog neerslag aan en zullen de temperaturen amper boven het vriespunt uitkomen. Kans op gladheid dus | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 17:45 |
Morgenmiddag weer hetzelfde liedje: https://nos.nl/artikel/22(...)e-dag-op-de-weg.html | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 17:53 |
Die klucht met dat vliegtuig neemt ook langzamerhand epische proporties aan. Laatste bericht is dat ik maandagavond om 17:00 vertrek naar München en daar moet overstappen voor Amsterdam. | |
derLudolf | zondag 10 december 2017 @ 17:55 |
Logische route wel Met welke maatschappij zou je vliegen dan? Lufthansa? | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 17:55 |
ja dat zou dan Lufthansa worden. En de trein is ook niet echt een optie met dit weer | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 december 2017 @ 17:58 |
Nou ja, de mensen die de wissels moeten repareren kunnen nu ook geen 130 rijden natuurlijk. Grootste voordeel van deze dienstregeling is mijn inziens dat het personeel niet meer van trein wisselt en dus niet kwijt kan raken in de bijsturing en dat je gestrande treinen makkelijker kan terughalen, omdat er minder filevorming is op het spoor. | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 18:03 |
In het ergste geval krijg je een taxi of proppen ze je in een hotel. Een vriend van me heeft wel eens een taxi van Keulen naar Zandvoort gekregen van Deutsche Bahn | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 18:19 |
Ja, maar er moeten nu ZO veel mensen vervoerd worden, daar zijn bij lange na nooit genoeg taxi's voor natuurlijk. | |
ziggyziggyziggy | zondag 10 december 2017 @ 18:22 |
Limo's inzetten dus. | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 18:25 |
Flixbussen inzetten. Of spelersbussen van voetbalteams. | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 18:31 |
Ik zag ook ergens dat een supportersbus van Vitesse door de fans geduwd moest worden op weg naar Sparta. Die wedstrijd werd trouwens afgelast | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 18:36 |
Winters weer houdt aan, ook maandag een aangepaste dienstregeling | |
JDude | zondag 10 december 2017 @ 18:40 |
Ik ben ook eens na een bedrijfsuitje met de spelersbus van NAC van Antwerpen naar Breda gebracht. Zo'n busbedrijf zou ook wel gek zijn om 'm 345 dagen per jaar stil te laten staan. | |
derLudolf | zondag 10 december 2017 @ 18:48 |
Sowieso stelt een spelersbus niet veel voor, tenminste die van Zwolle, Vitesse en Groningen niet. Zijn mooie touringcars hoor, maar niet anders dan een andere. | |
JDude | zondag 10 december 2017 @ 18:53 |
Die van NAC had wat sjiekere stoelen waarvan een deel rond een lange tafel, maar enorm spectaculair ook weer niet nee. | |
Yreal | zondag 10 december 2017 @ 20:23 |
Wacht, we konden door preventief schrappen toch sneller problemen oplossen? | |
Mr_Klaasje | zondag 10 december 2017 @ 20:49 |
Ik vind de ellende nog lang niet zo erg als bij die voorjaarsstorm van 2014 of die winterdagen in 2010 en 2011. Er is vooralsnog geen volledig ontspoorde dienstregeling. | |
b2py | zondag 10 december 2017 @ 21:05 |
Voorbereiding is van hoger niveau maar nog zeker niet hoog genoeg | |
Dr_Flash | zondag 10 december 2017 @ 21:11 |
Niks geleerd he. De Maatregelen zijn gewoon "hopen dat het niet gaat sneeuwen deze winter". Kansloos kansloos kansloos. No further questions | |
Adrie072 | zondag 10 december 2017 @ 21:56 |
Na Uitgeest ligt nu ook Hoorn eruit, Heel Alkmaar en daarboven afgesloten..... Uhmm er lijkt toch nog wel wat te rijden, gelukkig maar! [ Bericht 28% gewijzigd door Adrie072 op 10-12-2017 22:02:42 ] | |
Hamlapjes | zondag 10 december 2017 @ 22:13 |
Jongens, ik heb vandaag bijna 7 uur gedaan over Almelo - Tilburg, echt waar. Ben bijna in heel Nederland geweest. | |
J.B. | zondag 10 december 2017 @ 22:24 |
Iemand enig idee hoe gtbv werkt bij de SNCF? Mijn eerste ervaring met TGV is er namelijk een om snel te vergeten Ik moest van Lille naar Brussel-Zuid maar de machinist stond om weet ik welke reden in Brussel... Het weer in Frankrijk was overigens prima. Uiteindelijk met een uur vertraging staand in een stampvolle Thalys alsnog in Brussel gekomen. | |
James1988 | zondag 10 december 2017 @ 22:26 |
Had je een ticket voor Thalys, of voor een SNCF TGV? Voor SNCF kun je hier terecht: http://www.sncf.com/en/services/customer-service/claim-form Voor Thalys hier: https://www.thalys.com/nl(...)raging-thalystreinen | |
boriq | zondag 10 december 2017 @ 23:20 |
Die rijden wel mooi door, nu weer onderweg naar Enschede vanuit Berlijn met de flixbus en ondanks de max 60 borden boven de snelweg gewoon strak 100 blijven rijden in de sneeuw. Over treinen gesproken, had in Berlijn een hotelkamer met een mooi uitzicht op de Berliner Stadtbahn bij Zoologischer Garten. | |
ziggyziggyziggy | maandag 11 december 2017 @ 00:41 |
Wat wil je dan doen? Bomen verbieden om te vallen? Wissels maken zonder bewegende delen? De natuur doet zijn ding en het is een illusie dat we er geen last van zullen hebben. Het enige wat we kunnen doen, is dat het niet ontregeld raakt waar geen storing is. En volgens mij lukte dat vandaag beter dan een paar jaar terug. | |
Yreal | maandag 11 december 2017 @ 00:42 |
niet van tevoren alles al schrappen om verstoringen op te vangen en dan alsnog niet te rijden de rest van de dag bij sneeuw. | |
James1988 | maandag 11 december 2017 @ 00:47 |
Een paar jaar terug was er een voorstel van een paar studenten voor een 'wintervast wissel' of zoiets, is daar eigenlijk ooit nog iets uit voortgekomen? | |
Dr_Flash | maandag 11 december 2017 @ 00:55 |
Is het nou mijn schuld ja? Nadat we al weet ik hoe veel jaar te horen krijgen "we leren hiervan, dit gaat niet weer misgaan" valt er één dag wat sneeuw en WEER ligt de boel op zijn reet. Wees dan ook een vent en ZEG dat gewoon. "wij vinden het niet belangrijk genoeg om rekening te houden met de winter, dus als het gaat sneeuwen, reken er maar op dat wij er een kankerzooi van maken". Is wel zo duidelijk naar de dames en heren beste reizigers. Die je kennelijk allemaal zo hoog in het vaandel hebt staan | |
dennistd | maandag 11 december 2017 @ 07:53 |
Ik 6 uur over Nijmegen-Borne | |
#ANONIEM | maandag 11 december 2017 @ 08:19 |
Als je van die filmpjes uit bijv. Canada ziet, hoe ze met een sneeuwploeg over het spoor gaan etc., dan is dat heel leuk en aardig maar met een 10-minuten-dienstregeling gaat dat niet werken. En in een land als Japan gaat het spoor ook gewoon plat als er noodweer is en er bomen op het spoor vallen. | |
J.B. | maandag 11 december 2017 @ 08:32 |
Bedankt, ik had een ticket voor de SNCF TGV. Overigens wel via NMBS Europe geboekt, maakt dat nog verschil? | |
Salatrel | maandag 11 december 2017 @ 08:34 |
Ja godver iedereen en z’n moeder de dienst is aangepast en ik moet nog steeds met een fucking sprinter van dordt naar Zutphen! Zal je zien dat er ergens een boom omvalt als ik daar zit | |
Mr_Klaasje | maandag 11 december 2017 @ 09:35 |
Gecondoleerd! | |
Fred | maandag 11 december 2017 @ 09:57 |
Nog maar 10u en inmiddels rijden nog maar 10 van de 22 vertrekkende per uur treinen van Den Haag Centraal... | |
MTL | maandag 11 december 2017 @ 10:08 |
Knap, met die uitgelopen werkzaamheden. Maar treur niet, ik mag zometeen naar Hoorn Kersenboogerd als het doorgaat met al die verstoringen | |
Salatrel | maandag 11 december 2017 @ 10:17 |
prognose is 14:00 dan ben ik nog niet eens uit dordt vertrokken | |
Dr_Flash | maandag 11 december 2017 @ 10:18 |
En dan gaat code Oranje vanmiddag pas in | |
Frozen-assassin | maandag 11 december 2017 @ 10:55 |
Van en naar Zaandam geen treinen altijd hommeles daar als eerste blaadje of vlokje valt. Je zou denken dat ze inmiddels daar wel ervaring mee hebben | |
b2py | maandag 11 december 2017 @ 10:59 |
Vlokken! | |
Maegrim | maandag 11 december 2017 @ 11:17 |
ik mag rond 13u naar amsterdam en dan een middagje door de sneeuw baggeren | |
Peterselieman | maandag 11 december 2017 @ 11:29 |
Vandaag ook vertraging gehad. Het bleef bij +5 die er al bij vertrek was, omdat er treinen uit Groningen te laat in Leeuwarden waren. | |
Yreal | maandag 11 december 2017 @ 11:37 |
We schrappen de helft van de treinen zodat we bij sneeuw beter de ellende kunnen opvangen. Bij de eerste vlokjes, bam geen treinen de rest van de dag | |
Zelus | maandag 11 december 2017 @ 11:49 |
Het is nu merkbaar kouder dan 3 uur geleden, in Rotterdam (vlakbij CS) Om 14 uur richting huis, hopelijk dat mijn boemeltje nog wilt rijden richting het Haagsche. | |
drakin | maandag 11 december 2017 @ 11:56 |
ik 1 uur en 39 minuten over Amersfoort - Leeuwarden gewoon probleemloos dus | |
Adrie072 | maandag 11 december 2017 @ 12:04 |
Dat 'beste reizigers' begint me nu al de keel uit te hangen. | |
Mr_Klaasje | maandag 11 december 2017 @ 12:13 |
Als je gisteren niet via Amersfoort, Utrecht of Gouda hoefde was het best goed te doen. Ik heb op Winsum-Almere C 5 minuten vertraging opgelopen door een vertraagde trein bij Meppel en onhandige afhandeling van de situatie aldaar. Verder 's avonds op Almere C-Deventer via Zwolle +30 omdat een overstap verloren ging omdat de IC Almere-Zwolle te vroeg was en deze ondanks doorgaand veilig staan met +5 vertrok. Een snelremming en langs het perron in Dronten helpen dan niet mee met het halen van een overstap. | |
b2py | maandag 11 december 2017 @ 12:19 |
De wind trekt aan, vanochtend om kwart voor zes was het prima te doen zonder wind maar nu trekt de wind aan | |
Zelus | maandag 11 december 2017 @ 12:24 |
klinkt altijd beter dan "beste lotgenoten" | |
Yreal | maandag 11 december 2017 @ 12:31 |
Ja, en met onderhoud op den haag-leiden mis je dan een belangrijk deel van je noord-zuid verbindingen he? 3 uur over gedaan om van de arena weer in den haag te komen verdomme. | |
b2py | maandag 11 december 2017 @ 12:48 |
Code rood | |
ziggyziggyziggy | maandag 11 december 2017 @ 12:51 |
Fred | maandag 11 december 2017 @ 12:55 |
Anders kan je altijd nog met de metro Die omroeper zit warm binnen | |
J.B. | maandag 11 december 2017 @ 13:06 |
In Brussel is de sneeuw alweer behoorlijk aan het smelten, aangezien de warmte blijkbaar naar het noorden drijft is er wellicht beterschap op komst. | |
Frozen-assassin | maandag 11 december 2017 @ 13:12 |
Code rood extra reden voor NS om nog minder te laten rijden | |
Fred | maandag 11 december 2017 @ 13:14 |
De reisplanner heeft er ook geen zin meer in: | |
Zelus | maandag 11 december 2017 @ 13:25 |
om dan vervolgens 30 minuten te moeten trammen naar me huisje | |
Fred | maandag 11 december 2017 @ 13:27 |
Onder deze omstandigheden zou dat zomaar sneller kunnen zijn dan de trein. | |
James1988 | maandag 11 december 2017 @ 13:48 |
Sehr geehrte Fahrgäste... | |
Adrie072 | maandag 11 december 2017 @ 14:09 |
Tis een begin, een goed begin | |
Dr_Flash | maandag 11 december 2017 @ 14:14 |
Dit lijkt me een uitermate beroerd idee | |
Duvel | maandag 11 december 2017 @ 14:27 |
Inderdaad, veel te grote onafgeveerde massa. | |
Mr_Klaasje | maandag 11 december 2017 @ 14:34 |
Er waren ook nog werkzaamheden tussen Zutphen en Dieren. Effectief lag de noordgrens van het noodgebied dus bij Zutphen, Deventer, Zwolle en de zuidoostkant van Amsterdam wat dan doorliep tot in Leiden. | |
Zelus | maandag 11 december 2017 @ 14:51 |
Sprintertje had 10 min vertraging, was ijskoud op het perron, maar de verwariming werkte prima in de trein. | |
Irritatie100 | maandag 11 december 2017 @ 15:10 |
Hoe betrouwbaar is die reisplanner eigenlijk? Ik zit nu in IJsselstein en moet naar Vlaardingen. Volgens de NS-planner kan ik gewoon de trein naar Rotterdam nemen zonder enkele vertraging, ondanks dat er een wisselstoring is gemeld tot 21:30 en ik kan me ook niet voorstellen dat alles zo perfect rijdt Ik kan vanuit IJsselstein ook een rechtstreekse bus naar Rotterdam pakken en daar met de metro naar Vlaardingen reizen, maar de trein vind ik altijd veel fijner dan de bus (waarvan het uiteraard ook nog maar afwachten is of die nog een beetje op tijd langs komt ). Ik twijfel in ieder geval hard wat ik moet gaan doen straks | |
Fred | maandag 11 december 2017 @ 15:19 |
De treinen tussen Rotterdam en Utrecht rijdend verrassend goed volgens dienstregeling. Dat wil zeggen, die twee per uur die er over zijn gebleven na het schrappen van de overige treinen. De bus gaat volgens mij over de N210 naar Rotterdam? Daar is het een gezellige polonaise volgens mij. | |
Goverman | maandag 11 december 2017 @ 15:56 |
En vol... |